/ Fórumok /

Mi készül éppen?

Átfutottam a topikokat, ilyet nem nagyon találtam. Kinek éppen mi készül? H a valaki veszi a fáradságot, pár fényképpel összefoglalhatja éppen mit csinál/hogyan csinálja! Szerintem sok embernek tanulságos.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736., 737., 738., 739., 740.,
741., 742., 743., 744., 745., 746., 747., 748., 749., 750., 751.
Emerick 405019 2008. február 16. 21:30
Válasz erre
Szia!

Szerintem határozottan jó! Először túl zöldnek tűntek a ződségek, de valójában az ilyen növények sokszor ilyenek. Szóval tetszik! :)

Üdv:
Em.
Hawk 405018 2008. február 16. 21:26
Válasz erre
DSC00149
DSC00149
DSC00151
DSC00151
DSC00152
DSC00152
DSC00157
DSC00157
DSC00159
DSC00159
DSC00160
DSC00160
DSC00161
DSC00161
DSC00162
DSC00162
DSC00163
DSC00163

Sziasztok!
Azt hiszem hogy befejeztem a BigFootot.
Várom a véleményeiteket kritikáitokat.
Üdv!
Hawk
Blasio 405017 2008. február 16. 19:17
Válasz erre
Hali

Jól néz ki a Thunderbolt, szép lett rajta a fémszín. Koszolás azon múlik, mennyire akarod koszolni..:P. Én a helyedben "B"-s rotringceruzát kihegyeznék csiszolópapíron, és a panelosztásokat finoman kihúznám vele. A kipufugókhoz, meg a gépágyúfüsthöz pedig a következőt talán: fekete pasztellkrétát lereszelnék. Azután vékony ecsetet (max. 1-es )vízbe szoktam mártani, majd a krétaporba mártani, és a kipufugócsőhöz, és fegyvercsőhöz egy pontban "odapöttyözök". Aztán egy másik száraz ecsettel áramlásirányban a pöttyöt elfestem. A krétapor így szinte azonnal megszárad, és kíválóan imitálja a felületre tapadt füstöt, kormot.
Hawk 405016 2008. február 16. 17:50
Válasz erre
Szia!
Majd teszek be oda is képeket.
Hawk 405015 2008. február 16. 17:47
Válasz erre
Szia!
A sár nagy része eltűn most poros hatása van minta a szél befújta volna homokkal. Nyomvájú szándékosan nincsen mivel azt a hatást akarom kelteni hogy már régebb óta áll egy helyben.
Ma teszek még fel róla képeket.
Üdv!
Hawk
vitarisi 405014 2008. február 16. 16:27
Válasz erre
Louvre művészolajak
Louvre művészolajak

Hello Barnamedve!
Na ezek szerint akkor megjött az email, ennek örülök! :) Na szóval: amikor a sziennával "átmosod" nem kell megszáradnia, inkább csak meg kell "szikkadnia" (a higítónak el kell belőle párolognia. én revell colormix-el higítom) ez max. 5-10 perc! A képről annyit hogy ezek LOUVRE márkájú festékek égetett szienna, umbra, és testszínben (kicsit koszosak, elvégre használom őket már vagy 2 éve :) ) ilyeneket kapsz Művészellátókban vagy hobbiboltban, árat nem nagyon tudok mondani anno volt egy tubus kb 700 forint! (jó rossz a kép, elnézést, mobillal készült!)
barnamedve 405013 2008. február 16. 14:35
Válasz erre
Gyurma! igen a dicséret neked szól, és jogosan, mert szerintem nagyon pöpec lett a 251-esed...
vitarsi!
régen néztem meg a postaládámat, de kösz, hogy szóltál, megnéztem, és nagyon hasznosnak találom...a kérdésem a következő lenne:
a sienna barna felvitele, és a száraz ecsettel történő leszedése között mennyi időnek kell eltelnie? ja, és tudnál nekem ide feltenni egy képet a művészolajról?

köszi: barnamedve
atikaaa 405012 2008. február 16. 12:34
Válasz erre
Italeri gyártmányú commando hummer, 1:35ös méretarányban, ez lesz az első makettem, igy nem akarok nekiugrani.
pár tippet tudtok hozzá mondani,mivel lehetne még élethübbé tenni?ill. készülése közben biztos,fogok kérdezni...:)
Emerick 405011 2008. február 16. 11:23
Válasz erre
Szia!

A gredva tényleg soknak tűnik. Amúgy van benne ötlet és kurázsid is bőven, hogy így bevállalod a dolgot. (Én a sarazástól mindig tartottam.) A dioráma topicba is beteheted a képeket. ;)
Így tovább!

Em.
zed911 405010 2008. február 16. 08:44
Válasz erre
P47-N 1
P47-N 1
P47-N 2
P47-N 2
P47-N 3
P47-N 3

Én is haladok a P47-esemmel. Jelenleg így állok.

Viszont majd a koszoláshoz kéne pár jó tanács. Azt még nemigen csináltam.
zed911 405009 2008. február 16. 08:42
Válasz erre
Sztem nagyonjó. Egyedül a nyomvájút hiányolom ha már ennyire saras a gép.
Hawk 405008 2008. február 16. 00:56
Válasz erre
DSC00141
DSC00141
DSC00143
DSC00143
DSC00148
DSC00148

Sziasztok!
Hosszú idő eltelte után ma ismét nekifogtam a Big Footnak és ez lett a végeredmény. Még dolgozom rajta, a teherautóról a csuvának a nagy része lefog jönni, itt a nagyobb darabkákra gondolok. Meg még csinosítgatni kell egy picit.
Véleményt ti mondjatok.
Üdv!
Hawk
Gyurma 405007 2008. február 15. 20:24
Válasz erre
barnamedve: ha nekem szól, akkor kössz.(ha nem akkor + bocs)
vitarisi 405006 2008. február 15. 18:52
Válasz erre
Barnamedve!
Nem kaptad meg az email-omat?
barnamedve 405005 2008. február 15. 18:43
Válasz erre
ohh haver...ez nagyon ott van
Gyurma 405004 2008. február 15. 16:06
Válasz erre
DSCF9210
DSCF9210
DSCF9211
DSCF9211
DSCF9212
DSCF9212
DSCF9213
DSCF9213
DSCF9214
DSCF9214
DSCF9216
DSCF9216

hát dolgozgattam 1 kicsit: saraztam, koszoltam.
Mivel történetemben a 251/7-es a város környékéről érkezik, ezért saras, és mivel a városba már bele-belelőttek, így a törmelékből a por beletapadt a sárba.

Nem mostam át. De a koszolásnál Y-tong tégla-porból+kis vízből pépet csináltam, lekenegettem a makettet( csomós lett az egész, de úgy látom, így volt jó) , megszáradt, és utána a felesleget ecsettel leszedtem.
ÉÉÉSS: eltűnt a sokak által emlegetett csillogás is.(lehet hogy nem így látszik az ablakon bejövő fénytől, de nem fényes)
Gébics 405003 2008. február 14. 09:47
Válasz erre
Sziasztok!

Mindenkinek köszönöm a dícséreteket!Feltettem a cikket,majd ha Mekették regisztrálták,olvashatjátok is.A cikkben írok a figurák festéséről is-válaszolva halacinak.A villanyoszlopos kritika jogos,de csak ilyen fák voltak itthon,de legközelebb jobban figyelek.A lánctalpat én feketére festettem az útmutató után és utána koptattam fém színnel,de a következő Shermannál már nem így teszem.A koszolásnál kimaradt részeket pedig majd kijavítom.

Gábor
tankos_srac 405002 2008. február 13. 22:02
Válasz erre
4238-F-3
4238-F-3
9910-Sherman-VC-Firefly,Ursel
9910-Sherman-VC-Firefly,Ursel
IMG_0955
IMG_0955

Hali!

Nekem tetszik! Külön jó, hogy nem akartál mindent agyonvágni sárral, ugyanis a harcjárművek nem indig sárosak. Koszoás jó, terepkidolgozás nagyon tetszik. Csupán két apróság: a jobb első meghajtógörgő belső fele kimaradt a koszolásnál, a másik a lánctalp színe (ez a mániám) a Shermaneken inkább földszínű mint fémes. Hogy ne csak a levegőbe beszéljek pár fotót felteszek.
BÉPÉ 405001 2008. február 13. 19:25
Válasz erre
Szia Gébics!
Nagyon tetszik az egész kompozíció és a makett, valamint a figurák is. Szerintem így jó, ahogy van. Egyetlen dolgot változtatnék rajta, ez pedig a villany(vagy telefon) oszlop maga. A fő tartója szerintem kissé vastagabb, mint ami az 1:35 méretarányhoz és a többi figurához és a Shermanhoz való. Ebben a méretarányban a kb 5 mm átmérőjű hengeres csaplécet lehet oszlopként használni, simára csiszolva. A csiga tartó (a kereszttartó) is kissé vastagabbnak tűnik, mint kéne. Ezeket vagy sztirol szálból, vagy pl. a füstölők elégése után megmaradó vékony bambuszszálból lehet jól összehozni.Ettől eltekintve tök jó az egész. Gratula. Üdv: BÉPÉ
halaci 405000 2008. február 13. 19:01
Válasz erre
Az a "valamikor" június 6-13. között van, mert ez az egyik tank, amit Wittmann kilőtt Villiers Bocage-nál. Talán a figurák koszolása (inkább árnyékolása) lehetne kicsit erősebb. Nekem tetszik, várom a cikket, főleg mert nekem is megvan mind a tank, mind a figurasor.
Gébics 404999 2008. február 13. 18:48
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11

Sziasztok!

Végre elkészültem a Firefly-yal.A dioráma 1944 nyarán,Franciaországban játszódik.
A tank azért olyan poros,mert archív fotókon ilyeneket láttam,sár nem is nagyon volt rajtuk a szárazság miatt.Többet most nem írok,mert majd felteszek egy cikket is és abban részletesen leírom a készlet hibáit,az építést,addig is minden véleményt szívesen fogadok.

Gábor
Gyurma 404998 2008. február 13. 17:47
Válasz erre
kössz hondarider.
a fakítás pl miből áll? Mert gondoltam Gunze koszoló szettel, de a legutóbbi rendelésemnél már nem kaptam
hondarider 404997 2008. február 13. 17:21
Válasz erre
Az is jó megoldás, ha
1. lefested olajjal (higitós, pl revell, humbrol)
2. lelakkozod akrillal (pl. tamiya akril, futur padlóápoló)
3. fakíthatod, koszolhatod, filterezheted olajjal.
Tartsd be a száradási időket.
Gyurma 404996 2008. február 13. 15:46
Válasz erre
Nowotny 404995 2008. február 13. 07:01
Válasz erre
tankos_srac 404994 2008. február 12. 21:21
Válasz erre
Ajánlom figyelmedbe a Makettező ABC Makettező Lexikon 9. részét a festékekről, sok haszonos dolog van benne. Röviden csak annyit, hogy ne mlehet a felületet ugyanolyan oldószerű anyaggal kezelni, mint amilyen az alapfestésked. Magyarán, ha akrillal festesz akkor olaj vagy szintetikus festékkel filterezd/mosd, stb., ha szintetikussal festettél, akkor akrillal.
tankos_srac 404993 2008. február 12. 21:10
Válasz erre
Világos, értem én miről van szó!
tankos_srac 404992 2008. február 12. 21:09
Válasz erre
Nagyon szégyellem magam, de nem vettem meg. Lásd az előző hszt...
Gyuro83 404991 2008. február 12. 21:01
Válasz erre
Szia!

Megvenni nem tudom hol lehet,de innen le tudod tölteni pdf-ben:
www.farposst.ru/page/13/

Üdv:Gyuro
borisz 404990 2008. február 12. 17:40
Válasz erre
Gyurma 404989 2008. február 12. 17:38
Válasz erre
Van Revell vízbázisú is. Így már logikus. Tehát akkor most hiába mosnám át, lehozná az előző réteget. Szerintetek újrafessem akrillal?
Mertlehet, hogy ez lessz...
vitarisi 404988 2008. február 12. 15:42
Válasz erre
Nem egyenlő vele. Akril festék= vizesbázisú, vízzel higítható, tehát nem szintetikus (higítós). Tamiya gyárt akrilt, van Lifecolor, és Valejo. Én ezekről tudok, de biztos van még más akril festék is...
Gyurma 404987 2008. február 12. 14:34
Válasz erre
az akril nem egyenlő az olajfestékkel, ugye?
Mert én olajfestékkel dolgozok
hondarider 404986 2008. február 12. 14:18
Válasz erre
A terepszínt akrillal kell felvinni, és ha megszáradt, akkor a higító nem fogja bántani
Gyurma 404985 2008. február 12. 14:10
Válasz erre
hát gyerekek nagyon szépen köszönöm mindenkinek a segítséget, már nem vagyok hülye...
csak annyi: én olya próboltam műanyag lapon, hogy festettem rá terepmintát, és átmostam híhító-festék keverékkel, és telljesen feloldotta a festéket.
Itt én hibáztam, vagy tényleg ez a lényege?
vitarisi 404984 2008. február 12. 13:28
Válasz erre
Hát figyelj, ízlések és pofonok...Kinek mi vált be, de egyébként biztos igaza van, mert az öreg MIG nem ma kezdte! Erről jut eszembe, hogy sokáig úgy voltam (egészen addig amíg egy párat be nem tudtam szerezni) hogy jó nekem a pasztell kréta, minek a Mig-Pigment, de amióta van, azt tudom mondani elég jó, és megéri az árát. Kifejezetten makkettezőknek gyártották, ezért tökéletesen beválik, gondolom a F.A.Q.-ban is ír ezek használatáról...
Nowotny 404983 2008. február 12. 13:06
Válasz erre
Üdv.
Neked megvan ez a könyv? Hol vetted és mennyiért ha igen?
Toth_Gabor 404982 2008. február 12. 12:59
Válasz erre
1195000578
1195000578
1195000589
1195000589

Hali!

Most jön az, hogy más tollával ékeskedem. De valami ilyesmire gondoltam

Üdv,
T.G.
tankos_srac 404981 2008. február 12. 12:55
Válasz erre
Bocs, de előjött a grafomániám!

Szóval, volt szerncsém belenéznia Miguel Jimeneznek a FAQ c. művébe, szerinte - márpedig, ha jól tudom ezt ő fejlesztette ki, úgyhogy biztosan tudja - az átmosás (wash) és a filterezés (filtering) között több különbség van.

A filterezés 95% hígító (értsd: oldószer)- 5% festék keverékével az alapszín(ek) felsfestése után nyhénnedves nagy ecsettel történő átfestése. Az ecsetet az oldatba dugod, jó alaposan kihúzod, akár papírtörlőn is és egyenes vonalakkal egyszerre csak egy rétegben átmész az egész felületen. Ha megszáradt(1-2 óra, terpentinnél lényegesen több!!!) jöhet a következő réteg ugyanígy. Minimum 3 réteget ír, ennyi kell, hoyg a felülett nyers színe megváltozzon, de látszani fog!

Utána jön a fakulás(asszem Fading) az az amikor a naptól kifakult vízszintes felületekre világos festéket pöttyözöl ecsettel és szépen egybe mosod.

Ez után jön az átmosás (wash) amikor a kiemelni kívánt felületeket (panelvonalak, fedélynílások, hegsztési varratok, stb.) 80% oldószer - 20% festék keverékével befolyatod. Utána a felesleget visszamosod oldószeres ecsettel.

Röviden ennyi, a könyvében minden fotókkal dokumentálva, szépen érthetően. A PM-ben megjelent cikkei szintén egyértelműen leírják ugyan ezt a folyamatot képekkel illusztrálva. Tessék beszerezni a szakirodalmat aztán hajrá!

Bocs, hogy ilyen sokat írtam, de bízom benne, hogy mások épülésére is szolgálhat!

ts
tankos_srac 404980 2008. február 12. 12:40
Válasz erre
TG, Ákos!

Köszi a véleményeket! A lánctalapat még erősen kezelésbe veszem a koszolás előtt, azt hiszem sötétbarna vagy sötét szürke (???) átmosás javítani fog az összhatáson. Természetesen utána koszolva lesz, az is sokat segít majd. A rozsdásodást tegnap este erősen visszamostam, szerintem tényleg túlzásba estem vele... Most jobb. A varratokon is próbálkozom majd.
A színekre visszatérve, valszeg a fényképező gépem beállításával van a gond, attól lett optikailag "meleg" a lánctalp. Elismerem tényleg van egy enyhe rózsaszínes beütése. :-D
Még egyszer kösuzi a véleményeket!

Jó makettezést!

ts
vitarisi 404979 2008. február 12. 11:43
Válasz erre
Hát de amit te írsz filterezéshez azt én KÖDÖLÉSNEK hívom, és én azt az álcázófestés felfújása után szoktam csinálni, az alapszín felhígított változatával lefújom a járművet és így kapom az általad leírt hatást. Szerintem a filterezés szóban benne van az hogy filterekkel, vagyis "szűrőkkel" töröm meg a makett egyhangúságát, ami jelentheti azt is hogy feketével befuttatom a panelvonalakat...de én azt meg inkább a panelvonalak kiemelésének, panelezésnek hívnám (panelek közepe világosabb széle sötétebb)...Bocs Tray ha túlságosan szőrszálhasogató vagyok...lehet hogy nincs igazam...
Toth_Gabor 404978 2008. február 12. 11:43
Válasz erre
Hali!

Persze, elfogadjuk a másságot! :-)

Elsősorban túl nyers a lánctalp. Nekem nem az a bajom, hogy tamiya-e vagy nem, hanem az alapszín egy korrodált fémlánctalnál sötétebb összhatású, és erre jön aztán a koszolódás. A varratoknál sok olyan makettet láttam, ahol erősebb lerakódást/lepattogzást alkalmaztak. Valszeg azért, mert ezek felülete érdesebb, bizonyos helyeken kiáll a felületből.
Üdv,
T.G.
Ákos 404977 2008. február 12. 09:12
Válasz erre
egítné=segítené
Ákos 404976 2008. február 12. 09:11
Válasz erre
Nem bántottál meg senkit :)
De valahogy túl eltérő színű a lánctalp a görgőktől. Egy kis porozás, koszolás egítné eltüntetni a különbséget.
f2d 404975 2008. február 12. 08:23
Válasz erre
Az bizony rózsaszín, az otthoni és a munkahelyi gépemen is.:-(
tankos_srac 404974 2008. február 11. 22:52
Válasz erre
Nagyon sajnálom, senkinek a monitorját nem akartam megbántani! :-D Leteszem a nagyesküt, hogy a valóságban Tamiya Flat Earth színű és az én monitoromon is az. Nem értem, hogy látszhat rózsaszínnek, holnap megnézem a munkahelyi gépemen is.
Hawk 404973 2008. február 11. 22:48
Válasz erre
Nyugodtan átlehet menni a felületen matt lakkal csak arra vigyázz én is beleestema hibába hogy matricázás után fújtam át mattlakkal (Faust márkájúval) és a matricák felpenderedtek pedig azt hittem hogy oda fogja fogni. Látom hogy a gép már fel van matricázva szerintem a felpenderedést avval tudod megakadályozni hogy átkened a matricát és környékét sima makettezőlakkal pl.: revell és így ez elkerülhető lesz, én még nem próbáltam de szerintem működik a dolog. Ha nem javítsatok ki. A Faust festékspréről és lakkspréről csak annyit hogy Praktikerben hozzá lehet jutni.
És hogy kérdésedre válaszoljak a mattlakk elfogja tüntetni a csillogást.
Tipp: szoktam néhány darabot alkoholosfilccel lefesteni és tudod miután lekentem alkoholosfilccel az alkoholosfilc csillog meg hülye színek kavargóznak benne de miután átfújom mattlakkal ez teljesen megszünik.
Üdv!
Hawk
tray 404972 2008. február 11. 21:48
Válasz erre
Az átmosás, (mosás, beeresztés) lehet sokkal hígabb is, és nem szüséges a teljes felületre kiterjednie. Pl. a panelezés, és a pinwash, a szegecselés kiemelése is ide tartozhat, aminek az a lényege, hogy hajszálcsövesség hatására a festék az apró résekbe szalad bele.
A filterezés - szerintem - az, hogy halványan ködöljük a festést. Pl. álcázóminta festése után előfordul, hogy túl kontrasztos a szín, ilyenkor az alapszínnel át lehet ködölni, így a festés sokkal fakóbb lesz (én így szoktam, legalábbis).
vitarisi 404971 2008. február 11. 21:15
Válasz erre
Ha már én javasoltam, el is mondom (bocs hogy előtte nem tettem...)! Na szóval:
-átmosás azt jelenti hogy valamilyen színnel (én a te esetedben vmi sötétbarnát, vagy feketét ajánlok [ez művészolajfestékben a legjobb de ha nem dolgoztál még vele nem ajánlom]) "átmosod" a járművet, a festéket felhigítod kb 1:4 arányban higítóval (a 4 a higító) és egy laposecsettel az egész járművet átkened vele, ezt akár többször is megteheted, ez megtöri a jármű felületeit és kopottas külsőt ad neki
- filterezés tudomásom szerint a jármű felületeinek különbözö színekkel való átmosását jelenti, azt hogy például rozsdás színnel mosod át az egyik páncéllemezt, de a másikat már egy sötétebb színnel
Javítsatok ki ha rosszul írtam!
Az alap ötlet jó Gyurma, remélem ezzel segítettem.
Gyurma 404970 2008. február 11. 20:58
Válasz erre
nah és itt jön + pár kérdés:
-filterezés
-átmosás
( bocsánat a hülye kérdésekért, de nem vagyok otthon az ilyen dolgokban)
remélem valaki segít. Előre is nagyon köszönöm!
Persze, a felverődő sár még ott lesz, csak a lánctalpat meg a kerekeket azért kentem le előre, mert így könnyebb volt az összeillesztés.
Amúgy az alapötlet milyen?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736., 737., 738., 739., 740.,
741., 742., 743., 744., 745., 746., 747., 748., 749., 750., 751.