<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
f2d | Adatlap | 408724 | 2009. január 4. 10:38 | ||
f2d | Adatlap | 408723 | 2009. január 4. 10:02 | ||
Picit mintha vastag lenne rajta a festék, és a színek sem olyanok mint azon a képen amit referencia ként beraktál. | |||||
pepe | Adatlap | 408722 | 2009. január 4. 07:21 | ||
wittman44 | Adatlap | 408721 | 2009. január 4. 05:34 | ||
Satyak | Adatlap | 408720 | 2009. január 4. 00:17 | ||
szerintem a plató falai túl magasak.De amúgy szépen alakul.csak így tovább | |||||
wittman44 | Adatlap | 408719 | 2009. január 4. 00:07 | ||
mcs | Adatlap | 408716 | 2009. január 3. 18:36 | ||
f2d! Tömítéssel és vágással, hogy a p.vonalak találkozzanak. Volt vele meló, de meg lehet csinálni. Üdv: mcs | |||||
f2d | Adatlap | 408715 | 2009. január 3. 18:31 | ||
Az A változatba én is belekezdtem, szemét egy makett. A hátát hogy hoztad össze? | |||||
mcs | Adatlap | 408714 | 2009. január 3. 18:23 | ||
zsola | Adatlap | 408713 | 2009. január 3. 17:53 | ||
szia! magával a makettel sok gondom nem volt leszámítva a beszívódásokat,de az amugy sem olyan nagy kunszt. mikor megvettem nem igazán ismertem a makettet,néhány töredékes infót találtam csak róla,és nem is számítottam nagy durranásra. az ára miatt "szkreccselgetni" tökéletes valóban. én mondjuk az üléseket ugy csináltam hogy neoflex-et neki és a varratokat meg a többit majd kifaragom valahogy. az első lábtartók körüli részt szanaszét cincáltam,és próbálom fotók alapján reprodukálni...de áhh egyhamar nem lesz kész:) az enyém tervszerint egyszínű sárga lesz,kopott(hajlakkos) téli kamóval. a hátsó ülésekkel még megpróbálkozom,ha a pedálok mögötti részt sikerült tűrhetően megcsinálnom,akkor az ez sem lesz gond. | |||||
Ákimáki | Adatlap | 408711 | 2009. január 3. 17:19 | ||
Szia Laac! Köszönöm az elismerést. Valószínüleg átmegyek rajta még egyszer egy kicsit jobban felkevert lakkal.Hátha... Aztán ha nem változik a végeredmény, akkor elfogadom ilyennek. Úgy fest, hogy a koszolás rögzítésével még nekem is kell jócskán kísérleteznem, de remélem legközelebb már jobban fog sikerülni! Üdv: Ákimáki | |||||
Ákimáki | Adatlap | 408710 | 2009. január 3. 17:17 | ||
Köszönöm a tanácsot Satyak. Nekem is túl feketének tűnnek a kerekek, úgyhogy lehet, hogy javítok rajtuk egy kicsit. Üdv. | |||||
Laac | Adatlap | 408709 | 2009. január 3. 16:07 | ||
Szia! Tetszetős a makett még így is. A lakkozást feltehetően a fel nem keveréssel rontottad el, de sebaj azt bármikor javíthatod egy újabb réteg (most már tényleg) matt lakkal.A koszolás rögzítése az már nehezebb dió azzal én is mostanság kísérletezem.Jav: művészellátó bolt klf. pigment hozzá kapható rögzítő spay. Én ezt csinálom ha kész még beszámolok róla. Üdv: Laac | |||||
Satyak | Adatlap | 408708 | 2009. január 3. 15:59 | ||
szia.Lakknak inkább a gunzét használd.ahogy elnéztem az ülések és a kerék feketék, Szerintem inkább antracittal 09 essel próbáld meg. | |||||
Ákimáki | Adatlap | 408707 | 2009. január 3. 15:55 | ||
Szia Zsola! Remélem csak a makettal akadt egy-két gondod és nem mással! Való igaz, hogy az összehajtott ponyva is elég gázul lett kialakítva, de most nem akartam azzal kísérletezni. Szerintem majd legközelebb megvalósítom azt is, mert vannak rá elképzeléseim.De mint írtam, nem nagyon akartam "hozzányúlni", csak olyan dobozból építős ujjgyakorlatnak tekintettem. A hátsó üléseket az elsők alapján sztirol lapból formáztam meg. Egy kis hajtogatás, farigcsálás. Sokat segítettek a neten fellelt fotók. És persze az elsők is igényeltek egy kis figyelmet, hisz nem volt rajtuk "mélyedés" a varrások mentén. Amúgy lehetne alakítani tisztességesen az egész maketten, mert az alap, hogy úgy mondjam, inkább egy erős kiindulási alapnak felel csak meg. Nem tudom, te hogy vélekedsz erről... Egyébként köszönöm a véleményedet és az elismerést! :) Üdv: Ákimáki | |||||
zsola | Adatlap | 408706 | 2009. január 3. 15:29 | ||
szevasz! én is ezen dolgozgatom,bár egy jó ideje félretettem,akadt 1-2 gondom... amúgy szerintem remekül néz ki a fényesre sikerült lakk ellenére is. én mondjuk személy szerint az összehajtott ponyvát még kezelésbe vettem volna,és a felnikre se festettem volna 2 színt,de egyébként gratula...az enyém biztos gányabb lesz:) egy apró kérdés...a hátsó üléseket miből készítetted? sajnos az 5 képből valamiért csak hármat tudtam megnézni. | |||||
mszl | Adatlap | 408705 | 2009. január 3. 13:47 | ||
Itt van pár kép a kormányműről és a hajtásról, váltóról A kormányzáson még nem rágódtam sose, de szerintem differenciálmű van középen a kormányműben, kimenőtengelyeken poedig vagy tárcsás tengelykapcsolók, v fékek és ha ezekkel az egyik kimenő tengelyt fékezik csökkentik a fordulatszámát akkor a másik többet fordul, így amelyik oldal kevesebbet fordul arra felé kanyarodik majd. Pont mint az autó differencálműben csak itt mi idézzük elő a tengelyek fordulatszám különbségét és nem az utkanyarulat. A Tigriseknek ez eléggé gyenge pontjuk volt nagyon sok állt le váltómű v. kormány probléma miatt és ezt a konstrukciót elég nehéz volt javítani a harcmezőn sok ott is maradt. Ellenkezője pedig az amcsi sherman volt az sem volt sokkal megbízhatóbb konstrukció, de harckörülmények között megis kapta mindkettő a terhelést tisztességesen. Shermannél "secc perc" alatt kicserélték az egész meghajtást, a tank elején elöl az "ezer csavar ki", hajtómű ki, új hajtómű begurít, csavaroz és már mehet is tovább. Persz könnyebb leírni mint a prérin megcsinálni, de a tigrisénél ezerszer könnyebb volt cserélni, az övé csak a torony helyén jött ki, a párduc szerencsésebb volt ott a vezető ülés fölött lévő fedelet le tudták venni és a torony előtt kiemelni. | |||||
mszl | Adatlap | 408704 | 2009. január 3. 12:56 | ||
Anno már a Tigrisben is az volt | |||||
Ákimáki | Adatlap | 408703 | 2009. január 3. 12:44 | ||
Kedves Mindenki! Jelenleg az Italeri 1:35-ös Schwimmjén dolgozgatok. Illetve a végéhez közelít a projekt. Nagy dolgokat nem műveltem vele, mondhatni dobozból. Amit fel kellett tupíroznom, az a gyártó által készített hátsó üléssor, valamint a ponyvatető vázszerkezete. Mindkettő úgy sikerült, ahogy... :) Festése Humbrol enamellel,fújva, átmosás fekete és barna tempera keverékével. Karcolások, kopások szintén enamellel, a rozsda pedig piros, sárga és barna olajfesték gondolomformán történt kikeverésével. Aztán jöttek a gondjaim. Pigmentnek krétaport használtam, melyet ecsettel vittem fel a felületre. Az összkép nagyon tetszett, aztán jött a lakkozás. Is itt rosszra fordultak a dolgok. Lakkozás során a pigmentjeim eltűntek, mintha a festékszóró lefújta volna őket, aztán a száradás során már kezdett megmutatkozni, hogy a Humbrol Matt Cote fényes felületet hagy maga után, melyet láthattok a képeken. Kérdésem az lenne, hogy mit rontottam el? Lehet, hogy nem kevertem fel elég jól a lakkot? Vagy máshol hibáztam? A lakkot kb. 20-25%-ban higítottam humbrol higítóval. És még egy kérdés a munkámmal és az összképpel kapcsolatban... Mi a véleményetek rőla? | |||||
vlevi | Adatlap | 408702 | 2009. január 3. 11:18 | ||
f2d | Adatlap | 408701 | 2009. január 3. 11:15 | ||
Az újakban már szervokormány van. Pl a képen a Leclerc-é. | |||||
Peti347 | Adatlap | 408700 | 2009. január 3. 11:03 | ||
...és persze ott a váltó. :) | |||||
Ákos | Adatlap | 408699 | 2009. január 3. 11:00 | ||
A tankok jó része a mai kis négykerekű homlokrakodókkal(Bobcat) egy elven kormányozható (jó móka): Két bot van, a bal oldali a bal, a jobb oldali a jobb oldal sebességét szabályozza. Nyugalmi helyzetben nulla a sebesség, előretolva előre indul, hátrahúzva hátra indul a megfelelő oldal. A sebességet a mozgatás nagysága határozza meg. A kanyarodás egyszerű, a kanyar külső íve fele eső boton nagyobbat kell mozdítani. Ha egyik bot előre, amásik hátra van mozgatva, akkor helyben fordul. | |||||
pilotka | Adatlap | 408698 | 2009. január 3. 08:39 | ||
Amikor még én mozgattam őket egyedül fennt, így működtek: -De még most is így csinálják...: Botkormány balra "csűrve": kitolva bal combhoz: balra dőlt a gép: bal csűrőlap felfelé tért ki, jobb csűrőlap lefelé. Balra döntöd, magad alá nézel a levegőben pl. Jobbra "csűrve": jobb combhoz kitolva a bot: jobbra dől a gép: jobb csűrőlap felfelé tér ki, bal csűrőlap lefelé "lóg". Ez a hossztengely körüli elfordulásra szolgál. Mikor billegtet egy gép repülés közben, jobbra-balra mozgatja a botot. Bot előre-hátra: előre tolva, magadtól eltolva, műszerfal felé mozgatva: "botot fejre nyomod", vagy "botot nyomni": orrát a gép leadja, süllyed: a vízszintes vezérsíkon a magassági kormánylap LEFELÉ TÉR KI. Fordítva: "hasra húzni", "botot húzni": hasad felé húzod: a gép orra emelkedik, a magassági kormánylap a vízszintes vezérsíkon FELFELÉ TÉR KI. Ez a kereszttengely körüli elfordulás. Kereszttengyely: a szárnyvégeket összekötő egyenes legegyszerűbben. Pedálok: lábbal: ellentétesen mozognak a kabinban: "balra léped be": a bal lábaddal nyomod a bal pedált, ekkor a jobb pedál feléd mozog. Ekkor a függőleges vezérsíkon az oldalkormány lap BALRA tér ki, a repcsi BALRA FORDUL. JOBBRA léped be: ekkor a bal pedál feléd jön: a gép jobbra fordul, a függőleges vezérsíkon az oldalkormány lap jobbra tér ki. Jobbra fordul a gép. Index nincs :) Ez a függőleges tengely körüli elfordulást szolgálja. Amikor a Besenyei repül, kavar a kabinban, mint mama lekvárfőzés közben. A botot fel-le nem lehet mozgatni. Ha már igen, az igen-nagy bajság. -A klasszikus esetek ezt produkálják a kabinban. Sztem érthető voltam... Álló repcsiknél terepen(motorosoknál rendszeresen) hasrahúzzák a botot és kikötik, rögzítik a hevederekkel, hogy a parkolás biztonságosabb legyen, szembefúvásnál(szembeszélben) ne vágja orra a gépet, vagyis a magassági kormánylap felfelé van ekkor kitérülve a vízszintes vezérsíkon. Gép farkát a földre szorítja a szél, az orra pedig felfelé kényszerül. Maketteknél fontos a parkolási állapot, sőt, ha kormánylapok vannak kitérítve, azonnal a kabinba nézek, jól áll-e a bot, ha látom, a pedálokat is nézem. Zsűrizésnél bukott már el e hibák miatt kiválóan épített repcsi sajna. DE ha a bot hasra van húzva és kikötve hevederrel, akkor a csűrők sem mozognak a szélben. Mer' nem bííírnak. Ha segítettem, örülök! Csörömpösök! Hogy műxik a tank kormányozása? | |||||
MattHeafy | Adatlap | 408697 | 2009. január 3. 01:29 | ||
köszi, mindkettőtöknek. emm | |||||
tankos_srac | Adatlap | 408696 | 2009. január 3. 00:32 | ||
Köszi! Én is megkaptam a választ. | |||||
ego | Adatlap | 408695 | 2009. január 3. 00:27 | ||
MattHeafy ! Itt minden le van írva ! http://www.sulinet.hu/eletestudomany/archiv/1998/9819/repul/repul.html | |||||
Ákos | Adatlap | 408694 | 2009. január 3. 00:16 | ||
A vízszintes vezérsíkok (egy normál elrendezésű gépen) szimmetrikusan dolgoznak. Egyszerű, csak tudni kell mit csinál a gép, mikor a pilóta a botot mozgatja a kabinban :) Bot előre-hátra: a vízszintes vezérsíkok dolgoznak Bot balra-jobbra: a csűrők dolgoznak a szárnyvégen Pedál: oldalkormány a függőleges vezérsíkon | |||||
HUJBI | Adatlap | 408693 | 2009. január 3. 00:00 | ||
és amit a Clint Eastwood ellopott! | |||||
ego | Adatlap | 408692 | 2009. január 2. 23:56 | ||
Igen ! Ilyen kivételekre gondoltam én is, de ha már itt járunk van egy kevésbé ismert gép is aminek "össze-vissza" dolgoznak a kormányfelületei : F-117 , F-22 stb. | |||||
Zebi | Adatlap | 408691 | 2009. január 2. 23:47 | ||
Az is jó lehet. Én a Bf-109E-re gondoltam. Kicsit ismertebb gép ;-) Ha a fékszárnyak teljesen ki voltak engedve, a csűrők is lementek 15 fokot. | |||||
Solo | Adatlap | 408690 | 2009. január 2. 23:37 | ||
Holnap klubban elmesélem a kormányfelületek működését és szerepét. :) Kis aerodinamika óra. Persze csak ha érdekel. :) | |||||
HUJBI | Adatlap | 408689 | 2009. január 2. 23:35 | ||
most jön az a rész, hogy miért repül a repülő. :) | |||||
MattHeafy | Adatlap | 408688 | 2009. január 2. 23:34 | ||
Mit? a vízszintes vezérsíkoknál is csak ellentétes irányba lehet kitéríteni őket(egyszerre)? Bocs nem vagyok mindenttudó... | |||||
Ákos | Adatlap | 408687 | 2009. január 2. 23:26 | ||
Zebi! Megfejtés: Horten Ho-229. MattHeafy! Ezt komolyan kérdezted? | |||||
tankos_srac | Adatlap | 408686 | 2009. január 2. 23:26 | ||
Elfelejetettem megköszönni az észrevételt mindnekinek, szóval kösz! Most felvágom az ereimet... :-) | |||||
ego | Adatlap | 408685 | 2009. január 2. 23:19 | ||
Konkrétan mire gondolsz ? | |||||
ego | Adatlap | 408684 | 2009. január 2. 23:18 | ||
:-))) Ez jó ! Nagyon Jó ! - javitashoz/ellenorzeshez kikotottek - Szeretném látni a zsűri arcát mikor ezt beadod nekik :-))) ( most nem kötekedek, nehogy félreérts ) | |||||
MattHeafy | Adatlap | 408683 | 2009. január 2. 23:15 | ||
Ezek a kitérítési lehetőségek a vezérsíkokra is érvényesek? emm | |||||
tankos_srac | Adatlap | 408682 | 2009. január 2. 23:15 | ||
3 havi munka... Gyakorlatilag javíthatatlan. :-( | |||||
ego | Adatlap | 408681 | 2009. január 2. 23:14 | ||
:-) Igen ! De ha megnézed az egyik lefele , a másik felfele áll. Lásd itt : re2000_3 Ez nem csak a héján hanem MAJDNEM minden repülőgépen így van. Ez alól vannak kivételek de ezt már a modern, ma használatos gépeken alkalmazzák ezt pedig már tényleg hosszú lenne itt ecsetelni. | |||||
Fodi | Adatlap | 408680 | 2009. január 2. 23:13 | ||
Aaa, bele lehet magyarazni, hogy javitashoz/ellenorzeshez kikotottek a kormanylapokat. Bar elkepzelhet szitu, de azert eleg eroltetett magyarazat. :) Jobb lett volna elotte jobban korulnezni, korbekerdezni. Majd legkozelebb jobb lesz. :) | |||||
f2d | Adatlap | 408679 | 2009. január 2. 23:11 | ||
A második képen látszik, hogy miről beszélnek a többiek.:-) | |||||
tankos_srac | Adatlap | 408678 | 2009. január 2. 23:11 | ||
Égek mint a rongy... | |||||
Fodi | Adatlap | 408677 | 2009. január 2. 23:10 | ||
A jobboldali kepen egyertelmuen ellenkezo iranyba vannak kiteritve. | |||||
tankos_srac | Adatlap | 408676 | 2009. január 2. 23:09 | ||
Opsz azt hiszem ebben a pillanatban észrevettem, hogy mi van elszabva a gépen... :-((( | |||||
tankos_srac | Adatlap | 408675 | 2009. január 2. 23:08 | ||
Látaam több fotón is így állni földön Héjákat, igaz azok olasz Re-2000-esek, de így álltak. | |||||
Zebi | Adatlap | 408674 | 2009. január 2. 23:07 | ||
Azért volt olyan II.vh-s gép, amin nem hiba, hogy mind a két csűrő lefelé áll. Megfejtéseket ide :-) | |||||
ego | Adatlap | 408673 | 2009. január 2. 22:58 | ||
Röviden ! Így nem lehet irányítani semmilyen repülőgépet. Ha komolyabban érdekel keress meg magánban és elmagyarázom, az aerodinamikai ismeretek nem biztos hogy mindenkit érdekelnek. Természetesen nem a repülősökre gondoltam. | |||||
tankos_srac | Adatlap | 408672 | 2009. január 2. 22:55 | ||
Igen lefelé van az összes kormányfelület. Szegényesek az aerodinamikai ismereteim, ez miért is baj? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Én még nagyon az elején tartok és van egy sanda gyanúm, hogy még sok helyen megfog szívatni ez a makett. Pl a 4 részből álló főfutóaknát alig bírtam a helyére befeszegetni akkora vetemedés volt a törsz alsó felében. A szárnytöveknél is (alul/felül, jobb/bal) vannak jó nagy szögletes dudorok amiket elcsiszolva lehet újra karcolni a panelvonalakat. Pluszba még hozzá jön az alkatrészek nem egyforma felületi minősége.
Épphogy csak belekezdtem és el is ment tőle a kedvem. Lehet, hogy ez 2010-es projekt lesz.