<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Pet | Adatlap | 407622 | 2008. október 13. 14:38 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
quagmire | Adatlap | 407621 | 2008. október 13. 14:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Köszi az elismerést, Laci. Majd még rakok fel új képeket, billentyűzet nélkül;-) | |||||||||||||||||||||||||||||||
quagmire | Adatlap | 407620 | 2008. október 13. 14:23 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Az Italeri 1/72-es készletéből készítettem a gépet. A futógörgők kidolgozottságáért az Italeri elégtelent érdemel. Nagyon sokan (tisztelet a kivételnek) nem nyúlnak hozzá és csak úgy, minden változtatás nélkül beépítik. A képek között vannak, amikbe piros vonalat, ill. karikát raktam. Ezek a legszembetűnőbb változtatásokat mutatják, de nem jelöltem meg minden helyet a maketten, ahol feljavítottam a készletet. A futógörgők agyát, külső és belső görgőkét egyaránt, kifúrtam. A külső görgők rögzítőcsavarait az Italeri nem méltóztatott a görgőkre fröccsönteni, ezért én mindkét oldalon tű hegyére tett tömítővel varázsoltam a gépre. (1/72-ben jó poén.) Száradás után a felesleget levágtam. Remélem, hogy a közeli képeken látszanak a külső futógörgők rögzítőcsavarai. A görgőagyakat kifúrtam és vékony rézdrótot tettem bele, mert az Italeri egyáltalán nem jelöli a görgőagyat! A futógörgők lyukait a külső és belső görgőkön egyaránt kiszúrtam, ha már az Italeri nem tette. Tudom, hogy a belső görgőket úgysem látja senki, de én minden görgőn, így a belső görgőkön is ugyanazokat a módosításokat hajtottam végre, mint a külsőkön, amik jól láthatóak. (A görgőagy és a lyukak kifúrása, rögzítőcsavarok, stb.) A jármű hátulján a valóságban kannatartók is voltak. Ezeket rézdrótból pótoltam. A "Kannatartók" és a "2007-08-26-37843" nevű képen ez jól látszik. Felhelyezésük után lefestettem őket. Ugyanilyen eljárással, rézdrótból készültek a ponyvatartók is. A ponyva igazi szövetdarab, nem műgyanta. A ponyvaköteghez valódi szíjat készítettem. Egy ponyvaköteget előre, a sárvédő fölé tettem, ahogyan az egyik archív felvételen is láttam. A két ásónak valódi fából készítettem nyelet, ezt a két nyelet pácoltam, hogy még jobban faszínűnek látszódjanak. Az ásók fémrészét diszkréten megkoptattam. Két faládát tettem a makett hátuljába, rakomány gyanánt. (Szintén valódi fa.) A sebességváltó rézdrót, a teteje Tamiya Putty. Elöl, a vezető melletti reflektort nagyon vékony rézdrótból "bekábeleztem". Ennek az üvegbúrája Humbrol Clearfixből van. Az üvegbúra alatt a fényszóró felület természetesen króm és ezüst festék keverékével le van festve. Az égő helyét tűvel kiszúrtam. Előre drótkötél-imitáció került, saját készítésű sodrony. A lánctalp mintázatát is feljavítottam egy kicsit, de ezt az egyet az Italeri szépen elkészítette. Műgyantából kifaragtam a motort is. (Lehet, hogy jobb lett volna nyitott motorháztetővel elkészíteni?) A motorháztetőn nagyon vékony rézdrótból elkészítettem az ablakkeret-tartót. Az eredeti, fröccsöntött tartót előtte borotvapengével levágtam. Festése a ponyvatartóhoz és a kannatartóhoz hasonlóan történt. A járművet nagyon sok színnel átmostam, ködöltem, majd az alapszín változataival paneleztem. A pasztellkréta-kezelés után Gunze és Humbrol színekkel szárazecseteltem. Végezetül a járművet egy saját készítésű keverékkel "besaraztam". Az Sd.Kfz. 11 építése 8 hónapot vett igénybe. Várom a kritikát, véleményeket és észrevételeket a makettel kapcsolatban. Tamás | |||||||||||||||||||||||||||||||
Laci66 | Adatlap | 407619 | 2008. október 13. 14:05 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Szia! Jónak tünik a makett, de a képek sokkal többet árulnak el a mögötte levő billenttyűzetről. Valahogy oda fókuszálnak. Ha sikerülne ezen korrigálni javaslom rakd fel őket ismét. Addig is: Udv Laci66 | |||||||||||||||||||||||||||||||
quagmire | Adatlap | 407618 | 2008. október 13. 13:33 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Üdv. 25 éves makettező vagyok. Kazincbarcikán lakom és szívesen csatlakoznék makettező egyesülethez, ill. makettklubhoz. Most egy Sd.Kfz. 11-est mutatok be. A jármű 1944-es állapotát szerettem volna bemutatni. Nagyon sok archív felvételt tanulmányoztam át. Az alapszínt 5 féle színből kevertem ki. A féllánctalpasok sokkal nyúzottabbak voltam, mint a tankok, a festésük sokszor megkopott, az alapszínre felvitt "Tarnpaste" pedig az éppen aktuális környezet szerint került felvitelre, ill. eltávolításra. A tábori körülmények között történt átmázolások, a zöld, ill. barna "Tarnpaste" fakulása pedig egy olyan színű járművet hozott létre, ami úgy nézett ki, mintha az alapszínen futó zöld, ill. barna "Tarnpaste" sávokat valaki "leködölte", vékonyan átfújta volna az alapszínnel. Ezért van az, hogy makettemen a zöld, ill. barna foltozás kicsit halvány. Ez szándékos, ugyanis a valóságban is így nézett ki a jármű. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Ram | Adatlap | 407617 | 2008. október 13. 13:24 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Szia Pet! Szerintem az ecsettel festéshez képest jó lett a járgány, egy-két helyen látszik ugyan, hogy megpiszkálta a felületet, de hát a harckocsik amúgy sem tükörsima valamik voltak... Kicsit fényes, lehetne mattítani, de matt lakkot meg ne kezdj el ecsettel kenni, mert abban nem lesz köszönet... Amire még majd figyelj a jövőben, az a rozsdás felületek, ugyanis egy kis pasztell-krétaporral lehet neki "textúrát" adni, mint amilyet az igazi fémfelületek rozsdásodásakor láthatsz - a mostani megoldás túl "sima" így erősen festett jellege van. A matricáknál (bal hátsó „sárhányó“) látszanak a keretek, mondjuk az alá-fényeslakkozásos módszerhez megint csak nem árt festékszóró, de annyit tudsz anélkül is tenni, hogy körülvágod a matricát szikével, minél közelebb a minta széléhez, így kevesebb felület csillanhat meg a fényben, de még egyszerűbb beruházni egy üveg matricalágyítóba, az szépen „odaszívja“ a felülethez a kis drágát. Különösebb feljavítók nélkül is figyelj az apróságokra, mint például a géppuska csöve – én egy szike hegyével „kifúrtam“ annak idején, így valamivel élethűbb lett, és mondjuk a hátsó ponyva csatját és szíját is megkülönböztethetnéd az anyagától más színekkel... Apróságok, de dobnak az összképen. Az összerakásban semmi kivetnivalót nem láttam, összességében szerintem "újrakezdésnek" jó a makett - szóval csak így tovább :) üdv, Ram | |||||||||||||||||||||||||||||||
Pet | Adatlap | 407616 | 2008. október 13. 11:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok, Elkészült első makettem, miután sok-sok év után ismét belefogtam. Az Italieri Sherman-jának makett leírását feltettem a makettek közés is "Az első.." címmel, ott van egy rövid leírás és több kép róla. Örülnék a véleményeknek, kritikáknak. | |||||||||||||||||||||||||||||||
quagmire | Adatlap | 407615 | 2008. október 13. 11:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Tisztelt Szamuráj! Nagyon szép a félkész dioráma. Alig várom. hogy lássam végleges formájában. A vizet milyen anyaggal utánoztad? Noch-féle művíz? Hogy lehet ilyen élethűen vizet imitálni? | |||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 407614 | 2008. október 13. 11:07 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Ez nálatok valamilyen betegség? Csak szólok: a makettet összeragasztani kell, nem szétvágni. :-)) Jól van Prop fiam, ügyes vagy! Festhetsz! :-))) | |||||||||||||||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 407613 | 2008. október 13. 11:05 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Gaben! Ötletes a T-72 maketted, nekem tetszik. A gyári makett önmagában rengeteg hiányosságot és javíthatatlan kidolgozást hord magán. A lövegcső csere és a KMT felszerelése sokat dob a dolgon, bár ha ennyit áldoztál rá, akkor egy Tamiya makettel jobban jártál volna. A KMT-hez csak annyi hozzáfűzni valót tennék, hogy a külső konzolokra szokták felerősíteni és így az első fényszórókat kiszerelik a védőkeret alól. A jobb oldali lánctalp, (ha jól láttam a képen) fordítva van felszerelve, ami így felragasztás után már nehezen korrigálható. A festéssel gondolom még nem végeztél így csak annyit mondanék, hogy a színválasztás tetszik. Egyébként milyen nemzetiségű lesz, ha elkészül? | |||||||||||||||||||||||||||||||
Propellerfanatic | Adatlap | 407612 | 2008. október 13. 10:38 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 407611 | 2008. október 13. 08:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
1310tx! Az ötlet nagyon jó, a képeken viszont nem sok látszik. Nekem a színek furcsának tűnnek. Nem tudsz feltenni jobb képeket róla? Jó munkát a továbbiakban! PETI | |||||||||||||||||||||||||||||||
jocó | Adatlap | 407610 | 2008. október 12. 23:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Tetszik nekem ez a "T"sorozat:)Most egy 55-ös megépitésének a terve fordult meg a káposztalében.Rakj fel képet a készröl is majd légyszi.lesnék egy kicsit rola. | |||||||||||||||||||||||||||||||
HUJBI | Adatlap | 407609 | 2008. október 12. 19:59 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
én nem orrba-szájba rakom össze a dolgokat, hanem hozzáolvasok. mivel már kismilliószor leírtam, hogy mik a tapasztalataim a a makettel kapcsolatban, bátorkodtam az eredetiről is szólni néhány szót. főleg mert voltak kérdések. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Némo | Adatlap | 407608 | 2008. október 12. 19:38 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Csinos! Különösen tetszik hogy levágtad az elülső sárhányót,elhagytad a nagy gumi kötényt és "megkínáltad" az akna kiforgatóval. A színe szerintem kicsit nagyon kréta matt,de ezen még lehet segíteni. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Gaben | Adatlap | 407607 | 2008. október 12. 19:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
1310tx | Adatlap | 407605 | 2008. október 12. 18:36 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Nálam éppen egy Zil 131-es készül. Mivel már egyet összeépítettem, így a másodikkal könnyebben haladok. :) Az az ötletem támad, hogy ,,mi lenne ha egy leselejtezett teherautót építenék meg". Már 70%-ban kész de még rá kell tennem a matricákat és jöhet a lakkozás és az ablakok beszerelése. Szerintem eddig egész jól sikerült, de várom a véleményeteket. Üdv | |||||||||||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 407604 | 2008. október 12. 14:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Kedves Sulyok! Szabadjon felhívnom arra a figyelmedet, hogy a topic címe "Mi készül éppen?". Ebbe az autó makettek is beletartoznak, legyen az polgári vagy katonai jármű. Lenne egy kérdésem. Milyen alapon küldesz át embereket más topic-okba, csak azért mert nem abban a műfajban épít maketteket ami neked éppen szimpatikus? | |||||||||||||||||||||||||||||||
jocó | Adatlap | 407602 | 2008. október 12. 14:07 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Most ezen ügyködök.Fő a változatosság!Kissebb finomitásokat még azért igényel,de azt majd holnap mert még száradnia kell.Okos tippet,véleményt elfogadok:)A talpazatra csak ráraktam.Van távcsöve is az épp szárad.A kezében egy pisztoj volt amit kicsiszoltam mert nem tetszett.Így békésebb:D.Valami kisebb diorámát szeretnék belőle. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sulyok | Adatlap | 407601 | 2008. október 12. 14:03 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
abba hagyhatnánk ezt a beszélgetést egy autóról ez nem aról szól!Ha autóról akartok beszlni menyetek az ezel foglalkozó Autók, és más puhatestű járművek topicba | |||||||||||||||||||||||||||||||
HUJBI | Adatlap | 407600 | 2008. október 12. 09:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
állítólag 10 ezer darabot rendelt. | |||||||||||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 407599 | 2008. október 12. 09:17 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Jó ízlése van az iráni sahnak.:-) | |||||||||||||||||||||||||||||||
HUJBI | Adatlap | 407598 | 2008. október 12. 09:17 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
http://images.google.hu/imgres?imgurl=http://www.plasticsoldierreview.com/SetScans/REV2517b.JPG&imgrefurl=http://www.plasticsoldierreview.com/Review.asp%3Fmanu%3DREV%26code%3D02517&h=223&w=618&sz=29&hl=hu&start=11&usg=__anm5bni_QzYvwM-AhJqXvc7J9e8=&tbnid=hLSPOKatj1kjeM:&tbnh=49&tbnw=136&prev=/images%3Fq%3Drevell%2B2517%26gbv%3D2%26hl%3Dhu%26sa%3DG | |||||||||||||||||||||||||||||||
HUJBI | Adatlap | 407597 | 2008. október 12. 09:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
vagy egy maláj befektetői csoport. :) a törökök is gyártják (gyártották?) licencben. eredetileg az iráni sah megrendelésére készült el a típus, csak ugye egy hangyányit megváltozott a politikai helyzet. | |||||||||||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 407596 | 2008. október 12. 09:10 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Akkor Daimler ugye, mert mind két cégnek ő a tulajdonosa. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sulyok | Adatlap | 407595 | 2008. október 12. 08:06 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
zisztok nem tud valaki valamit a revell 2517 készletéről?Azt tudom hogy ejtőernyősek és hogy 44 en vannak de komolyan kénének infók mert megakarom rendelni és diarámát csinálni belöle.amúgy mostanság készült el a panther tankom,semmi koszolás m ég rozsda se csak egy szép rendesen karbantartot tank. | |||||||||||||||||||||||||||||||
HUJBI | Adatlap | 407594 | 2008. október 11. 21:37 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
A Mercedes-Benz 1979-ben mutatta be a G-osztályt. A terepjáró autó a Daimler-Benz AG és az ausztriai Grazban üzemelő Steyr-Daimler-Puch együttműködésével létrehozott Geländefahrzeug-Gesellschaft gyártásában született meg. Később a Daimler-Benz vette át a komplett folyamat vezérlését, a gyártás azonban továbbra is Grazban maradt a Steyr-Daimler-Puchnál, a jelenlegi Magna Steyr üzemnél. vagyis egyszerre volt a tyúk és a tojás. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||
notarius | Adatlap | 407593 | 2008. október 11. 20:58 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Én inkább azt hiszem, hogy G-Merci, amit a Steyr is átvett licencként. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Donor | Adatlap | 407592 | 2008. október 11. 20:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Muzzy! Azt hiszem, a 3. variáció lesz, mert a farokrész már kék! Köszi: Donor | |||||||||||||||||||||||||||||||
HUJBI | Adatlap | 407591 | 2008. október 11. 19:34 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
nemrég láttam egy páncélozott Tuaereg-et, azon volt. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||
Kumancs | Adatlap | 407590 | 2008. október 11. 18:37 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
A töbiek jobbak voltak. HUJBI Hát a géppuskát én anyira nem hiányolom:) | |||||||||||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 407589 | 2008. október 11. 18:33 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Mi lett vele? | |||||||||||||||||||||||||||||||
HUJBI | Adatlap | 407588 | 2008. október 11. 18:31 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
szép, de az enyémhez géppuska is van. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||
Kumancs | Adatlap | 407587 | 2008. október 11. 18:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Ja még tavaly. A merga különben lett utolsó. | |||||||||||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 407586 | 2008. október 11. 18:23 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Szép Merga. Ezt láthattam Berénybe? | |||||||||||||||||||||||||||||||
Kumancs | Adatlap | 407585 | 2008. október 11. 18:06 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Pedig szép kis vasat lehet faragni belőle. Sajnos szó szerint faragni kell. Nekem ez sikerült belőle. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 407584 | 2008. október 11. 16:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Donor! Javaslataim: 1. A Tibcsi féle gépet piros légcsavarkúppal esetleg a csillagok alatt zöld folttal két HSU (Geroj Szovjetszkovo Szojuza) jelzéssel 1945. május-augusztus 2. Ugyan ez a gép győzelmi csillagok és HSU jelzés nélkül 1945 május előtt 3. A fehér kék svancos gép 1945 augusztus 18-i parádéra. itt kérdés hogy 3 vagy két HSU, ugyanis a parancs augusztus 18-án jelent meg, viszont a légiparádéa rossz idő miatt elmaradt, valószínűbb a 2 HSU 4. A KP által javasolt, az 1960-as évekbeli múzeumi festés. 3 HSU jelzéssel Muzzy | |||||||||||||||||||||||||||||||
pecso | Adatlap | 407583 | 2008. október 11. 14:23 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
HUJBI | Adatlap | 407582 | 2008. október 11. 12:56 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
HUJBI | Adatlap | 407581 | 2008. október 11. 10:40 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
miután csináltam itt egy virtuális dobozbontást...szóval az Azimut a Revell készlet megjelenése előtt kihozta a az egészet műgyantából. néha magam is elgondolkodom, fizessek másfélszer annyit a full-ért vagy vegyem meg külön a műanyagot és az átalakítót, aztán szenvedjek vele. ezek itt nagyon nem szeretik egymást. gondolom, a Revell sem hagyta abba a rövid Mercivel a sorozatot. | |||||||||||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 407580 | 2008. október 11. 10:17 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Á az én türelmem és kitartásom annál jóval kevesebb.:-D | |||||||||||||||||||||||||||||||
HUJBI | Adatlap | 407579 | 2008. október 11. 10:13 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
a franc se tudja már, ki kezdte. :) Dakarosból tudsz csinálni. | |||||||||||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 407578 | 2008. október 11. 10:05 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Ez igazából Steyer. Nem? 1/24-be egy ilyet eltudnék képzelni magamnak.:-D | |||||||||||||||||||||||||||||||
HUJBI | Adatlap | 407577 | 2008. október 11. 07:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
ego | Adatlap | 407576 | 2008. október 11. 07:42 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
HUJBI | Adatlap | 407575 | 2008. október 10. 20:45 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
na de mint mond Kozsedub? | |||||||||||||||||||||||||||||||
Donor | Adatlap | 407574 | 2008. október 10. 20:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
nondjuk = mondjuk | |||||||||||||||||||||||||||||||
Donor | Adatlap | 407573 | 2008. október 10. 20:38 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Nahát! Látom, nagy a bizonytalanság az La-7 festése körül. Mivel a gyerek már tűkön ül (festené a makettjét, de még mindig nem tudjuk, milyen színűre), azt fogom javasolni neki, legyem nondjuk... lila! Olyan biztos nem volt, viszont nagyon látványos lesz a szekrényben.:)) Üdv: Donor | |||||||||||||||||||||||||||||||
pecso | Adatlap | 407572 | 2008. október 10. 19:37 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
hofi | Adatlap | 407571 | 2008. október 10. 15:58 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Elővakartam a rajzos dobozomat. A KP három, sémájában azonos, de színekben különböző festést ad meg Kozsedub La-7-esére. Azt írják, hogy 1943. március 26-án kapott LaG-5-öst, 1944. május 2-án La-5FN-t, valamikor '45 elején La-7-est, amivel az utolsó 17 győzelmét érte el a 62-ből. A három festésről azt írják, hogy a sárga-zöld-sárga (kúp-felső-svanc) a háború vége utáni, a fehér-fehér-sötétkék 1945/46 tele, a fehér-sötétkék-fehér pedig akkor került a gépre, amikor 1967-ben kiállították Domogyedovóban. Mindhárom festésnél 62 győzelmi csillag és 3 GSzSz csillag van. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Köszönöm, hogy szántál rá időt és értékelted első "gyermekemet". :)
Igen, a matricázás sajnos gyenge lett, ezt legközelebb másképp fogom csinálni. Festékszóró pisztoly nélkül csak ennyit tudtam produkálni festésként. Számomra ez volt egyébként a legnagyobb kihívás. Féltem is tőle rendesen. Pasztell-krétaport használtam, de inkább a "porosság" imitálására. A rozsdafoltok textúrázása nem jutott eszembe, de jó ötlet, ki fogom próbálni. A géppuskacső kifúrása viszont sajnos nem jutott eszembe...na ezért kell a tapasztalat. Köszi az ötletet ! :)