<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
vitarisi | Adatlap | 405014 | 2008. február 16. 16:27 | ||
barnamedve | Adatlap | 405013 | 2008. február 16. 14:35 | ||
Gyurma! igen a dicséret neked szól, és jogosan, mert szerintem nagyon pöpec lett a 251-esed... vitarsi! régen néztem meg a postaládámat, de kösz, hogy szóltál, megnéztem, és nagyon hasznosnak találom...a kérdésem a következő lenne: a sienna barna felvitele, és a száraz ecsettel történő leszedése között mennyi időnek kell eltelnie? ja, és tudnál nekem ide feltenni egy képet a művészolajról? köszi: barnamedve | |||||
atikaaa | Adatlap | 405012 | 2008. február 16. 12:34 | ||
Italeri gyártmányú commando hummer, 1:35ös méretarányban, ez lesz az első makettem, igy nem akarok nekiugrani. pár tippet tudtok hozzá mondani,mivel lehetne még élethübbé tenni?ill. készülése közben biztos,fogok kérdezni...:) | |||||
Emerick | Adatlap | 405011 | 2008. február 16. 11:23 | ||
Szia! A gredva tényleg soknak tűnik. Amúgy van benne ötlet és kurázsid is bőven, hogy így bevállalod a dolgot. (Én a sarazástól mindig tartottam.) A dioráma topicba is beteheted a képeket. ;) Így tovább! Em. | |||||
zed911 | Adatlap | 405010 | 2008. február 16. 08:44 | ||
zed911 | Adatlap | 405009 | 2008. február 16. 08:42 | ||
Sztem nagyonjó. Egyedül a nyomvájút hiányolom ha már ennyire saras a gép. | |||||
Hawk | Adatlap | 405008 | 2008. február 16. 00:56 | ||
Sziasztok! Hosszú idő eltelte után ma ismét nekifogtam a Big Footnak és ez lett a végeredmény. Még dolgozom rajta, a teherautóról a csuvának a nagy része lefog jönni, itt a nagyobb darabkákra gondolok. Meg még csinosítgatni kell egy picit. Véleményt ti mondjatok. Üdv! Hawk | |||||
Gyurma | Adatlap | 405007 | 2008. február 15. 20:24 | ||
barnamedve: ha nekem szól, akkor kössz.(ha nem akkor + bocs) | |||||
vitarisi | Adatlap | 405006 | 2008. február 15. 18:52 | ||
barnamedve | Adatlap | 405005 | 2008. február 15. 18:43 | ||
ohh haver...ez nagyon ott van | |||||
Gyurma | Adatlap | 405004 | 2008. február 15. 16:06 | ||
hát dolgozgattam 1 kicsit: saraztam, koszoltam. Mivel történetemben a 251/7-es a város környékéről érkezik, ezért saras, és mivel a városba már bele-belelőttek, így a törmelékből a por beletapadt a sárba. Nem mostam át. De a koszolásnál Y-tong tégla-porból+kis vízből pépet csináltam, lekenegettem a makettet( csomós lett az egész, de úgy látom, így volt jó) , megszáradt, és utána a felesleget ecsettel leszedtem. ÉÉÉSS: eltűnt a sokak által emlegetett csillogás is.(lehet hogy nem így látszik az ablakon bejövő fénytől, de nem fényes) | |||||
Gébics | Adatlap | 405003 | 2008. február 14. 09:47 | ||
Sziasztok! Mindenkinek köszönöm a dícséreteket!Feltettem a cikket,majd ha Mekették regisztrálták,olvashatjátok is.A cikkben írok a figurák festéséről is-válaszolva halacinak.A villanyoszlopos kritika jogos,de csak ilyen fák voltak itthon,de legközelebb jobban figyelek.A lánctalpat én feketére festettem az útmutató után és utána koptattam fém színnel,de a következő Shermannál már nem így teszem.A koszolásnál kimaradt részeket pedig majd kijavítom. Gábor | |||||
tankos_srac | Adatlap | 405002 | 2008. február 13. 22:02 | ||
Hali! Nekem tetszik! Külön jó, hogy nem akartál mindent agyonvágni sárral, ugyanis a harcjárművek nem indig sárosak. Koszoás jó, terepkidolgozás nagyon tetszik. Csupán két apróság: a jobb első meghajtógörgő belső fele kimaradt a koszolásnál, a másik a lánctalp színe (ez a mániám) a Shermaneken inkább földszínű mint fémes. Hogy ne csak a levegőbe beszéljek pár fotót felteszek. | |||||
BÉPÉ | Adatlap | 405001 | 2008. február 13. 19:25 | ||
Szia Gébics! Nagyon tetszik az egész kompozíció és a makett, valamint a figurák is. Szerintem így jó, ahogy van. Egyetlen dolgot változtatnék rajta, ez pedig a villany(vagy telefon) oszlop maga. A fő tartója szerintem kissé vastagabb, mint ami az 1:35 méretarányhoz és a többi figurához és a Shermanhoz való. Ebben a méretarányban a kb 5 mm átmérőjű hengeres csaplécet lehet oszlopként használni, simára csiszolva. A csiga tartó (a kereszttartó) is kissé vastagabbnak tűnik, mint kéne. Ezeket vagy sztirol szálból, vagy pl. a füstölők elégése után megmaradó vékony bambuszszálból lehet jól összehozni.Ettől eltekintve tök jó az egész. Gratula. Üdv: BÉPÉ | |||||
halaci | Adatlap | 405000 | 2008. február 13. 19:01 | ||
Az a "valamikor" június 6-13. között van, mert ez az egyik tank, amit Wittmann kilőtt Villiers Bocage-nál. Talán a figurák koszolása (inkább árnyékolása) lehetne kicsit erősebb. Nekem tetszik, várom a cikket, főleg mert nekem is megvan mind a tank, mind a figurasor. | |||||
Gébics | Adatlap | 404999 | 2008. február 13. 18:48 | ||
Sziasztok! Végre elkészültem a Firefly-yal.A dioráma 1944 nyarán,Franciaországban játszódik. A tank azért olyan poros,mert archív fotókon ilyeneket láttam,sár nem is nagyon volt rajtuk a szárazság miatt.Többet most nem írok,mert majd felteszek egy cikket is és abban részletesen leírom a készlet hibáit,az építést,addig is minden véleményt szívesen fogadok. Gábor | |||||
Gyurma | Adatlap | 404998 | 2008. február 13. 17:47 | ||
kössz hondarider. a fakítás pl miből áll? Mert gondoltam Gunze koszoló szettel, de a legutóbbi rendelésemnél már nem kaptam | |||||
hondarider | Adatlap | 404997 | 2008. február 13. 17:21 | ||
Az is jó megoldás, ha 1. lefested olajjal (higitós, pl revell, humbrol) 2. lelakkozod akrillal (pl. tamiya akril, futur padlóápoló) 3. fakíthatod, koszolhatod, filterezheted olajjal. Tartsd be a száradási időket. | |||||
Gyurma | Adatlap | 404996 | 2008. február 13. 15:46 | ||
kössz tankos_srac! | |||||
Nowotny | Adatlap | 404995 | 2008. február 13. 07:01 | ||
tankos_srac | Adatlap | 404994 | 2008. február 12. 21:21 | ||
Ajánlom figyelmedbe a Makettező ABC Makettező Lexikon 9. részét a festékekről, sok haszonos dolog van benne. Röviden csak annyit, hogy ne mlehet a felületet ugyanolyan oldószerű anyaggal kezelni, mint amilyen az alapfestésked. Magyarán, ha akrillal festesz akkor olaj vagy szintetikus festékkel filterezd/mosd, stb., ha szintetikussal festettél, akkor akrillal. | |||||
tankos_srac | Adatlap | 404993 | 2008. február 12. 21:10 | ||
Világos, értem én miről van szó! | |||||
tankos_srac | Adatlap | 404992 | 2008. február 12. 21:09 | ||
Nagyon szégyellem magam, de nem vettem meg. Lásd az előző hszt... | |||||
Gyuro83 | Adatlap | 404991 | 2008. február 12. 21:01 | ||
Szia! Megvenni nem tudom hol lehet,de innen le tudod tölteni pdf-ben: www.farposst.ru/page/13/ Üdv:Gyuro | |||||
borisz | Adatlap | 404990 | 2008. február 12. 17:40 | ||
a legtöbb cég gyárt akrillt. | |||||
Gyurma | Adatlap | 404989 | 2008. február 12. 17:38 | ||
Van Revell vízbázisú is. Így már logikus. Tehát akkor most hiába mosnám át, lehozná az előző réteget. Szerintetek újrafessem akrillal? Mertlehet, hogy ez lessz... | |||||
vitarisi | Adatlap | 404988 | 2008. február 12. 15:42 | ||
Nem egyenlő vele. Akril festék= vizesbázisú, vízzel higítható, tehát nem szintetikus (higítós). Tamiya gyárt akrilt, van Lifecolor, és Valejo. Én ezekről tudok, de biztos van még más akril festék is... | |||||
Gyurma | Adatlap | 404987 | 2008. február 12. 14:34 | ||
az akril nem egyenlő az olajfestékkel, ugye? Mert én olajfestékkel dolgozok | |||||
hondarider | Adatlap | 404986 | 2008. február 12. 14:18 | ||
A terepszínt akrillal kell felvinni, és ha megszáradt, akkor a higító nem fogja bántani | |||||
Gyurma | Adatlap | 404985 | 2008. február 12. 14:10 | ||
hát gyerekek nagyon szépen köszönöm mindenkinek a segítséget, már nem vagyok hülye... csak annyi: én olya próboltam műanyag lapon, hogy festettem rá terepmintát, és átmostam híhító-festék keverékkel, és telljesen feloldotta a festéket. Itt én hibáztam, vagy tényleg ez a lényege? | |||||
vitarisi | Adatlap | 404984 | 2008. február 12. 13:28 | ||
Hát figyelj, ízlések és pofonok...Kinek mi vált be, de egyébként biztos igaza van, mert az öreg MIG nem ma kezdte! Erről jut eszembe, hogy sokáig úgy voltam (egészen addig amíg egy párat be nem tudtam szerezni) hogy jó nekem a pasztell kréta, minek a Mig-Pigment, de amióta van, azt tudom mondani elég jó, és megéri az árát. Kifejezetten makkettezőknek gyártották, ezért tökéletesen beválik, gondolom a F.A.Q.-ban is ír ezek használatáról... | |||||
Nowotny | Adatlap | 404983 | 2008. február 12. 13:06 | ||
Üdv. Neked megvan ez a könyv? Hol vetted és mennyiért ha igen? | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 404982 | 2008. február 12. 12:59 | ||
tankos_srac | Adatlap | 404981 | 2008. február 12. 12:55 | ||
Bocs, de előjött a grafomániám! Szóval, volt szerncsém belenéznia Miguel Jimeneznek a FAQ c. művébe, szerinte - márpedig, ha jól tudom ezt ő fejlesztette ki, úgyhogy biztosan tudja - az átmosás (wash) és a filterezés (filtering) között több különbség van. A filterezés 95% hígító (értsd: oldószer)- 5% festék keverékével az alapszín(ek) felsfestése után nyhénnedves nagy ecsettel történő átfestése. Az ecsetet az oldatba dugod, jó alaposan kihúzod, akár papírtörlőn is és egyenes vonalakkal egyszerre csak egy rétegben átmész az egész felületen. Ha megszáradt(1-2 óra, terpentinnél lényegesen több!!!) jöhet a következő réteg ugyanígy. Minimum 3 réteget ír, ennyi kell, hoyg a felülett nyers színe megváltozzon, de látszani fog! Utána jön a fakulás(asszem Fading) az az amikor a naptól kifakult vízszintes felületekre világos festéket pöttyözöl ecsettel és szépen egybe mosod. Ez után jön az átmosás (wash) amikor a kiemelni kívánt felületeket (panelvonalak, fedélynílások, hegsztési varratok, stb.) 80% oldószer - 20% festék keverékével befolyatod. Utána a felesleget visszamosod oldószeres ecsettel. Röviden ennyi, a könyvében minden fotókkal dokumentálva, szépen érthetően. A PM-ben megjelent cikkei szintén egyértelműen leírják ugyan ezt a folyamatot képekkel illusztrálva. Tessék beszerezni a szakirodalmat aztán hajrá! Bocs, hogy ilyen sokat írtam, de bízom benne, hogy mások épülésére is szolgálhat! ts | |||||
tankos_srac | Adatlap | 404980 | 2008. február 12. 12:40 | ||
TG, Ákos! Köszi a véleményeket! A lánctalapat még erősen kezelésbe veszem a koszolás előtt, azt hiszem sötétbarna vagy sötét szürke (???) átmosás javítani fog az összhatáson. Természetesen utána koszolva lesz, az is sokat segít majd. A rozsdásodást tegnap este erősen visszamostam, szerintem tényleg túlzásba estem vele... Most jobb. A varratokon is próbálkozom majd. A színekre visszatérve, valszeg a fényképező gépem beállításával van a gond, attól lett optikailag "meleg" a lánctalp. Elismerem tényleg van egy enyhe rózsaszínes beütése. :-D Még egyszer kösuzi a véleményeket! Jó makettezést! ts | |||||
vitarisi | Adatlap | 404979 | 2008. február 12. 11:43 | ||
Hát de amit te írsz filterezéshez azt én KÖDÖLÉSNEK hívom, és én azt az álcázófestés felfújása után szoktam csinálni, az alapszín felhígított változatával lefújom a járművet és így kapom az általad leírt hatást. Szerintem a filterezés szóban benne van az hogy filterekkel, vagyis "szűrőkkel" töröm meg a makett egyhangúságát, ami jelentheti azt is hogy feketével befuttatom a panelvonalakat...de én azt meg inkább a panelvonalak kiemelésének, panelezésnek hívnám (panelek közepe világosabb széle sötétebb)...Bocs Tray ha túlságosan szőrszálhasogató vagyok...lehet hogy nincs igazam... | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 404978 | 2008. február 12. 11:43 | ||
Hali! Persze, elfogadjuk a másságot! :-) Elsősorban túl nyers a lánctalp. Nekem nem az a bajom, hogy tamiya-e vagy nem, hanem az alapszín egy korrodált fémlánctalnál sötétebb összhatású, és erre jön aztán a koszolódás. A varratoknál sok olyan makettet láttam, ahol erősebb lerakódást/lepattogzást alkalmaztak. Valszeg azért, mert ezek felülete érdesebb, bizonyos helyeken kiáll a felületből. Üdv, T.G. | |||||
Ákos | Adatlap | 404977 | 2008. február 12. 09:12 | ||
egítné=segítené | |||||
Ákos | Adatlap | 404976 | 2008. február 12. 09:11 | ||
Nem bántottál meg senkit :) De valahogy túl eltérő színű a lánctalp a görgőktől. Egy kis porozás, koszolás egítné eltüntetni a különbséget. | |||||
f2d | Adatlap | 404975 | 2008. február 12. 08:23 | ||
Az bizony rózsaszín, az otthoni és a munkahelyi gépemen is.:-( | |||||
tankos_srac | Adatlap | 404974 | 2008. február 11. 22:52 | ||
Nagyon sajnálom, senkinek a monitorját nem akartam megbántani! :-D Leteszem a nagyesküt, hogy a valóságban Tamiya Flat Earth színű és az én monitoromon is az. Nem értem, hogy látszhat rózsaszínnek, holnap megnézem a munkahelyi gépemen is. | |||||
Hawk | Adatlap | 404973 | 2008. február 11. 22:48 | ||
Nyugodtan átlehet menni a felületen matt lakkal csak arra vigyázz én is beleestema hibába hogy matricázás után fújtam át mattlakkal (Faust márkájúval) és a matricák felpenderedtek pedig azt hittem hogy oda fogja fogni. Látom hogy a gép már fel van matricázva szerintem a felpenderedést avval tudod megakadályozni hogy átkened a matricát és környékét sima makettezőlakkal pl.: revell és így ez elkerülhető lesz, én még nem próbáltam de szerintem működik a dolog. Ha nem javítsatok ki. A Faust festékspréről és lakkspréről csak annyit hogy Praktikerben hozzá lehet jutni. És hogy kérdésedre válaszoljak a mattlakk elfogja tüntetni a csillogást. Tipp: szoktam néhány darabot alkoholosfilccel lefesteni és tudod miután lekentem alkoholosfilccel az alkoholosfilc csillog meg hülye színek kavargóznak benne de miután átfújom mattlakkal ez teljesen megszünik. Üdv! Hawk | |||||
tray | Adatlap | 404972 | 2008. február 11. 21:48 | ||
Az átmosás, (mosás, beeresztés) lehet sokkal hígabb is, és nem szüséges a teljes felületre kiterjednie. Pl. a panelezés, és a pinwash, a szegecselés kiemelése is ide tartozhat, aminek az a lényege, hogy hajszálcsövesség hatására a festék az apró résekbe szalad bele. A filterezés - szerintem - az, hogy halványan ködöljük a festést. Pl. álcázóminta festése után előfordul, hogy túl kontrasztos a szín, ilyenkor az alapszínnel át lehet ködölni, így a festés sokkal fakóbb lesz (én így szoktam, legalábbis). | |||||
vitarisi | Adatlap | 404971 | 2008. február 11. 21:15 | ||
Ha már én javasoltam, el is mondom (bocs hogy előtte nem tettem...)! Na szóval: -átmosás azt jelenti hogy valamilyen színnel (én a te esetedben vmi sötétbarnát, vagy feketét ajánlok [ez művészolajfestékben a legjobb de ha nem dolgoztál még vele nem ajánlom]) "átmosod" a járművet, a festéket felhigítod kb 1:4 arányban higítóval (a 4 a higító) és egy laposecsettel az egész járművet átkened vele, ezt akár többször is megteheted, ez megtöri a jármű felületeit és kopottas külsőt ad neki - filterezés tudomásom szerint a jármű felületeinek különbözö színekkel való átmosását jelenti, azt hogy például rozsdás színnel mosod át az egyik páncéllemezt, de a másikat már egy sötétebb színnel Javítsatok ki ha rosszul írtam! Az alap ötlet jó Gyurma, remélem ezzel segítettem. | |||||
Gyurma | Adatlap | 404970 | 2008. február 11. 20:58 | ||
nah és itt jön + pár kérdés: -filterezés -átmosás ( bocsánat a hülye kérdésekért, de nem vagyok otthon az ilyen dolgokban) remélem valaki segít. Előre is nagyon köszönöm! Persze, a felverődő sár még ott lesz, csak a lánctalpat meg a kerekeket azért kentem le előre, mert így könnyebb volt az összeillesztés. Amúgy az alapötlet milyen? | |||||
vitarisi | Adatlap | 404969 | 2008. február 11. 20:43 | ||
Szerintem is el kell egy lakkozás Gyurma... Én még azt tudnám javasolni hogy koptasd meg egy kicsit még a járművet, filterezd, mosd át még párszor (feketével, vagy sötét barnával) mert így nagyon újszerű, pedig már 44'et írunk és a jármű már a frontot is megjárhatta! A futómű nekem marhára tetszik, a görgőket nagyon eltaláltad!!! Az első kerekeknél még gondolom a felverődött sarat is fogod majd ábrázolni. Aztán mehet a porozás! | |||||
Ákos | Adatlap | 404968 | 2008. február 11. 20:13 | ||
Nekem is rózsaszín, akkor az én monitorom is rossz? | |||||
Gyurma | Adatlap | 404967 | 2008. február 11. 20:09 | ||
Hawk! Sajna matt lakkal még nem festettem le ilyeneket, mert 1 kicsit féltem( itt ne nevess ki pleeeseee ), de felvilágosítanál: attól nem lessz fényes, csak bevonatja lessz? Bocs, ha hülyeség a kérdés. Amúgy az alapötlet: 1944. Normandia, 1 külváros, amerikaiak elkezdték elfoglalni a várost. A csapatszállító a város környékéről jön, ezért lesz saras, de a szétlőtt épületek pora meg látszik már rajta. Megáll 1 ház előtt, aminek 2. emeletét szétlőtték, az alsó szinten pedig 1 lángszórós német "tevékenykedett", aki éppen a csap.szállító legénységével beszél. A szállító mellett 2 német nyomul előre, a drót- és tankakadály között. Hát kb ennyi... | |||||
tankos_srac | Adatlap | 404966 | 2008. február 11. 20:04 | ||
A lánctalp Flat Earth, valszeg nem jön át a fotókon, vagy rosszul van beállítva a monitorod. Filterezve van, ezt még a kopások előtt megejtettem, mert utánna értelmetlen lenne. Viszont a rozsdára kösz, hoyg felhívtad a figyelmemet, lehet, hoyg tényleg túlzásba estem vele. Koszolva még egyáltalán nincs, de lesz, azt viszont majd a diorámához igazítom a későbbiekben. A hegesztési varratokkal kapcsolatban mire gondoltál? Köszi a hsz-t!!! Üdv: ts | |||||
Hawk | Adatlap | 404965 | 2008. február 11. 19:44 | ||
Szia! Majd még egy réteg mattlakkal ereszd meg a kasztnit mert elég fényes még a felület, az sokat fog rajta dobni. Azt nem tudom hogy nedves sarat szeretnél e, mert ha nem akkor az egészet megküldheted lakkal :-) Várom a végeredményt! Üdv! Hawk |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Hello Barnamedve!
Na ezek szerint akkor megjött az email, ennek örülök! :) Na szóval: amikor a sziennával "átmosod" nem kell megszáradnia, inkább csak meg kell "szikkadnia" (a higítónak el kell belőle párolognia. én revell colormix-el higítom) ez max. 5-10 perc! A képről annyit hogy ezek LOUVRE márkájú festékek égetett szienna, umbra, és testszínben (kicsit koszosak, elvégre használom őket már vagy 2 éve :) ) ilyeneket kapsz Művészellátókban vagy hobbiboltban, árat nem nagyon tudok mondani anno volt egy tubus kb 700 forint! (jó rossz a kép, elnézést, mobillal készült!)