<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67. |
boriszjelszint | Adatlap | 394238 | 2007. január 3. 21:59 | ![]() | |
igen, mert a gombás kéz az nem jó:) bár ez jobban tetszik, majd vadészom anyu szétszakadt példányaira:) Előzmény: (394237) xcraft 2007. január 3. 21:51 | |||||
xcraft | Adatlap | 394237 | 2007. január 3. 21:51 | ![]() | |
Egyik fele fixen beragasztva, megvárni amíg megköt. A másik felénél egyik kezemmel feszesen tartom a damilt, a másikkal egy csepp pillragaccsal bekenem, és úgy tartom amíg megköt. Van aki harisnyaszálat használ, mert ez rugalmas, és még akkor is feszes, ha nem sikerül tökéletesen a ragasztás, de én idegenkedem ettől. (nem a harisnyától, hanem az ilyen alkalmazásától.) :)) | |||||
boriszjelszint | Adatlap | 394236 | 2007. január 3. 21:37 | ![]() | |
Szia! nekem lenne egy kérdésem azzal kapcsban, hogy hogyan sikerül neked összehozni, hogy a damíl egyenes legyen? nekem mindíg hullámos marad:( | |||||
Miggyuri | Adatlap | 394235 | 2007. január 3. 20:14 | ![]() | |
MiG-9 - az első, légcsavar nélküli MiG MPM Az egyik tudományos kisfilmeket játszó csatornán láttam érdekes kinézésű gépeket, amint éppen elemelkednek a betonról. Vörös csillag a farokrészen, hagyományos elrendezés, de, mintha hiányozna róluk valami. Nincs rajtuk légcsavar, sőt az orruk inkább beömlőnyílást formáz. A szöveg MiG-eket emleget. Nocsak! A II. világháború végén, természetesen, „teljesen önkéntesen”, német tudósok jutottak a győztes országokba. Velük egyidőben zsákmányolt technika is utazott. Így, a frissen elkezdődött hidegháború frontjainak mindkét oldalán, nagyjából azonos forrásból érkezett az újdonságok egy része. A zsákmányul esett BMW hajtóműveket érdekes repülő szerkezetek be építették. 1946. április 24-én emelkedett fel az első ilyen gép, akkor még I-300 jelzéssel. Sebessége 910 km/h volt. Két BMW hajtóművét RB-20-ra keresztelve építették be a szovjet alkotók. Fegyverzete megegyezett a MiG-15 fegyverzetével. Több változatban összesen 550 példányban készült. Változatai: MiG-9F, MiG-9FF MiG-9FR MiG-9FL MiG-9FS MiG-9UTI A végleges változat az I-301 néven került gyártásra. A NATO azonnal kódolta "Fargo" néven. 1946-47-ben került renszersítére a Szovjet Légierőban. Fényképek alapján a kínai léierő is kapott ebből a korai, MiG-ből. Évekkel később, az akkor még működő Váci Mihály-sarki Makettsarok üzletben megláttam ugyanezt a gépet, ez dobozon. A cseh MPM gyártmánya volt. MiG-9 típusjellel. (Jelenleg a típus minden változata megépíthető az Amodell választékából. De akkor ez a cég még talán nem is létezett.) Nos, nézzük mit kapunk a pénzünkért. A kellemes grafikájú dobozban egyetlen átlátszó alkatrész mellett 50 szürke alkatrészből álló műanyagkeretet kapunk. Mellette egy fémmaratás lapocska. Az összeállítási rajz alapján szépen elkészíthető. Érdemes végiggondolni a fémmaratások beépítését. Ne akadályozzuk saját munkánkat. A gép orrában kevés helyet terveztek a nehezéknek. Így figyelmesen kell kitöltenünk a meglévő űrt, hiszen könnyen a farkára ül a makettünk. A fülkéről eléggé kicsi, de jó látható rajz készült, hasonlóan a futóaknákról, alapként feljavításra. Ötleteket kapunk a fegyvercsövek cseréjéhez is. A matricalap egyetlen gép, a prototípus elkészítést támogatja. Az orr-részen lévő, stilizált, villám matricája túlzottan vékonyra sikerült. megfelelő alapozás nélkül a halvány, sárga színen átüt a fémszínű festés.. A festésben a kabinbelső és a és a futóaknák szürkéje mellett a nyers aluszínt és a sötétebb acélszínt használhatjuk. A kerekek kapnak még kekizöld festést s a fúvócső végei lesznek rozsdaszíűek. A neten barangolva azonban találtam terepszínű mintás MiG-9-et. Ez a gép, a kínai légierőket erősítette. Fűzöld alapra halványabb, sárgászöld csíkok kerültek, a gép alja pedig halványkék festésű. Fehér, szögletes számokat látni, de a bal oldalról készült képen enyhe rózsaszín árnyalat fedezhető fel. Eszerint, elképzelhető, hogy piros számok voltak, a fehér alapon? MiG-9UTI a Szkarabej rémálma A későbbiekben sikerült beszereznem a MiG-9UTI változatát. Az orosz Szkarabej cég rémálom-makettjéről van szó. Az előzőhöz képest durva, csúnya munka. A megfolyások levagdosása után erős sorjázatú alkatrészeket kapunk. Egyetlen, A/4-es lapra felrakták az összes tudnivalót a gép történetéről, az összeszerelés és festés menetéről, sőt helyet kapott a típust először repülő pilóta A.N. Grincsik képe is. A matricák a kék 06-os számú gép megépítéséhez lennének jók, ha nem „nessz-matricák” volnának. (Vízbe dobva oldódnak és apró szilánkokként úszkálnak.) Szerencsére nincs közöttük olyan, amit ne tudnánk pótolni, ha építettünk már néhány, szovjet gépet. A műszerfal felépítése, nem nagyon hasonlít semmihez sem. A fegyverzetet érdemes lecserélni injekciós tűkre. A futóaknák nincsenek részletezve. Sőt, szinte nincsenek. Ezt a példány készítettem el a fent leírt kínai festéssel. Nem ártott neki. Egész komoly gépnek tűnik ezzel a „macsósabb” kinézéssel. Ugyanez a cég legyártotta a továbbfejlesztett FR variációt. Minősége éppen min az előbb leírté. Alapvető különbség abban látható, hogy a terezők átalakították az orr-részt. A beömlők előtt lévő illetve vonala elé kiérő fegyvercsöveket besüllyesztették a burkolat alá, amúgy Sabre-módra. Ezt a makettet csak láttam, el nem készítettem. Pintér György Gersekaráti Makettépítő Kör | |||||
Kalóz | Adatlap | 394234 | 2007. január 3. 19:50 | ![]() | |
xcraft | Adatlap | 394233 | 2007. január 3. 19:43 | ![]() | |
Szia Stefan! Most láttam a spad-ot, kíméletesen: azt láthatod, magad is, hogy a huzalozás mennyivel élethűbbé tette a gépedet, de ha ilyen lazák lennének, akkor lezuhanna az eredeti gép. Ez egyébként nem a te hibád, réz drótból nem lehet feszes huzalokat, antennákat csinálni, nagy a hőtágulása, ha ma feszes, holnapra megereszkedik. A következőn próbáld Horgászdamilból csinálni, az nem nyúlik. Van más anyag is, de a damil könnyen és olcsón beszerezhető. Van itt valami kötelezés, vagy hasonló topic, ott sokminden le van írva. | |||||
Kalóz | Adatlap | 394230 | 2007. január 3. 17:55 | ![]() | |
Bendegúz! Még egy normális matrica sem igen szeret matt felületre kerülni, hát még az Aca-é! Egyetlen megoldás nekem eddig a Nebuló átlátszó papírragasztó, amit a matrica helyére kenek. Száradás után pedig nedves ruhával, papírzsepivel letörölhető. Matricafeszítőt még nem próbáltam, de erősen kételkedek az erdményben. | |||||
Stefan | Adatlap | 394229 | 2007. január 3. 16:12 | ![]() | |
A matricáról nekem is negatív a tapasztalatom. A függőleges vezérsíkra akartam ragasztani, de lelógott, pontatlan -persze biztos méretre vághattam volna, dehát ki gondolta -legközelebb figyelek erre is (meg csak szárazon lehet vágni, különben szakad az egész). Nem baj, legalább gyakorlom a festést. A másik Spad-ot is festeni fogom, és nem lesz rajta matrica, lengyel légierőset nem mellékeltek hozzá :) A kötelezésben mondjuk nem teljesen számítok kezdőnek, mert egy papír makett Sopwith Snipe -ra már raktam ilyesmit szürke cérnából, de az könnyebb volt, mert a papír puha anyaga miatt gyakorlatilag fel lehetett rá varrni, meg a méretarány is 1:32 vagy 1:33 volt, nem ilyen pici 72-es. Köszönöm a bíztatást! :) | |||||
Bendeguz | Adatlap | 394228 | 2007. január 3. 16:04 | ![]() | |
Hi! Először is ne szerénykedj, nagyon jó lett a masina, főleg, hogy a kötelezést is megcsináltad(én csak az 5. kétfedelűmnél mertem belevágni a madzagolásba), és a festés is tetszik. Nekem is megvan a kitt, és már meg is építettem, de én feleannyit nem foglalkoztam vele mint te(főleg, hogy filmézézs közben készült), este, ha a fényképezőgépem is akarja, le is kapom és rakok fel róla képet. Sajna a matricázást elk*rtam rajta, de ez általában így szokott lenni az Aca makettjeimmel, valahogy nagyon szépek, de rendkívül prűdek és nem akarnak megmaradni a matt felülelten. | |||||
Kalóz | Adatlap | 394227 | 2007. január 3. 12:32 | ![]() | |
Az Aca makettek szórása ugyanolyan, mint bármelyik másik gyártóé. A negatív oldalon pont a Spad makett áll, kb. az Airfix színvonalán (tudom, mert nekem is megvan, vagy háromszor már hozzá is kezdtem, de mindig abbamarad :) ) Jó makettjük több is van, mint írtam, a Revell, Italeri szintjén. Repülőben általában etalon a Hasegawa, nos én attól sem vagyok elájulva, van pár nagyon gyenge makettjük, nekik is. Harcjárműben viszont meglepő az Airfix és a Heller, mert viszonylag nagyon jó minőségűek, az ár/érték arányban pedig nagyon a topon vannak. Ami nem mondható el ugyanezen cégek repülőgépeinek többségéről :( | |||||
Némo | Adatlap | 394226 | 2007. január 3. 12:05 | ![]() | |
Szerintem hozzák a "majdnem Tamiya" szinvonalat!!:)Mint minden makett zek sem "tökéletesek" de az árukat nagyon megérik!!!Szerintem! Nekem amúgyis a kedvenceim a MIG-ek!!:) | |||||
Hickory | Adatlap | 394222 | 2007. január 3. 09:12 | ![]() | |
Szerintem se:) | |||||
Stefan | Adatlap | 394221 | 2007. január 3. 09:11 | ![]() | |
Igen, a matricákkal nekem is gondjaim voltak -talán ezért sem kerültek fel, de aztán meggyőztem magamat, hogy más okból -mert nem akarom :))) . Egyébként úgy vettem észre, hogy így a börzéken az Academy makettekhez lehet a legolcsóbban hozzájutni. Pedig annyira nem is vészesek ;))) | |||||
Hickory | Adatlap | 394220 | 2007. január 3. 09:06 | ![]() | |
Én ezt vettem a stefin,academy mig-29a,1:48.Nem mai jószág,de egész jó kitnek tűnik,kivéve a matricákat.Az NDK jelzései kb.2mm-rel vannak elcsúszva... | |||||
Stefan | Adatlap | 394219 | 2007. január 3. 08:57 | ![]() | |
Ja, néhány dolog még az építésről: A műszerfalat én csináltam, mert eredetileg szinte tök üres a pilótafülke, úgyhogy kétkomponensű epoxi gittből gyúrtam egyet bele és fogpiszkálóval csináltam lyukakat a műszerek imitálásához, ami lyuk segített, hogy könnyebben lehessen festeni a fekete foltokat. A "kötelezést" jól látjátok, vékony vezetékből vannak. Ahol lehetett, ott kifúrtam gombostűvel, hogy el lehessen vezetni, de sok helyen annyira vékony volt az anyag, hogy muszály volt rátekerni. A drótokat a törzsben találkoztattam, ahova az utólag beragasztott tartódúcra tekertem (ez látható az első képen). | |||||
Stefan | Adatlap | 394218 | 2007. január 3. 08:53 | ![]() | |
A makettről és építéséről: Ez a kit az Academy 1:72 -es makettje, egy Spad XIII, amit a Stefánián sikerült beszereznem igen olcsón (2db volt 300 HUF), úgyhogy nem bírtam ott hagyni. Dobozbontás van a http://kep.tar.hu/istf oldalon. Mivel véleményem szerint kezdőnek számítok, ezzel az olcsó kittel kezdtem (van pár nagyobb kit is, de ezeknek még nem mertem nekiállni). A festéket nem higítottam, azért is ilyen rossz, de azóta beszereztem higítót és próbálom kijavítani a "halálfejet" (ezért nincs néhány képen szemgödre). Gondoltam, mivel úgyis tanulómakett, hát csinálok valami egyedit és már nem tudom, hogy honnan jött az ötlet (talán a Balu Kapitány kalandjaiból), de csináltam kalózgépet felségjelzés nélkül. A másik Spad-ot a lengyel légierő színeiben szeretném megcsinálni, szintén matrica nélkül, festéssel. Találtam is képet hozzá a http://wp.scn.ru/ oldalon. Szóval, tudom, hogy nem a legprofibb, úgyhogy csak kíméletesen "fikázzátok" ;))) | |||||
xcraft | Adatlap | 394216 | 2007. január 2. 14:40 | ![]() | |
Az enyém annak a Cr-nek a műgyanta másolata. | |||||
boriszjelszint | Adatlap | 394215 | 2007. január 2. 14:34 | ![]() | |
Bundesign | Adatlap | 394214 | 2007. január 2. 14:29 | ![]() | |
Némo | Adatlap | 394213 | 2007. január 1. 11:53 | ![]() | |
Vadász!!Komárom-Esztergom megye,Süttő község.Komárom és Esztergom között kb. félúton.Itt a lábatlani papírgyár közvetlen szomszédságában!:) | |||||
Vadász | Adatlap | 394212 | 2007. január 1. 11:19 | ![]() | |
Nemo! Merre felé? Vadász | |||||
pilotka | Adatlap | 394211 | 2007. január 1. 10:43 | ![]() | |
Némo | Adatlap | 394210 | 2007. január 1. 10:36 | ![]() | |
Vadász!! Sajna vidéki vagyok.De lehet hogy arra "sodrodok" munka vagy egyéb project miatt,de ezt sajnos nem tudom még előre.Azért köszönöm az infót!! | |||||
Vadász | Adatlap | 394209 | 2007. január 1. 10:27 | ![]() | |
Nemo! Ha pesti vagy akkor a Repülés Baráti Kőr szombati találkozóján megtalálod a Zolit. Vadász | |||||
Némo | Adatlap | 394208 | 2007. január 1. 10:03 | ![]() | |
Az nagyonjó!!!:)Nagyon megköszönném a telefonszámot!!! vízalattivaros@citromail.hu vagy a 06303326790-re küld!!Köszönöm!!!BUÉK!!:) | |||||
Bombraider | Adatlap | 394207 | 2007. január 1. 00:51 | ![]() | |
Szia! Tóth Zolitól lehet venni versenyeken,azthiszem 2e ft/db áron. Ha kell egy telszámot tudok adni! üdv:bomb | |||||
Némo | Adatlap | 394206 | 2007. január 1. 00:47 | ![]() | |
Sziasztok skacok!! Megtudná nekem valaki mondani hogy honnan(hol) lehetne hozzájutni azokhoz a dereje szaggatóra hasonlíttó negatív szegecskészíttő szerszámokhoz??72-ben és 48-ban érdekelne!Előre is köszönöm az infókat!Makettekben,egészségben és szabadídőben gazdag B.U.É.K. mindenkinek!! | |||||
Concorde | Adatlap | 394205 | 2007. január 1. 00:34 | ![]() | |
Sziasztok!BUÉK mindenkinek!!(Családom idősebbik "részlege" csak ennyit szólt a petárdázáshoz:Jönnek az oroszok! :)) | |||||
Bombraider | Adatlap | 394204 | 2006. december 31. 09:19 | ![]() | |
Köszöntem szépen! | |||||
pilotka | Adatlap | 394203 | 2006. december 31. 08:56 | ![]() | |
Bombraider! Küldtem E-mailt magánba! | |||||
boriszjelszint | Adatlap | 394200 | 2006. december 30. 20:44 | ![]() | |
sajna én még ilyet nem tudtam | |||||
boriszjelszint | Adatlap | 394199 | 2006. december 29. 17:11 | ![]() | |
én hármat is:D | |||||
Kalóz | Adatlap | 394198 | 2006. december 29. 16:45 | ![]() | |
Sziasztok! Tud valaki ezekhez autentikus színkódokat??? :))) | |||||
pilotka | Adatlap | 394197 | 2006. december 29. 16:35 | ![]() | |
www.network54.com/Forum/47751/message/1167379189/Dragon+1-32+P-51 fapados és gyalulatlan, szálkása ráadásul | |||||
pilotka | Adatlap | 394196 | 2006. december 29. 16:33 | ![]() | |
Keri | Adatlap | 394195 | 2006. december 28. 19:25 | ![]() | |
Hát ez szó szerint elképesztő!:-) Ezt megfesteni?! | |||||
pilotka | Adatlap | 394194 | 2006. december 28. 19:22 | ![]() | |
Keri ! | |||||
Archy | Adatlap | 394191 | 2006. december 28. 18:00 | ![]() | |
pilotka | Adatlap | 394190 | 2006. december 28. 16:56 | ![]() | |
Keri ! létezik bizony, a tengeri levegő rendesen leápolja üket! | |||||
Keri | Adatlap | 394188 | 2006. december 28. 14:53 | ![]() | |
Urak! Januárban ismét gyártásba kerül az Eduard 48-as Fókája!Húha,aki lemaradt az első kiadásról,az izzítsa a pénztárcáját!:-) Keri | |||||
Keri | Adatlap | 394187 | 2006. december 28. 14:46 | ![]() | |
pilotka | Adatlap | 394186 | 2006. december 28. 06:08 | ![]() | |
Keri | Adatlap | 394185 | 2006. december 27. 19:48 | ![]() | |
Archy | Adatlap | 394184 | 2006. december 27. 18:40 | ![]() | |
hellodebil | Adatlap | 394183 | 2006. december 27. 17:50 | ![]() | |
Nah, megkaparintottam a 48-as Hasegawa Stukát, 4500-ért (9-ről volt leárazva) vettem ,a Revell sem volt olcsóbb és nekem a Revell makettek annyira nem jöttek be. Ez gyönyörű mindenesetre, első ránézésre láccik, hogy igényes, sehol egy sorja, minden passzol! A panevonalak süllyesztettek, szóval még a matricázásnál sem lesz gondom. Máris "megkívántam" :DD - de én inkább hajós vagyok, ott vár rám a Musashi (meg Ticonderoga, Missouri). Ez a gép már megvolt régen 72-esben a Revelltől és mindig is a "szívemcsücske" volt. Egyénisége van, az tény! | |||||
boriszjelszint | Adatlap | 394182 | 2006. december 27. 13:58 | ![]() | |
és állítólag jobbak a matricák:) | |||||
Archy | Adatlap | 394181 | 2006. december 27. 13:50 | ![]() | |
Ha arra gondolsz, hogy amit a Revell a Hasegawáról koppint (mint pl: He-111, B25, stb.), az gyengébb minőség, mint az eredeti Hasegawa, akkor tévedsz, mert gyakorlatilag ugyan az a makett van a két gyártó dobozában. Csak a Revell occsób (hála Istennek) :-) Áron | |||||
Vadász | Adatlap | 394180 | 2006. december 27. 12:09 | ![]() | |
debill! Nem koppintja. Szerszámot cserélnek a védővámok kikerülése miatt. Vadász | |||||
hellodebil | Adatlap | 394179 | 2006. december 27. 11:41 | ![]() | |
Úgy hallottam, hogy a Hasegawa fényévekkel jobb, mint a Revell, mivel a Revell koppintja le a másik gyártót. Ma megveszem a 48-as Stukát, kiváncsi leszek rá! :) | |||||
Bendeguz | Adatlap | 394177 | 2006. december 26. 19:01 | ![]() | |
Archy!!! csak egy pedál kell? azért kérdem, mert én hasonlóképp jártam az eduardommal, de én beszereztem azóta egy készletet, szóval el tudom néked küldeni a fölös egy-et. hmmm??? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67. |