<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Bundesign | Adatlap | 397555 | 2006. július 13. 19:44 | ![]() | |
köszi! holnap megépítek egy szegecselőt, és ha működik, akkor jó, ha nem akkor beszerzek egy készet :) | |||||
xcraft | Adatlap | 397554 | 2006. július 13. 19:40 | ![]() | |
11. A felületi hibák javítására a Gunze surfacer 1000-t tartom a legalkalmasabbnak (kifejezetten gyanta makett esetében) Ez jól szórható, és az apró légbuborékokat is feltölti, nem pereg ki. A surfacer 1000 újabban azt hiszem fehér színű, ez még egy régebbi beszerzés. 12-13. A surfacerrel leszórt felület. Itt nem cél az egységes szép szürke szín, nem festünk! Egyedül a hibák láthatóvá tétele, és kijavítása a feladat, a most felkerült réteg vékony legyen, hiszen úgy is megint le lesz csiszolva szinte az egész. 14-15-16 Ezeket a hibákat keressük. Jó részük tömítési hiányosság, ám látszik az ezernyi kipattant buborék is. Ez minden műgyanta kitnél jelentkezik, a rosszabb öntésűeknél már az elején látszanak, a jobbaknál, amiknél először simának látszik a felület, csak a csiszolás után jönnek elő. Oka, hogy a sima, hártyaszerű felületet lecsiszolva, kipattannak a buborékok, ezért nem szabad mostantól durva csiszolóanyagot használni, csak a felület elsimítására törekedjünk. 17-18. Ez eléggé horror munka, de minden nagyobb hibahelyet próbálok átecsetelni surfacer 500-zal. A jó eredményhez több réteg is kell. 19-20. A megszáradt surfaceren újból látható lesz, hol nem stimmel a felület. Most pillanatragasztót hordok fel. A pillanatragasztó oldja a megszáradt surfacert, ezt a fogpiszkálóval addig kevergetem, míg feltölti a hézagot. 21. A kisebb, tűhegynyi hibákat surfacer 1000 felecsetelésével próbálom tömíteni. Míg szárad, leülök a gép elé és irkálok a „mi készül éppen”-be. X. | |||||
xcraft | Adatlap | 397553 | 2006. július 13. 18:58 | ![]() | |
A-12 építés Most kezdem a műgyanta felület rendbetételét, ez a gyantamakettek építésének legnehezebb, és leginkább időigényes része, a fröccsöntötteknél ez a jelenség nem fordul elő. 0. Itt még a felületelőkészítés folyik, az összes futóakna körkörös tömítést igényelt, nehezen hozzáférhető helyen. 1-2. A kézi csiszolást gyorsabbá tehetjük, ha gépet használunk. A gyémántporos maróval a nagyja tömítőanyagot távolítom el, finoman a felülethez érintve, nehogy a bordázatot megsértse, vagy félkör alakú bemarás keletkezzen. Ezután még szike élével finomítok a felületen. Főleg a sarkoknál fontos, ide a marófej nem fér be. 3-4. Ez már a finommegmunkálás. Rózsaszín injekcióstűre pillanatragasztóval vízpapírt ragasztok, több menetben feltekerve. Mikor a külső réteg elkopik, levágom, és alatta ott a tiszta papír, lehet tovább dolgozni. A forgásirányra ügyelni kell, hiszen egyik irányban rászorul, a másikban pedig összevissza csapkod a csiszolóanyag, az első a jó. 5-6. Egy kis malőr. A sz@rul összeragasztott él szétnyílt a sok igénybevételtől. Ide injekciós tűvel nagy mennyiségű pillanatragasztót fecskendezek be. Természetesen a tű és fecskendő ezután már nem használható. 7-8. Elkészül a hajtóműkiömlő is. A sztirol lapokat a 8. képen kapilláris ragasztóval (palma lemosó) rögzítem egymáshoz. Nem a kedvenc ecsetemet használom erre a célra, egy nyugdíjazott teljesen megteszi. 9. Mielőtt festenék, a szemmel látható nagyobb légbuborékokat 500-as surfacerel kenem be, ha megszáradt lecsiszolom. 600- nál durvább szemcseméretű vízpapírral már nem nyúlok a felülethez. Ezeknek a buborékoknak az eltömítése lesz hosszú folyamat. 10. A festésre előkészített, szappannal átmosott test. A panelvonalakból fogkefével gondosan kimosom a csiszoláskor keletkezett port, ez a festés után elég rondán nézne ki. A képen még vizes agép. X. | |||||
Akos | Adatlap | 397552 | 2006. július 13. 09:41 | ![]() | |
Ez így van, szép és jól működő szegecselőket lehet kapni börzén, de olyanokat nem láttam, amit órafogaskerékből csináltam, ezek 1-1,5 mm fogtávolsággal rendelkeznek, a leszerehető panelek csavarfejeit lehet velük imitálni. | |||||
xcraft | Adatlap | 397550 | 2006. július 13. 08:43 | ![]() | |
Bundesign! A szegecselés nagyon jó. A célszerszámról annyit, hogy van készen kapható, kis nyélbefogva és tökéletesen működik. Z63 gyárt ilyeneket, ha írsz neki biztos küld. Nekem is van, igaz még tavaly vettem, és jó, ráadásul velencén láttam az "idei modelleket", ezek már szép, kiforrott szerszámok. Persze jó a fogaskerék, csak akkor neked kell nyelet eszkábálni hozzá, hogy könnyen tudd tolni. X. | |||||
Bundesign | Adatlap | 397549 | 2006. július 12. 21:00 | ![]() | |
ja, nagyon feldobja. azóta tesztelgettem, lehet csinálni nagyából ugyan olyan távolra, a különbség csak max makro foton látszik, de ez az órafogaskerék nagyon jó ötlet, van 1 órás ismerősöm, holnap lerohanom :D | |||||
Akos | Adatlap | 397546 | 2006. július 12. 19:46 | ![]() | |
Bundesign! Szerintem érdemes így szegecselni, nagyon fel tudja dobni a makettet, de egyszerűbb egy órából kioperált nagy fogú fogaskerékből rádlit csinálni, mert egyesével pontosan fúrni lehetetlen. Batya! Ez olyan Batya szint... | |||||
Batya | Adatlap | 397544 | 2006. július 12. 19:40 | ![]() | |
Ma délután festegettem 1 kicsit Archy koléga maketjén. Ez lett belölle! Üdv Batya | |||||
Bundesign | Adatlap | 397543 | 2006. július 12. 18:08 | ![]() | |
persze nyilván ugyanakkora távolságra egymástól, előre kimérve, ez csak egy szegecsméret teszt. a másik oldala tele van fúrogatva különböző méretű szegecsekkel, ez a legélezthűbbb, kb 0,2mmes | |||||
Bundesign | Adatlap | 397542 | 2006. július 12. 17:59 | ![]() | |
egy fel nem használt darabon kisérletezgetek szegecsekkel, szerintetek érdemes az egész gépet beszegecsezni ily módon? nyilván nem ilyen sötétel lesz panelezve a gépe, csak 1 árnyalattal sötétebben mint a gép, itt azért ilyen ugye hogy jól látszódjon. | |||||
dönö | Adatlap | 397540 | 2006. július 12. 10:19 | ![]() | |
Sziasztok, most láttam a velencei verseny képeit, és ott ezt a magyar MiG-17PF-et, ami egyébként nagyon szép, ezúton is gratula a készítőjének. www.makettinfo.hu/versenyek/2006/velence/borka_kiallitas/53.jpg Viszont felmerül a kérdés: ez a fekete sáv a szárnyak tövében volt minden magyar PF-en? A hunavia.hu-n lévő szolnoki gépen pl. nincs, csak ennek a helyén eltérő árnyalatú a fém. Esetleg volt, csak lekopott teljesen? Ha valakinek van régi képe a magyar PF-ekről, nagyon megköszönném, ha elküldené nekem! Csak mert most én is azt építek. Mellesleg, ugye jól sejtem, hogy ez a fekete sáv arra szolgált, úgy általában, nem csak a Mig-17-esen, hogy a szerelők ezen járkáljanak? üdv, dönő | |||||
xcraft | Adatlap | 397539 | 2006. július 11. 22:15 | ![]() | |
Bocs, látom a kétnyelvűhöz raktad a linket. | |||||
xcraft | Adatlap | 397538 | 2006. július 11. 22:14 | ![]() | |
Igen, ez egy nagyon penge lap a "székekhez", valahol egy fordítás is van hozzá (angolra) mert alapvetően olaszul? vannak a szinek megadva rajta. X. | |||||
G-cart | Adatlap | 397537 | 2006. július 11. 22:07 | ![]() | |
Sziasztok! Ha ismeritek, akkor bocs, ha nem, akkor használjátok egészséggel: www.seatejectcolor.com/seat/sedili/ditte/aces/f15.htm Üdv: G'cart | |||||
Bundesign | Adatlap | 397536 | 2006. július 11. 21:50 | ![]() | |
igazad van, rákerestem én is, és tényleg. na nembaj, nem is nagon figyeltem, hogy van fekete is, de jó tudni. lehet azért mert f 15 öm nincs, (nem is tudom mér) van 1 félkész f 22őm, de az űlésével még nemigen foglalkoztam, de most nem is fogok, félre van téve. az aktuális f 16 omon meg szürke, bordó hevederekkel B | |||||
xcraft | Adatlap | 397535 | 2006. július 11. 21:47 | ![]() | |
Ja, lemaradt. Az indítókarok helyzete is eltérő az ACESII modifikációk között, vagy a térdeknél kétoldalt( A-10, F-15 ) vagy a lábak között elől középen (f-16, A-12 ) X. | |||||
xcraft | Adatlap | 397534 | 2006. július 11. 21:43 | ![]() | |
Bundesign! van szürke is, fekete is, nem látom mitől függ. F-16, B-2, szürke, F-15, F-22, A-12 fekete képek alapján. Érdemes eredeti kabinfotót keresni a neten, és ez alapján dolgozni, lehet, hogy egy típuson belül van ilyen is, olyan is. Az üléspárnák, hátpárnák is többfélék, feketétől az olive drabon át, a zöld különböző árnyalatai. Hevederek: ugyan ez szürke a legjellemzőb, de kék, barnás is előfordul. Tehát nem lehet általánosítani. X. | |||||
Bundesign | Adatlap | 397533 | 2006. július 11. 21:31 | ![]() | |
baromi jó! amúgy általában nem szűrke? | |||||
xcraft | Adatlap | 397532 | 2006. július 11. 20:58 | ![]() | |
Az A-12 ACESII -je elkészült. (elég lassan) 1-1/1 a festékeket kinyitás után egy ronggyal mindíg megtörlöm, így elkerülhető a nehézkes nyitás. Kivenni egy pálcával, ecsettel szoktam, de láttam olyat is, hogy egyszerűen kiöntik, ízlés dolga. 1/2-1/3 A szárazecseteléshez használt kisméretű szőrecset, mikor már elhasználódott és nagyon bolyhos, erre a célra még remekül felhasználható, csak le kell vágni egyenesre. A másik képen a vékony ecsetek, amikkel a pontszerű dolgokat kenem. A fekete szőrecset, a két alsó jó minőségű szintetikus. Ezek jobban bírják a hígítókat, tovább maradnak használhatóak. 1/4-1/5 Akril festés, a keverék sűrűbb, mint a fújásnál használt fekete. 1/6 kikent színminták, így fotó alapján könnyebb kiválasztani a megfelelőt. 1/7 A kis részletekhez előszeretettel használok művészolajat, sokkal precizebben kezelhető minden makettfestéknél, és nem akar az ecsetbe száradni. Hátránya is van, a száradási ideje több nap, én 3 napig szoktam hagyni. A biztonsági övek is így vannak festve, csak szürkével. 1/8-1/10 A kész ACESII, a fémszínű részeket( csatok ) csak lakkozás után festem. A gép gyári állapotú lesz, az ülés minimálisan van szárazecsetelve RLM66 sötétszürkével, csak azért, hogy az apró részletek kijöjjenek, a fotókon nem is látni. X. | |||||
xcraft | Adatlap | 397531 | 2006. július 11. 20:34 | ![]() | |
MrChef! Nagyon mutatós a Merkavád, sok képet csinálj. X. | |||||
Kisrozi | Adatlap | 397530 | 2006. július 11. 17:48 | ![]() | |
azért kérdezem ,mert a keletiblok-ból jó áron tudnak hozni, ahogy számolom olcsóbb ,mint a közvetlen netes rendelés.Csak érdekesség azoknak akik tervezik. Mellesleg egy Tiger komplett maratás ahogy írták 3600 - 4000 forint körül van.(pontos árat mondanak , csak a Set tipusától függ az ár) ennyit még szánok egy maratásra. Ahogy látom jó minőség. | |||||
MrChef | Adatlap | 397529 | 2006. július 11. 17:43 | ![]() | |
"Megszokhattuk"? Ááá:-) Majd a végeredmény lesz a fontos. :-) Jó kérdés a Sherman: most talonban van szegény, mert a harmadik szín sem tetszett rajta, de igazából megvan hozzá minden festék és szerszám, csak le kéne fújni, mint ahogy a még nyers lánctalpat is, meg persze koptatni, koszolni. Amint kész lesz, dobok fel képet. Az Eduardot a HobbyEasy-től rendeltem, de asszem Csehországból is ugyanennyibe kerül, csak persze hamarabb van itt. (több más dologgal együtt rendeltem a rezet) | |||||
Batya | Adatlap | 397528 | 2006. július 11. 17:41 | ![]() | |
Üdv ! Én kb 1 éve akarok venni Hama háttér karton de sajnos nem beszerezhető és irreális áron van. A PM-s fotós úriemberrel beszéltem a 2szinű átmenetes fotóháttér 15-20ezer !!! Aból inkább makettezek:) Üdv Batya | |||||
Kisrozi | Adatlap | 397526 | 2006. július 11. 17:07 | ![]() | |
Mrchef szép nagyon,de ezt szinte már megszoktuk tőled.Mi van a shermannal? megnézhetjük? Itthon vetted az eduard-ot vagy rendelted? | |||||
Bundesign | Adatlap | 397525 | 2006. július 11. 16:22 | ![]() | |
azért a leopard 2 a6 ot se felejteném el :) | |||||
MrChef | Adatlap | 397524 | 2006. július 11. 16:03 | ![]() | |
Na igen, a szemcsés rész, a csúszásgátló réteg:-) Láttam képeket, ahol még rajta volt a tankon, de olyat is, ahonnan már lekopott. Van nagyon finom szemcséjű, tunéziai sivatagi homokom, azzal fogok próbálkozni (először persze csak egy műanyaglapon). (A "Csörömpös" topikban is többen a Merkavára szavaztak, mint a jelenleg legjobb harckocsira; én hozzátettem, hogy mellette fut még az Abrams is) HAMA háttérkartonja nővérem fotósbarátjának van, és ha jól emlékszem, valami 5-8 ezer Ft-ba került. Nem emlékszem pontosan az árra, csak arra, hogy nagyon drága. De érdemes lenne utánaérdeklődni a HAMA forgalmazójánál. Üdv: MrChef | |||||
IRon | Adatlap | 397523 | 2006. július 11. 15:04 | ![]() | |
MrChef! Jó lesz a Merkavád! Bár most még látom az elején tartasz, várom a végét mert egyik kedvenvcem nekem is, sőt a modernek közül én mellette tenném le a voksomat a legjobb cimért. Szóval jó téma. A felületen lévő szemcsés érdes részeket hogy fogod elkésziteni? A HAMA háttérkartont hol lehet beszerezni és milyen szinek vannek? mit jelent hogy jó drága? üdv IRon | |||||
MrChef | Adatlap | 397519 | 2006. július 11. 12:24 | ![]() | |
Köszönöm, de várjuk ki a végét. :-) A döntő szó a tiétek. | |||||
Corpuschristi | Adatlap | 397518 | 2006. július 11. 11:16 | ![]() | |
Hát ez nagyon szép lesz. | |||||
dönö | Adatlap | 397517 | 2006. július 11. 10:27 | ![]() | |
korzaar | Adatlap | 397516 | 2006. július 10. 23:21 | ![]() | |
na ugy látszik ébresztő volt:))) | |||||
korzaar | Adatlap | 397515 | 2006. július 10. 23:20 | ![]() | |
| |||||
Bundesign | Adatlap | 397514 | 2006. július 10. 23:18 | ![]() | |
mert késő van már, és álmos :D | |||||
korzaar | Adatlap | 397513 | 2006. július 10. 23:17 | ![]() | |
őőő sorry de nálam a gépen állt az utolso kép is . Itt miért fexik??? | |||||
korzaar | Adatlap | 397512 | 2006. július 10. 23:16 | ![]() | |
| |||||
Bundesign | Adatlap | 397511 | 2006. július 10. 23:10 | ![]() | |
igen, a 3ik kép határozottan homokszín:) szerintem jó, mert nem sárga, de már bőven nem zöld! :) | |||||
MrChef | Adatlap | 397510 | 2006. július 10. 23:07 | ![]() | |
A színével az a helyzet, hogy van LifeColor Israeli Sandgrey színem, ami nagyon hasonló az eredetihez. Ha fújáshoz is beválik (valszeg igen, bár LC-t még nem fújtam), akkor marad ez a szín. Ma vettem ModelMaster Israeli Armor Sand festéket, de reménytelenül be van száradva, honap visszaviszem. Ebben inkább van homokszín árnyalat, az LC viszont inkább olyan, mint amit most a csatolt képen látni. (próbafújások után is megmutatom nektek véleményezésre) Az első képen gondolom egy gyári, használatlan példány van, a másodikon egy már használt tank, a harmadikon is, ennek viszont már határozottan homokszíne van. | |||||
Bundesign | Adatlap | 397509 | 2006. július 10. 22:53 | ![]() | |
csodálatos lesz. szeretem a merkavát. homok színűre akarod? merkavának az áll jól :) | |||||
MrChef | Adatlap | 397508 | 2006. július 10. 22:25 | ![]() | |
Nálam ez készül éppen: Merkava Mk. III. (Academy), + Eduard réz. | |||||
Fodi | Adatlap | 397507 | 2006. július 10. 16:05 | ![]() | |
Dönö! A MiG-15 maximális kormánykitérései: oldalkormány: 28° féklapok: 55° magassági kormány: 20° A csűrőkről sajna nem találtam semmit... | |||||
Stefan | Adatlap | 397506 | 2006. július 10. 10:41 | ![]() | |
Felfele kb. 10 fokkal kisebb szöggel tér ki a csűrőkormány lap. | |||||
dönö | Adatlap | 397505 | 2006. július 10. 10:32 | ![]() | |
Szia Komppeter, Köszi! ekkora kitérés például még életszerű lehet egy szolgálatban álló gépnél? És akkor a túloldal meg fordítva ugyanennyi, ugye? www2.airliners.net/open.file üdv, | |||||
komppeter | Adatlap | 397504 | 2006. július 10. 08:24 | ![]() | |
Szia Dönö! Szerintem ha ki akarsz téríteni vmit akkor csak max 10 fokot téríts rajta ezek azért kivoltak balanszírozva és alaphelyzetben beálltak középre-amit jobban ki lehet téríteni az a féklap+fékszárny- Persze a csűrőket ellentétesen kell beállítani bár a modern gépeknél ahol már nincs mechanikus kapcsolat a kormány és a kormányszervek között ott bármilyen beállítás elképzelhető de a földön levő gépeknél ez nem volna túl életszerű ... Üdv | |||||
dönö | Adatlap | 397503 | 2006. július 10. 00:03 | ![]() | |
| |||||
G-cart | Adatlap | 397501 | 2006. július 9. 21:34 | ![]() | |
Gratula Archy! Hát aki tud, az munkásruhában is tud... G | |||||
Bundesign | Adatlap | 397500 | 2006. július 9. 20:50 | ![]() | |
szerintem nem kell a géped kommentálni... most erre mit lehet mondani? csak 1 kérdés: mennyiért vetted a zsugorító ágyút? :DD nagyon dúrva lesz ;) | |||||
Batya | Adatlap | 397499 | 2006. július 9. 20:16 | ![]() | |
Estét ! Megnéztem a Tiger 2 esed nincs azzal semmi baj. De figyeljél és tanuljál mert amit itt művel az a pár "kilogó" az NEKED jó mert átadják a tudást és segítenek bármiben ha nem tudod vagy nem érted . Ha élőben akarod látni akkor Ott a helyed Októberben a WorkShopon. Üdv Batya | |||||
Archy | Adatlap | 397498 | 2006. július 9. 20:12 | ![]() | |
Köszi! :-) Igen, Revell 72-es párduc, és part maratás+3 alkatrész, meg a kötényezés tartója az eduard. A "tubust" megcsináltam volna, de igazából nem akartam scratchelni. Úgy volt nagyjából megcsinálom a torony belsejét is, de nem volt most hozzá kedvem (Batya lebeszélt :-) Inkább a külsőt hangsúlyoztam. Fimre! El ne taposd! Inkább nézd meg jól a képeket, meg mások képeit, és tanulj. Ha valami nem világos, akkor kérdezz! Tudod, jó pap holtig tanul. Áron | |||||
Kisrozi | Adatlap | 397497 | 2006. július 9. 20:09 | ![]() | |
mielőtt eltaposod Imi szólj ,átveszem :-)egyébbként nem verseny , mindenki a saját örömére csinálja.Archy jó néhány társával "picit" kilóg az átlagtól.:-) | |||||
Fimre | Adatlap | 397496 | 2006. július 9. 19:59 | ![]() | |
Archy! Kösz..megyek eltaposom a királytigrist és megyek jehova tanújának...Hát én olyan messze vagyok a makettezéstől mint makó jeruzsálemtől. Ja szerintem 1/72-es és lengyel maratás a párduc. Imi |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |