<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Gery | Adatlap | 399184 | 2006. november 20. 15:57 | ||
Timur | Adatlap | 399183 | 2006. november 20. 13:59 | ||
Szia Lori! Én sem a kötözködés miatt írom, csak a pontosság kedvéért. 1, Az, hogy minden G-10 roncsokból épült volna teljes tévedés. A széria egy részénél (de korántsem minden gépen!) valóban felhasználtak "újrahasznosított" darabokat. (Ebben semmi újdonság nincs, hiszen a késői G-6, vagy G-14 sorozatoknál ugyanez a helyzet.) Az "újrahasznosítás" azonban nem csak a sérült gépeket (roncsokat) jelenti, hanem a gyárból még ki nem került, vagy az építés valamely fázisában lévő korábbi széria (pl. G-14) gépeinek "menet közbeni" módosítását. A gyártás alatti standardváltás, korszerűbb típusra váltás tehát működött, de a "visszabutítás" K-ról G-re nem. 2, A K-sorozat minden darabja új gép volt. Ez nem csak a külső változások, hanem a belső, jelentős szerkezeti eltérések miatt is történt. (Pl. oxigéntartályok áthelyezése a szárnyba, rádió áthelyezése,stb.) Az egyik leglátványosabb belső különbség a G és a K között éppen a kabin. A K új, az elődtípusoktól teljesen eltérő műszerfalat kapott. Új a padlólemez. Új a jobb oldalfal, az elődtípusoktól teljesen eltérő kapcsolótáblával. Az oldalfalról eltűnt az elődtípusok jellegzetes üzemanyagvezetéke, stb. 3, Ha ismered a gép építésének menetét, akkor tudod, hogy a törzset kabinbelsőstől egyszerre készítették. Egy G-6-ot G-10-re menet közben (vagy roncsból) átalakítani a kabinbelső szempontjából nem nagy dolog. (Főbb vonásaiban: egy MW50-műszer, és a padlón a három kapcsolódoboz áthelyezése-elfordítása.) De K-ból vissza G-re? A Te maketted az elmélet szerint (ami -minden bántás nélkül- téves) K-ból "alakult vissza" G-10-re. De akkor miért van G- műszerfala? Miért van a kabinban az akkumulátor-doboz? (A K-nál még a burkolólemez formája is más, mint a korábbi gépeken, akku-doboz pedig egyáltalán nincs!) Miért van a törzsön a G-re jellemző rádiótér-nyílás? Stb., stb. 4,A G és a K gyártása valóban párhuzamosan folyt, de nem volt átjárás, nem épültek félig ilyen-félig olyan gépek. (A K-nál azért alkatrészhiány miatt igen ritkán találunk "öszvér" megoldást, pl. rövid, nem behúzható farokfutót.) 5, Ha szedett-vedett hatást akarsz, azt elérheted pl. az ülés előtti taposólemezzel (fa vagy fém), a kabinbelső "késői formulás" 66 festésével (miközben a műszerfal megmaradhat "normál" 66-nak), és számtalan más ötlettel. Ez a jelenlegi forma szerintem nélkülözi a megalapozottságot és hibás feltevésen alapul. Remélem nem sértődtél meg. A többiekkel együtt én is kíváncsian várom az új fotókat. Üdv és Horrido! | |||||
notarius | Adatlap | 399182 | 2006. november 20. 13:41 | ||
Ne is mond. Én tegnap finn zöldet kevertem ki tudja miből. | |||||
MrChef | Adatlap | 399181 | 2006. november 20. 13:10 | ||
Az alapszín már nem is tudom, hány festékből állt össze (akrilok): Lifecolor sinai grey, Tamiya field green és german grey, Gunze bőrszín...asszem ennyi. :-) | |||||
notarius | Adatlap | 399180 | 2006. november 20. 13:08 | ||
Szerintem a színt eltaláltad. Nekem amúgy sem tetszik a mostani "moóindent világosra festünk" divat. Talán azért, mert a valóságban nem olyanok. :) | |||||
MrChef | Adatlap | 399179 | 2006. november 20. 12:58 | ||
A fotón vöröses árnyalata van a tanknak, a valóságban inkább sötétszürke-szürke. Viszont még filterezni fogom szürkés-kékes árnyalattal, nomeg a lakk is sötétít rajta egy kicsit. Direkt nem akartam túl világosra vagy homoszínűre, mert ez a típus (és a IV-es) amolyan german grey-be hajló színű. | |||||
notarius | Adatlap | 399178 | 2006. november 20. 12:10 | ||
Az éleket ne sötétítsd! Szerintem. A szín nagyon jó, lehet ám, hogy a fotó csal. | |||||
MrChef | Adatlap | 399177 | 2006. november 20. 12:01 | ||
Igen, jóval vastagabb a képen, mint valójában. Én is lefújtam a sötét alapszínnel, aztán rá a világosított változatát. Lehet, hogy még egy árnyalatot világosítok, és azt tényleg csak a panelek közepére, kis felületre fújom fel. (vagy pedig az éleket fújom be sötéttel) | |||||
lori | Adatlap | 399176 | 2006. november 20. 11:56 | ||
Szia Tibcsi! Akkor sok sikert és kitartást kívánok hozzá! lori | |||||
notarius | Adatlap | 399175 | 2006. november 20. 11:36 | ||
Nem erre gondoltam, hanem maga a réteg tűnik vastagnak a méretarányhoz viszonyítva. ersze biztosan a kép is csal. A panelezést én úgy szoktam, hogy sötétebbel kezdem az egész átfújását, és a fedőszín a világos. Az ami színek, meg olyanok, mint az orosz színek. :))) | |||||
MrChef | Adatlap | 399174 | 2006. november 20. 11:24 | ||
Ma végre összebarkácsolom a fotódobozomat, abban majd jobban fognak látszódni a dolgok. Most megnéztem, a fotón tényleg nagyszeműnek látszanak a csúszásgátló réteg kavicsai, de a valóságban sokkal kisebbek. Eléggé ronda lett volna, ha ilyet teszek fel a tankra. :-) | |||||
MrChef | Adatlap | 399173 | 2006. november 20. 11:15 | ||
Köszi, jó, hogy mondtad, valami nekem is feltűnt a Merkaván. :-) Úgy érted, hogy lágyítani kéne a csúszásgátló réteg színét? Nagyon látszanak az élei? (mert akkor visszafújom az alapszínnel, és majd panelezéskor úgyis "kijönnek" a dolgok) A valsógában a Sherman zöldesbarna, asszem a Gunzénak ez a színe a legmegfelelőbb, persze túl nagy szabvány erre sincs. | |||||
notarius | Adatlap | 399172 | 2006. november 20. 11:13 | ||
Nekem egy kicsit durvának tűnik a csúszásgátló bevonat a Merkaván. És egy kicsit kontrasztosabbra fújnám a paneleket. Egyébként jó kis gép. A Shermanról így nehéz bármit is mondani: egyelőre nagyon barna. :) | |||||
lori | Adatlap | 399171 | 2006. november 20. 10:57 | ||
Szia Timur! Ezt én is tudom, és valamelyest igazat is adok Neked, de (most jön a szokásos kötözködésem)... A gép eredetie '44 novemberében állt szolgálatba. Ekkor már a K-4 sorozat volt gyártásban. A G-10-esek mindegyikét roncsokból építették újjá, és minden esetben azokat az alkatrészeket, motorokat, fegyvetreket építették be, ami éppen kéznél volt. Tehát elképzelhető (számomra), hogy épültek ilyen gépek. Kicsit szándékosan ezt a szedett-vetett állapotot szerettem volna bemutatni. Azért köszi az építő jellegű tanácsot: lori | |||||
MrChef | Adatlap | 399170 | 2006. november 20. 10:47 | ||
Szia Amon! Ez még csak Gunze olive drab (olive green) szín. Ezután még jön a ködölés, panelezés, koptatás...stb. | |||||
Timur | Adatlap | 399169 | 2006. november 20. 10:34 | ||
Szia Lori! Van egy kis gond a Messer kabinjával. Ha jól látom, akkor K-messer padlólemezt és jobb oldalfalat használtál fel. Ez a G-10-en teljesen más volt, sajnos.Ez a munkád értékéből természetesen nem von le, de így nem lesz autentikus. Üdv. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 399168 | 2006. november 20. 08:30 | ||
Lori, Tetszik a Messzered, már régóta figyelemmel kísérem a születését. Már csak azért is, mert én is egy Revell G-10-ből és egy FM feljavítóból próbálok valami épkézláb dolgot kihozni. :) Üdv, Tibcsi | |||||
Amon | Adatlap | 399167 | 2006. november 19. 22:59 | ||
Szia Mrchef! A shermanhoz milyen színt használsz? Pontosabban melyiket. | |||||
xcraft | Adatlap | 399166 | 2006. november 19. 22:24 | ||
lori | Adatlap | 399165 | 2006. november 19. 22:06 | ||
A 109-es születésének következő lépései azoknak a részeknek finomítgatása volt, amellyekkel elégedetlen voltam. A tűzfal pótlását három napos tömítgetés-csiszolás során sikerült elfogadható minőségűvé varázsolnom. Rötön le is festettem RLM 02-re, majd száradás után kapott egy vékony lakkréteget is. Utolsó lépésként nagyon híg matt feketével átmostam a teljes felületet, amelyet száradás után még egyszer hígítóval átecseteltem. Ezután vettem egy nagy levegőt és nekiestem a kabin hátfalán lévő doboznak. Miután megfelelőnek ítéltem a formáját, lefestettem RLM 66-ra, majd száradás után jött a lakk és a szárazecsetelés világosszürkével. Miután ez is elkészült, végre felragaszthattam a két vállhevedert is. Ezt követően felkerült a gépre a szélvédő és a REVI is. Tömítés és csiszolás után a szélvédő kerete is megkapta a belső részek RLM 66-os színét, és elkezdtem festeni a többi apróságot is (légcsavar - feketés zöld, futószárak RLM 02). FOLYT. KÖV: lori | |||||
korzaar | Adatlap | 399164 | 2006. november 19. 21:09 | ||
Némely jármüvön nagy a fejetelnség:))) | |||||
Emerick | Adatlap | 399163 | 2006. november 19. 21:06 | ||
Én is leírom, mit csináltam ma meg tegnap: előszedtem a Mercim, fekete helyett középszürkével lefúlytam. Most szárad. Pótoltam az elveszett benzintankkot, a jövőben lesz lefestve a belső tér. Kerekeket még fel kell javítani. Az macerás lesz:10 kerék. Emellett meg építek egy teljesalakos figurát (1/12), egy már itt fenn is látott fejhez tervezem a testet és még két fejet kezdtem a nulláról. Jajj, csak vmivel legyek kész a Stefániára... Ha lesznek képeim, felteszem őket ide is... | |||||
boriszjelszint | Adatlap | 399162 | 2006. november 19. 20:59 | ||
Sziasztok! újból elővettem a KA-25ösömet, ma egész jól haladtam vele, egy két hét, és passzolnak a korrekciók, osz má csak részletezni kell:) olyan öntéshibák vannak rajt', hogy az eszméletlen, és még ésszerűtlen is! ez kifelyezetten ilyen Ákosoknak, meg Xcraftoknak való, akik csak ránéznek amakettre és összerakja magát:)(aki kimaradt, annak bocsi) komolyan: ilyen macerás gépem még nem volt, pedig találkoztam már hellerrel, meg mindenfáéle nóném ruszki csodával, de ha kiadná ezt a helit mondjuk a KP...:) | |||||
MrChef | Adatlap | 399161 | 2006. november 19. 20:49 | ||
| |||||
Bundesign | Adatlap | 399160 | 2006. november 19. 19:42 | ||
Bund | |||||
Fimre | Adatlap | 399159 | 2006. november 19. 19:15 | ||
Most próbálom kukázni a darabjaikat.pl tegnap még megvolt a 3 gyanta figura összes keze, ma már csak 2 pár van meg...Szóval keresd a párját játékunk folyik most... Imi | |||||
Bundesign | Adatlap | 399158 | 2006. november 19. 19:01 | ||
nagyon szépek szerintem is. | |||||
Zoli | Adatlap | 399157 | 2006. november 19. 18:57 | ||
Szia! A "messze" kicsit túlzásnak tűnik nekem, egyébként eddig szépek, tetszenek! z | |||||
Fimre | Adatlap | 399155 | 2006. november 19. 17:06 | ||
Pár "projekt" a befejezés végső stádiumába lépett:)Mind tamiya, de még messze nincsenek készen.. IMi | |||||
Zoli | Adatlap | 399154 | 2006. november 19. 15:28 | ||
Szia Lori! Klafa, a motor sokkal jobb lett átfestve, de a többi rész is szép. z | |||||
Gabi | Adatlap | 399153 | 2006. november 19. 13:20 | ||
Oké, este cseten megbeszéljük! | |||||
Miggyuri | Adatlap | 399152 | 2006. november 19. 11:10 | ||
Gabi! Igen 1:72-es lesz. Ha kerekekkel tudnál segíteni, örülnék! Miggyuri | |||||
Gabi | Adatlap | 399151 | 2006. november 19. 10:05 | ||
Szia Gyuri! 72-es lesz szokás szerint? Mert akkor hátsó dupla kerékkel ki tudlak segíteni. Gabi | |||||
Miggyuri | Adatlap | 399150 | 2006. november 19. 07:33 | ||
Olyan már van. Bővítem. Lesz, persze tömeg, vagy vmi olyas. Meglátjuk. A kerekekkel vagyok meglőve, de az s kialakul majd. :) Kis mai történelem. Miggyuri | |||||
Atlasz | Adatlap | 399149 | 2006. november 18. 20:41 | ||
Miggyuri ! Tehetsz "felkelőket" a tetejére. Üdv: Atlasz | |||||
Zsolti | Adatlap | 399148 | 2006. november 18. 20:38 | ||
:) Zavargásos dioráma lesz? | |||||
Boriszjelszint | Adatlap | 399147 | 2006. november 18. 20:07 | ||
Gyuri! Diorámához lesz, vagy csak úgy magában?:) borisz | |||||
Bendeguz | Adatlap | 399146 | 2006. november 18. 19:30 | ||
alakul, jó lesz. jól látom, hogy kartont használsz a kasztnihoz? | |||||
Miggyuri | Adatlap | 399145 | 2006. november 18. 19:27 | ||
Miggyuri | |||||
lori | Adatlap | 399144 | 2006. november 18. 19:23 | ||
Mint ahogy írtam, a DB-motor festésével nem igazán voltam elégedett. Ezzel volt aki egyetértett és volt aki nem, minden esetre minden hozzászólást és tanácsot köszönök! Szóval a motort átfestettem matt feketével, és felragasztgattam a gyújtáskábeleket (röpke öt óra alatt meg is volt...). Folytatva az elégedetlenségeimet, következő célpontom a kabin hátsó részén lévő doboz volt. Valahogy az oldalai nem akartak párhuzamosak lenni, ezért a már lefestett alkatrészt elkezdtem átalakítani (végül negyedjére sikerült normálisan megcsinálni). Aztán kitömtem a futóaknát papírzsebkendő darabokkal, majd Humbrol Maskollal lefedtem az aknákat. A tűzfal alsó részének kialakításával folytattam a munkát. Vékony alumínium lemez, tömítő és pillanatragasztó segítségével készítettem el a felületek pótlását, amelyet csiszolás után RLM 02-re festettem, de ekkor már látszott, hogy lesz még mit finomítani ezen a területen... FOLT. KÖV. lori | |||||
xcraft | Adatlap | 399142 | 2006. november 17. 22:08 | ||
Sziasztok! Köszönöm mindenkinek az ötletet, új állapotú lesz, nagyon finom panelkiemelésekkel. Holnap leszabom az alaplapot is, pala lemezből. - (C)Akos :) | |||||
Bundesign | Adatlap | 399138 | 2006. november 17. 15:03 | ||
szerintem ez nem lenne jó megoldás! mert akkor az scifi kategória lenne! :) a gépet úgyépítsed szerinte hogy full szalon zsír új! a gépről láttam egy újságban kb 1 éve 2 fotót is, ugyhogy elkészült 1 db az tuti. és a gépen semmi használéati nyom nem volt, csilli villi volt az egész. én tuti max az egésezt átködölnémpanelezés után az alpszínnel, de semmi mást. | |||||
Zoli | Adatlap | 399137 | 2006. november 17. 00:01 | ||
Szia! Szerintem ne sokat foglalkozz ezzel a kérdéssel, mert ha már teljesen készre építed, akkor nem az eredeti állapotot mutatod be, tehát nyugodtan koszolhatod finoman! De tényleg nem kell túlzásba esni. Esetleg a paneleket egyesével ködöld át, vagy filterezd az egészet, a panelvonalakat meg csak sötétített színnel futtasd be! Szóval csináld meg úgy, mint egy alig használt új gépet, amin azért már látszanak a használat nyomai! Ez csak ilyen elméleti okoskodás volt, de talán segít valamit a hogyan továbbon. z | |||||
lori | Adatlap | 399136 | 2006. november 16. 22:51 | ||
Ha már az A-12-es project döglött, akkor legalább a festése ne legyen az! :-D lori | |||||
xcraft | Adatlap | 399135 | 2006. november 16. 22:43 | ||
Hello! Fakítva nem lesz, ez biztos. Csak nem szeretném, ha "szürke" lenne. | |||||
Bundesign | Adatlap | 399134 | 2006. november 16. 22:36 | ||
valóban gyönyörű lesz! szerintem nem lekk túlzásba vinni ezt a homogéniztás kérdést jelen esetben!! ha valamit összeraknak, lefestenek, de nem használják , akkor újmarad! nézz meg egy új fehér autót pl meg egy használtat! az új homogén, a használt nem! szerintem ha a panelvonal szinezetét váltogatod, z bőven elég jelen esetben. ha bekoszolod, fakítod, meg stb, nem lenne reális! ez az én véleményem! csak így tovább!! B | |||||
xcraft | Adatlap | 399133 | 2006. november 16. 22:17 | ||
Szia lori! Előszöris köszönöm a véleményt, (Bombnak is!) Ez a gép nemcsak nem agyonhasznált, hanem egyáltalán nem használt! Rendszerpróbák voltak rajta, de egészében el sem készült, szerintem a napra sem tolták ki. Szerencsére a kabintetőkeret sárgásbarna volt, ez visz bele némi színt. | |||||
lori | Adatlap | 399132 | 2006. november 16. 22:09 | ||
Szia! Tulajdonképpen azért is nehéz a helyzeted, mert egy nem agyonhasznált gépről van szó, ráadásul formájánál fogva még az árnyékhatással sem igazán tudsz élni ennél a típusnál. Talán a kabintető keretét és környékét egy árnyalattal sötétebbre festve lehet jelezni azt, hogy a fenti területet ponyvával védték és így nem fakult ki annyira. A kabin környékén, futóakna ajtókon a ki- és beszálláskor talán lehet némi festékleverődés, de a fentiek miatt szerintem nem szabad túlzásba vinned a felületek koszolását/koptatását. lori | |||||
Bombraider | Adatlap | 399131 | 2006. november 16. 21:51 | ||
Szia! Igen,ez szuperzöld lesz!!! (annyit tesz,hogy marha jó:)) Szerintem amikor átködölöd 1 színnel, utánna összevissza több árnyalattal,csak mintha a kezed rángatnád. Bár a szürkét koptatás nélkül élővé tenni,nehéz dolog. Kérdezd meg Kormos Petit mi a véleménye erről. üdv:bomb | |||||
xcraft | Adatlap | 399130 | 2006. november 16. 21:48 | ||
Tulajdonképpen az érdekelne, hogy szerintetek egy szürke felület mitől lesz élő, és nem egy egyszínű, döglött műanyagdarab, azzal a megkötéssel, hogy nem lehet agyonkoptatni, koszolni, fakítani? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
A hétvégen kezdtem el 1/48-as Eurofighter.Revell.Mi a véleményetek??
Előre is köszi!!
Gery