/ Fórumok /

Az égbolt meghódítói - kicsiben

Mivel a repülőgépek még nem rendelkeztek önálló topikkal, ahova az elkészült makettek fotóit fel lehetett tenni, többek javaslatára létrehoztam ezt. Renmélem, nem kerül törlésre.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67.
boriszjelszint 393768 2006. szeptember 15. 13:14
Válasz erre
hellodebil 393767 2006. szeptember 15. 13:14
Válasz erre
M?solat - Ar196 - 002.JPG méret: 103.8 KB
M?solat - Ar196 - 003.JPG méret: 115.3 KB
M?solat - Ar196 - 005.JPG méret: 96.7 KB
Hy!
Réges régen készitettem el - nem egy nagy durranás - de kedves kis makett, a német hadiflotta hajóin volt rendszeresitve, mint felderitést végző repülőgép. Tudni illik én hajó őrült vagyok :D
Arado Ar196 Revell 1:72
Podva 393766 2006. szeptember 15. 06:31
Válasz erre
Hi Archi!

Szerintem semmit, hacsak nem a G-14AS-t építed.
Nézz körül itt: http://109lair.hobbyvista.com/index800.htm
A G-14 Punka Gy szerint, A G-6-on végrehajtott különböző módosítások "egységesítépse" volt(magas svanc, nagyobb futó, szárnydudor Galland dekli) . Vagyis a kései G-6-ot a G-14-től szinte csak a gyári szám alapján lehetett megkülönböztetni
Ha szavatosabb választ akarsz kérdezd meg Fülöp Sándort Alias T-t
Üdv Podva
Archy 393765 2006. szeptember 14. 22:52
Válasz erre
Zebi!
Nagyon tetszik mindkettő!

Szakmai kérdés Messer ügyben. Mi a különbség a Bf 109 G6 és Bf 109G14 motorja, és kabinja között? Másképp fogalmazva, mit kell átalakítanom az aries 72-es G6-os feljavítójában, hogy G14-esbe építhessem?
Köszi!
Áron
Akos 393764 2006. szeptember 14. 09:47
Válasz erre
spit.jpg méret: 31 KB
Zebi!
Én összeraktam a Tamiya Spitet, egy az egyben a 48-as lekicsinyítése, tehát eszeveszett jó felület és szinte öszepattanó alkatrészek jellemzik. A kabintető buborék része viszont vastag, torzít, pont a vastagsága miatt nem készíthető el nyitottan, ezért húztam egyet a régi alapján.
Szép lett a CR-42, de én magyart csináltam volna belőle :)
Podva 393763 2006. szeptember 14. 09:39
Válasz erre
hi nekem megvan mindkettő CR42-es!
A Pavla viszi a pálmát a minden tekintetben az erős közepesével. Plusz bónusz a magyar matrica, igaz az oldalszám csak az egyik oldalra jó...
Üdv Podva
Zoli 393762 2006. szeptember 14. 09:23
Válasz erre
Hello Zebi!
Akkor mégiscsak jól emlékeztem, a jellegzetes festése (ami szép is) alapján.
Köszi az infot, most komolyan elgondolkozhatok, hogy akkor melyiket vegyem meg. A Pavla-tól jobban féltem eddig (van egy-két makettem tőlük), de talán akkor mégis az lesz az áldozat.
Amúgy nagyon szép lett a makett a Spit-tel együtt, tetszik!
z
Zebi 393761 2006. szeptember 14. 01:16
Válasz erre
Az alábbi én voltam :-)
nicknevem 393760 2006. szeptember 14. 01:07
Válasz erre
Zoli!
Igen tegnap (illetve már tegnapelőtt) készült el. Az utóbbi egy hónapban kb 90%-on állt, nem tudtam vele foglalkozni. Ebben az állapotában már szerepelt itt a fórumon.
A gondok: nagyon rosszak a vásznazott felületek, és ahányféle felület, annyiféle módszerrel jelenítették meg. A felső szárny kilépőéle legalább 1 mm volt. A légcsavar nevetséges szerkezet. A matricák (nálam) csúnyán el voltak csúszva. És nem sikerült szépen megépítenem a szárnyakat, a szárnytartó dúcok nem mindenhol értek be. Mondjuk ez annak is betudható, hogy ez az első és - egy darabig még - egyetlen kétfedelű gépem.
Zoli 393759 2006. szeptember 13. 23:33
Válasz erre
Szia Zebi!
Ez a cséer nagyon ismerős, biztos tegnap készült el? Amúgy milyen gondok voltak vele? Én is megvenném a makettet, de most eléggé elbizonytalanítottál.
z
Bundesign 393758 2006. szeptember 13. 14:56
Válasz erre
2006-09-13_145611.jpg méret: 151.6 KB
én 2gép üvegéből csináltam 1 nyitottat, és kis ponyvát rá, így nem kelett vegyek hozzá másikat, és nem feltűnő a hibája. a következőmet már feljavítva fogom, ez volt az utolsó doboz(ok)ból épültem, az remélhetőleg sokkal szebb lesz
B
Zebi 393757 2006. szeptember 13. 14:46
Válasz erre
A Revell üvege 1-1.5 mm-el szűkebb, mint a hely, ahova megy. Persze nem próbáltam előtte össze, úgyhogy utólag faraghattam le a törzs két oldalából. Mondanom sem kell, hogy milyen csúnya lett.
Zebi 393756 2006. szeptember 13. 14:44
Válasz erre
Az Academy XIV-e nem néz ki rossznak, de azok a szárny alatti hűtők borzalmasak. Ugyanis mindenáron az alsó szárnyféllel együtt akarták gyártani őket, emiatt aztán szép trapéz alakúak lettek.
Az Italeri-nél figyelni kell az összeépítésre az orr környékén. Én kettőt is csináltam, az elsőnél sokat szenvedtem vele, a másodiknál már jobb lett az eredmény.
Van még a Tamiya, de azzal nem találkoztam. Azt mondják róla, hogy részletes, és könnyen megépíthető, viszont vannak alakhibái.
Nem tudok sokat a Haseegawa és a Fujimi Spitjeiről. Alak szempontjából a legjobbnak az Airfix-et tartják (tartották).
Bundesign 393755 2006. szeptember 13. 14:18
Válasz erre
az italeriről én is csak jkat halottam, majd kipróbálom 1x, idén már biztos nem :)
Tibcsi 393754 2006. szeptember 13. 14:10
Válasz erre
Bundes,

Az Academy Mk.XIV-ese 72-ben szerintem nagyon derék. Igaz, a matrica egy kissé szegényes. A többi alváltozatnál (Mk.V, Mk.IX) minden hibája ellenére az Italeri a befutó.

Szerintem... :)
Bundesign 393753 2006. szeptember 13. 14:04
Válasz erre
ha a revell üvegét rakod rá, kabin se kell :))
amúgy szerinted melyik a legjobb spit 72ben?
Zebi 393752 2006. szeptember 13. 13:33
Válasz erre
Tibcsi!
Igen, a szárny alja teljesen rossz, az orr-részen, és a szárnynál is nagyon vacak volt az illeszkedés, egy új kabintető kellene hozzá, és nem árt feljavítani a belsejét sem.
Az Italeri még talán úgy is jobb választás, hogy annak meg hosszirányban bontott a törzse.
Italeri matricák vannak rajta.
Tibcsi 393751 2006. szeptember 13. 13:21
Válasz erre
Zebi,

Mi a "bajod" a Revell Spit-jével? Azon kívül, hogy a szárny alja a törzsnél teljesen egyenes... amúgy korrekt makettnek látszik. A tiéden Italeri matricák vannak?
Bundesign 393750 2006. szeptember 13. 13:07
Válasz erre
szépek, különösen a cr42 tetszik nekem
Zebi 393749 2006. szeptember 13. 11:47
Válasz erre
cr42_1.jpg méret: 80.9 KB
cr42_2.jpg méret: 77.5 KB
cr42_3.jpg méret: 79.7 KB
spit.jpg méret: 53.3 KB
Tegnap készültek el: Italeri 1/72 CR.42, és Revell 1/72 Spit Mk Vb.
Egyik készletet sem ajánlom senkinek, természetesen a mazochisták kivételével :-)
Bundesign 393748 2006. szeptember 13. 10:35
Válasz erre
én még nem láttam. igaz 2x annyi mint a revell, dee lehet megérné
Miggyuri 393747 2006. szeptember 13. 10:33
Válasz erre
Hát, nem. Láttam már megépítve. Szép!
Miggyuri
Bundesign 393746 2006. szeptember 13. 09:25
Válasz erre
www.keletiblokk.com/main.php

na, ez nem hangzik rosszul, csak magas az ára kissé
pilotka 393745 2006. szeptember 12. 14:26
Válasz erre
Zoli 393744 2006. szeptember 11. 21:09
Válasz erre
Én Aires kabint és kiömlőket vennék, Part-ból meg a külső elemeket csak. Igaz, hogy elég sokba kerül ez mind, de én ezeket favorizálom. Persze a Te dolgod, csak javaslat volt ez. Ha tudod, nézd meg, melyikben mi van!
z
Bundesign 393743 2006. szeptember 11. 20:58
Válasz erre
hát nemtudom, mert a part maratásba gyönyörűséges műszer van, meg oldalkonzol, és veszek hozzá gyanta űlést, tehát a kabin fölösleges lenne, a kiömlő az jó lehetne, de a pat külső maratásában vannak oda cuccok, majd megnézem, de köszi az infót, amelyik jobban megéri az lesz :)
Zoli 393742 2006. szeptember 11. 15:33
Válasz erre
Szia Bundes!
Ha az Italeri-t választottad, ajánlom hozzá az Aires kabin és kiömlő készleteit! Szerintem érdemes lenne azokat is beépíteni.
z
Bundesign 393741 2006. szeptember 10. 12:38
Válasz erre
köszi, pont most néztem már ki a Partot :)
atlasz 393740 2006. szeptember 10. 08:22
Válasz erre
Bund !
Szerintem is jobban jársz az Italerivel.
Feljavítóként a Part gyárt hozzá külső/belső maratást, a H.A.D pedig éket és számsort.
Üdv:atlasz
Miggyuri 393739 2006. szeptember 10. 07:10
Válasz erre
Arról már nem is beszélve, hogy a HC Szuhojára pl. kifordítva rajzolja a futókat. Viszont ez legalább rendesen meg van hizlalva, hajtóműházilag.
Miggyuri
Zoli 393738 2006. szeptember 9. 22:43
Válasz erre
Én nem tudok róla, hogy az ICM gyártaná a B, UB változatokat. A C meg ugyebár nem jó magyarhoz. Egyébként nem hiszem, hogy az Italeri átalakítása lenne, szerintem jobban jársz az Italeri-vel.
z
Bundesign 393737 2006. szeptember 9. 22:11
Válasz erre
nemtudjátok az italeri és az icm 72 es mig 29 e ugyan az, az italeri kit? minőségre is?
Bundesign 393736 2006. szeptember 9. 22:06
Válasz erre
hy. érdemes megnézni a kabinját. szerintem egy 1:35ös is megirigyelhetné
www.modellversium.de/galerie/artikel.php

X az italeri nagyonnagyon jó, kedvet hoztál hozzá :)
B
Tomcat 393735 2006. szeptember 9. 20:43
Válasz erre
Húúú, Gyuri, ne is mondd a Hobbycraftot...
Én nem bírtam már a rengeteg pluszmelót vele, úgyhogy most egy hónapja egy régi Airbusom újraépítésével foglalkozok.
Ha kész lesz, majd folytatom a Szuhojt.
Addigra legalább visszatér hozzá a kedvem..:)
Tomcat
xcraft 393734 2006. szeptember 9. 18:51
Válasz erre
Sziasztok!
Köszi mindenkinek, egymás után készültek, előbb a KP utána az Italeri, a Kp mégis láthatóan rosszabb, még a festése is.

Zoli!
A Kp valóban azonos a Pantherával.
X
Miggyuri 393733 2006. szeptember 9. 18:41
Válasz erre
A leggagyibb Szu-22 a Hobbycraft rémsége.
Miggyuri
Zoli 393732 2006. szeptember 9. 18:23
Válasz erre
Szia Xcraft!
Nagyon szépek lettek a szuhojok! A KP véletlen nem ugyanaz, mint a Pantera? Mert ha igen, akkor nagyon gyenge, és szerintem az Italeri hibái nem olyan óriásiak.
z
Cébés 393731 2006. szeptember 9. 17:10
Válasz erre
gratula!!nagyon szépek!

üdv:Cébés
xcraft 393730 2006. szeptember 9. 16:41
Válasz erre
ITALERI + KP.JPG méret: 147 KB
ITALERI + KP II.JPG méret: 130.6 KB
Italeri Su 17.JPG méret: 62.8 KB
Italeri Su 17 (1).JPG méret: 58 KB
Italeri Su 17 (2).JPG méret: 72.1 KB
Italeri Su 17 (3).JPG méret: 61.5 KB
Italeri Su 17 (4).JPG méret: 64.6 KB
Italeri Su 17 (5).JPG méret: 65.5 KB
Italeri Su 17 (6).JPG méret: 61 KB
Italeri Su 17 (7).JPG méret: 65.4 KB
Italeri Su 17 (8).JPG méret: 60.8 KB
Italeri Su 17 (9).JPG méret: 71.5 KB
Italeri Su 17 (10).JPG méret: 59.1 KB
KP Su 17.JPG méret: 63.1 KB
KP Su 17 (1).JPG méret: 65.5 KB
Sziasztok!

Azon kevés gépeimből kettő, amit még nem fényképeztem körbe.
Mindkettő 1/72- es Su 17, az Italeritől és a KPtól.
Az Italeri sokkal jobb makett, de óriási hibái is vannak. A rövid futószárakat mindenképp meg kell toldani, a valódi gépen a főfutókerekek is a törzs felé néznek, az olaszok ezt is elrontották.
A Kp maketten a hajtóműbeömlő az egyetlen, ami szebben van megoldva az Italerinél, a pompázsredőnyök is könnyen nyithatók. A kabinüveg borzalmasan opálos.
Az Italerit kiegészítettem Eduard kabinbelső maratással, egy saját gyártású létrával, és Precíz Stúdió K-36 katapultokkal. A beömlőt takaró piros kúp, és a gépágyú hővédő lemeze pillanatragasztóval átitatott papírból van.
X.
Stefan 393729 2006. szeptember 8. 12:52
Válasz erre
Igen, ezt tudtam, hogy a LIX az egyetlen, azért lett volna poén, ha Magyarországnak lenne meg mindkét eredeti működőképes :)
Sajnos itt közép-keleten...
A remény hal meg utoljára :(
Farkaskoma 393728 2006. szeptember 8. 12:44
Válasz erre
D enézzetek szét a parkban... akár virtuálisan, akár szeméylesen...

www.repulogepemlekpark.hu
Farkaskoma 393727 2006. szeptember 8. 12:43
Válasz erre
Nem ez nem lesz működő, ez csak múzeumi tárgy. Tulajdonilag ez a közlekedési múzeumé, de ők nem tudtak egy forintot sem rákölteni. Mi most rendberakjuk. Mellesleg ha jól tudjuk ( nem találtunk eddig ezzel ellentétes infót) ez az utolsó Li-2-es a világon, aminek meg van az eredeti berendezése. HA-LIX meg az utolsó Li-2-es a világon, ami repül. Még sem kap sem a Goldtimer alapítvány, sem az Emlékpark egyetlen fitying támogatást sem. Mind ketten saját erölködésünkben bízhatunk csak a fennmaradás érdekében, amit sokszor nem könnyít meg kis hazánk végletekig balkáni közigazgatási, és állami vezetői gondolkodása.
Bendeguz 393726 2006. szeptember 8. 12:34
Válasz erre
Le a kalappal, szép munkát végeztetek az utastérrel, gondolom rengeteg meló van benne
Stefan 393725 2006. szeptember 8. 12:14
Válasz erre
Ez is működőképes lesz majd, mint a HA-LIX?
Farkaskoma 393724 2006. szeptember 8. 12:00
Válasz erre
262.jpg méret: 21.2 KB
264.jpg méret: 19.5 KB
265.jpg méret: 20.7 KB
267.jpg méret: 15 KB
726.jpg méret: 14.9 KB
727.jpg méret: 18.8 KB
1860.jpg méret: 7.7 KB
1861.jpg méret: 14 KB
1866.jpg méret: 13.9 KB
1867.jpg méret: 15.7 KB
Ma így néz ki. A külsőleg még nincsen újrafestve(konzerváló festés van rajta), és a pilótafülkét sem restauráltuk még.
Farkaskoma 393723 2006. szeptember 8. 11:52
Válasz erre
HA-LIQ kint nálunk az Emlékparkben, Ferihegyen, 2004-ben a restaurálás kezdetekor.
Bundesign 393722 2006. szeptember 8. 11:51
Válasz erre
Tibcsi 393721 2006. szeptember 8. 11:49
Válasz erre
Farkaskoma,

Ez melyik Likettes? A HA-LIS?
Bundesign 393720 2006. szeptember 8. 11:39
Válasz erre
hát nemtudom, mert én is így halotam , most viszont mindehol már egy jó ideje zt olvasom, ahol csak utána nézek, és hogy mégis csak lesz nekik! szerintem jól tudod, mert megrendelte őket, és ki is fizette, el is készültek neki, lefestve meg minden, de mire szálították volna,a politika közbe szolt! és ha rákereel , csak ugyanazokat a képeket találod mindig a pakisztáni gépekről, és mind kb 80 as évek beli kép, így stimmelhet is!
Farkaskoma 393719 2006. szeptember 8. 11:01
Válasz erre
Rekmélem segít mindenkinek...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67.