<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Matador | Adatlap | 405227 | 2008. március 7. 11:23 | ||
Szerintem sincs a spiten orrsegédszárny, elég vékony a szárny hozzá, macerás lett volna megoldani. de ha valaki küld egy fotót én is jól meglepődök! :) | |||||
hofi | Adatlap | 405226 | 2008. március 7. 11:09 | ||
Amúgy a Heller és a Matchbox szerint a Spitfire IX-esen és a XVI-oson volt orrsegédszárny, legalábbis az E szárnyon (a gépágyúktól kifele). Persze, egyik cég sem az az übermegbízható referencia... :) | |||||
hofi | Adatlap | 405225 | 2008. március 7. 11:02 | ||
Nem Spit volt, amin láttam, de már nem emléxem, mi volt az... Vagy 20 éve olvastam, már az sem rémlik, hogy miben. Csak ez a "paszta" nagyon megragadt, mert addig én se tudtam, miért kell. | |||||
ego | Adatlap | 405224 | 2008. március 7. 10:33 | ||
Bocsi ! Szerintem a spit-en nem volt orrsegédszárny! Amennyiben tévedek , küldjél már egy fotót róla nyitot helyzetben! | |||||
Matador | Adatlap | 405223 | 2008. március 7. 10:30 | ||
Az én ismereteim szerint is a belső részen keletkezik a felhajtó erő nagyobbik része, de ettől részben függetlenül a külső részen a belépő élnél az áramlás laminálisabb mint a belső részen. ezért a levegő szabályosan ráhordja rétegenként a nedvességet/jeget, míg a turbolensebb belső résznél sokkal kevésbé zajlik ez a folyamat. de én ezekről már jó régen tanultam. | |||||
Stefan | Adatlap | 405222 | 2008. március 7. 10:20 | ||
A felhajtóerő legnagyobb része a belső részén keletkezik a szárnynak, úgyhogy itt a legfontosabb rajta tartani az áramlást. A külső részeken már kezdi megkerülni a levegő (ezért IS alakul ki az örvénylés a szárnyvégektől hátrafelé). | |||||
hofi | Adatlap | 405221 | 2008. március 7. 10:15 | ||
Én is jegesedésgátlónak tudom a sárga csíkot. Sőt, amikor erről olvastam (valami angol gépnél) kifejezetten "jegesedésgátló paszta" volt a dolog neve. Hogy miért csak a belső éleken, azt nem tudom, de én pl. az orrsegédszárnyat láttam ilyenre festve, ahol tényleg turbulensebb az áramlás; ez lehet magyarázat. | |||||
ego | Adatlap | 405219 | 2008. március 7. 05:46 | ||
Ezt csak gondolod ugye ? :-D | |||||
Hind | Adatlap | 405218 | 2008. március 6. 21:55 | ||
Szerintem meg-vizuális jegesedésjelző.Amint akkora a belépőélen a jégréteg vastagsága,hogy nem üt át a sárga szín,akkor alacsonyabbra kell mennnyi! | |||||
Matador | Adatlap | 405217 | 2008. március 6. 20:22 | ||
Ezt az már bukta aki egyálltalán a sárga festékhez nyúl. :) nem hiába sárga a feketedoboz is. | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 405216 | 2008. március 6. 20:15 | ||
Nem lehet, hogy a vízuális észlelhetőség csökkentése miatt? | |||||
ego | Adatlap | 405215 | 2008. március 6. 20:01 | ||
Matador | Adatlap | 405214 | 2008. március 6. 19:57 | ||
Valószinűleg azért mert, a szárnyon kifelé haladva egyre inkább laminálissá válik az áramlás, míg a csatlakozásoknál - pl. a motor miatt - meglehetősen turbolens, így ott kevésbé hajlamos a jegesedésre. Nem tudom, hogy esetleg a kipufogó gáz, illetve a motorhő befolyásolhatta-e 5-6 esetleg 700km/ó-nál. mondjuk a jegesedés inkább alacsonyabb illetve közepes magasságon jelentkezik, ahol meg nem mentek ennyivel. mindenesetre tényleg érdekes téma :) a japánoknál is főleg a légierő használta a belépőélen a sárgát a haditengerészet kevésbé, jó lenne tudni azt is miért ... | |||||
Tibcsi | Adatlap | 405213 | 2008. március 6. 19:48 | ||
Akkor viszont az nem egészen tiszta, hogy miért nem festették végig a szárnyon? A japán gépeknek (ha jól emlékszem), viszont csak a belső fele volt sárgára festve... nemtudom... de most már engem is kezd érdekelni. :) | |||||
Matador | Adatlap | 405212 | 2008. március 6. 19:43 | ||
még lehet igazad :) elég rég olvastam már erről, de emlékeim szerint akkor ezt olvastam. könnyen lehet, hogy valami olyan réteg amin kevésbé tapad meg a jég, abban nagynak tűnik az egyezség, hogy fényes sárga volt. ez elég komoly probléma lehetett az európai hadszintéren is, nagyon sok gép esett le emiatt, még késöbb is. probáltam most rákeresni a google-ban, de nem sokat találtam. a lancesteren is sárga volt a belépőél, pedig azt nehéz lehetett lefejelni :) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 405211 | 2008. március 6. 19:31 | ||
Ez viszont nekem volt újdonság. Eddig azt hittem, csak egyszerű figyelmeztető festés, hogy ne fejeljék le az emberek a szárnyat. :) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 405210 | 2008. március 6. 19:27 | ||
Ok. :) csak kérdés volt, mert szokatlannak tűnt. :) A piros jelzést a géppuska torkolatok elől csak azért nem mondom, mert arról biztosan(?) tudom, hogy csak ragasztószalag volt, így jelezték, hogy be van töltve a fegyver és hogy ne menjen bele kosz. | |||||
Matador | Adatlap | 405209 | 2008. március 6. 19:04 | ||
Amennyire én tudom a sárga a belépőélen nem jelzés, hanem egy a szárny jegesedését gátló réteg. (nem tudom, hogy esetleg alatta fűtés lehetett vagy más módon, de úgy tudom ezzel függ össze) és valóban csak késöbb alkalmazták. hurricane mk.II-n már látható. üdv Balázs | |||||
ego | Adatlap | 405208 | 2008. március 6. 18:48 | ||
Gondos kutató munka alapján kijelenthetem, hogy nem. A szín megeggyezik az alsó szinnel. A belépőélen a sárga csík csak késöbb került felfestésre ( Vb.) bár még nem tudtam rájönni , hogy mi értelme volt. Esetleg ha valaki tudja elmondhatná ! | |||||
Tibcsi | Adatlap | 405207 | 2008. március 6. 18:43 | ||
Nagyon kafa! :-)) Csak két észrevétel (kérdés): - a keréktárcsa nem fémszínű? - a szárny belépőn nem kell felfesteni a sárga jelzést? De amúgy gratula! :-)) | |||||
ego | Adatlap | 405206 | 2008. március 6. 18:32 | ||
borisz | Adatlap | 405205 | 2008. március 5. 21:16 | ||
Nagyjából ezért, igen. | |||||
imi | Adatlap | 405204 | 2008. március 5. 20:57 | ||
Hali, messze nem vagyok szaki sőt elég laikus, de ha jól tudom emlékszem a rossz minőségű vagy éppen teljesen hiányzó alapozófesték miatt egyrészt. Másrészt pedig a többi nemzet gépeihez képest messze többet működtek vízfelszín fölött-melett és ez is közrejátszott. ha hülyeségeket írok valaki gyorsan javítson ki. üdv imi | |||||
bloodhund. | Adatlap | 405203 | 2008. március 5. 20:39 | ||
Azt szeretném megkérdezni, csak ugy mellékesen érdekel a dolog, hogy mért kopnak le jobban szinte mindig a japán gépekröl az álcafestékek. Rengeteg japán repülögép makettet láttam amin a többi repülögépekkel szemben rengeteg helyen kilátszot allatta az aluminium szín. A japán repülögépeken mért van annyi fémes kopás és a többi II.vh gépen mért nincs annyi??? A japánok nem használtak alapozót?? | |||||
Zoltán | Adatlap | 405201 | 2008. március 5. 15:44 | ||
Sziasztok. Nálam ez a figura készült a 7végén. 1:48-as RAF figurakészletből való (van még benne 6bácsi + 1kutya). Sajnos figurafestés terén semmi tapasztalatom,de szerintem nem lett olyan rossz. Atán nem bírtam magammal és kicsit belekontárkodtam az F-86os kabinjába is. | |||||
kékfény | Adatlap | 405199 | 2008. március 4. 22:22 | ||
Ice! Tudnál róluk mutatni 1-2 közelebbi fotót? Ha nem gond. :) De jöhet magánba is!! manyi78@t-online.hu Kékfény. | |||||
oritomi | Adatlap | 405198 | 2008. március 4. 20:35 | ||
Icebreaker | Adatlap | 405197 | 2008. március 4. 20:25 | ||
Kékfény! Nekem ugyan van rendőrségi, mentő, tűzoltő, de kék villogó csak a vízi mentőmön van! Az viszont nagyon süti!:-) Ice | |||||
kékfény | Adatlap | 405196 | 2008. március 4. 20:12 | ||
Szia Ice! Jók azok a hongwellek én azokból is csak a kéklámpásakat gyűjtöm. De Land Rover még egy sincs. :)) Kékfény. | |||||
Icebreaker | Adatlap | 405195 | 2008. március 4. 18:10 | ||
Helló Kékfény! A elhivatottság a lényeg! :-) Mindenki ecsettel kezdi! :-) A Range nekem is megvan, még dobozban, Camel-es matricák akarok szerezni hozzá egyszer. Komoly utánnajárással szerváltam 2db 1/43-as Hellert . Azokat a HongWell azonos méretarányú kész autóival fogom kicsit tuningolni. csak idő kérdése.:-) Ice | |||||
kékfény | Adatlap | 405193 | 2008. március 4. 17:00 | ||
Hoppá ez kétszer ment! BOCSI :)) | |||||
kékfény | Adatlap | 405192 | 2008. március 4. 16:48 | ||
Szia Icebreaker! Nekem ezek a terepjárók vannak, igaz már vagy 10-12 éve készítettem őket. Ezek még ecsettel festettek, lakkot is csak a szafaris látott, azt is jóval az összerakás után. :)) Kékfény. | |||||
kékfény | Adatlap | 405191 | 2008. március 4. 16:46 | ||
Szia Icebreaker! Nekem ezek a terepjárók vannak, igaz már vagy 10-12 éve készítettem őket. Ezek még ecsettel festettek, lakkot is csak a szafaris látott, azt is jóval az összerakás után. :)) Kékfény. | |||||
Hubcsi | Adatlap | 405190 | 2008. március 3. 23:51 | ||
Icebreaker | Adatlap | 405189 | 2008. március 3. 17:38 | ||
Hali! Ezen aztán lesz mit molyolni! :-) Jó munkát! Ice | |||||
Icebreaker | Adatlap | 405188 | 2008. március 3. 17:36 | ||
Helló! Lesz majd dióráma hozzá, még hajkurászok valami figurát(jelzem a felajánlásokat szívesen veszem! :-) ). Ománban, Jemenben, a Perzsa-Öbölben(nem DesertStorm), Borneón szolgált. Inkább a stvatag a zsánere, szerintem.Van néhány korrekt pálmafám, muszáj leszek elsütni! :-) Ice | |||||
Tibcsi | Adatlap | 405187 | 2008. március 3. 17:25 | ||
barnamedve | Adatlap | 405186 | 2008. március 3. 17:23 | ||
Icebraker!! Fik-Fik!! nem t'om, sztem jó lett...diorámába nem építed be? am hol szolgált a kicskocsi? Ja, és egy másik kérdés mindenkihez: ki látta a filmet? :D | |||||
apciroby | Adatlap | 405185 | 2008. március 3. 17:23 | ||
Az igaz,de azért könnyebbre is készíthették volna!Az a cehszlovák fehér-szürke piros csíkkal volt az enyém,a PM-be is benne volt.Jó makettezést!Robi | |||||
Tibcsi | Adatlap | 405184 | 2008. március 3. 17:15 | ||
Robi, Tudom, miről beszélsz (mint a reklámban..:)), egy ilyen Albát már összeraktam, de azt csak dobozból... ebbe belepróbálom a CMK gyantáit is, remélem, azért segít valamit a dolgon. :-)) Mert annál csak jobb lehet... :-DD | |||||
apciroby | Adatlap | 405183 | 2008. március 3. 17:12 | ||
Szia Kalóz!Lehet,hogy 3 ilyen asztal kellene.De addig is beszélünk majd,talán szolnokon.Üdv Robi | |||||
apciroby | Adatlap | 405182 | 2008. március 3. 17:09 | ||
Salou köszi szépen,most kimaradok ebből.Üdv Robi | |||||
apciroby | Adatlap | 405181 | 2008. március 3. 17:07 | ||
Hello Gábor!Szolnokon majd beszélünk.Robi | |||||
apciroby | Adatlap | 405180 | 2008. március 3. 17:04 | ||
Szia Tibcsi!Jó melót az albához!Tudom mit élhetsz át,néhány éve én is megépítettem az akkor új makettet,az akkor kapható 3 CMK cuccokat beépítve.Nem volt igazán sétagalopp.Hajrá.Üdv Robi | |||||
Icebreaker | Adatlap | 405176 | 2008. március 3. 15:56 | ||
Helló Tibcsi! Csak azért mert látom hasonszőrűek vagyunk! :-) Ice | |||||
Tibcsi | Adatlap | 405174 | 2008. március 3. 15:38 | ||
Nagyon tetszik! Érdekességképpen lefotóztam, milyen ritka vendég járt a házunk előtt a minap: | |||||
Icebreaker | Adatlap | 405173 | 2008. március 3. 15:32 | ||
Zsóti | Adatlap | 405172 | 2008. március 3. 12:06 | ||
A hétvégén nekiálltam befejezni egy régebben elkezdett Stug 3ast. Már túl vagyok több mint 200 szemenkénti láctalpon, a görgőkről most vakarom le a rosszul sikerült sarazást:S De már kezdem látni a fényt az algút végén!talán jövőhétvégére elkészülhet!Fényképekkel sajna nem tudok szolgálni, rossza fényképezőm:( Jó makettezést mindenkinek!;) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 405171 | 2008. március 3. 11:53 | ||
bloodhund. | Adatlap | 405170 | 2008. március 1. 13:50 | ||
ok köszi |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |