<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Sonka_papa | Adatlap | 401030 | 2007. március 11. 18:31 | ||
Fimre | Adatlap | 401028 | 2007. március 11. 16:05 | ||
Sziasztok! Nagyon nem akarok belefolyni a tigrises vitába, de akár a fronton is lehetett tök tiszta jármű, főleg az ilyen korai tigrisek esetén, hisz 43 tavaszán-nyarán rengeteg olyan kép készült amikor spanyol, japán, stb katonai delegációk erőteljesen vizslatták az új technikát.Meg olyan képem is van amikor a tábornokok-Guerdian pl- épp szemrevételezik a technikát.Ezek után hogy nézne ki, hogy talpig koszos gépeket raktak volna a "kirakatba"?Viszont az is hozzátartozik a dologhoz ,hogy a majd 60 tonnás harci súlyú tigris igencsak felverte a port.Amit még olvastam a lenti írásokban, hogy ez egy initalos tigris: hát tutira nem.Amit a dragon csinál az inital verzió, ez egy early modell./inital-bevezető, early-korai/ Initalt dobozból csak a dragon csinál egész jól.Ezen a maketten már a korai széria ismertetőjelei vannak.Ebben a témában mind az oroszok, mind a lengyelek csinálnak egész jó könyveket. Imi | |||||
Atlasz | Adatlap | 401027 | 2007. március 11. 15:52 | ||
Atlasz | Adatlap | 401026 | 2007. március 11. 15:50 | ||
http://missing-lynx.com/gallery/german/stugiiiblm_1.html Ezen pl. alig van kosz. Ha nem akarjuk összedzsuvázni, akkor egy élkiemelés mindenképp kell rá. Mindenki úgy készíti makettjeit, ahogy ő akarja. A tied is szép-más szemszögből nézve. Üdv: Atlasz | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 401025 | 2007. március 11. 13:01 | ||
Sokhajú barátom Gyuri bácsi! :) Itt szó nincs arról, hogy kak...bocsi kákán is csomót keresnénk! Én továbbra is folytatom ahogy elképzeltem, jelenleg is higítóban tocsog szegény vas! :D Mindösszesen arra szerettem volna meggyőzetni magam, hogy miért kell, illetve miért lett elfogadott az a trend, hogy lepusztítsunk egy harcjárművet. Üdv:ELektro A továbbiakban ebben a témában OFF-ként írok! | |||||
papgyuri | Adatlap | 401024 | 2007. március 11. 11:58 | ||
Csak ismételni tudom önmagamat: "Elektro! Ha nem is a dzsuva hiányzik, de a méretarányból adódó - plasztikusság, látvány - megkívánná a beeresztést és a szárazecsetelest, élek kiemelését... baráti üdvözlettel: papgyuri" Barátaim! A topik nem arról szól, hogy "fényezzük" egymást, virtuálisan veregessük egymás vállát, hanem őszinte véleményünket fejezzük ki barátunk, hobbitársunk stb.bemutatott munkájáról, amit - javítsatok ki ha tévedek - azért mutat meg nekünk, mert kíváncsi a véleményünkre. Régen rossz az a makett vagy dioráma amit meg kell magyarázni... Az építő jellegű kritika nem egyenlő a "fikázással", a kákán is csomót kereséssel. Elektro készülő munkájával nem az a baj hogy tiszta,(nem ez a vita tárgya...) hanem mint azt már megírtam, a látvány kívánná meg a részletek kiemelését különböző technikákkal. Üdvözlettel: papgyuri | |||||
salou | Adatlap | 401023 | 2007. március 11. 11:51 | ||
Egy bizonyos szint felett a makettezést művészetnek nevezni...? Nyitott kapukon dörömböltök!! | |||||
csb | Adatlap | 401022 | 2007. március 11. 11:32 | ||
A vonal nem egyenes az igazi gépen sem. itt van néhány fotó róla | |||||
Tomcat | Adatlap | 401021 | 2007. március 11. 11:10 | ||
Saras harcjármű, nem saras harcjármű...Az a véleményem, hogy mindenki hozzászólásában van igazság. Mert Leningrádnál sár volt, de javítóműhelyben gyakran tiszta a tank, aztán tiszta lehet városban is, de lehet ott is poros-koszos-mocskos-lucskos. Néhány éve, ahogy makettezek, és egyre több makettet látok itt-ott, show-n, neten, versenyen, ...stb, egyre inkább az a gondolat kezd bennem is ébredezni, amit Macal is leírt. Hogy a makettezés művészet is lehet. Kifejezhet egy érzésvilágot, egy adott korra jellemző érzést, képi világot; a pillanat gyönyörűségét, illetve szörnyűségét is megjelenítheti. A makettezés valamiféle szobrászat, festészet és a finom, apró munkák keveréke. És ha akarjuk, kezelhetjük szimpla hobbiként, polcunk díszítőjeként, de akár művészetként is. Ha pedig már itt tartunk, megjegyezném egy sajátos gondolatomat, ami lehet sokaknak nem tetszik, de kérem, ebből ne indítsunk vitát, csak vélemény. Szóval úgy érzem, a makettezésben is vannak különféle "stílusok" (nem ez a megfelelő szó, de jobb sincs)-és itt ne a harcjármű-repülő-hajó stb. megkülönböztetésre gondoljunk. Úgy veszem észre, hogy sok makettező sokféleképpen festi, készíti a makettjét. Az egyik kicsit porosabban, a másik élénkebb színekkel, kicsit élesebb határvonalakkal, a harmadik sok kopással, a következő összemosódott színekkel... festi makettjét. És mégis, ha jól van megcsinálva az a makett, (esetleg profin), akkor mindig nagyon hasonlít az eredetire. Ugyanazt a valóság-hatást érik el, de mégis eltérőek az elkészítési módok. És ez az, ami megkülönbözteti egyik makettezőt a másiktől. Ez az, ami egyéniséget visz a valósághűségbe. Szóval ha valaki úgy érzi, valami nem tetszik a másik makettjében, nyugodtan szóljon, hiszen az építő jellegű kritikát, ha segíteni tudunk, mondanunk kell. Azt pedig már a másik belátására bízom, hogy megfogadja-e vagy sem. Helyzettől függ. Tegyünk azért, hogy mindig jobban, és valami újat, egyedit alkossunk, s ha tudunk segítsünk ott ahol lehet/kell, valamint fogadjuk az építő jellegű kritikát. Üdv.: Tomcat (A befejezéssel nem személyeskedni kívánok, általánosságban mondtam) | |||||
Macal | Adatlap | 401020 | 2007. március 11. 11:09 | ||
Váó...nem találok szavakat:) | |||||
Zoli | Adatlap | 401019 | 2007. március 11. 11:08 | ||
notarius | Adatlap | 401018 | 2007. március 11. 10:59 | ||
| |||||
Macal | Adatlap | 401017 | 2007. március 11. 09:41 | ||
Emberek! Nem bírtam ki, hogy ne szólaljak meg, erről vagyok híres:D Szal...egy harckocsinak nem muszáj agyonsarazottnak, porosnak, kopottnak, lennie. A könyvekben látni olyan képeken a tesztelések, gyakorlatok előtt, vagy ép mikor soakoznak egy gyár udvarán, vagy akár a városban állnak, hogy se sár, se por, se kopás nem látható rajtuk. Némelyik ráadásul generálra került vissza a frontról, ahol új festést is kapott, tehát mégcsak újnak sem mondható. Szerintem az 5let nagyszerű, a dzsuvás tigrisekkel már dunát lehetne rekeszteni. Megfelelő környezetben ábrázolva igazi kuriózum jeleníthető meg egy aprócska vagy méretesebb diorámán, vagy csak pusztán egy-két figurával kiegészítve. Ez speciel az én véleményem, és csupán azért írtam le, mert észrevettem, hogy vannak akik úgy gondolják, hogy van egy fő csapásirány ahogy ki kell néznie egy makettnek. Ez az amitől falra tudnék mászni, én úgy tartom hogy a makettezés az önkifejezés egyik eszköze lehet, és leginkább a művészet kategóriába sorolnám. Persze lehet hobbiként is kezelni, de bármelyikről is beszélünk, mindkettőben az a lényeg, hogy TE MAGAD hogyan képzelsz el valamit, és hogyan valósítod meg. A festőknek is mindig próbálják megmondani, hogyan fessenek, mégis azokra emlékeznek akik valami azoktól eltérőt alkottak:D:D:D Üdv: Macal | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 401016 | 2007. március 11. 08:39 | ||
Atlasz! Elöször is elnézést nem Ferenc Attila! Csak egy kérdésem lenne még...amennyiben "új állapotúra" kosz,por,koptatás nélkül készül egy hk az nem jó? | |||||
Atlasz | Adatlap | 401015 | 2007. március 11. 07:34 | ||
http://missing-lynx.com/gallery/german/tigeriat_1.html Nézd meg ezt.Ezen nincs sár, de por van. Berlinben valahogy így nézne ki. Üdv: Atlasz | |||||
Atlasz | Adatlap | 401014 | 2007. március 11. 07:23 | ||
Elektro! Fantáziám van, én is építek néha morbid dolgokat. Úgy csinálod a harckocsidat, ahogy akarod. Bendeguz! A LEOMLOTT házak és ROMOS házak közötti csatában általában por szokott lenni. A harckocsival megtörténhet, hogy mind a 60 tonnájával átmegy a házon, vagy szétlövik mellette, és zúdul rá a por.(Ha a fantáziánál vagyunk.) Üdv: Atlasz Egyébként Mekett, RaPe! Megint Ferencnek hívnak, javítsd Attilára! | |||||
Bendeguz | Adatlap | 401013 | 2007. március 11. 00:28 | ||
Atlasz! próbáltál már valaha szerelnei akármilyen járművet? mi az első, ha nyakig retkes a gép? hát lemosod, és ha már előkapartad a salgot, akkor nem csak a kerekeket csapatod le, hogy fel tudd fújni, vagy lecserélni, hanem telibe lemososd az egészet, mert mire megcsinálod rajta a szükséges javításokat, addigra kellőképpen olyajos leszel, nemszükséges hozzá még a sár is. Azonkívül, ha egy harckocsit visszavontak nagyszervízre, akkor tutira cserélték a futógörgők csapágyait is, őleg a tigrisét, ami köztudottan a gyenge pontja volt a hk-nak, nomármost, ha nem vakarja le Hans a sarat a görgőről, akkor mikor az újat rakja be, óhatatlanul bekereül a csapágyházba retek, aztán a tigris megindul és mind a 60 tonnájával nekidörgöli a gedvát a csapágygolyóknak, ami így csiszolóvászonként működik és gyakorlatilag mire elérne a vasúti szerelvényhez, ami vinné vissza a frontra, már fordulhatna is meg az új csapágyakért. Ezenfelül szerintem nem kell elmagyaráznod, hogy hogyan nézhet ki akármi is egy nagyjavítás alatt, egy olyan személynek, aki jelen pillantaban is aktív autószereleő és a seregben gépkocsizó volt, jelen esetben ez a személy Elektro. Lehet kicsit többet látott szétszedett/javítás alatt álló haditechnikát, meg javítóműhelyt. Ja és mellékesen, a németek a háború végén már minden lehetséges eszközzel harcoltak, még az "ezeréves" korai tigrisekkel is, amiket oktató célokra haszáltak, szóval simmán elképzelhető még akár egy berlini utcarészletben is, no ott hol találsz derékigérő sarat? | |||||
Hickory | Adatlap | 401012 | 2007. március 10. 23:55 | ||
Bár ha jobban megnézem,most gördülnek ki a gyártósorról:) | |||||
Hickory | Adatlap | 401011 | 2007. március 10. 23:08 | ||
www.fprado.com/armorsite/tiger1-05.htm Asszem ez a két kép alátámasztja Elektro megközelítését.A harckocsik tiszták! | |||||
xcraft | Adatlap | 401010 | 2007. március 10. 22:47 | ||
AAA! Elektro! Mi az a stb?? Részletezd! :))) | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 401009 | 2007. március 10. 22:26 | ||
Ferike! Te nem tudsz elvonatkoztatni a sártól?Nálad csak a sár létezik?Fantázia mint olyan? Miért nem lehetett volna bárakármelyik Tigris valamely csoda folytán egy telephelyen ahol lemosták,kiöntötték belőle a vért agymaradványokat,testrészeket...stb. majd ezek után kapott új motortúj váltót a lemezárú csavarozott részeit lecserélték majd kigördült a betonplaccra és várja hogy visszavezényeljék? Ez annyira valószerűtlen? Fotót láttál német szervízállomásról?Ott éppen ilyen is lehetett! Elektro | |||||
Atlasz | Adatlap | 401008 | 2007. március 10. 21:02 | ||
Elektro! És ha a vasútról letették őket, mivel mentek? Persze hogy a a saját lábukon. És ráadásul eléggé bele is nyúltál a témába, mert ahol először ezek a korai Inital tigrisek szolgáltak az Leningrád volt. Leningrád saras, mocsaras vidéke... Üdv: Atlasz | |||||
notarius | Adatlap | 401007 | 2007. március 10. 20:57 | ||
Kösz mindenkinek. Azért élőben nem tökéletes. Sajnos. Igen nagy valószínűséggel elviszem Szolnokra. | |||||
Zoltán | Adatlap | 401006 | 2007. március 10. 19:57 | ||
notarius! Nekem NAGYON TETSZIK a Spit!!! | |||||
Némo | Adatlap | 401005 | 2007. március 10. 19:56 | ||
Aki tud,az tud!!!:) | |||||
xcraft | Adatlap | 401004 | 2007. március 10. 19:50 | ||
Nagyon jó, az alap is. Szolnokon láthatjuk? | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 401003 | 2007. március 10. 19:42 | ||
Wazze Andris! Azt hiszem át kéne mennem hozzátok, hogy beszélgessünk! Grat! :) | |||||
Bombraider | Adatlap | 401002 | 2007. március 10. 19:29 | ||
notarius | Adatlap | 401001 | 2007. március 10. 19:24 | ||
Ez pedig elkészült. | |||||
notarius | Adatlap | 401000 | 2007. március 10. 19:21 | ||
Hogyne, már nagyon várom őket. Mindkettőt szeretném (illetve inkább akarom :)) ) az AEW-et, és az AS-t is. Addig is egy kis Canberra lesz a következő. Argentin. | |||||
notarius | Adatlap | 400999 | 2007. március 10. 19:19 | ||
halaci | Adatlap | 400998 | 2007. március 10. 19:14 | ||
Ez az elmúlt két óra eredménye vagy képes voltál dél óta ezzel piszmogni :-))? Imádom a fedélzeti gépeket. Notarius: a Wyvern nagyon kalszz lett, a Gannet-be is belevágsz, vagy előtte tartasz egy kis szépérzék regeneráló kúrát? | |||||
Akos | Adatlap | 400996 | 2007. március 10. 18:47 | ||
Italeri, de az öntőkeretekre Accurate Miniatures van írva:) | |||||
Archy | Adatlap | 400995 | 2007. március 10. 18:42 | ||
Ez az Ita, vagy az eredeti Accurate? | |||||
papgyuri | Adatlap | 400994 | 2007. március 10. 18:04 | ||
Elektro! Ha nem is a dzsuva hiányzik, de a méretarányból adódó - plasztikusság, látvány - megkívánná a beeresztést és a szárazecsetelest, élek kiemelését... baráti üdvözlettel: papgyuri | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 400993 | 2007. március 10. 18:03 | ||
Ákos! Azt hiszem téged elküldtelek nyugdíjba kicsit! :D:D: Alapból az lenne a téma de asszem szolnokig nem lesz kész...lehet utána se! | |||||
Akos | Adatlap | 400992 | 2007. március 10. 18:00 | ||
Elektro! Ne hagyd, magad, az ellenkezőket hívdd ki egy kis birkózásra:) Szerintem bele kell tenni egy diorámába, ahol pár egyszerű dolog van (betonpadló, téglafal, munkapad, pár ipari cucc, ilyesmik) és kész a "Birth of a Tiger" dioráma. Notarius! Szép, nagyon. | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 400991 | 2007. március 10. 17:34 | ||
Pl. "4. századként az 506. nehézpáncélos-zászlóalj szervezetéhez csatolták és az 500. tartalék zászlóaljat új, valószínűleg felújított páncélosokkal látták el." | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 400990 | 2007. március 10. 17:20 | ||
Félreértés ne legyen, dehogy bántottál meg! :) | |||||
Amon | Adatlap | 400989 | 2007. március 10. 16:31 | ||
Ne haragudj nem akartalak megbántani de Atlasznak teljesen igaza van 1943 után minden müködőképes pánclosra szükségük volt a németeknek és ha szervizen volt a páncélos legfeljebb ott takarították le ahol javítást végeztek és mehetett is. | |||||
Hickory | Adatlap | 400988 | 2007. március 10. 16:28 | ||
Amilyen ronda tud lenni egy wywern,olyan szép ez a makett! | |||||
notarius | Adatlap | 400987 | 2007. március 10. 16:22 | ||
| |||||
Miggyuri | Adatlap | 400986 | 2007. március 10. 16:07 | ||
csb! Szép munkák! Apró hibák vannak, amiket könnyedén tudsz javítani. A 21-es fülketetejének nincs meg a vége. Gobdolom kitömítetted és összecsiszoltad a törzzsel. Ott nem gond, ha látható a kabin alsó szegélye, az eredetin is látható, hogy hol a kabin alsó szegélye. A kabinető festésénél vigyázni kell, mert, ott is festékes lesz, ahol nem kéne (merevítők mellett)az nem néz ki jól. Szépen megoldottad az orron lévő szonda négytollú végződését! Gratu! A 29-esen egy kicsit zavaró festési gond van. A kabin előtti fekete mező széle nem lett egyenes. Összeségében igéretes munkák. :) Miggyuri | |||||
Atlasz | Adatlap | 400985 | 2007. március 10. 15:56 | ||
Na ne mond Lakatos, hogy ha javítottak rajta valamit, le mosták az utolsó zugát??? Ez eleve logikátlan, s ha még hozzátesszük hogy ott akkor nem volt semmire idő, mert kellettek a frontra a tankok... Hát nem mondom hogy sose volt tiszta, de ha (nem betonon!) ment 200 métert, már dzsuvás volt. Én nem mondom azt se hogy lerohadtat csinálj, de én egy alapos porozást minimum csinálnék rá. Üdv: Atlasz | |||||
sib | Adatlap | 400984 | 2007. március 10. 15:30 | ||
Egyetértek Veled, miez az általánosítás hogy egy csörömp annál szebb minél szutykosabb és ratyadékabb? Megvan annak is a "feelingje", de nem lehet igy általánosítani... szerintem. Elektro! Nekem a frissen festett fotósor tetszett a legjobban, lemenő napnál a kertben, amikor még nem voltak alatta görgők. Csudaszép! | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 400983 | 2007. március 10. 15:24 | ||
"Mert ebben az állapotában mst jött le a gyártó sorrol" Éppen ez lenne a lényeg, ha nem is a gyártó sorról de egy szervízről! Mindamellett én nem tudom elfogadni és erről többekkel már beszélgettem, hogy CSAK és KIZÁRÓLAG szétharcoltnak lehet elfogadni. | |||||
Atlasz | Adatlap | 400982 | 2007. március 10. 15:20 | ||
Igen egyetértek, már csak amit megbeszéltünk az hiányzik. Kosz,kosz és megint kosz. Különben jó lesz. Üdv: Atlasz | |||||
Hickory | Adatlap | 400981 | 2007. március 10. 15:17 | ||
Bocs a közbeszólásért,de én is tigrisezek éppen,és én a köténylemezeket nem használtam fel,sörösdobozból gyártottam megfelelően gyűrött kis lemezeket.A Revell 1:72-es Ausf.H Tigriséről van szó.Vékony huzalból pótoltam egy-két hiányzó kapaszkodót,most még a ködvetőkön filózok.Ugyanis a gyári nem tetszik.Nem is olyan,mint amiket a forráskiadványokban láttam.Le is szedem:) | |||||
sib | Adatlap | 400980 | 2007. március 10. 15:15 | ||
bocs hogy belerondítok, de ízlések és pofonok... szerintem | |||||
Amon | Adatlap | 400979 | 2007. március 10. 15:12 | ||
A hajlítgatás azért fontos mert szegény ment mindenhol és kapta az ívet. Mert ebben az állapotában mst jött le a gyártó sorrol. Meg a csörömpök már csak ilyenek minnél ütött-kopott annél szebb. :-) Mint itt nekem a sárhányó. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Én pölö (ha tudnék normálisan makettezni :D) biztos, hogy csinálnék leharcoltat és nem leharcoltat :)
Most én is egy tigrisen ügyködöm (dragon, 1/72) és úgy tervezem, hogy szárazecsetelek rajta. (makettes "pályafutásom" során elöszőr) :D