/ Fórumok /

Az égbolt meghódítói - kicsiben

Mivel a repülőgépek még nem rendelkeztek önálló topikkal, ahova az elkészült makettek fotóit fel lehetett tenni, többek javaslatára létrehoztam ezt. Renmélem, nem kerül törlésre.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67.
hellodebil 393773 2006. szeptember 15. 16:50
Válasz erre
100_4617.JPG méret: 274.9 KB
100_4618.JPG méret: 93 KB
Hy!
Nekem is van egy légcsavarom itthon, egy Lohner B III. repülőgépen szolgált hajdanán. Muzeális darab, a Közlekedési Múzeumban sincs nekik, ezeket a vh. után feldarabolták, egy öreg bácsi rejtette el annó, aki ezzel repült! A feleségétől vettük meg nevetséges összegért a bácsi halála után...
...és most ott van a falunkon :D
Fodi 393771 2006. szeptember 15. 16:10
Válasz erre
Bundesign 393770 2006. szeptember 15. 16:06
Válasz erre
na ha ezt valaki tudja, akkor az nagyon kétfedeles őrült :)
B
Hooligan 393769 2006. szeptember 15. 14:24
Válasz erre
L?gcsavar.JPG méret: 41.5 KB
L?gcsavar (1).JPG méret: 63.9 KB
L?gcsavar (2).JPG méret: 38.9 KB
L?gcsavar (3).JPG méret: 49.5 KB
Hali!

Segítség kéne egy légcsavar beazonosításához! Ez a légcsavar kb 280 hoszú lehet, származás ismeretlen és a géptipus is. Szóval ha tudtok segítsetek! Fontos lenne!

THX!

Üdv.:Bala
boriszjelszint 393768 2006. szeptember 15. 13:14
Válasz erre
hellodebil 393767 2006. szeptember 15. 13:14
Válasz erre
M?solat - Ar196 - 002.JPG méret: 103.8 KB
M?solat - Ar196 - 003.JPG méret: 115.3 KB
M?solat - Ar196 - 005.JPG méret: 96.7 KB
Hy!
Réges régen készitettem el - nem egy nagy durranás - de kedves kis makett, a német hadiflotta hajóin volt rendszeresitve, mint felderitést végző repülőgép. Tudni illik én hajó őrült vagyok :D
Arado Ar196 Revell 1:72
Podva 393766 2006. szeptember 15. 06:31
Válasz erre
Hi Archi!

Szerintem semmit, hacsak nem a G-14AS-t építed.
Nézz körül itt: http://109lair.hobbyvista.com/index800.htm
A G-14 Punka Gy szerint, A G-6-on végrehajtott különböző módosítások "egységesítépse" volt(magas svanc, nagyobb futó, szárnydudor Galland dekli) . Vagyis a kései G-6-ot a G-14-től szinte csak a gyári szám alapján lehetett megkülönböztetni
Ha szavatosabb választ akarsz kérdezd meg Fülöp Sándort Alias T-t
Üdv Podva
Archy 393765 2006. szeptember 14. 22:52
Válasz erre
Zebi!
Nagyon tetszik mindkettő!

Szakmai kérdés Messer ügyben. Mi a különbség a Bf 109 G6 és Bf 109G14 motorja, és kabinja között? Másképp fogalmazva, mit kell átalakítanom az aries 72-es G6-os feljavítójában, hogy G14-esbe építhessem?
Köszi!
Áron
Akos 393764 2006. szeptember 14. 09:47
Válasz erre
spit.jpg méret: 31 KB
Zebi!
Én összeraktam a Tamiya Spitet, egy az egyben a 48-as lekicsinyítése, tehát eszeveszett jó felület és szinte öszepattanó alkatrészek jellemzik. A kabintető buborék része viszont vastag, torzít, pont a vastagsága miatt nem készíthető el nyitottan, ezért húztam egyet a régi alapján.
Szép lett a CR-42, de én magyart csináltam volna belőle :)
Podva 393763 2006. szeptember 14. 09:39
Válasz erre
hi nekem megvan mindkettő CR42-es!
A Pavla viszi a pálmát a minden tekintetben az erős közepesével. Plusz bónusz a magyar matrica, igaz az oldalszám csak az egyik oldalra jó...
Üdv Podva
Zoli 393762 2006. szeptember 14. 09:23
Válasz erre
Hello Zebi!
Akkor mégiscsak jól emlékeztem, a jellegzetes festése (ami szép is) alapján.
Köszi az infot, most komolyan elgondolkozhatok, hogy akkor melyiket vegyem meg. A Pavla-tól jobban féltem eddig (van egy-két makettem tőlük), de talán akkor mégis az lesz az áldozat.
Amúgy nagyon szép lett a makett a Spit-tel együtt, tetszik!
z
Zebi 393761 2006. szeptember 14. 01:16
Válasz erre
Az alábbi én voltam :-)
nicknevem 393760 2006. szeptember 14. 01:07
Válasz erre
Zoli!
Igen tegnap (illetve már tegnapelőtt) készült el. Az utóbbi egy hónapban kb 90%-on állt, nem tudtam vele foglalkozni. Ebben az állapotában már szerepelt itt a fórumon.
A gondok: nagyon rosszak a vásznazott felületek, és ahányféle felület, annyiféle módszerrel jelenítették meg. A felső szárny kilépőéle legalább 1 mm volt. A légcsavar nevetséges szerkezet. A matricák (nálam) csúnyán el voltak csúszva. És nem sikerült szépen megépítenem a szárnyakat, a szárnytartó dúcok nem mindenhol értek be. Mondjuk ez annak is betudható, hogy ez az első és - egy darabig még - egyetlen kétfedelű gépem.
Zoli 393759 2006. szeptember 13. 23:33
Válasz erre
Szia Zebi!
Ez a cséer nagyon ismerős, biztos tegnap készült el? Amúgy milyen gondok voltak vele? Én is megvenném a makettet, de most eléggé elbizonytalanítottál.
z
Bundesign 393758 2006. szeptember 13. 14:56
Válasz erre
2006-09-13_145611.jpg méret: 151.6 KB
én 2gép üvegéből csináltam 1 nyitottat, és kis ponyvát rá, így nem kelett vegyek hozzá másikat, és nem feltűnő a hibája. a következőmet már feljavítva fogom, ez volt az utolsó doboz(ok)ból épültem, az remélhetőleg sokkal szebb lesz
B
Zebi 393757 2006. szeptember 13. 14:46
Válasz erre
A Revell üvege 1-1.5 mm-el szűkebb, mint a hely, ahova megy. Persze nem próbáltam előtte össze, úgyhogy utólag faraghattam le a törzs két oldalából. Mondanom sem kell, hogy milyen csúnya lett.
Zebi 393756 2006. szeptember 13. 14:44
Válasz erre
Az Academy XIV-e nem néz ki rossznak, de azok a szárny alatti hűtők borzalmasak. Ugyanis mindenáron az alsó szárnyféllel együtt akarták gyártani őket, emiatt aztán szép trapéz alakúak lettek.
Az Italeri-nél figyelni kell az összeépítésre az orr környékén. Én kettőt is csináltam, az elsőnél sokat szenvedtem vele, a másodiknál már jobb lett az eredmény.
Van még a Tamiya, de azzal nem találkoztam. Azt mondják róla, hogy részletes, és könnyen megépíthető, viszont vannak alakhibái.
Nem tudok sokat a Haseegawa és a Fujimi Spitjeiről. Alak szempontjából a legjobbnak az Airfix-et tartják (tartották).
Bundesign 393755 2006. szeptember 13. 14:18
Válasz erre
az italeriről én is csak jkat halottam, majd kipróbálom 1x, idén már biztos nem :)
Tibcsi 393754 2006. szeptember 13. 14:10
Válasz erre
Bundes,

Az Academy Mk.XIV-ese 72-ben szerintem nagyon derék. Igaz, a matrica egy kissé szegényes. A többi alváltozatnál (Mk.V, Mk.IX) minden hibája ellenére az Italeri a befutó.

Szerintem... :)
Bundesign 393753 2006. szeptember 13. 14:04
Válasz erre
ha a revell üvegét rakod rá, kabin se kell :))
amúgy szerinted melyik a legjobb spit 72ben?
Zebi 393752 2006. szeptember 13. 13:33
Válasz erre
Tibcsi!
Igen, a szárny alja teljesen rossz, az orr-részen, és a szárnynál is nagyon vacak volt az illeszkedés, egy új kabintető kellene hozzá, és nem árt feljavítani a belsejét sem.
Az Italeri még talán úgy is jobb választás, hogy annak meg hosszirányban bontott a törzse.
Italeri matricák vannak rajta.
Tibcsi 393751 2006. szeptember 13. 13:21
Válasz erre
Zebi,

Mi a "bajod" a Revell Spit-jével? Azon kívül, hogy a szárny alja a törzsnél teljesen egyenes... amúgy korrekt makettnek látszik. A tiéden Italeri matricák vannak?
Bundesign 393750 2006. szeptember 13. 13:07
Válasz erre
szépek, különösen a cr42 tetszik nekem
Zebi 393749 2006. szeptember 13. 11:47
Válasz erre
cr42_1.jpg méret: 80.9 KB
cr42_2.jpg méret: 77.5 KB
cr42_3.jpg méret: 79.7 KB
spit.jpg méret: 53.3 KB
Tegnap készültek el: Italeri 1/72 CR.42, és Revell 1/72 Spit Mk Vb.
Egyik készletet sem ajánlom senkinek, természetesen a mazochisták kivételével :-)
Bundesign 393748 2006. szeptember 13. 10:35
Válasz erre
én még nem láttam. igaz 2x annyi mint a revell, dee lehet megérné
Miggyuri 393747 2006. szeptember 13. 10:33
Válasz erre
Hát, nem. Láttam már megépítve. Szép!
Miggyuri
Bundesign 393746 2006. szeptember 13. 09:25
Válasz erre
www.keletiblokk.com/main.php

na, ez nem hangzik rosszul, csak magas az ára kissé
pilotka 393745 2006. szeptember 12. 14:26
Válasz erre
Zoli 393744 2006. szeptember 11. 21:09
Válasz erre
Én Aires kabint és kiömlőket vennék, Part-ból meg a külső elemeket csak. Igaz, hogy elég sokba kerül ez mind, de én ezeket favorizálom. Persze a Te dolgod, csak javaslat volt ez. Ha tudod, nézd meg, melyikben mi van!
z
Bundesign 393743 2006. szeptember 11. 20:58
Válasz erre
hát nemtudom, mert a part maratásba gyönyörűséges műszer van, meg oldalkonzol, és veszek hozzá gyanta űlést, tehát a kabin fölösleges lenne, a kiömlő az jó lehetne, de a pat külső maratásában vannak oda cuccok, majd megnézem, de köszi az infót, amelyik jobban megéri az lesz :)
Zoli 393742 2006. szeptember 11. 15:33
Válasz erre
Szia Bundes!
Ha az Italeri-t választottad, ajánlom hozzá az Aires kabin és kiömlő készleteit! Szerintem érdemes lenne azokat is beépíteni.
z
Bundesign 393741 2006. szeptember 10. 12:38
Válasz erre
köszi, pont most néztem már ki a Partot :)
atlasz 393740 2006. szeptember 10. 08:22
Válasz erre
Bund !
Szerintem is jobban jársz az Italerivel.
Feljavítóként a Part gyárt hozzá külső/belső maratást, a H.A.D pedig éket és számsort.
Üdv:atlasz
Miggyuri 393739 2006. szeptember 10. 07:10
Válasz erre
Arról már nem is beszélve, hogy a HC Szuhojára pl. kifordítva rajzolja a futókat. Viszont ez legalább rendesen meg van hizlalva, hajtóműházilag.
Miggyuri
Zoli 393738 2006. szeptember 9. 22:43
Válasz erre
Én nem tudok róla, hogy az ICM gyártaná a B, UB változatokat. A C meg ugyebár nem jó magyarhoz. Egyébként nem hiszem, hogy az Italeri átalakítása lenne, szerintem jobban jársz az Italeri-vel.
z
Bundesign 393737 2006. szeptember 9. 22:11
Válasz erre
nemtudjátok az italeri és az icm 72 es mig 29 e ugyan az, az italeri kit? minőségre is?
Bundesign 393736 2006. szeptember 9. 22:06
Válasz erre
hy. érdemes megnézni a kabinját. szerintem egy 1:35ös is megirigyelhetné
www.modellversium.de/galerie/artikel.php

X az italeri nagyonnagyon jó, kedvet hoztál hozzá :)
B
Tomcat 393735 2006. szeptember 9. 20:43
Válasz erre
Húúú, Gyuri, ne is mondd a Hobbycraftot...
Én nem bírtam már a rengeteg pluszmelót vele, úgyhogy most egy hónapja egy régi Airbusom újraépítésével foglalkozok.
Ha kész lesz, majd folytatom a Szuhojt.
Addigra legalább visszatér hozzá a kedvem..:)
Tomcat
xcraft 393734 2006. szeptember 9. 18:51
Válasz erre
Sziasztok!
Köszi mindenkinek, egymás után készültek, előbb a KP utána az Italeri, a Kp mégis láthatóan rosszabb, még a festése is.

Zoli!
A Kp valóban azonos a Pantherával.
X
Miggyuri 393733 2006. szeptember 9. 18:41
Válasz erre
A leggagyibb Szu-22 a Hobbycraft rémsége.
Miggyuri
Zoli 393732 2006. szeptember 9. 18:23
Válasz erre
Szia Xcraft!
Nagyon szépek lettek a szuhojok! A KP véletlen nem ugyanaz, mint a Pantera? Mert ha igen, akkor nagyon gyenge, és szerintem az Italeri hibái nem olyan óriásiak.
z
Cébés 393731 2006. szeptember 9. 17:10
Válasz erre
gratula!!nagyon szépek!

üdv:Cébés
xcraft 393730 2006. szeptember 9. 16:41
Válasz erre
ITALERI + KP.JPG méret: 147 KB
ITALERI + KP II.JPG méret: 130.6 KB
Italeri Su 17.JPG méret: 62.8 KB
Italeri Su 17 (1).JPG méret: 58 KB
Italeri Su 17 (2).JPG méret: 72.1 KB
Italeri Su 17 (3).JPG méret: 61.5 KB
Italeri Su 17 (4).JPG méret: 64.6 KB
Italeri Su 17 (5).JPG méret: 65.5 KB
Italeri Su 17 (6).JPG méret: 61 KB
Italeri Su 17 (7).JPG méret: 65.4 KB
Italeri Su 17 (8).JPG méret: 60.8 KB
Italeri Su 17 (9).JPG méret: 71.5 KB
Italeri Su 17 (10).JPG méret: 59.1 KB
KP Su 17.JPG méret: 63.1 KB
KP Su 17 (1).JPG méret: 65.5 KB
Sziasztok!

Azon kevés gépeimből kettő, amit még nem fényképeztem körbe.
Mindkettő 1/72- es Su 17, az Italeritől és a KPtól.
Az Italeri sokkal jobb makett, de óriási hibái is vannak. A rövid futószárakat mindenképp meg kell toldani, a valódi gépen a főfutókerekek is a törzs felé néznek, az olaszok ezt is elrontották.
A Kp maketten a hajtóműbeömlő az egyetlen, ami szebben van megoldva az Italerinél, a pompázsredőnyök is könnyen nyithatók. A kabinüveg borzalmasan opálos.
Az Italerit kiegészítettem Eduard kabinbelső maratással, egy saját gyártású létrával, és Precíz Stúdió K-36 katapultokkal. A beömlőt takaró piros kúp, és a gépágyú hővédő lemeze pillanatragasztóval átitatott papírból van.
X.
Stefan 393729 2006. szeptember 8. 12:52
Válasz erre
Igen, ezt tudtam, hogy a LIX az egyetlen, azért lett volna poén, ha Magyarországnak lenne meg mindkét eredeti működőképes :)
Sajnos itt közép-keleten...
A remény hal meg utoljára :(
Farkaskoma 393728 2006. szeptember 8. 12:44
Válasz erre
D enézzetek szét a parkban... akár virtuálisan, akár szeméylesen...

www.repulogepemlekpark.hu
Farkaskoma 393727 2006. szeptember 8. 12:43
Válasz erre
Nem ez nem lesz működő, ez csak múzeumi tárgy. Tulajdonilag ez a közlekedési múzeumé, de ők nem tudtak egy forintot sem rákölteni. Mi most rendberakjuk. Mellesleg ha jól tudjuk ( nem találtunk eddig ezzel ellentétes infót) ez az utolsó Li-2-es a világon, aminek meg van az eredeti berendezése. HA-LIX meg az utolsó Li-2-es a világon, ami repül. Még sem kap sem a Goldtimer alapítvány, sem az Emlékpark egyetlen fitying támogatást sem. Mind ketten saját erölködésünkben bízhatunk csak a fennmaradás érdekében, amit sokszor nem könnyít meg kis hazánk végletekig balkáni közigazgatási, és állami vezetői gondolkodása.
Bendeguz 393726 2006. szeptember 8. 12:34
Válasz erre
Le a kalappal, szép munkát végeztetek az utastérrel, gondolom rengeteg meló van benne
Stefan 393725 2006. szeptember 8. 12:14
Válasz erre
Ez is működőképes lesz majd, mint a HA-LIX?
Farkaskoma 393724 2006. szeptember 8. 12:00
Válasz erre
262.jpg méret: 21.2 KB
264.jpg méret: 19.5 KB
265.jpg méret: 20.7 KB
267.jpg méret: 15 KB
726.jpg méret: 14.9 KB
727.jpg méret: 18.8 KB
1860.jpg méret: 7.7 KB
1861.jpg méret: 14 KB
1866.jpg méret: 13.9 KB
1867.jpg méret: 15.7 KB
Ma így néz ki. A külsőleg még nincsen újrafestve(konzerváló festés van rajta), és a pilótafülkét sem restauráltuk még.
Farkaskoma 393723 2006. szeptember 8. 11:52
Válasz erre
HA-LIQ kint nálunk az Emlékparkben, Ferihegyen, 2004-ben a restaurálás kezdetekor.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67.