<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
notarius | Adatlap | 399996 | 2007. január 8. 13:58 | ||
Nagyon szép. Én is nekiállnék egy Pfalz-nak, de nagyon félek a huzaloktól. :( Előzmény: (399992) Blackbird 2007. január 8. 13:40 | |||||
warbirds | Adatlap | 399994 | 2007. január 8. 13:43 | ||
... (a bennakadt lélegzet) Már az eleje is ígéretes volt, de ez meg aztán ... Gratulálok. A sodronyok milyen cérnából vannak? Vagy sodrott fémszál? warbirds | |||||
Stefan | Adatlap | 399993 | 2007. január 8. 13:42 | ||
Szép Camel. Mekkora méretarány? | |||||
Blackbird | Adatlap | 399992 | 2007. január 8. 13:40 | ||
Blackbird | |||||
Stefan | Adatlap | 399991 | 2007. január 8. 13:33 | ||
Hát igen, ráadásul nekem a futószárak közti összekötő szélesebb is, mint kéne, úgyhogy ebből kellett vágni, reszelni, újból összeragasztani, csiszolni. A szárnnyal nekem is kellemetlen tapasztalatom volt (lesz). Éppen ezért én úgy csináltam, hogy külön összeraktam a két szárnyat (már csak azért is, hogy szép függőlegesen száradjanak meg a tartók, és utána csúsztattam bele a törzset. Nem volt könnyű, mert nem sok hely volt, de végül is megoldottam, mert a próbáknál már kiderült, hogy hajlítani kell egy kicsit az alján, hogy szépen illeszkedjen az alsó szárny a törzsre. | |||||
Kalóz | Adatlap | 399990 | 2007. január 8. 12:57 | ||
Szia, sorstárs! Akkor egy cipőben kinlódunk? Merthogy én is építek egy Spad XIII-ast. A maketten az a furcsa, hogy amíg a szárnyak vásznazását (hullámok) egész tűrhetően elkészítették, addig a vezérsíkokon csak a kontúrjukat jelölték egy-egy vonallal (azért én kicsit becsiszoltam őket). A szárnytartó dúcok áramvonalasságát sem árt kicsit kezelésbe venni, ami a beépítésüket illeti, nos attól lehet idegrohamot kapni a besüllyesztett összekötő miatt, amit isteni dolog kitömíteni, meg kicsiszolni, főleg, ha összeragasztottad a szárnyakat. Nekem még aranyos volt, hogy a futószáraknak is csak egy-egy bekötési pontját alakították ki, azt is kifúrva, miközben a tartó végek domborúak. Az meg már csak apróság, hogy a motorburkolatot a törzsre ragasztva felül jó kis hézag marad. Az összeállítási leírás egyszerűsége, meg a folttérkép hiánya már nem is tűnik fel. Apropó, a maketthez adott matricákkal rendelkező gépről semmilyen infot nem találtam (valszeg a törzsön lévő fordított svasztikák miatt), pedig jól nézne ki. Hát ennyit egy viszonylag aprócska gépről, és valszeg nem minden :) Dehát mitől lenne szép a makettezés??? Kalóz | |||||
Stefan | Adatlap | 399989 | 2007. január 8. 12:47 | ||
Mondjuk ez talán nem annyira meglepő, de nekem Academy Spad XIII készítésénél volt (illetve most is van, mert épp készül a második), hogy a mintázat közepén (a szárnyon, a vezértsíkon...) volt öntési mélyedés. Végül is kis darab kétkomponensű epoxi gittel sikerült befoltoznom és még a mintázatot is sikerült kigyurmáznom belőle, ami kis csiszmikelés és persze a festés után már alig látszódott, hogy ott valami öntési hiba lett volna. A műszerfalat szintén "gyurmáztam", mert egyébként nincs benne semmi. A műszerek helyét (imitálását) egy tompára vágott fogpiszkálóval nyomtam bele. | |||||
Hickory | Adatlap | 399988 | 2007. január 8. 12:42 | ||
Én a belső íveknél az elektromos fogkefémet használom,belefogva az összegöngyölt csiszolópapírt.Nekem egész jól működik. | |||||
Kalóz | Adatlap | 399987 | 2007. január 8. 12:34 | ||
Én általában íves pengéjű szikével vagy íves vésővel kinagyolom a helyét, aztán a csiszolópapírt összegöngyölöm, és azzal csiszolok. A göngyölt csiszolópapírt szoktam használni a belső íves felületeknél is (végül is ugyanaz a munka). | |||||
Kalóz | Adatlap | 399986 | 2007. január 8. 12:30 | ||
xcraft! Valszeg nem olyan egyszerű a dolog, mert több gyártó, több makettjénél vannak ilyen megoldások. Pedig látszatra nem nagy munka lett volna arrébb tenni. Én egyébként jobban haragszom arra, amikor a kilökőtüskéket teszik olyan helyre, ahol tönkreteszi a mintázatot, ráadásul a szerszám hibája miatt lyukat hagy a felületen (tömíteni pedig ilyen helyeken nem éppen leányálom). Pedig azokat tényleg könnyebb arrébb rakni. Kalóz | |||||
Kalóz | Adatlap | 399985 | 2007. január 8. 12:25 | ||
Én nem! Az összes meglévő Hase-m hasonló csapdákat rejt, van olyan is, amelyik még az A-modell minőségét sem éri el! Igaz, nem a legdrágább dobozokat vettem meg ... Kalóz | |||||
Hickory | Adatlap | 399982 | 2007. január 8. 09:38 | ||
na,akkor ma beugrok a játék-makettbe... | |||||
Bendeguz | Adatlap | 399980 | 2007. január 8. 09:27 | ||
az gyönyörű szép, és ráadásul a kötélzetnek a lyukak is megvannak csinálva | |||||
Hickory | Adatlap | 399979 | 2007. január 8. 09:23 | ||
hát,látszik...de a dr.1 állítólag 1:72-ben egész jó. | |||||
Bendeguz | Adatlap | 399978 | 2007. január 8. 09:17 | ||
Hickory! Mert az a revell makett is van már vagy 20 éves | |||||
Tibcsi | Adatlap | 399977 | 2007. január 8. 08:54 | ||
Én egy Airfix Camelt vettem ugyanebben a méretben... hát mit mondjak: nagyot nyeltem, mikor kibontottam. :-))) | |||||
Hickory | Adatlap | 399976 | 2007. január 8. 08:49 | ||
A hibáról jut eszembe:900 ft-ot beruháztam a revell féle 1:72-es camelbe.Amikor kinyitottam a dobozt,egy cseppett megszédültem.Aztán egy kis törköly után ép ésszel konstatáltam,hogy ez eddigi életem leg*** makettje.De azért épül,mert nem félek semmitől:) | |||||
xcraft | Adatlap | 399975 | 2007. január 8. 08:47 | ||
Vadász! Azért biztosan meoldod. :) Az ARC honlapján, az építési technikák között láttam, hogy hajtóműbelsőt, (a lényeg az íves felületen van) úgy csiszolt az írója, hogy Blu-Tac ra rakta a csiszolópapírt, és ez tökéletesen az ívekre nyomta. Nem tudom mennyire működik, de egy lehetőség. | |||||
Vadász | Adatlap | 399974 | 2007. január 8. 08:42 | ||
Nem fagyispálcát szoktam használni, hanem sztirol lapot gömbölyitek. Egyébként gyorsan és könnyen épithető. Most kezdtem el a P-40 -est, majd arról is készülnek képek. Azzal is van gond, pedig új szerszám. Vadász | |||||
notarius | Adatlap | 399972 | 2007. január 8. 08:41 | ||
Ez durva hiba szerinted? | |||||
Tibcsi | Adatlap | 399971 | 2007. január 8. 08:39 | ||
Attól még lehetne jó. A Hase Messzer Emilje még régebbi szerszám, de azon nincsenek ilyen durva hibák... | |||||
notarius | Adatlap | 399970 | 2007. január 8. 08:30 | ||
Azért ez kb. 15 éves szerszám. | |||||
warbirds | Adatlap | 399968 | 2007. január 8. 08:25 | ||
El vagytok kényelmesedve. :DDD Van vele munka, de szerintem nem olyan vészes a dolog. A vásznazott rész mondjuk elég nagy baki... Ha fogsz egy jégkrémpálcikát, levágod egyenesre és a rövidebb "élét" legömbölyíted olyanra, mint a vásznak közei, akkor tudsz ráragasztani csiszkópapírt és a *völgyek* szépen vezetik az egészet. Egy próbát talán megér. Üdv! warbirds | |||||
Tibcsi | Adatlap | 399967 | 2007. január 8. 08:15 | ||
Kösz Vadász! Csalódtam a Hasegawában... | |||||
Vadász | Adatlap | 399966 | 2007. január 8. 08:12 | ||
Tibcsi! Hasegawa 1/48 Hurricane Mk. II D. Kat : 09052 Sajnos a mai napig ez a legjobb Hurricane a piacon. Vadász | |||||
Hickory | Adatlap | 399965 | 2007. január 8. 08:00 | ||
Én is haladtam a stukámmal.Párna és kabin beépítve,Törzsfelek összeállítva,orr felragasztva.Vannak illeszkedési hibák bőven,főleg a radiátor körül...extra tuning volt,hogy a hűtőzsaluk mozgatórúdjait is elkészítettem.Azon kívül a szárnyon a féklapokat valami háromszögű bunkók tartották,azokat lemartam,(csak vettem egy minifúrót.praktiker,kinzo készlet) készül a megfelelő rudazat húzott szálból.Bár most szereztem vagy 200 injekcióstűt,lehet,hogy abból fogom.Csak az a baj,hogy mind 0.5-ös... Holnap rakok fel képeket! | |||||
Tibcsi | Adatlap | 399964 | 2007. január 8. 07:49 | ||
Vadász | Adatlap | 399963 | 2007. január 8. 06:28 | ||
xcraft | Adatlap | 399962 | 2007. január 7. 22:19 | ||
Lesz mit tömítened, a vásznazás tényleg tervezési baklövés, semmivel sem lett volna nehezebb, ha fél centivel arrébtolják az illesztést. | |||||
Macal | Adatlap | 399961 | 2007. január 7. 20:50 | ||
Újabb Fejezet a szkreccselési mániámból...majis megkaptam hogy nem vagyok komplett:D:D:D A képek nem a legjobbak de remélem kivehető a lényeg rajtuk. A zászló ólomfóliából készült, a tartója öntőkeretből készült, a csillag a tetején sztirol. Időközben még elkészült a jobb "kar", 8 rakétaindító került bele, a 3 rakéta maradékokból készült. A egész Behemót festése Humbrol polírozható Gun metal és szintén hunbrol réz. A koszolás, rozsda, lepattogzások, stb még hátra van, úgy tervezem hogy kipróbálom a revell gumivá szilárduló maszkoló izéjét:D hátha valamit ki lehet hozni belőle... Macal Képek a Scifi Topikban:) | |||||
Vadász | Adatlap | 399960 | 2007. január 7. 20:34 | ||
Néhány illeszkedési hiba. Miért kellett a vásznazást keresztben ketté vágni a gép alján? Sok gondot fog okozni a motorburkolat környéki illesztések minősége is. Vadász | |||||
Vadász | Adatlap | 399959 | 2007. január 7. 20:30 | ||
A beíllesztett üvegfelületek lecsiszolás után. Vadász | |||||
Vadász | Adatlap | 399958 | 2007. január 7. 20:27 | ||
Be illesztettem a szárnyakba a helyzetjelzők és a fényszorók üvegfelületét. a ragasztás Revell oldószeressl történt, a széleit ciánakryláttal tömitettem. Vadász | |||||
boriszjelszint | Adatlap | 399957 | 2007. január 7. 18:15 | ||
Megvan, mi a PSZH-n lévő hiba: nincs rajta kerék :D | |||||
warbirds | Adatlap | 399956 | 2007. január 7. 17:38 | ||
Hát akkor is piszok jó lett! | |||||
notarius | Adatlap | 399955 | 2007. január 7. 15:08 | ||
warbirds | Adatlap | 399954 | 2007. január 7. 14:57 | ||
Nagyon jól néznek ki! Különösen a Crusader futóaknája tuti. Teljesen saját építés vagy műgyanta? Ha az előbbi, akkor már értem miért készül olyan régóta. ennyire aprólékos és jó munkához idő kell... Csak így tovább! Üdv! warbirds | |||||
notarius | Adatlap | 399953 | 2007. január 7. 14:53 | ||
A Spit alapszínei felkerültek. Lassan a száz éve épülő keresztes is festhető. A PSZH meg igen gyenge minőség. Rengeteg vele a munka. És a kerekek kérdését nem tudom eldönteni. A dobozban adott úgy ahogy van sz*r: mind a mintázat, mind a méret terén. Ezen ívül borítékolok már most egy jelentős hibát, amit nem fogok javítani, hátha nem veszik észre... ;) Az összerakási útmutatót inkább nem is minősítem... Ez a makett inkább strach, mint kisszériás. :( | |||||
SSgt_Chris | Adatlap | 399952 | 2007. január 7. 10:27 | ||
| |||||
Fodi | Adatlap | 399951 | 2007. január 7. 10:01 | ||
Én régebben próbáltam a felvitt pasztellprot ecsettel lakkozni egy-két csörömpösön és repülőn is. Nem lehetetlen, de közel sem lesz olyan jó az eredmény, mint ha stukkerrel fújnál rá egy vékony réteget. De érdemes próbálkozni vele, sokat dob a kész makett megjelenésén. | |||||
tsaba | Adatlap | 399950 | 2007. január 7. 08:40 | ||
Ha szárazon felvitted a pasztelkrétaport, a lakk nem mossa el miközben felhordod a lakkréteget? Egyébként még egy Hasegawam hártavan, egy M-24 Chafee. Ezek mind olyanok, melyet más nem adott ki, vagy nem beszerezhető. Egy Leopoldon még gondolkozom tőlük, csak a Luckymodelnél most pont nincs. Ott nagyon jó árban van. | |||||
Archy | Adatlap | 399949 | 2007. január 7. 00:12 | ||
Szerintem inkább felejtsd el a hasegawa maketteket :-) Hál istennek ma már elég sok jó minőségű 72-es harcjármű van a piacon, és szinte mindegyik veri a hasegawát (kivéve a hase új SdKfz 234-eseit). Ajánlom a dragon (álomszépek), a revell (nem kevésbé) és az italeri (régi esci átvétel majdnem az összes, de megállják a helyüket) cégek termékeit! Ecsettel pigment port, vagy pasztel krétát érdemes a porozáshoz használni. Mindkettő alkalmazható szárazon. Áron | |||||
lori | Adatlap | 399948 | 2007. január 6. 20:03 | ||
De tényleg óvatosan, gyors és laza ecsetmozdulatokkal végezd, mert az ETOAc oldja a festékeket is! Először próbáld ki egy felhasználásra nem kerülő darabon! lori | |||||
Kalóz | Adatlap | 399947 | 2007. január 6. 19:26 | ||
Etilacetáttal óvatosan lemosod a lakkréteget, aztán átfújod színtelen fényes lakkal. Én még nem próbáltam, de állítólag működik ... | |||||
Bendeguz | Adatlap | 399946 | 2007. január 6. 00:03 | ||
tray | Adatlap | 399945 | 2007. január 5. 22:45 | ||
tsaba! Nekem is bejön a tank, jó a mosása! A figurán még lenne mit javítani, de ezzel együtt is szép! | |||||
Atlasz | Adatlap | 399944 | 2007. január 5. 21:13 | ||
Szia ! Szerintem azért van ez, mert vastag a lakkréteg. (A Hasegawánál ez általános) Üdv: Atlasz | |||||
tsaba | Adatlap | 399943 | 2007. január 5. 21:10 | ||
Nagyon szeretem a Hasegawa maketteket. Jó velük dolgozni. (egy-két dobozt kivéve) Ecsettel dolgozom csak, de az aljával is kezdek akkor valamit. Igazából inkább arra kellene megoldás, hogy a matricát hogyan lehet úgy feltenni, hogy ne látszódjon, hogy ott matrica van. Na ezt jól megmondtam. Tehát az a bajom, hogy kiemelkedik a felületből! | |||||
tsaba | Adatlap | 399942 | 2007. január 5. 21:06 | ||
Hát igen, így a képet nézve tényleg elég satnya. Élőben kicsit szebb, de megpróbálok valamit kezdeni vele. | |||||
Némo | Adatlap | 399941 | 2007. január 5. 20:50 | ||
tsaba!! 72-es létére nagyon korrekt kidolgozású a makett!!:)Én a helyedben kicsit még átfújnám az alját valami "föld" vagy "por" árnyalattal,és a lakkozást még a koszolás előtt csináltam volna. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |