/ Fórumok /

Mi készül éppen?

Átfutottam a topikokat, ilyet nem nagyon találtam. Kinek éppen mi készül? H a valaki veszi a fáradságot, pár fényképpel összefoglalhatja éppen mit csinál/hogyan csinálja! Szerintem sok embernek tanulságos.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736., 737., 738., 739., 740.,
741., 742., 743., 744., 745., 746., 747., 748., 749., 750.
notarius 409882 2009. március 13. 19:19
Válasz erre
SzaTi 409881 2009. március 13. 18:54
Válasz erre
Kép 073
Kép 073
Kép 074
Kép 074
Kép 075
Kép 075
Kép 076
Kép 076

Sziasztok!

Nálam a Citroën ezen típusa készül.

SzaTi
odél 409880 2009. március 13. 18:20
Válasz erre
Köszi az észrevételeket.A matrica még felkerül majd a vontatóra,a túl koptatásban igazad van,lehet majd tompítok még rajta.
borisz 409879 2009. március 13. 14:49
Válasz erre
Frissítettem az S-64 építéséről szóló cikket!
papgyuri 409878 2009. március 13. 11:52
Válasz erre
2009 március 13 008
2009 március 13 008
megerősített homlokpáncél
megerősített homlokpáncél
átalakított sugárzás elleni paplan és búvónyílások
átalakított sugárzás elleni paplan és búvónyílások
feljavított kötényzet
feljavított kötényzet
hátsó rész feljavítása
hátsó rész feljavítása
feljavított toronykosarak
feljavított toronykosarak

Sziasztok!
Festés előtt... Dragon/Zvezda T-72B-ből.
Üdv.:
papgyuri
tankos_srac 409877 2009. március 13. 09:00
Válasz erre
Misike 409876 2009. március 13. 08:49
Válasz erre
DSCF0889
DSCF0889
DSCF0890
DSCF0890
DSCF0892
DSCF0892
DSCF0895
DSCF0895
DSCF0896
DSCF0896
DSCF0897
DSCF0897
DSCF0898
DSCF0898
DSCF0899
DSCF0899

Sziasztok
Nálam most ez készül
German Land-Wasser-Schlepper 1:35
Palkó 409875 2009. március 13. 07:30
Válasz erre
A festés miatt inkább hideg lesz ahogy nézem:)De majd a mesterek véleményeznek.Szvsz nagyon vastagon festettél már-már annyira, hogy eltűntek a panelvonalak.Ha magyar lesz a szinek sem biztos, hogy stimmelnek, bár ez a fotó minősége miatt is lehet.

Üdv.Palkó
Hawk 409874 2009. március 13. 00:26
Válasz erre
DSC01044
DSC01044
DSC01041
DSC01041

Most már nagyon a finish-ben járok a helivel.
A hétvégére azt hiszem, be is fogom fejezni :-)
Várom véleményeiteket, jöhet hideg, meleg!
Második képen, az ajtó nem olyan téül illeszkedik, én hagytam szándékosan résnyire nyitva :-)
soca 409873 2009. március 12. 22:50
Válasz erre
Roadblock!veled meg megoldjuk az arnhemi hídat egyszer!Nekem is a Holland téma a mániám:)
soca 409872 2009. március 12. 22:46
Válasz erre
Bubu, Roadblock, Laac,mindenkinek "köszike"ez a darab arra fog rámenni,hogy mindent kiprobálok rajta(megrendeltem a pisztolyt is) az átmosásokat is megprobálom!Ha a végeredmény közölhető lessz felrakom.Ha nem a kukában végzi:)A tanulópénzt mindenkinek ki kell fizetni!
Hawk 409871 2009. március 12. 22:44
Válasz erre
Most néztem meg pár képet magyar mi-24 esről és volt ilyen is hogy az indítósín nem votl a gépre téve, szóval az enyémen sem lesz.
Roadblock 409870 2009. március 12. 21:27
Válasz erre
Az SA-2 tréler szuper lett, nekem is meg van, igaz én MH-s verziót csináltam belőle.
A matricákat miért nem tetted fel a vontatóra?
A Puma is jó lett, csak szerintem túlkoptattad, azért szerintem kár.
odél 409869 2009. március 12. 21:23
Válasz erre
IMG_0483
IMG_0483
IMG_0485
IMG_0485
IMG_0487
IMG_0487
IMG_0496
IMG_0496
IMG_0482
IMG_0482
IMG_0477
IMG_0477

Üdv! Nálam ezek készülgettek el mostanában.
Emerick 409868 2009. március 12. 20:44
Válasz erre
Szia!

Kicsit híg lett a festék és nem sikerült elég simára a festés. A baj nem is ezzel lesz, mert erre még festeni fogsz, hanem nagy bajod pontosan abból lesz, hogy az azonos típusú festékkel (sárgával, szürkével, mind1), ha túl sokszor húzod át az ecsetet a felületen, össze fogod mosni a színeket (főleg, ahol megül, vagy vastagabb a réteg). A sárgának ráadásul túl erős lesz sztem ez a vörös alap.
Elmondom, én hogy csináltam régen és ma. Sokáig alap nélkül készültek a munkáim. Ez addig volt jó, amíg nem tömítgettem pasztával komolyabban és nem cserélgettem a különböző márkájú és színű alkatrészeket egy-egy maketten. Azóta viszont egy vékony matt fekete alapot fújok sprayből alapnak, ami mélységet ad a későbbi színeknek (pl sárga) és egységessé is teszi a felületet. Száradáskor pedig kiemeli, ha esetleg foltos lett a festés a higítás miatt. (Tudom, megbotránkoztató, de tankokat csakis ecsettel festek a fekete sprayt leszámítva. :) )
Egyszóval: ami vörös marad (gondolom a gyári SWS) arra fess még vékony rétege(ke)t (lehetőleg az előzőre merőlegesen mozogva), vagy pedig ne erőltesd. ;) A sárga nem igényel ilyesmit feltétlenül, a szürkének pedig pontosan a fekete alap a legjobb. :) De ha mindent így folytatsz, az se gáz, csak vigyázz, ne üljön meg a festék a különböző hajlatokban. ;)

Majd megy a mail is... ;)

Üdv:
I.
vitarisi 409867 2009. március 12. 19:02
Válasz erre
Salieri!
Vékonyan alapozz (fújni kéne már lassan, tudod mióta papolom ezt neked:)) mert különben eltűnhetnek a részletek!
Üdv
Salieri 409866 2009. március 12. 18:38
Válasz erre
orrész
orrész
hátfal
hátfal
ajtók
ajtók
sárvédők
sárvédők
SWS orra
SWS orra
SWS motorháztető
SWS motorháztető

Sziasztok!
Haladtam 1 kicsit.Lealapoztam a Blitz orrészét,ajtóit,fülke hátfalát és a tetejét.Úgy gondoltam mivel már téglavörössel festek akkor elkezdem az egyik másik projectemet,ami 1 SWS-t ábrázol a gyárban.
Üdv
Salieri!
Hawk 409865 2009. március 12. 18:22
Válasz erre
Sziasztok!
A síneknek a tartószerkezetét máshogy nem is lehet feltenni, és igen ez még csak a tartószerkezet, az idítósínt oda kéne valahogy eszkábálni valamiből, vagy ráépítem azoka a hengereket amit az italeri ad.
Üdv!
Roadblock 409864 2009. március 12. 11:01
Válasz erre
Bubu 409863 2009. március 12. 10:58
Válasz erre
Szia Soca!
Mivel írtad ,hogy nincs festékszóród ebből gondolom , hogy nincs lelakkozva sem ezért én inkább a temperás átmosást javaslom , az nem szedi fel az eddigi festésedet!Üdv.Bubu
Roadblock 409862 2009. március 12. 10:32
Válasz erre
Kép 007
Kép 007
Kép 008
Kép 008
Kép 102
Kép 102

soca, mosd át telibe az égsz tankot fekete + sötétbarna ERŐSEN higított olajfestékkel...
wittman44 409861 2009. március 12. 10:12
Válasz erre
Kép0111
Kép0111
Kép004
Kép004
Kép007g
Kép007g
Kép0241
Kép0241
Kép025
Kép025
Kép026
Kép026

Sziasztok!

Végre kész az 1/72-es 813-as Tigrisem én festettem mert csak erre futja remélem nem olyan rossz első munkának, ja persze a szerszámos láda meg a veder hátúl saját és még gondolkozok, hogy pár cuccot még rálökök, de a nagyja megvan.
Fekete fehérben egész jól fest :))

Üdv Wittman
Laac 409860 2009. március 12. 10:09
Válasz erre
King Tiger Forest
King Tiger Forest

Sziasztok!
A kolléga Tigrisének festése furának tűnik, de nekem -ilyet már láttam- szóval csak találomra egy kép. ezek a restaurált tankok jellegzetes színei. Ha tovább kerestek találtok belőle Tigris I-t is. Tehát ha valahol ezen festékek színkódjait adják meg akkor születhet ilyen eredmény.Inkább adjátok meg az általatok használtakat. Én:zöld Humbrol 88,Barna: Humbrol 113-186, sárga Humbrol 93-94.
Remélem egy tippnek jó!
Üdv: Laac
juge75 409858 2009. március 12. 08:11
Válasz erre
Mivel az eredetire is fújták, ecsettel nehezen adod vissza a hatást.
Puszta jó szándékból javaslom, vegyél egy airbrush-t, nem bánod meg!
juge75 409857 2009. március 12. 08:08
Válasz erre
tigris sárga
tigris sárga
Tigris olive green
Tigris olive green
Tigris olive green festése
Tigris olive green festése
Tigris barna
Tigris barna
Tigris barna festése
Tigris barna festése
Tigris kész festés
Tigris kész festés

Szerintem már az alapszín sem jó, enyhén rózsaszínes homokszín, talán testors?
Jól láthatóan sárga árnyalatú az eredeti, a zöld világosabb, a barnásvörös pedig világosabb, barna felé hajló, nem pedig vörösbe.
Tamiya festékek közül válaszd: Dark Yellow X10, Red Brown XF65, Dark Green XF64.
soca 409856 2009. március 12. 08:00
Válasz erre
Köszike juge,igen ezt kézzel nem lehet megcsinálni ugylátszik:)ilyen keze senkinek sincs:)
juge75 409855 2009. március 12. 07:51
Válasz erre
2ss44
2ss44
3ss44
3ss44
Tiger
Tiger

Na ezt már fújni kellene!
soca 409854 2009. március 12. 07:39
Válasz erre
Torony
Torony

még egy kép itt jobban látszik!
warbirds 409852 2009. március 12. 07:34
Válasz erre
soca 409853 2009. március 12. 07:34
Válasz erre
Tigris1
Tigris1
Tigris 2
Tigris 2
sarazás
sarazás

Halihó mindenkinek nekiestem a tigrisnek!A 44 nyári normandiai verzió lessz belőle de nekem ezek a színek nagyon erősek pedig a leírtak szerint válogattam össze ha valaki csinált már normandiai álcafestést írhatna!természetessen sehol sincs még csak hátul probáltam sarazni de nem tudom ,hogy lehetne megkoptatni ezeket a színeket!
warbirds 409851 2009. március 12. 07:32
Válasz erre
Én úgy nézem, hogy az indítósínek még nincsenek fenn, csak a tartószerkezet.
ego 409850 2009. március 12. 07:19
Válasz erre
photo22
photo22

Erről lenne szó.
ego 409849 2009. március 12. 07:13
Válasz erre
Szia !

A valósághoz az is hozzátartozik, hogy a félszárnyakon
lévő rakétaindító sín 90 fokkal arrébb áll , így ugyan
is oldal irányban indul szegény rakéta. :-)
Hawk 409848 2009. március 12. 00:41
Válasz erre
DSC01036
DSC01036
DSC01039
DSC01039
DSC01040
DSC01040

Sziasztok!
Jó pár hónap kihagyás után most ismét nekiálltam a Mi-24 esemnek, 1-2 dolgot javítgattam rajta házilag, így talán picit közelít jobban a valósághoz. Valamennyire sikerült is ezeket kiviteleznem, de még koránt sincs kész :)
Ha jól alakul, már Szolnokon ott lesz.
Üdv!
Hawk
zoli1989 409847 2009. március 11. 21:35
Válasz erre
Tényleg nagyon jó! Nagyon szép kis gép lett! Gratula!
f2d 409846 2009. március 11. 21:32
Válasz erre
Nagyon pofás lett. Bandival is egyetértek.:-)
notarius 409845 2009. március 11. 21:22
Válasz erre
Nagyon jó! Egyébként is szeretem mind a sugárhajtású gyakorlókat, mind a kis példányszámban épült gépeket, így különösen tetszik.
szezsolt 409844 2009. március 11. 21:17
Válasz erre
g-4  1
g-4 1
g-4  2
g-4 2
g-4  3
g-4 3

Sziasztok!

No végre elkészültem (98%) a jugoszláv Soko G-4 Super Galeb (1/72 YUMO+pavla+saját)gépemmel. A dobozbontásról itt lehet olvasni bővebben: makettinfo.hu/index.php
Az építése során meglehetősen sokat kellett csiszolni és tömíteni. Új kabintetőt húztam mert mindenképpen nyitva szerettem volna elkészíteni. A katapultüléseket lecseréltem Pavla műgyantára és a fülkében pótoltam a hiányzó és feltűnő berendezéseket.
Két alváltozat közül választhatunk és összesen 6 féle gép elkészítéséhez kapunk matricákat: kettő 1992 utáni jugoszláv, kettő 1992 előtti jugoszláv, egy boszniai szerb 1992-ből valamint egy burmai légierő gépét. Én végül egy korai jugoszláv (JRV i PVO) gép mellett döntöttem.
Aki szereti a ritka típusokat, annak mindenképpen ajánlom e a szép vonalú gép elkészítését. Nagy nehézséget inkább csak a beszerzése okozhatja, mert ma már szinte lehetetlen.

üdv
szezsolt
Tibcsi 409843 2009. március 11. 13:41
Válasz erre
Gotha 409842 2009. március 11. 13:16
Válasz erre
Timur 409841 2009. március 11. 09:57
Válasz erre
pipper 409840 2009. március 10. 23:11
Válasz erre
bogár 007
bogár 007
bogár 008
bogár 008
bogár 009
bogár 009
bogár 011
bogár 011
bogár 012
bogár 012
bogár 013
bogár 013
bogár 014
bogár 014
bogár 015
bogár 015

Készüla bogárka 1/16 Revell
Hubcsi 409839 2009. március 10. 22:23
Válasz erre
DSCF3619
DSCF3619
DSCF3620
DSCF3620
DSCF3621
DSCF3621
DSCF3625
DSCF3625

Sziasztok!
Kis kihagyás után folytatom a MiG-15-öt, közbe összeütöttem a hátsó törzs állványát.
Üdv!
pucu1 409838 2009. március 10. 21:57
Válasz erre
Köszi.2 hónap :(
nagyon kevés időm jutott makettezésre
sdafsd 409837 2009. március 10. 21:46
Válasz erre
Nagyon szép, mindkettő! Mennyi szünet :D?
pucu1 409836 2009. március 10. 21:40
Válasz erre
kész 1 006
kész 1 006
kész 1 005
kész 1 005
kész 1 003
kész 1 003
kész 1 001
kész 1 001
kész 1 004
kész 1 004
elefant 001
elefant 001
elefant 003
elefant 003
elefant 006
elefant 006
elefant 009
elefant 009

Sziasztok!
Hosszabb szünet után ismét dolgozgatok.Mind kettő dragon 1/72.
üdv
Gotha 409835 2009. március 10. 17:24
Válasz erre
Horten IX-3
Horten IX-3

szia

kösz az infókat! közben találtam egy képet, de ott akkora a kupi, hogy azt képtelenség megépíteni...
Timur 409834 2009. március 10. 15:21
Válasz erre
Szia!

A géppel kapcsolatban rengeteg anyag van. A fotókról annyit, hogy a korábban emlegetett "Spirit of Thuringia"-könyvben 250 fotó szerepel, a Myhra-könyvben 150. stb. Most szkenneltem be kb. 15-20 fotót a Horten műhelyről (V1 és V2) valamint a Gotha gyárról (V3-). Némi szerkesztést igényel, de majd küldöm.

A típusnevet illetően nincs keveredés. A Horten-fivérektől a "IX" típusjelzést kapta, az RLM-től a 8-229 számot, így a gép helyesen Horten 229.
Két példánya repült. A V1 vitorlázó volt, a V2 pedig sugárhajtóműves példány. Ezek a Horten-műhelyben készültek. A V1 egy futóműtörés után roncsként érte meg a háború végét; a V2-vel Erwin Ziller lezuhant egy hajtóműleállást követő pilótahiba (alacsony sebességnél a futómű és a féklap vésznyitása) miatt '45 februárjában.
A jelenleg múzeumban látható V3 soha nem repült, kb. 95%-os készültségi fokban állt, amikor az amerikaiak elfoglalták a Gotha-gyárat.

Hivatalosan kiadott festési utasítás nem létezett a típusra, így minden festési rajz a fantázia szülötte, illetve következtetés. A V1 és V2 75/76-os volt, a V3 festetlen.

A V3-on jelenleg látható 2 db. horogkereszt természetesen nem volt a gépen, amikor zsákmányolták. Az amerikai pajtások festették rá később. (A helye amúgy sem lehetett volna az, ahová az amik festették, mert épp a hajtómű-kiömlőkhőz pingáltak. Egyéb Horten típusokon, pl. a IV-en a horogkereszt középen volt, a kis csúcsos "farokrészen". De hangsúlyozom, a V-3-on nem voltak felségjelzések!) A zsákmányolt eszközökre a bemutatókhoz az amertikaiak szívesen festettek "fals" jelzéseket. Így járt pl. a Reichenberg IV, vagy a Natter is; pedig, mint "egyszer használatos" eszközökre Führer-parancs tiltotta a horogkereszt felfestését.

A Hortennel kapcsolatban tehát léteznek információk és nagyon komoly típuskönyvek, csak utána kell járni egy kicsit.

Üdv és Horrido!
Gotha 409832 2009. március 6. 16:36
Válasz erre
Köszi az infót és a kritikát.

ez a gép azért kicsit kényesebb téma, mert nem tucat, amennyit tudok róla hogy a IX-ből egy-két példány készült, talán eggyel repültek is. (A gothai vagongyárban készült, ezért is van a típusnevet illetően keveredés.) A neten fellelhető ezzel szemben kb 6-10 féle festés. Fotó nagyon kevés, leginkább az eredeti gépről készült múzeumi fotók (színesek) lehetnek támpont. (amin egyébként fehér a horogkereszt) Néhány ff kép is van róla ezek közül egyik sem műhelyben készült. Ha van ilyen képed azt szívesen megnézném.
A többi kritikával egyetértek, próbálok módosítani.
Timur 409829 2009. március 6. 12:14
Válasz erre
Szia!

1, A szélvédőt nehezen kapták volna le így, ugyanis a hátsó keretébe integráltan építették (volna) a páncélüveget. Úgy rémlik, ezt a keretet előre, erősítéssel együtt építették, és a plexi csak utólag került rá.
2, Az üzemanyag-töltőcső fekete. Az, hogy miből töltötték/tölthették az üzemanyagot némi internetes keresgélés után megtalálható, ha szakirodalom nem áll a rendelkezésedre. Hangárban, szerelőműhelyben amúgy is nehezen hihető a tankolás.
3, Ha nincs a típusról anyagod, a netem akkor is találsz fotókat arról, hol is építették valójában a Horteneket. A képekről kiderül,milyen eszközök, anyagok, szerszámok, stb. voltak a gép közelében.
4, A Luftwaffe-tisztek nem hordtak fekete egyenruhát és karszalagot.

Javaslatok:
-meg kell tanulni tisztességesen ragasztani, tömíteni, csiszolni
-gyakorolni kell a festést és a matricázást (jól látható a csillogás)

Ha a makett építése már jobban megy, akkor érdemes gondolkozni egy diorámán.
-Utána kell nézni a gép repülés- és hadtörténeti vonatkozásainak.
-Fotókat gyűjteni az eredetiről, és a megjeleníteni kívánt szituációkról.
-Fotókat gyűjteni a diorámán ábrázolni kívánt technikai eszközöknek.
-Utána kell nézni az ábrázolni kívánt korszaknak, hadszíntérnek és évszaknak megfelelő egyenruháknak.

Végül: törekedni az egyszerűségre. Abszolút légbőlkapott dolgokat (pl. óriáscsapágy, fogaskerék, műanyag-kütyü,stb.)mellőzni kell. Aki sokat akar markolni, az néha keveset fog. A gyengébben kivitelezett, de reális dioráma többet ér, mint egy agyonzsúfolt kamuparádé. Tehát: türelem és önmérséklet.

Üdv.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736., 737., 738., 739., 740.,
741., 742., 743., 744., 745., 746., 747., 748., 749., 750.