<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Bundesign | Adatlap | 397897 | 2006. augusztus 9. 20:41 | ||
de a legáltalánosabb makettekenk mind van +os változata :) amúgy valóban jó dolog faragcsálni, de nemmindenki szereti a makettezés azon részét. valakinek az kell hogy öszeáll a gép ,,holt simán,, lefesti, és kész. és akkor nekik ajánlom pl az Academy-t, én szinte mindet ismerem, és eddig nem találkoztam +ossal. Előzmény: (397896) Kalóz 2006. augusztus 9. 19:54 | |||||
Kalóz | Adatlap | 397896 | 2006. augusztus 9. 19:54 | ||
Bund! Nem minden fenékig tejfej, azaz nem minden elterjedt gépnek van + és - verziója. Meg a rántottcsirkét is meg lehet unni, ha mindennap azt kapsz reggeli-ebéd-vacsorára. És a makettező fogásokat mikor sajátítja el egy kezdő, ha mindig csak csodamaketteket pakol össze (ragasztó és festék a dobozba, kis mixes mozdulatok és kész az álommakett - jó ez igazán?). Üdv: kalóz | |||||
Bundesign | Adatlap | 397895 | 2006. augusztus 9. 19:40 | ||
de amúgy ha rámhalgatsz, vegyél -paneles gépet, csak akkor vegyél +osat ha olyan a gép, amit nemgyárt senki más, csak az az egy cég, mittom én pl régi saabok, ha jól tudom csak az airfix meg a heller gyártja, és egyik régebbi makett másiknál, de ha pl valami áltálos makettet nézel ki, pb bf 109, vagy f14, akkor nézz körül, és ved meg a szebbet | |||||
Kalóz | Adatlap | 397894 | 2006. augusztus 9. 19:19 | ||
Na, kicsit belemásztam a kérdésbe! A P-40 Warhawk gépek hosszméretei az In detail kiadvány adatai alapján: A P-40 XP, CU (Tomahawk I.), B (Tomahawk II. és IIA.), C (Tomahawk IIB.) törzshossza 9,68 m (13,44 cm); a D (Kittyhawk I.) és E és E-1 (Kittyhawk IA.) változatoké 9,50 m (13,19 cm); az F (Kittyhawk II.) rövidtörzsűé 9,67 m (13,43 cm), a hosszútörzsűé 10,15 m (14,10 cm); a K (Kittyhawk III.) rövidtörzsűé 9,50 m (13,19 cm), a hosszútörzsűé 10,15 m (14,10 cm); az L (Kittyhawk II.) megegyezik az F-ével, azaz 9,67 m (13,43 cm); az M (Kittyhawk III.) és N (Kittyhawk IV.) változatoké 10,15 m (14,10 cm) A fentiekből látható, hogy az E változatot nem lehet az N-nel összemérni, mert a különbség 1:72-ben valóban majdnem 1 cm (9,1 mm) Az F és K változatokból meg kétféle törzshosszal is gyártották, azoknál tehát még az azonos típusjel esetén is van különbség (az F-nél 6,7 mm, a K nál 9,1 mm). Szóval csínján kell bánni az összehasonlításokkal. A fentiek alapján u.i. az Aca E is, meg a Matchbox N is pontos, csak az egyik alma, a másik meg körte (Major Tamás után - szabadon). Üdv: Kalóz | |||||
vrauko | Adatlap | 397893 | 2006. augusztus 9. 19:07 | ||
Szia, Hát miként mondám vala, ha az Aca N változatját pászítod össze a Matchbox N változatjával, akkor illik, már ha a Matchboxon rajt' levő, az Aca-n nem rájaöntött orr-részt is számításba veszed. De ha pl. az Aca E vagy az Airf E változatját pászítod a Matchbox N változatjához, akkor gyön elő a különbség. Az E és M változatot könnyű összetéveszteni, ha nem 1más mellett láod őket, mer' az ablakja azonos, csak a törzs hosszában különbözik külsőleg. Ha + 1más mellett látod őket, azt hiheted, hogy az 1ik pontatlan, mint amikor 1más mellé teszed a Revell és az Aca 1:72-es Spadját - tisztára mint 2 köülönböző léptékű makett. Mármost asse kizárt, hogy több gyártó is pontatlan 1xre; Skulski-Gronczewski: P-40 Warhawk (ACE, 1993) azt írja, hogy a Hasegawa (E változat), Matchbox (N), és Nichimo 1aránt inkább 1:70-es, mint echte 1:72-es, ebből következően az Aca is. A Nitto pl. ezzel szemben inkább 1:75-ös (Murphy: ha van 1 órád, tudod mennyi az idő. Ha 2 van, már sose lehetsz biztos benne). Üdv: VT | |||||
Vadász | Adatlap | 397892 | 2006. augusztus 9. 18:28 | ||
Kalóz! A korai E és K változatokhoz képpest a késői K, N, és az M változat törzse hosszabb volt. Vadász | |||||
Kalóz | Adatlap | 397891 | 2006. augusztus 9. 18:12 | ||
vrauko! Hááát, akkor mégsem az Aca pontatlan, hanem a többi, amik ahhoz képest hosszabbak (vagy rövidebbek). Az Airfix hossza 13,3 cm, fesztávja 15,8 cm, az eltérés itt sem jelentős. Egyébként ha a Matchbox N 1 cm-rel hosszabb az Aca-nál, akkor a Matchbox N hogyan illik össze az Academyvel ??? Vagy a tányér görbe, vagy a leves nem egyenes ... Az orrkúp u.i. 1,1 cm az Aca-nál, a törzshossz eltérésből adódóan tehát a Matchboxnál nincs is orrkúp!? Márha az utóbbi pontos (1613 hsz). Vagy 2 cm az orrkúp hossza?! (1624 hsz). Szóval sehogysem értem ... Üdv: Kalóz | |||||
vrauko | Adatlap | 397890 | 2006. augusztus 9. 17:49 | ||
Kalóz, A különböző változatok között. Ha valaki véletlenül a Matchbox N változatához egy más változatot (pl. az Academy vagy Airfix E változatát) mér hozzá, akkor kigyön a majd' 1 centi különbség. Ha 1más mellé teszed a Matchbox N változatának törzsfelit meg az Academyét, akkor a 2 szépen összeillik. Sajna az Academy nem mindenütt ilyen akkurát, mer' pl. az új Stuka G-nek a nózija tényleg rövidebb vagy pár milliméterrel. | |||||
Kalóz | Adatlap | 397889 | 2006. augusztus 9. 17:25 | ||
Gábor! A panelvonalak vésése nem olyan egyszerű, de nem lehetetlen. Ha a pozitív vonalak jó helyen vannak, akkor fel lehet őket használni a negatívak elkészítéséhez, ha rossz a helyzetük, alakjuk, stb, akkor először le kell csiszolni azokat, és puha ceruzával feltrajzolni az új osztást (ezt egyszerre nem érdemes elkészíteni, mert munka közben úgyis letörlöd őket, tehát először csak a főbb vonalakat kell rajzolni, aztán lehet sűríteni a részleteket) A karcoláshoz szinte minden makettező mást használ, egyben egyezünk csak: a kisméretű köröket és egyéb alakzatokat sablonnal és köralakú tűvel (mint a körző hegye vagy éppen az) készítjük. A hosszabb, egyenes vagy enyhén görbe vonalakat vonalzó vagy sablon (ez megint makettezőtől függően változóan készülhet) mellett különböző, erre a célra készült karctűkkel készítjük. Én személy szerint ékszerész "spitz" vésőt használok, ami direkt ilyen célra készült azon a területen (édesapám hagyatékából maradt pár ilyen, korábban tettem fel képeket a Szerszámok .. topikban róluk). Ennek fő előnye, hogy megfelelő gyakorlattal bármilyen vonalat lehet velük kialakítani. Egyébként a karcolásról több helyen is olvashatsz, ahol a makettezés technikájáról van szó. Üdv: Kalóz | |||||
Kalóz | Adatlap | 397888 | 2006. augusztus 9. 17:16 | ||
Hozé! A P-40 E hossza 9,5 m, fesztávolsága 11,37 m. Ezek 1:72-re átszámítva 13,2 cm ill. 15,8 cm. Az Academy makettjének hossza 13,3 cm, a fesztávolsága 15,7 cm (nem tolómérővel mérve). Hol van itt az 1 cm hiány??? Üdv: Kalóz | |||||
ChevyG | Adatlap | 397887 | 2006. augusztus 9. 16:51 | ||
köszi, kiváncsi voltam (nem mind1:D) | |||||
wmormo | Adatlap | 397886 | 2006. augusztus 9. 16:48 | ||
1/35 léptékű, kb25x30 cm méretű alapra készül, a ház kb 6x6-os (cm) | |||||
ChevyG | Adatlap | 397885 | 2006. augusztus 9. 13:25 | ||
wmormo | Adatlap | 397884 | 2006. augusztus 9. 13:24 | ||
| |||||
wmormo | Adatlap | 397883 | 2006. augusztus 9. 13:21 | ||
| |||||
Gábor | Adatlap | 397882 | 2006. augusztus 9. 10:55 | ||
dánke | |||||
Bundesign | Adatlap | 397881 | 2006. augusztus 9. 10:45 | ||
vsgy vékony szikével | |||||
Tibcsi | Adatlap | 397880 | 2006. augusztus 9. 10:09 | ||
Pl. karctűvel. :) | |||||
Gábor | Adatlap | 397879 | 2006. augusztus 9. 09:11 | ||
hogyan lehet pozitív panelvonalas gápből negatívat varázsolni? | |||||
Hozé | Adatlap | 397878 | 2006. augusztus 9. 00:16 | ||
Helló MattHeafy! Tudtad, hogy az Academy P-40es majdnem egy centivel rövidebb, mint kellene? Csak úgy érdekességképpen mondom, nem azért, hogy belepofázzak az építésbe. Méret szempontjából a Machbox a legjobb, legalábbis Academy, Heller és Machbox közül 1/72 ben. Nekem most folyamatban van egy roncs P-40. | |||||
Pman | Adatlap | 397877 | 2006. augusztus 8. 22:47 | ||
Köszi kalózmester:) | |||||
Kalóz | Adatlap | 397876 | 2006. augusztus 8. 22:26 | ||
A 9., 10, 11. oldalakon biztos vannak (a link az első oldalra mutat). | |||||
Kalóz | Adatlap | 397875 | 2006. augusztus 8. 22:25 | ||
Pmam! Az Armored Vehicles oldalon a régebbi anyagok között nézz szét! Mondjuk nézz be ide: betah.co.il/BooksCatalog.aspx a következő (11.) oldalon is van. meg valszeg többet is találsz. Kalóz | |||||
Pman | Adatlap | 397874 | 2006. augusztus 8. 22:16 | ||
Kalóz Szerinted van a németfelderítő járművekkel foglalkozó könyv? | |||||
Kalóz | Adatlap | 397873 | 2006. augusztus 8. 22:14 | ||
Változó! 1 megától akár száz fölött is, de egyben letölthető. Modemhez persze nem mindegyik ajánlott. Kalóz | |||||
Pman | Adatlap | 397872 | 2006. augusztus 8. 22:10 | ||
Köszi srácok! Kb mekkora a mérete egy könynek? | |||||
Kalóz | Adatlap | 397871 | 2006. augusztus 8. 22:05 | ||
Majdnem jó! Bizonyos anyagokat csak a regisztrált tagok, bizonyos anyagokat csak a VIP tagok tölthetnek le (Az utóbbi feltételei kissé homályosak, pontosan még senki nem fejtette meg. Ha tagdíjat fizetsz, biztosan VIP tag lehetsz). Az utóbbi anyagok egy része megtalálható a bronarm oldalán, ami regisztrációs és orosz nyelvű, de egyéb megkötés nincs. Bizonyos anyagokat (amik elvileg mindenkinek elérhetőek) viszont senki sem, mert hibát jelez letöltéskor! (a limitet viszont vagy csökkenti, vagy nem, erre még nem jöttem rá, milyen szisztáma szerint dolgozik). A régi anyagok viszont mind letölthetőek. Néha ismétel oldalon belül vagy oldalak között is. Érdemes körülnézni az Aviation, Armoure vehicles, War Ships, Modell, History, Journal és Other oldalakon. | |||||
Macal | Adatlap | 397870 | 2006. augusztus 8. 21:57 | ||
Pman! Vendégként (guest) 7 könyvet enged letölteni naponta. Ha regisztrálsz akkor ha jól emléxem 15 a limit. Bizonyos könyveket csak a forum tagok tölthetnek le, az meghívásos ha jól tom, olyan tag még énsem vagyok. Amúgy igen ingyenes az oldal. Macal | |||||
Pman | Adatlap | 397869 | 2006. augusztus 8. 21:47 | ||
Ingyér van? | |||||
ChevyG | Adatlap | 397866 | 2006. augusztus 8. 21:04 | ||
Pman | Adatlap | 397865 | 2006. augusztus 8. 21:02 | ||
Hello mindenkinek! Vettem egy Italeri Sd.Kfz 234-est(Puma). Valaki tudna egy pár jó fotót mutatni egy kész műről? Referencia anyagok szintén érdekalnek. A segítséget előre is köszi. Pman | |||||
SzaTi | Adatlap | 397864 | 2006. augusztus 8. 20:49 | ||
Sziasztok! Bendegúz & Archy & Kalóz! Köszönöm szépen! SzaTi | |||||
Kalóz | Adatlap | 397863 | 2006. augusztus 8. 20:12 | ||
SzaTi! A festékek közül egyedül a tempera (tojásfesték) az, ami száradáskor sötétedik. Egyébként minden festék - legyen enamel vagy akril - világosodik, kisebb vagy nagyobb mértékben. Ami a festékek árnyalata közötti eltérést illeti: sajnos sok gyártó esetén az idő múlásával változik a festék árnyalata (ezt gyártástechnológia, alkalmazott anyagok minősége, összetétele stb. magyarázzák). Egyébként én Humbrol-t, Revell-t és kereskedelmi zománc- ill. olajfestékeket használok, és általában nincs gondom velük. Kivételként: a fehérek szokás szerint sárgulnak, a mattfehér nehezen ecsetelhető, helyette pl. nagyon jó a Trinát matt fehér alapozója. A problémás fényes színek (sárga, piros, sötétkék, meg még néhány) természetesen itt sem hazudtolják meg magukat, a mattfestékekkel általában semmi bajom. A félfényesekkel általában az a gondom, hogy a felületük rendszerint fényesség-foltos, amin egy utólagos lakkozással segítek. A fenti tapasztalataim ecsetelésre vonatkoznak, de ezeket a festékeket amúgy sem igazán fújásra találták ki. Üdv: Kalóz | |||||
boriszjelszint | Adatlap | 397862 | 2006. augusztus 8. 19:08 | ||
egyetértek 100/ban szerintem kinek a pap, kinek a sekrestyés;) | |||||
Bundesign | Adatlap | 397861 | 2006. augusztus 8. 19:06 | ||
nekem semmi bajom a revell festékeivel, nekem tökéletsen működik mindegyik, főleg a mattokat imádom! egyedül a fehér matt festékel van bajom, ha nem használom, megdöglik hamar | |||||
boriszjelszint | Adatlap | 397860 | 2006. augusztus 8. 17:25 | ||
melegszik:) csak késöbb vettem észre, hgy vitorlázó:) gyanús volt valami! "de mi?" és akkor vettem észre:) | |||||
warbirds | Adatlap | 397859 | 2006. augusztus 8. 17:10 | ||
Szerintem arra gondolsz, hogy az angyalok tolják. Vagy az utasok? :D | |||||
boriszjelszint | Adatlap | 397858 | 2006. augusztus 8. 16:15 | ||
az A319 esen valami nagyon furcsa volt:) de aztán rájöttem, mi az! ki veszi még észre? | |||||
boriszjelszint | Adatlap | 397857 | 2006. augusztus 8. 16:11 | ||
én ezt akkor tapasztaltam először, amikor a most készülő kobrámról lekóztam a maszkot! feltűnően eltér a maszkolt, és a nem maszkolt színe. | |||||
MrChef | Adatlap | 397856 | 2006. augusztus 8. 12:08 | ||
SzaTi, én utálom a Revell festékeket:-), mármint az enamelt: nyúlik, ragad, sosem szárad meg...broáfff. Ellenben az új akrilok rohadt jók! Van 5 színem, fújtam is már, kellemes velük dolgozni. | |||||
Archy | Adatlap | 397855 | 2006. augusztus 8. 09:38 | ||
SzaTi! Örülök, hogy tetszik. Hummer: a rátolatós dologgal egyetlen bajom van, hogy nagyon rátolatott a falra. Ehhez egy hummer esetében szerintem már kívülről is segíteni kéne és így az egész már túl macerás, csak azért betolatni, hogy ott várjanak. Viszont a dio alapot már nem tudod átfabrikálni, marad így, annyira nem nagy gond, csak nekem szemet szúrt. Festés: A párducra AB pisztollyal fújtam fel a mintát, amit egyébként egy infrával ellátott A változat hordott 44-ben, de ez engem nem zavar :-) Először nem tetszett, de egy krómoxid-zöld és egy égetett szienna filter, meg a fehér-fekete-égetett szienna lefolyások megtették a hatásukat. Áron | |||||
Bendeguz | Adatlap | 397853 | 2006. augusztus 7. 23:22 | ||
SzaTi! | |||||
Kislõcsös | Adatlap | 397851 | 2006. augusztus 7. 22:30 | ||
-Welsh Models Saab 340 Carpatair, -Revell Airbus A319 Germanwings, -Airfix Boeing 737-200 Ryanair, persze mind 1:144-es. További jó munkát mindenkinek. kislőcsös | |||||
SzaTi | Adatlap | 397850 | 2006. augusztus 7. 22:04 | ||
Sziasztok! Először is szeretném megköszönni a dícsérő szavakat, jól esett. Archy & Batya Ha megfigyelitek a terepet, 2db keréknyom látható. Arra gondoltam, hogy a Hummer elment a fedezék előtt, majd vissza tolatott elé, és ott várakozik a következő parancsra. Az autóban kettő figura is van, de a maszkolás miatt most az nem látható. Ezért a kompozíció címe, akár az is lehetne, hogy parancsra várva a fedezék előtt. Sajnos nincs róla dokumentációm, hogy az életben előfordult valaha is ilyen szituáció, az egész a saját fantáziám szüleménye. Archy, a makett színe a Revell 39-es zöld színét viseli. Valószínűleg a fotózás miatt látod kékesszürkének. Szerintem teljesen jó. De Batyának igaza lehet abban, hogy sötétebb hátteret kell használnom a fotózásnál. Nagyon tetszik a Panther, légyszíves az álcázó festés elkészítéséről írj nekem pár mondatot. Kisrozi! A füvet vasút modellezésben használják, én a versenyek börzéjén szoktam beszerezni növényekkel együtt. Mindig veszek valamit, úgy vagyok vele, valamikor, valamire jó lehet. Apróbb növényeket szupermarketekben is vásárolhatsz. A levéllel megfogtál, mert a környezetismeret sosem volt erősségem, és ezért sajnos nem tudom megmondani, hogy melyik fának, milye ez pontosan, de ha nyitott szemmel jársz, biztos rá fogsz bukkanni. Jó keresgélést!:) MrChef! Lehet, hogy nem árulok el a festéssel kapcsolatban új dolgot, de én úgy szoktam fújni, hogy a festéket nagyon meghígítom, (főleg a Revell-nél). Majd egyszer leheletvékonyan átködölöm a festendő felületet, ezután várok kb. 5percet, s utána üvegfényesre fújom a felületet. Száradás után olyan lesz a felület, mint a képeken. Nem szeretek Revell festéket használni, és most azt tapasztaltam nála, hogy száradás után világosodik. Pedig az olajos festékek, száradás után sötétedni szoktak. A Revell festékeinél, Te tapasztaltad már ezt? Üdv mindenkinek! SzaTi | |||||
Bundesign | Adatlap | 397849 | 2006. augusztus 7. 21:59 | ||
igen, igazad van, iszonyat dúrva! de a technika ugyan az lesz, csak igen, maszk nélkül. | |||||
Archy | Adatlap | 397848 | 2006. augusztus 7. 21:56 | ||
Vigyázz, mert az orosz hegesztés valami egészen borzasztó, nézz meg sok képet lehet, hogy egyszedűbb lesz maszk nélkül, mert maszkal nagyon szabályos lesz Áron | |||||
Bundesign | Adatlap | 397847 | 2006. augusztus 7. 21:01 | ||
köszi, tervben van a közeljövőben egy 72es t34, azon alkalmazom :) | |||||
Archy | Adatlap | 397846 | 2006. augusztus 7. 20:16 | ||
Köszi! :-D Bundes! Neoflex késrapasz. Kimaszkoltam a helyét, vékonyan rákenem fogpiszkálóval, aztán azon nyomban lehúzom a szalagot. Következő pillanatban már a szikével rovátkolom. Gyorsan kell csinálni, mert hamar megszárad a teteje. Ahol nehéz maszkolni: pl kibúvónyílások körül, ott óvatosan felkenem szabad kézzel, aztán fogpiszkálóval a nagyját leszedem a feleslegnek, szádarás után pedig lekaparom, vagy lecsiszolom óvatosan a felesleget. Nem nagy ördöngősség, csak előtte ki kell próbálni, hogy pontosan hogyan, mit. Üdv: Áron | |||||
G-cart | Adatlap | 397845 | 2006. augusztus 7. 20:05 | ||
Hajrá Archy, Lentire meglegyen!!! Gratula! G' | |||||
Macal | Adatlap | 397844 | 2006. augusztus 7. 19:52 | ||
Archy! Király lesz a párduc! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |