/ Fórumok /

Az égbolt meghódítói - kicsiben

Mivel a repülőgépek még nem rendelkeztek önálló topikkal, ahova az elkészült makettek fotóit fel lehetett tenni, többek javaslatára létrehoztam ezt. Renmélem, nem kerül törlésre.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67.
boriszjelszint 394238 2007. január 3. 21:59
Válasz erre
igen, mert a gombás kéz az nem jó:) bár ez jobban tetszik, majd vadészom anyu szétszakadt példányaira:)
xcraft 394237 2007. január 3. 21:51
Válasz erre
Egyik fele fixen beragasztva, megvárni amíg megköt. A másik felénél egyik kezemmel feszesen tartom a damilt, a másikkal egy csepp pillragaccsal bekenem, és úgy tartom amíg megköt. Van aki harisnyaszálat használ, mert ez rugalmas, és még akkor is feszes, ha nem sikerül tökéletesen a ragasztás, de én idegenkedem ettől. (nem a harisnyától, hanem az ilyen alkalmazásától.) :))
boriszjelszint 394236 2007. január 3. 21:37
Válasz erre
Szia!
nekem lenne egy kérdésem azzal kapcsban, hogy hogyan sikerül neked összehozni, hogy a damíl egyenes legyen? nekem mindíg hullámos marad:(
Miggyuri 394235 2007. január 3. 20:14
Válasz erre
mig-9f2.jpg méret: 16.2 KB
mig-9f1.jpg méret: 96.3 KB
Mivel kezedenek "helyben járni" cikkeim, úgy döntöttem, ide rakom fel őket.
MiG-9
- az első, légcsavar nélküli MiG
MPM

Az egyik tudományos kisfilmeket játszó csatornán láttam érdekes kinézésű gépeket, amint éppen elemelkednek a betonról. Vörös csillag a farokrészen, hagyományos elrendezés, de, mintha hiányozna róluk valami. Nincs rajtuk légcsavar, sőt az orruk inkább beömlőnyílást formáz. A szöveg MiG-eket emleget. Nocsak!
A II. világháború végén, természetesen, „teljesen önkéntesen”, német tudósok jutottak a győztes országokba. Velük egyidőben zsákmányolt technika is utazott. Így, a frissen elkezdődött hidegháború frontjainak mindkét oldalán, nagyjából azonos forrásból érkezett az újdonságok egy része. A zsákmányul esett BMW hajtóműveket érdekes repülő szerkezetek be építették. 1946. április 24-én emelkedett fel az első ilyen gép, akkor még I-300 jelzéssel. Sebessége 910 km/h volt. Két BMW hajtóművét RB-20-ra keresztelve építették be a szovjet alkotók. Fegyverzete megegyezett a MiG-15 fegyverzetével. Több változatban összesen 550 példányban készült. Változatai: MiG-9F, MiG-9FF MiG-9FR MiG-9FL MiG-9FS MiG-9UTI
A végleges változat az I-301 néven került gyártásra. A NATO azonnal kódolta "Fargo" néven. 1946-47-ben került renszersítére a Szovjet Légierőban. Fényképek alapján a kínai léierő is kapott ebből a korai, MiG-ből.
Évekkel később, az akkor még működő Váci Mihály-sarki Makettsarok üzletben megláttam ugyanezt a gépet, ez dobozon. A cseh MPM gyártmánya volt. MiG-9 típusjellel. (Jelenleg a típus minden változata megépíthető az Amodell választékából. De akkor ez a cég még talán nem is létezett.)
Nos, nézzük mit kapunk a pénzünkért. A kellemes grafikájú dobozban egyetlen átlátszó alkatrész mellett 50 szürke alkatrészből álló műanyagkeretet kapunk. Mellette egy fémmaratás lapocska. Az összeállítási rajz alapján szépen elkészíthető. Érdemes végiggondolni a fémmaratások beépítését. Ne akadályozzuk saját munkánkat. A gép orrában kevés helyet terveztek a nehezéknek. Így figyelmesen kell kitöltenünk a meglévő űrt, hiszen könnyen a farkára ül a makettünk. A fülkéről eléggé kicsi, de jó látható rajz készült, hasonlóan a futóaknákról, alapként feljavításra. Ötleteket kapunk a fegyvercsövek cseréjéhez is.
A matricalap egyetlen gép, a prototípus elkészítést támogatja. Az orr-részen lévő, stilizált, villám matricája túlzottan vékonyra sikerült. megfelelő alapozás nélkül a halvány, sárga színen átüt a fémszínű festés.. A festésben a kabinbelső és a és a futóaknák szürkéje mellett a nyers aluszínt és a sötétebb acélszínt használhatjuk. A kerekek kapnak még kekizöld festést s a fúvócső végei lesznek rozsdaszíűek.
A neten barangolva azonban találtam terepszínű mintás MiG-9-et. Ez a gép, a kínai légierőket erősítette. Fűzöld alapra halványabb, sárgászöld csíkok kerültek, a gép alja pedig halványkék festésű. Fehér, szögletes számokat látni, de a bal oldalról készült képen enyhe rózsaszín árnyalat fedezhető fel. Eszerint, elképzelhető, hogy piros számok voltak, a fehér alapon?

MiG-9UTI
a Szkarabej rémálma

A későbbiekben sikerült beszereznem a MiG-9UTI változatát. Az orosz Szkarabej cég rémálom-makettjéről van szó. Az előzőhöz képest durva, csúnya munka. A megfolyások levagdosása után erős sorjázatú alkatrészeket kapunk. Egyetlen, A/4-es lapra felrakták az összes tudnivalót a gép történetéről, az összeszerelés és festés menetéről, sőt helyet kapott a típust először repülő pilóta A.N. Grincsik képe is. A matricák a kék 06-os számú gép megépítéséhez lennének jók, ha nem „nessz-matricák” volnának. (Vízbe dobva oldódnak és apró szilánkokként úszkálnak.) Szerencsére nincs közöttük olyan, amit ne tudnánk pótolni, ha építettünk már néhány, szovjet gépet. A műszerfal felépítése, nem nagyon hasonlít semmihez sem. A fegyverzetet érdemes lecserélni injekciós tűkre. A futóaknák nincsenek részletezve. Sőt, szinte nincsenek.
Ezt a példány készítettem el a fent leírt kínai festéssel. Nem ártott neki. Egész komoly gépnek tűnik ezzel a „macsósabb” kinézéssel. Ugyanez a cég legyártotta a továbbfejlesztett FR variációt. Minősége éppen min az előbb leírté. Alapvető különbség abban látható, hogy a terezők átalakították az orr-részt. A beömlők előtt lévő illetve vonala elé kiérő fegyvercsöveket besüllyesztették a burkolat alá, amúgy Sabre-módra.
Ezt a makettet csak láttam, el nem készítettem.

Pintér György
Gersekaráti Makettépítő Kör
Kalóz 394234 2007. január 3. 19:50
Válasz erre
xcraft 394233 2007. január 3. 19:43
Válasz erre
Szia Stefan!
Most láttam a spad-ot, kíméletesen: azt láthatod, magad is, hogy a huzalozás mennyivel élethűbbé tette a gépedet, de ha ilyen lazák lennének, akkor lezuhanna az eredeti gép.
Ez egyébként nem a te hibád, réz drótból nem lehet feszes huzalokat, antennákat csinálni, nagy a hőtágulása, ha ma feszes, holnapra megereszkedik. A következőn próbáld
Horgászdamilból csinálni, az nem nyúlik. Van más anyag is, de a damil könnyen és olcsón beszerezhető.
Van itt valami kötelezés, vagy hasonló topic, ott sokminden le van írva.
Kalóz 394230 2007. január 3. 17:55
Válasz erre
Bendegúz!
Még egy normális matrica sem igen szeret matt felületre kerülni, hát még az Aca-é!
Egyetlen megoldás nekem eddig a Nebuló átlátszó papírragasztó, amit a matrica helyére kenek. Száradás után pedig nedves ruhával, papírzsepivel letörölhető.
Matricafeszítőt még nem próbáltam, de erősen kételkedek az erdményben.
Stefan 394229 2007. január 3. 16:12
Válasz erre
A matricáról nekem is negatív a tapasztalatom. A függőleges vezérsíkra akartam ragasztani, de lelógott, pontatlan -persze biztos méretre vághattam volna, dehát ki gondolta -legközelebb figyelek erre is (meg csak szárazon lehet vágni, különben szakad az egész). Nem baj, legalább gyakorlom a festést. A másik Spad-ot is festeni fogom, és nem lesz rajta matrica, lengyel légierőset nem mellékeltek hozzá :)
A kötelezésben mondjuk nem teljesen számítok kezdőnek, mert egy papír makett Sopwith Snipe -ra már raktam ilyesmit szürke cérnából, de az könnyebb volt, mert a papír puha anyaga miatt gyakorlatilag fel lehetett rá varrni, meg a méretarány is 1:32 vagy 1:33 volt, nem ilyen pici 72-es.
Köszönöm a bíztatást! :)
Bendeguz 394228 2007. január 3. 16:04
Válasz erre
Hi!
Először is ne szerénykedj, nagyon jó lett a masina, főleg, hogy a kötelezést is megcsináltad(én csak az 5. kétfedelűmnél mertem belevágni a madzagolásba), és a festés is tetszik. Nekem is megvan a kitt, és már meg is építettem, de én feleannyit nem foglalkoztam vele mint te(főleg, hogy filmézézs közben készült), este, ha a fényképezőgépem is akarja, le is kapom és rakok fel róla képet. Sajna a matricázást elk*rtam rajta, de ez általában így szokott lenni az Aca makettjeimmel, valahogy nagyon szépek, de rendkívül prűdek és nem akarnak megmaradni a matt felülelten.
Kalóz 394227 2007. január 3. 12:32
Válasz erre
Az Aca makettek szórása ugyanolyan, mint bármelyik másik gyártóé. A negatív oldalon pont a Spad makett áll, kb. az Airfix színvonalán (tudom, mert nekem is megvan, vagy háromszor már hozzá is kezdtem, de mindig abbamarad :) ) Jó makettjük több is van, mint írtam, a Revell, Italeri szintjén.
Repülőben általában etalon a Hasegawa, nos én attól sem vagyok elájulva, van pár nagyon gyenge makettjük, nekik is. Harcjárműben viszont meglepő az Airfix és a Heller, mert viszonylag nagyon jó minőségűek, az ár/érték arányban pedig nagyon a topon vannak. Ami nem mondható el ugyanezen cégek repülőgépeinek többségéről :(
Némo 394226 2007. január 3. 12:05
Válasz erre
Szerintem hozzák a "majdnem Tamiya" szinvonalat!!:)Mint minden makett zek sem "tökéletesek" de az árukat nagyon megérik!!!Szerintem! Nekem amúgyis a kedvenceim a MIG-ek!!:)
Hickory 394222 2007. január 3. 09:12
Válasz erre
Stefan 394221 2007. január 3. 09:11
Válasz erre
Igen, a matricákkal nekem is gondjaim voltak -talán ezért sem kerültek fel, de aztán meggyőztem magamat, hogy más okból -mert nem akarom :))) . Egyébként úgy vettem észre, hogy így a börzéken az Academy makettekhez lehet a legolcsóbban hozzájutni. Pedig annyira nem is vészesek ;)))
Hickory 394220 2007. január 3. 09:06
Válasz erre
academy fulcrum.jpg méret: 63.6 KB
Nekem tetszik ez a halálfejes festés...az apósjelölt repül néha,gondoltam építek már neki brahiból egy cessnát "Pista,az égbolt réme" dísszöveggel:)
Én ezt vettem a stefin,academy mig-29a,1:48.Nem mai jószág,de egész jó kitnek tűnik,kivéve a matricákat.Az NDK jelzései kb.2mm-rel vannak elcsúszva...
Stefan 394219 2007. január 3. 08:57
Válasz erre
Ja, néhány dolog még az építésről: A műszerfalat én csináltam, mert eredetileg szinte tök üres a pilótafülke, úgyhogy kétkomponensű epoxi gittből gyúrtam egyet bele és fogpiszkálóval csináltam lyukakat a műszerek imitálásához, ami lyuk segített, hogy könnyebben lehessen festeni a fekete foltokat.
A "kötelezést" jól látjátok, vékony vezetékből vannak. Ahol lehetett, ott kifúrtam gombostűvel, hogy el lehessen vezetni, de sok helyen annyira vékony volt az anyag, hogy muszály volt rátekerni. A drótokat a törzsben találkoztattam, ahova az utólag beragasztott tartódúcra tekertem (ez látható az első képen).
Stefan 394218 2007. január 3. 08:53
Válasz erre
PB230001.JPG méret: 63.7 KB
PB230005.JPG méret: 90.1 KB
PB230006.JPG méret: 92.3 KB
PB280001.JPG méret: 52 KB
PB280002.JPG méret: 44.2 KB
PB280003.JPG méret: 63.3 KB
PB280004.JPG méret: 68.7 KB
Na, akkor a tegnap ígért képek...
A makettről és építéséről:
Ez a kit az Academy 1:72 -es makettje, egy Spad XIII, amit a Stefánián sikerült beszereznem igen olcsón (2db volt 300 HUF), úgyhogy nem bírtam ott hagyni. Dobozbontás van a http://kep.tar.hu/istf oldalon.
Mivel véleményem szerint kezdőnek számítok, ezzel az olcsó kittel kezdtem (van pár nagyobb kit is, de ezeknek még nem mertem nekiállni). A festéket nem higítottam, azért is ilyen rossz, de azóta beszereztem higítót és próbálom kijavítani a "halálfejet" (ezért nincs néhány képen szemgödre).
Gondoltam, mivel úgyis tanulómakett, hát csinálok valami egyedit és már nem tudom, hogy honnan jött az ötlet (talán a Balu Kapitány kalandjaiból), de csináltam kalózgépet felségjelzés nélkül. A másik Spad-ot a lengyel légierő színeiben szeretném megcsinálni, szintén matrica nélkül, festéssel. Találtam is képet hozzá a http://wp.scn.ru/ oldalon.
Szóval, tudom, hogy nem a legprofibb, úgyhogy csak kíméletesen "fikázzátok" ;)))
xcraft 394216 2007. január 2. 14:40
Válasz erre
Az enyém annak a Cr-nek a műgyanta másolata.
boriszjelszint 394215 2007. január 2. 14:34
Válasz erre
Bundesign 394214 2007. január 2. 14:29
Válasz erre
Némo 394213 2007. január 1. 11:53
Válasz erre
Vadász!!Komárom-Esztergom megye,Süttő község.Komárom és Esztergom között kb. félúton.Itt a lábatlani papírgyár közvetlen szomszédságában!:)
Vadász 394212 2007. január 1. 11:19
Válasz erre
Nemo!
Merre felé?

Vadász
pilotka 394211 2007. január 1. 10:43
Válasz erre
modelforum.upce.cz/forum/download.php

EGY JÓ PÁROSÍTÁS RÖGTÖN JAN.1-ÉN
Némo 394210 2007. január 1. 10:36
Válasz erre
Vadász!! Sajna vidéki vagyok.De lehet hogy arra "sodrodok" munka vagy egyéb project miatt,de ezt sajnos nem tudom még előre.Azért köszönöm az infót!!
Vadász 394209 2007. január 1. 10:27
Válasz erre
Nemo!
Ha pesti vagy akkor a Repülés Baráti Kőr szombati találkozóján megtalálod a Zolit.

Vadász
Némo 394208 2007. január 1. 10:03
Válasz erre
Az nagyonjó!!!:)Nagyon megköszönném a telefonszámot!!! vízalattivaros@citromail.hu vagy a 06303326790-re küld!!Köszönöm!!!BUÉK!!:)
Bombraider 394207 2007. január 1. 00:51
Válasz erre
Szia!
Tóth Zolitól lehet venni versenyeken,azthiszem 2e ft/db áron.
Ha kell egy telszámot tudok adni!

üdv:bomb
Némo 394206 2007. január 1. 00:47
Válasz erre
Sziasztok skacok!! Megtudná nekem valaki mondani hogy honnan(hol) lehetne hozzájutni azokhoz a dereje szaggatóra hasonlíttó negatív szegecskészíttő szerszámokhoz??72-ben és 48-ban érdekelne!Előre is köszönöm az infókat!Makettekben,egészségben és szabadídőben gazdag B.U.É.K. mindenkinek!!
Concorde 394205 2007. január 1. 00:34
Válasz erre
Sziasztok!BUÉK mindenkinek!!(Családom idősebbik "részlege" csak ennyit szólt a petárdázáshoz:Jönnek az oroszok! :))
Bombraider 394204 2006. december 31. 09:19
Válasz erre
pilotka 394203 2006. december 31. 08:56
Válasz erre
Bombraider!
Küldtem E-mailt magánba!
boriszjelszint 394200 2006. december 30. 20:44
Válasz erre
ezt láttátok már?
sajna én még ilyet nem tudtam
boriszjelszint 394199 2006. december 29. 17:11
Válasz erre
Kalóz 394198 2006. december 29. 16:45
Válasz erre
Sziasztok!
Tud valaki ezekhez autentikus színkódokat??? :)))
pilotka 394197 2006. december 29. 16:35
Válasz erre
www.network54.com/Forum/47751/message/1167379189/Dragon+1-32+P-51

fapados és gyalulatlan, szálkása ráadásul
pilotka 394196 2006. december 29. 16:33
Válasz erre
Keri 394195 2006. december 28. 19:25
Válasz erre
Hát ez szó szerint elképesztő!:-)
Ezt megfesteni?!
pilotka 394194 2006. december 28. 19:22
Válasz erre
F-14-1.jpg méret: 277.8 KB
F-14-2.jpg méret: 274.5 KB
Keri !
Ezek F-14 hátak!
Archy 394191 2006. december 28. 18:00
Válasz erre
ennél ilyenebb is létezik :-D
Áron
pilotka 394190 2006. december 28. 16:56
Válasz erre
Keri !

létezik bizony, a tengeri levegő rendesen leápolja üket!
Keri 394188 2006. december 28. 14:53
Válasz erre
Urak!
Januárban ismét gyártásba kerül az Eduard 48-as Fókája!Húha,aki lemaradt az első kiadásról,az izzítsa a pénztárcáját!:-)
Keri
Keri 394187 2006. december 28. 14:46
Válasz erre
Sziasztok!
www.hsgalleries.com/gallery04/av8bgw_1.htm
Létezik ilyen mértékű leamortizálódás?!
Keri
pilotka 394186 2006. december 28. 06:08
Válasz erre
Keri 394185 2006. december 27. 19:48
Válasz erre
debil!
Jó vétel volt,gratula!:-)
Keri
Archy 394184 2006. december 27. 18:40
Válasz erre
hellodebil 394183 2006. december 27. 17:50
Válasz erre
Nah, megkaparintottam a 48-as Hasegawa Stukát, 4500-ért (9-ről volt leárazva) vettem ,a Revell sem volt olcsóbb és nekem a Revell makettek annyira nem jöttek be. Ez gyönyörű mindenesetre, első ránézésre láccik, hogy igényes, sehol egy sorja, minden passzol! A panevonalak süllyesztettek, szóval még a matricázásnál sem lesz gondom. Máris "megkívántam" :DD - de én inkább hajós vagyok, ott vár rám a Musashi (meg Ticonderoga, Missouri). Ez a gép már megvolt régen 72-esben a Revelltől és mindig is a "szívemcsücske" volt. Egyénisége van, az tény!
boriszjelszint 394182 2006. december 27. 13:58
Válasz erre
és állítólag jobbak a matricák:)
Archy 394181 2006. december 27. 13:50
Válasz erre
Ha arra gondolsz, hogy amit a Revell a Hasegawáról koppint (mint pl: He-111, B25, stb.), az gyengébb minőség, mint az eredeti Hasegawa, akkor tévedsz, mert gyakorlatilag ugyan az a makett van a két gyártó dobozában. Csak a Revell occsób (hála Istennek) :-)
Áron
Vadász 394180 2006. december 27. 12:09
Válasz erre
debill!
Nem koppintja.
Szerszámot cserélnek a védővámok kikerülése miatt.

Vadász
hellodebil 394179 2006. december 27. 11:41
Válasz erre
Úgy hallottam, hogy a Hasegawa fényévekkel jobb, mint a Revell, mivel a Revell koppintja le a másik gyártót. Ma megveszem a 48-as Stukát, kiváncsi leszek rá! :)
Bendeguz 394177 2006. december 26. 19:01
Válasz erre
Archy!!!
csak egy pedál kell?
azért kérdem, mert én hasonlóképp jártam az eduardommal, de én beszereztem azóta egy készletet, szóval el tudom néked küldeni a fölös egy-et. hmmm???
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67.