<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
xcraft | Adatlap | 397950 | 2006. augusztus 13. 20:54 | ||
Bundesign | Adatlap | 397949 | 2006. augusztus 13. 20:53 | ||
na ja! meg alapba az egészet újrakezdtem, mert vettem hozzá maratást, és a már kész kabint szétszedtem, és most készül az új ozzá, szóval sokára lesz kész szegénykém szerintem! :S amúgy meg ha a gépösszeáll, addig nem kezdem el festeni, amig nincs a kezembe a matrica, mert ha kész a gép véletlen, mire a matrica megjönne, de nem jön véletlen meg, akkor meg cum :S | |||||
Tomcat | Adatlap | 397948 | 2006. augusztus 13. 20:43 | ||
xcraft! Az én Szuhojom már március óta készül, és csak a mai napon jutottam el odáig, hogy összeragasszam a két törzsfelet. Az építést a szárnyakkal kezdtem, de ezekkel még most sem vagyok készen (bár az is igaz, hogy elég lassan tudok dolgozni, pedig minden nap munkálkodom...) Úgyhogy nyugodj meg, egyáltalán nem építesz csigatempóban! Egyébként öröm nézni és olvasni, ahogy elkészíted a gépeidet, akár a PM Makettező abc-jét olvasnám:D! Gratuláció a készülő A12-eshez! Tomcat | |||||
xcraft | Adatlap | 397947 | 2006. augusztus 13. 20:31 | ||
Van aki egyszerre több makettet épít, nekem nem megy, ha nem csinálom végig, akkor soha nem lesz kész. Sőt, megpróbáltam egyszerre két egyforma gépet építeni, különböző festéssel, de ez sem volt járható, egyik fokozatosan lemaradt, és még mindíg nincsenek sehol a készhez képest. X. | |||||
Hooligan | Adatlap | 397946 | 2006. augusztus 13. 20:22 | ||
Nekem is van egy M-10 Duckbill-em amit már két éve építek. Már belekezdtem vagy tízszer de mindig rájövök fél óra útán hogy míjfód késöbb. Mát 10 százaléka kész : ) | |||||
xcraft | Adatlap | 397945 | 2006. augusztus 13. 20:10 | ||
Emlékszem, kb akkor kezdted a matricát keresgélni, mikor én nekiláttam a sziszifuszi munkának. Ma volt egy gyenge pillanatom, és ha nem kezdtem volna az infóba leírni az építést, már biztosan a szekrény hátuljába zártam volna ezt a csodát. Szégyenben viszont nem maradhatok, úgyhogy elhesegettem a gondolatot. X. | |||||
Bundesign | Adatlap | 397944 | 2006. augusztus 13. 20:03 | ||
nem csak ez a leglassabban készülő gép hanem az én pakisztáni f 16 om is! kiderült, nem lehet kapni pakisztáni matricát már sehol, így felvettema kapcsolatot a gyárral, áttúrták a raktárat, és találtak 1 matricaíívet, amin a pakisztáni is rajta van, és azt megvettem, de még nem ért ide, talán a jöv 7en megfjön, és amig nincs a kezembe, addig a gép áll! és most épp a diorámán dolgozok amin lesz, ha megköt a cement, akkro rakok fel képet róla :) | |||||
xcraft | Adatlap | 397943 | 2006. augusztus 13. 20:00 | ||
Utána kellett néznem, hol hagytam abba majdnem egy hónapja, a 8/1288-ban meg is találtam. Ahhoz képest nem sok előrelépés történt. A tömítés-csiszolás folyamatáról próbálok több képet összeollózni egy lapra, mivel ez nem annyira látványos fázisa az építésnek. 0. A surfacerrel átfújt felületet újból átcsiszoltam 600-as vízpapírral, szinte az egész lejött a felületről, persze a hézagokban remélhetőleg ottmaradt. 1. A szemmel látható hibákat alkoholos filccel megjelölöm. 2. Utána ecsettel 1000-es surfacert hordok fel a jelölt hibákra. Száradás után az előzőekben leírt módon simára csiszolom. 3. Az eldugott, nehezen hozzáférhető helyek csiszolásának másik módja, hogy fogpiszkálóra szorítom a vízpapírt. Normál kinézetű, hagyományos elrendezésű gépeknél így csiszolom a szárnytövek tömítéseit is. A papírt gyakran kell fordítani, mert a koncentrált igénybevételtől hamar leválik a csiszolóréteg. 4. A teljesen átcsiszolt, portalanított "törzs", amiről azt hiszem, már jó. Persze nem az. 5. Az újból szürkével átfújt felület, ami még mindig a hibák kiemelésére hivatott. Ezúttal a Humbrol 1-es alapozóját használtam, most kár lenne a sokkal drágább surfacert használni. 6-7. Látszik még egy pár hiba, de már sokkal barátságosabb a felület, mint a kezdeteknél. 8-9.A látható hibákra ecsettel, és szórással felhordott újabb réteg surfacer 1000. X. | |||||
EmbersRise | Adatlap | 397942 | 2006. augusztus 13. 16:31 | ||
xcraft | Adatlap | 397941 | 2006. augusztus 13. 16:30 | ||
Nagyon baba, szinte kedvet kapok tőle a helikoptergyártáshoz. | |||||
Akos | Adatlap | 397940 | 2006. augusztus 13. 16:06 | ||
48-as vagy 35-ös? | |||||
EmbersRise | Adatlap | 397939 | 2006. augusztus 13. 15:37 | ||
Sziasztok, nálam ő készül,lassan elkészülök vele, de azért még van mit csinálni: www.sg.hu/galeria/10638355371155473031.jpg www.sg.hu/galeria/10638355371155471282.jpg | |||||
Bundesign | Adatlap | 397938 | 2006. augusztus 12. 22:35 | ||
nagyon jó lesz, csak amúgy mellékesen mondom , én pont hasonlóra gondoltam :) | |||||
Akos | Adatlap | 397937 | 2006. augusztus 12. 22:28 | ||
Az, starter kocsi, 72-es. | |||||
kisrozi | Adatlap | 397936 | 2006. augusztus 12. 21:22 | ||
nagyon szép | |||||
ChevyG | Adatlap | 397935 | 2006. augusztus 12. 21:21 | ||
ez "starter" kocsi, nem? | |||||
boriszjelszint | Adatlap | 397934 | 2006. augusztus 12. 21:18 | ||
azthitem valami szép autó lesz ott 21"-os krómfelnikkel:( de valami sokkal érdekesebb, értékesebb volt ott:) | |||||
Akos | Adatlap | 397933 | 2006. augusztus 12. 21:03 | ||
Batya, ha olvasod, még nincs kész, de lehet, hogy holnap meglesz:)) | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 397932 | 2006. augusztus 11. 12:37 | ||
Archy! Igen menet közben nagyításon már megtaláltam...hiába...öregSZEM ! :D:D:D István | |||||
Archy | Adatlap | 397931 | 2006. augusztus 11. 10:50 | ||
Elektro! A parancsnok a toronyban ordibál. Kicsi fekete pötty a képen :-D Ákos! Szerintem is vigyázz a kocsival, nagyon ne strapáld le. A sorozás helyett és inkább repesznyomokat hagynék rajta, vagy valami hasonló, valami por kell rá, esetleg pár pámalevelet hozzátámaszthatsz az elejéhez, de többet ne nagyon. Majd Lentiben megbeszéljük. Egyébként pedig nagyon teccik! Áron | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 397927 | 2006. augusztus 10. 23:12 | ||
Bundesign | Adatlap | 397925 | 2006. augusztus 10. 22:21 | ||
igazad van, elnézést, azóta én is utánaolvatam a ,,sziget reptereknek,, :) csak hírtelen fúrcsa volt! de baromi szép lesz ám, azt el is felejettem ;) | |||||
Archy | Adatlap | 397924 | 2006. augusztus 10. 22:10 | ||
G! Őszinte részvétem. De a mászókötélzetet (vagy mi a túró az), miért nem csinálod meg? ;-) Áron | |||||
Archy | Adatlap | 397923 | 2006. augusztus 10. 22:05 | ||
Hát, majdnem eltaláltam :-D | |||||
Akos | Adatlap | 397922 | 2006. augusztus 10. 21:48 | ||
Regeteg fotó van arról, hogy az amerikaiak a japán eszközöket egyszerűen félretolták, mikor a repteret elfoglalták. Ezért ez az indítókocsi porosan, rozsdásan, szakadozott ponyvával, leeresztett gumikkal fog készülni. Pont, amit csak félretoltak a fák alá. A Corsairnek meg olyan festést válaszottam, amelyik század egymás után települt át szigetről szigetre, az egykor japán kézen levő repterekre. | |||||
boriszjelszint | Adatlap | 397921 | 2006. augusztus 10. 21:36 | ||
japánok menekülni? biztos csináltak akkortlyt ojat? | |||||
Fodi | Adatlap | 397920 | 2006. augusztus 10. 21:32 | ||
Na ez szép lesz. :) | |||||
G-cart | Adatlap | 397919 | 2006. augusztus 10. 21:24 | ||
Üdv: G' | |||||
Archy | Adatlap | 397918 | 2006. augusztus 10. 21:24 | ||
vagy zsákámány kocsi! :-) A japcsik a legnagyobb bunkerharcok és menekülések közepette pont az indítókocsit fogják magukkal hurcolni egy szigetről? És az első corsairek, akik megérkeznek a szétlőtt, éppen hogy helyrepofozott reptérre, pont az indítókocsira fognak várni, hogy újabb bevetésre mehessenek? És így már össze is álta a kép:-) Áron | |||||
Bundesign | Adatlap | 397917 | 2006. augusztus 10. 21:19 | ||
ien kocsim nekem isvan, de figyu! én nem akarok kötekxeni, de a kocsi japán repülőkhöz kisegítő , a corsair pedig amcsi. na most, mit keresnek egy reptéren?valami titkos szövetség? vagy zsákmány repülő? :) | |||||
Akos | Adatlap | 397916 | 2006. augusztus 10. 20:34 | ||
Archy! Szerintem nem tartalmaz rejtett hibát, egyetlen hibája az, hogy nincs még kész! | |||||
Fodi | Adatlap | 397915 | 2006. augusztus 10. 18:27 | ||
| |||||
boriszjelszint | Adatlap | 397914 | 2006. augusztus 10. 17:28 | ||
én nem látom se az árkot, se a hidat... a kiabálást, meg hallani nem hallom...:) | |||||
Archy | Adatlap | 397913 | 2006. augusztus 10. 17:25 | ||
| |||||
Archy | Adatlap | 397912 | 2006. augusztus 10. 17:25 | ||
Urak! A könnyű-nehéz makett és a harrieres kasztrálásról visszakanyarodva a topic eredeti témájához, segítséget kérnék. Mint tudjátok éppen egy aranyos kis 72-es párducot fejeznék be, de félek a dio alapötlete rejtett hibákat tartalmaz. Ezek felfedésére kérem a segítségeteket. Én már annyit agyaltam rajta, hogy ha fejetetőn lenne a párduc, azt sem venném észre :-) Nos a story a következő. Aachen melletti kis tanya, valahol a Hürtgeni-erdő szélén. 1944 ősze. A szövetségesek éppen betörnek a birodalomba. A Siegfried vonal roskadozik, de még nincs minden veszve. Pantherünk hős legénysége egy ködös reggelen riasztást kap a legközelebbi vezetési pontról, hogy baj van, csatlakozzanak három másik társukhoz a megadott térségben. A legénység gyorsan szedelőzködik, de a mindig álomszuszék Jürgen, persze most is az utolsó pillanatban ér a harckocsihoz, amit a parancsnok harsány üvöltözéssel nyugtáz. A hk és Jürgen között egy árok lesz, amin kis fa-híd ível át. Valamint a hk-ra épp akkor mászik majd fel Hans is (ő még festés alatt). Nos, várom a véleményeket. Áron | |||||
Tibcsi | Adatlap | 397906 | 2006. augusztus 9. 21:20 | ||
Archy, Egyetértek. Az "egyszerű makett" kérdésben is, és a Fujimi Tomcat-ben is.. :) | |||||
Bundesign | Adatlap | 397905 | 2006. augusztus 9. 21:19 | ||
én is ezt mondom, ezért mondomazt hogy aki nem akar vacakolni panelkarcal, meg olyan makettet akar, ami könyen épül, nem 1000részből, annak általában az academy kézenfekvő megoldás lehet. mert alapba a legtöbb baromi 1xü, és felületes, de jól illeszekedik, meg stb! szerintem kezdőknek a lehető legjobb megoldás ui: szerintem meg a hasegawa legutoljára kiadott 72 es f14 e vág szájba minden makette apiacon ;) :P | |||||
Archy | Adatlap | 397903 | 2006. augusztus 9. 21:16 | ||
Hát én meg azt mondom, hogy amíg az ember abban a fázisban van, hogy pfű, ez jól néz ki, megépítem, na addig legyen egyszerűen összerakható academy, meg társai. Nekem még ma is elveszi a kedvem az egésztől, ha sok rajta a gubanc, pedig csinálgatom már pár éve. Persze vannak esetek, amikor vállalom a kockázatot, pl a Kiowa. ott tényleg újra kellett építeni az egész belét. Vagyis azt mondom, hogy akkor vegyen az ember nehéz makette, ha a könnyűt már unja, vagy ha nagyon fanatikus. Mert különben egy élatra elmehet a kedve az egésztől. Szerintem. Áron UI.: Szerintem 72-ben a Fujimi Tomcatje részletességben mindent ver :-) | |||||
vrauko | Adatlap | 397901 | 2006. augusztus 9. 21:11 | ||
Szia, kalóz! Itt az eredeti kulcsmondat "Ha valaki véletlenül a Matchbox N változatához..." érted; véletlenül! Nem szándékosan, hanem véletlenül... így eléáll az 1 cm különbség, másképp nem. Az adataid helyesek, de nem is azokat ?eztem +. Üdv: VT | |||||
Bundesign | Adatlap | 397897 | 2006. augusztus 9. 20:41 | ||
de a legáltalánosabb makettekenk mind van +os változata :) amúgy valóban jó dolog faragcsálni, de nemmindenki szereti a makettezés azon részét. valakinek az kell hogy öszeáll a gép ,,holt simán,, lefesti, és kész. és akkor nekik ajánlom pl az Academy-t, én szinte mindet ismerem, és eddig nem találkoztam +ossal. | |||||
Kalóz | Adatlap | 397896 | 2006. augusztus 9. 19:54 | ||
Bund! Nem minden fenékig tejfej, azaz nem minden elterjedt gépnek van + és - verziója. Meg a rántottcsirkét is meg lehet unni, ha mindennap azt kapsz reggeli-ebéd-vacsorára. És a makettező fogásokat mikor sajátítja el egy kezdő, ha mindig csak csodamaketteket pakol össze (ragasztó és festék a dobozba, kis mixes mozdulatok és kész az álommakett - jó ez igazán?). Üdv: kalóz | |||||
Bundesign | Adatlap | 397895 | 2006. augusztus 9. 19:40 | ||
de amúgy ha rámhalgatsz, vegyél -paneles gépet, csak akkor vegyél +osat ha olyan a gép, amit nemgyárt senki más, csak az az egy cég, mittom én pl régi saabok, ha jól tudom csak az airfix meg a heller gyártja, és egyik régebbi makett másiknál, de ha pl valami áltálos makettet nézel ki, pb bf 109, vagy f14, akkor nézz körül, és ved meg a szebbet | |||||
Kalóz | Adatlap | 397894 | 2006. augusztus 9. 19:19 | ||
Na, kicsit belemásztam a kérdésbe! A P-40 Warhawk gépek hosszméretei az In detail kiadvány adatai alapján: A P-40 XP, CU (Tomahawk I.), B (Tomahawk II. és IIA.), C (Tomahawk IIB.) törzshossza 9,68 m (13,44 cm); a D (Kittyhawk I.) és E és E-1 (Kittyhawk IA.) változatoké 9,50 m (13,19 cm); az F (Kittyhawk II.) rövidtörzsűé 9,67 m (13,43 cm), a hosszútörzsűé 10,15 m (14,10 cm); a K (Kittyhawk III.) rövidtörzsűé 9,50 m (13,19 cm), a hosszútörzsűé 10,15 m (14,10 cm); az L (Kittyhawk II.) megegyezik az F-ével, azaz 9,67 m (13,43 cm); az M (Kittyhawk III.) és N (Kittyhawk IV.) változatoké 10,15 m (14,10 cm) A fentiekből látható, hogy az E változatot nem lehet az N-nel összemérni, mert a különbség 1:72-ben valóban majdnem 1 cm (9,1 mm) Az F és K változatokból meg kétféle törzshosszal is gyártották, azoknál tehát még az azonos típusjel esetén is van különbség (az F-nél 6,7 mm, a K nál 9,1 mm). Szóval csínján kell bánni az összehasonlításokkal. A fentiek alapján u.i. az Aca E is, meg a Matchbox N is pontos, csak az egyik alma, a másik meg körte (Major Tamás után - szabadon). Üdv: Kalóz | |||||
vrauko | Adatlap | 397893 | 2006. augusztus 9. 19:07 | ||
Szia, Hát miként mondám vala, ha az Aca N változatját pászítod össze a Matchbox N változatjával, akkor illik, már ha a Matchboxon rajt' levő, az Aca-n nem rájaöntött orr-részt is számításba veszed. De ha pl. az Aca E vagy az Airf E változatját pászítod a Matchbox N változatjához, akkor gyön elő a különbség. Az E és M változatot könnyű összetéveszteni, ha nem 1más mellett láod őket, mer' az ablakja azonos, csak a törzs hosszában különbözik külsőleg. Ha + 1más mellett látod őket, azt hiheted, hogy az 1ik pontatlan, mint amikor 1más mellé teszed a Revell és az Aca 1:72-es Spadját - tisztára mint 2 köülönböző léptékű makett. Mármost asse kizárt, hogy több gyártó is pontatlan 1xre; Skulski-Gronczewski: P-40 Warhawk (ACE, 1993) azt írja, hogy a Hasegawa (E változat), Matchbox (N), és Nichimo 1aránt inkább 1:70-es, mint echte 1:72-es, ebből következően az Aca is. A Nitto pl. ezzel szemben inkább 1:75-ös (Murphy: ha van 1 órád, tudod mennyi az idő. Ha 2 van, már sose lehetsz biztos benne). Üdv: VT | |||||
Vadász | Adatlap | 397892 | 2006. augusztus 9. 18:28 | ||
Kalóz! A korai E és K változatokhoz képpest a késői K, N, és az M változat törzse hosszabb volt. Vadász | |||||
Kalóz | Adatlap | 397891 | 2006. augusztus 9. 18:12 | ||
vrauko! Hááát, akkor mégsem az Aca pontatlan, hanem a többi, amik ahhoz képest hosszabbak (vagy rövidebbek). Az Airfix hossza 13,3 cm, fesztávja 15,8 cm, az eltérés itt sem jelentős. Egyébként ha a Matchbox N 1 cm-rel hosszabb az Aca-nál, akkor a Matchbox N hogyan illik össze az Academyvel ??? Vagy a tányér görbe, vagy a leves nem egyenes ... Az orrkúp u.i. 1,1 cm az Aca-nál, a törzshossz eltérésből adódóan tehát a Matchboxnál nincs is orrkúp!? Márha az utóbbi pontos (1613 hsz). Vagy 2 cm az orrkúp hossza?! (1624 hsz). Szóval sehogysem értem ... Üdv: Kalóz | |||||
vrauko | Adatlap | 397890 | 2006. augusztus 9. 17:49 | ||
Kalóz, A különböző változatok között. Ha valaki véletlenül a Matchbox N változatához egy más változatot (pl. az Academy vagy Airfix E változatát) mér hozzá, akkor kigyön a majd' 1 centi különbség. Ha 1más mellé teszed a Matchbox N változatának törzsfelit meg az Academyét, akkor a 2 szépen összeillik. Sajna az Academy nem mindenütt ilyen akkurát, mer' pl. az új Stuka G-nek a nózija tényleg rövidebb vagy pár milliméterrel. | |||||
Kalóz | Adatlap | 397889 | 2006. augusztus 9. 17:25 | ||
Gábor! A panelvonalak vésése nem olyan egyszerű, de nem lehetetlen. Ha a pozitív vonalak jó helyen vannak, akkor fel lehet őket használni a negatívak elkészítéséhez, ha rossz a helyzetük, alakjuk, stb, akkor először le kell csiszolni azokat, és puha ceruzával feltrajzolni az új osztást (ezt egyszerre nem érdemes elkészíteni, mert munka közben úgyis letörlöd őket, tehát először csak a főbb vonalakat kell rajzolni, aztán lehet sűríteni a részleteket) A karcoláshoz szinte minden makettező mást használ, egyben egyezünk csak: a kisméretű köröket és egyéb alakzatokat sablonnal és köralakú tűvel (mint a körző hegye vagy éppen az) készítjük. A hosszabb, egyenes vagy enyhén görbe vonalakat vonalzó vagy sablon (ez megint makettezőtől függően változóan készülhet) mellett különböző, erre a célra készült karctűkkel készítjük. Én személy szerint ékszerész "spitz" vésőt használok, ami direkt ilyen célra készült azon a területen (édesapám hagyatékából maradt pár ilyen, korábban tettem fel képeket a Szerszámok .. topikban róluk). Ennek fő előnye, hogy megfelelő gyakorlattal bármilyen vonalat lehet velük kialakítani. Egyébként a karcolásról több helyen is olvashatsz, ahol a makettezés technikájáról van szó. Üdv: Kalóz | |||||
Kalóz | Adatlap | 397888 | 2006. augusztus 9. 17:16 | ||
Hozé! A P-40 E hossza 9,5 m, fesztávolsága 11,37 m. Ezek 1:72-re átszámítva 13,2 cm ill. 15,8 cm. Az Academy makettjének hossza 13,3 cm, a fesztávolsága 15,7 cm (nem tolómérővel mérve). Hol van itt az 1 cm hiány??? Üdv: Kalóz | |||||
ChevyG | Adatlap | 397887 | 2006. augusztus 9. 16:51 | ||
köszi, kiváncsi voltam (nem mind1:D) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Köszönöm amit írtál, igyekszem is megfelelni ennek az irányvonalnak.
Ami a lassúságot illeti, biztosan valahol az is nyomasztóan hat rám, hogy ebben a
tempóban haladva, kb a következő 35 évre vagyok ellátva gépekkel, és a legtöbbje
valamelyest kuriózum.
Csak egy:pld a Fairey Rotodyne-ről hallottatok már?