/ Fórumok /

Az égbolt meghódítói - kicsiben

Mivel a repülőgépek még nem rendelkeztek önálló topikkal, ahova az elkészült makettek fotóit fel lehetett tenni, többek javaslatára létrehoztam ezt. Renmélem, nem kerül törlésre.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67.
jerry82 395747 2011. június 15. 18:09
Válasz erre
hello Kamovos
sajnálom ha félreérthető voltam, írhattam volna hogy II vh repülőkről beszéltem nagy általánosságban azoknál pedig előfordult olaj folyás stb

(Ha ez így igaz, akkor semmi képen nem ülök amerikai gyártású, és üzemeltetésű repülőre!) akkor sr 71 blackbird szóba se jöhet :))
Rumcájsz_52 395746 2011. június 15. 17:07
Válasz erre
Szia Kamovos
Az amerikai (pl Boeing 737) és Airbus-tipus-családokon a hidraulika és kenőolaj-csövek csatlakozásai nem az orosznak megfelelő kúpos kialakításúak. A csatlakozó az oroszhoz képest "negatív", süllyesztett kúpos, ebbe belelóg a csővég, és a hollander meghúzásakor a csővégen lévő kúpos roppantó/tömítőgyűrűt szorítjuk a csatlakozóra, a csővég köré. Tehát ha szivárog és utánahúzol, semmi sem reped el, csak a tömítés lesz tökéletesebb. Ami viszont szivároghat: a munkahengerek tömítései a dugattyúszár mellett, a berendezésekbe becsavart csatlakozók tömítései a berendezésház illesztésénél (amire a csőhollanderek csatlakoznak),a szervómunkahengerek bemeneti vezérlőelemeinél, stb. Itt viszont szigorúan meg van határozva az engedélyezett mérték, pl. 10 teljes működési ciklus alatt 1-2 esetleg három csepp folyadék, ha a szivárgás tűrésen kívül van, akkor csere! Ráadásul ezeken a gépeken a hidraulika-folyadék nem túl tűzveszélyes olaj-jellegű, hanem speciális, foszfor-észtersav tartalmú anyag. Tehát olajfolyás lehet, van is, meg rátapadó kosz is. A jelenséget az is fokozza, hogy egy hidraulikus berendezés cseréje során kifolyt olajat le lehet ugyan törölgetni, de azért a lemezek közül még napokig szivárog a maradék, ebben a menetszél is segít, ráadásul szétkeni a felületen, és erre is ragad a por (ez pl. ugyanúgy előfordult az orosz tipusoknál is, hiába cseréltünk szivárgás esetén azonnal berendezést). Más eset persze az esetleges hajtómű kenőolaj vagy tüzelőanyagszivárgás, hiszen ezek sokkal tűzveszélyesebb matériák!
Üdv R.
Kamovos 395745 2011. június 15. 16:08
Válasz erre
No-no!

Ha ez így igaz, akkor semmi képen nem ülök amerikai gyártású, és üzemeltetésű repülőre!

Nem tudom, hogy milyen típusnak, hol, mijéből engedélyezett az olajfolyás csöpögés!

Tudomásom szerint, a hidraulika, és kenőolaj rendszer csőkötései kúpos csőkötések.
Ezeknél nincs, és nem is lehet olajszivárgás, még cseppekben megállapítva sem!
Ezeket a kötéseket csak egyszer szabad után húzni, és ha a szivárgás nem szűnik, cserélni kell a csövet.
Tudni illik, ha a cső kúpja repedt, akkor azt minél jobban húzzuk annál jobban nyílik a repedés, és a szivárgás ahelyett, hogy megszűnne, egyre jobban fokozódik.
A fotószár rugóstagoknál a simeringeknél szintén nem lehet olajfolyás, lévén, hogy nem csak olaj, hanem gáz is van bele töltve, aminek esetleges elillanása esetén igencsak pattogni kezdene, és már a földi rezonanciától is felborulhatna.

Tehát akkor honnan jöhet az olaj?
Hát szerintem sehonnan.

Az pedig csak ismétlés, hogy az olaj folyás tüzet okozhat!

Üdv: kamovos
Charger 395744 2011. június 15. 15:40
Válasz erre
Ez üzemeltetőtől és előírások alapján változhat.
Van ahol megengedett,persze az előírásoknak és az üzemeltetési utasításoknak megfelelően...az amerikai/Boeing/ azt is megmondja,hogy hány cseppnek szabad lecsöppennie,és hány csepp tesz ki egy liter stb..
Marcell 0708 395743 2011. június 15. 15:38
Válasz erre
Szia iikk!
Szerintem a festésen lehetne még javítani.
(egyébként az egy kicsit fura, hogy gép pilóta nélkül repül)
A vattás felhő érdekes megoldás, de nekem mondjuk ez se jött volna össze :)
Kamovos 395742 2011. június 15. 15:32
Válasz erre
kis olaj folyás?
Rep technikán?
Agyon is lőtték volna a gazdáját, de még béke időben is!
Üzemeltetetés során semmilyen olaj folyás nem lehet!
Hát abból még tűz is származhat.

Üdv: kamovos
jerry82 395741 2011. június 15. 11:50
Válasz erre
Hello feco
Lehet kopást imitálni ,bár mértékéről megoszlanak a vélemények meg kell találni az aranyközép utat. A koptatás mértéke függhet a kiszemelt típustól is (német: gépeket kevésbé szokták ,japánok: nem tudom az okét kevesebb réteget vittek fel ,rosszabb festék , tengeri levegő ? de egy zero erős kopásnyomok nélkül nem túl hiteles)
A kipufogókból , gépágyukból kiáramló korom ,festék lepattogzódás a szárnytőben, kabin környékén, szerelőnyílásoknál , motor borító lemezeknél, ahol karbantartást végezték ,kis olajfolyás stb
Ha megvan a kiszemelt típus googlevel tudsz eredeti képeket keresni ami sokat segít .
További jó makettezést!
feco70 395740 2011. június 15. 09:37
Válasz erre
Sziasztok.
Igazán harc járműveket csinálok de kedvet kaptam a repülő készítéshez is.
Azt kérdezném,hogy a repcsiket mennyire kell koptatni,kopást imitálni rajtuk?
Koszolást lehet-e rajtuk csinálni? A segítő válaszokat köszönöm.
iikk 395739 2011. május 29. 12:22
Válasz erre
BILD3262
BILD3262
BILD3208
BILD3208
BILD3260
BILD3260
BILD3264
BILD3264
BILD3269
BILD3269

Sziasztok!

Én is elkezdtem a repülők iránt érdeklődni. Ez a messer készült el, bár még vannak hiányosságai.
Bazyjoe 395738 2011. május 28. 16:43
Válasz erre
Szia jerry

Ez a könyves cucc tetszik!
Köszi a segítséget!
jerry82 395737 2011. május 28. 15:14
Válasz erre
hello
ilyen re gondoltál

anonymous-generaltopics.blogspot.com/search/label/Fw%20189

http://cs.finescale.com/FSMCS/forums/t/134111.aspx


militaria.forum-xl.com/viewtopic.php

könyv lelőhely
http://ebookee.org/
http://military-machine.blogspot.com
google: fw 189+pdf és ha a speciális keresés alatt kiválasztod orosz nyelvet
a könyveket 24 órán belül töröld le a gépedről :)))
Bazyjoe 395736 2011. május 28. 14:49
Válasz erre
Szia

Igen kabinfotókat,futómű,motorterek,ilyesmire gondoltam.Természetesen a Googlét én is használom,használtam,de valahogy nem találok igazán jó fotókat ezekről.
Előre is köszönöm.
jerry82 395735 2011. május 28. 14:27
Válasz erre
hello
Valami konkrétat keresel ?(egyedi festés ,részlet fotókat ,kabinfotó futómű stb ) mert így nehéz segíteni (google barátunk 47000 képet 197000 oldalt talált nálam)
Bazyjoe 395734 2011. május 28. 13:27
Válasz erre
Sziasztok

Focke-Wulf 189-hez keresnék referencia fotókat.Már napok óta keresgélek a neten,de nem találok semmi használhatót.Ha valakinek akad esetleg,nagy örömet okozna,ha megosztaná velem.
Előre is köszönöm a segítséget.
Bazyjoe 395733 2011. május 28. 13:26
Válasz erre
Sziasztok

Focke-Wulf 189-hez keresnék referencia fotókat.Már napok óta keresgélek a neten,de nem találok semmi használhatót.Ha valakinek akad esetleg,nagy örömet okozna,ha megosztaná velem.
Előre is köszönöm a segítséget.
zoo 395732 2011. április 10. 16:01
Válasz erre
p-38
p-38
p-38
p-38
p-38 005
p-38 005

Elkészült a legújabb madárka. P-38 Lightning, academy 1/72.
OláhMatyi 395731 2010. október 11. 18:38
Válasz erre
23
23
23
23
25
25
26
26
27
27
28
28
29
29
30
30
31
31
32
32
33
33

Sziasztok!

Rég írtam ide :) az utóbbi pár hónapban ez a makett készült el: Special Hobby Westland Whirlwind Mk.I. 1:72.

Matyi
zoo 395729 2010. június 7. 18:02
Válasz erre
Én még ilyen nagy volumenü munkába nem merek belevágni, mert csak rontanék a helyzeten. Neked viszont sok sikert kívánok hozzá.
doky3 395728 2010. június 7. 12:42
Válasz erre
Nekem is megvan félig elkészülve ugyanez a gép, én kijavítottam a készlet egyik látványos és a képeken is jól látható hibáját ami a motorborításon lévő géppuskák. Ezek a készleten "lecsúsztak" az oldalára. Nagyon pepecselős meló :((
zoo 395727 2010. június 6. 18:53
Válasz erre
méret a lényeg
méret a lényeg

Tényleg csak a méretek miatt teszem fel ezt a képet. A messer szó szerint eltörpül a II. világháború legnagyobb és legnehezebb együléses, egymotoros vadászgépe a P-47-es mellett. Mind 1/72-es méretarányú. A háttérben egy Halifax bombázó "feszít".
zoo 395726 2010. június 6. 18:46
Válasz erre
messer
messer
messer
messer
messer
messer
messer
messer
messer
messer

Az elmúlt napokban "lőttem" ezt a 109-est. 1/72-es academy. Heinz Bar gépét csináltam meg bár nem a doboz által ajánlottat, hanem egy kicsi későbbit. A horogkeresztes matrica egyenlőre még hiányzik, beszerzésével még nem jártam sikerrel.
Zsola 395725 2010. április 5. 19:08
Válasz erre
Sziasztok
talán nem egészen a topik témájába vág,de azért felteszem a kérdésem...hátha:)
Kinek volt már szerencséje a Zvezda 72-es Ju-88 éjszakai vadászához?
Olvastam valahol hogy a kabintető nagyon rossz.
Tényleg ennyire tré a helyzet vele?
Úgy összességében mennyire építhető jól? Megéri az árát?
Kalóz 395724 2010. április 5. 15:23
Válasz erre
A rosszhoz pedig még több! :)) Bár erre a munkára ez nem vonatkozik!
Tibcsi 395723 2010. április 4. 18:35
Válasz erre
Matyikám, hát ezt is megértük! :) Ahogy elnézem, a végeredmény igazolja a beléfektetett munkanapokat. Hiába: a jó munkához idő kell. :))
OlahMatyi 395722 2010. április 4. 17:21
Válasz erre
035
035
036
036
037
037
038
038
039
039
040
040
041
041
042
042
043
043
044
044
045
045
046
046
047
047
048
048
049
049
050
050
052
052
071
071
084
084
HPIM1542
HPIM1542
HPIM1543
HPIM1543
HPIM1544
HPIM1544
HPIM1545
HPIM1545
HPIM1547
HPIM1547
HPIM1548
HPIM1548
HPIM1551
HPIM1551

Sziasztok!

Réges régen elkezdtem egy makettet...azóta eltelt 912 nap, ma befejeztem.A készlet az ICM Jak-7Vjéből és a Part ehhez tartozó maratásából készült, a Gaz-67 Tamiya Eduard maratással, a figurák pedig a CMK termékei.beszéljenek inkább a képek!

Matyi
zoo 395721 2010. március 9. 20:35
Válasz erre
Akkor bátran szembe nézek a valósággal :)
Remélem azért lassult be itt az élet, mert mindenki serényen, fest, ragaszt, meg matricázik :):)
búza 395720 2010. március 9. 20:22
Válasz erre
Hali zoo!
Aki idejön annak bírnia kell a kritikát! Szép!
Üdv: Búza
zoo 395719 2010. március 9. 19:51
Válasz erre
p-47
p-47
p-47.1
p-47.1
SSA51895
SSA51895
SSA51899
SSA51899
SSA51898
SSA51898
SSA51911
SSA51911

Látom "kicsit" pang itt az élet, úgyhogy megmutatom legutóbbi munkámat. Revell 1/72-es P-47-es. Az összeállításnál csak a motor burkolattal volt gond, ami túl vastagnaak bizonyult. A festés már bonyolltabb volt, hisz a dobozon, és a leírásban szereplő festési útmuató jelentősen különbözik egymástól. A dobozon lévő reálisabb, bár onnan is hiányzik a vizszintes vezérsíkról a piros sáv. Kritikát csak módjával, hisz csak amatőr módon űzöm eme hobbit:)
Podva 395718 2010. január 11. 16:31
Válasz erre
Hello
Igen az! Ez azzal "járt" hogy a kabin előtt nem volt szellőzőnyílás, és a kabin üveg sarkában páramentesítő anyag volt erősítve...
Üdv Podva
index 395717 2009. december 3. 15:06
Válasz erre
Sziasztok!

Nem tudom jó helyen kérdezek-e?

Mi a különbség a Me 109 G-5 és G-6 között? A túlnyomásos kabin? Vagy van más is?
Charger 395716 2009. november 30. 21:27
Válasz erre
Értem,:(
Különben S-et akartam írni,csak épp utána olvastam...és a C maradt meg bennem!:)
Holnap megnézem a Replica-ban!Köszi
Toth_Gabor 395715 2009. november 30. 21:23
Válasz erre
Charger!

Az egy S :-) De tudtommal az S-nek más hajtóműve van, ezért nem pontos a makett olasznak, csak német, holland, dán, belga, spanyol, norvég változatnak (meg JAPÁNNAK!)
A makett árai között az is képez különbséget, hogy mikor hozták be, mert az euró árfolyam megváltozhat. Ráadásul szerintem nem nagykerből hozzák, ha kínai oldalakat nézel, nagy a különbség. Sajna ez van.
Charger 395714 2009. november 30. 21:14
Válasz erre
Ez a macskás nagyon kemény!Kár,hogy C változat...:( meg,hogy itthon ilyet nem lehet kapni...:(
Charger 395713 2009. november 30. 21:11
Válasz erre
Köszi Ákos és Daala!

Az a helyzet,hogy én mindenképpen a G változatot szeretném megcsinálni,mert beszereztem egy 1/12es Italeri F104G Cockpitot és úgy akarom,hogy mellé egy ugyanolyan G változatot csinálok meg teljes fotomaratással,remélem majd jól fog mutatni a polcomon:)
Ákos 395712 2009. november 30. 20:56
Válasz erre
Dobozbontások:

www.cybermodeler.com/hobby/kits/has/kit_has_09655.shtml www.cybermodeler.com/hobby/kits/has/kit_has_07240.shtml

Egyébként nagyon szép makett, raktam már össze egyet, és van is még egy dobozban. Talán csak az övek hiányoznak az ülésről.
Daala 395711 2009. november 30. 20:55
Válasz erre
Közben utánanéztem, a TF rendes katalógus-sorozatú gép, saját Hase matricával...szóval így én sem értem az árazásbeli különbséget! Még ha 1/32-es lenne...
www.1999.co.jp/eng/10050967
Daala 395710 2009. november 30. 20:50
Válasz erre
Lehet, hogy a TF-be Cartograph matricát tettek...csak egy tipp!
Ákos 395709 2009. november 30. 20:50
Válasz erre
Ezek szerint. Mert a két kit egyébként ugyanaz.
Kinti börzén 32 eur körül szokott lenni mindegyik verzió.
Mondjuk az együlésesnél fura, hogy a kép németet ábrázol, a felirat pedig olaszt ír.
Charger 395708 2009. november 30. 20:45
Válasz erre
jó,de azonkívül?:)+1ülés=3ezer?
Ákos 395707 2009. november 30. 20:43
Válasz erre
Charger 395706 2009. november 30. 20:40
Válasz erre
Sziasztok!

Szerintetek mi a különbség a 2Hasegawa kitt között?
www.replica.hu/index.php
és

www.replica.hu/index.php

Esetleg tud valaki dobozbontást róluk?
f2d 395705 2009. november 7. 22:45
Válasz erre
Érdemes végig nézni. Legjobb a rézből készült katapultülés és bombaemelő.

forums.europeanmodeller.com/index.php
borisz 395704 2009. október 6. 17:04
Válasz erre
Zoltán 395703 2009. október 6. 16:02
Válasz erre
Szia

Látom lehetett rajta melózni... De ahogy elnézem megérte. Nagyon szép lett,gratulálok.
borisz 395702 2009. október 6. 15:24
Válasz erre
P1010698
P1010698

Sziasztok!
Elkészült!
Bővebben:makettinfo.hu/Vought-A-7D
mirci18 395700 2009. szeptember 18. 22:04
Válasz erre
köszi megtaláltam a 2 cikket nagyon tetszik a makett csak sajnos sehol nem találok ilyet.
pedig engem kimondottan a repülés korai szakasza érdekel az első repülők helikopterek
Mty 395699 2009. szeptember 18. 21:39
Válasz erre
a wrightn fivérek gépét kiadta a revell.van is 2 cikk róla a makettek menüpontba
mirci18 395698 2009. szeptember 18. 21:26
Válasz erre
0dv mindenkinek

lenne egy olyan kérdésem hogy repülőmaketteknél léteznek e olyan korai repülőkről készült modellek mint pl wright fivérek gépe vagy még régebbi
Csillagvadász 395697 2009. szeptember 8. 20:25
Válasz erre
Üdv Urak!
SOS keresem az Italeri 1/72-es Raptorának összeállítási útmutatóját, eredeti, fénymásolt v elektronikus formában, teljesen mindegy! Nagyonnagyon fontos lenne, egy kisgyerek szomorkodik miatta!
Üdv:CSV
Joci16 395696 2009. szeptember 4. 13:54
Válasz erre
A hajó körüli "szomorú fűzfa" ábrázolást tisztelettel. De tudom hogy azon már nem lehet változtatni. Ettől függetlenül kíváncsian várom a folytatást.

Üdv. B. József
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67.