<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
pucu1 | Adatlap | 409836 | 2009. március 10. 21:40 | ||
Gotha | Adatlap | 409835 | 2009. március 10. 17:24 | ||
szia kösz az infókat! közben találtam egy képet, de ott akkora a kupi, hogy azt képtelenség megépíteni... | |||||
Timur | Adatlap | 409834 | 2009. március 10. 15:21 | ||
Szia! A géppel kapcsolatban rengeteg anyag van. A fotókról annyit, hogy a korábban emlegetett "Spirit of Thuringia"-könyvben 250 fotó szerepel, a Myhra-könyvben 150. stb. Most szkenneltem be kb. 15-20 fotót a Horten műhelyről (V1 és V2) valamint a Gotha gyárról (V3-). Némi szerkesztést igényel, de majd küldöm. A típusnevet illetően nincs keveredés. A Horten-fivérektől a "IX" típusjelzést kapta, az RLM-től a 8-229 számot, így a gép helyesen Horten 229. Két példánya repült. A V1 vitorlázó volt, a V2 pedig sugárhajtóműves példány. Ezek a Horten-műhelyben készültek. A V1 egy futóműtörés után roncsként érte meg a háború végét; a V2-vel Erwin Ziller lezuhant egy hajtóműleállást követő pilótahiba (alacsony sebességnél a futómű és a féklap vésznyitása) miatt '45 februárjában. A jelenleg múzeumban látható V3 soha nem repült, kb. 95%-os készültségi fokban állt, amikor az amerikaiak elfoglalták a Gotha-gyárat. Hivatalosan kiadott festési utasítás nem létezett a típusra, így minden festési rajz a fantázia szülötte, illetve következtetés. A V1 és V2 75/76-os volt, a V3 festetlen. A V3-on jelenleg látható 2 db. horogkereszt természetesen nem volt a gépen, amikor zsákmányolták. Az amerikai pajtások festették rá később. (A helye amúgy sem lehetett volna az, ahová az amik festették, mert épp a hajtómű-kiömlőkhőz pingáltak. Egyéb Horten típusokon, pl. a IV-en a horogkereszt középen volt, a kis csúcsos "farokrészen". De hangsúlyozom, a V-3-on nem voltak felségjelzések!) A zsákmányolt eszközökre a bemutatókhoz az amertikaiak szívesen festettek "fals" jelzéseket. Így járt pl. a Reichenberg IV, vagy a Natter is; pedig, mint "egyszer használatos" eszközökre Führer-parancs tiltotta a horogkereszt felfestését. A Hortennel kapcsolatban tehát léteznek információk és nagyon komoly típuskönyvek, csak utána kell járni egy kicsit. Üdv és Horrido! | |||||
Gotha | Adatlap | 409832 | 2009. március 6. 16:36 | ||
Köszi az infót és a kritikát. ez a gép azért kicsit kényesebb téma, mert nem tucat, amennyit tudok róla hogy a IX-ből egy-két példány készült, talán eggyel repültek is. (A gothai vagongyárban készült, ezért is van a típusnevet illetően keveredés.) A neten fellelhető ezzel szemben kb 6-10 féle festés. Fotó nagyon kevés, leginkább az eredeti gépről készült múzeumi fotók (színesek) lehetnek támpont. (amin egyébként fehér a horogkereszt) Néhány ff kép is van róla ezek közül egyik sem műhelyben készült. Ha van ilyen képed azt szívesen megnézném. A többi kritikával egyetértek, próbálok módosítani. | |||||
Timur | Adatlap | 409829 | 2009. március 6. 12:14 | ||
Szia! 1, A szélvédőt nehezen kapták volna le így, ugyanis a hátsó keretébe integráltan építették (volna) a páncélüveget. Úgy rémlik, ezt a keretet előre, erősítéssel együtt építették, és a plexi csak utólag került rá. 2, Az üzemanyag-töltőcső fekete. Az, hogy miből töltötték/tölthették az üzemanyagot némi internetes keresgélés után megtalálható, ha szakirodalom nem áll a rendelkezésedre. Hangárban, szerelőműhelyben amúgy is nehezen hihető a tankolás. 3, Ha nincs a típusról anyagod, a netem akkor is találsz fotókat arról, hol is építették valójában a Horteneket. A képekről kiderül,milyen eszközök, anyagok, szerszámok, stb. voltak a gép közelében. 4, A Luftwaffe-tisztek nem hordtak fekete egyenruhát és karszalagot. Javaslatok: -meg kell tanulni tisztességesen ragasztani, tömíteni, csiszolni -gyakorolni kell a festést és a matricázást (jól látható a csillogás) Ha a makett építése már jobban megy, akkor érdemes gondolkozni egy diorámán. -Utána kell nézni a gép repülés- és hadtörténeti vonatkozásainak. -Fotókat gyűjteni az eredetiről, és a megjeleníteni kívánt szituációkról. -Fotókat gyűjteni a diorámán ábrázolni kívánt technikai eszközöknek. -Utána kell nézni az ábrázolni kívánt korszaknak, hadszíntérnek és évszaknak megfelelő egyenruháknak. Végül: törekedni az egyszerűségre. Abszolút légbőlkapott dolgokat (pl. óriáscsapágy, fogaskerék, műanyag-kütyü,stb.)mellőzni kell. Aki sokat akar markolni, az néha keveset fog. A gyengébben kivitelezett, de reális dioráma többet ér, mint egy agyonzsúfolt kamuparádé. Tehát: türelem és önmérséklet. Üdv. | |||||
rod666 | Adatlap | 409828 | 2009. március 6. 11:36 | ||
Igen, azért is fenem rá a fogam... A Bf-109E-jük gyönyörű, és olcsó is. | |||||
rod666 | Adatlap | 409827 | 2009. március 6. 11:27 | ||
Kb. 2 éves... | |||||
Icebreaker | Adatlap | 409826 | 2009. március 6. 11:20 | ||
Helló Civil! Alapjában véve tetszik a járgány, jó áll neki ez a szín. Észrevételem a következő lenne, a hátsó részen a közeli kép alapján a fényezés kissé narancsos lett, valamint nem egyenletes a lökhárító helyén!Ez valószínűleg annak köszönhető, hogy pisztollyal fújtad és valami nem volt teljesen kerek. (A Tamiya TS spray-i között szerintem megtalálnád ezt a színt és azzal nem kell egerészni) A hátsó kerék előtti légbeömlőkbe elmaradt a festés! Amúgy igazi vaddisznó gép lesz, ha melózol rajta még egy kicsit!:-) Ice | |||||
Z.Pisti | Adatlap | 409825 | 2009. március 6. 11:11 | ||
Sajnos nem ismerem azt a készletet.Újdonság az Academynél?A mostani kiadásaik meglehetősen szépek... Z.Pisti | |||||
Gotha | Adatlap | 409824 | 2009. március 6. 11:09 | ||
:D gondoltam valami factory hatása legyen az egésznek. a géppet nem építik csak valami gond akadt az ablakkal, amit kiszedtek és újra behelyezik. szerintem ez elmegy. az üzemanyagcső lehet más színű is, ezzel kapcsolatosan nincs infóm, de ha megmondod milyen színű átfestem. az ismeretlen szerkezetet én találtam ki egy aggregátoros üzemanyagpumpa, ami hordóból tankol. mindezt csak azért mert tartálykocsim nincs. a hátsó alak még tolhat mást is, ezek akadtak a kezembe, mint szóba jöhető alkatrészek, de a tiszt is mondhatta neki hogy vigye innen a fenébe mert útban vannak. ez még javítható. ugyanez a helyzet a csapágyakkal is. Az azonosíthatatlan kütyü természetesen egy titkos repülőgép kiszerelt alkatrésze. a figurák heller és revell kit-ek, biztosan lehetne szebben is, az én lapátkezeimmel ezeket a másfél centis figurákat igen nehéz sorjázni, a festék pedig folyton lejön róluk. de várom a javaslatokat mert szeretnék fejlődni. | |||||
rod666 | Adatlap | 409823 | 2009. március 6. 10:55 | ||
Arról esetleg nincs infód, hpgy az milyen? | |||||
Z.Pisti | Adatlap | 409822 | 2009. március 6. 10:53 | ||
Nem ez az Italeri féle 48-as Texan Eduard maratással fűszerezve. Z.Pisti | |||||
Timur | Adatlap | 409821 | 2009. március 6. 10:47 | ||
No, pont ilyesmire gondoltam. Szerintem vicc az egész :) Ha jobban megvizsgálod, akkor már maga az alapkoncepció is nyakatekert: még építik a gépet, de már harci jelzéseket visel (taktikai szám, JG 400 századjelvény, taktikai sárga szín), és építés közben (amit természetesen tiszt felügyel komoly karszalaggal, nem egy gyári mérnök) piros(!) üzemagyagcsővel egy ismeretlen szerkezetből már fel is töltik! A háttérben egy alak kipufogókat és hatalmas fogaskerekeket tol :) Még hátrébb óriási kerekek és csapágyak valamint egy teljesen azonosíthatatlan kütyü :) Így együtt viccesen szürreális vízió! (De legalább jókedvre derít!) (A makett, a környezet és a figurák minőségéről ne essék szó, mert az építést, festést lehet gyakorolni. Előbb-utóbb lesz fejlődés, és eltűnnek az ordító hibák. Bízzunk benne...) Üdv | |||||
Tibcsi | Adatlap | 409820 | 2009. március 6. 10:07 | ||
Ok, csak nagyon szemet szúrt. :) Most, hogy jobban megnéztem, van még egypár érdekes dolog azon a dión. :) Pl. a két óriáscsapágy. :) | |||||
rod666 | Adatlap | 409819 | 2009. március 6. 10:05 | ||
Csak nem az Academy-féle Texan? Az nekem is tetszik, kacérkodom vele... | |||||
Timur | Adatlap | 409817 | 2009. március 6. 09:34 | ||
Tibcsi! Szerintem kár vitatkozni a gép színein, mert teoretikus a dolog. A jelzett lap a Monogram Close Up-ból való, olvasd el mellette a szöveget is. A két elkészült proto: a V1-vitorlázó, és a tervezett harci változattól jelentősen eltérő V2 75/76 színű volt (Close Up-infó). Ha a gép igazán érdekel, akkor érdemes elolvasni a Classic "HORTEN Ho 229 Spirit of Thuringia: The Horten All-Wing Jet Fighter" c. könyvét, mert ez a legkomolyabb munka, ami eddig megjelent. Veled ellentétben én úgy gondolom, hogy közel sem a színek jelentik a legnagyobb gondot azon az ún. diorámán. Üdv | |||||
Roadblock | Adatlap | 409816 | 2009. március 6. 08:44 | ||
Szia Timur, A koromnyom a Stukán... Igen még mindig sok (talán), de most nincs hozzá lelkierőm, hogy újra kimaszkoljam, félretettem néhány napra, hétre, addig remélem gyűjtök annyi energiát, hogy nekiálljak a javításnak. A 109esen azért "tömítettem" el a gerincvonalat, mert a két fél összerakásakor kicsit csúnya lett a megfolyt ragasztó. A gerincvonal látható lesz reményeim szerint. | |||||
Teuton | Adatlap | 409815 | 2009. március 5. 22:43 | ||
Szia Soca! Lelkemből szóltál! Én is 36 vagyok és már túl pár maketten, de az hiszem a kritikát el kell tudni fogadni. Úgy gondolom, hogy néhányan építő jelleggel, segítő szándékkal kritizáltuk Tigris barátunk munkáját és nem rossz indulattal. Ez a fórum lényege, hogy mindenki tanulhasson belőle. Egyébként meg nem kötelező senkinek elfogadni a megfogalmazódott kritikákat, max nem tanul belőle. Azért a több szem többet lát alapon jobban előtérbe kerülhetnek a hibák és ha ezen valaki megbántódik az az ő baja. Üdv mindenkinek: Teuton | |||||
soca | Adatlap | 409814 | 2009. március 5. 20:56 | ||
Figyuzz ide Alien!Nekem sokat jelent a kritika sőt,amit itt hozzáértők mondtak 80%-ban megcsináltam.Pedig lehet,hogy a 40 évemmel az öregebbek közé tartozom. Én is az első diomat csinálgatom és nem sértődők meg ha egy 20 éves "gyerek" kioktat sőt tanulok belőle.Nekem most lett időm arra,hogy kicsit részletesebben foglalkozzak avval ami világ életemben érdekelt!Aki ezt(kora miatt)nem viseli el ne ossza meg a dolgait másokkal,bütyköljön otthon egymagában,de garantálom,hogy nem fog fejlődi!Itt lenni nem kötelező,de ha már itt vagy hallgasd meg mit szólnak a dolgaidhoz,mert EZ A FÓRUM ERRŐL SZÓL! | |||||
Tibcsi | Adatlap | 409808 | 2009. március 5. 19:44 | ||
Meg is mondom, mi a gondom vele: a kép alapján úgy tűnik, mintha angol színekkel (Dark Green, Dark Sea Gray) lenne lefestve. Találtam egy leírást a Horten színeiről. Felül RLM 81, 82, és 83. Alul RLM76. www.ciccba.com.ar/website/articulos/horten/32.pdf Nem tudom, ez mennyire hiteles, de ezek a színek nagyon messze állnak attól, ami a maketten látszik. Mégegyszer hangsúlyozom: lehet, hogy a kép színei torzítanak. :) De tényleg szép munka. :) | |||||
Kefe69 | Adatlap | 409806 | 2009. március 5. 16:25 | ||
szasz Csobi! A hangároldalát sima hullámpapírból a teteje pedig keménypapir(csokis),aminek az egyik fele alufóliázott. | |||||
Timur | Adatlap | 409804 | 2009. március 5. 15:07 | ||
Szia! Ha megengedsz egy megjegyzést: a Stukán még mindig nagyon sok a kipufogó-nyom. A Messeren pedig kár volt eltömíteni a gerincvonalat: az eredeti törzset két félből rakták össze, így a gerincen és a hason is van látható panelvonal. | |||||
Csobi21 | Adatlap | 409802 | 2009. március 5. 07:57 | ||
Miből csináltad a hangárt Kefe? | |||||
warbirds | Adatlap | 409801 | 2009. március 4. 21:10 | ||
Nagyon fain lett a belső. Ha a külcsín is ilyen lesz, akkor nincs kifogásom.:) | |||||
warbirds | Adatlap | 409800 | 2009. március 4. 21:09 | ||
Ha nem akarsz, hát nem akarsz.:) Végtére is akármi baja is lehet annak a motornak...:)) Viszont a légcsavarkúpot kicsit befogta a sárga köd, az első képen látszik. | |||||
Civil | Adatlap | 409799 | 2009. március 4. 19:13 | ||
Sziasztok! Jelenleg ezen a Shelby-n dolgozom, végre kiélhetem autófényezői hajlamaimat. Sajnos a legnagyobb kihívás a makett hatalmas pontatlanságainak kiküszöbölése (hihetetlen, de találtam olyan alkatrészt ami 8-10 mm-el volt rövidebb mint kellett volna). Ha van valami ötletetek vagy észrevételetek, ne kíméljetek (még csak most tanulom a szakmát) | |||||
Z.Pisti | Adatlap | 409798 | 2009. március 4. 13:36 | ||
Roadblock | Adatlap | 409797 | 2009. március 4. 13:22 | ||
Pilgrim | Adatlap | 409789 | 2009. március 3. 20:59 | ||
Alien | Adatlap | 409788 | 2009. március 3. 18:06 | ||
Érdekes, hogy mindenki egy embert próbál eltaposni. Egy ember mond egy véleményt, holott, akik ezt követik nem tudják, hogy valójában mi történt. Lehet másokat kritizálni annak érdekében hogy előre jussatok de ez nem megoldás. Számomra a makettezés művészete alkotást jelent és nem mások ambícióinak lerombolását jelenti. Én úgy gondolom, hogy a kezdő makettezőknek önbizalmat és hitet kellene adni, és nem hiszem, hogy a hozzászólók többsége valójában miért ítélkezik makettező kollégájuk felett. A moderálási elvről csak annyit, hogy aki mindezt létrehozta ezeket a szabályrendszereket, neki kellene mindezt megfékeznie ezen a fórumon. Én azt hiszem, tudjátok kiről van szó és ha már meghozták ezt a moderálási elv szabályzatot, akkor nem kellene már betartani? Én elismerem azokat a kollégákat, akik valóban a makettezés mesterei, de az igazság az, hogy nagyon sokan a mester címet önmaguknak adják és úgy gondolják, hogy valóban mesterei annak amit csinálnak, de valójában önmaguknak hazudnak. Egyszóval nem kellene másokat eltaposni a saját érdeketekben. A moderálási elvről csak annyit, hogy ebben az esetben nem ér semmit. Azt hiszem, hogy mindenkinek meg van adva az esély, hogy a legjobb legyen. Úgyhogy tisztelt kollégák, gratulálok a hozzáállásotokhoz. Üdv ? | |||||
soca | Adatlap | 409787 | 2009. március 2. 21:34 | ||
Ez tényleg jó Kefe pláne,hogy földim vagy:) | |||||
G-cart | Adatlap | 409786 | 2009. március 2. 20:31 | ||
Az alaplap Intersparos vágódeszka (3in1 ~ 300 HUF) cseresznye páccal átmázolva. A reptér részlet Verlinden karton, a fű ezer éves VERO vasútmodelles fűszőnyegből van. Az átmenet faragasztóra szórt homokkal készült. Fényképezéshez készítettem, meg kiállításokon alaplapnak, állandó felszerelés nélkül. G' | |||||
Gotha | Adatlap | 409785 | 2009. március 2. 20:13 | ||
ez tetszik nagyon! | |||||
Kefe69 | Adatlap | 409784 | 2009. március 2. 19:45 | ||
Gotha | Adatlap | 409783 | 2009. március 2. 19:03 | ||
köszi, nekem is tetszik bár még lehetne fejleszteni. A dobozról vettem a színeket, a szürke is fújva van. www.anticsonline.co.uk/l.aspx | |||||
wittman44 | Adatlap | 409782 | 2009. március 2. 18:45 | ||
Syerintem a képen barnás árnyalata van annak a résznek amit te szürkén hagytál. de tényleg jó a dioráma. | |||||
Gotha | Adatlap | 409781 | 2009. március 2. 18:42 | ||
Tibcsi | Adatlap | 409780 | 2009. március 2. 17:37 | ||
Nem vagyok csörömp-szakértő, de nekem kifejezetten tetszik a JS. :) A Kamov sem tragédia, ahogy látom. :)) Kiváncsi vagyok, milyenek lesznek, ha elkészülnek. :) | |||||
f2d | Adatlap | 409779 | 2009. március 2. 17:33 | ||
G-cart | Adatlap | 409778 | 2009. március 2. 16:27 | ||
Sziasztok! Nálam ezek készülgetnek 1:72-ben. A JS-3 Trumpeter gyártmányú, gyakorlatilag készen is van, de mindenképpen egy kis vignettán szeretném elhelyezni, jó poros környezetben. A KA-27-es Zvezda makettet jól elrontottam, a rotorlapátok hajlítása enyhén szólva gyalázatos lett, de már csakazértis befejezem. Az Italeri Crusader-je nagyon régóta készül, még abban az időben vettem, amikor nem volt Academy F-8-as. Ez sem lesz versenymakett, igaz nem is tartozik a csúcs minőségű makettek közé. A csörömpös vonalon egy ICM BTR-60-asnak álltam neki, de minden kategóriában ott vannak a követők a szekrény(ek) tetején. (Most már arra kell vigyáznom, hogy tényleg egy jó darabbal folytassam a munkát.) G' | |||||
Tibcsi | Adatlap | 409777 | 2009. március 2. 14:41 | ||
Nagyon jó lesz. :) Én csak a Horten színeivel nem vagyok kibékülve... de lehet, hogy csak a kép torzít. | |||||
soca | Adatlap | 409776 | 2009. március 2. 13:05 | ||
wittman44 | Adatlap | 409775 | 2009. március 2. 09:14 | ||
Sziasztok, nálam ez az 1/72-es méretű 813-as Tigris épül egy fényképet találtam sajna csak itt a netten azután dolgozok, szeretném egy diorámába belefoglalni csak még a többi jármű hiányzik. Külömben ez az első dobozból épitett harckocsi makettem, a kerekeket utoljára hagytam kicsit nehezitsek a melón. | |||||
Gotha | Adatlap | 409774 | 2009. március 2. 09:10 | ||
Gábor166 | Adatlap | 409773 | 2009. március 1. 17:55 | ||
Lehet, hogy csak nálam nem működik ez az URL? :-) | |||||
f2d | Adatlap | 409772 | 2009. március 1. 12:43 | ||
Ennek a Cserebere topicban lett volna helye, de ha jól láttam csak oda nem írtad be, viszont jópár topicot tele szemeteltél. | |||||
Commander | Adatlap | 409771 | 2009. március 1. 12:34 | ||
Tasnádi Zsombor, a 424-es Vasútmodellező Klub tagja pályázati felhívást ír ki modellekre és makettekre. Feltételek: -N (1:160) vagy 1:144 méretarány -Bármilyen állapotú -II. világháborúban használt (1939-1945) -Civil mozdonyok (gőz) és vagonok (személy ill. teher) -Katonai mozdonyok (gőz) és vagonok (személy ill. teher) -Páncélosok (tankok, rohamlövegek, csapatszállító járművek), egyéb harcjárművek (légi ill. szárazföldi), légvédelmi ágyúk és tüzérségi lövegek -Katonák (német és amerikai) -Lehetőleg nyári felszerelésű, festésű -Lehetőleg amerikai és német felségjelzésű, esetleg britt, kizárva: szovjet és japán Ár megegyezés szerint! Az ajánlatokat az alábbi elérhetőségekre kérjük beküldeni képpel, leírással és az Ön elérhetőségével: elefant1234@t-online.hu Az ajánlatot tevő pályázóval e-mailben beszéljük meg az adásvétel részleteit. Az ajánlatra napokon belül válaszolunk! Pályázati határidő: 2009.05.01. | |||||
vlevi | Adatlap | 409770 | 2009. március 1. 12:14 | ||
Most találtam egy képet, amin hasonlóképpen van bekötve. Igaz, a motor ezen alig felismerhető. 1.bp.blogspot.com/_As1gMom07-4/SFK9f0LxckI/AAAKY/kU5g026V5ME/s1600/DSCF5366.JPG | |||||
vlevi | Adatlap | 409769 | 2009. március 1. 12:08 | ||
Hickory | Adatlap | 409768 | 2009. március 1. 10:20 | ||
Ugyan már,visszaködölöd az alapszínnel,és máris tip-top Stukád lesz;) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Sziasztok!
Hosszabb szünet után ismét dolgozgatok.Mind kettő dragon 1/72.
üdv