/ Fórumok /

Az égbolt meghódítói - kicsiben

Mivel a repülőgépek még nem rendelkeztek önálló topikkal, ahova az elkészült makettek fotóit fel lehetett tenni, többek javaslatára létrehoztam ezt. Renmélem, nem kerül törlésre.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67.
Varjúbácsi 394293 2007. január 11. 08:00
Válasz erre
Stefan!
Már nagyon régen csinálják, sőt több típus már ki is futott!
Ha megnézed, már is csak discounted!!
Varjú bácsi
pilotka 394292 2007. január 11. 06:51
Válasz erre
www.ipmsdeutschland.de/FirstLook/Revell/Rev_B-25/Rev_B-25J_JAF.html
ChevyG !

Hajrá! Mennyi kell belőle? még az árát nem tudom...
Bendeguz 394291 2007. január 10. 23:53
Válasz erre
Part bácsi meg ilyet csinál a roden fröcsijáhez: www.part.pl/s72/s72167.jpg kb 1600 pízé vettem a lengyelektől a bolyai börzéjén
Hickory 394286 2007. január 10. 14:34
Válasz erre
Na ezt azért ne...Az eduard üzletpolitikája igencsak khm,termékeny:)
Stefan 394285 2007. január 10. 14:32
Válasz erre
1:72-ben "stripdown" (lehet, hogy csak nekem új)?
www.eduard.cz/./products/card.php
Azért ez elég merész. Szerintem.
Zebi 394284 2007. január 9. 19:49
Válasz erre
Szépen meg volt csinálva, csak nem volt élethű. Mint már írtam, a P-51-esek szárnyát már a gyártósoron tömítették, csiszolták, mégpedig azért, mert a simább szárnnyal nagyobb sebességre és kisebb fogyasztásra voltak képesek a gépek. A nagyobb sebesség meg különösen fontos egy versenygépnél, tehát valószínűleg azon különös gonddal tüntették el az összes illesztés és szegecssort (kivéve a mozgó burkolatokat). Ezért nem találtam azt a gépet élethűnek, annak ellenére, hogy tényleg szépen volt megépítve.
ChevyG 394283 2007. január 9. 18:22
Válasz erre
Pilotka!

Köszi!

Nekem is a kedvenc gépem! vagyis az ik kedvenc!

A legelső makettem is 1 25ös volt. Academy 144. Pont az a gép ott van az agyik képen! (1 nőci ül egy bombán)
Vadász 394282 2007. január 9. 17:37
Válasz erre
Zebi!

Arra a gyorsasági P-51-re gondoltál?

Mert az bizony nagyon szép volt.

Vadász
Zebi 394281 2007. január 9. 16:59
Válasz erre
Volt néhány, főleg a fegyverek fedelei látszottak, de a legtöbb nem.
boriszjelszint 394280 2007. január 9. 16:54
Válasz erre
magyarán nem volt a szárnyon panelvonal, se alul se felül?
pilotka 394279 2007. január 9. 14:05
Válasz erre
walk barbie III.jpg méret: 43.6 KB
b-25 75 mm.jpg méret: 95.5 KB
mitchell-025b.jpg méret: 81.6 KB
mitchell-038b.jpg méret: 59.7 KB
mitchell-035b.jpg méret: 70.6 KB
ChevyG-nek 4 !

sztem már elég belőle-m
pilotka 394278 2007. január 9. 13:57
Válasz erre
29.JPG méret: 294.8 KB
30.JPG méret: 262.8 KB
31.tif méret: 238.8 KB
ChevyG-nek 3 !
pilotka 394277 2007. január 9. 13:53
Válasz erre
H p01.jpg méret: 173.3 KB
navy 25h.jpg méret: 128.6 KB
ChevyG-nek 2 !
pilotka 394276 2007. január 9. 13:43
Válasz erre
B-25-KR-1.TIF méret: 103.9 KB
B-25-KR-2.TIF méret: 105.2 KB
B-25_Mitchell_ (57).jpg méret: 92.9 KB
B-25_Mitchell_ (58).jpg méret: 88.1 KB
B-25_Mitchell_ (56).jpg méret: 120.2 KB
ChevyG-nek !
Zebi 394275 2007. január 9. 09:17
Válasz erre
Főleg mert a Mustang szárnyait még a gyárban simára tömítették és csiszolták. Ezért nevettem jókat azon, hogy a tavalyi Mosonmagyaróvári versenyen egy olyan Mustang lett a "legszebb repülőgép", amin jó vastagon, feketével kiemelt panelvonalak voltak.
A Mustang elég ismert típus, ennyit azért illett volna tudni róla a gyártónak, és a zsűrinek is.
halaci 394274 2007. január 9. 08:56
Válasz erre
Úgy látszik, hogy a Dragon átvette a Matchbox korábbi dizájnerét a repülőgépeknél. Néztem az új 1/32 Mustang és az 1/72 Lightning képeit, és olyan túlhangsúlyozott panelvonalakat és szegecseléseket mutatnak, hogy szerintem a páncélos részlegnél körülröhögnék őket.
ChevyG 394273 2007. január 7. 21:15
Válasz erre
persze a többi alaktrész a REVELL-HASEGAWA lenne:)
ChevyG 394272 2007. január 7. 21:14
Válasz erre
Pilotka! Köszönöm!
azt a gépet szeretném elkészíteni, ami az ITALERI dobozán van, de az ITALERIböl csak az orrot és a matricákat szeretném felhasználni. Mást át kel alakitani? v 1az1ben megeggyezik?

Chevy
pilotka 394271 2007. január 7. 21:04
Válasz erre
B-25_86.JPG méret: 203.2 KB
B-25_Mitchell_ (78).jpg méret: 102.2 KB
p08.jpg méret: 167.1 KB
p09.jpg méret: 196.3 KB
ChevyG !

még 75mm-es
pilotka 394270 2007. január 7. 20:38
Válasz erre
p16.jpg méret: 144.1 KB
p17.jpg méret: 146.1 KB
ChevyG !
ChevyG 394269 2007. január 7. 19:38
Válasz erre
Nos belenéztem a HELLER féle1 B-25ös dobozában. Ad 2v3 fajta orrot, de amiben a 75mmes van, az szerintem alakhibás!
Amúgy szörnyű a kitt.- A régi AIRFIX...
georch 394268 2007. január 5. 14:01
Válasz erre
Ezt találtam, miközben Mig-15 részletfotókat kerestem. Hasznos lehet.
www.philsaeronauticalstuff.com/aircraftdetailphotos.html
tsaba 394267 2007. január 5. 13:59
Válasz erre
Az airbust biztos az Űrgolyhókból szedte! :)
Bundesign 394266 2007. január 5. 13:50
Válasz erre
ChevyG 394264 2007. január 5. 13:11
Válasz erre
halaci 394262 2007. január 5. 12:00
Válasz erre
Passz, a Hellert nem láttam még kinyitva. Az Airfix a korához képest elég részletes makett volt (1974-ben 125 db egy 1/72-es kitnél), három féle orral (üveges, tömör ágyús és tömör 8 géppuskás), a szokásos mozgatható vezérsíikokkal, forgatható kupolákkal. Valahol meg kell legyen az összeállítási rajza, ha érdekel, beszkennelem és átküldöm.
ChevyG 394260 2007. január 5. 08:46
Válasz erre
hoppp! akkor az ua mint a HELLER! jol tévedek?
halaci 394258 2007. január 4. 18:05
Válasz erre
Csak kiegészítésül, az Airfix régi B-25 készlete is tartalmazta a H változat orrát. Ha különlegességre (és sok szegecsre) vágysz...

Egyébként a löveg valóban 75 mm-es volt, főleg hajókra vadásztak vele.
Mekett 394257 2007. január 4. 13:12
Válasz erre
Fiúk!
Légyszi ne a fórumon cseteljetek. Arra ott a csevegő.

Köszi
Mekett
ChevyG 394256 2007. január 4. 12:48
Válasz erre
Tibcsi 394254 2007. január 4. 12:36
Válasz erre
Tibcsi 394253 2007. január 4. 12:36
Válasz erre
Nekem pont ugyanilyen a B-25-ösöm, mint a b-25h.jpg-n...
Stefan 394252 2007. január 4. 12:34
Válasz erre
ChevyG 394251 2007. január 4. 12:28
Válasz erre
keresd meg Galll-t. neki van 1 elado b-25öse!
ChevyG 394250 2007. január 4. 12:26
Válasz erre
pbj1hkeret.jpg méret: 43.4 KB
b-25h.jpg méret: 42.4 KB
gyárt(ott?) a Hase rengerészetit is. érdekes megfigyelni hogyan oldották meg az öntésüket:
ChevyG 394249 2007. január 4. 12:13
Válasz erre
uhh, ez az, csak kár h hasegawa. a 10e az több mint sok érte.
ChevyG 394248 2007. január 4. 12:12
Válasz erre
nekem az a verzio kell, amiben 4db 12,7es és 1 ágyú található (talán 75mmes, de nem tuti)
Tibcsi 394247 2007. január 4. 11:51
Válasz erre
Nekem van egy Revell (Hase) B-25J-m, ennek az orrában (ha jól emlékszem) 8 géppuska van. Véletlenül lett, azt hittem, ez is üvegezett orrú, mint a Duittle gépek. Szívesen elcserélném egy üvegezett orrú változatra, vagy ha valakinek van feleslegben üvegezett orra, akkor csak az orrot.

(na ez elég zavaros lett, de talán érthető voltam.. :))
Zebi 394246 2007. január 4. 11:49
Válasz erre
b25h.jpg méret: 43.2 KB
Szerintem a Hasegawa gyárt H verziót is.
ChevyG 394245 2007. január 4. 11:43
Válasz erre
uhh! igen! Ö lesz az!

Ákos, Tsaba: köszi!
Akos 394244 2007. január 4. 11:42
Válasz erre
italeri_b-25-gunship.jpg méret: 23.4 KB
Szerintem a nyerő páros az Italeri Gunship orr része és a Revell/Hasegawa makett párosítása. Hozzápróbáltam még régebben, illik egymáshoz. Az Italeri makett amúgy nem rossz, de pozitív panelvonalas és eléggé elnagyolt.
ChevyG 394243 2007. január 4. 11:35
Válasz erre
hellerb25.jpg méret: 31.3 KB
revellb25.jpg méret: 28.5 KB
Ezt a készletet vetted meg?
Adja a fém orrot? (a képen J verzio van, én pedig H-t akarok csinálni) Azt tudom h a REV-HAS kit agyon szép (és a németek jóvoltábol kevesebb mint a fele az ára mint a japán készleté)
tsaba 394242 2007. január 4. 11:24
Válasz erre
Én a Heller készletét vettem meg, de megküzdöttem rendesen. Lehet, hogy pont nem azok a verziók, de az eltérés szerintem minimális, a készlet minősége pedig a revellnek és a Hasegawa-nak nagyon jó. (Szerintem)
ChevyG 394241 2007. január 4. 11:17
Válasz erre
b25_01.jpg méret: 39.4 KB
Sziasztok!

én ezt a verziot (és ezzl a fstéssel) szeretném mgépíteni, de nem a matchboxot. melyik kitből lenne érdemes megcsinálni? (hasegawa-revell szerintem más verzio)
Stefan 394240 2007. január 4. 10:24
Válasz erre
Már nézegettem a kötelezős topikot, de nem értettem (egy kicsit mazohizmusnak tűnt nekem), hogy miért csinálják egyesek sérülékenyebb műanyagból -neadjisten kihúzzák a szálat műanyagból, amikor ott a kézenfekvő "drót" -bár ennek a színe nem mindíg élethű (gondoltam biztos ezért nem ebből csinálják). A damil nem jutott eszembe (vagy elkerülte a figyelmemet), pedig az a legkézenfekvőbb (strapabíró és végül is műanyag). Köszi a tippet. A következő már másképp lesz, bár még lehet, hogy kipróbálom a cérnát, abban tudok válogatni a kész színek között is.
Tibcsi 394239 2007. január 4. 05:05
Válasz erre
Én is próbálkoztam harisnyaszállal, de inkább vettem fekete színű 0,1-es horgászdamilt (olyan feketepárduc emblémásat) egy gurigával. Hétszázvalahány pénz és egy életre elég. :)

Antennahuzalnak még elmegy a harisnyaszál, de merevítőhuzalokat szerintem érdemesebb damilból készíteni.
boriszjelszint 394238 2007. január 3. 21:59
Válasz erre
igen, mert a gombás kéz az nem jó:) bár ez jobban tetszik, majd vadészom anyu szétszakadt példányaira:)
xcraft 394237 2007. január 3. 21:51
Válasz erre
Egyik fele fixen beragasztva, megvárni amíg megköt. A másik felénél egyik kezemmel feszesen tartom a damilt, a másikkal egy csepp pillragaccsal bekenem, és úgy tartom amíg megköt. Van aki harisnyaszálat használ, mert ez rugalmas, és még akkor is feszes, ha nem sikerül tökéletesen a ragasztás, de én idegenkedem ettől. (nem a harisnyától, hanem az ilyen alkalmazásától.) :))
boriszjelszint 394236 2007. január 3. 21:37
Válasz erre
Szia!
nekem lenne egy kérdésem azzal kapcsban, hogy hogyan sikerül neked összehozni, hogy a damíl egyenes legyen? nekem mindíg hullámos marad:(
Miggyuri 394235 2007. január 3. 20:14
Válasz erre
mig-9f2.jpg méret: 16.2 KB
mig-9f1.jpg méret: 96.3 KB
Mivel kezedenek "helyben járni" cikkeim, úgy döntöttem, ide rakom fel őket.
MiG-9
- az első, légcsavar nélküli MiG
MPM

Az egyik tudományos kisfilmeket játszó csatornán láttam érdekes kinézésű gépeket, amint éppen elemelkednek a betonról. Vörös csillag a farokrészen, hagyományos elrendezés, de, mintha hiányozna róluk valami. Nincs rajtuk légcsavar, sőt az orruk inkább beömlőnyílást formáz. A szöveg MiG-eket emleget. Nocsak!
A II. világháború végén, természetesen, „teljesen önkéntesen”, német tudósok jutottak a győztes országokba. Velük egyidőben zsákmányolt technika is utazott. Így, a frissen elkezdődött hidegháború frontjainak mindkét oldalán, nagyjából azonos forrásból érkezett az újdonságok egy része. A zsákmányul esett BMW hajtóműveket érdekes repülő szerkezetek be építették. 1946. április 24-én emelkedett fel az első ilyen gép, akkor még I-300 jelzéssel. Sebessége 910 km/h volt. Két BMW hajtóművét RB-20-ra keresztelve építették be a szovjet alkotók. Fegyverzete megegyezett a MiG-15 fegyverzetével. Több változatban összesen 550 példányban készült. Változatai: MiG-9F, MiG-9FF MiG-9FR MiG-9FL MiG-9FS MiG-9UTI
A végleges változat az I-301 néven került gyártásra. A NATO azonnal kódolta "Fargo" néven. 1946-47-ben került renszersítére a Szovjet Légierőban. Fényképek alapján a kínai léierő is kapott ebből a korai, MiG-ből.
Évekkel később, az akkor még működő Váci Mihály-sarki Makettsarok üzletben megláttam ugyanezt a gépet, ez dobozon. A cseh MPM gyártmánya volt. MiG-9 típusjellel. (Jelenleg a típus minden változata megépíthető az Amodell választékából. De akkor ez a cég még talán nem is létezett.)
Nos, nézzük mit kapunk a pénzünkért. A kellemes grafikájú dobozban egyetlen átlátszó alkatrész mellett 50 szürke alkatrészből álló műanyagkeretet kapunk. Mellette egy fémmaratás lapocska. Az összeállítási rajz alapján szépen elkészíthető. Érdemes végiggondolni a fémmaratások beépítését. Ne akadályozzuk saját munkánkat. A gép orrában kevés helyet terveztek a nehezéknek. Így figyelmesen kell kitöltenünk a meglévő űrt, hiszen könnyen a farkára ül a makettünk. A fülkéről eléggé kicsi, de jó látható rajz készült, hasonlóan a futóaknákról, alapként feljavításra. Ötleteket kapunk a fegyvercsövek cseréjéhez is.
A matricalap egyetlen gép, a prototípus elkészítést támogatja. Az orr-részen lévő, stilizált, villám matricája túlzottan vékonyra sikerült. megfelelő alapozás nélkül a halvány, sárga színen átüt a fémszínű festés.. A festésben a kabinbelső és a és a futóaknák szürkéje mellett a nyers aluszínt és a sötétebb acélszínt használhatjuk. A kerekek kapnak még kekizöld festést s a fúvócső végei lesznek rozsdaszíűek.
A neten barangolva azonban találtam terepszínű mintás MiG-9-et. Ez a gép, a kínai légierőket erősítette. Fűzöld alapra halványabb, sárgászöld csíkok kerültek, a gép alja pedig halványkék festésű. Fehér, szögletes számokat látni, de a bal oldalról készült képen enyhe rózsaszín árnyalat fedezhető fel. Eszerint, elképzelhető, hogy piros számok voltak, a fehér alapon?

MiG-9UTI
a Szkarabej rémálma

A későbbiekben sikerült beszereznem a MiG-9UTI változatát. Az orosz Szkarabej cég rémálom-makettjéről van szó. Az előzőhöz képest durva, csúnya munka. A megfolyások levagdosása után erős sorjázatú alkatrészeket kapunk. Egyetlen, A/4-es lapra felrakták az összes tudnivalót a gép történetéről, az összeszerelés és festés menetéről, sőt helyet kapott a típust először repülő pilóta A.N. Grincsik képe is. A matricák a kék 06-os számú gép megépítéséhez lennének jók, ha nem „nessz-matricák” volnának. (Vízbe dobva oldódnak és apró szilánkokként úszkálnak.) Szerencsére nincs közöttük olyan, amit ne tudnánk pótolni, ha építettünk már néhány, szovjet gépet. A műszerfal felépítése, nem nagyon hasonlít semmihez sem. A fegyverzetet érdemes lecserélni injekciós tűkre. A futóaknák nincsenek részletezve. Sőt, szinte nincsenek.
Ezt a példány készítettem el a fent leírt kínai festéssel. Nem ártott neki. Egész komoly gépnek tűnik ezzel a „macsósabb” kinézéssel. Ugyanez a cég legyártotta a továbbfejlesztett FR variációt. Minősége éppen min az előbb leírté. Alapvető különbség abban látható, hogy a terezők átalakították az orr-részt. A beömlők előtt lévő illetve vonala elé kiérő fegyvercsöveket besüllyesztették a burkolat alá, amúgy Sabre-módra.
Ezt a makettet csak láttam, el nem készítettem.

Pintér György
Gersekaráti Makettépítő Kör
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67.