<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
István | Adatlap | 405248 | 2008. március 10. 12:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
István | Adatlap | 405247 | 2008. március 10. 12:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
T.G.!!! Nézzél be a csatahajós topicba. Van egy-két közös képünk. Tetszeni fog! Töltsd le magadnak. | |||||||||||||||||||||||||||
István | Adatlap | 405246 | 2008. március 10. 12:49 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Ákos! Szerintem az összes repülő közül a Phantom volt a leg látványosabb. Gratulálok a titkos projekthez! Nekem negyon bejön a stilusod. Főleg hogy Te is mindig fénykép után dolgozol, így nem lehet belekötni semmibe. Köszi az Akagis elismerésedet. | |||||||||||||||||||||||||||
Toth_Gabor | Adatlap | 405245 | 2008. március 10. 09:59 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Ákos! nagyon szép lett a phantom. Mik voltak a "tesztelt" koszolási technikáid? Üdv, T.G. | |||||||||||||||||||||||||||
cseka76 | Adatlap | 405244 | 2008. március 10. 07:35 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
sziklakks | Adatlap | 405243 | 2008. március 9. 23:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Ego szép a masina.Nekem soha nem sikerül ilyen visszafogottan koptatni:) Blitz meglesz? | |||||||||||||||||||||||||||
sainz | Adatlap | 405242 | 2008. március 9. 23:32 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Ákos! Ez nagyon tetszik!!! Gratulalok... Mi van, ha apait-anyait beleadsz egy makett epitesebe, es nem "csak" koszolni akarsz...:)) | |||||||||||||||||||||||||||
Ákos | Adatlap | 405241 | 2008. március 9. 23:25 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
A legújabb munkám, egy Hasegawa F-4F 1:48. A makett azért készült, hogy minden létezõ és nem létezõ koszolási technikát kipróbáljak rajta, ezért nem nagyon javítottam fel. Eduard maratást használtam a kabinhoz, a hajtómû be és kiömlõhõz, a futókhoz és az aknákhoz. Két másolt gyanta ülés került még a kabinba. Kellett is, mert elég koros a készlet, a panelvonalak egy része még pozitív, persze ezeket átkarcoltam. | |||||||||||||||||||||||||||
ati27 | Adatlap | 405240 | 2008. március 9. 20:55 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Bocs a z meg az y felcserélődik néha.. Svéd billentyűzet.. | |||||||||||||||||||||||||||
ati27 | Adatlap | 405239 | 2008. március 9. 20:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Mty | Adatlap | 405238 | 2008. március 9. 18:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
A diorámád kafa. | |||||||||||||||||||||||||||
Gébics | Adatlap | 405237 | 2008. március 9. 15:14 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Szia! Először én is járdát akartam melléjük rakni,de láttam egy fotót,amin pont így néznek ki a házak:az emberek az ajtóból a sárba lépnek ki egyből.Persze nem ez az általános,de jelen állás szerint nekem ez is elég.Legközelebb már jobban sikerülnek. :) Gábor | |||||||||||||||||||||||||||
halaci | Adatlap | 405236 | 2008. március 9. 14:03 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Szia, nekem is tetszik, de a házak valahogy nem passzolnak. Ilyen vakolt, ráadásul emeletes házakat nem építettek Nyugat-Európában földút két oldalára. Leglább egy járda kellene eléjük, é aszfalt, de legalább makadám út középre. A másik, hogy ha robolás nincs is, de a házak valóban nagyon sterilnek hatnak. Nem tudom pontosan megmondani, hogyan tudnád feldobni őket, de díszletszerűek. A tank viszont nagyon tetszik. | |||||||||||||||||||||||||||
hegyiember | Adatlap | 405235 | 2008. március 8. 22:01 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Most már értem a szituációt!Remek!Látom ahogy menekülnek a túlerő elől a németek! Megállíthatatlan az ÁTTÖRÉS! Gratulálok! | |||||||||||||||||||||||||||
Gébics | Adatlap | 405234 | 2008. március 8. 21:49 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Köszönöm az észrevételeket és dicséreteket! Hegyiember: A házak közé azért nem rakok semmit és azért nem amortizálom az épületeket,mert az ÁTTÖRÉS lényege,hogy a németek leadnak egy-két lövést a városba éppenhogy beérő amerikaiakra és szaladnak is a tank elől.Azt a pillanatot akartam megragadni,amikor a német előőrs szembesül a hirtelen felbukkanó túlerővel és el is menekülnek.Éppen ezért van a nagy kontraszt:semmi fedezék,meg hát két német a tank és a hét gyalogos ellen,akiket követnek a többiek. Vitariai,Hickory,F2D: A házak azért ilyen egyszerűek,mert a történet szempontjából nincs jelentősége a kialakításuknak.Roncsolva pedig azért nincsenek,mert itt még nem voltak harcok,mondhatni a hátsó ajtón kopogtatnak az amerikaiak.Arról nem is szólva,hogy az anyaguk,felépítésük sem teszi lehetővé a roncsolásukat:cipősdobozból készűltek,így nem lehetett és nem is volt célom a rombolásuk. Gábor | |||||||||||||||||||||||||||
hegyiember | Adatlap | 405233 | 2008. március 8. 21:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Gébics! Az eddig látott munkáid tetszettek!!!Ez is közéjük tartozik!:) A Sherman jól sikerült!Ha lehet egy ötletem:egy roncsot tehetnél az útra,lövésnyomok a falon,fedezék a fritzeknek(ami a harcokra utal)mivel ez ÁTTÖRÉS-ről szól. hegyiember | |||||||||||||||||||||||||||
vitarisi | Adatlap | 405232 | 2008. március 8. 10:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Gébics! Egész jó lett a dioráma, én is csatlakoznék az előttem szólókhoz, szerintem is a házak kicsit egyszerűek lettek, és én még az útat festeném kicsit át pár színnel hogy élethűbb legyen, kicsit túl egyszínű, túl homogén...De gratulálok, szép munka! | |||||||||||||||||||||||||||
Hickory | Adatlap | 405231 | 2008. március 8. 10:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Kolléga! Nekem nagyon tetszik,érdekes az elrendezése,jól vezeti a tekintetet,és hangulata is van.De ha megengedsz egy észrevételt:a házak nekem nagyon halottak,játék-jellegűek.Egy kis foltozás a vakolaton,repedezések,sokat dobna rajta. De ettől függetlenül egészen jó lett,gratulálok! | |||||||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 405230 | 2008. március 8. 09:06 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Nekem tetszik, csak nagyon bekerítetted, szerintem úgy látványosabb lenne, ha az egyik oldaláról nyitott lenne. Így a fő perspektíva csak felülről és a tank felől érvényesül. Jó a dio cselekménye, és az olvadó hó is tetszik, főleg úgy, hogy a jégcspokat sem hagytad le. | |||||||||||||||||||||||||||
Gébics | Adatlap | 405229 | 2008. március 8. 08:07 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Két és fél,három havi munka után tegnap elkészült eddigi legnagyobb munkám,az "Áttörés" című dioráma.Még annyi teendő lesz vele,hogyha veszek fényes lakkot,akkor a talajt átfújom azzal-a sáros hatás kedvéért,meg ahol a szódabikarbóna egy kicsit besárgult,oda még szórok.Nagyon várom a véleményeteket,mert ebben rengeteg munkám van. Gábor Ui.:Majd ha lesz időm,teszek fel róla cikket is. | |||||||||||||||||||||||||||
ego | Adatlap | 405228 | 2008. március 7. 20:34 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Na Jaaa !!! Én is így vagyok ezzel kérdéssel ! :-)) | |||||||||||||||||||||||||||
Matador | Adatlap | 405227 | 2008. március 7. 11:23 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Szerintem sincs a spiten orrsegédszárny, elég vékony a szárny hozzá, macerás lett volna megoldani. de ha valaki küld egy fotót én is jól meglepődök! :) | |||||||||||||||||||||||||||
hofi | Adatlap | 405226 | 2008. március 7. 11:09 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Amúgy a Heller és a Matchbox szerint a Spitfire IX-esen és a XVI-oson volt orrsegédszárny, legalábbis az E szárnyon (a gépágyúktól kifele). Persze, egyik cég sem az az übermegbízható referencia... :) | |||||||||||||||||||||||||||
hofi | Adatlap | 405225 | 2008. március 7. 11:02 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Nem Spit volt, amin láttam, de már nem emléxem, mi volt az... Vagy 20 éve olvastam, már az sem rémlik, hogy miben. Csak ez a "paszta" nagyon megragadt, mert addig én se tudtam, miért kell. | |||||||||||||||||||||||||||
ego | Adatlap | 405224 | 2008. március 7. 10:33 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Bocsi ! Szerintem a spit-en nem volt orrsegédszárny! Amennyiben tévedek , küldjél már egy fotót róla nyitot helyzetben! | |||||||||||||||||||||||||||
Matador | Adatlap | 405223 | 2008. március 7. 10:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Az én ismereteim szerint is a belső részen keletkezik a felhajtó erő nagyobbik része, de ettől részben függetlenül a külső részen a belépő élnél az áramlás laminálisabb mint a belső részen. ezért a levegő szabályosan ráhordja rétegenként a nedvességet/jeget, míg a turbolensebb belső résznél sokkal kevésbé zajlik ez a folyamat. de én ezekről már jó régen tanultam. | |||||||||||||||||||||||||||
Stefan | Adatlap | 405222 | 2008. március 7. 10:20 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
A felhajtóerő legnagyobb része a belső részén keletkezik a szárnynak, úgyhogy itt a legfontosabb rajta tartani az áramlást. A külső részeken már kezdi megkerülni a levegő (ezért IS alakul ki az örvénylés a szárnyvégektől hátrafelé). | |||||||||||||||||||||||||||
hofi | Adatlap | 405221 | 2008. március 7. 10:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Én is jegesedésgátlónak tudom a sárga csíkot. Sőt, amikor erről olvastam (valami angol gépnél) kifejezetten "jegesedésgátló paszta" volt a dolog neve. Hogy miért csak a belső éleken, azt nem tudom, de én pl. az orrsegédszárnyat láttam ilyenre festve, ahol tényleg turbulensebb az áramlás; ez lehet magyarázat. | |||||||||||||||||||||||||||
ego | Adatlap | 405219 | 2008. március 7. 05:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Ezt csak gondolod ugye ? :-D | |||||||||||||||||||||||||||
Hind | Adatlap | 405218 | 2008. március 6. 21:55 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Szerintem meg-vizuális jegesedésjelző.Amint akkora a belépőélen a jégréteg vastagsága,hogy nem üt át a sárga szín,akkor alacsonyabbra kell mennnyi! | |||||||||||||||||||||||||||
Matador | Adatlap | 405217 | 2008. március 6. 20:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Ezt az már bukta aki egyálltalán a sárga festékhez nyúl. :) nem hiába sárga a feketedoboz is. | |||||||||||||||||||||||||||
Toth_Gabor | Adatlap | 405216 | 2008. március 6. 20:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Nem lehet, hogy a vízuális észlelhetőség csökkentése miatt? | |||||||||||||||||||||||||||
ego | Adatlap | 405215 | 2008. március 6. 20:01 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Matador | Adatlap | 405214 | 2008. március 6. 19:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Valószinűleg azért mert, a szárnyon kifelé haladva egyre inkább laminálissá válik az áramlás, míg a csatlakozásoknál - pl. a motor miatt - meglehetősen turbolens, így ott kevésbé hajlamos a jegesedésre. Nem tudom, hogy esetleg a kipufogó gáz, illetve a motorhő befolyásolhatta-e 5-6 esetleg 700km/ó-nál. mondjuk a jegesedés inkább alacsonyabb illetve közepes magasságon jelentkezik, ahol meg nem mentek ennyivel. mindenesetre tényleg érdekes téma :) a japánoknál is főleg a légierő használta a belépőélen a sárgát a haditengerészet kevésbé, jó lenne tudni azt is miért ... | |||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 405213 | 2008. március 6. 19:48 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Akkor viszont az nem egészen tiszta, hogy miért nem festették végig a szárnyon? A japán gépeknek (ha jól emlékszem), viszont csak a belső fele volt sárgára festve... nemtudom... de most már engem is kezd érdekelni. :) | |||||||||||||||||||||||||||
Matador | Adatlap | 405212 | 2008. március 6. 19:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
még lehet igazad :) elég rég olvastam már erről, de emlékeim szerint akkor ezt olvastam. könnyen lehet, hogy valami olyan réteg amin kevésbé tapad meg a jég, abban nagynak tűnik az egyezség, hogy fényes sárga volt. ez elég komoly probléma lehetett az európai hadszintéren is, nagyon sok gép esett le emiatt, még késöbb is. probáltam most rákeresni a google-ban, de nem sokat találtam. a lancesteren is sárga volt a belépőél, pedig azt nehéz lehetett lefejelni :) | |||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 405211 | 2008. március 6. 19:31 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Ez viszont nekem volt újdonság. Eddig azt hittem, csak egyszerű figyelmeztető festés, hogy ne fejeljék le az emberek a szárnyat. :) | |||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 405210 | 2008. március 6. 19:27 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Ok. :) csak kérdés volt, mert szokatlannak tűnt. :) A piros jelzést a géppuska torkolatok elől csak azért nem mondom, mert arról biztosan(?) tudom, hogy csak ragasztószalag volt, így jelezték, hogy be van töltve a fegyver és hogy ne menjen bele kosz. | |||||||||||||||||||||||||||
Matador | Adatlap | 405209 | 2008. március 6. 19:04 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Amennyire én tudom a sárga a belépőélen nem jelzés, hanem egy a szárny jegesedését gátló réteg. (nem tudom, hogy esetleg alatta fűtés lehetett vagy más módon, de úgy tudom ezzel függ össze) és valóban csak késöbb alkalmazták. hurricane mk.II-n már látható. üdv Balázs | |||||||||||||||||||||||||||
ego | Adatlap | 405208 | 2008. március 6. 18:48 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Gondos kutató munka alapján kijelenthetem, hogy nem. A szín megeggyezik az alsó szinnel. A belépőélen a sárga csík csak késöbb került felfestésre ( Vb.) bár még nem tudtam rájönni , hogy mi értelme volt. Esetleg ha valaki tudja elmondhatná ! | |||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 405207 | 2008. március 6. 18:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Nagyon kafa! :-)) Csak két észrevétel (kérdés): - a keréktárcsa nem fémszínű? - a szárny belépőn nem kell felfesteni a sárga jelzést? De amúgy gratula! :-)) | |||||||||||||||||||||||||||
ego | Adatlap | 405206 | 2008. március 6. 18:32 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 405205 | 2008. március 5. 21:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Nagyjából ezért, igen. | |||||||||||||||||||||||||||
imi | Adatlap | 405204 | 2008. március 5. 20:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Hali, messze nem vagyok szaki sőt elég laikus, de ha jól tudom emlékszem a rossz minőségű vagy éppen teljesen hiányzó alapozófesték miatt egyrészt. Másrészt pedig a többi nemzet gépeihez képest messze többet működtek vízfelszín fölött-melett és ez is közrejátszott. ha hülyeségeket írok valaki gyorsan javítson ki. üdv imi | |||||||||||||||||||||||||||
bloodhund. | Adatlap | 405203 | 2008. március 5. 20:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Azt szeretném megkérdezni, csak ugy mellékesen érdekel a dolog, hogy mért kopnak le jobban szinte mindig a japán gépekröl az álcafestékek. Rengeteg japán repülögép makettet láttam amin a többi repülögépekkel szemben rengeteg helyen kilátszot allatta az aluminium szín. A japán repülögépeken mért van annyi fémes kopás és a többi II.vh gépen mért nincs annyi??? A japánok nem használtak alapozót?? | |||||||||||||||||||||||||||
Zoltán | Adatlap | 405201 | 2008. március 5. 15:44 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Sziasztok. Nálam ez a figura készült a 7végén. 1:48-as RAF figurakészletből való (van még benne 6bácsi + 1kutya). Sajnos figurafestés terén semmi tapasztalatom,de szerintem nem lett olyan rossz. Atán nem bírtam magammal és kicsit belekontárkodtam az F-86os kabinjába is. | |||||||||||||||||||||||||||
kékfény | Adatlap | 405199 | 2008. március 4. 22:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Ice! Tudnál róluk mutatni 1-2 közelebbi fotót? Ha nem gond. :) De jöhet magánba is!! manyi78@t-online.hu Kékfény. | |||||||||||||||||||||||||||
oritomi | Adatlap | 405198 | 2008. március 4. 20:35 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Icebreaker | Adatlap | 405197 | 2008. március 4. 20:25 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Kékfény! Nekem ugyan van rendőrségi, mentő, tűzoltő, de kék villogó csak a vízi mentőmön van! Az viszont nagyon süti!:-) Ice | |||||||||||||||||||||||||||
kékfény | Adatlap | 405196 | 2008. március 4. 20:12 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Szia Ice! Jók azok a hongwellek én azokból is csak a kéklámpásakat gyűjtöm. De Land Rover még egy sincs. :)) Kékfény. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Szerintem az összes repülő közül a Phantom volt a leg látványosabb. Gratulálok a titkos projekthez! Nekem negyon bejön a stilusod. Főleg hogy Te is mindig fénykép után dolgozol, így nem lehet belekötni semmibe.
Köszi az Akagis elismerésedet.