<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Amon | Adatlap | 409241 | 2009. január 29. 22:08 | ||||||||||||
Roadblock | Adatlap | 409240 | 2009. január 29. 22:04 | ||||||||||||
Köszi, hülye kérdés, de mi a frász az a tűzfal? | |||||||||||||||
Ákos | Adatlap | 409239 | 2009. január 29. 21:52 | ||||||||||||
Szép, de egy probléma van vele: a tűzfal nem illeszkedik rendesen, először a törzsbe kellett volna beépíteni, körbetömíteni, aztán festeni, majd a motort ráépíteni... | |||||||||||||||
T.Csaba | Adatlap | 409238 | 2009. január 29. 20:07 | ||||||||||||
Szia Gébics! Szépnek néz ki!Kíváncsian várom a folytatást!Milyen lesz a színe?Az nem derül ki a monitoros képből. Nekem a Hellertől van még dobozban egy Somua-m és egy R35-ösöm. Csaba | |||||||||||||||
Roadblock | Adatlap | 409237 | 2009. január 29. 19:48 | ||||||||||||
Nem bírtam magammal és csak nekiálltam annak a Stuka motornak... Ez az első AIRES cucc, amit elkezdtem összerakni, tanulópénznek nem olcsó, de a cél, mely a szemem előtt lebeg, elfogadhatóvá teszi. :)) Most, hogy eddig eljutottam, pár dolgot más csinálnék, de majd a következőnél. | |||||||||||||||
Gébics | Adatlap | 409236 | 2009. január 29. 09:53 | ||||||||||||
Sziasztok! Ha már szóba került a Tamiya Char B1-e, akkor megmutatom az én készülő Hotchkiss 35-ösömet a Trumpeter gondozásban. A maketthez beszereztm az Eduard maratását, amivel mindent fel lehet javítani, még az elég szegényesen kialakított belső teret is. Amit ki kell emelni ennél a makettnél, hogy sok ponton eltér a valóságtól. A www.chars-francais.net/ oldalon nagyon sok archív képet találtam a harckocsiról, amik közül kiválasztottam a nekem leginkább szimpatikus kisharckocsit. Viszont a fotók áttanulmányozása alapján komoly átalakítások váltak szükségessé a kínai maketten. Pl. új kitekintőnyílások építése a toronyra, teljesen új farrész-az első képen látszik a különbség az igazi és a készletben szereplő között-ill. emiatt új kipufogó építésére is szükség lesz, csakhogy néhány példát említsek. Remélem lassan elkészülök vele és a hozzá való diorámával, akkor majd írok róla egy cikket is. Addig is várom a véleményeteket! :) Gábor | |||||||||||||||
MAZHL2005 | Adatlap | 409235 | 2009. január 29. 02:42 | ||||||||||||
papgyuri | Adatlap | 409234 | 2009. január 28. 22:47 | ||||||||||||
MAZHL2005! Készítsd el a fogantyúkat vékony rézlemezből. Annak hiányában Piros Arany vagy Globus mustár fémtubusa, szétvágva, kisimítva, gázláng felett festék leégetve... Ollóval gyönyörűen vágható, kis lapos fogóval hajlítható, pillanatragsztóval ragasztható. Üdv.: papgyuri | |||||||||||||||
MAZHL2005 | Adatlap | 409233 | 2009. január 28. 22:34 | ||||||||||||
Nem tudja valaki, a pillanatragasztó " fogja " a Friul lánc-Meghajtó kerekeit ? Mert egy ISZ-2-sen dolgozom, ma fejeztem be a lánctalpat holnap nekiállhatok a makettnek. Melessleg nem tudna valaki segíteni, miből csináljak füleket a külső pót üzemanyatartályakra, hogy még élethűbb legyen. a segítséget előreis köszönöm! | |||||||||||||||
kogi76 | Adatlap | 409231 | 2009. január 28. 22:21 | ||||||||||||
Szia Bubu! Közöltél már képeket az 1.72-es tigrisedrűl készülőfélben.Azóta készülget a dioráma hozzá? Kiváncsian várom! Üdv, | |||||||||||||||
T.Csaba | Adatlap | 409230 | 2009. január 28. 22:19 | ||||||||||||
Szia Bubu! Természetesen rakok majd fel a festésről is.Nem lesz egyszerű azt hiszem. | |||||||||||||||
Bubu | Adatlap | 409229 | 2009. január 28. 22:07 | ||||||||||||
Szia Csaba! Szépen alakul, remélem a továbbiakban is publikálsz róla képeket.További jó munkát hozzá!Üdv:Bubu | |||||||||||||||
T.Csaba | Adatlap | 409228 | 2009. január 28. 22:02 | ||||||||||||
Picit korábban írogattunk a Csörömpösben a Char B1-ről,valamint a nyitólapon kint van egy dobozbontásom róla.Karácsony óta építgetem dobozból.Még néhány alkatrész kerül fel rá és jön az alapozás.A dobozbontás óta van néhány tapasztalatom vele.Gyönyörű,pontos csak negy-két apróság felett siklottak el a japcsik.Érdemes nézegetni az eredeti képeit!A tornyon az öntés mintát kicsit durvábbra martam,bár nem tudom mennyire látszik a képeken.A szintén készülő JS-3 csak a méret miatt van mellette.Öröm építgetni őket! :) | |||||||||||||||
Gaben | Adatlap | 409227 | 2009. január 28. 15:57 | ||||||||||||
Gaben | Adatlap | 409226 | 2009. január 28. 15:56 | ||||||||||||
Elkészült a házi gyártmányú napellenző. | |||||||||||||||
Timur | Adatlap | 409225 | 2009. január 28. 15:55 | ||||||||||||
Urak! Kis türelmet, kb. egy hét múlva tudok csak szkennelni. | |||||||||||||||
BBalázs | Adatlap | 409224 | 2009. január 28. 15:40 | ||||||||||||
Timur! Akkor epekedve várom a fotókat és infókat. A Te Stukáidról tudnál nekem képeket küldeni? Üdv.:Balázs | |||||||||||||||
Roadblock | Adatlap | 409223 | 2009. január 28. 15:18 | ||||||||||||
A motorról kellene inkább (annak áltam neki), de ha van a kabinról is, akkor az is jöhet. Előre is köszi. | |||||||||||||||
Timur | Adatlap | 409222 | 2009. január 28. 14:57 | ||||||||||||
A motorról kell anyag, vagy a kabinról? | |||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 409221 | 2009. január 28. 14:39 | ||||||||||||
Roadblock | Adatlap | 409220 | 2009. január 28. 13:45 | ||||||||||||
Kis segítségre lenne szükségem... Jelen pillanatban egy AIRES 4001-es kitten (JU87-B2 belső motor+cockpit) kezdtem el foglalatoskodni és van pár értelmezheteten rész, amit nem tudok összepasszintani. Ha valakinek lenne képe akár az eredetiről, akár pedig esetleg a már összerakott makettről, azt nagyon megköszönném. | |||||||||||||||
hofi | Adatlap | 409219 | 2009. január 28. 13:37 | ||||||||||||
Z.Pisti | Adatlap | 409214 | 2009. január 28. 12:47 | ||||||||||||
Timur! Sok anyagot kaptam a szakállas embertől(is)a Texan-ról,de sajnos az olasz verzió nincs benne...Egyelőre a múzeumi kiglancolt példány fotóit használom.A makett azért használtan fog kinézni,szándékaim szerint... Zépisti | |||||||||||||||
Timur | Adatlap | 409211 | 2009. január 28. 11:59 | ||||||||||||
Sziasztok! Samee:A D- és G-Stuka gyári kamuflázs-mintázata megegyezik egymással. (Már, ha egyáltalán elfogadsz tőlem tanácsot.) hofi: a zöld RLM 25 BBalázs: Egy (német) B-Stukát építettem eddig '48-ban, de már nincs nálam a madár. Viszont vár még a polcon '48-ban egy A, egy sítalpas B, egy R, egy G-2; '32-ben pedig egy G és egy D-8. Szeretem a Stukát, de a nappali- és éjszakai vadászok a kedvenceim. A Model Master-színkódokban Ákos már segített -én úgy sem tudtam volna, mert más festékeket használok. (Xtracolor, Xtracrylix, Gunze.) Elég sok anyagom van a Stukáról, (könyvek, monográfiák, fotóalbumok, stb.) Ha tényleg a kedvenc típusod, akkor ajánlom figyelmedbe a Classic két kötetes Ju 87 Stuka c. munkáját. Színes fotóim is vannak, de ezek nem mindig túl pontosak ("elmásztak" a színek, stb.) Ha jól értem, akkor Neked a Balkánon szolgált Stukákról kellene fotó. Megnézem, de kérek néhány napot, míg szkennelni tudok. ((Z. Pisti! A szakállas embernek nincs anyaga a Texanról? :) | |||||||||||||||
Roadblock | Adatlap | 409209 | 2009. január 28. 11:23 | ||||||||||||
Samee | Adatlap | 409208 | 2009. január 28. 11:01 | ||||||||||||
Köszönet és hála előre is. Nekem sajna csak a G-hez van festésmintám; de ha jól látom az orrnál meg a vezérsíkok előtt a törzsön kicsivel eltér. Üdv: Szemi | |||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 409207 | 2009. január 28. 10:55 | ||||||||||||
hofi | Adatlap | 409206 | 2009. január 28. 10:29 | ||||||||||||
A magyar zászló zöldje milyen zöld? | |||||||||||||||
Samee | Adatlap | 409205 | 2009. január 28. 10:21 | ||||||||||||
Szia Tibor! Gratula; nagyon szép lett. Ki tudnál segíteni a folttérképével? Üdv: Szemi | |||||||||||||||
Z.Pisti | Adatlap | 409204 | 2009. január 28. 09:14 | ||||||||||||
Blackbird | Adatlap | 409203 | 2009. január 27. 20:21 | ||||||||||||
Tibor | Adatlap | 409202 | 2009. január 27. 20:17 | ||||||||||||
Ákos | Adatlap | 409201 | 2009. január 27. 19:13 | ||||||||||||
BBalázs! Itt találsz 4 magyar Stuka makettet is: www.hunkits.extra.hu/pre1945.htm Használható színes képet nagyon nehéz találni. Itt talán van pár: www.luchtoorlog.be www.ww2incolor.com Itt találhatod a Model Master RLM színtábláját. Az RLM 76:2078 www.testors.com/category/136379/WWII_German_Luftwaffe-RLM | |||||||||||||||
BBalázs | Adatlap | 409200 | 2009. január 27. 18:54 | ||||||||||||
Timur! Látom nagyon ott vagy a témában - jól jön az építő jellegű kritika, Te már építettél Stukát? (ez a kérdés másokhoz is szól) Ha igen, akkor kérlek tegyél fel képeket ide, v a mailomra dobjál egy üzit! Továbbá tudnál segíteni abban, hogy eredeti stukákról színes képeket hol lelhetek fel? Ami azt illeti én is megfigyeltem, hogy bizony soxor nem is látszik a zöldek közti különbség, de mostmár igy hagyom. Ami a repülű alját illeti, arra tudnál színkódot mnodani a Model Mastertől? A Revell 49-es nekem kicsit erősnek tűnik... És mégeccer, nagyon szívesen fogadom a tanácsokat a témában (kedvenc madaram, de semmi érdemlegeset nem tudok róla :S ) | |||||||||||||||
Balaxka | Adatlap | 409199 | 2009. január 27. 17:45 | ||||||||||||
Gaben! Én a nyár folyamán rendeltem a hobbyeasiről kemény 8000 Ft ért és 2500 Ft ért rezet hozzá. A réz az Lionroar, nagyon részletgazdag, aprólékos kiegészítő. Majd ha elkezdem építeni teszek fel képeket. Ha valamiben tudok ezzel kapcsolatban segíteni akkor keress meg magánban.(kampits pont bali kukac gmail pont com) Üdv.:Bali | |||||||||||||||
Snowman | Adatlap | 409198 | 2009. január 27. 17:33 | ||||||||||||
Szia Toto! Igen neked szántam a kérdést... Utána néztem(ahogy írtad)és tetszik a munkád,nem akarod kicsit tuningolni? Decemberben Macal feldobot egy ötletet(3.világháború utáni járművek...)és oda remekűl illene! Ha érdekel részleteket találhatsz itt: www.attilaproductions.com Vagy írhatsz magánban is nekem: snowman77kukacfreemail.hu Minden esetre további jó munkát és várom a folytatást! | |||||||||||||||
Gaben | Adatlap | 409197 | 2009. január 27. 16:35 | ||||||||||||
Szia Rag. Nem BMP fog vinni. Csak azért került a képre mert az is építés alatt van egy T-72-esel együtt. Még nem döntöttem el hogy mit rakok majd rá. De az még ráér. | |||||||||||||||
Roadblock | Adatlap | 409196 | 2009. január 27. 16:18 | ||||||||||||
Akkor a bulgáriai repteres sárga orros festés jó lesz, majd tegyél fel róla képeket. | |||||||||||||||
BBalázs | Adatlap | 409195 | 2009. január 27. 16:16 | ||||||||||||
Roadblock! Köszi a segitséget, német felségjelzéssel szeretném elkészíteni, és mindenképp sárga orral. A maketthez adott maszkolólapot használom, bár jó fél centivel beljebb vágom ki a körvonalát és úgy maszkolom körbe a Tamiya szalaggal. | |||||||||||||||
Timur | Adatlap | 409194 | 2009. január 27. 16:12 | ||||||||||||
Sziasztok! Stuka: Az alja minden változatnak 65, kivéve a "gyárilag" 78/79 festést. BBalázs! A fotók csalhatnak a színt és a kontrasztot illetően is. Így első ránézésre belefér. A 70/71 különlegessége, hogy frissen festve FF-fotókon néha szinte alig látható a különbség; fakulásnál azonban a 71 jóval erősebben világosodik, mint a 70, így a kontraszt egyre nagyobb. Nálad ez utóbbi látszik. A gépeket azonban nem festették át sokszor (főleg teljes egészében), ezt rosszul hallottad, s az átfestést -ha muszály volt pl. javítás után- eredeti árnyalatokkal végezték. Így a fakult/friss festék árnyalati különbsége elképzelhető a maketten. A német festékek -a háború utlsó hónapjait leszámítva- igen jó minőségűek voltak, és a felvitel módszereit (pl. viszkozitás, hőmérséklet, száradási idők stb. stb.)gondosan meghatározták. (Erről az Ullmann-könyvben lehet hosszabban olvasni.) Rendszeresítés előtt minden szín (megint csak a háború végi "módosulatokat" leszámítva) hosszú időn keresztül teszteltek. "Ezernyi árnyalat" tehát nehezen képzelhető el. | |||||||||||||||
Rag | Adatlap | 409193 | 2009. január 27. 16:03 | ||||||||||||
BMP-t fog vinni? :) | |||||||||||||||
Gaben | Adatlap | 409192 | 2009. január 27. 15:57 | ||||||||||||
Amúgy elég jó készlet. Bár a füke belső egy kicsit lehetne részletesebb is. De eddig csak egy két kisebb öntéshibával találkoztam. Az alkatrészek jól illeszkednek. | |||||||||||||||
Gaben | Adatlap | 409191 | 2009. január 27. 15:55 | ||||||||||||
Szevasz Balaxka. Múltkor írtad hogy te is beszereztél egy Faunt. Arra lennék kiváncsi hol szerezted hozzá a rézmaratást. És hogy kb mennyit kóstál. | |||||||||||||||
Timur | Adatlap | 409190 | 2009. január 27. 15:54 | ||||||||||||
Sziasztok! Az RLM 76-téma: "RLM 84", mint kód, soha nem létezett. A Roadblock által említett anyag az Ullmann-variáció a "módosult 76"-témára. A Merrick köny komplett receptúrát közöl (eredeti dokumentum alapján)a késői 76-ra. Ez a szín azonban a jóval világosabb (FF-fotókon néha szinte fehérnek tűnő) "weisblau" 76. A két elmélet nem zárja ki egymást. A Luftwaffe-nak több festékbeszállítója volt. A Focke-Wulfokon elterjedt és jól dokumentált a különböző grünblau (vagy,ha úgy tetszik:84) színek használata, a Messereken ez igen ritka. Viszont voltak olyan üzemek, ahol a készletezésnek köszönhetően maradt a korábbi formulás 76-ból is, egészen gyártás leállásáig. Tehát, mielőtt egy késői német gépbe kezdünk, érdemes komolyabban utána járni (kutatgatni egy kicsit),hogy pontosan melyik színt használták, használhatták. Arról nem is beszélve, hogy nem a 76 az egyetlen, amelynek létezett "késői", vagy "módosított" változata. (pl. 66, 75, stb.) | |||||||||||||||
Gaben | Adatlap | 409189 | 2009. január 27. 15:52 | ||||||||||||
Roadblock | Adatlap | 409187 | 2009. január 27. 15:45 | ||||||||||||
Nincsen véletlenül ez rendszerezve valahol? Gép-pilóta párosítások. Jó lenne. | |||||||||||||||
Roadblock | Adatlap | 409186 | 2009. január 27. 15:42 | ||||||||||||
Szia BBalázs, nekem is megvan, most bontogatom a dobozát, pont miatta IS vagyok gondba az RLM76tal.. Kis háttérinfó,festési minták és egységek: wp.scn.ru/en/ww2/b/29/2/0 Gondolom német felségjelzést kap majd? A gyári maszkoló papir "készletet" használtad a kamo fújáshoz? A sárga orrhoz néhány ötlet... | |||||||||||||||
hofi | Adatlap | 409185 | 2009. január 27. 15:37 | ||||||||||||
Szerintem az a zöldebb volt az RLM 84. Egyébként a Gunze 400-as sorozatában lehet, hogy vannak ilyen színek. Megnéztem azt az RLM-táblázatot, amit linkeltél. Annyit mindenképpen hozzátennék (bár jelen makettnél nincs aktualitása), hogy az RLM 61/62/63 csak a három felső szín, az alja azoknak is 65 volt, és nem csak '38-ig használták, hanem később is az exportra vagy kiállításra készülő gépeknél. Ja, és kimaradt a 65/72/73 is, ami a 65/70/71 tengerészeti párja volt. | |||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 409184 | 2009. január 27. 15:24 | ||||||||||||
V8+10 Scholtz Miklós százados századparancsnoki gépe, 2/1 vadász század, 1944. | |||||||||||||||
Roadblock | Adatlap | 409183 | 2009. január 27. 15:21 | ||||||||||||
Köszi, a Humbrol 175ről tudok, de én Gunzéban utazom, marad a keverés www.rlm.at/archiv_e.htm lapon megtaláltam az RLM kódokat meg az gép azonosító kódokat is. Kicsit utánaolvastam ennek az RLM76nak és amit ennyi idő alatt sikerült kideríteni, az az, hogy '44től, az egyre súlyosbodó nyersanyaghiány miatt az addigi 30-40%os pigment tartalomról csökkentették a pigmenttartalmat, illetve valami cinkes vegyületet raktak a lakkba, amitől egyfelől világosabb, másfelől sárgásabb lett az összetétel így az eredeti világos kékből világos zöld lett.. A konklúzió az az, hogy a háború vége felé alkalmazott RLM76 más szinű, mint a '44es. Az eredeti cikk: www.clubhyper.com/reference/latewarrlm76mu_1.htm |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
ha minden igaz akkor a motor és a pilota közötti elválsztó panel.