<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
WerWolf | Adatlap | 401424 | 2007. április 24. 22:13 | ||
Akos | Adatlap | 401423 | 2007. április 24. 22:08 | ||
Durván 80 alkatrész... Péter! Már akartam javasolni, hogy tedd fel ide is, így nemcsak páran látjuk ezt a páratlan munkát... | |||||
tray | Adatlap | 401422 | 2007. április 24. 20:35 | ||
Elég csak rárakni, megpörgetni úgy, csiszolópapírral körbefogom, és már kész is. Nem esik le róla a kerék, bár némelyik "elferdült" rajta, de az sem okozott gondot. Könnyen ment! A klasszikus módszer az lett volna, hogy minden kerékre ragasztok egy tengelyt, amit a csiszolás után levágok. Nincs az az ember, aki ezt 28 kerékkel végigcsinálja... Az utolsó két képen balra a művelet előtti, jobbra az utáni állapotok láthatóak. | |||||
KeyPi | Adatlap | 401421 | 2007. április 24. 19:12 | ||
Szerintem Warbirds nyert! :) A vonalzóról jut eszembe, ezt láttátok már? www.perthmilitarymodelling.com/reviews/misc/voyager/te-z11-13.htm | |||||
salou | Adatlap | 401420 | 2007. április 24. 19:09 | ||
Hickory | Adatlap | 401419 | 2007. április 24. 19:02 | ||
Nem valami karincsáló műszer?:) | |||||
Propellerfanatic | Adatlap | 401418 | 2007. április 24. 18:54 | ||
Szerintem egy háromlábú sámlit akartál csinálni, de rájöttél, hogy nem tudod megfogni, mert 1/72-es. (A Pz III-ban használtak ilyesmit!) Ekkor készítetted neki a nyelet. Hogy könnyebben lehessen festeni. Na, ugye milyen okos vagyok! :)) | |||||
warbirds | Adatlap | 401417 | 2007. április 24. 18:30 | ||
Tray! Szerintem a görgőket erre tetted fel, amikor a gumiszegélyt festetted. | |||||
Kalóz | Adatlap | 401416 | 2007. április 24. 18:00 | ||
tray! Lánctalphoz? | |||||
tray | Adatlap | 401415 | 2007. április 24. 17:32 | ||
A kérdés: mire való a képeken látható szerszám? Saját ötletem (tulajdonképpen hasonló eljárások továbbfejlesztése), annyit segítek, hogy egy 1/72-es Pz III készítéséhez vettem igénybe. Egy műanyagdarab, egy fél fogpiszkáló, és némi 0,5-ös rézhuzal felhasználásával készítettem. Este jön a megfejtés, ha addig valaki kitalálja, hogy mire használtam, az örökre kivívja elismerésemet. | |||||
tray | Adatlap | 401414 | 2007. április 24. 17:22 | ||
Na, ez király lenne :) Mármint, ha felkerülne az összes kép a Makettinfóra... Egyebet nem tudok hozzáfűzni, én is csak ámulok, és jegyzetelek szorgalmasan! | |||||
KormosP | Adatlap | 401413 | 2007. április 24. 14:39 | ||
Sziasztok! Köszönöm mindenkinek az eddigi pozitív visszajelzéseket. :-) Mekett: Nyugodtan rakjátok fel. De ahogy írtam a 03.02 -előtti emailek nincsenek meg. És addig készült 130 db hasonló építésközbeni kép. A honlapomon megvan minden, de a kommentárok angolul vannak. Üdv: kp | |||||
Mekett | Adatlap | 401412 | 2007. április 24. 12:48 | ||
Igen Péter, kérünk szépen, hadd rakjuk fel :) Gratulálok az eddigiekhez, döbbenetes! | |||||
warbirds | Adatlap | 401410 | 2007. április 24. 11:37 | ||
Kedves Péter! Remélem nem veszed sértésnek, mert egyáltalán nem szánom annak - sőt inkább végtelen tiszteletem jelének. De úgy érzem mindenképpen szükséges kinyilatkoztatnom egy bensőmet feszítő kérdést, amelyet anno Rudolf Péter fogalmazott meg az Üvegtigris c. nagybecsű filmben: "Téged még minden nap kiengednek??!" :))) Szerintem másold össze a leveleket és küldd el az illetékeseknek. mi meg azonmód követeljük, hogy sürgősen kerüljön fel az oldalra!!! UFF! Legmélyebb tisztelettel: warbirds, alias Hinel Tamás | |||||
CsTom | Adatlap | 401409 | 2007. április 24. 11:04 | ||
Peti! Én is csak ülök és ámulok! Nekem az elektronmikroszkóp is kevés lenne ezekhez az apró alkatrészekhez :) Hibátlan és várom a folytatást... Pedig harcjárm?ves vagyok Én is... Üdv. CsTom | |||||
Zebi | Adatlap | 401408 | 2007. április 24. 10:38 | ||
Nagyon jó lesz! Keményen megküzdesz ezzel a géppel :-) | |||||
IRon | Adatlap | 401407 | 2007. április 24. 10:12 | ||
Szai Peti! Harcjárműves lévén a legtöbb képen nem tudom mit látok :) de nagyon tetszik! leesett állal ülök itt a gép előtt, ilyen fokú építési tudást ritkán látni!!! gratulálok és igy tovább, de majd ne felejts képet küldeni a kész makettről se!! :) üdv Áron | |||||
Zoli | Adatlap | 401406 | 2007. április 24. 09:49 | ||
Szia Peti! Örülök az újabb képeknek, csak ámulok rajtuk, remélem előbb-utóbb élőben is láthatom a kész makettet. A hevedereket szerintem nyugodtan hagyd rajta, ennyi csalás belefér, meg úgy hamarabb kész lesz! z | |||||
Stefan | Adatlap | 401405 | 2007. április 24. 09:41 | ||
KormosP! Nagyon szép munka, várjuk a további képeket! Nem tudom ki hogy van vele, de én nagyon szeretem nézegetni ezeket az építésről készült képeket. X-Craft gépére is teljesen más szemmel néztem azok után Óváron (meg Stefánián) :) | |||||
KormosP | Adatlap | 401404 | 2007. április 24. 09:24 | ||
Na, ez az eddigi utolsó üzenet. A következő remélhetőleg 1-2 héten belül jön. 160: a futóakna mögötti lőszeres akra borító ajtaja alulemezből és Evergreen szálból készült. Az ajtó egy lemezből lett kiszabva és meghajtogatva. Csak a középső merevítő és a zár belső dobozai külön alkatrészek. 161: Azt hittem hogy Aires magassági kormányokat hozzányúlás nélkül fel tudom majd használni. Hát nem! Itt ki kellett alakítani a forgáspontoknál található bevágásokat. Nem nagy dolog, de azért bosszantó, hogy abból a szettből szinte semmi sem jó... 162: A féklap mozgató mechanikája alulemezből és rézdrótból készült. A középen található pontnál lesz a féklap állásszög jelző skála. Ezt PC-n megszerkesztettem és papírra nyomtattam ki. 163: A csűrőre is felkerült a mozgató mechanika és a borítója. Ide majd egy kis tolórúd is jön ... valószínúleg majd végszereléskor... 164: A féklap aknába bekerültek a belső bordák hiányzó fülei, amiken keresztül a bordák a szárnyhoz vannak szegecselve. Szintén bekerült a korábban elkészített dombornyomott panel is. Érdekesség, hogy ezek a fotók segítenek olyan hibákat is felfedezni, amiket egyébként szabad szemmel nem veszek észre. Ilyen pl. ezen a 164 -es képen lévő kis hiba, hogy a kinagyított képen a jobb oldali borda csálén áll - ezért nem érintkezik a dombornyomott lemezzel. Ezt a fotó után kijavítottam. Üdv: kp | |||||
KormosP | Adatlap | 401403 | 2007. április 24. 09:22 | ||
Na, ez már korábban elkészült, de kicsit elfelejtkeztem róla, és nem fotóztam le. Az oxigén töltőnyílás és a hozzá tartozó csap. Üdv: kp | |||||
KormosP | Adatlap | 401402 | 2007. április 24. 09:22 | ||
Mosonon Rossu Zolitól vettem Aires rádió szettet, és úgy döntöttem, hogy akkor kinyitom a maketten a rádió ajtót is. Először megijedtem, hogy a műgyanta lapon nincs olyan készülék (FuG16 rádió és trafó) ami nekem kéne, de végül is találtam jókat. Akkumulátor viszont nem volt a lapon, legalább is kis számolgatás után nem találtam olyat ami a fotók alapján 3x6x7 mm méretű lenne 1:48-ban. Ezért jobb híján csináltam egy ilyet sztirol lapból. Mellé elkészült a lefogató pánt is alulemezből és korganyzott rézdrótból. Még az akksira kell még egy-két részletet feltenni ... szerencsére a Squadron Walkaround könyvekben elég jó fotók vannak erről a részéről a gépnek. Üdv: kp | |||||
KormosP | Adatlap | 401401 | 2007. április 24. 09:21 | ||
Na, küldök már valamit ... bár az utóbbi két hétben nem nagyon tudtam makettezni. Ezek a mai dolgok is már vagy másfél hónapja alakulgattak Egerben, amikor otthon voltam és volt kis szabad időm. 154: Hajtómű kopoltyú mozgató mechanika rúdja és lefogatói. 155: Fegyvertér borító belső fele (erről majd még csinálok több képet, mert elég sok fontos részlet került rá). A kipufogó blokk tövénél van egy vaskos L alakú lemez, amit leszedtem és fóliából újat hajlítottam. A pipák tövén is van egy lépcső, ami nem odavaló. Ezt is le kellett fűrészelni a műgyanta tömbről. A pipák maguk sem lesznek használva, helyettük a Moskit kipufogósorból kivágott pipák kerülnek majd. Itt a csapok elektromos vezetékdarabok lesznek... Üdv: kp | |||||
KormosP | Adatlap | 401400 | 2007. április 24. 09:20 | ||
Apr1: Erre az alkatrészre elég sok idő ment el. A gyári alkatrész és feljavítók mellett nem raktam be semmi saját alkatrészt. 152: A futóakna alkatrészek sörösdobozból vágott csíkkal lesznek kimerevítve. Ha a szárny alját kivágom az üzemanyag tartályok miatt, akkor csak ez a lap fogja rendesen a törzsön tartani a szárnyakat. (Az üzemanyagtartályok oldalfali is merevítenek majd, de azokban nem bízok annyira - sőt lehet hogy nem is építem be az ÜA tartályokat a nagy rizikó miatt) 153: Az oxigén töltőnyílás elkészítésének első lépése. A belső falat zsugor PVC -ből készítettem. A CMK töltőnyílás szettje csak ÜA töltőnyílásokhoz jó, azért kell ide egy egyedi töltőnyílást készíteni. Üdv: kp | |||||
KormosP | Adatlap | 401399 | 2007. április 24. 09:18 | ||
Na, nem kell megilyedni, nem kapcsoltam SPN fokozatra, de most van mit küldeni. Hétvégén ha minden jól meg, megnézem a tokaji versenyt, így megint lesz egy kisebb-nagyobb szünet a makett építésében. 148, 149: Gipszből készült egy forma, ez fogja a szárnyat átmenetileg belülről merevíteni, amíg az átszakadt részt befoltozom, becsiszolom és újra szegecselem. 150: Az Eduard bordák bekerültek a féklap aknába. Egyszerű feladatnak tűnik, de rá ment vagy egy óra mire kész lettem vele. :-( 151: Az FM Details tűzfal. A vonalas rajzhoz viszonyítva jónak tűnik, de ezt még be kell ragasztani a törzsfelek közé, ami a törzset "szélesebbé teszi" mint kéne. Vagy nem, és a vonalas rajz rossz, vagy majd meglátom mi a helyzet. Mindenesetre az alsó motoratró rúd bekötés nem jó, azt át kell alakítani. A hátlapon szereplő részletek viszont elég szépek, kár hogy nem látszódik majd belőlük semmi, ha a lőszerrakasz a helyén lesz. Ja itt egy közvéleménykutatást megérő kérdés számotokra: A makett szanaszét lesz bontva, de itt-ott látszik a műgyanta alkatrészeken a betárazott heveder. Szerintem "nagy szervízkor" ilyen nem fordult elő hogy éles lőszer maradt a gépben, úgyhogy mit csináljak? Hagyjam a hevedereket a helyükön, vagy faragjam ki azokat és legyenek a lőszerrrakaszok üresek? Vagy mondjam azt, hogy a szövetségesek épp most találták meg a gépet, és akkor fel volt töltve mindennel? De a gép a megtalálásakor elhagyatottan, kicsit megtörve találták, és akkor már szerintem nem volt benne lőszer ... or who knows... A Dragon makett alapból szarabbnak tűnik szinte minden tekintetben mint ahogy azt korábban gondoltam. Alak és panelvonal elrendezésben elég sok eltérés mutatkozik a különböző vonalas rajzokhoz (amiknek vagy hiszek vagy nem?), amikhez hozzánéztem a makettet. Valószínűleg kompromisszumot kötök, és nem karcolom át a makettet. Egyébként is a leves görbe, nem a tányér! Üdv: kp | |||||
KormosP | Adatlap | 401398 | 2007. április 24. 09:16 | ||
Egyébként sikerült valami haladást elérni a féklap belsőnél. Az Eduard szettből csak a hátfal és a bordák használhatók. A fotómaratott lapon lévő oldalfalakat (csűrő és törzs felé eső oldalon) nem szabad használni, mert azok eredetileg nem léteztek! 144: Ezek a panelek lesznek nyitva. A zöld nyilas még nincs eldöntve. 145: EÜ doboz belső tartó kerete. 146: Csűrőtartó közdarabjai 147: A CMK töltőnyílások feljavítása sztirol- és rézdarabokkal. | |||||
KormosP | Adatlap | 401397 | 2007. április 24. 09:14 | ||
A szegecselés valamikor előző héten egyenlőre befejeződött (a maradékot az alkatrészek összeragasztása után rakom majd fel) ... épp "jókor" mert hétvégén Tóth Zolitól vettem egy olyan szegecselőt, amivel szerintem sokkal jobb szegecshatást lehet elérni... :-( A makett viszont elég kritikus stádiumba került, mert a szárny alja (ami fémszínű lesz) annyira el van vékonyítva a féklapnál, hogy a szegecseléskor állandóan behullámosodik, sőt az utóbbi héten többször is átszakadt. Most hétvégén megpróbálom újra rendbehozni... Vannak egyébként sokkal szerencsésebb fejlemények is a makettel kapcsolatban, de ezek még nincsenek lefotózva. Azokat a következő frissítésbe teszem be. Addig is itt egy pár kép a szárnyszakadás előtti állapotokról. Üdv: kp | |||||
KormosP | Adatlap | 401396 | 2007. április 24. 09:11 | ||
Korábban egy pár embernek küldözgettem email-ben képeket a Fókámról, és úgy döntöttem hogy az ott leírtakat ide is felteszem. A levelezőmben a Március 2-a előtti emailek már nincsenek meg, tehát ma jön a 03.02-ei email: 130: A szárny belső felét eléggé el kellett vékonyítani, hogy majd a féklap merevítés beférjen. 132: A féklap végét le kellett gömbölyíteni egy lappal. Ebből nem tudom, hogy majd mennyi fog látszódni, de azt sem szeretném, hogy a hiánya esetleg meglátszódjon. 134: Szárnyvég nav. lámák, és a köröttük levő befogatólemez. 136: Felső szárnyfelek szegecselése kész. Üdv: kp | |||||
csabi | Adatlap | 401395 | 2007. április 23. 18:29 | ||
Sziasztok! Stefan,a sasfej matrica.Isradecal gyártmány. Zebi,mindkét gép 1/48-as. Akos,zsír lett a Corsair kabin!!! | |||||
Stefan | Adatlap | 401394 | 2007. április 23. 10:40 | ||
Tök jó! A sas (sólyom?) matrica vagy fújtad? | |||||
Apaka | Adatlap | 401393 | 2007. április 23. 10:21 | ||
Az a gondom, hogy Ákos olyan szépen dolgozik, hogy ilyenkor az jut eszembe, hogy a még hátralévő 40-50 makettemet eladom, mert ilyet úgysem tudok csinálni. Igaz én 72 fölé nem megyek, de ez nem mentség. :) | |||||
CsTom | Adatlap | 401392 | 2007. április 23. 09:47 | ||
Csabi! Nem vagyok repülômakettes, de gyönyör? lett, gratulálok! Ákos elôtt pedig már fel sem teszem a kalapom. Úgyis megemelem...eddig nagyon szép! Üdv. CsTom | |||||
Akos | Adatlap | 401391 | 2007. április 22. 22:36 | ||
Sok alkatrészt kellett hajtogatni, ezért lassan megy. A hajtogatásokat vonalzó mellett, szikével szoktam csinálni, így extra pontos. Az összes ragasztandó felületet megcsiszoltam, így nehezebben pattan le később. Lassan felhasználok egy lapot a kilencből... | |||||
Zebi | Adatlap | 401390 | 2007. április 22. 19:57 | ||
Szép az F-15, és biztos jó lesz az F-16 is. Milyen méretarányú a két gép? | |||||
Propellerfanatic | Adatlap | 401389 | 2007. április 22. 19:36 | ||
Recpect és Tisztelet! | |||||
csabi | Adatlap | 401388 | 2007. április 22. 18:01 | ||
| |||||
csabi | Adatlap | 401387 | 2007. április 22. 17:47 | ||
Köszi Srácok,ez az igazi INSPIRÁCIÓ!!! Ha majd haladgatok a "Sufa"-val,rakosgatom fel a képeketis. | |||||
salou | Adatlap | 401386 | 2007. április 22. 15:55 | ||
MrChef | Adatlap | 401385 | 2007. április 22. 12:33 | ||
Csabi, WOW, ez rohadtjól néz ki!! Ugyan én nem vagyok repülős, de van pár összerakatlan gépem (P-51D, La-7, MIG-3), és szeretnék egy izraeli F-15-öst is (a Merkava Mk.III. tankom mellé:-), csak nem tudom, hogyan kezdjek hozzá (melyik gyártmány milyen), és hát nem kis meló, ahogy így elnézem. Viszont a tied nagyon szép, úgyhogy van példakép. | |||||
csabi | Adatlap | 401384 | 2007. április 22. 00:15 | ||
Köszi Akos! Egyébként egy Revell f-15e.Előző életében a szokásos szürke festéssel volt ellátva. Aztán következett egy lefolyótisztítós festékeltávolító mosás,majd újra kellett építeni az egészet. | |||||
Akos | Adatlap | 401383 | 2007. április 21. 23:23 | ||
Csabi! Nem rossz, tetszik a koszolása...Milyen gyártmány? | |||||
csabi | Adatlap | 401382 | 2007. április 21. 21:46 | ||
| |||||
csabi | Adatlap | 401381 | 2007. április 21. 21:37 | ||
Salou,Hi! Isracast f-16i tuning.A jobb CFT azonban eléggé el volt deformálódva,ezért szét kellett vágni hogy a törzshöz igazítsam.Nem használtam fel viszont az orr elülső részét, helyette Milliputból mintáztam meg a két "szemölcsöt.A törzsgerincen is kellett finomítani, plusz bekarcoltam a hiányzó panelvonalakat meg a szegecseket. Majd később azt is lefotózom.Ja,a kabin AIRES F-16D Lesz. | |||||
salou | Adatlap | 401380 | 2007. április 21. 19:32 | ||
Kérlek áruld el hogy az Aires futóaknán kívül melyik gyanta tuningot használod? | |||||
csabi | Adatlap | 401379 | 2007. április 21. 18:26 | ||
Hát,szép lassan elkezdtem dolgozni vele... | |||||
mcs | Adatlap | 401378 | 2007. április 19. 13:12 | ||
Köszönöm a hozzászólásokat! Szerintem a fénykép csal egy picit, mert élőben nem ennyire sötéttónusú. A kiálló éleket szárazecseteltem, csak nem látszik a fényképen. Ja és presze FM kabin. | |||||
Timur | Adatlap | 401377 | 2007. április 19. 12:30 | ||
mcs! 1, A kabin hátsó falából ítélve (akkumulátordoboz)ez elméletileg egy G-10 Messer. (Lehetne G-14 is...) Ha az, akkor a padló jobb oldalán a kapcsolódobozok nem egyenesen, hanem körülbelül 45 fokos szögben állnak. 2,A késői Messereken Revi 16 van, nem Revi 12. A képről nehéz kivenni, hogy Te mit tettél fel, de ha Revi 16-ot, akkor annak meg nincs bőr fejvédő a végén, csak a 12-nek. 3,A jobb falon a kapcsolók nem pirosak, hanem fehér a végük (vagy csak fehér karika) 4, A késői gépek taposólemeze általában nem préselt fém, hanem fa. A kabin nincs árnyékolva, túlzottan egy tónusú. Röviden ennyi. Üdv. | |||||
warbirds | Adatlap | 401376 | 2007. április 19. 12:03 | ||
Mcs! Ha meg tudod még csinálni (és nem tetted már meg), akkor esetleg egy kis világosszürkével szárazecsetelheted a széleket, kiálló részeket. Eléggé egybefolynak a felületek, de az is lehet hogy a fényképek csalnak. Amúgy nagyon jó lett, ha így haladsz tovább, akkor szép lesz a végeredmény. Üdv! warbirds | |||||
Tibcsi | Adatlap | 401375 | 2007. április 19. 11:05 | ||
Nagyon feketének tűnik, de ha RLM66, akkor okés. :) Amúgy szép munka. :) (FM kabin, ugye?) | |||||
mcs | Adatlap | 401374 | 2007. április 19. 11:03 | ||
Tibcsi! GUNZE RLM66-os nekem is sötétnek tűnik egy picit, + az fényképezési technikám sajátosságai is jav/ront rajta. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
W