/ Fórumok /

2. vh-s bombázók

A címből ítélve már lehet sejteni a fórum témáját!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.
1., 2., 3., 4., 5.
Mustang 395947 2008. február 6. 21:10
Válasz erre
Hello Sziluboy

Szerintem keress pár képet a neten, vagy a youtube-on nézz meg pár filmet a B-25 inside el kapcsolatban. Nekem is ezek segitettek a B-17 belselyét elkésziteni. Ahogy észrevettem nem volt szinte egységes zöld árnyalat. Pl. a Memphis Belle-ben teljesen más árnyalatú volt a zöld belső mint amit fényképeket találtam a neten.
Keress egyet ami szinpatikus és hihető és keverd ki. Szerintem ez a legjobb és legmegnyugtatobb!

Mustang
Sziluboy 395946 2008. február 5. 21:33
Válasz erre
Sziasztok!

Egy amerikai B-25 J belsejét szeretném lefesteni Gunze festékkel, mert nekem a Revell által megadott sántít. H58 vagy H312? Vagy esetleg valami más?
Farkaskoma 395945 2007. október 8. 16:34
Válasz erre
www.betah.co.il

aviation, vagy a keresőbe he-111, és töltsd le.
ChevyG 395944 2007. október 7. 23:49
Válasz erre
Wellingtonra gondoltál?

tudtommal csak ezek a cégek gyárottak Lancaster-t (fröccsöntött műanyag, nagyobb darabszámban):
72:
Airfix
Revell
Hasegawa
48:
Tamiya
jaffa 395943 2007. október 6. 21:59
Válasz erre
ChevyG 395942 2007. október 6. 20:35
Válasz erre
Sziasztok!

piacon van már a(z új) revell lancaster?

üdv!
ChevyG 395939 2007. február 5. 21:41
Válasz erre
Bombers.jpg méret: 198.1 KB
csak a 4 motorosaim:)
ChevyG 395938 2007. február 1. 22:49
Válasz erre
Akos 395937 2007. február 1. 22:43
Válasz erre
Szerintem érdemesebb a Ju-88-ból a Dragon/Revell, az Ar 234-ből a Hasegawa féle verziót választani.
ChevyG 395936 2007. február 1. 22:15
Válasz erre
48as Hobbycraft Ju-88asrol, és Ar-234-esröl mit lehet tudni?

Üdv: C
reptile 395935 2007. január 29. 13:10
Válasz erre
Sziasztok!

Heinkel He111 H6 hoz keresek anyagot, tud valaki segíteni? Elsősorban képek ill. festésminta érdekelnéne.
pilotka 395934 2007. január 27. 09:35
Válasz erre
KormosP 395933 2007. január 22. 13:46
Válasz erre
pilotka: Ezek mind a Warbirdtech -bol vannak?

kp
Podva 395932 2007. január 20. 22:50
Válasz erre
111H P.JPG méret: 280.8 KB
He 111 H és P közötti különbség.

Üdv Podva
pilotka 395931 2007. január 7. 07:49
Válasz erre
000.jpg méret: 274.3 KB
042.jpg méret: 188.8 KB
044.jpg méret: 241.7 KB
046.jpg méret: 219.1 KB
048.jpg méret: 242.7 KB
049.jpg méret: 230.6 KB
P-61

egy kis új szerzemény...igen törpös kis könyv digitalizálva
ChevyG 395930 2007. január 4. 11:44
Válasz erre
kaptam választ "Az égbolt meghódítói - kicsiben" tápikba
ChevyG 395929 2007. január 4. 11:20
Válasz erre
b25_01.jpg méret: 39.4 KB
Sziasztok!

én ezt a verziot (és ezzl a fstéssel) szeretném mgépíteni, de nem a matchboxot. melyik kitből lenne érdemes megcsinálni? (hasegawa-revell szerintem más verzio)
Kalóz 395926 2007. január 2. 21:03
Válasz erre
A II. vh-ban Budapesten is landolt gép házban. Ráadásul vitorlázó. Elég sok kép terjeng róla.
korzaar 395925 2007. január 2. 17:06
Válasz erre
Ráadásul mégcsak nem is arabok vezettték:)))
boriszjelszint 395924 2007. január 1. 22:40
Válasz erre
Sziasztok!
Most látam egy filmet a Sprektrumon, egy B-25ösről, amelyik "megtalálta" az Empire State Buildinget. hát kemény volt...
A másik oldalon jött ki néhány alkatrész, a farok, meg közben kint maradt...
Megmutatja, hogy mennyire megcsinálták a bombázót, hogy jópár alkatrésze megmaradt, a leszakadt motor betonfalakat öött át, satöbbi
mindez a második vh végefele volt ködben, a gép 300KM/H nál gyorsabban mehetett valamivel

fecó
Béla 395923 2006. december 29. 10:45
Válasz erre
Pilotka!
Nagyon köszönöm a képeket,megoldódott a probléma. B.U.É.K Neked, családodnak és a Fórum minden olvasójának!
Béla
gluer 395922 2006. december 29. 00:32
Válasz erre
van még azon az oldalon egy pár érdekes eset
www.daveswarbirds.com/b-17/contents.htm
ez meg egy másik kép arról a gépről, a pilóta nézegeti, hogy mit hozott haza :)
img.photobucket.com/albums/v385/FrankDrebin/AllAmericanBraggAfrica.jpg
Bendeguz 395921 2006. december 28. 11:17
Válasz erre
godolom a faroklövész, ha túlélte a támadást, akkor spurizott onnan ahogy csak tudott:P
Fodi 395920 2006. december 28. 09:37
Válasz erre
b17allamerican.jpg méret: 33.3 KB
torn-in2.gif méret: 25.6 KB
torn-up.gif méret: 26.7 KB
The B-17 "All American" (414th Squadron, 97BG) flown by Lieutenant Kenneth R. Bragg, its tail section almost severed by a collision with an enemy fighter, flew 90 minutes back to its home base, landed safely and broke in two after landing.

Hihetetlen, hogy mit kibírt a B-17...
pilotka 395919 2006. december 27. 12:05
Válasz erre
pilotka 395918 2006. december 27. 12:02
Válasz erre
b25_turretseat.jpg méret: 57.5 KB
B-25_86.JPG méret: 203.2 KB
B-25_Mitchell_ (21).jpg méret: 138.5 KB
B-25_Mitchell_ (47).jpg méret: 163 KB
B-25_Mitchell_ (66).jpg méret: 128.7 KB
p65.jpg méret: 263.1 KB
Béla !

Ha tudtam segíteni B-25 ügyben, akkor ok!
Podva 395916 2006. december 27. 08:37
Válasz erre
Hali Fodi!

Nagyon köszönöm!
Ez hiányzott a boldogságomhoz köszi! Matricát meg mindenbki gyárt hozzá azt megoldom!

Még egyszer köszi

Üdv Podva
Fodi 395915 2006. december 26. 20:31
Válasz erre
www.revell.de/manual/04377.PDF

Podva,
ez itt egy Revell He-111 útmutató. Sajnos nem írtad pontosan melyik kell, de ez épp fenn van a Revell honlapon. Mostanában újítottak, elég sok készlet útmutatója felkerült PDF formátumban.
Bendeguz 395914 2006. december 26. 19:48
Válasz erre
hi,
ha a matricákat is lefelejtette, akkor szerintem jobban jársz, ha írsz a revellnek egy meleghangú levelet, hogy ugyanmárejnyebejnye, és küldjék el neked postán és akkor "talán" megbocsátasz nekik
Podva 395913 2006. december 26. 19:33
Válasz erre
Hali!

A segítségeteket szeretném kérni a következőkben:
A Jézuska hozottegy Revell Heinkel 111-et sajnos a összeállítási útmutatót és a matricákat nem rakta bele a dobozba.
Ki tudtok segíteni agy scannelt vagy fénymásolt brossúrával?
Előre is köszi mindent

Üdv Podva
Béla 395912 2006. december 20. 19:06
Válasz erre
Vadász 395911 2006. december 20. 05:22
Válasz erre
Béla!
Két ünnep között szólj rám.

Vadász
Kalóz 395910 2006. december 19. 20:37
Válasz erre
Szia, Vadász!
Részvétem. Eddig nekem sem volt, tudom, mi az. Viszont most már bármikor küldheted, van időm foglalkozni vele.
Üdv: Kalóz
Béla 395909 2006. december 19. 20:06
Válasz erre
Sziasztok!

Tudna esetleg valaki képet küldeni B-25B Mitchell felső lövészkupolájáról, amelyiken látszik a hevederek csatlakoztatása a géppuskákhoz?
Előre is köszönöm a segítségeteket!

Béla
Vadász 395908 2006. december 19. 18:44
Válasz erre
Kalóz!
Most nekem níncs.

Vadász
Kalóz 395907 2006. december 19. 17:28
Válasz erre
Vadász!
Eddig nem jött meg, de most már bármikor jöhet, mert mától több lett az időm (a kocsim holnap vizsgázik :) )
Kalóz
TKB 395906 2006. december 18. 17:56
Válasz erre
Üdv!
Elnézést,mostanában nem néztem ide,köszönöm, a választ a heinkelhez,pár órán múlott hogy nem véstem be a panelvonalakat.Nem revell,iteleri 1:72.
üdv
Vadász 395905 2006. december 17. 07:46
Válasz erre
Kalóz!

Bemásolom és átküldöm.

Vadász
Miggyuri 395904 2006. december 16. 18:08
Válasz erre
A színes belsőtérről hallottam más adomákat is, de azok nem férnek ebbe a topicba. A szír T-72-esek legénységének kiképzéséről szól a dolog.
Miggyuri
Kalóz 395903 2006. december 16. 18:00
Válasz erre
Szia, Vadász!
Természetesen lehet róla szó, ha nem az elkövetkezendő napokban kellene.
Egyébként bocsi, ha manapság nem reagálok azonnal, de a kocsim szerdán műszakis, és holnap reggel vissza kell bontani a sebváltót, mert a kiemelőkar beleér a nyomlapházba. Szívás! :(((
Vadász 395900 2006. december 16. 05:59
Válasz erre
Némo 395898 2006. december 15. 16:36
Válasz erre
Vadász! Muzzy! Köszönöm a rengeteg infót.Aminek a közeljövőben neki fogok állni az valószinű egy román B-24/D(123782).Amiböl tudtommal 1db-ot zsákmányoltak az amerikai Tidal Wave hadművelet során.Kényszerleszállás után kijavították átfestették és üzemanyaggal feltöltve a brassói reptéren egy hangár előtt tartották.1943 dec.-22-én repültek vele elösször,de éles bevetésen soha nem vett részt.A román kiugrás után a németek apró darabokra bombázták a brassói reptéren.De még ehez néhány szerszámot,matricát be kell szereznem.Vadász!Tudatlanságomnak köszönhetően nem vágom hogy mit takar az RBK.(talán repülési baráti kör??)
Stefan 395897 2006. december 15. 14:58
Válasz erre
Erről a helyről konkrétan (még -de már rákerestem :) ) nem hallottam, de tudom (és ezért is írtam), hogy vannak nagyon kellemes éghajlatú (meg persze dögmeleg -mint Kara Kum) helyek is ott, de én arra gondoltam, hogy a ezen a legek országán vanak a világ leghidegebb pontjai :)
Bendeguz 395896 2006. december 15. 14:51
Válasz erre
HAllotttál ár Kara Kum-ról? az is ruszkiföld és nem sokkal kissebb, mellesleg akkorriban még a távolisztáni országok is a birodalomhoz tartoztak
Stefan 395895 2006. december 15. 14:47
Válasz erre
Mondjuk az orosz átlaghőmérsékletre azért jellemző (persze vannak meleg területek, de azért mégis Szibériáról híres nép...), hogy a legtöbb szerkezetnek nem a hűtésével szokott gond lenni, hanem épp ellenkezőleg ;DDD
Muzzy 395894 2006. december 15. 14:35
Válasz erre
Állítólag a kormányoszlopon a Boeing logó is benne volt. Azonban mégsem sikerült tökéletesre a másolás Az eredeti gép amgolszász méretezésű volt, a szovjetek viszont metrikust alkalmaztak (pl. lemezvastagság)
Azonban azt maguk az amik is elismerték, hogy a szovjetek a motorok hűtését megoldották, ugyanis a B-29-es egyik legnagyobb gondja a motorok túlmelegedése volt. (rengeteg volt a hajtóműtűz!)
Muzzy
Sanjurjo 395893 2006. december 15. 13:53
Válasz erre
Sziasztok!

A Tu-4-ről, én is olvastam ezt a szolgai másolást,lehet, csak anekdota, de a B-29 pilotafülkéjében talált az oroszok számára ismertelen funkcióju kihúzható tálcákat is beszerelték a Tupoljevbe, csak sok évvel később derült ki, hogy ezek egyszerű hamutálcák voltak:). Félelmetes, lehet tényleg igaz a mondás, "az oroszok maguktól, csak a szamovárt találták fel"...bár ez szerintem kicist túlzás.
KormosP 395892 2006. december 15. 13:24
Válasz erre
Valahol azt olvastam, hogy Sztálin parancsára a B-29 koppintási programot (Tupolev Tu-4) annyira betartották az oroszok, hogy nemcsak külsőre volt ugyanolyan, de még belsőre is. A Boeing beszállítók és/vagy a festési specifikáció alapján a zsákmány B-29 -esek belső festése nem volt egységes - keveredtek a festetlen, cinkkromát sárga és zöld részek. A megtorlástól félve a Tupoljev gyárban szolga módon az egyes egységeken található eltérő festést is 1-1 lemásolták.

kp
Muzzy 395891 2006. december 15. 12:01
Válasz erre
Nemo!
Annyiban egészítem ki Vadász Pistit, hogy az ingajáratnak hivott akció angliai illetve olaszországi repülőterek és Poltava között folytak. Azonban a németek két három támadás után azt a taktikát alkalmazták, hogy miután a bombázók megszabadultak Németország felett bombaterhüktől és megérkeztek Poltavára, a németek a rendelkezésre álló bombázókkal támadták a Poltava környéki reptereket. Ennek esett áldozatul néhány gép, és személyzete is, ezért viszonylag hamar le is állítottták az akciót. A sérült gépeket nem volt gazdaságos a helyszínen javítani, ezért az amik otthagyták, amelyeket később a szovjetek kijavítottak. Így jutottak távolsági bombázóhoz. Állítólag a szovjetek szándékosan hagyták a repteret lebombázni, így jutottak ingyen gépekhez (lancaster, B-17, B-24 és P-51 Mustang) (az USA nem volt hajlandó a B-29-esek lend leasing keretében átadni a szovjeteknek, ez okozott is egy kis feszültséget. A távolkelet egyébként érdekes ilyen szempontból, mert a szovjetek a japánokkal kötött egyezmény alapján elvileg internálták az itteni USA gépeket és személyzetet. (gyakorlatilag hadifoglyként kezelték őket, bár ez a fogság inkább csak látszólagos volt.)
Muzzy
Vadász 395890 2006. december 15. 05:09
Válasz erre
Nemo!
A történet csak annyban sántit, hogy a Poltaván ott ragadt B-17 -eseket az USAF nem akarta haza vinni, mert drága és esetleg veszélyes vállalkozás lett volna. Inkább leselejtzték. Ezekből a gépekből használtak az oroszok néhányat, de már csak a háború után.
A távolkeleten kényszerleszált B-29-eseket viszont tényleg kérték volna vissza az amik, és ott tényleg csak a személyzetet adták vissza.

Hasonló módon került a VVS kezelésébe néhány B-24, Lancester, és Ventura. Tudok még egy Walrusról is.

Egy db B-24 Zsukov személyi gépe lett.
A Lancesterek szállitási feladatokat láttak el, késöbb oktatási célokat szolgáltak.
A Venturák egyike a Távolkeleti fő parancsnok személyi gépe lett.
A többivel felderitéseket hajtottak végre a japánok felett, még jóval az 45-ös hadműveletek elött.
A Walrusról sajna nincs több infóm.

Ha valamelyikbe belekezdesz, akkor kérdezz nyugodtan, mert egyre újabb infók kerülnek elő.

Esetleg érdemes Kalózt megkérni némi forditásra, ha válalja.

Kalóz!

Vállalod?

Vadász
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.
1., 2., 3., 4., 5.