<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Bombraider | Adatlap | 399228 | 2006. november 22. 19:30 | ![]() | |
xcraft | Adatlap | 399227 | 2006. november 22. 19:09 | ![]() | |
Hello muzzy, Bombraider! Az 5. képen a fogkefe arra jó, hogy a tamiya maszkolót a felületre simítsam, ne legyen a széleknél a festéknek lehetősége alámenni. Ez leginkább két maszkolószalag találkozásánál fordulhat elő, itt van egy kis lépcső, és ha nincs a sarok eléggé összetapadva, itt aláfolyhat a szín. Nem kell pont fogkefével, csak éppen ez volt kéznél, jó az ecset, csipesz hegye, bármi, esetleg kézzel is rásimítható, csak nem szeretem festés közben taperolni a makettet, ha egy mód van rá. | |||||
Akos | Adatlap | 399226 | 2006. november 22. 18:44 | ![]() | |
A Revell matricái olyanok voltak, hogy tükörfényes felületre Gunze matricafeszítővel is gyönyörű ezüstösödéseket produkáltak. Ezért nem szeretek matricázni. De sebaj: a következő tigrismintás 1:32-es gépnél majd nem kell! | |||||
Atlasz | Adatlap | 399225 | 2006. november 22. 18:42 | ![]() | |
Hickory ! Olvasd el Répáczki András cikkét M-10 Achilles makettjéről. (Én is így csinálom) Üdv: Atlasz | |||||
muzzy | Adatlap | 399224 | 2006. november 22. 18:23 | ![]() | |
Szia Xraft; Az otos kepen a fogkefe mire jo? muzzy | |||||
Bombraider | Adatlap | 399223 | 2006. november 22. 18:18 | ![]() | |
Szia! Keménydrog...mást nem tudok rá mondani:) üdv:bomb | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 399222 | 2006. november 22. 18:17 | ![]() | |
Akos | Adatlap | 399221 | 2006. november 22. 18:10 | ![]() | |
A tigrisminta nagyon egyszerű volt: a Revell adja a fekete csíkokat matricából. A matricalapot lefénymásoltam öntapadós ívre, ebből vágtam maszkolót. Ezzel maszkoltam a világossárga alapszínű felületeket, de akár ecsettel is meg lehetett volna csinálni. A narancs átszóródásokat vízben feloldott és felecsetelt, majd utána vizes ecsettel elmosott narancsszínű pigmentporral csináltam. Xcraft! Végre láttam egy elég vékony festést a 14-es képen... sokan nem hitték el amíg meg nem mutattam, hogy festés után a festékről le lehet törölni azt a port, ami festés előtt volt a maketten. | |||||
Bombraider | Adatlap | 399220 | 2006. november 22. 13:25 | ![]() | |
Szia! Grat,sztem nagyon korrekt lett! 1kérdés.. Amikor a négy panelt picit eltérő színűre fújtad,akkor miért van ott a fogkefe? Azzal mit csináltál? Ez a minden réteg utáni átpolírozást kipróbálom,elég jól hangzik. Hajráhajrá! üdv:bomb | |||||
Hickory | Adatlap | 399219 | 2006. november 22. 10:09 | ![]() | |
Üdv mindenkinek! Jópár éven át,még ifjonti gimis koromban maketteztem,de akkor csak repülőgépeket.Most újra kezdtem,átnyergeltem harcjárműre.Egy Dragon 1:72-es M4A3(76)W VVSS készül.HVSS felfüggesztésű változatnak jobban örültem volna...Festéssel lenne kis gondom.Humbrol olive-val már átfújtam a kis dögöt,a lánctalppal nem tudok mit kezdeni.Az útmutató nem érdekel,aszerint acél szín az egész...egy kopottas,koszos,helyenként kibukkanó fémszínű lánctalpat akarok készíteni.Hogy fogjak hozzá? | |||||
georch | Adatlap | 399218 | 2006. november 22. 09:52 | ![]() | |
Szia Ákos! Ez iszonyatosan jól néz ki!!! A tigriscsíkokat nem tudnád leírni, hogyan festetted fel? (Vagy már írtad csak vissza kell olvasnom? :-O ) | |||||
Zoli | Adatlap | 399217 | 2006. november 22. 09:42 | ![]() | |
Blackbird, Lori, Xcraft! Nagyon szép munkát csináltok, tetszenek a cuccok, várom a további fejleményeket, hajrá! z | |||||
Timur | Adatlap | 399216 | 2006. november 22. 09:19 | ![]() | |
Szia Lori! Nincs mit. Hál' Istennek, Te nem az a fajta makettező vagy, aki az észrevétel után a "minek pofázik bele" stílussal válaszol. Szerintem is jobb még menet közben változtatni, mint esetleg egy versenyen, a zsűrizés után szembesülni a tévedéssel. (S, mivel bontott kategóriában készül, a zsűri biztosan szőrözni fog...) A kiválasztott gépről találsz egy fotót a JaPo Bf 109 K Camouflage & Markings könyvében. A grafikával ellentétben leszerelték a főfutó külső aknaajtaját, a hátsó futót pedig mereven rögzítették, csukott aknaajtóval. A gép jelzését először a KommandeurDecals adta ki, s kicsit más festési utasítása van, mint amit a JaPo-könyv ajánl. A KD a gépet Nachtschlacht-egységhez sorolja, így nem zárja ki a bombafüggesztményt sem. A kabin változtatásain (műszerfal, akku-doboz) és a rádiótér áthelyezésén túl a szárny alsó felületére is karcolnod kell egy új szerelőnyílást (az oxigénrendszernek). Az FM műszerfal-filmjéből lehet, hogy van fölös darabom. Majd megnézem otthon. Ha van, és magánban megírod a címed, akkor elküldöm. Üdv és Horrido! | |||||
warbirds | Adatlap | 399215 | 2006. november 22. 09:06 | ![]() | |
Srácok ne fájdítsátok a szívem ilyen szépséges képekkel! Két hete nem jutottam haza egy jót makettezni...:((( Amúgy gratulálok minden kollégának a remekműveikhez! Üdv! warbirds | |||||
Blackbird | Adatlap | 399214 | 2006. november 22. 06:01 | ![]() | |
Pontosan, Ő volt az, de festéket akkor még csak üvegben látott. Szőnyeget nem vállalok, nem lenne nagy kihívás, de most hogy mondod, lehet hogy szövök egyet 1/72-ben, diorámában jól mutatna! Blackbird | |||||
xcraft | Adatlap | 399213 | 2006. november 21. 23:35 | ![]() | |
A-12 építés 24. része. Elérkeztem a kedvenc foglalatosságomhoz, végre festhetem a gépem külső felületét. Felüdülés az építés gyötrelmei után, de nehezebb róla bármit írni, mint gondoltam. A leírt nyomás, távolság, és hígítási arányok az alkalmazott festéktől függenek, csak nagyságrendileg mutatja, mit hogyan használok. 1. A gép formája nem tette lehetővé, hogy a megszokott módon, a légcsavartengelybe, vagy a hajtómű fúvócsőbe dugott pálcán rögzítsem, ezért egyszerűen egy kerek dobozon festettem, hátránya, hogy nem lehet az alsó és felső felületet egyszerre csinálni, ki kell várni a száradást. 2. Az első festékréteg nem tökéletes, meg is folyt picit, és apró felületi hibákat is javítani kellet egy polírozással. Ezután még egy szürke réteget hordtam fel, ez az alap. 3. Az alap száradása után a panelvonalakat kiemeltem, átszórva egy sötétebb réteggel. A nyomás 0,8 – 1 bar közötti, a pisztoly pedig kb. 1 cm távolságra volt a felülettől. Itt egy nagyon híg, vízszerű festéket használtam, többször átfújva a csíkokat. 4. Az alsó felület panelezés után. 5. Az alapszíntől eltérő burkolólapok is vannak, ezeket most festem meg, jobb lett volna panelezés előtt, így megspóroltam volna egy kis munkát. 6. A felfestett felületi eltérések. A jobb alsó sarokban látszik, hogy a panelvonalak átfújását meg kellett ismételnem az eltérő színű lemez megfestése után. 7. Mikor a panelezés is megszáradt, az egész felületet átködöltem ( nagyobb, 1,5-1,6 bar nyomáson, a pisztolyt 10-15 cm távolságra tartva, gyorsan mozgatva ) az alapszínnel. Ettől egybeolvadnak a kontúrok, egységes, mégsem unalmas látványt keltve. Figyelni kell, hogy a ködöléssel ne tüntessem el teljesen a panelvonalak átszórását, de csak halványan látszanak. 8-15. Pár kép a végeredményről. ( Persze még nincs kész, csak most ennyi.) X. | |||||
xcraft | Adatlap | 399212 | 2006. november 21. 23:28 | ![]() | |
Hello! Csupa professzionalista! Minden nagyon szép, minden nagyon jó... Blackbird! Fonott ülés? Hová keveredtem... :) | |||||
lori | Adatlap | 399211 | 2006. november 21. 23:11 | ![]() | |
Sziasztok! Segítségre lenne szükségem... Eldöntöttem, hogy a Messzerem K-4-es lesz, de a műszerfalhoz tartozó filmet (1/48-as FM) valahová nagyon elpakoltam... Ha valakinek megvan és el tudná küldeni a bescan-elt képét, akkor azt nagyon megköszönném. lori | |||||
Bundesign | Adatlap | 399210 | 2006. november 21. 22:46 | ![]() | |
B | |||||
lori | Adatlap | 399209 | 2006. november 21. 21:54 | ![]() | |
Annak ellenére, hogy alulinformáltságom miatt enyhén szólva izgalmassá vált a Messzer építése, folytatom az eddig elvégzett munkám bemutatását. A következő napokban az apróságok festésével, alakítgatásával töltöttem szabadidőmet. Először a fékszárnyakat ragasztottam össze. A szárnyhoz csatlakozó rész vastagabb húzott szálból készült, amelyet később tömítettem és lecsiszoltam. Lefestettem a géppuskák alkatrészeit, a hüvelyelvezetőket matt feketére, majd egy vékony lakkréteg után a Humbrol gun metal festékével szárazecseteltem. Az átfestett motort szintén hasonló technikával tettem valamivel látványosabbá, de valószínűleg az elkövetkező változtatások miatt egy újjabb (részleges) átfestésre lesz szükség. PS.: Timur! Ezúton is szeretném megköszönni Neked, hogy felhívtad a figyelmemet az általam elkövetett tévedésre. Megpróbálom a gépet átszabni K-4 változatra, már a festését is kiválasztottam... FOLYT. KÖV: lori | |||||
Bombraider | Adatlap | 399208 | 2006. november 21. 18:57 | ![]() | |
Akos | Adatlap | 399207 | 2006. november 21. 18:41 | ![]() | |
A tigrisminta festve van, csak a "lelógó" világos darabok matricák. Nem csináltam nagyobb alapot, mert akkor a Te maketted már nem fér rá az aztalra :) Ma itthon voltam, nem dolgoztam, már majdnem kész... | |||||
Archy | Adatlap | 399206 | 2006. november 21. 16:21 | ![]() | |
Látom szépen sikerült a matricát felaplikálni. Az alap nem lett egy kicsit pici ennek a monstrumnak? Áron | |||||
MrChef | Adatlap | 399205 | 2006. november 21. 15:33 | ![]() | |
Akkor újgazdagék kislányának akár gyárthatnál is bababútorokat a babapalotába! :-) (amúgy gyönyörű, amit alkottál, le a kipával előtted!) | |||||
exec | Adatlap | 399204 | 2006. november 21. 14:22 | ![]() | |
Jól van Balcki, látom te se vagy normális... megszőni az űlést... szőnyeget nem vállalsz? :)) Egyébként minden elismerésem, szép lesz. Ő az akiről nem akartál mesélni a villamoson, csak, hogy készül? üdv. exec | |||||
KormosP | Adatlap | 399203 | 2006. november 21. 12:40 | ![]() | |
Nem teljesen makett, de remélem megbocsájtjátok nekem. Én most két, eredeti 2. vh-s rohamsisakon dolgozok, egy németen és egy magyaron. Elég rossz állapotban voltak, amikor nekikezdtem a feljavításnak... Bocsi a rossz minőségű képekért... Üdv: kp | |||||
gyurmakoma | Adatlap | 399202 | 2006. november 21. 12:25 | ![]() | |
huh..ehez nem fűzök akkor most semmit :) egyszerűen csak döb-döbb | |||||
Blackbird | Adatlap | 399201 | 2006. november 21. 12:19 | ![]() | |
Nem olyan kicsi, az ülőlap kb. 1,5cm széles, és 1cm mély. | |||||
gyurmakoma | Adatlap | 399200 | 2006. november 21. 12:12 | ![]() | |
blackbird! én mint kivülálló kérdezném,mekkora kb centiben az a fonott ülés??? kicsit lekoppant az állam.nem semmi | |||||
warbirds | Adatlap | 399199 | 2006. november 21. 12:06 | ![]() | |
ööö.. Azt hiszem "No comment"... :ooo | |||||
Cébés | Adatlap | 399198 | 2006. november 21. 12:04 | ![]() | |
Szia Ákos! Brutál lesz a Tornadod,az enyém is készül,a törzs már összeállt még egy kis csiszolás és lassan lehet festeni. Kompresszor hiányában most az apróbb alkatrészekkel bíbelődök. Cébés | |||||
Blackbird | Adatlap | 399197 | 2006. november 21. 12:02 | ![]() | |
Örülnék neki, ha így tudnék festeni, valóban szövés, egy régifajta bálázó madzagból fejtettem ki a szálakat, máshol nem találtam ilyen vékony damilt. Mellesleg kb. 2 hétig dolgoztam rajta. Blackbird | |||||
warbirds | Adatlap | 399196 | 2006. november 21. 10:44 | ![]() | |
Uhh... Ez a csillagmotor nagyon pofás lett! A pilóta ülését hogyan csináltad? Jól látom, hogy megfontad vagy csak k*rva jól festesz? :) Mindkét esetben kalaplengetés! Üdv! warbirds | |||||
Blackbird | Adatlap | 399195 | 2006. november 21. 07:55 | ![]() | |
Blackbird | |||||
Bundesign | Adatlap | 399194 | 2006. november 20. 23:30 | ![]() | |
teljesen tökéletes! no coment! várom a folytatást. | |||||
CsTom | Adatlap | 399193 | 2006. november 20. 23:29 | ![]() | |
Ákos előtt megemelem kalapom! Nem vagyok repülős, de ez igen profi munka! Várjuk a végeredményt! Csak így tovább! Üdv. CsTom | |||||
Bundesign | Adatlap | 399192 | 2006. november 20. 23:23 | ![]() | |
gyönyörűséges lesz!!! | |||||
Akos | Adatlap | 399191 | 2006. november 20. 22:55 | ![]() | |
A pajzs alakú fekete valami a 321-esek tigrisfejes századjévényéből készült alap. Georch! Ha az egész gép ilyen részletes és szép festésű lesz, sok díjat fogsz nyerni vele! | |||||
boriszjelszint | Adatlap | 399190 | 2006. november 20. 20:55 | ![]() | |
ja | |||||
xcraft | Adatlap | 399189 | 2006. november 20. 20:18 | ![]() | |
A futószár legalább szép lett... | |||||
georch | Adatlap | 399188 | 2006. november 20. 20:12 | ![]() | |
Mindenesetre sikerült a bal oldali futó takarólemezét még lefesteni. Először Testors alumínium, erren kis foltokban folyékony maszkolót vittem fel, majd preshadinget követően vékonyan megfestettem az egészet az általam kevert (nem éppen tökéletes) RLM 02-vel. Ezután egy igazán durva ecsettel végigdörzsöltem a felületet, így lejött a maszkoló és itt-ott előtűnt a fémszín. Ezután olajos befolyatás némi szárazecsetelés és pigmnentek felvitele után matt lakkal fújtam át. Ilyen lett. A futószár még nincs teljesen kész és csak rátettem, hogy rajta legyen. Amúgy a pigmentek nem drágák. Én két kis tégellyel vettem - művészellátóben - és egy ezresbe sem kerültek, megvannak vagy 3 éve és kb a negyedük sem hiányzik, bár mondjuk nem sarazok annyit, mint egy "harkocsizó". | |||||
lori | Adatlap | 399187 | 2006. november 20. 18:10 | ![]() | |
Szia Timur! Semmi gond, valószínűleg tájékozottabb vagy ebben a témában mint én. Most vagy felvállalom a tévedésemet és folytatom a munkát, vagy gondolkodok a gép K-4-é történő átalakításán. Tulajdonképpen ez sem lenne nagy munka... Azért köszi az észrevételt, szerencsére még a festés előtt kaptam meg, így még talán javítani is tudok... köszi lori | |||||
Stefan | Adatlap | 399185 | 2006. november 20. 16:06 | ![]() | |
Nem rossz. Bár így makróba nagyon kijön a festési egyenetlenség, de én nem tudnám ilyen jóra megcsinálni. Kíváncsian várom a folytatást, az egyik kedvenc típusom (az EF-2000 c. játék óta :) ). | |||||
Gery | Adatlap | 399184 | 2006. november 20. 15:57 | ![]() | |
A hétvégen kezdtem el 1/48-as Eurofighter.Revell.Mi a véleményetek?? Előre is köszi!! Gery | |||||
Timur | Adatlap | 399183 | 2006. november 20. 13:59 | ![]() | |
Szia Lori! Én sem a kötözködés miatt írom, csak a pontosság kedvéért. 1, Az, hogy minden G-10 roncsokból épült volna teljes tévedés. A széria egy részénél (de korántsem minden gépen!) valóban felhasználtak "újrahasznosított" darabokat. (Ebben semmi újdonság nincs, hiszen a késői G-6, vagy G-14 sorozatoknál ugyanez a helyzet.) Az "újrahasznosítás" azonban nem csak a sérült gépeket (roncsokat) jelenti, hanem a gyárból még ki nem került, vagy az építés valamely fázisában lévő korábbi széria (pl. G-14) gépeinek "menet közbeni" módosítását. A gyártás alatti standardváltás, korszerűbb típusra váltás tehát működött, de a "visszabutítás" K-ról G-re nem. 2, A K-sorozat minden darabja új gép volt. Ez nem csak a külső változások, hanem a belső, jelentős szerkezeti eltérések miatt is történt. (Pl. oxigéntartályok áthelyezése a szárnyba, rádió áthelyezése,stb.) Az egyik leglátványosabb belső különbség a G és a K között éppen a kabin. A K új, az elődtípusoktól teljesen eltérő műszerfalat kapott. Új a padlólemez. Új a jobb oldalfal, az elődtípusoktól teljesen eltérő kapcsolótáblával. Az oldalfalról eltűnt az elődtípusok jellegzetes üzemanyagvezetéke, stb. 3, Ha ismered a gép építésének menetét, akkor tudod, hogy a törzset kabinbelsőstől egyszerre készítették. Egy G-6-ot G-10-re menet közben (vagy roncsból) átalakítani a kabinbelső szempontjából nem nagy dolog. (Főbb vonásaiban: egy MW50-műszer, és a padlón a három kapcsolódoboz áthelyezése-elfordítása.) De K-ból vissza G-re? A Te maketted az elmélet szerint (ami -minden bántás nélkül- téves) K-ból "alakult vissza" G-10-re. De akkor miért van G- műszerfala? Miért van a kabinban az akkumulátor-doboz? (A K-nál még a burkolólemez formája is más, mint a korábbi gépeken, akku-doboz pedig egyáltalán nincs!) Miért van a törzsön a G-re jellemző rádiótér-nyílás? Stb., stb. 4,A G és a K gyártása valóban párhuzamosan folyt, de nem volt átjárás, nem épültek félig ilyen-félig olyan gépek. (A K-nál azért alkatrészhiány miatt igen ritkán találunk "öszvér" megoldást, pl. rövid, nem behúzható farokfutót.) 5, Ha szedett-vedett hatást akarsz, azt elérheted pl. az ülés előtti taposólemezzel (fa vagy fém), a kabinbelső "késői formulás" 66 festésével (miközben a műszerfal megmaradhat "normál" 66-nak), és számtalan más ötlettel. Ez a jelenlegi forma szerintem nélkülözi a megalapozottságot és hibás feltevésen alapul. Remélem nem sértődtél meg. A többiekkel együtt én is kíváncsian várom az új fotókat. Üdv és Horrido! | |||||
notarius | Adatlap | 399182 | 2006. november 20. 13:41 | ![]() | |
Ne is mond. Én tegnap finn zöldet kevertem ki tudja miből. | |||||
MrChef | Adatlap | 399181 | 2006. november 20. 13:10 | ![]() | |
Az alapszín már nem is tudom, hány festékből állt össze (akrilok): Lifecolor sinai grey, Tamiya field green és german grey, Gunze bőrszín...asszem ennyi. :-) | |||||
notarius | Adatlap | 399180 | 2006. november 20. 13:08 | ![]() | |
Szerintem a színt eltaláltad. Nekem amúgy sem tetszik a mostani "moóindent világosra festünk" divat. Talán azért, mert a valóságban nem olyanok. :) | |||||
MrChef | Adatlap | 399179 | 2006. november 20. 12:58 | ![]() | |
A fotón vöröses árnyalata van a tanknak, a valóságban inkább sötétszürke-szürke. Viszont még filterezni fogom szürkés-kékes árnyalattal, nomeg a lakk is sötétít rajta egy kicsit. Direkt nem akartam túl világosra vagy homoszínűre, mert ez a típus (és a IV-es) amolyan german grey-be hajló színű. | |||||
notarius | Adatlap | 399178 | 2006. november 20. 12:10 | ![]() | |
Az éleket ne sötétítsd! Szerintem. A szín nagyon jó, lehet ám, hogy a fotó csal. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Köszönöm a választ!
üdv:bomb