<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
MrChef | Adatlap | 397586 | 2006. július 14. 21:53 | ||
Tökszép! Mivel panelezel, ködölsz és hogyan? Előzmény: (397582) notarius 2006. július 14. 18:20 | |||||
Zoli | Adatlap | 397585 | 2006. július 14. 20:41 | ||
Nekem is tetszik eddig, de mintha a címert sablonnal festették volna, vagy én csak olyan képet láttam... z | |||||
notarius | Adatlap | 397583 | 2006. július 14. 18:23 | ||
Miért nem tudok több képet feltölteni? | |||||
notarius | Adatlap | 397582 | 2006. július 14. 18:20 | ||
| |||||
notarius | Adatlap | 397581 | 2006. július 14. 17:01 | ||
Egyetértek: az ember magának építsen, és ne a divatnak. Ha a kettő véletlenül egybeesik az egy ideális állapot. | |||||
Zoli | Adatlap | 397580 | 2006. július 14. 14:06 | ||
Ez érdekes, mert az orosz tankok felülete elég durva volt, nemcsak az öntött, hanem a hengerelt lemezek is. Viszont ha ennek tényleg sima volt, akkor bocs, nem kötözködni akartam! z | |||||
Blackbird | Adatlap | 397578 | 2006. július 14. 13:10 | ||
Köszönöm a segítséget, de nekem sem esne nehezemre a kivitelezés, viszont elég sok fotót végignéztem, és szinte mindegyiken hasonlóan sötétek voltak a Kv-k. Mellesleg biztosan önző vagyok, de nekem így tetszik, és számomra ez a legfontosabb. Zoli: a felületek tényleg simák, de a fotókon ez is jól látszik, még a lövegpajzs két oldalán található gömbölyű páncél is sima, pedig az öntöttnek tűnik. Egyedül a régebbi változatok tornyán láttam érdes felületet, mivez azokat öntötték. | |||||
Batya | Adatlap | 397577 | 2006. július 14. 12:21 | ||
Blackbird! Nagyon sötét! Csináld, azt hogy pala, zöld, sárga, barna (világos árnyalatok) olajfestékkel kezd el kivilágosítani a felületet a hatás, nem marad el. Üdv Batya u.i.:Ha kérdésed van dobjál egy mailt. | |||||
Zoli | Adatlap | 397576 | 2006. július 14. 11:52 | ||
Tényleg szép és sötét lett! A felület túl sima, vagy csak én nem látom az egyenetlenéségeket, de amúgy tetszik! z | |||||
Blackbird | Adatlap | 397575 | 2006. július 14. 11:14 | ||
Egy picit én is sötétnek találom, de majd a por javít a dolgon. A kopásokon még most dolgozom. Igen Trumpeter, a Tamiya nem ennyire szép, és szerintem nem is ez a változat, mellesleg már a polcomon lapul a Kv-2 is... | |||||
KormosP | Adatlap | 397574 | 2006. július 14. 11:09 | ||
xcraft: Elég szépen alakul az A-12-es, gratulálok. Az a injekciós tűre tekert csiszolópapír ötlet meg zseniális! Üdv: kp | |||||
Archy | Adatlap | 397573 | 2006. július 14. 10:42 | ||
Blackbird! Elég sötét lett, de lehet csak a képen. Mindenesetre én fakítanám még, és a megfolyások, mellé elférne még jópár kopás (lepattogzás)is. Eddig szép. Trumpi? Áron | |||||
Blackbird | Adatlap | 397572 | 2006. július 14. 07:05 | ||
| |||||
xcraft | Adatlap | 397571 | 2006. július 13. 22:28 | ||
ati27 Ne viccelj, miféle engedélyt? ezek az infók itt mindenkié, tedd azt, ha úgy gondolod. Hivatalosan pedig minden itt lévő adat a makettinfó tulajdona. Persze a magáncélú, otthoni felhasználást ez nem korlátozza, a nyílt publikálással már más a helyzet... Egy állami cégnél van a főállásom, elektrikus vagyok egy nagyfeszültségű hálózaton. Meg maszek villanyszerelő. off. X. | |||||
Zoli | Adatlap | 397570 | 2006. július 13. 22:24 | ||
Semmi gond, nem volt komoly, csak utálom a hüje írásjelekből készült vigyorgásokat, ezért azokat sose rakom a végére. Egyébként nagyon köszönöm, hogy megosztod velünk a tudományodat, mert én pl még nem építettem gyanta makettet, de mivel van nekem is pár és azokat sose fogják fröccsölni, muszáj volt megvenni. És örültem, hogy láttam a Surfacer hígítóját, kösz! z | |||||
ati27 | Adatlap | 397569 | 2006. július 13. 22:19 | ||
X! Nagyon jó a leírás! Szerintem én ki is gyűjtöm! Engedélyt megadod rá? Amúgy mit melózol? Csak nem szerszámkészítő vagy? Nálunk ők poliroznak ezzel a módszerrel! | |||||
xcraft | Adatlap | 397568 | 2006. július 13. 21:49 | ||
Zoli! Abszolút nem ez a célom! Csupán egy objektív képet mutatok erről a technológiáról, a buktatókról, de a megoldást is kínálom, ami persze nem szentírás, csupán alternatíva. Elég részletesen leírom, dokumentálom a részleteket, talán túlontúl is. Aki már épített ilyent, annak nem hinném, hogy újat nyújt. De aki nem, ezt olvava ne azt szűrje le, hogy nem embernek való, hiszen én is meg fogom csinálni, és más is képes rá. Nyugodtan vágjatok bele. X. | |||||
Corpuschristi | Adatlap | 397567 | 2006. július 13. 21:46 | ||
F@sza. Már vártam nagyon, hogy valaki idehaza szépen fessen 72-ben csörömpöt. | |||||
gyurmakoma | Adatlap | 397566 | 2006. július 13. 21:37 | ||
huh..köszike..még gondolkozom majd rajta.. köszi | |||||
Archy | Adatlap | 397565 | 2006. július 13. 21:33 | ||
Gyurmakoma! Mitől félsz? Se antennarengeteg, se bonyolult festétminta. De kedvcsinálónak itt van pár kép makettekről: www.aircraftresourcecenter.com/Gal-Fea%20Archives/jet_articles/F-117/F-117.htm www.kitparade.com/features01/f117kg_1.htm www.modelingmadness.com/reviews/mod/gren117.htm www.modelingmadness.com/reviews/mod/laskodi117.htm www.modellversium.de/kit/artikel.php www.modellversium.de/galerie/artikel.php www.modellversium.de/galerie/artikel.php Ha megjött a kedved az építéshez, erre is szükséged lehet: www.aircraftresourcecenter.com/AWA1/101-200/walk187_F-117/walk187.htm www.aircraftresourcecenter.com/AWA1/401-500/walk422_F-117_Brzozowski/walk422.htm Áron | |||||
Zoli | Adatlap | 397564 | 2006. július 13. 21:24 | ||
Lassan, de biztosan haladsz, csak így tovább! Ja és örökre elvetted a kedvem a gyanta makettektől... z | |||||
gyurmakoma | Adatlap | 397563 | 2006. július 13. 20:30 | ||
jaja,csak az,mert tetszik csöppet,de nem akarok belevágni | |||||
xcraft | Adatlap | 397562 | 2006. július 13. 20:28 | ||
gyurmakoma! Én még nem, de elég sok irodalmam van róla. Konkrétan kész makett érdekelne? | |||||
gyurmakoma | Adatlap | 397561 | 2006. július 13. 20:23 | ||
Repcsisek! Valaki épitett már f-117 es lopakodót? Tudnátok róla képet küldeni mélben? | |||||
xcraft | Adatlap | 397560 | 2006. július 13. 20:21 | ||
Tudod én nagyon szeretem a repülőket, mindíg valami különös borzongás fog el, mikor repnapokon elhúz a tömeg elött egy vadászgép. Százszor hallottam, mégis lenyűgöz ez az erő, és kecsesség. Úgyhogy nem tekintem igazán borzalomnak az elkészítésüket, még ilyen minőségben sem. De igaz, hogy én is festeni szeretek a legjobban, csak odáig el is kell jutni. X. | |||||
MrChef | Adatlap | 397559 | 2006. július 13. 20:14 | ||
én szépeket, szépen festeni jobb szeretek (pl. figurát), mint amit most te szenvedsz ezzel a repülővel, de kinek mi a nyerő:-) | |||||
MrChef | Adatlap | 397558 | 2006. július 13. 20:13 | ||
jújhhh...hát akkor sok sikert!:-) | |||||
xcraft | Adatlap | 397557 | 2006. július 13. 20:12 | ||
Kifaragni százszor ennyi munka lenne, nem is gondoltam rá. És tulajdonképp erről szól a makettezés. Ja, és ha kifaragnám a mesterdarabot (amire nem is lennék képes) még le kéne önteni gyantából, aminek ugye ugyanezek a hibái lennének, csak hatványozottan. Brrr.. | |||||
MrChef | Adatlap | 397556 | 2006. július 13. 19:56 | ||
hát nem irigyellek! nem lenne egyszerűbb kifaragni ezt a makettet, hamár tele van hibával, buborékkal, sorjával...? :-)) | |||||
Bundesign | Adatlap | 397555 | 2006. július 13. 19:44 | ||
köszi! holnap megépítek egy szegecselőt, és ha működik, akkor jó, ha nem akkor beszerzek egy készet :) | |||||
xcraft | Adatlap | 397554 | 2006. július 13. 19:40 | ||
11. A felületi hibák javítására a Gunze surfacer 1000-t tartom a legalkalmasabbnak (kifejezetten gyanta makett esetében) Ez jól szórható, és az apró légbuborékokat is feltölti, nem pereg ki. A surfacer 1000 újabban azt hiszem fehér színű, ez még egy régebbi beszerzés. 12-13. A surfacerrel leszórt felület. Itt nem cél az egységes szép szürke szín, nem festünk! Egyedül a hibák láthatóvá tétele, és kijavítása a feladat, a most felkerült réteg vékony legyen, hiszen úgy is megint le lesz csiszolva szinte az egész. 14-15-16 Ezeket a hibákat keressük. Jó részük tömítési hiányosság, ám látszik az ezernyi kipattant buborék is. Ez minden műgyanta kitnél jelentkezik, a rosszabb öntésűeknél már az elején látszanak, a jobbaknál, amiknél először simának látszik a felület, csak a csiszolás után jönnek elő. Oka, hogy a sima, hártyaszerű felületet lecsiszolva, kipattannak a buborékok, ezért nem szabad mostantól durva csiszolóanyagot használni, csak a felület elsimítására törekedjünk. 17-18. Ez eléggé horror munka, de minden nagyobb hibahelyet próbálok átecsetelni surfacer 500-zal. A jó eredményhez több réteg is kell. 19-20. A megszáradt surfaceren újból látható lesz, hol nem stimmel a felület. Most pillanatragasztót hordok fel. A pillanatragasztó oldja a megszáradt surfacert, ezt a fogpiszkálóval addig kevergetem, míg feltölti a hézagot. 21. A kisebb, tűhegynyi hibákat surfacer 1000 felecsetelésével próbálom tömíteni. Míg szárad, leülök a gép elé és irkálok a „mi készül éppen”-be. X. | |||||
xcraft | Adatlap | 397553 | 2006. július 13. 18:58 | ||
A-12 építés Most kezdem a műgyanta felület rendbetételét, ez a gyantamakettek építésének legnehezebb, és leginkább időigényes része, a fröccsöntötteknél ez a jelenség nem fordul elő. 0. Itt még a felületelőkészítés folyik, az összes futóakna körkörös tömítést igényelt, nehezen hozzáférhető helyen. 1-2. A kézi csiszolást gyorsabbá tehetjük, ha gépet használunk. A gyémántporos maróval a nagyja tömítőanyagot távolítom el, finoman a felülethez érintve, nehogy a bordázatot megsértse, vagy félkör alakú bemarás keletkezzen. Ezután még szike élével finomítok a felületen. Főleg a sarkoknál fontos, ide a marófej nem fér be. 3-4. Ez már a finommegmunkálás. Rózsaszín injekcióstűre pillanatragasztóval vízpapírt ragasztok, több menetben feltekerve. Mikor a külső réteg elkopik, levágom, és alatta ott a tiszta papír, lehet tovább dolgozni. A forgásirányra ügyelni kell, hiszen egyik irányban rászorul, a másikban pedig összevissza csapkod a csiszolóanyag, az első a jó. 5-6. Egy kis malőr. A sz@rul összeragasztott él szétnyílt a sok igénybevételtől. Ide injekciós tűvel nagy mennyiségű pillanatragasztót fecskendezek be. Természetesen a tű és fecskendő ezután már nem használható. 7-8. Elkészül a hajtóműkiömlő is. A sztirol lapokat a 8. képen kapilláris ragasztóval (palma lemosó) rögzítem egymáshoz. Nem a kedvenc ecsetemet használom erre a célra, egy nyugdíjazott teljesen megteszi. 9. Mielőtt festenék, a szemmel látható nagyobb légbuborékokat 500-as surfacerel kenem be, ha megszáradt lecsiszolom. 600- nál durvább szemcseméretű vízpapírral már nem nyúlok a felülethez. Ezeknek a buborékoknak az eltömítése lesz hosszú folyamat. 10. A festésre előkészített, szappannal átmosott test. A panelvonalakból fogkefével gondosan kimosom a csiszoláskor keletkezett port, ez a festés után elég rondán nézne ki. A képen még vizes agép. X. | |||||
Akos | Adatlap | 397552 | 2006. július 13. 09:41 | ||
Ez így van, szép és jól működő szegecselőket lehet kapni börzén, de olyanokat nem láttam, amit órafogaskerékből csináltam, ezek 1-1,5 mm fogtávolsággal rendelkeznek, a leszerehető panelek csavarfejeit lehet velük imitálni. | |||||
xcraft | Adatlap | 397550 | 2006. július 13. 08:43 | ||
Bundesign! A szegecselés nagyon jó. A célszerszámról annyit, hogy van készen kapható, kis nyélbefogva és tökéletesen működik. Z63 gyárt ilyeneket, ha írsz neki biztos küld. Nekem is van, igaz még tavaly vettem, és jó, ráadásul velencén láttam az "idei modelleket", ezek már szép, kiforrott szerszámok. Persze jó a fogaskerék, csak akkor neked kell nyelet eszkábálni hozzá, hogy könnyen tudd tolni. X. | |||||
Bundesign | Adatlap | 397549 | 2006. július 12. 21:00 | ||
ja, nagyon feldobja. azóta tesztelgettem, lehet csinálni nagyából ugyan olyan távolra, a különbség csak max makro foton látszik, de ez az órafogaskerék nagyon jó ötlet, van 1 órás ismerősöm, holnap lerohanom :D | |||||
Akos | Adatlap | 397546 | 2006. július 12. 19:46 | ||
Bundesign! Szerintem érdemes így szegecselni, nagyon fel tudja dobni a makettet, de egyszerűbb egy órából kioperált nagy fogú fogaskerékből rádlit csinálni, mert egyesével pontosan fúrni lehetetlen. Batya! Ez olyan Batya szint... | |||||
Batya | Adatlap | 397544 | 2006. július 12. 19:40 | ||
Ma délután festegettem 1 kicsit Archy koléga maketjén. Ez lett belölle! Üdv Batya | |||||
Bundesign | Adatlap | 397543 | 2006. július 12. 18:08 | ||
persze nyilván ugyanakkora távolságra egymástól, előre kimérve, ez csak egy szegecsméret teszt. a másik oldala tele van fúrogatva különböző méretű szegecsekkel, ez a legélezthűbbb, kb 0,2mmes | |||||
Bundesign | Adatlap | 397542 | 2006. július 12. 17:59 | ||
egy fel nem használt darabon kisérletezgetek szegecsekkel, szerintetek érdemes az egész gépet beszegecsezni ily módon? nyilván nem ilyen sötétel lesz panelezve a gépe, csak 1 árnyalattal sötétebben mint a gép, itt azért ilyen ugye hogy jól látszódjon. | |||||
dönö | Adatlap | 397540 | 2006. július 12. 10:19 | ||
Sziasztok, most láttam a velencei verseny képeit, és ott ezt a magyar MiG-17PF-et, ami egyébként nagyon szép, ezúton is gratula a készítőjének. www.makettinfo.hu/versenyek/2006/velence/borka_kiallitas/53.jpg Viszont felmerül a kérdés: ez a fekete sáv a szárnyak tövében volt minden magyar PF-en? A hunavia.hu-n lévő szolnoki gépen pl. nincs, csak ennek a helyén eltérő árnyalatú a fém. Esetleg volt, csak lekopott teljesen? Ha valakinek van régi képe a magyar PF-ekről, nagyon megköszönném, ha elküldené nekem! Csak mert most én is azt építek. Mellesleg, ugye jól sejtem, hogy ez a fekete sáv arra szolgált, úgy általában, nem csak a Mig-17-esen, hogy a szerelők ezen járkáljanak? üdv, dönő | |||||
xcraft | Adatlap | 397539 | 2006. július 11. 22:15 | ||
Bocs, látom a kétnyelvűhöz raktad a linket. | |||||
xcraft | Adatlap | 397538 | 2006. július 11. 22:14 | ||
Igen, ez egy nagyon penge lap a "székekhez", valahol egy fordítás is van hozzá (angolra) mert alapvetően olaszul? vannak a szinek megadva rajta. X. | |||||
G-cart | Adatlap | 397537 | 2006. július 11. 22:07 | ||
Sziasztok! Ha ismeritek, akkor bocs, ha nem, akkor használjátok egészséggel: www.seatejectcolor.com/seat/sedili/ditte/aces/f15.htm Üdv: G'cart | |||||
Bundesign | Adatlap | 397536 | 2006. július 11. 21:50 | ||
igazad van, rákerestem én is, és tényleg. na nembaj, nem is nagon figyeltem, hogy van fekete is, de jó tudni. lehet azért mert f 15 öm nincs, (nem is tudom mér) van 1 félkész f 22őm, de az űlésével még nemigen foglalkoztam, de most nem is fogok, félre van téve. az aktuális f 16 omon meg szürke, bordó hevederekkel B | |||||
xcraft | Adatlap | 397535 | 2006. július 11. 21:47 | ||
Ja, lemaradt. Az indítókarok helyzete is eltérő az ACESII modifikációk között, vagy a térdeknél kétoldalt( A-10, F-15 ) vagy a lábak között elől középen (f-16, A-12 ) X. | |||||
xcraft | Adatlap | 397534 | 2006. július 11. 21:43 | ||
Bundesign! van szürke is, fekete is, nem látom mitől függ. F-16, B-2, szürke, F-15, F-22, A-12 fekete képek alapján. Érdemes eredeti kabinfotót keresni a neten, és ez alapján dolgozni, lehet, hogy egy típuson belül van ilyen is, olyan is. Az üléspárnák, hátpárnák is többfélék, feketétől az olive drabon át, a zöld különböző árnyalatai. Hevederek: ugyan ez szürke a legjellemzőb, de kék, barnás is előfordul. Tehát nem lehet általánosítani. X. | |||||
Bundesign | Adatlap | 397533 | 2006. július 11. 21:31 | ||
baromi jó! amúgy általában nem szűrke? | |||||
xcraft | Adatlap | 397532 | 2006. július 11. 20:58 | ||
Az A-12 ACESII -je elkészült. (elég lassan) 1-1/1 a festékeket kinyitás után egy ronggyal mindíg megtörlöm, így elkerülhető a nehézkes nyitás. Kivenni egy pálcával, ecsettel szoktam, de láttam olyat is, hogy egyszerűen kiöntik, ízlés dolga. 1/2-1/3 A szárazecseteléshez használt kisméretű szőrecset, mikor már elhasználódott és nagyon bolyhos, erre a célra még remekül felhasználható, csak le kell vágni egyenesre. A másik képen a vékony ecsetek, amikkel a pontszerű dolgokat kenem. A fekete szőrecset, a két alsó jó minőségű szintetikus. Ezek jobban bírják a hígítókat, tovább maradnak használhatóak. 1/4-1/5 Akril festés, a keverék sűrűbb, mint a fújásnál használt fekete. 1/6 kikent színminták, így fotó alapján könnyebb kiválasztani a megfelelőt. 1/7 A kis részletekhez előszeretettel használok művészolajat, sokkal precizebben kezelhető minden makettfestéknél, és nem akar az ecsetbe száradni. Hátránya is van, a száradási ideje több nap, én 3 napig szoktam hagyni. A biztonsági övek is így vannak festve, csak szürkével. 1/8-1/10 A kész ACESII, a fémszínű részeket( csatok ) csak lakkozás után festem. A gép gyári állapotú lesz, az ülés minimálisan van szárazecsetelve RLM66 sötétszürkével, csak azért, hogy az apró részletek kijöjjenek, a fotókon nem is látni. X. | |||||
xcraft | Adatlap | 397531 | 2006. július 11. 20:34 | ||
MrChef! Nagyon mutatós a Merkavád, sok képet csinálj. X. | |||||
Kisrozi | Adatlap | 397530 | 2006. július 11. 17:48 | ||
azért kérdezem ,mert a keletiblok-ból jó áron tudnak hozni, ahogy számolom olcsóbb ,mint a közvetlen netes rendelés.Csak érdekesség azoknak akik tervezik. Mellesleg egy Tiger komplett maratás ahogy írták 3600 - 4000 forint körül van.(pontos árat mondanak , csak a Set tipusától függ az ár) ennyit még szánok egy maratásra. Ahogy látom jó minőség. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |