<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Tibor | Adatlap | 408243 | 2008. november 27. 09:11 | ![]() | |
pistike | Adatlap | 408242 | 2008. november 27. 08:34 | ![]() | |
Kedves Tibor! Válaszomat az "OFF" hozzászólások közé rejtettem, nehogy kikapjak a csetelésért... :-) | |||||
Hubcsi | Adatlap | 408240 | 2008. november 26. 23:11 | ![]() | |
Szia Georch! MiG szinek:kék Gunze H418,zöld Testors 1712/FS34097/,barna Revell 84,sárga Revell 16 Üdv! | |||||
páncélos | Adatlap | 408239 | 2008. november 26. 22:08 | ![]() | |
Wespe! Szerintem frankó lesz. Általában mindent 1/16-ban készítesz, vagy csak ezt, mert annyira lenyűgözött? | |||||
pucu1 | Adatlap | 408238 | 2008. november 26. 21:57 | ![]() | |
C-119 | Adatlap | 408237 | 2008. november 26. 20:26 | ![]() | |
Még nincs kész 90%-kos ! | |||||
C-119 | Adatlap | 408236 | 2008. november 26. 20:22 | ![]() | |
georch | Adatlap | 408235 | 2008. november 26. 18:24 | ![]() | |
Ez izgalmasnak ígérkezik! Eddig szép, várom a folytatást! :) | |||||
wespe | Adatlap | 408234 | 2008. november 26. 17:53 | ![]() | |
Tibor | Adatlap | 408233 | 2008. november 26. 15:02 | ![]() | |
Nos Pistike! Örülök, hogy Városföldön rontottad a levegőt. A századparancsnok Koltay János őrnagy, a zászlóalj parancsnok Mészáros János őrnagy volt. (Csak azért, hogy lásd, volt közöm a radarokhoz) A '91-92-es délszláv balhé kapcsán a déli határ mentén keményen ott voltak a városföldiek is, ha jól emlékszem kéthetes váltásban. Nem tudom mit nevezel "csodamasinának", abban az időben legfeljebb az SZT-68U volt az, de sajnos az is lebutítva. Te nem estél bele a szórásba? Üdv. az rt. dandár akkori törzsfőnöke: Tibor | |||||
pistike | Adatlap | 408232 | 2008. november 26. 14:21 | ![]() | |
Akkor jól emlékeztem. :-) '91-92-ben Városföldön rontottam a levegőt. Ott is voltal ilyenek, de szerintem működni nemigen láttam egyet se. A "Dzsigit" szakasz jóformán csak különmunkákat adott (belszolgálat, EÁP, meg ilyesmi, ill. ki hogy tudott helyezkedni...). A legszerencsétlenebbek viszont mentek kitelepülni a csodamasináikkal a jugó határra. Őket nemigen irigyelte senki. Üdv: pistike | |||||
Tibor | Adatlap | 408231 | 2008. november 26. 14:01 | ![]() | |
Pistike! De ezt a jószágot nevezték, neveztük így. Aranyos kis jószág volt, nem túl komoly képességekkel, kis és földközeli magasságú célok felderítésére. Üdv.: Tibor | |||||
Muzzy | Adatlap | 408230 | 2008. november 26. 13:55 | ![]() | |
Szia Tibcsi! Köszi a választ! A vvs.hobbyvista.com/Research/colour-samples.phphonlap alapján nekem sehogy sem jön össze az AMT 11/12-es szín, inkább olyan RLM 02-es hatása van a világosabb színnek, ammire Te is azt írod, hogy túl sárgás. A matricával nincs gondom. Egyébként a résekkel kapcsolatban igazad van, de ez elvileg takaró lemez. Akkor teszel fel képeket a kész gépről is? Kiváncsian várom! További sok sikert! Muzzy | |||||
pistike | Adatlap | 408229 | 2008. november 26. 10:07 | ![]() | |
georch | Adatlap | 408228 | 2008. november 26. 09:51 | ![]() | |
Hubcsi! Nagyon szépek! Meg tudnád adni, hogy mely gyártó mely festékeit (kóddal, hacsak nem keverted őket) használtad a MIG-hez? Köszönettel:georch/Zoli | |||||
Hubcsi | Adatlap | 408227 | 2008. november 25. 22:38 | ![]() | |
Szia Tibor! Kösz az észrevételt.A makettet Apám születésnapjára készítem,Ő is ilyenen szolgált. Én már annak is örülök ha a kész makett nyomokban emlékeztetni fog az eredetire. Üdv! Hubcsi | |||||
Hickory | Adatlap | 408226 | 2008. november 25. 16:41 | ![]() | |
Nincs kedved majd egy közös manga figurázáshoz?;) | |||||
Tibor | Adatlap | 408225 | 2008. november 25. 16:35 | ![]() | |
Tibor | Adatlap | 408224 | 2008. november 25. 16:33 | ![]() | |
Tisztelt Hubcsi! Megnéztem megint a készülő P-15 rádiólokátor makettedet. Engedj meg néhány apró észrevételt, talán még időben teszem. - Sajnos fényképet a P-15-ről nem találtam, csak ezt a makett doboz fedél fotót, de ha összehasonlítod a tiéddel rögtön szembe tűnik, hogy a két antenna emeletet összekötő és tartó rács szerkezet is csövekből lett kialakítva. - Mivel a P-15 alapvetően mobil lokátor, így az antennát egy kézi csörlővel lehetett a kabin tetejére dönteni (szállítási helyzet), az antenna primer sugárzói előtte kiemelhetőek, a szekunder sugárzók (antenna tükrök) szélső szekciói lehajthatóak a kabin oldalára, illetve leemelhetőek. - Az antenna szerkezet ledöntve nem nyúlik túl a kabinon hosszában. Most hirtelen ennyi. Egy volt P-15 üzemmérnök. | |||||
Mekett | Adatlap | 408223 | 2008. november 25. 15:20 | ![]() | |
Szia Hubcsi! Szépek lesznek, nem mutatnád be őket cikk formájában is itt az infón? Üdv: Mekett | |||||
Hubcsi | Adatlap | 408222 | 2008. november 25. 15:10 | ![]() | |
Szia Tibor! A P-15-ös lokátort építem,az alap egy ICM Zil157-es,házilag átalakított felépítménnyel,a lokátor telje egészében saját drótból ill. damilból és maradékokból. Üdv! Hubcsi | |||||
Szamuráj | Adatlap | 408221 | 2008. november 25. 08:08 | ![]() | |
Szia! Nagyon yo ötletet adtál! Lehet nemsokára formázok egy emberkét, próba szerencse. Sz. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 408220 | 2008. november 25. 07:57 | ![]() | |
Szia Muzzy, Köszönöm az észrevételt. Először is a festésről: mivel nem volt megbízható színmintám az AMT szürkékről, ezért Vadász ProModell-ben közzétett festési infóját használtam kiindulásnak. De az is elég tág lehetőségeket adott a festék kiválasztásra. Végülis a Humbrol választékából a 165 és a 125-ös színeket használtam. Ezek angol színek, Medium Sea Grey és Extra Dark Sea Gray néven ismertek. Gyakorlatilag ugyanazok a színek, mint az F-16-os felső felülete. :)) A 165-ös számomra is érthetetlen módon túl sárga árnyalatú lett... A festés egyébként valóban a makett mögött látható útmutató szerint készült, de az általam választott festést épp takarja a makettem. :) Vadász szerint a rajz és a hozzá tartozó matrica elég autentikus, ezért is választottam ezt. Az orrkúp és az oldalkormány valóban alu színű. :) Az én Lavocskin makettem egy elkezdett példány volt, az alsó szárnyfélre már fel voltak ragasztva a felső darabok, így kénytelen voltam eltérni az összeállítási útmutatótól. Egyébként az illesztéseket szándékosan nem dolgoztam el tökéletesre, mert feltételeztem, hogy az eredeti gépeken sem fordítottak akkora gondot rá. Pl. a Messzer motorburkolata is centis hézagokkal illeszkedett a törzshöz. :) A kabintető keret már azóta le van festve. Futómű is került a gép alá és így már oda tudom állítani a La-7-es mellé. :) Tibcsi | |||||
Tibor | Adatlap | 408219 | 2008. november 25. 06:22 | ![]() | |
Hubcsi! Apró kérdés: Milyen típusú radart készítesz és melyik cég adta ki, vagy saját készítés? Üdv.: Tibor | |||||
juge75 | Adatlap | 408218 | 2008. november 25. 04:52 | ![]() | |
Szia! Ez mig-15 bis? Végre valaki, aki helyes színeket tett rá! A lokátor is szép lesz, további jó munkát! | |||||
Hubcsi | Adatlap | 408217 | 2008. november 24. 22:24 | ![]() | |
Emerick | Adatlap | 408216 | 2008. november 24. 21:07 | ![]() | |
Naon komoly! Bár igazi műértő nem vagyok, mert inkább a "valós" (nem manga) figurákat rajzolgattam sokáig, de nekem tetszik. A sajátom őrülete alapján mondom Neked is: makettben megvalósítás? :) ;) I. | |||||
Muzzy | Adatlap | 408215 | 2008. november 24. 13:41 | ![]() | |
Kedves Tibcsi! Ha már kiraktad, néhány jószándékú megjegyzés: Milyen festékeket használtál? Az én olvasmányaim szerint A LA 5 FN-ek nagy többsége már az AMT 11/12 es sémára festették. Korábban meg az AMT 4-es zöldet és AMT 6-os feketét használták alapból. A váltás oka a festék nem volt megfelelő. A fénykép alapján egyik sémába sem lehet berakni a képet. Tudom ezen kívül volt még egyíszínű szűrke festése a Lavocskinnak, de ezek a színek nekem nagyon fúrcsának tűnnek. Ráadásul a fényképen a háttérben lévő festési útmutató alapján sem lehet erre következtetni (más ami abból látszik) Bár színekről nehéz vitatkozni. Szerintem a Zvezda egyik nagy hibáját Neked sem sikerült tökéletesen megoldani, a törzs, szárny csatlakozást. A fényképen látszik, hogy az osztás nincs síkban a törzsön. Én is sokat küzdök ezzel, talán az összeállítási sorrend mégis csak jó megoldás lehet. Kabintető kereteket mikor fested le? Biztos, hogy a légcsavarkúp ilyen fémes színű volt? Muzzy | |||||
migi | Adatlap | 408213 | 2008. november 24. 11:49 | ![]() | |
Biztos van de most evvel nem foglalkoztam ez olyan dobozból készült lett . a hajtónű nem is lenne rossz csak megkéne toldani a hosszát egy csőféle valamivel vagy akármivel . | |||||
Szamuráj | Adatlap | 408212 | 2008. november 24. 11:49 | ![]() | |
Toth_Gabor | Adatlap | 408211 | 2008. november 24. 11:06 | ![]() | |
migi! egy netes dobozbontásnál írták, hogy nincs beömlője, és gagyi a hajtómű kiömlő is. Erre van valami alternatíva? | |||||
hofi | Adatlap | 408210 | 2008. november 24. 09:37 | ![]() | |
A megépíthetőségről ne őt kérdezd, mert Migi két kifliből és húsz deka juhtúróból is képes megépíteni bármit, főleg, ha Szuhoj :-) | |||||
migi | Adatlap | 408209 | 2008. november 23. 21:17 | ![]() | |
Nem rossz ,tetszik a bontása , egy kivétellel a hajtómű kiömlő környéke ott többet kellet javitani , de elbir egy gyanta kabint ha nyitotra akarod , alig találkoztam sorjával ,tüske nyomát nem láttam sehol . Ezért a pénzért nem rossz kitt . | |||||
Gábor166 | Adatlap | 408208 | 2008. november 23. 21:08 | ![]() | |
Már most látszik, hogy impozáns darab lesz! :-) Az első lökhárítón a Vomag felirat valósághű? Kicsit durvának tűnik. | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 408207 | 2008. november 23. 20:54 | ![]() | |
Szia migi! Sajna kicsit életlenek a képek. Az érdekelne, milyen a makett építhetősége, mennyi munkát igényel? A felületek minősége milyen? Üdv, Tóth Gábor | |||||
migi | Adatlap | 408206 | 2008. november 23. 18:28 | ![]() | |
Ukrán lesz a kicsike | |||||
notarius | Adatlap | 408205 | 2008. november 23. 17:54 | ![]() | |
notarius | Adatlap | 408204 | 2008. november 23. 17:41 | ![]() | |
És a felségjel milyen lesz? | |||||
migi | Adatlap | 408203 | 2008. november 23. 17:37 | ![]() | |
badge | Adatlap | 408202 | 2008. november 23. 13:01 | ![]() | |
Az egyik nem KP, hanem lengyel Micro. És szerintem egész szép kis makett, látszik a lengyelek szeretik ezt a gépet. Az a tartály egy 300 literes üzemanyagtartály. Ugyanis a pilótája a 30-as években átrepülte vele az Atlanti óceánt. Hát le a kalappal előtte. Az N dúcról még nem tudok mit mondani, de nemsokára. | |||||
HUJBI | Adatlap | 408201 | 2008. november 23. 12:35 | ![]() | |
egy zsákmányolt izraeli PT-76-os. Trumpeter. képet alig találni róla, a múzeumit inkább hagyjuk. az FN Mag állványát egy Tiran-ról loptam. a torony, az üzemanyagtartályok és néhány kisebb alkatrész gyanta. képet vagy kiegészítőkről információt köszönettel elfogadok. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 408196 | 2008. november 22. 20:53 | ![]() | |
hofi | Adatlap | 408195 | 2008. november 22. 20:50 | ![]() | |
Ígéretes! :) Az S-16-osnál nekem 3 példányból 3-nál rövidek voltak az N-tartók a két szárny közt; lehet, hogy már javítottak az öntőformán... | |||||
tomvenom | Adatlap | 408194 | 2008. november 22. 20:17 | ![]() | |
borisz | Adatlap | 408193 | 2008. november 22. 20:03 | ![]() | |
Legalább nem unatkozol egy darabog:) 1/72-es Kp makettek ugye? | |||||
badge | Adatlap | 408192 | 2008. november 22. 15:25 | ![]() | |
hofi | Adatlap | 408191 | 2008. november 21. 22:17 | ![]() | |
Aaaztaqrva... mit lehet erre már mondani! | |||||
Ákos | Adatlap | 408190 | 2008. november 21. 22:09 | ![]() | |
Csak a fotó teszi. | |||||
Salieri | Adatlap | 408189 | 2008. november 21. 21:58 | ![]() | |
Sztem csak a szög miatt,de ahm nekem is olyan mint ha... | |||||
Macal | Adatlap | 408188 | 2008. november 21. 21:57 | ![]() | |
Nah, zsírjó a festés! De nincs ez meghajolva kicsit? mármint úgy tűnik mintha a közepe kicsit magasabban lenne mint a két széle...vagy csak a képen? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Lehet, hogy Koltay Jancsi akkor még szds volt, de ezt a rendfokozatot egyszer viselte tudtommal.
Őszintén már akkor baromságnak tartottam, hogy az elöljárók nevét bemagoltassák, de erre annak idején volt valami prikáz.
Gondold el, hogy '91-92 időszakában a határ mentén mintegy félezer emberünk volt kint egyidőben, de odahaza semmit sem tudtunk csökkenteni a feladatokon. A grafikont a radarokkal, az őrséget, az ügyeleti szolgálatokat ugyanúgy ki kellett adni.
Abban lehet, hogy igazad van, hogy a sorállomány nem két hetet, hanem egy hónapot volt kint, de bizony volt olyan, hogy hosszabb ideig is.
Valóban P-15-k, P-18-k, SZT-68U-k és PRV-16-ok, no meg híradó technika, hadtáp technika, harcálláspontok stb települtek ki.
A "bazinagy" technika valóban a Kabina (K-66) volt. Ez a kaszni már tudott egyet és mást.
Volt olyan gyakorlat, amikor a cél gépeket már Győrtől mértük vele Városföldön.
A vizuálist valóban sugárzási problémák miatt kellett máshova tenni, pl. a PRV-k miatt. Ezek voltak a magasságmérő radarok és esetenként szükség volt rá, hogy egy irányba sugározzunk vele. A PRV-11 is magasságmérő volt.
Azért a sugárzás szintje nem volt veszélyes, de a köjál azt mondta tegyük arrébb.
No ennyit a régi "szép" időkről.
Tibor