<<< Vissza | Tovább >>> |
hajómester | Adatlap | 396138 | 2011. július 4. 21:11 | ||||||||||||||||||||||
hajómester | Adatlap | 396136 | 2011. június 30. 18:34 | ||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Találtam egy linket :www.schifferlbauer.at/seite79.html,ahol szintén az Unicorn modellje épül. Ezek szerint másnak is fölkeltette az érdeklődését. Ahogy nézem azért lesznek nagy különbségek az enyém, és az ott látható között. Így van ez ha egy hajómakett tisztán tervrajzból készül.Nem lesz belőle két egyforma, mert az építők fantáziája mást és mást lát benne. | |||||||||||||||||||||||||
hajómester | Adatlap | 396135 | 2011. június 12. 21:04 | ||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Tudom hogy itt vagytok. Én is minden alkalommal, amikor a netre lépek elsőként ezeket az oldalakat járom végig. Pedig nagyon lehangoló azt érzékelni, hogy a hajómodellezés mennyire nem téma mostanság. Johnie! A díszeket ragasztóba ( UHU Coll ) áztatott és jól kiszárított kartonból vágtam ki. A ragasztótól kemény lesz és szebben lehet megmunkálni. Arany színű üvegfestékkel színeztem, aztán felragasztottam. A teljes száradás után, tűhegyes mókusszőr ecsettel még egyszer átfestettem az egészet, hogy a ragasztó nyomokat eltüntessem. Úgy érzem jól sikerült. Ezt az eljárást a kartonmodell építőktől tanultam, nagyon jó megoldás. Fából kifaragva sem lett volna jobb. Persze, ha nincs festés, hanem a hajó naturban marad, akkor a faragást nem lehet elkerülni. | |||||||||||||||||||||||||
Jozsi | Adatlap | 396134 | 2011. június 12. 19:14 | ||||||||||||||||||||||
Halihó! Akit érdekel az itt van, ha hozzá szól ha nem. Üdv.: Jozsi | |||||||||||||||||||||||||
TAMAS78 | Adatlap | 396133 | 2011. június 12. 14:42 | ||||||||||||||||||||||
Hajómester! Úgy látom, Johnie-n kívül nem túl sokan reagálunk a munkádra. Csak azt ne hidd, hogy azért nem kísérjük figyelemmel! Tamás | |||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 396132 | 2011. június 12. 14:20 | ||||||||||||||||||||||
Tényleg kezd látványos lenni, a festés kiemeli a vonalait. Tetszik a tatgaléria is. A díszek hogyan, miből készültek az oldalzsebek alsó-felső részére? | |||||||||||||||||||||||||
hajómester | Adatlap | 396131 | 2011. június 11. 21:40 | ||||||||||||||||||||||
hajómester | Adatlap | 396130 | 2011. április 18. 12:39 | ||||||||||||||||||||||
A tükör ( Stern) építése lassú aprólékos feladat. Átültetni a térbe egy olyan kétdimenziós rajzot, amelyiken nincs egyetlen egyenes vonal, és hogy aztán az végül úgy is nézzen ki, ahogy azt a rajz mutatja, sok töprengéssel, próbálkozással jár. A nehezén túl vagyok, a vázszerkezet megvan, erre a többi elem ráépítése már könnyebb lesz. | |||||||||||||||||||||||||
hajómester | Adatlap | 396129 | 2011. március 31. 11:48 | ||||||||||||||||||||||
hajómester | Adatlap | 396128 | 2011. március 18. 19:51 | ||||||||||||||||||||||
Kösz a dicséretet Johnie, de nem az Én ötletem, olvastam valahol. Arra kell itt ügyelni, hogy ne nyomjuk össze nagyon szorosan a léceket, mert akkor a ragasztó kinyomódik. A ragasztó sűrűségén nem kellett változtatni, a nagy tubusból kitöltöttem egy adagot egy kis tubusba, beletetettem egy kevés akrilt, aztán már használható is. Más festék nem jó,például tempera, mert sok kell belőle és ez felhigítja a ragasztót. | |||||||||||||||||||||||||
hajómester | Adatlap | 396126 | 2011. március 18. 11:02 | ||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 396125 | 2011. március 11. 14:40 | ||||||||||||||||||||||
Nem, nem vonultam vissza, csak nem voltam egy hétig hajóközelben:-) Most már a vitorla tartó rudak és azok kötélzetei következnek, de rengeteg csigát kell hozzájuk levagdosnom és kifúrnom. A vakvitorlarúd és az előderék vitorlarúd majdnem kész is van. | |||||||||||||||||||||||||
hajómester | Adatlap | 396124 | 2011. március 11. 14:30 | ||||||||||||||||||||||
Újabb kép az építésről.A fedélzetet az Anatomy of the Ship 24 ágyús "Pandora" fregatt tervrajzából építem némi módosítással. Az Unicorn tervrajzán a fedélzet nincs kidolgozva, ezért adoptálnom kellett valahonnan. Igaz, hogy a Pandora 30 évvel később épült mint az Unicorn, de a tervrajza pontosan illeszthető az Unicorn-ra, ezért nagy a valószínűsége annak, hogy a fedélzet berendezésében lényegi eltérés nem lehetett. Az árbocozat, kötélzet és vitorlázat is ezt a tervrajzot fogja követni. Az árbocokat ebben a fázisban célszerű a helyükre illeszteni, mert a későbbre halasztás sok bosszúságot okozhat. Az árbocok egyenlőre csak nyers farudak, kidolgozásukra később kerül majd sor. | |||||||||||||||||||||||||
hajómester | Adatlap | 396123 | 2011. március 11. 14:28 | ||||||||||||||||||||||
Igyekszem Johnie. Ahogy haladok egyre látványosabb lesz majd a dolog.Te viszont nagyon visszavonultál.Ennyire nem lehet problémás az a kötélzet. A másik topikban Te voltál a húzóerő, ne hagyd hogy bedögöljön. | |||||||||||||||||||||||||
hajómester | Adatlap | 396121 | 2011. március 8. 19:09 | ||||||||||||||||||||||
Jobban közelít a valódihoz mint a furnírozott borítás, de még szebb lenne, ha nem bükk, hanem valami finomabb faanyagom lett volna hozzá. Magyarországon azonban még a bükköt is alig lehet beszerezni. | |||||||||||||||||||||||||
eles | Adatlap | 396120 | 2011. március 8. 12:04 | ||||||||||||||||||||||
Elképesztően szép a pálánkozás! | |||||||||||||||||||||||||
hajómester | Adatlap | 396119 | 2011. március 8. 10:51 | ||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Megkezdtem a fedélzetek építését. A legtöbb makettnél ennek alapját kivágják egy réteglemezből és erre építik a további részeket. A fedélzet azonban hosszában enyhén homorú, keresztben pedig domború. Ez a profil egy darabból nem alakítható ki. Marjai ugyan ismertet a könyvében egy módszert ennek megvalósítására, de nekem az nem tetszik, ezért utánozva a valós építést, egy gerenda vázat készítettem. A hosszanti gerendákra azért volt szükség, mert a fedélzeti rácsok, lejárók néhány helyen a keresztgerendák vonalába esnek, így ezeket ki kellet középen vágni. Ennél az eljárásnál az jelenti a nehézséget, hogy a palánkok felfekvését minden keresztgerendánál biztosítani kell. A lower deck csak annyira lett kimunkálva, hogy a lejáróknak alapot adjon. Ehhez még ennyire sem kellett volna bepalánkozni, de gyorsan ment, anyag is van bőven, ezért elszórakoztam vele. Az upper deck kidolgozása már komolyabb feladat lesz. | |||||||||||||||||||||||||
hajómester | Adatlap | 396118 | 2011. február 21. 12:51 | ||||||||||||||||||||||
Jól haladok. Készen van a teljes palánkozás. Egyenlőre lecsiszolva durván 40-es csiszoló vászonnal. Még a héten el akarom kezdeni a fedélzetek építését.Előtte azonban belülről lelakkozom. Ezt ajánlom mindenkinek, mert ha netán véletlenül víz kerül a belső részekbe, a csontszáraz palánk hirtelen megdagad és a ragasztást felszakítja.Én sajnos már jártam így.A poros hajótestet vízzel akartam tisztítani és az belefolyt. A felszakadt palánkok azóta is nagyon rosszul mutatnak. | |||||||||||||||||||||||||
hajomester | Adatlap | 396117 | 2011. február 10. 10:34 | ||||||||||||||||||||||
hajomester | Adatlap | 396116 | 2011. január 12. 14:36 | ||||||||||||||||||||||
Tommy | Adatlap | 396115 | 2010. december 21. 23:02 | ||||||||||||||||||||||
Tényleg. Úgy látszik felületesen olvastam. Bocs...:) | |||||||||||||||||||||||||
hajomester | Adatlap | 396114 | 2010. december 21. 00:09 | ||||||||||||||||||||||
Tommy! Mindenhol nem használható, így például a gerinc közelében, vagy a hajó orrán és tatján.Ott vasalóval dolgozom, ahogy a 112-es topikban leírtam. A felső részeken, ahol az enyvező csipesz felrakható, azzal jobb és egyszerűbb dolgozni. | |||||||||||||||||||||||||
Tommy | Adatlap | 396113 | 2010. december 20. 23:26 | ||||||||||||||||||||||
hajomester! Még egy kérdésem lenne. Amikor már az utolsó palánksornál jársz, azt hogyan oldod meg? Mert ugye akkor már nem fér el a szorító. | |||||||||||||||||||||||||
Tommy | Adatlap | 396112 | 2010. december 20. 22:17 | ||||||||||||||||||||||
Szia hajomester! Köszönöm a kimerítő választ. Ez tényleg pofon egyszerű. Rögzítettem mindent.:) | |||||||||||||||||||||||||
hajomester | Adatlap | 396111 | 2010. december 20. 10:14 | ||||||||||||||||||||||
Szia Tommy! Ez az eszköz nem a saját ötletem, a neten láttam és onnan kölcsönöztem. Az elkészítése pofon egyszerű. 6x2x1 cm-es keményfa hasábokat készítettem. Ezeket 10-es fúróval kifúrtam, a szükségtelen részt fűrésszel kivágtam és máris kész volt a facsipesz.A szorításhoz 4-es csavart használok.A rögzítő csapokat először fából készítettem, de azok könnyen letörtek ezért vasra cseréltem.Ez a csipesz 8mm-es vastagságú bordaanyaghoz készült, más mérethez más kivágás kell. A csipesz a csavar segítségével a borda oldalát szorítva, a csap segítségével pedig helyén tarja a palánkot a ragasztó száradásáig. Hat darabot készitetettem és azt tapasztaltam, hogy a folyamatos munkához ez elegendő. Az 1-es képen a minta, a 2-en a saját készítésű csipesz van. A csavart villás kulccsal szorítom. Használata a következő. A csipeszeket lazán felhelyezem a bordákra.Következik a ragasztó felvitele, majd a palánk helyre illesztése. Ezután a csipeszeket a helyükre tolom, és végúl a csavarokat megszorítom. Óvatosan kell csinálni a szorítást,hogy a csipesz közben ne csússzon el. | |||||||||||||||||||||||||
hajomester | Adatlap | 396110 | 2010. december 20. 09:50 | ||||||||||||||||||||||
Szia Johnie! Éppen ez a tervem. Ha kész lesz a hajó, az építés főbb mozzanatait bemutatva írok majd egy cikket is róla. | |||||||||||||||||||||||||
Tommy | Adatlap | 396108 | 2010. december 19. 01:17 | ||||||||||||||||||||||
Szia hajomester! Megakadt a szemem a palánkrögzítő készülékeden. Írnál erről egy kisebb ismertetést? Miből van, hogyan működik, ilyesmi. Köszi Tommy | |||||||||||||||||||||||||
hajomester | Adatlap | 396107 | 2010. december 17. 22:47 | ||||||||||||||||||||||
Szia Johnie! Aki akarja, az itt is megtalálja.Aztán meg itt nem olyan nagy a nyüzsgés. Ott ha valaki felrak valamit reggel, este már lehet hogy egy oldallal tovább is ment. Egy hét múlva meg már alig találni rá.Én nem haladok olyan gyorsan, hogy naponta rakjak fel képeket. Úgy gondoltam amikor elkezdtem bemutatni, hogy ez a két topik itt békésen megfér egymás mellett. Valójában azért kezdtem el itt is a bemutatást, mert félő volt, lehet hogy még most is az, hogy a hajómakett. hu megszűnik. | |||||||||||||||||||||||||
hajomester | Adatlap | 396105 | 2010. december 17. 20:10 | ||||||||||||||||||||||
Palánkozgatok, most a hajó jobb oldalán dolgozok.Felraktam a dörzsfákat itt is. Különleges formájuk miatt talán ez volt a legnehezebb feladat az eddigi munkák során. Mivel ilyen megoldással még nem dolgoztam, úgy tűnt nem lesz különösebben nehéz. Síkban nem is jelentene nagyobb problémát, de a hajlítások után a domborodó bordákra helyezett méretre szabott darab sehogy se akart passzolni. Rengeteg után munkálást igényelt és még így is néhány helyen hézagos lett. Ezeken a helyeken valamilyen hézagkitöltésre lesz majd szükség.Minden tiszteletem azoké, akik az igazi hajóépítésben ezt megcsinálták. Csak arra nem jöttem rá, hogy mi értelme volt ennek. Közben tönkrement a forrasztópákám is.Némi utánjárással tűrhető áron beszereztem egy újat. A régi jobb volt, ennek sokkal kisebb átmérőjű a betétet befogadó része, aminek következtében a hengerpalást túlhevül és ilyenkor égeti a fát. Ezen úgy tudok segíteni,hogy csak a használat előtt kapcsolom be, aztán kikapcsolom. Ez bizony lassítja a munkát, mert várni kell a bemelegedésre. Most már a palánkozást folytatom, ami az előbbihez képest rutinmunka. Más egyéb hátráltató dolog is közbejött, így nem sikerült a tervet tartanom, mely szerint karácsonyra szerettem volna a palánkozással elkészülni. Hogy ne aludjon az oldal, ezért felteszek egy képet a mostani helyzetről | |||||||||||||||||||||||||
hajomester | Adatlap | 396104 | 2010. november 18. 14:37 | ||||||||||||||||||||||
Haladtam megint egy keveset.A bal felső képen jól látszik a palánkok fogyasztásának módszere. Az elfogyó palánk végét sose faragták hegyesre,hanem a palánk szélességének kb. 3/4 -nél levágták, ezért a következő palánk végén egy vállat kellet kialakítani. A palánkozás első szakaszában a rögzítést még enyvező csipeszekkel meg tudtam oldani, de itt, az alsó szakaszon ez már nem megy,ezért készítettem néhány speciális szorítót, amik a bal alsó képen láthatók. Ezek a két végen lévő tömbös kialakítás miatt azonban nem használhatók, ezért itt vasalóval dolgozom. A palánkok előhajlítását forrasztópáka hengerpalástján való melegítéssel végzem el. A vasalásos eljárást már sok helyen megírtam, de itt is megismétlem. A megfelelő helyekre faragasztót teszek, amire egy-egy csepp pillanatragasztó kerül, aztán helyére illesztem a vízbe éppen csak néhány percre beáztatott palánkot, és vasalóval elkezdem melegíteni. A meleg hatására a pillanatragasztó és a faragasztó együttesen gyors, szilárd kötést hoz létre, ezért a szorító használata mellőzhető.Addig természetesen kézzel kell a helyén tartani.Nagyon kell figyelmi, mert a vasaló bizony éget. Eleinte, amíg a rutin nem alakult ki, tapasztaltam ezt magam is.Persze minél nagyobb hajót épít valaki, annál könnyebb ez az eljárás. A palánkok futása eddig kitűnően követi a hajó domborulatát, ahogy a képeken is látható. Ezért szeretem a palánkozást felülről elkezdeni, mert így szinte magától adódik a felrakás vonala. | |||||||||||||||||||||||||
hajomester | Adatlap | 396103 | 2010. november 13. 17:23 | ||||||||||||||||||||||
Szia Jozsi! Alkalmaztam már magam is ezt az eljárást.Az algíri sebek tatja például-bizonyára láttad már- két féldomborulatot formáz. Ennek közepén fut végig az egyik dörzsléc fantasztikus kanyarulattal.Ez csak két rétegben tudtam kialakítani. Persze itt is lehetett volna úgy csinálni, ahogy gyakran szokták, a palánkra ragasztani a dörzsfákat. Akkor csak fele vastagsággal kellett volna megküzdeni,de akkor kétszer annyi munka lett volna vele. A 2,2mm vastagsággal még el lehet boldogulni, ezért készült így. Az is visszatartott, hogy ezeknél a dörzsfa nem mindig fut a palánk vonalába. A hajót festeni fogom, de ahogy írtam, a palánk vonalainak futását jelezni kívánom, az ilyen eltérés pedig ronthat a látványon. | |||||||||||||||||||||||||
Jozsi | Adatlap | 396102 | 2010. november 12. 19:13 | ||||||||||||||||||||||
Szia! Csináltam úgy dörzsfákat, hogy 0.7-es furnérokat rétegeztem egymásra a hajótesten. A nagyon kicsi íveken is lehetett egyesével hajlítani a furnért. Itt viszont a szélességre kell nagyon ügyelni! Üdv.: Jozsi | |||||||||||||||||||||||||
hajomester | Adatlap | 396101 | 2010. november 12. 11:30 | ||||||||||||||||||||||
Lassan halad a palánkozás.A dörzsfák felrakása különösen sok időt kíván.A 18-ik században a dörzsfákat széles sávban rakták fől, és nem párhuzamos darabokból, hanem alakos formában. Én a hajón az un. "puskatus" alakú formát választottam, ahogy az a kinagyított képen is látható.Két egymással szembefordított darab 7mm szélességet ad ki, a tervrajz szerinti 21 mm szélességhez így három dupla sorra volt szükség. A dörzsfák vastagsága a palánk szélességének majdnem duplája, úgyhogy itt már jó vastag anyaggal - 2,2 mm - kellett dolgozni. A hajlítás a hajóorrnál és a tatnál nem volt könnyű. Ahhoz, hogy az építés technikája a festés után is látszódjon majd, azt tervezem, hogy a palánklécek és a dörzsfák illesztési vonalain egy vékony, ék alakú szerszámmal vonalat karcolok a ragasztásba, ezáltal a palánkok vonala a festéken is átüt majd. Remélem beválik. Az orr felőli nézeten látszik, hogy a dörzsfák csak az egyik oldalon vannak meg, a másik oldal felrakása általában már könnyebb, mert megvannak hozzá a tapasztalatok, de viszont nagyon kell figyelni, hogy szimmetrikus legyen. | |||||||||||||||||||||||||
hajomester | Adatlap | 396100 | 2010. október 18. 21:01 | ||||||||||||||||||||||
Megkezdtem a külső héjazat felrakását.Előtte azonban elkészítettem az ágyúablakok kereteit és kivágtam a belső palánkozásból a nyílásokat.Ez az egyik előnye annak, ha az építés kezdetekor a belső palánkozással kezdünk.Egyszerű volt, mert kívülről könnyen hozzáfértem. Megcsináltam az előbástya homlokfalát is, hogy az első, különleges formájú borda szilárd támaszt kapjon, illetve a külső palánkozás a keresztfal palánkozásának élére ráfedjen | |||||||||||||||||||||||||
hajomester | Adatlap | 396099 | 2010. október 15. 21:10 | ||||||||||||||||||||||
Nagyon álomba merült ez a hely, megpróbálom újra indítani ezzel a néhány képpel, amit a HMS Unicorn fregatt építéséről ide most felteszek.Ezek láthatók a galeria.hajomakett.hu/main.php/v/users/haj__mester/Unicorn/ weboldalon is. Elhatároztam, hogy párhuzamosan viszem mindkét helyen, mert az eredeti oldalon nem nagy az érdeklődés.Itt talán más lesz. A HMS Unicorn 1748-ban épült Plymouthban.Elöregedés miatt 1771-ben kivonták a szolgálatból.A főfedélzetén 24 db 9 fontos, a quarter fedélzetén 4 db 3 fontos ágyúval felszerelve, hatod osztályú fregattként szolgált a Királyi Haditengerészet kötelékében. Pályafutása során több ütközetben sikeresen helyt állt. Tervrajzát F.H. Chapman hajóépítő mérnök Architectura Navalis Mercatoria című, 1753-ban megjelent könyve őrizte meg. A hajót ezen rajz alapján építem. Íme a képek, amelyeket remélem hamarosan újak követnek majd. | |||||||||||||||||||||||||
Kalóz | Adatlap | 396098 | 2010. január 19. 17:07 | ||||||||||||||||||||||
Az oldalnak van egy magyar nyelvű változata is, bár az utóbbi időben nem igen lett karbantartva, valszeg sok az elmaradás az anyaoldaltól.Ha bővebben érdekel, keresd Tyrmant a hajómakett oldalon, ő volt az oldal gazdája. A cikkeket én fordítgattam: Kalóz | |||||||||||||||||||||||||
Silky | Adatlap | 396097 | 2010. január 19. 14:52 | ||||||||||||||||||||||
Hello! Van valakinek Sajkáról illetve dunai naszádról (fa, 1840 elötti időkből)építésre alkalmas rajza? Vagy bármilyen információja, leírása ebben a támakörben? Köszönettel | |||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 396096 | 2009. december 13. 07:30 | ||||||||||||||||||||||
Gyere át a TÖRTÉNELMI VITORLÁSOK topikba, ott nagyobb az "élet" ! | |||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 396095 | 2009. december 13. 07:28 | ||||||||||||||||||||||
Helló Pityu! Üdvözlet itt is! :-) Végre regisztráltál ide is és látom, hogy már jópár kész cikkel örvendeztetsz meg bennünket! Hatalmas üdvözlet még egyszer szaktárs! | |||||||||||||||||||||||||
Exodus | Adatlap | 396094 | 2009. december 12. 21:27 | ||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Hajótervrajzok.hu Orosz oldal sok sok komoly tervel. üdv: | |||||||||||||||||||||||||
Fodi | Adatlap | 396093 | 2009. július 26. 10:47 | ||||||||||||||||||||||
Ezt kezdtem el nemrég, Mamoli Gretel. Ez lesz a harmadik fa hajóm, remélem jobban sikerül majd, mint az előzőek. :D A készlet gyalázatosan rossz minőségű, az alkatrészeket olaszos lezerséggel, kézzel vágták ki, néha két-három milliméteres eltérésekkel... :S Sokat kell előre gondolkozni, átnézni a rajzot, az alkatrészeket, utánaolvasni a dolgoknak, mert sok rejtett buktatót rejtettek el a pizzazabálók. A következő lépés a bordák csiszolása, utolsó ellenőrzések és jöhet a palánkozás. Erősen gondolkozom, hogy a nútolást is meg kellene csinálni, legalább az orrnál, erősebb lenne tőle a hajó. A hajomakett.hu-n is épül egy, egész hasznos galériát hozott össze a szerző. hajomakett.hu/content/view/749/37/lang,hu/ | |||||||||||||||||||||||||
Guliver | Adatlap | 396092 | 2009. július 25. 19:46 | ||||||||||||||||||||||
Nagyon szép ingyen letölthető vitorláshajó tervrajzokat lehet találni a www.all-model.com oldalon is. Hogy Bounty-t láttam-e nem emlékszem, de pl. Victory és Santa Maria biztosan, ha esetleg azok is érdekelnének, kedves törpapa3. | |||||||||||||||||||||||||
Corto_Maltese | Adatlap | 396091 | 2009. július 21. 19:41 | ||||||||||||||||||||||
törpapa3! A hajómakett.hu oldalon rengeteg link található letölthető tervrajzokhoz. Van köztük Bounty is. | |||||||||||||||||||||||||
vlevi | Adatlap | 396090 | 2009. július 21. 17:41 | ||||||||||||||||||||||
törpapa3 | Adatlap | 396089 | 2009. július 21. 16:25 | ||||||||||||||||||||||
Sziasztok nagyon szeretem a hajokat és szreretném a bounty hajot fábol megcsinálni ehhez szeretném a segitségeteket kérni minden jó ötletet megfogadok és a tervraz hiányában eddig nem jol szerepeltem szeretném ha segitenétek a tervrajz hozzájutásához köszönöm szépen | |||||||||||||||||||||||||
SzabolcsHorvath | Adatlap | 396088 | 2008. november 2. 13:26 | ||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Reges regen vettem egy Revell Alexander von Humboldt makettet, de ennek kb 10 eve, de azota tortent vele egy kis baleset, lezuhant a polcrol.Eddig csak osszetorve hevert egy dobozbean,de most darabokra szetszedtem es ujra meg szeretnem epiteni. Ujabb gondom: nincs mar meg hozza az osszerakasi utmutato es nem tudom, hogy hogy volt az eredetin a kotelzet. Ha valaki tudna nekem ilyet kuldeni, v beszkennelni igen orulnek. Elore is koszonom. Udv. Szabolcs | |||||||||||||||||||||||||
Obi | Adatlap | 396087 | 2008. október 30. 18:50 | ||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Azt szerentném megkérdezni, hogy fából készült 3 árbocos hajó famakettet honnan szerezhetek be és mennyiért? Tudnátok esetleg linekeket adni ahonnan rendelhető ilyesmi? Válaszokat köszönöm. Üdv. Obi | |||||||||||||||||||||||||
Pötyi | Adatlap | 396086 | 2008. október 12. 11:36 | ||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Van egy Heller 1:150 Le Phenix-m, de nincs hozzá összerakási útmutató, nem tudjátok honnan tudnám beszerezni/letölteni, vagy esetleg nincs meg valakinek? | |||||||||||||||||||||||||
totka911 | Adatlap | 396085 | 2008. április 21. 20:16 | ||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Eladó egy Halifax skúner 1:35 Spanyol készlet, csak felbontva volt a külső fólia hogy belekukkantsunk,na itt fel is adtuk. 20.000.- ért Tesz-veszen licitben van, meg lehet nézni a fotókat is. | |||||||||||||||||||||||||
Hajókovács | Adatlap | 396084 | 2008. április 19. 11:48 | ||||||||||||||||||||||
Szelek szárnyán utazó barátaink! Megkérlek benneteket , hogy szálljatok át egy kis időre a csatahajós topikba, megbeszélni a hajós pontozó lap , vitorlásokra vonatkozó almenűt összeállitani. Köszönöm a közremüködést mindenkinek |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Itt van egy másik _link_ is, ez egy kitt Unicorn, www.modelships.de/Verkaufte_Schiffe/Unicorn,_Fregatte_1/ Photos_Frigate_Unicorn.htm , ez is szép alkotás, de nem szeretném ha az enyém ehhez hasonlítana.
Most sajnos áll az építés, bejött a nyári uborkaszezon, úgyhogy egyenlőre csak ilyen témákat tudok felvetni.