<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
notarius | Adatlap | 409882 | 2009. március 13. 19:19 | ||||||||||||||
Dolgozol vele rendesen: gratula! Előzmény: (409878) papgyuri 2009. március 13. 11:52 | |||||||||||||||||
SzaTi | Adatlap | 409881 | 2009. március 13. 18:54 | ||||||||||||||
odél | Adatlap | 409880 | 2009. március 13. 18:20 | ||||||||||||||
Köszi az észrevételeket.A matrica még felkerül majd a vontatóra,a túl koptatásban igazad van,lehet majd tompítok még rajta. | |||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 409879 | 2009. március 13. 14:49 | ||||||||||||||
Frissítettem az S-64 építéséről szóló cikket! | |||||||||||||||||
papgyuri | Adatlap | 409878 | 2009. március 13. 11:52 | ||||||||||||||
tankos_srac | Adatlap | 409877 | 2009. március 13. 09:00 | ||||||||||||||
Misike | Adatlap | 409876 | 2009. március 13. 08:49 | ||||||||||||||
Palkó | Adatlap | 409875 | 2009. március 13. 07:30 | ||||||||||||||
A festés miatt inkább hideg lesz ahogy nézem:)De majd a mesterek véleményeznek.Szvsz nagyon vastagon festettél már-már annyira, hogy eltűntek a panelvonalak.Ha magyar lesz a szinek sem biztos, hogy stimmelnek, bár ez a fotó minősége miatt is lehet. Üdv.Palkó | |||||||||||||||||
Hawk | Adatlap | 409874 | 2009. március 13. 00:26 | ||||||||||||||
soca | Adatlap | 409873 | 2009. március 12. 22:50 | ||||||||||||||
Roadblock!veled meg megoldjuk az arnhemi hídat egyszer!Nekem is a Holland téma a mániám:) | |||||||||||||||||
soca | Adatlap | 409872 | 2009. március 12. 22:46 | ||||||||||||||
Bubu, Roadblock, Laac,mindenkinek "köszike"ez a darab arra fog rámenni,hogy mindent kiprobálok rajta(megrendeltem a pisztolyt is) az átmosásokat is megprobálom!Ha a végeredmény közölhető lessz felrakom.Ha nem a kukában végzi:)A tanulópénzt mindenkinek ki kell fizetni! | |||||||||||||||||
Hawk | Adatlap | 409871 | 2009. március 12. 22:44 | ||||||||||||||
Most néztem meg pár képet magyar mi-24 esről és volt ilyen is hogy az indítósín nem votl a gépre téve, szóval az enyémen sem lesz. | |||||||||||||||||
Roadblock | Adatlap | 409870 | 2009. március 12. 21:27 | ||||||||||||||
Az SA-2 tréler szuper lett, nekem is meg van, igaz én MH-s verziót csináltam belőle. A matricákat miért nem tetted fel a vontatóra? A Puma is jó lett, csak szerintem túlkoptattad, azért szerintem kár. | |||||||||||||||||
odél | Adatlap | 409869 | 2009. március 12. 21:23 | ||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 409868 | 2009. március 12. 20:44 | ||||||||||||||
Szia! Kicsit híg lett a festék és nem sikerült elég simára a festés. A baj nem is ezzel lesz, mert erre még festeni fogsz, hanem nagy bajod pontosan abból lesz, hogy az azonos típusú festékkel (sárgával, szürkével, mind1), ha túl sokszor húzod át az ecsetet a felületen, össze fogod mosni a színeket (főleg, ahol megül, vagy vastagabb a réteg). A sárgának ráadásul túl erős lesz sztem ez a vörös alap. Elmondom, én hogy csináltam régen és ma. Sokáig alap nélkül készültek a munkáim. Ez addig volt jó, amíg nem tömítgettem pasztával komolyabban és nem cserélgettem a különböző márkájú és színű alkatrészeket egy-egy maketten. Azóta viszont egy vékony matt fekete alapot fújok sprayből alapnak, ami mélységet ad a későbbi színeknek (pl sárga) és egységessé is teszi a felületet. Száradáskor pedig kiemeli, ha esetleg foltos lett a festés a higítás miatt. (Tudom, megbotránkoztató, de tankokat csakis ecsettel festek a fekete sprayt leszámítva. :) ) Egyszóval: ami vörös marad (gondolom a gyári SWS) arra fess még vékony rétege(ke)t (lehetőleg az előzőre merőlegesen mozogva), vagy pedig ne erőltesd. ;) A sárga nem igényel ilyesmit feltétlenül, a szürkének pedig pontosan a fekete alap a legjobb. :) De ha mindent így folytatsz, az se gáz, csak vigyázz, ne üljön meg a festék a különböző hajlatokban. ;) Majd megy a mail is... ;) Üdv: I. | |||||||||||||||||
vitarisi | Adatlap | 409867 | 2009. március 12. 19:02 | ||||||||||||||
Salieri! Vékonyan alapozz (fújni kéne már lassan, tudod mióta papolom ezt neked:)) mert különben eltűnhetnek a részletek! Üdv | |||||||||||||||||
Salieri | Adatlap | 409866 | 2009. március 12. 18:38 | ||||||||||||||
Hawk | Adatlap | 409865 | 2009. március 12. 18:22 | ||||||||||||||
Sziasztok! A síneknek a tartószerkezetét máshogy nem is lehet feltenni, és igen ez még csak a tartószerkezet, az idítósínt oda kéne valahogy eszkábálni valamiből, vagy ráépítem azoka a hengereket amit az italeri ad. Üdv! | |||||||||||||||||
Roadblock | Adatlap | 409864 | 2009. március 12. 11:01 | ||||||||||||||
Ez jogos. :) | |||||||||||||||||
Bubu | Adatlap | 409863 | 2009. március 12. 10:58 | ||||||||||||||
Szia Soca! Mivel írtad ,hogy nincs festékszóród ebből gondolom , hogy nincs lelakkozva sem ezért én inkább a temperás átmosást javaslom , az nem szedi fel az eddigi festésedet!Üdv.Bubu | |||||||||||||||||
Roadblock | Adatlap | 409862 | 2009. március 12. 10:32 | ||||||||||||||
soca, mosd át telibe az égsz tankot fekete + sötétbarna ERŐSEN higított olajfestékkel... | |||||||||||||||||
wittman44 | Adatlap | 409861 | 2009. március 12. 10:12 | ||||||||||||||
Sziasztok! Végre kész az 1/72-es 813-as Tigrisem én festettem mert csak erre futja remélem nem olyan rossz első munkának, ja persze a szerszámos láda meg a veder hátúl saját és még gondolkozok, hogy pár cuccot még rálökök, de a nagyja megvan. Fekete fehérben egész jól fest :)) Üdv Wittman | |||||||||||||||||
Laac | Adatlap | 409860 | 2009. március 12. 10:09 | ||||||||||||||
Sziasztok! A kolléga Tigrisének festése furának tűnik, de nekem -ilyet már láttam- szóval csak találomra egy kép. ezek a restaurált tankok jellegzetes színei. Ha tovább kerestek találtok belőle Tigris I-t is. Tehát ha valahol ezen festékek színkódjait adják meg akkor születhet ilyen eredmény.Inkább adjátok meg az általatok használtakat. Én:zöld Humbrol 88,Barna: Humbrol 113-186, sárga Humbrol 93-94. Remélem egy tippnek jó! Üdv: Laac | |||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 409858 | 2009. március 12. 08:11 | ||||||||||||||
Mivel az eredetire is fújták, ecsettel nehezen adod vissza a hatást. Puszta jó szándékból javaslom, vegyél egy airbrush-t, nem bánod meg! | |||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 409857 | 2009. március 12. 08:08 | ||||||||||||||
Szerintem már az alapszín sem jó, enyhén rózsaszínes homokszín, talán testors? Jól láthatóan sárga árnyalatú az eredeti, a zöld világosabb, a barnásvörös pedig világosabb, barna felé hajló, nem pedig vörösbe. Tamiya festékek közül válaszd: Dark Yellow X10, Red Brown XF65, Dark Green XF64. | |||||||||||||||||
soca | Adatlap | 409856 | 2009. március 12. 08:00 | ||||||||||||||
Köszike juge,igen ezt kézzel nem lehet megcsinálni ugylátszik:)ilyen keze senkinek sincs:) | |||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 409855 | 2009. március 12. 07:51 | ||||||||||||||
soca | Adatlap | 409854 | 2009. március 12. 07:39 | ||||||||||||||
warbirds | Adatlap | 409852 | 2009. március 12. 07:34 | ||||||||||||||
Csecse lett! :) | |||||||||||||||||
soca | Adatlap | 409853 | 2009. március 12. 07:34 | ||||||||||||||
Halihó mindenkinek nekiestem a tigrisnek!A 44 nyári normandiai verzió lessz belőle de nekem ezek a színek nagyon erősek pedig a leírtak szerint válogattam össze ha valaki csinált már normandiai álcafestést írhatna!természetessen sehol sincs még csak hátul probáltam sarazni de nem tudom ,hogy lehetne megkoptatni ezeket a színeket! | |||||||||||||||||
warbirds | Adatlap | 409851 | 2009. március 12. 07:32 | ||||||||||||||
Én úgy nézem, hogy az indítósínek még nincsenek fenn, csak a tartószerkezet. | |||||||||||||||||
ego | Adatlap | 409850 | 2009. március 12. 07:19 | ||||||||||||||
ego | Adatlap | 409849 | 2009. március 12. 07:13 | ||||||||||||||
Szia ! A valósághoz az is hozzátartozik, hogy a félszárnyakon lévő rakétaindító sín 90 fokkal arrébb áll , így ugyan is oldal irányban indul szegény rakéta. :-) | |||||||||||||||||
Hawk | Adatlap | 409848 | 2009. március 12. 00:41 | ||||||||||||||
Sziasztok! Jó pár hónap kihagyás után most ismét nekiálltam a Mi-24 esemnek, 1-2 dolgot javítgattam rajta házilag, így talán picit közelít jobban a valósághoz. Valamennyire sikerült is ezeket kiviteleznem, de még koránt sincs kész :) Ha jól alakul, már Szolnokon ott lesz. Üdv! Hawk | |||||||||||||||||
zoli1989 | Adatlap | 409847 | 2009. március 11. 21:35 | ||||||||||||||
Tényleg nagyon jó! Nagyon szép kis gép lett! Gratula! | |||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 409846 | 2009. március 11. 21:32 | ||||||||||||||
Nagyon pofás lett. Bandival is egyetértek.:-) | |||||||||||||||||
notarius | Adatlap | 409845 | 2009. március 11. 21:22 | ||||||||||||||
Nagyon jó! Egyébként is szeretem mind a sugárhajtású gyakorlókat, mind a kis példányszámban épült gépeket, így különösen tetszik. | |||||||||||||||||
szezsolt | Adatlap | 409844 | 2009. március 11. 21:17 | ||||||||||||||
Sziasztok! No végre elkészültem (98%) a jugoszláv Soko G-4 Super Galeb (1/72 YUMO+pavla+saját)gépemmel. A dobozbontásról itt lehet olvasni bővebben: makettinfo.hu/index.php Az építése során meglehetősen sokat kellett csiszolni és tömíteni. Új kabintetőt húztam mert mindenképpen nyitva szerettem volna elkészíteni. A katapultüléseket lecseréltem Pavla műgyantára és a fülkében pótoltam a hiányzó és feltűnő berendezéseket. Két alváltozat közül választhatunk és összesen 6 féle gép elkészítéséhez kapunk matricákat: kettő 1992 utáni jugoszláv, kettő 1992 előtti jugoszláv, egy boszniai szerb 1992-ből valamint egy burmai légierő gépét. Én végül egy korai jugoszláv (JRV i PVO) gép mellett döntöttem. Aki szereti a ritka típusokat, annak mindenképpen ajánlom e a szép vonalú gép elkészítését. Nagy nehézséget inkább csak a beszerzése okozhatja, mert ma már szinte lehetetlen. üdv szezsolt | |||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 409843 | 2009. március 11. 13:41 | ||||||||||||||
Ez nagyon tetszik! Trumpi? | |||||||||||||||||
Gotha | Adatlap | 409842 | 2009. március 11. 13:16 | ||||||||||||||
köszönöm, nézem őket! | |||||||||||||||||
Timur | Adatlap | 409841 | 2009. március 11. 09:57 | ||||||||||||||
Küldtem 16 fotót. | |||||||||||||||||
pipper | Adatlap | 409840 | 2009. március 10. 23:11 | ||||||||||||||
Hubcsi | Adatlap | 409839 | 2009. március 10. 22:23 | ||||||||||||||
pucu1 | Adatlap | 409838 | 2009. március 10. 21:57 | ||||||||||||||
Köszi.2 hónap :( nagyon kevés időm jutott makettezésre | |||||||||||||||||
sdafsd | Adatlap | 409837 | 2009. március 10. 21:46 | ||||||||||||||
Nagyon szép, mindkettő! Mennyi szünet :D? | |||||||||||||||||
pucu1 | Adatlap | 409836 | 2009. március 10. 21:40 | ||||||||||||||
Gotha | Adatlap | 409835 | 2009. március 10. 17:24 | ||||||||||||||
szia kösz az infókat! közben találtam egy képet, de ott akkora a kupi, hogy azt képtelenség megépíteni... | |||||||||||||||||
Timur | Adatlap | 409834 | 2009. március 10. 15:21 | ||||||||||||||
Szia! A géppel kapcsolatban rengeteg anyag van. A fotókról annyit, hogy a korábban emlegetett "Spirit of Thuringia"-könyvben 250 fotó szerepel, a Myhra-könyvben 150. stb. Most szkenneltem be kb. 15-20 fotót a Horten műhelyről (V1 és V2) valamint a Gotha gyárról (V3-). Némi szerkesztést igényel, de majd küldöm. A típusnevet illetően nincs keveredés. A Horten-fivérektől a "IX" típusjelzést kapta, az RLM-től a 8-229 számot, így a gép helyesen Horten 229. Két példánya repült. A V1 vitorlázó volt, a V2 pedig sugárhajtóműves példány. Ezek a Horten-műhelyben készültek. A V1 egy futóműtörés után roncsként érte meg a háború végét; a V2-vel Erwin Ziller lezuhant egy hajtóműleállást követő pilótahiba (alacsony sebességnél a futómű és a féklap vésznyitása) miatt '45 februárjában. A jelenleg múzeumban látható V3 soha nem repült, kb. 95%-os készültségi fokban állt, amikor az amerikaiak elfoglalták a Gotha-gyárat. Hivatalosan kiadott festési utasítás nem létezett a típusra, így minden festési rajz a fantázia szülötte, illetve következtetés. A V1 és V2 75/76-os volt, a V3 festetlen. A V3-on jelenleg látható 2 db. horogkereszt természetesen nem volt a gépen, amikor zsákmányolták. Az amerikai pajtások festették rá később. (A helye amúgy sem lehetett volna az, ahová az amik festették, mert épp a hajtómű-kiömlőkhőz pingáltak. Egyéb Horten típusokon, pl. a IV-en a horogkereszt középen volt, a kis csúcsos "farokrészen". De hangsúlyozom, a V-3-on nem voltak felségjelzések!) A zsákmányolt eszközökre a bemutatókhoz az amertikaiak szívesen festettek "fals" jelzéseket. Így járt pl. a Reichenberg IV, vagy a Natter is; pedig, mint "egyszer használatos" eszközökre Führer-parancs tiltotta a horogkereszt felfestését. A Hortennel kapcsolatban tehát léteznek információk és nagyon komoly típuskönyvek, csak utána kell járni egy kicsit. Üdv és Horrido! | |||||||||||||||||
Gotha | Adatlap | 409832 | 2009. március 6. 16:36 | ||||||||||||||
Köszi az infót és a kritikát. ez a gép azért kicsit kényesebb téma, mert nem tucat, amennyit tudok róla hogy a IX-ből egy-két példány készült, talán eggyel repültek is. (A gothai vagongyárban készült, ezért is van a típusnevet illetően keveredés.) A neten fellelhető ezzel szemben kb 6-10 féle festés. Fotó nagyon kevés, leginkább az eredeti gépről készült múzeumi fotók (színesek) lehetnek támpont. (amin egyébként fehér a horogkereszt) Néhány ff kép is van róla ezek közül egyik sem műhelyben készült. Ha van ilyen képed azt szívesen megnézném. A többi kritikával egyetértek, próbálok módosítani. | |||||||||||||||||
Timur | Adatlap | 409829 | 2009. március 6. 12:14 | ||||||||||||||
Szia! 1, A szélvédőt nehezen kapták volna le így, ugyanis a hátsó keretébe integráltan építették (volna) a páncélüveget. Úgy rémlik, ezt a keretet előre, erősítéssel együtt építették, és a plexi csak utólag került rá. 2, Az üzemanyag-töltőcső fekete. Az, hogy miből töltötték/tölthették az üzemanyagot némi internetes keresgélés után megtalálható, ha szakirodalom nem áll a rendelkezésedre. Hangárban, szerelőműhelyben amúgy is nehezen hihető a tankolás. 3, Ha nincs a típusról anyagod, a netem akkor is találsz fotókat arról, hol is építették valójában a Horteneket. A képekről kiderül,milyen eszközök, anyagok, szerszámok, stb. voltak a gép közelében. 4, A Luftwaffe-tisztek nem hordtak fekete egyenruhát és karszalagot. Javaslatok: -meg kell tanulni tisztességesen ragasztani, tömíteni, csiszolni -gyakorolni kell a festést és a matricázást (jól látható a csillogás) Ha a makett építése már jobban megy, akkor érdemes gondolkozni egy diorámán. -Utána kell nézni a gép repülés- és hadtörténeti vonatkozásainak. -Fotókat gyűjteni az eredetiről, és a megjeleníteni kívánt szituációkról. -Fotókat gyűjteni a diorámán ábrázolni kívánt technikai eszközöknek. -Utána kell nézni az ábrázolni kívánt korszaknak, hadszíntérnek és évszaknak megfelelő egyenruháknak. Végül: törekedni az egyszerűségre. Abszolút légbőlkapott dolgokat (pl. óriáscsapágy, fogaskerék, műanyag-kütyü,stb.)mellőzni kell. Aki sokat akar markolni, az néha keveset fog. A gyengébben kivitelezett, de reális dioráma többet ér, mint egy agyonzsúfolt kamuparádé. Tehát: türelem és önmérséklet. Üdv. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |