<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Newman | Adatlap | 410343 | 2009. április 6. 15:03 | ||
georch | Adatlap | 410342 | 2009. április 6. 09:24 | ||
Szép munka! Szerintem jó a T-34 alapszíne így, ha fogod filterezni, meg koszolni, úgyis sokat fog sötétedni! | |||||
kezdõ111 | Adatlap | 410341 | 2009. április 6. 07:56 | ||
Szia! Köszi a képet, az árnyalatok nem igazán ezek, a festékeket nem kevertem, csak a megadott színkódok alapján festettem. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 410340 | 2009. április 6. 04:49 | ||
Szia, Ez a görög festés akar lenni? Ha igen, akkor tudod, hogy nem jók a színek? Amúgy nem rossz, én is csak a törzsfelek illesztését tudom felróni neki. :) Egy kép az eredetiről: www.airliners.net/photo/Greece---Air/North-American-Rockwell/1340565/L/ | |||||
tomek | Adatlap | 410339 | 2009. április 6. 04:46 | ||
Hali! Nekem tetszenek! A mercin pedig a fehér csík hamar javítható. T-34 pedig gondolom még nincs kész de eddig rendben van. Én elég lassan haladok az elefánttal, kivácsi leszek mi jön ki belőle. | |||||
Tyimosenko | Adatlap | 410338 | 2009. április 6. 01:18 | ||
Hello! Haladtam a hétvégén a makettjeimmel. Nagyon kiváncsi vagyok a véleményetekre a T-34 festésével kapccsolatban. Humbrol 117-et használtam. Kicsit világos, bár a koncepcióm is az volt, hogy minél fakultabb legyen. Szerintetek? Kicsit a kép azért csal, nem jön át a valódi árnyalata, de tényleg eléggé közelít a fű színéhez. A teherautó matricázásra és koszolásra kész lenne, ha nem rontottam volna el az elején a fehér csíkok festését... Köszönöm a véleményeket! Üdv. | |||||
Fodi | Adatlap | 410337 | 2009. április 5. 21:39 | ||
Persze, hogy tegyél fel. A kabin mögött is látszik kicsit. | |||||
kezdõ111 | Adatlap | 410336 | 2009. április 5. 21:35 | ||
Köszönöm a hozzászólást! Az egész gépet mattítani fogom lakkal, a kabinbelsőt is. A tömítés az elején nem jó ugye. Ha haladok tegyek fel még képet? | |||||
Bubu | Adatlap | 410335 | 2009. április 5. 20:40 | ||
Nekem is tetszik!grat | |||||
sdkfz | Adatlap | 410334 | 2009. április 5. 20:12 | ||
üdv ez anyira jó hogy én sem tartalékolom tovább megcsinálom én is az ényémet. | |||||
Fodi | Adatlap | 410333 | 2009. április 5. 20:06 | ||
Szia, a tömítés lehetett volna alaposabb a törzsfelek illesztésénél. Nem ismerem a típust, de nekem furának tűnik a fényes festés a pilótafülkében. Az álcázófestésről nehéz mondani bármit, talán egy kicsit vastagon lett festve, bár ez lehet a fotó csalása is. | |||||
kezdõ111 | Adatlap | 410332 | 2009. április 5. 19:56 | ||
atis76 | Adatlap | 410331 | 2009. április 5. 18:50 | ||
Bocs meghülyültem kétszer ment el. | |||||
atis76 | Adatlap | 410330 | 2009. április 5. 18:49 | ||
Köszi skacok! A csillag szabadkezi munka még elvileg lehet rajta javítani, megpróbálom szabályosabbá tenni. A sárvédők asszem maradnak majd a következőn gyűrök, kalapálok, rezezek. Amúgy ez a 2. csörömpösöm. Dragon 6066 számú, házilag feljavítva, friul lánccal. Mégegyszer köszi: Attila | |||||
atis76 | Adatlap | 410329 | 2009. április 5. 18:49 | ||
Köszi skacok! A csillag szabadkezi munka még elvileg lehet rajta javítani, megpróbálom szabályosabbá tenni. A sárvédők asszem maradnak majd a következőn gyűrök, kalapálok, rezezek. Amúgy ez a 2. csörömpösöm. Dragon 6066 számú, házilag feljavítva, friul lánccal. Mégegyszer köszi: Attila | |||||
halaci | Adatlap | 410328 | 2009. április 5. 18:37 | ||
Nagyon jól néz ki, tetszik ez a mérsékelten koptatott, "laktanyakoszos" állapot. Viszont akkor talán a csillagnak szabályosabbnak kellene lennie, de ezen vitatkozzanak majd a hozzáértők. | |||||
grifx | Adatlap | 410327 | 2009. április 5. 18:26 | ||
atis76 Szép Nem akkarok beleszolni de a sárvédóket nem akkarod meg gyüretni? | |||||
wittman44 | Adatlap | 410326 | 2009. április 5. 18:08 | ||
Szuper nekem tetszik! | |||||
pipi | Adatlap | 410325 | 2009. április 5. 17:30 | ||
Nekem nagyon tetszik!Jó szín, koptatás, rozsda! Ha nem teszed alá a vágólapot, azt mondanám 1:1-es. Gratulálok! | |||||
atis76 | Adatlap | 410324 | 2009. április 5. 16:43 | ||
tomek | Adatlap | 410323 | 2009. április 3. 17:47 | ||
Tyimosenko | Adatlap | 410322 | 2009. április 2. 13:15 | ||
Hello! Nálam ezek készülnek párhuzamosan. Régi Tamiya T-34, régi Tamiya Kübelwagen, Italeri Mercedes L3000 és az Academy kiváló Wirbelwindje. A Kübelen kívül igyekeztem a maketteket többé-kevésbé házilag feljavítani. Az L3000 fakítása nem lett túl jó, kicsit világos, még javítani kell. Meg a bal ajtót a szórópisztoly leköpte sajna. Kübel porozás elött és után. Ez a makett tényleg csak hulladék, ezen próbálom ki az új módszereket. A Wirbelwindnél eldöntöttem, hogy megpróbálom saját feljavítással a legjobbat kihozni belőle. Zimmerit Tamiya, majd Revell puttyval. A Revell jobban bejött, de még így se kielégítő az eredmény, majd a következőnél talán... T-34/85-öt kivéve a makettek olyan gyenge minőségűek, hogy igazából nagy energiabefektetést szerintem nem érdemeln(én)ek. Üdv. | |||||
hofi | Adatlap | 410321 | 2009. április 1. 23:00 | ||
Azt hiszem, akkor kihagyom a gyűrűket, oszt kész. Mármint még el se kezdtem, de ha el fogom, akkor gyűrűk nélkül. | |||||
hoekloos | Adatlap | 410320 | 2009. április 1. 17:50 | ||
Igen, a Tamiya kódja pedig X-21. | |||||
halaci | Adatlap | 410319 | 2009. április 1. 15:01 | ||
Bocsánat, Tigrisnek írt hozzászólásom utolsó mondta természetesen: de NE feketével! | |||||
Szapi | Adatlap | 410318 | 2009. április 1. 14:58 | ||
Ugyanez a Gunze -nél H 40 kóddal szerepel | |||||
CrazyCharlie | Adatlap | 410317 | 2009. április 1. 13:01 | ||
Féltem, hogy megerősíted az én tippemet...:-) | |||||
Muzzy | Adatlap | 410316 | 2009. április 1. 12:22 | ||
Szia Hofi! Néztem egy-két leírást, de nem sok mindent találtam, esetleg a 44-45-ben a barát ellenség felismerő rendszer rádiójához lehetett még köze, ugyanis egyes források szerint beépítették a SzCs-3 (Szvoj-Csuzsoj- barát-ellenség - IFF)rádiót a gépekbe. esetleg rádiókompasz antennája lehetett még, de az a törzsre volt rögzítve. Egyébként csak a maratást láttam, az összeállítási útmutatót nem. Muzzy | |||||
vlevi | Adatlap | 410315 | 2009. április 1. 11:18 | ||
"Óvatos munkával kerülni kell a termékkel való közvetlen érintkezést, annak bőrre,... kerülését" Azért ezt egy körömlakklemosónál leírni elég brutál :))) | |||||
hofi | Adatlap | 410313 | 2009. április 1. 11:13 | ||
No, akkor ezt kihagyom. Jó lesz hurokantennának 5 másik géphez :) Köszi! | |||||
hoekloos | Adatlap | 410312 | 2009. április 1. 10:46 | ||
Caola III: Az egészséget nem veszélyeztető munkavégzés feltételei** A munkavégzés során megfelelő szellőztetést, szükség esetén légzésvédelmet, elszívást (szikramentes szellőzési rendszer) kell alkalmazni. Az anyag gőzei a levegőnél nehezebbek. Óvatos munkával kerülni kell a termékkel való közvetlen érintkezést, annak bőrre, szembe kerülését, gőzeinek belélegzését, lenyelését, kiömlését. Munka közben étkezni, dohányozni, pipázni tilos. Olyan munkakörülményeket kell teremteni, hogy a dolgozók munkazónájában a levegő szennyezése az előírt határértékeket ne haladja meg. A munka utáni melegvizes fürdésről gondoskodni kell. Védőfelszerelés: zárt védőruha, védőkesztyű, védőlábbeli, védőszemüveg. Havária, a megengedettnél magasabb légtéri koncentráció esetén szűrőbetétes gázálarc (A jelű barna). Bakker! Ez egy körömlakk lemosó, vagy egy harci gáz?:)) | |||||
hoekloos | Adatlap | 410311 | 2009. április 1. 10:43 | ||
Caola II: 10. Stabilitás, reakcióképesség A készítmény éghető folyadék. Könnyen párolog, gőzei a levegővel robbanó elegyet képeznek, amely a levegőnél nehezebb. Oxidálószerekkel, savakkal, bázisokkal érintkezve hevesen reagálhat. Sokfajta műanyagot megtámadhat. Erős oxidálószerekkel (nitrátok, perklorátok) összereagál. Erős savak (kénsav, óleum, klórszulfonsav) hidrolízist idézhet elő, amely folyamat hőtermelő, exoterm. Lítium-alumínium-hidriddel robbanás következhet be. Az észter komponens vizes közegben sav hatására hidrolizál. | |||||
Kalóz | Adatlap | 410310 | 2009. április 1. 10:40 | ||
hofi! Megnéztem a cikket, meg a maratás képét is. Ha hajóról lenen szó, akkor lenne értelme, mert ott szoktak olyan antennaárbocokat használni, ahol több huzal van egymással párhuzamosan, és azok helyükön tartásához használnak ilyen gyűrűket, amik egy hengeralakot adnák az antennának. Repülőben még nem találkoztam ilyennel, bár ugye semmi nem lehetetlen! Ha mégis így van, akkor nem irígylem azt, aki belefog az elkészítésébe, mert szépen megcsinálni ilyen kis méretekkel, biztosan okoz párezer ősz hajszálat az illetőnek. Kalóz | |||||
hoekloos | Adatlap | 410309 | 2009. április 1. 10:39 | ||
Hát, a búvónyílás elötti lemezt és csavarokat sztirol lapból, húzott szálból újra lehetne gyártani, a többit pedig tömíteni (mármint a megmart sík részeket), síkba csiszolni. | |||||
CrazyCharlie | Adatlap | 410308 | 2009. április 1. 10:34 | ||
hoekloos | Adatlap | 410307 | 2009. április 1. 10:30 | ||
Caola körömlakk lemosó:Etil-acetát 83%,Izopropil-alkohol 13%,izopropil-palmitát 3% | |||||
hofi | Adatlap | 410306 | 2009. április 1. 10:27 | ||
Írtam egy dobozbontást az Il-2T-ről, és van némi problémám az antennával. Nem néznéd meg? | |||||
vlevi | Adatlap | 410305 | 2009. április 1. 10:23 | ||
Igen, azért írtam, hogy a Caola sokkal durvább. Van benne valami, ami megmarja a műanyagot, nem vagyok kémikus, de szerintem annak van az az acetonra hasonlító szaga. | |||||
hoekloos | Adatlap | 410304 | 2009. április 1. 10:21 | ||
A Tamiyának nincs kifejezett matt lakkja, létezik viszont akril flat base. Flat base-t kell keverni a clearhez - kész a matt lakk. Kódját fejből nem tudom, talán x-22 v. 23. | |||||
Kalóz | Adatlap | 410303 | 2009. április 1. 10:18 | ||
A festékeltávolításhoz hasonló esetekben tegnapelőtt véletlenül adódott egy durvának tűnő, de - legalábbis egyszer - működő eljárás. Ecsetmosáshoz régi hígítós üvegben tartok lakkbenzint és Palma lemosót. Mivel nem sikerült a mattlakkozás (valamiért fehéres réteget képzett a felületen), és még viszonylag friss volt, le akartam törülni lakkbenzinnel (ilyenkor még leoldja). Csakhogy figyelmetlenségből a másik üvegbe mártottam az ecsetet, és csak amikor kezdte finoman felmarni a festéket, akkor vettem észre, hogy gáz van! Viszont a festéklejövetel csak arra a felületre terjedt ki, amit átkentem, mivel a pálmalemosó igen gyorsan elillant a felületről. Kis mechanikus rásegítéssel eltávolítottam a festéket a lehgközelebbi panelvonalig, és óvatosan újra festettem (itt jön be az ecsetelés előnye!). Szépen összeérett, és még a matrica sem bánta (alatta nem marta fel a festéket), mert mondanom sem kell, matricázás után lakkoztam volna. Persze mázlim is volt, meg az első döbbenet után nem kezdtem el kapkodni, szerencsére. Minden esetre némi gyakorlattal használható megoldás lehet belőle. Viszont csak nagyon óvatosan és kis mennyiségben szabad alkalmazni, mert egyébként ezzel a folyadékkal a sztirolt ragasztani is lehet, ha elég mennyiség jut a felületre (gondolom, a festék ezúttal szinte egy védőréteget képzett a felületen, azért nem marta meg). Azért persze az a jobb, ha ilyen műveletekre nem kerül sor! Kalóz | |||||
Kferro | Adatlap | 410302 | 2009. április 1. 10:12 | ||
Én Ebelint használok, és azzal semmi ilyen gondom nem volt. | |||||
Kalóz | Adatlap | 410301 | 2009. április 1. 10:01 | ||
Köszi! Pedig az első csörömpjeim között volt! :-) Kalóz | |||||
CrazyCharlie | Adatlap | 410300 | 2009. április 1. 09:50 | ||
Én tegnap kaptam idegbajt, mert az acetonmentes (Caola) is megmarta a sztirolt! | |||||
atis76 | Adatlap | 410299 | 2009. április 1. 09:40 | ||
Figyu! Szép lett a makett, csak nincs kész.Ezeket a munkák amiket leírtál nem nehéz elsajátítani. Befolyatás enamel festékkel ,szárazecsetelés stb... Itt az infón is találsz leírást. Szerintem keresgélj nézz körül, próbálkozz. Üdv. Jeney Attila | |||||
Vörösfenyõ | Adatlap | 410298 | 2009. április 1. 08:41 | ||
Gyakorlatilag elkészült a Krupp Protzém. Mostmár csak a lakkozás van hátra. Tudom, nincs koszolva, koptatva, sőt még szárazecsetelve sem. Azonban a jelenlegi tudásommal még nem éreztem biztosnak magam ezekben a műfajokban. :) Lenne még egy kérdésem is: a Tamiya Akril matt lakkja milyen kódszám alatt található? | |||||
vlevi | Adatlap | 410297 | 2009. március 31. 23:59 | ||
Természetesen rossmanosból is az acetonmentest szabad csak használni, az aceton a festékkel együtt a műanyagot is megmarja! | |||||
halaci | Adatlap | 410296 | 2009. március 31. 23:58 | ||
Tigris amik a technikától függetlenül is problémásak, de csak odafigyelés kell hozzá: 1. általában túl vastag a festék. Pl. a kerekek mintázata gyakorlatilag eltűnt alatta. Híg festékkel, több rétegben fess, akkor nem lesz ilyen lemázolt jellege (szerintem így értették a marcipánt is). A Tigrisen minden csupa él, szöglet, a tiéden ezek az élek szépen legömbölyödtek. 2. A sár, koszolás a festés fölött, nem alatta van (pl. a teknő homloklemezén). A figura kezét már írták... 3. A kerekek futófelülete (az, ami a lánctalppal érintkezik) soha nem festett, hanem fémszínű. 4. Ha találat-nyomot akarsz imitálni a maketten (homlokpáncél, oldalsó kötény), akkor annak azt se fesd le, inkább próbáld kiemelni (de feketével!) | |||||
vlevi | Adatlap | 410295 | 2009. március 31. 23:58 | ||
"én előszőr majdnem kidobtam a taccsot a szagától" A Caola körömlakklemosó tényleg brutál. De a Rossmanos sokkal barátságosabb szagú, nincs az a durva, acetonra hasonlító szaga. | |||||
CrazyCharlie | Adatlap | 410294 | 2009. március 31. 20:19 | ||
"u.i:tescos lefolyó tisztítóba áztatva bírod lemosni az elrontott festést:)" - kiegészítve azzal, hogy ha csak egy-két ponton rontottál( megfolyt a festék, eltömített valamit, amit nem kellett volna, stb.) azt acetonmentes körömlakklemosóval tudod leszedni. Csak arra figyelj, hogy minden réteget felmar és szellőztess!(én előszőr majdnem kidobtam a taccsot a szagától :-)) | |||||
Boeing | Adatlap | 410293 | 2009. március 31. 20:15 | ||
De ez jobban is tetszik! :) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Sziasztok!
Az én műhelyemben ez készülget 144ben.
Üdv.:
Péter