/ Fórumok /

Az égbolt meghódítói - kicsiben

Mivel a repülőgépek még nem rendelkeztek önálló topikkal, ahova az elkészült makettek fotóit fel lehetett tenni, többek javaslatára létrehoztam ezt. Renmélem, nem kerül törlésre.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67.
Stefan 395269 2008. január 2. 15:27
Válasz erre
Arról nem is beszélve, hogy a légi fölénynél a Spitfire jobban teljesített volna, ha az angliai légicsatánál a túlerővel szembeni küzdelem nem rontja a "statisztikát".
Az a baj, hogy olyan sok szempontot vettek figyelembe, hogy szinte csak statisztikai alapon lehetett ítélni, ami viszont nem tükrözni a valóságot, arról nem is beszélve, hogy ilyen széles időskálán teljesen másképp kéne nézni minden kor gépeit. Más volt a szempont a létrehozásuknál. Persze, ha megnézed a helyezéseket, akkor láthatod, hogy melyik ország csinálta a filmet :) Ennek ellenére érdekesek az ilyen filmek, én szeretem ezeket, csak ezek az erőltetett dolgok idegesítenek.
Charger 395268 2008. január 2. 14:13
Válasz erre
Aszonták' az F22esre,hogy nagyon szép,nagyon jó,de semmire sem lehet igazán használni:)
nem ért el eddig semmilyen eredményt...
ChevyG 395267 2008. január 2. 14:06
Válasz erre
ez mekkora hüjjeség:
F22:
-yártási költség
-szolgáltai idő
-megfélemlítés
-légi fölények száma

LOL!!!
Charger 395265 2008. január 2. 12:59
Válasz erre
A discovery-n most volt 1 műsor!Amiben a valaha szolgált és szolgáló legjobb vadászgépeket rangsoroltál!
10.F/A 22Raptor
9.Sea Harier FA2
8.Sopwhit Camel
7.Me 262
6.Spitfire
5.Mig 15
4.F86 Sabre
3.F4 Phantom
2.F15 C Eagle
1.P51 Mustang

Mindent figyelembe vettek./pl:gyártási költség,szolgáltai idő,megfélemlítés,légi fölények száma stb/
Tibcsi 395264 2008. január 2. 12:20
Válasz erre
Stefan 395262 2008. január 2. 10:40
Válasz erre
Köszönöm szépen!

A csotrogányok az igaziak. Amikor süvít a huzalok között a szél... :)))
Egy Roden Alba nekem is várja az összerakást, de még nem tudom, hogy az,
vagy pedig az Airco lesz e előbb elkészítve.
warbirds 395261 2008. január 2. 10:13
Válasz erre
Pöpec lett Stefan! Nekem egy Albatros várja otthon sorsának jobbra fordulását. Mostanában meghoztátok a kedvemet a csotrogányokhoz...:))) warbirds
Stefan 395260 2008. január 2. 09:31
Válasz erre
PC290013
PC290013
PC290014
PC290014
PC290015
PC290015
PC290016
PC290016
PC290017
PC290017

Ez készült el az ünnepek alatt. Revell 1:72 Fokker Dr.I.
Tudom nem tökéletes, de kellett egy kis újjgyakorlat.
Tibcsi 395258 2008. január 1. 18:07
Válasz erre
Nekem a Globemaster izgatja a fantáziámat... :-))
ChevyG 395257 2008. január 1. 17:40
Válasz erre
a revellnek a matrica lesz az előnye az amt-hez képest!

de majd szerzek én tőlük:)
hofi 395256 2008. január 1. 17:36
Válasz erre
A Do-28 és a BF-110 erősen Matchbox-gyanús, a Sw. Triplane pedig '80-ban már volt egyszer...
Zebi 395255 2008. január 1. 17:34
Válasz erre
Az A-20G az AMT lesz, nem maradtál le semmiről :-)
ChevyG 395254 2008. január 1. 17:21
Válasz erre
amikre nagyon kiváncsi vagyok:
04728 Junkers Ju 88 A-1 A-4 Bomber 32!!!:-O
04598 Douglas A-20G Havoc (tuti az AMT -most fizettem ki 1et:D:D:D)
04555 Mosquito Mk.IV Bomber 48
ChevyG 395253 2008. január 1. 16:35
Válasz erre
Keri 395252 2007. december 30. 11:32
Válasz erre
Sziasztok!
Hú,egy régóta várt makett 1:48-ban!
www.hyperscale.com/2007/reviews/kits/tamiya61100reviewbg_1.htm
Keri
Charger 395249 2007. december 29. 19:01
Válasz erre
Hát azért írtam ebbe a topicba,hogy hátha valaki tud ilyet.
Apaka 395248 2007. december 29. 18:56
Válasz erre
Charger 395247 2007. december 29. 18:54
Válasz erre
Hali

Tudok olyan oldalt amint Vought f4u Corsair-hez vannak érdekes festések?
Hickory 395246 2007. december 19. 11:09
Válasz erre
Félreértés történt,én nem a giroszkópra értettem,hanem még mindig a hajtóműnél járok:D
Rumcájsz 395244 2007. december 19. 10:48
Válasz erre
Bocs, de ez téves, a giroszkópban egy három szabadságfokú keretre függesztett lendkereket pörgetnek, amely az igy megnövelt tehetetlensége miatt bármely mozgás/elfordulás esetén megtartja eredeti helyzetét a kereteket a tengelyük körül elforditva.A keretek elmozdulását mérve és kijelezve müködtetik pl az elfordulásjelző
müszert és a mühorizontot is, de ez az alapja a tehetetlenségi navigációs rendszernek is, amit pl. használnak a ballisztikus rakétákon és a repüléstechnikában is.
Amire Te gondolsz /és amiben tényleg nem forog semmi/ az a "kissé" más elven müködő
sokkal pontosabb, de könnyebb, kisebb energia-igényü LÉZERGIROSZKÓP /csak a feladatkör ugyanaz/.
Hickory 395242 2007. december 18. 20:48
Válasz erre
Stefan 395241 2007. december 18. 15:19
Válasz erre
Ja, ez olyan fajta? Nem néztem. Abban tényleg nincs. Akkor a giroszkópban forog csak valami, igaz az már nem légcsavar :DDD
Hickory 395240 2007. december 18. 15:13
Válasz erre
A torlósugárhajtóműben nincsenek turbinalapátok,bleee!:)
Stefan 395239 2007. december 18. 14:05
Válasz erre
Végül is a turbinalapát is olyan, mint egy légcsavar... :DDD
xcraft 395238 2007. december 15. 16:52
Válasz erre
Szia Prop!
Attól, hogy nincs rajta "propeller", még volt hajtóműve. :))
Ez ramjet volt, írva is van valahol. Van egy kép, amin propelleres gépek hátán van a Leduc 021, ez volt az indítófokozat, csak így indult be a torlósugárhajtómű.
A 021-et továbbfejlesztették, és létrehozták a 022-őt, ez sokkal szebb, és úgy tudom, már önállóan is tudott startolni, talán rakétahajtással.
www.book-of-thoth.com/portalsupport/coppermine/displayimage-271-1011.html
Propellerfanatic 395237 2007. december 15. 15:06
Válasz erre
Hali!
Mr. X majd helyesbít, de ez nem az a francia gép, amelyiknek nem volt hajtóműve?
ChevyG 395236 2007. december 15. 01:37
Válasz erre
Hi!
Elképzelem, hogy 1 apró hiba miatt beszippantja a kabint:)

üdv
Charger 395235 2007. december 14. 23:32
Válasz erre
xcraft 395234 2007. december 14. 23:22
Válasz erre
Szia Chevy!

Köszi. Ez alapból olyan sz.r makett, hogy Martin biztosan egy mágus. Már voltam rendelésközeli állapotban hozzá, de szerencsére megfékeztem magamat. :)
Technikatörténetileg viszont nagyon érdekes gép, én nem szerettem volna a szívócsatorna közepén ücsörögni.
ChevyG 395233 2007. december 14. 19:35
Válasz erre
Hind 395232 2007. december 13. 11:30
Válasz erre
Srácok!Indításkor lebukik a szívócsatorna,a nagy sebességű repülés közben már nem ezzel a buktatással szabályozzák a sebességet,hanem egy belső,felülről leereszkedő belső plafonlemez mozog.A szívócsatorna buktatása,a levegő áramlásának támadásfelületét optimalizálja.Pl felszálláskor amikor 30-40fokos az állásszög.

a YOUTUBE-n nézzétek meg
Rumcájsz 395231 2007. december 13. 11:14
Válasz erre
MDSca
Automatikus üzemmódú földi állapotban törvényszerü a felső helyzetü beállitás, /indi-
tásnál és kis sebességen nagy keresztmetszet kell, hogy elég levegőt kapjon a hajtómü/
de pl. müszaki karbantartás, tesztelés közben bármely pozició ugyanúgy előfordulhat,
mint repülés közben.Tehát normál helyzetben, pl. fegyverzettel felszerelve parkol a gép
az állóhelyen - logikusabb a felső pozició - ,karbantartásnál - szigorúan fegyverek nélkül - pl. diorámába helyezve bármelyik OK'
MDSca 395230 2007. december 13. 11:00
Válasz erre
Rumcájsz, köszi az információt. Ezek szerint bármelyiket rátehetem.
Rumcájsz 395229 2007. december 13. 10:52
Válasz erre
MDSca'
Majd minden hangsebességnél gyorsabb jet-gépnél szabályozzák a levegó-beömlő keresztmetszetét,az F-15-nél ez a módszer.Sürü légkörben /földközelben/, nagy sebes-
ségnél csökkenteni kell a keresztmetszetet, hogy ne túl sok levegő jusson be a hajtó-
mühöz. A beömlő aljánál lévő forgáspont körül "buktatják" a felső terelőlemezt, ezzel szabályozzák a keresztmetszetet.
MDSca 395228 2007. december 12. 22:00
Válasz erre
Jó kis oldal, a minap akadtam rá, onnan puskázok:) De ha már F-15E.. Adtak hozzá kétféle beömlőt, az egyik felső része tök egyenes, párhuzamos a törzs felső részével, a másik meg ilyen kókatag:) Mi az ábra ezzel? Fotókon mindkét félét láttam. Bocsi ha esetleg láma a kérdés, köbö az első sugárhajtású makettem:)
Üdv!
Cébés 395227 2007. december 12. 21:56
Válasz erre
na menj a... ez nagyon komoly lesz vazze!!!
Az a kerék nagyon durva.

minden elismerésem!
Joce 395226 2007. december 12. 21:52
Válasz erre
Sziasztok!

Ha már F-15E... Itt mindent megtaláltok vele kapcsolatban, majdnem minden Magyarul! is olvasható.
www.f-15estrikeeagle.com/

Üdv Joce
MDSca 395224 2007. december 12. 19:46
Válasz erre
Köszönöm mindenkinek a tippeket, kipróbálom mindegyiket!
Kalóz 395223 2007. december 12. 17:25
Válasz erre
Nagyon vékony rézdrót. Egyes villanyvezetékeket (0,75 1.0 mm2-esek) lecsupaszítva juthatsz megfelelő vastagságúhoz. lehetőleg ne áram alattival kísérletezz :-)
Zoltán 395222 2007. december 12. 17:12
Válasz erre
Image00026
Image00026
HPIM4185
HPIM4185

MDSca.
Én régebben húzott szállal kísérleteztem.Megtörtem 3szög alakban aztán lefestettem valami fémszínnel.Nem nagy szám,de a semminél jobb.
Stefan 395221 2007. december 11. 16:41
Válasz erre
Csak tipp, de ezeket én már próbáltam:

- Valamilyen joghurt, vagy tejfölös doboz alufóliás teteje ollóval akkorára vágva, amekkora kell;

- Vékony forrasztóón kilapítása (pl. vastag csavarhúzó hengeres részével), így ékszíjat csináltam egyszer.

Mindkét esetben erősen ajánlott fémalapozóval átfutni rajta festés előtt.
MDSca 395220 2007. december 9. 11:53
Válasz erre
Sziasztok!
Vettem egy Academy F-15E gépet 1:48ban éshát a katapultülés elég szegényes. Meg szeretném csinálni az öveket rá, de a csatokat nem tudom miből készítsem el. Tudnátok segíteni?
Daala 395219 2007. december 5. 21:44
Válasz erre
Főleg, hogy átmérőben is kisebb az F-15-ös kiömlője
Keri 395218 2007. december 5. 21:28
Válasz erre
Köszi,xcraft,akkor azt használom!
MattHeafy 395217 2007. december 5. 18:44
Válasz erre
Matróz 395216 2007. december 5. 18:39
Válasz erre
Ha már F-15...
Olyasmi jutott eszembe hogy 72-es B-1-eshez 48-as F-15 kiömlők ,de 48-ban nem vagyok járatos,nem tudom milyen az átmérője a 48as Sas-kiömlőnek.Realizálható?
xcraft 395215 2007. december 5. 18:29
Válasz erre
hello!
Szerintem jó a H58, még világosítani sem kell.
Keri 395214 2007. december 5. 15:46
Válasz erre
Helló!
A törzsközépen nem utazókonténer van,hanem egy AN/AXQ-14-es Data Pod,éppen az imént említett AGM-130-as és EGBU-15 miatt.
Keri
Keri 395213 2007. december 5. 15:35
Válasz erre
Titteletem!

Az lenne a kérdésem felétek,hogy a Gunze H58-as mennyire színhelyes 2.vh-s Us Int.green-nek(az ANA 611-esnek),illetve ha nem jó,ti mit szoktatok használni?
Köszönöm a válaszokat!
Keri
Archy 395212 2007. december 5. 14:24
Válasz erre
A beömlők alatt a Lantirn rendszer két konténewre van. Az USAF F-15E-k még ezt használják. Az F-16-osok nagy részén már a Litening, vagy a Sniper van rendszerben.
A törzs alatt középen az az utazókonténer.
A szárnyak alatt a ball oldali egyértelműen a Mk. 84 1t-nás bomba valamelyik precíziós változatának (Aszem HOBOS) gyakorlópéldánya. A jobb szárny alatti viszont nemtom mi.
Áron
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67.