<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
notarius | Adatlap | 400038 | 2007. január 10. 09:40 | ||
Ne túlozz! Előzmény: (400030) Elektrolakatos 2007. január 9. 21:57 | |||||
notarius | Adatlap | 400037 | 2007. január 10. 09:40 | ||
Nem mai darab... | |||||
Hickory | Adatlap | 400036 | 2007. január 10. 09:09 | ||
Kösz! A katapult mini kivitelben lesz,még nem tudom milyen méretarányban.Ha végzünk majd a lakásfelújítással akkor nekiesünk:)Hogy mire fogjuk használni?Sok a veréb a szüleim háza körül:DDD | |||||
Stefan | Adatlap | 400035 | 2007. január 10. 09:07 | ||
Szép munkát csinálsz a Stukával, pláne, hogy ennyit kell vele görcsölni. Mekkora katapultot csináltok nyáron? 1:1? :) Mire fogjátok használni? :-o ;DDD | |||||
Hickory | Adatlap | 400034 | 2007. január 10. 09:02 | ||
A mellékelt képeken látható továbbá egy római ballista és egy catapult.Megbeszéltem apámmal,hogy nyáron építünk egyet:) | |||||
Bombraider | Adatlap | 400033 | 2007. január 10. 08:28 | ||
Szia! Na vééégre:D Lassan nálad is el jön az az idő amikor a garázs kapujára kirakod a táblát: "Ne zavarj,makettezem" üdv:bomb | |||||
Bendeguz | Adatlap | 400032 | 2007. január 9. 23:20 | ||
Elektro! hajrá, tudtam, hogy egyszer majd téged is elkap a gépszíj(látod, én is mondogattam, hogy éln kamiont sohaaa, azt most 3 is vár építésre:DD) Kalóz léccci léccci nekem is küld el azt a mélt, mint Stefannak(máramennyiben a huzalozásról szól a cikk) | |||||
Apaka | Adatlap | 400031 | 2007. január 9. 22:00 | ||
Hajrá! Sok sikert! Viszont a második képpel meggyőztél, hogy továbbra se építsek csörömpöket. :) | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 400030 | 2007. január 9. 21:57 | ||
Batya! óóó ha még látnád mik porosodnak készen a vitrinjében...volt benne részem! :):):) | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 400029 | 2007. január 9. 21:56 | ||
No kérem...megtört a jég! Keritől szerzett Tigris építésével kezdem a pályafutásom! :D:D:D kepfeltoltes.hu/070109/822682780K_p_2__www.kepfeltoltes.hu_.jpg kepfeltoltes.hu/070109/109298989K_p_3__www.kepfeltoltes.hu_.jpg | |||||
notarius | Adatlap | 400028 | 2007. január 9. 20:04 | ||
Szoktam. :) De csak itthonra magamnak: a versenyek szintje nagyon elszaladt. Azért a harcjárművek jóval megbocsátóbbak: itt egy apró hiba, és már nem is mehet a közönség elé. És azért más is készül. Vadász piszkált a repcsik miatt... | |||||
Batya | Adatlap | 400027 | 2007. január 9. 19:56 | ||
Solo ! Ügyes tetszik! Notarius! Hát megleptél hogy repcsit is építesz de jó lesz. Üdv Batya | |||||
notarius | Adatlap | 400026 | 2007. január 9. 19:53 | ||
Egyiptomi lesz 1948-ból. Egyébként szabvány brit terepszín: számos közel-keleti alakulat használta. | |||||
xcraft | Adatlap | 400025 | 2007. január 9. 19:49 | ||
Igen, a nagydarab gépeknek nehezebb nekikezdeni, a bombázóim dobozban állnak, pedig a B-29 kb 11 éve dédelgetett álmom, és 6 éve meg is szereztem. (Academy 1/72) | |||||
xcraft | Adatlap | 400024 | 2007. január 9. 19:46 | ||
Hol használtak ilyen homokszínű spiteket? | |||||
notarius | Adatlap | 400023 | 2007. január 9. 19:46 | ||
Hasonló példa erre a 234/4-esem. Alapból sem egyszerű, de van hozzá Cyberhobby cucc, gyanta kerék, berugózható Voyager futómű, Voyager pléh, ilyen-olyan gyanta fickók. Nézegetem, nézegetem, de sehogy nem akaródzik elkezdeni. | |||||
Solo | Adatlap | 400022 | 2007. január 9. 19:40 | ||
Nekem a Mi-17 az első feljavított makettem. Látszik is rajta. Kedvem lenne csinálni , csak idegzetem nincs hozzá mindíg :) | |||||
xcraft | Adatlap | 400021 | 2007. január 9. 19:35 | ||
Nekem az a tapasztalatom, ha nagyon klasszra akarok építeni egy gépet, teletömöm feljavítóval, képeket keresek eredetiről, akkor soha nem akar elkészülni. Szinte nyomasztó a hatása! | |||||
notarius | Adatlap | 400020 | 2007. január 9. 19:32 | ||
Gondolom a kedv a meghatározó... :) | |||||
Solo | Adatlap | 400019 | 2007. január 9. 19:27 | ||
Helló! Igen, magyar lesz. Ha más nem csinál akkor befér majd. :) | |||||
xcraft | Adatlap | 400018 | 2007. január 9. 19:22 | ||
Szia Solo! Magyar lesz? Ha így haladsz Óvárra készen lesz. Beférne a groupbuild-be | |||||
notarius | Adatlap | 400017 | 2007. január 9. 19:20 | ||
| |||||
Solo | Adatlap | 400016 | 2007. január 9. 19:17 | ||
A Mi-4 lassan beelőzi a Mi-17-et. Pedig jópár hónap hátránnyal indult. :)) | |||||
Panther | Adatlap | 400014 | 2007. január 9. 15:15 | ||
| |||||
warbirds | Adatlap | 400013 | 2007. január 9. 14:09 | ||
Igen tudom, hogy 48-as volt az Albatros, de tényleg meg lehet csinálni 72-ben is, itt a bizonyíték...:)) | |||||
Stefan | Adatlap | 400012 | 2007. január 9. 13:49 | ||
Lassan átkergetnek minket a "kötelezés" topikba :D | |||||
Tibcsi | Adatlap | 400010 | 2007. január 9. 13:34 | ||
Kedvet kaptam a drótakadályokhoz... azt hiszem, otthon előveszem a jó öreg Podvát és szitává huzalozom! :-))) | |||||
Kalóz | Adatlap | 400007 | 2007. január 9. 13:05 | ||
Ward! Ha elfelejted nem baj, nekem is megvan az a lapszám, meg scannerem is van. Egyébként kifejezetten 48-as gépekre ajánlja BGy (azért 72-ben is meg lehet csinálni, csak apróbb kezű makettező (1:72-es) kell hozzá :) Mellesleg a Spad huzalozása nem a szokványos volt, de a képek róla az otthoni gépemen vannak. Majd délután előkeresem. Kalóz | |||||
warbirds | Adatlap | 400006 | 2007. január 9. 12:35 | ||
Rendben, akkor megpróbálom nem elfelejteni berakni a cumó közé a 7végén...:) Amúgy tényleg jól fejlődik a dolog, csak hajrá! | |||||
Stefan | Adatlap | 400005 | 2007. január 9. 12:19 | ||
Köszi a tippeket! Bár nem csak a "drótozásban" kell még fejlődnöm, de alakul, mint lapos gyerek a prés alatt ;) :))) A szkennelt újságrészlet érdekelne, ha nem nagy gond. Köszi előre is! | |||||
warbirds | Adatlap | 400004 | 2007. január 9. 12:12 | ||
Stefan! Egyáltalán nem baj, elvégre ez is éppen készül...:DD Ha már nagyon profi leszel a "drótozásban" akkor azt is megcsinálhatod, hogy a legvékonyabb gombostűre vagy fúróra, amit találsz rátekersz egy rossz trafóból származó vékony rézszálat és hurkot csinálsz belőle. Hagysz neki egy kis szárat ott, ahol összetekerted a drótot és ezt ragasztod a dúcokba fúrt lyukakba. Ilyenkor nem kell átfúrni/később tömíteni a lyukakat, de méis át tudod fűzni rajta a huzalt/húzott szálat. Ebben az esetben arra vigyázni kell, hogy száradásig feszesen tartsd a "kötelet" és párhuzamosan feszítsd a kötéllel. Egy régi Modell és makettben van erről egy kis infó, ott egy Albatros-t készített a szerző. Ha gondolod, a jövő héten elhozom az újságot és beszkennelem neked. Üdv! warbirds | |||||
Stefan | Adatlap | 400003 | 2007. január 9. 10:26 | ||
Ja, a negydik képről nem is írtam :) Ezúttal kifúrtam (jó vékony gombostűvel és nagyon óvatosan, ennek egyéb következményeit eltakarja majd a csiszolás, meg a festés) a tartóelemeket, hogy majd a kötelezés könnyebb legyen és ne kelljen rátekerni, mint az első Spad-on. Remélem nem gond, hogy ide írtam és nem az "égbolt meghódítóiba". Tudom, nem tökéletes még. Jó pici darabok vannak ebben az 1:72-ben :)) | |||||
Stefan | Adatlap | 400002 | 2007. január 9. 10:06 | ||
Az első képen az epoxi gittből "gyurmázott" műszerfal van (az előzményről nem csináltam képet, de a dobozbontáson talán látszik, hogy semmi nem volt ott: kep.tar.hu/istf/50405725). A második és az utolsó kép az öntési lyuk kitömését mutatja, amit szintén "gyurmával" követtem el. A csűrőkormány felületeket -az első repülőgépen is- kimozdítottra csináltam. A magassági és az oldalkormány is ilyen lesz (úgy tervezem, hogy ezen is). Az ötödik képen a géppuska látható, amit 0.8-as fúróval fúrtam ki óvatosan. Erre a célra van egy kis fúrógépem is, ami 12V-ról megy és anno nyáklapokat fúrtam vele. A hatodik és a hetedik képen a futómű kereszttartója (ami egyben szintén egy kis hordfelület is) látható, már megrövidített állapotban. Odaraktam mellé az alsószárnyat is, hogy látni lehessen miért is kellett rövidítenem -így már nagyjából stimmelni fog. Majd még kell egy kicsit csiszolni rajta, de utána a festés eltakarja. | |||||
Stefan | Adatlap | 400001 | 2007. január 9. 09:57 | ||
| |||||
Batya | Adatlap | 399998 | 2007. január 8. 14:26 | ||
Szia Blackbird ! Szép munka! Gratula. Üdv Batya | |||||
Blackbird | Adatlap | 399997 | 2007. január 8. 14:23 | ||
Stefan: 1/32-es Academy warbirds: a huzalozás a dobozban volt, még egy másik gépre is elég lenne, de csak jobb híján használtam fel, tudtommal nem sodort kábellel oldották meg, hanem csepp profilúval, de ezt nem tudom, mivel lehetne megoldani! Blackbird | |||||
notarius | Adatlap | 399996 | 2007. január 8. 13:58 | ||
Nagyon szép. Én is nekiállnék egy Pfalz-nak, de nagyon félek a huzaloktól. :( | |||||
warbirds | Adatlap | 399994 | 2007. január 8. 13:43 | ||
... (a bennakadt lélegzet) Már az eleje is ígéretes volt, de ez meg aztán ... Gratulálok. A sodronyok milyen cérnából vannak? Vagy sodrott fémszál? warbirds | |||||
Stefan | Adatlap | 399993 | 2007. január 8. 13:42 | ||
Szép Camel. Mekkora méretarány? | |||||
Blackbird | Adatlap | 399992 | 2007. január 8. 13:40 | ||
Blackbird | |||||
Stefan | Adatlap | 399991 | 2007. január 8. 13:33 | ||
Hát igen, ráadásul nekem a futószárak közti összekötő szélesebb is, mint kéne, úgyhogy ebből kellett vágni, reszelni, újból összeragasztani, csiszolni. A szárnnyal nekem is kellemetlen tapasztalatom volt (lesz). Éppen ezért én úgy csináltam, hogy külön összeraktam a két szárnyat (már csak azért is, hogy szép függőlegesen száradjanak meg a tartók, és utána csúsztattam bele a törzset. Nem volt könnyű, mert nem sok hely volt, de végül is megoldottam, mert a próbáknál már kiderült, hogy hajlítani kell egy kicsit az alján, hogy szépen illeszkedjen az alsó szárny a törzsre. | |||||
Kalóz | Adatlap | 399990 | 2007. január 8. 12:57 | ||
Szia, sorstárs! Akkor egy cipőben kinlódunk? Merthogy én is építek egy Spad XIII-ast. A maketten az a furcsa, hogy amíg a szárnyak vásznazását (hullámok) egész tűrhetően elkészítették, addig a vezérsíkokon csak a kontúrjukat jelölték egy-egy vonallal (azért én kicsit becsiszoltam őket). A szárnytartó dúcok áramvonalasságát sem árt kicsit kezelésbe venni, ami a beépítésüket illeti, nos attól lehet idegrohamot kapni a besüllyesztett összekötő miatt, amit isteni dolog kitömíteni, meg kicsiszolni, főleg, ha összeragasztottad a szárnyakat. Nekem még aranyos volt, hogy a futószáraknak is csak egy-egy bekötési pontját alakították ki, azt is kifúrva, miközben a tartó végek domborúak. Az meg már csak apróság, hogy a motorburkolatot a törzsre ragasztva felül jó kis hézag marad. Az összeállítási leírás egyszerűsége, meg a folttérkép hiánya már nem is tűnik fel. Apropó, a maketthez adott matricákkal rendelkező gépről semmilyen infot nem találtam (valszeg a törzsön lévő fordított svasztikák miatt), pedig jól nézne ki. Hát ennyit egy viszonylag aprócska gépről, és valszeg nem minden :) Dehát mitől lenne szép a makettezés??? Kalóz | |||||
Stefan | Adatlap | 399989 | 2007. január 8. 12:47 | ||
Mondjuk ez talán nem annyira meglepő, de nekem Academy Spad XIII készítésénél volt (illetve most is van, mert épp készül a második), hogy a mintázat közepén (a szárnyon, a vezértsíkon...) volt öntési mélyedés. Végül is kis darab kétkomponensű epoxi gittel sikerült befoltoznom és még a mintázatot is sikerült kigyurmáznom belőle, ami kis csiszmikelés és persze a festés után már alig látszódott, hogy ott valami öntési hiba lett volna. A műszerfalat szintén "gyurmáztam", mert egyébként nincs benne semmi. A műszerek helyét (imitálását) egy tompára vágott fogpiszkálóval nyomtam bele. | |||||
Hickory | Adatlap | 399988 | 2007. január 8. 12:42 | ||
Én a belső íveknél az elektromos fogkefémet használom,belefogva az összegöngyölt csiszolópapírt.Nekem egész jól működik. | |||||
Kalóz | Adatlap | 399987 | 2007. január 8. 12:34 | ||
Én általában íves pengéjű szikével vagy íves vésővel kinagyolom a helyét, aztán a csiszolópapírt összegöngyölöm, és azzal csiszolok. A göngyölt csiszolópapírt szoktam használni a belső íves felületeknél is (végül is ugyanaz a munka). | |||||
Kalóz | Adatlap | 399986 | 2007. január 8. 12:30 | ||
xcraft! Valszeg nem olyan egyszerű a dolog, mert több gyártó, több makettjénél vannak ilyen megoldások. Pedig látszatra nem nagy munka lett volna arrébb tenni. Én egyébként jobban haragszom arra, amikor a kilökőtüskéket teszik olyan helyre, ahol tönkreteszi a mintázatot, ráadásul a szerszám hibája miatt lyukat hagy a felületen (tömíteni pedig ilyen helyeken nem éppen leányálom). Pedig azokat tényleg könnyebb arrébb rakni. Kalóz | |||||
Kalóz | Adatlap | 399985 | 2007. január 8. 12:25 | ||
Én nem! Az összes meglévő Hase-m hasonló csapdákat rejt, van olyan is, amelyik még az A-modell minőségét sem éri el! Igaz, nem a legdrágább dobozokat vettem meg ... Kalóz | |||||
Hickory | Adatlap | 399982 | 2007. január 8. 09:38 | ||
na,akkor ma beugrok a játék-makettbe... | |||||
Bendeguz | Adatlap | 399980 | 2007. január 8. 09:27 | ||
az gyönyörű szép, és ráadásul a kötélzetnek a lyukak is megvannak csinálva | |||||
Hickory | Adatlap | 399979 | 2007. január 8. 09:23 | ||
hát,látszik...de a dr.1 állítólag 1:72-ben egész jó. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |