<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
warbirds | Adatlap | 400006 | 2007. január 9. 12:35 | ![]() | |
Rendben, akkor megpróbálom nem elfelejteni berakni a cumó közé a 7végén...:) Amúgy tényleg jól fejlődik a dolog, csak hajrá! Előzmény: (400005) Stefan 2007. január 9. 12:19 | |||||
Stefan | Adatlap | 400005 | 2007. január 9. 12:19 | ![]() | |
Köszi a tippeket! Bár nem csak a "drótozásban" kell még fejlődnöm, de alakul, mint lapos gyerek a prés alatt ;) :))) A szkennelt újságrészlet érdekelne, ha nem nagy gond. Köszi előre is! | |||||
warbirds | Adatlap | 400004 | 2007. január 9. 12:12 | ![]() | |
Stefan! Egyáltalán nem baj, elvégre ez is éppen készül...:DD Ha már nagyon profi leszel a "drótozásban" akkor azt is megcsinálhatod, hogy a legvékonyabb gombostűre vagy fúróra, amit találsz rátekersz egy rossz trafóból származó vékony rézszálat és hurkot csinálsz belőle. Hagysz neki egy kis szárat ott, ahol összetekerted a drótot és ezt ragasztod a dúcokba fúrt lyukakba. Ilyenkor nem kell átfúrni/később tömíteni a lyukakat, de méis át tudod fűzni rajta a huzalt/húzott szálat. Ebben az esetben arra vigyázni kell, hogy száradásig feszesen tartsd a "kötelet" és párhuzamosan feszítsd a kötéllel. Egy régi Modell és makettben van erről egy kis infó, ott egy Albatros-t készített a szerző. Ha gondolod, a jövő héten elhozom az újságot és beszkennelem neked. Üdv! warbirds | |||||
Stefan | Adatlap | 400003 | 2007. január 9. 10:26 | ![]() | |
Ja, a negydik képről nem is írtam :) Ezúttal kifúrtam (jó vékony gombostűvel és nagyon óvatosan, ennek egyéb következményeit eltakarja majd a csiszolás, meg a festés) a tartóelemeket, hogy majd a kötelezés könnyebb legyen és ne kelljen rátekerni, mint az első Spad-on. Remélem nem gond, hogy ide írtam és nem az "égbolt meghódítóiba". Tudom, nem tökéletes még. Jó pici darabok vannak ebben az 1:72-ben :)) | |||||
Stefan | Adatlap | 400002 | 2007. január 9. 10:06 | ![]() | |
Az első képen az epoxi gittből "gyurmázott" műszerfal van (az előzményről nem csináltam képet, de a dobozbontáson talán látszik, hogy semmi nem volt ott: kep.tar.hu/istf/50405725). A második és az utolsó kép az öntési lyuk kitömését mutatja, amit szintén "gyurmával" követtem el. A csűrőkormány felületeket -az első repülőgépen is- kimozdítottra csináltam. A magassági és az oldalkormány is ilyen lesz (úgy tervezem, hogy ezen is). Az ötödik képen a géppuska látható, amit 0.8-as fúróval fúrtam ki óvatosan. Erre a célra van egy kis fúrógépem is, ami 12V-ról megy és anno nyáklapokat fúrtam vele. A hatodik és a hetedik képen a futómű kereszttartója (ami egyben szintén egy kis hordfelület is) látható, már megrövidített állapotban. Odaraktam mellé az alsószárnyat is, hogy látni lehessen miért is kellett rövidítenem -így már nagyjából stimmelni fog. Majd még kell egy kicsit csiszolni rajta, de utána a festés eltakarja. | |||||
Stefan | Adatlap | 400001 | 2007. január 9. 09:57 | ![]() | |
| |||||
Batya | Adatlap | 399998 | 2007. január 8. 14:26 | ![]() | |
Szia Blackbird ! Szép munka! Gratula. Üdv Batya | |||||
Blackbird | Adatlap | 399997 | 2007. január 8. 14:23 | ![]() | |
Stefan: 1/32-es Academy warbirds: a huzalozás a dobozban volt, még egy másik gépre is elég lenne, de csak jobb híján használtam fel, tudtommal nem sodort kábellel oldották meg, hanem csepp profilúval, de ezt nem tudom, mivel lehetne megoldani! Blackbird | |||||
notarius | Adatlap | 399996 | 2007. január 8. 13:58 | ![]() | |
Nagyon szép. Én is nekiállnék egy Pfalz-nak, de nagyon félek a huzaloktól. :( | |||||
warbirds | Adatlap | 399994 | 2007. január 8. 13:43 | ![]() | |
... (a bennakadt lélegzet) Már az eleje is ígéretes volt, de ez meg aztán ... Gratulálok. A sodronyok milyen cérnából vannak? Vagy sodrott fémszál? warbirds | |||||
Stefan | Adatlap | 399993 | 2007. január 8. 13:42 | ![]() | |
Szép Camel. Mekkora méretarány? | |||||
Blackbird | Adatlap | 399992 | 2007. január 8. 13:40 | ![]() | |
Blackbird | |||||
Stefan | Adatlap | 399991 | 2007. január 8. 13:33 | ![]() | |
Hát igen, ráadásul nekem a futószárak közti összekötő szélesebb is, mint kéne, úgyhogy ebből kellett vágni, reszelni, újból összeragasztani, csiszolni. A szárnnyal nekem is kellemetlen tapasztalatom volt (lesz). Éppen ezért én úgy csináltam, hogy külön összeraktam a két szárnyat (már csak azért is, hogy szép függőlegesen száradjanak meg a tartók, és utána csúsztattam bele a törzset. Nem volt könnyű, mert nem sok hely volt, de végül is megoldottam, mert a próbáknál már kiderült, hogy hajlítani kell egy kicsit az alján, hogy szépen illeszkedjen az alsó szárny a törzsre. | |||||
Kalóz | Adatlap | 399990 | 2007. január 8. 12:57 | ![]() | |
Szia, sorstárs! Akkor egy cipőben kinlódunk? Merthogy én is építek egy Spad XIII-ast. A maketten az a furcsa, hogy amíg a szárnyak vásznazását (hullámok) egész tűrhetően elkészítették, addig a vezérsíkokon csak a kontúrjukat jelölték egy-egy vonallal (azért én kicsit becsiszoltam őket). A szárnytartó dúcok áramvonalasságát sem árt kicsit kezelésbe venni, ami a beépítésüket illeti, nos attól lehet idegrohamot kapni a besüllyesztett összekötő miatt, amit isteni dolog kitömíteni, meg kicsiszolni, főleg, ha összeragasztottad a szárnyakat. Nekem még aranyos volt, hogy a futószáraknak is csak egy-egy bekötési pontját alakították ki, azt is kifúrva, miközben a tartó végek domborúak. Az meg már csak apróság, hogy a motorburkolatot a törzsre ragasztva felül jó kis hézag marad. Az összeállítási leírás egyszerűsége, meg a folttérkép hiánya már nem is tűnik fel. Apropó, a maketthez adott matricákkal rendelkező gépről semmilyen infot nem találtam (valszeg a törzsön lévő fordított svasztikák miatt), pedig jól nézne ki. Hát ennyit egy viszonylag aprócska gépről, és valszeg nem minden :) Dehát mitől lenne szép a makettezés??? Kalóz | |||||
Stefan | Adatlap | 399989 | 2007. január 8. 12:47 | ![]() | |
Mondjuk ez talán nem annyira meglepő, de nekem Academy Spad XIII készítésénél volt (illetve most is van, mert épp készül a második), hogy a mintázat közepén (a szárnyon, a vezértsíkon...) volt öntési mélyedés. Végül is kis darab kétkomponensű epoxi gittel sikerült befoltoznom és még a mintázatot is sikerült kigyurmáznom belőle, ami kis csiszmikelés és persze a festés után már alig látszódott, hogy ott valami öntési hiba lett volna. A műszerfalat szintén "gyurmáztam", mert egyébként nincs benne semmi. A műszerek helyét (imitálását) egy tompára vágott fogpiszkálóval nyomtam bele. | |||||
Hickory | Adatlap | 399988 | 2007. január 8. 12:42 | ![]() | |
Én a belső íveknél az elektromos fogkefémet használom,belefogva az összegöngyölt csiszolópapírt.Nekem egész jól működik. | |||||
Kalóz | Adatlap | 399987 | 2007. január 8. 12:34 | ![]() | |
Én általában íves pengéjű szikével vagy íves vésővel kinagyolom a helyét, aztán a csiszolópapírt összegöngyölöm, és azzal csiszolok. A göngyölt csiszolópapírt szoktam használni a belső íves felületeknél is (végül is ugyanaz a munka). | |||||
Kalóz | Adatlap | 399986 | 2007. január 8. 12:30 | ![]() | |
xcraft! Valszeg nem olyan egyszerű a dolog, mert több gyártó, több makettjénél vannak ilyen megoldások. Pedig látszatra nem nagy munka lett volna arrébb tenni. Én egyébként jobban haragszom arra, amikor a kilökőtüskéket teszik olyan helyre, ahol tönkreteszi a mintázatot, ráadásul a szerszám hibája miatt lyukat hagy a felületen (tömíteni pedig ilyen helyeken nem éppen leányálom). Pedig azokat tényleg könnyebb arrébb rakni. Kalóz | |||||
Kalóz | Adatlap | 399985 | 2007. január 8. 12:25 | ![]() | |
Én nem! Az összes meglévő Hase-m hasonló csapdákat rejt, van olyan is, amelyik még az A-modell minőségét sem éri el! Igaz, nem a legdrágább dobozokat vettem meg ... Kalóz | |||||
Hickory | Adatlap | 399982 | 2007. január 8. 09:38 | ![]() | |
na,akkor ma beugrok a játék-makettbe... | |||||
Bendeguz | Adatlap | 399980 | 2007. január 8. 09:27 | ![]() | |
az gyönyörű szép, és ráadásul a kötélzetnek a lyukak is megvannak csinálva | |||||
Hickory | Adatlap | 399979 | 2007. január 8. 09:23 | ![]() | |
hát,látszik...de a dr.1 állítólag 1:72-ben egész jó. | |||||
Bendeguz | Adatlap | 399978 | 2007. január 8. 09:17 | ![]() | |
Hickory! Mert az a revell makett is van már vagy 20 éves | |||||
Tibcsi | Adatlap | 399977 | 2007. január 8. 08:54 | ![]() | |
Én egy Airfix Camelt vettem ugyanebben a méretben... hát mit mondjak: nagyot nyeltem, mikor kibontottam. :-))) | |||||
Hickory | Adatlap | 399976 | 2007. január 8. 08:49 | ![]() | |
A hibáról jut eszembe:900 ft-ot beruháztam a revell féle 1:72-es camelbe.Amikor kinyitottam a dobozt,egy cseppett megszédültem.Aztán egy kis törköly után ép ésszel konstatáltam,hogy ez eddigi életem leg*** makettje.De azért épül,mert nem félek semmitől:) | |||||
xcraft | Adatlap | 399975 | 2007. január 8. 08:47 | ![]() | |
Vadász! Azért biztosan meoldod. :) Az ARC honlapján, az építési technikák között láttam, hogy hajtóműbelsőt, (a lényeg az íves felületen van) úgy csiszolt az írója, hogy Blu-Tac ra rakta a csiszolópapírt, és ez tökéletesen az ívekre nyomta. Nem tudom mennyire működik, de egy lehetőség. | |||||
Vadász | Adatlap | 399974 | 2007. január 8. 08:42 | ![]() | |
Nem fagyispálcát szoktam használni, hanem sztirol lapot gömbölyitek. Egyébként gyorsan és könnyen épithető. Most kezdtem el a P-40 -est, majd arról is készülnek képek. Azzal is van gond, pedig új szerszám. Vadász | |||||
notarius | Adatlap | 399972 | 2007. január 8. 08:41 | ![]() | |
Ez durva hiba szerinted? | |||||
Tibcsi | Adatlap | 399971 | 2007. január 8. 08:39 | ![]() | |
Attól még lehetne jó. A Hase Messzer Emilje még régebbi szerszám, de azon nincsenek ilyen durva hibák... | |||||
notarius | Adatlap | 399970 | 2007. január 8. 08:30 | ![]() | |
Azért ez kb. 15 éves szerszám. | |||||
warbirds | Adatlap | 399968 | 2007. január 8. 08:25 | ![]() | |
El vagytok kényelmesedve. :DDD Van vele munka, de szerintem nem olyan vészes a dolog. A vásznazott rész mondjuk elég nagy baki... Ha fogsz egy jégkrémpálcikát, levágod egyenesre és a rövidebb "élét" legömbölyíted olyanra, mint a vásznak közei, akkor tudsz ráragasztani csiszkópapírt és a *völgyek* szépen vezetik az egészet. Egy próbát talán megér. Üdv! warbirds | |||||
Tibcsi | Adatlap | 399967 | 2007. január 8. 08:15 | ![]() | |
Kösz Vadász! Csalódtam a Hasegawában... | |||||
Vadász | Adatlap | 399966 | 2007. január 8. 08:12 | ![]() | |
Tibcsi! Hasegawa 1/48 Hurricane Mk. II D. Kat : 09052 Sajnos a mai napig ez a legjobb Hurricane a piacon. Vadász | |||||
Hickory | Adatlap | 399965 | 2007. január 8. 08:00 | ![]() | |
Én is haladtam a stukámmal.Párna és kabin beépítve,Törzsfelek összeállítva,orr felragasztva.Vannak illeszkedési hibák bőven,főleg a radiátor körül...extra tuning volt,hogy a hűtőzsaluk mozgatórúdjait is elkészítettem.Azon kívül a szárnyon a féklapokat valami háromszögű bunkók tartották,azokat lemartam,(csak vettem egy minifúrót.praktiker,kinzo készlet) készül a megfelelő rudazat húzott szálból.Bár most szereztem vagy 200 injekcióstűt,lehet,hogy abból fogom.Csak az a baj,hogy mind 0.5-ös... Holnap rakok fel képeket! | |||||
Tibcsi | Adatlap | 399964 | 2007. január 8. 07:49 | ![]() | |
Vadász | Adatlap | 399963 | 2007. január 8. 06:28 | ![]() | |
xcraft | Adatlap | 399962 | 2007. január 7. 22:19 | ![]() | |
Lesz mit tömítened, a vásznazás tényleg tervezési baklövés, semmivel sem lett volna nehezebb, ha fél centivel arrébtolják az illesztést. | |||||
Macal | Adatlap | 399961 | 2007. január 7. 20:50 | ![]() | |
Újabb Fejezet a szkreccselési mániámból...majis megkaptam hogy nem vagyok komplett:D:D:D A képek nem a legjobbak de remélem kivehető a lényeg rajtuk. A zászló ólomfóliából készült, a tartója öntőkeretből készült, a csillag a tetején sztirol. Időközben még elkészült a jobb "kar", 8 rakétaindító került bele, a 3 rakéta maradékokból készült. A egész Behemót festése Humbrol polírozható Gun metal és szintén hunbrol réz. A koszolás, rozsda, lepattogzások, stb még hátra van, úgy tervezem hogy kipróbálom a revell gumivá szilárduló maszkoló izéjét:D hátha valamit ki lehet hozni belőle... Macal Képek a Scifi Topikban:) | |||||
Vadász | Adatlap | 399960 | 2007. január 7. 20:34 | ![]() | |
Néhány illeszkedési hiba. Miért kellett a vásznazást keresztben ketté vágni a gép alján? Sok gondot fog okozni a motorburkolat környéki illesztések minősége is. Vadász | |||||
Vadász | Adatlap | 399959 | 2007. január 7. 20:30 | ![]() | |
A beíllesztett üvegfelületek lecsiszolás után. Vadász | |||||
Vadász | Adatlap | 399958 | 2007. január 7. 20:27 | ![]() | |
Be illesztettem a szárnyakba a helyzetjelzők és a fényszorók üvegfelületét. a ragasztás Revell oldószeressl történt, a széleit ciánakryláttal tömitettem. Vadász | |||||
boriszjelszint | Adatlap | 399957 | 2007. január 7. 18:15 | ![]() | |
Megvan, mi a PSZH-n lévő hiba: nincs rajta kerék :D | |||||
warbirds | Adatlap | 399956 | 2007. január 7. 17:38 | ![]() | |
Hát akkor is piszok jó lett! | |||||
notarius | Adatlap | 399955 | 2007. január 7. 15:08 | ![]() | |
warbirds | Adatlap | 399954 | 2007. január 7. 14:57 | ![]() | |
Nagyon jól néznek ki! Különösen a Crusader futóaknája tuti. Teljesen saját építés vagy műgyanta? Ha az előbbi, akkor már értem miért készül olyan régóta. ennyire aprólékos és jó munkához idő kell... Csak így tovább! Üdv! warbirds | |||||
notarius | Adatlap | 399953 | 2007. január 7. 14:53 | ![]() | |
A Spit alapszínei felkerültek. Lassan a száz éve épülő keresztes is festhető. A PSZH meg igen gyenge minőség. Rengeteg vele a munka. És a kerekek kérdését nem tudom eldönteni. A dobozban adott úgy ahogy van sz*r: mind a mintázat, mind a méret terén. Ezen ívül borítékolok már most egy jelentős hibát, amit nem fogok javítani, hátha nem veszik észre... ;) Az összerakási útmutatót inkább nem is minősítem... Ez a makett inkább strach, mint kisszériás. :( | |||||
SSgt_Chris | Adatlap | 399952 | 2007. január 7. 10:27 | ![]() | |
| |||||
Fodi | Adatlap | 399951 | 2007. január 7. 10:01 | ![]() | |
Én régebben próbáltam a felvitt pasztellprot ecsettel lakkozni egy-két csörömpösön és repülőn is. Nem lehetetlen, de közel sem lesz olyan jó az eredmény, mint ha stukkerrel fújnál rá egy vékony réteget. De érdemes próbálkozni vele, sokat dob a kész makett megjelenésén. | |||||
tsaba | Adatlap | 399950 | 2007. január 7. 08:40 | ![]() | |
Ha szárazon felvitted a pasztelkrétaport, a lakk nem mossa el miközben felhordod a lakkréteget? Egyébként még egy Hasegawam hártavan, egy M-24 Chafee. Ezek mind olyanok, melyet más nem adott ki, vagy nem beszerezhető. Egy Leopoldon még gondolkozom tőlük, csak a Luckymodelnél most pont nincs. Ott nagyon jó árban van. | |||||
Archy | Adatlap | 399949 | 2007. január 7. 00:12 | ![]() | |
Szerintem inkább felejtsd el a hasegawa maketteket :-) Hál istennek ma már elég sok jó minőségű 72-es harcjármű van a piacon, és szinte mindegyik veri a hasegawát (kivéve a hase új SdKfz 234-eseit). Ajánlom a dragon (álomszépek), a revell (nem kevésbé) és az italeri (régi esci átvétel majdnem az összes, de megállják a helyüket) cégek termékeit! Ecsettel pigment port, vagy pasztel krétát érdemes a porozáshoz használni. Mindkettő alkalmazható szárazon. Áron |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |