<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Mty | Adatlap | 407238 | 2008. szeptember 17. 17:40 | ||
mcs | Adatlap | 407237 | 2008. szeptember 17. 15:32 | ||
georch | Adatlap | 407236 | 2008. szeptember 17. 14:31 | ||
Sziasztok! Az SU-76-osomról némi képanyag. A ZIS-3 löveget - miután lefestettem - lemostam (túl sötét volt, napokig gondolkoztam, hogy jó-e, de újra festem inkább, a képen világosabb, mint a valóságban volt), most újra alapozva van. Rájöttem (nem volt nehéz), hogy a löveg szánja csak kb. fél hosszúságban van megjelenítve a maketten, ezt 0,3-as sztirolból pótoltam, illetve felragasztottam egy alkatrészt (elvékonyítva), amit korábban csak festés után akartam a helyére ragasztani. Sok helyütt pótoltam a hegesztési varratokat (A+B puttyból, illetve húzott szálból) és elkezdtem a Surfacerezést, a felületek ellenőrzését. A festéstől azért még elég messze vagyok, több helyen csiszolgatni, tömíteni kell még. Az emelőfüleket lecseréltem rézre a lövegpajzsot kicsit kiszélesítettem, hogy jobban hasonlítson az eredetire. Itt láthatóak az építés korábbi eseményei: www.attilaproductions.com/forum/viewtopic.php Üdv: Zoli/georch | |||||
Ákos | Adatlap | 407235 | 2008. szeptember 17. 14:30 | ||
A forrásom (a gyári '44-es szöveges leírás) konkrétan leírta, hogy a kabin alkatrészeit milyen színre kell festeni. Sárga alapozó kabin festéssel egyébként nagyon sok amerikai gépnél lehet találkozni, pl: az oroszoknál nemrég tóból kiemelt Airacobránál is ilyen színű a kabin (holott ott is más volt az előírás). A futószár festéséről: az általad megemlített szürkéhez hasonló sötétségű szürke volt az állvány színe. De nézd csak meg az általam belinkelt fotót, ott olyan világosságú, mint a gép hasa, de biztosan világosabb a kromát sárga felső résznél is, hiszen a felső rész megvilágított, a futószár pedig nem. A fotó alapján maradok a fehérnél. | |||||
Zebi | Adatlap | 407234 | 2008. szeptember 17. 14:04 | ||
Én csak ezt a belinkelt hátulról készült képet ismerem, azt hiszen ez van (csak nagyobban) az alapodon is. Ezen nem látok fellépőt. A kabinnál én még nem találkoztam sárgával, elvileg nem olyannak kellett lennie az előírások szerint. A forrásod nem "Tinted Zinc Chromate"-re gondolt? Mert az a zöld Interior Green egyik megnevezése, hivatalos dokumentumokban leginkább ezzel a névvel lehet találkozni. A futóaknák belseje megegyezett az alsó festéssel, ezért ezen a gépen valóban fehér volt, de például a futószár maradt Non-Specular Sky Grey, mert a beszállító nem állt át a fehérre, a korábbi sémában meg ez volt az alsó szín. | |||||
Ákos | Adatlap | 407233 | 2008. szeptember 17. 10:09 | ||
-A kabinbelső színéről az amerikai makettező kollégák nyilatkoztak: ebben a gyárban és ebben az időszakban nem festették az alapozót, tehát ezért maradt a sárga kabin. Valahol az általuk küldött eredeti festési utasítás másolata is megvan. Ebből kiderült pl az is, hogy ekkor a futóaknák belseje is fehér volt. -A hátulról fotózott fotón ott van a fellépő, ezért nem tüntettem el. | |||||
Zebi | Adatlap | 407232 | 2008. szeptember 17. 09:04 | ||
Szia Prop! A motor gyönyörű, a géppuska és az elvékonyított burkolat fantasztikus. | |||||
Zebi | Adatlap | 407231 | 2008. szeptember 17. 09:02 | ||
Szép, látványos darab! Egyedül a kabinbelső színével nem vagyok kibékülve, szerintem az zöld volt. A kabinbelsőt összeszerelés előtt festették, ezért gondolom, hogy az nem maradhatott alapozószínű. Sőt, abban sem vagyok biztos, hogy azt alapozták-e, mert az ott használt zöld valójában szintén cinkkromát sárga, némi feketével keverve. Ezen kívül még egy apró hiba: ezen az alverzión még nem volt a féklapon fellépőnyílás, ha jól emlékszem, csak az 1D-nél jelent meg. | |||||
pecso | Adatlap | 407230 | 2008. szeptember 17. 08:27 | ||
Hozzátenném még, hogy Ákos kollégától (megtiszteltetés, ha kollégának szólíthatom)csak ilyen MŰREMEKET várhatunk el, legalábbis az eddig versenyeken látott munkái után! Megemelem kalapom és csak GRATULÁLNI tudok! | |||||
pecso | Adatlap | 407229 | 2008. szeptember 17. 08:25 | ||
Amikor ilyen munkát látok, csak állok és tátom a számat. Ez már nem makettezés, hanem MŰVÉSZET csupa nagybetűvel. | |||||
warbirds | Adatlap | 407228 | 2008. szeptember 17. 07:37 | ||
10/9! De csak azért, mert az elgurult anyacsavart (még) nem csináltad meg... :DD | |||||
Ákos | Adatlap | 407227 | 2008. szeptember 16. 23:04 | ||
HUJBI | Adatlap | 407226 | 2008. szeptember 16. 21:59 | ||
a VAB-om fehér mielőtt belekötne valaki. :) belül Revell 59-es műtőzöld. | |||||
phun | Adatlap | 407225 | 2008. szeptember 16. 21:04 | ||
Basszus! Ezer bocsánat ÁKOS! Véletlen kis betűvel írtam a neved. Nem volt szándékos. Bocsánat! | |||||
phun | Adatlap | 407224 | 2008. szeptember 16. 20:53 | ||
Sziasztok! Ne haragudj ákos, de lenne még egy kérdésem. Nem a színekkel kapcsolatban. A kopaszodó úriembert a fülke mellett hogy hívják? :-) | |||||
Blackbird | Adatlap | 407223 | 2008. szeptember 16. 18:40 | ||
Üdv! Az Alanger gyártja, és a Keleti Blokknál még be lehet szerezni. Nekem a szolnoki börzén sikerült hozzájutnom. BB | |||||
Salieri | Adatlap | 407222 | 2008. szeptember 16. 18:09 | ||
Salieri | Adatlap | 407221 | 2008. szeptember 16. 18:02 | ||
Sziasztok! Nagyon kicsit haladtam...:( Ma inkább figus kedvem volt. Üdv Salieri | |||||
buksi | Adatlap | 407220 | 2008. szeptember 16. 17:34 | ||
szia Milyen márkáju illetve honnan tudnék szerezni? | |||||
Blackbird | Adatlap | 407219 | 2008. szeptember 16. 16:58 | ||
Gábor166 | Adatlap | 407218 | 2008. szeptember 16. 16:17 | ||
Akkor nagyon közel jártam az igazsághoz. :-) Bocs, a színekre való koncentrálás miatt elfelejtettem megdícsérni a makettet. Az ötlet maga különösen tetszik: hogy egy gyártási fázist ábrázoltál. :-) | |||||
Ákos | Adatlap | 407217 | 2008. szeptember 16. 15:45 | ||
Nagyon egyszerű az ötletedre a válasz: a szárny felhajtható részét más gyáregységben gyártották, már készen érkezett az összeszerelő sorra. Ez minden gép estén így volt. A fotó 1944-ben készült, a Squadron füzetben napra pontosan szerepel a dátum. 3 ágú légcsavar: az F4U-1 minden példányára ezt tették. A belépőél azért más színű alul, mert ebben a fázisban már fehérre volt festve a szány alul. Hidd el, utánanéztem, közel 1 év információgyűjtögetés után áltam neki a makettnek. Olyan szinten, hogy azt is tudom, hogy az egyes szerelési fázisokban pontosan mit csináltak a géppel. A fotó által mutatott a fázisban a beépített alkatrészek bevizsgálása zajlik, gyakorlatilag egy rendszerellenőrzés. | |||||
Gábor166 | Adatlap | 407216 | 2008. szeptember 16. 14:53 | ||
en.wikipedia.org/wiki/Image:CorsairUnderside.jpg Ezt találtam. | |||||
Gábor166 | Adatlap | 407215 | 2008. szeptember 16. 14:51 | ||
en.wikipedia.org/wiki/Image:CorsairUnderside.jpg Ezt találtam. | |||||
Gábor166 | Adatlap | 407214 | 2008. szeptember 16. 14:39 | ||
A szín (hit) vitához néhány ötletem lenne. (Előrebocsátom, hogy konkrétan nem tudom, csak ötletek.) A belépőél nem a jégtelenítő miatt másik alkatrész? Ekkor más színe is lehet. A kép nem tudom mikor készült. De a háromágú légcsavar alapján relative korai tipus. A II. VH. alatt a beszállítók más tipusoknál eltérő festékeket, lemezeket használtak. Ez okozhatja az alapszín eltéréseket. Az egyik szárnyszekció készre festve és a gép és a szárny másik fele alapozatlan... Na ez egy érdekes dolog. Akár gyári felújított darab is lehet. Nincs amerikai fórima a Corsairnak? Érdemes lenne ott megkérdezni. :-) | |||||
Ákos | Adatlap | 407213 | 2008. szeptember 16. 13:45 | ||
A szárny alját fehérre festettem, csak abból a szögből, amiből a makettet fotóztam, nem látszik. A vízszintes vezérsík nem mozgó részének felső felét (ki tudja ezt bonyolultabban mondani) is kromát sárgára festettem, mert a Squadron füzetben van egy kép hátulnézetből is, ott úgy látszik, hogy a törzs árnyalatára van festve, és így jobban tetszett. | |||||
HUJBI | Adatlap | 407206 | 2008. szeptember 16. 12:44 | ||
de ráérünk, de ráérünk...:) | |||||
salou | Adatlap | 407205 | 2008. szeptember 16. 12:43 | ||
Ha Ákost is elbizonytalanítjuk, akkor jól kinézünk ám! | |||||
notarius | Adatlap | 407204 | 2008. szeptember 16. 12:17 | ||
Gyanítom. Szerintem a belépőél nem szimplám a fénytörés miatt két árnyalat: fény jön mindenhonnan egy ilyen műhelyvilágításnál. A vezérsík (vízszintes) szerintem készrefestett. A motornál vannak kétségeim, meg a kabintető kereténél. | |||||
salou | Adatlap | 407203 | 2008. szeptember 16. 12:10 | ||
Ebben teljesen igazad van! Arra gondolsz hogy a törzs és a gép hasa is végleges festésű? | |||||
notarius | Adatlap | 407202 | 2008. szeptember 16. 11:58 | ||
Arra gondolok, hogy az azonos színű pöttyök szerintem azonos árnyalatok. | |||||
notarius | Adatlap | 407201 | 2008. szeptember 16. 11:54 | ||
A szárny alsó felülete és a felső felülete között elég jelentős fénybeli különbség van. | |||||
salou | Adatlap | 407200 | 2008. szeptember 16. 11:51 | ||
Ákos ugye ez egy eredeti Corsair? Mert szerintem mindenki azt hiszi hogy makett. Méghogy gyufásdoboz...persze! Ismered Virág elvtárs ide vonatkozó mondását? "Azt hiszi az az igaz amit a süket fülével hall, a vaksi szemével lát?" Az a bizonyos doboz meg lehet példul ürgebőrbe varrt valami. | |||||
Ákos | Adatlap | 407199 | 2008. szeptember 16. 11:37 | ||
Azonosra is festettem, csak nem egyértelműen fogalmaztam. Azótam ár felkerültek a szárnyak, a futóművek és a légcsavar. | |||||
salou | Adatlap | 407198 | 2008. szeptember 16. 11:32 | ||
Márhogy mi biztos? A szárnynak csak a felhajtott része festett! | |||||
notarius | Adatlap | 407197 | 2008. szeptember 16. 11:20 | ||
Ez biztos? Nekem úgy tűnik, hogy a fix szárnytő és a kabin előtti törzsfelület teljesen azonos árnyalat. | |||||
Carbonos | Adatlap | 407196 | 2008. szeptember 16. 11:13 | ||
Aham értem Köszi a tippeket. Rápróbálok erre a lakkra azt hiszem. Ez jó lehet polírozható alura is? Vagy mattul? A motor nem sürgős csak érdeklődtem. Most jönnek nemsokára a c-47 motorjaim azzal próbálok okosítani, ezért kérdeztem a festékeket. | |||||
Propellerfanatic | Adatlap | 407195 | 2008. szeptember 16. 10:20 | ||
Mr. Color super clear. (Kék Kobrában kapsz szerintem.) Én legalábbis azzal fújtam le. De a "sima" Gunze lakk is jó hozzá. Ez csak egy sürgősségi változat volt nekem személyesen. Ebben van Vector alkatrész is, tehát ezt nem árulja az illetékes. A tényleg saját, új motor később lesz kész. De hogy az menyibe kerül, én nem tudom. (Esetleg magánban érdeklődj. Biztos olcsóbb lesz, mint a Vector terméke.) Ez azért készül, mert az egyébként gyönyörű Vector motort nem lehet beépíteni, még a motorburkolat vékonyítása után sem. Túl bazi nagy. Meg nem is úgy néz ki, mint az eredeti LeRhone... Üdv | |||||
Carbonos | Adatlap | 407194 | 2008. szeptember 16. 09:11 | ||
Bocs elfeljettem megkérdezni, hogy mivel lehet lakkozni a steel-t? | |||||
Carbonos | Adatlap | 407193 | 2008. szeptember 16. 07:40 | ||
Köszönöm szépen a tájékoztatást. Egyébként mennyibe fáj a motor így gyantából öntve? Nagyon tetszik! Lehet, hogy beruháznék egyre majd... Gábor | |||||
HUJBI | Adatlap | 407192 | 2008. szeptember 15. 21:54 | ||
nagyon rosszkor raktam ki én azt a képet. :) | |||||
Hawk | Adatlap | 407191 | 2008. szeptember 15. 20:32 | ||
őőő pfff húúú azta vááá hijjááá... :) Nagyon jól néz ki! HUJBI : a fekete fehér ötlet tök jó szerintem :) Üdv! | |||||
HUJBI | Adatlap | 407190 | 2008. szeptember 15. 20:19 | ||
mekkorát néznének, ha fekete-fehérben csinálnád. | |||||
Ákos | Adatlap | 407189 | 2008. szeptember 15. 19:21 | ||
Az eredeti fotó a Vought gyártósorán készült, a szárnyak már megkapták a végső festést, a törzs viszont még kromát sárga színű. | |||||
bbloodhund | Adatlap | 407188 | 2008. szeptember 15. 19:06 | ||
Kedves Ákos! Az F4 esnek ilyen lesz a színe, vagy egy kis történetet letudnál írni, hogy pontosan mért ilyen a festése? Amúgy megkell említenem hogy igen gyorsan haladsz...:D | |||||
bbloodhund | Adatlap | 407187 | 2008. szeptember 15. 19:03 | ||
Kedves Mindenki! Itt tudom hogy sokan megfrodulnak, ezért megszeretném kérni hogy a jelenleg tartó csabai versenyről pár képet föltudnának rakni ízelítőnek a kedves makettes társak? | |||||
Propellerfanatic | Adatlap | 407186 | 2008. szeptember 15. 14:12 | ||
Az alap Mr Gunze Steel. Lakkozás, majd híg barnás-feketés befolyatás. Azután ezüstceruzás kiemelés. A porlasztócsövek Mr Gunze réz. | |||||
phun | Adatlap | 407185 | 2008. szeptember 14. 20:43 | ||
magic0614 | Adatlap | 407184 | 2008. szeptember 14. 16:46 | ||
ok | |||||
HUJBI | Adatlap | 407183 | 2008. szeptember 14. 16:44 | ||
álszerénységről nem hallottál még? :) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
elő helyezett
ha nem valakinek kinyilt a tárcája...