/ Fórumok /

Mi készül éppen?

Átfutottam a topikokat, ilyet nem nagyon találtam. Kinek éppen mi készül? H a valaki veszi a fáradságot, pár fényképpel összefoglalhatja éppen mit csinál/hogyan csinálja! Szerintem sok embernek tanulságos.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736., 737., 738., 739., 740.,
741., 742., 743., 744., 745., 746., 747., 748., 749., 750.
balaton 411400 2009. június 15. 18:28
Válasz erre
Az összhatás nagyon meggyőző. De szerintem is túlzás ennél a típusnál. (Gyak. mot állt azolgálatba.) Egy haditengerészeti Szuhojnál már sokkal életszerűbb ez a fakó festés. A panelvonalak nem egyformán vannak kiemelve, de ez a panelszín már sokkal jobban tetszik, mintha feketével lenne befolyatva. Ha melléteszünk egy képet egy igazi Szuhojról, ami hasonlóan ütött-kopott, ez már közel áll az igazsághoz :)
juge75 411399 2009. június 15. 17:40
Válasz erre
Szia!
Ez a folyasztókence olyasmi mint a forrasztóvíz?
Letvaszem (cink és sósav).
Johnie 411395 2009. június 15. 15:56
Válasz erre
Bigboy! Nézegettem a teáltalad e-mail-ben küldött Harrier-es könyveket és észrevettem egy furcsaságot, amit nem igazán értek csak sejtek. Vannak a földön parkoló gépekről fotók, az egyiken az orrfutó kint van és az orrfutó akna ajtó nyitva van. A másik képen az orrfutó kint van, az orrfutó akna ajtaja csukva van...Jól sejtem, hogy felszállás előtt becsukják az orrfutó ajtaját ,hogy ne kerüljön be a forró hajtóműből kiáramló levegő? Vagy más magyarázata van?
halaci 411394 2009. június 15. 15:45
Válasz erre
Ezt ismertem, tényleg nagyon jó.
borisz 411392 2009. június 15. 15:11
Válasz erre
Szerintem Ivánék a kardjukba is dőlnének, ha ilyen állapotban lenne az egyik új büszkeségük. Szerintem sok lett az öregítés-hacsak nem volt valami példány, ami pár évig állt a helyi jurassic parkban.
Gavallér 411391 2009. június 15. 15:07
Válasz erre
Szu-1
Szu-1
Szu-2
Szu-2
Szu-3
Szu-3
Szu-4
Szu-4
Szu-5
Szu-5

Sziasztok!

Kicsit témába is vág a makett. Szinte késznek mondható, csak egy szigonyantennát kell pótolni rajta, mert eltűnt amikor a család nézegette, valamint fegyverzetet kell rá szerezni.
A festést tekintve sok technikát próbáltam ki rajta, amit repülőn még nem. Ilyen például a chip paint vagy mi a neve. Művészolaj festékkel törtem meg a színeket.
Az ötlet alapjául egy másik Szuhoj szogált aminek hasonló állapotú festése volt.
A munkámat nagyban nehezítette az, hogy kevés volt a kép.

Üdv.: Gábor
Ram 411388 2009. június 15. 14:22
Válasz erre
Az imént említett forrasztásügyi "oktatóanyag": www.planetarmor.com/forums/showthread.php
Ram 411387 2009. június 15. 14:17
Válasz erre
Szia! Hát a páka 8W-os, szabályozható hőfokkal (hát itt most zavarba jöttem, mert a potméterén 0 - 9 közötti skála van, de celsius semmi), ha jól emlékszem, 4500-ért vettem a vaterán. Az ónt meg a folyasztókencét pedig egy kollégámtól kaptam "kölcsönbe", és így fejből meg nem tudnám mondani a márkákat - de ha jól emlékszem, akkor a nagykörúti Conrad üzletből származnak.
Technikáját tekintve pedig a planetarmor.com-on talált "Soldering sbs" írás (a fórum témák között talán a "tips and tricks" volt a lelőhely...) nyomán lépdeltem, és meglepően jól működött. Az egyetlen nyűgöm az volt, hogy annyira picik voltak az alkatrészek (a bal oldali négy mütyürt három darabból kellett összeforrasztani) hogy nem tudtam őket normálisan összefogni a csipesszel.
És hogy hiába próbáltam 000-ás acélpamuttal lecsiszolgatni őket, nem nagyon látszik. De első próbára elégedett vagyok a felszereléssel is, meg az eredménnyel is - és EDDIG még meg sem égettem a kezem a nagy igyekezetben, de ami késik, nem múlik :)
halaci 411386 2009. június 15. 14:01
Válasz erre
Ejha! Igaz, azt szokták mondani, hogy az ember kezdje kicsiben, de a maratás forrasztásnál ez azért nem teljesen igaz. Az én szememnek nagyon jól sikerült, lehet egy kicsit bővebbet megtudni a háttériparról: milyen páka, ón, hány fokon, stb.?
Icebreaker 411384 2009. június 15. 12:31
Válasz erre
Üdv mindenkinek!

Mivel a szerkesztők nem teszik lehetővé, hogy egy makettről két cikk készüljön(dobozbontás+ építés), ezért gondoltam, akit érdekel milyen lett a BRM-1, illetve kíváncsi hogyan készült, nézze meg a következő linket!
makettinfo.hu/index.php

Köszönettel:

Icebreaker
Ram 411383 2009. június 15. 10:56
Válasz erre
aprosagok
aprosagok

Sziasztok!
Hétvégén belevágtam a fát a fejszébe, vagy valami ilyesmi, és életem első próbálkozását ejtettem meg a rézmaratások forrasztásának varázslatos világában. Egy Sd.Kfz. 265 Kleiner Panzerbefehlswagen készítésének első lépéseként gondoltam, összedobom a kampókat elébb... Ez lett belőle. Ja igen, a gyufa normál méret, nem pedig a nagyobb fajta gázgyújtós :)
üdv,
Ram
^Sunrise^ 411380 2009. június 14. 18:35
Válasz erre
Jogos, egyébként valóban ilyen sárgák, először én is azt hittem, hogy rosszul látok az első harctéri képeket nézve, aztán az ikszedik kép után már csak legyintettem és belenyugodtam a dologba... :D
Icebreaker 411379 2009. június 14. 18:26
Válasz erre
Az első tank is CAT alapokon nyugszik! Miért ne csinálhatnának egy challangert is!:D De akkor legalább lenne rajta, hogy CAT!
Jimbobá 411378 2009. június 14. 18:23
Válasz erre
Ezek már csak ott rohadnak a mezőn?
balaton 411377 2009. június 14. 18:21
Válasz erre
A Caterpillar is gyárt Challenger-eket? Szép markoló-sárgának látszik ezen a képen :)))
^Sunrise^ 411376 2009. június 14. 18:07
Válasz erre
A vita közepette jópár érdekes és jó oldalra akadtam a linkjeiteknek hála, meg is találtam a követendő példát a festésre és koszolásra. :)

www.modellversium.de/galerie/20-militaerfahrzeuge-modern/3378-challenger-2.html
vitarisi 411375 2009. június 14. 17:51
Válasz erre
Szaisztok!
Egy pár mondat erejéig én is beszállnék ebbe a vitába.
Véleményem szerint egy makett elsősorban adja vissza az eredetijének küllemét, tulajdonságait, stb. DE LÁTVÁNYOS LEGYEN! Egy simán csak színekkel lefújt jármű (legyen az repülű, vagy harcjármű) dögunalmas. A technikákról annyit, hogy ez a "pre-shading" leginkább a Steelmaster újságokból árad, szerintem nem sok értelme van, a panelezés jobb. Én így készítek el egy járművet:
1. alapozás
2. alapszín: Bizonyos szintű "color modulation" [ebben végülis a panelezés is benne van], mivel az egyáltalán nem hülyeség megtöri az alapszín egyhangúságát, és nagyon profinak kell lenni ahhoz, hogy szépen tudjuk használni a technikát, könnyű fikázni, hogy "ó az egy baromság" úgy hogy ki sem próbáljuk...
3. filterezés: Mig Jimenez féle technika, ez is gyakorlatot igényel, de nagyon szép hatást ad, és azt jelképezi, ahogyan pl.valamilyen fényben egy egy panel kicsit eltérő színben látszik, ez is az "unalmat töri meg".
4. átmosás: régi régi technika, panelosztások, szegecsek stb. kiemelése, "árnyékolás"
5. fakítás: megintcsak egy abszolút érthető és hasznos dolog, a nap által kiszívott színű panelek bemutatása
A folytatásban koptatás, és porozás...Persze itt is különböztetnek meg "pre-dusting"-ot, és "dusting"-ot, ami között ha jól tudom az a különbség, hogy a pre-d.-t enamel színekkel végezzük, magát a d.-t meg pigmenttel!

Szóval szerintem mindennek van értelme, és a látvány magáér fog beszélni, persze való igaz, mindenki úgy makettezik, ahogy akar!

Üdv
Z 411374 2009. június 14. 16:03
Válasz erre
Sziasztok!
Nem kell összekeverni az árnyékolást a koszolással. Az árnyékolást az idők folyamán sok mindennek nevezték, felülről jövő fény elvétől kezdve a jelenleg divatos color modulation-ig. A lényege, hogy a kisebb méretarányú maketten nem ugyanolyan intenzitásúak az árnyékok-fények, ezért festéssel csalni kell, rá kell segíteni, hogy úgy nézzen ki, mint az igazi.
A koszolás meg koszolás. Por, olaj, összegyűlő kosz, rozsda, stb. imitálása festéssel.
A két dolog teljesen mást jelenít meg egy maketten, csak ezt a makettezők - főleg a repülőgép-makettezők - hajlamosak elfelejteni. Egy figurafestő például abszolút tisztában van ezekkel a dolgokkal, mert ez ott "alap". De például a polgári járműveseknél az árnyékolás általában kimerül annyiban, hogy az illesztéseket kihúzzák feketével.
zoli1989 411373 2009. június 14. 15:50
Válasz erre
Jó-jó igen.
DE nem minden esetben indokolt ez a szintű koszolás. Előtte érdemes fotók alapján tanulmányozni az adott típust, és az országot. Pl itt volt a balaton által belinkelt két kép. Ott lehet látni hogy az amerikai haditengerészeti Hornet irdatlanul koszos, kopott. A spanyol Hornetek is elég mocskosak, de pl. a svájci F-18-asokon meg épphogy van egy kis kosz.
De pl. a német Phantomok is nagyon kopott koszos darabok, illetve pár éve láttam egy görög F-16-ost, na az is olyan volt mintha a kukába rakták volna :)
juge75 411372 2009. június 14. 11:24
Válasz erre
zoli1989!
Látnád némelyik Mil helikopterünket!
Van, hogy a kerozin sem hozza le.
juge75 411371 2009. június 14. 11:22
Válasz erre
Szerintem akarták festeni, de magyar származású a festő és nem tette mert rá van írva NE! :-)
balaton 411370 2009. június 14. 11:12
Válasz erre
A taszári Szu-22-esek hasonlóan néztek ki és repültek :)
Ezek is repülnek, pedig ütött-kopott mind.
www.psywar.org/psywar/photos/Constell04.jpg hud3.harpoon5.com/images/AVMF_Su-27_Flanker.jpg
Van tehát létjogosultsága a koptatásnak. De csak fotó alapján. (Mondom ezt én, aki alig épít repülőt.)
balaton 411369 2009. június 14. 10:46
Válasz erre
Egy-két durva hibát elkövetett a készítő.
1. A panelvonalak színe szerintem még mindig lehetne kissé világosabb.
2. A matricák/jelzések alatt is folytatódnia kéne a vonalaknak, de hirtelen megszűnnek. Olyan, mintha a matrica nem simult volna bele a vonalba. Talán nem használt matricafeszítőt? Tény, hogy a japán matricák elég vastagok...
A gép vadiúj állapotában látható.
Ezeket leszámítva tényleg szép makett.
zoli1989 411368 2009. június 14. 10:22
Válasz erre
A magyar MiG-29-es képen nagyon jól látszik, hogy egy gép tényleg tud akár olyan koszos és kopott is lenni. Csak egy probléma van vele, hogy az a gép már évek óta nem repült... Egy üzemképes gép nem így néz ki.
f2d 411367 2009. június 14. 08:13
Válasz erre
Hát nem tudom. Nekem ez nagyon nem tetszik. Én azt mondom, hogy az illető akkor inkább ne alkalmazzon semmilyen shaderinget, ha nincs érzéke hozzá, mert rengeteget tud rontani a maketten.

Viszont itt egy ellenpélda, ezen is minden mai divatos festési technika alkalmazva van és mégis iszonyat jól néz ki. Itt ízléssel és ésszel alkalmazták a shaderigeket, fakításokat, koptatásokat.

www.modellversium.de/galerie/8-flugzeuge-militaer-modern/4545-mcdonnell-douglas-f-4es-kurnass-shablul.html
Rag 411366 2009. június 13. 23:14
Válasz erre
Rag 411365 2009. június 13. 23:14
Válasz erre
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/4/7/7/1155774.jpg Itt egy igazi :)

Egyébként szerintem nem baj ha kap egy kicsi koptatást a gép dehát ugye nem mindegy az sem hogy mit, meg hol.
Meg az se mindegy ugyebár hogy milyen gép - egy F-22-es ne nézzen úgy ki mint egy Tornado
Tibcsi 411364 2009. június 13. 22:50
Válasz erre
Sanyi,

alapvetően igazad van, én is hasonlóan vélekedek a kérdésről. Elrettentésül egy élethűtlen Fantamás: www.network54.com/Forum/47751/message/1244372883/Greek+Phantom
borisz 411363 2009. június 13. 21:20
Válasz erre
balaton 411362 2009. június 13. 20:19
Válasz erre
Ez egy új, NATO-s festésű gép. Már ez is a reptér sarkában rohad? :(
Zsola 411361 2009. június 13. 15:04
Válasz erre
A makettezés ma már kezd a művészi szintre lépni. Az ilyesmi egyre nagyobb vitát kelt,pl. nekem bejön egy adott Picasso kép,de te azt mondod hogy ez értelmetlen,csúnya,és különben sem értem a lényegét:)
Ez csak példa,de érthetőbb hogy mire akarok kilyukadni.
Az igazat megvallva sokszor én sem értem hogy miért csinálják pl. a 2.vh-s német harcjárműveket olyan fakítottra,lestrapáltra,koszosra stb. pedig tény hogy nem egészen voltak ilyenek.
Nekem ettől függetlenül tetszenek,bár nem tudnám utánuk csinálni:)
Ez a mai trend...:)

Annak van igaza aki azt mondja mindenki úgy makettezzen ahogy neki tetszik.
Ez egy teljesen szubjektív dolog.
sanyi 411360 2009. június 13. 15:04
Válasz erre
Hali!
Világos, igaza mindnekinek! Nekem is és Nektek is! Csak különbséget kellene tenni, mert van aki bőven túlzásba viszi a panalezést és az árnyékolást! Tényleg nem akartam senkit megbántani, de akkor is néha olyan maketteket látni hogy az valami förtelem és teljesen ellent mond a józan észnek.
Juge75-nek is igaza van, magyarok vagyunk, használjuk ezt a nyelvet!
Balaton Barátuknak is igaza van: Mindenki úgy épít ahogy neki tetszik! Én nem szeretem a panelezést, a koptatást is csak mérsékkel, mert az én gépeimnek mindig csillogniuk kell, hogy megfelelő elrettentő erőt képviseljenek. Hiszen egy makulátlan hadseregű országgal senki nem mer packázni:)
Borisz: Igen, láttak egy makettet és azt mondták hogy ők is tudnak ilyet csinálni:D
Ja és bocsi a politikai hasonlat miatt:)
Szép hétvégét mindenkinek!
Sanyi
halaci 411359 2009. június 13. 14:49
Válasz erre
borisz 411358 2009. június 13. 14:26
Válasz erre
138807_32720_MWSnap885
138807_32720_MWSnap885

Ezt is valamelyik műszaki pingálta össze, hogy olyan legyen, mint egy külföldi mintára elrontott makett?:D
juge75 411357 2009. június 13. 14:26
Válasz erre
Miért nem írjátok magyarul, hogy elő és utó árnyékozás?
halaci 411356 2009. június 13. 14:11
Válasz erre
Sanyi, amit írsz - a felesleges politikai lózungtól eltekintve is - nettó butaság. Az árnyékolás azért van, mert a kisebb méret miatt az anyag magában nem fogja azt a hatást adni, amit a valódi gépen látni. Egyetlen tankon vagy repülőn sem "festegeti a műszaki személyzet a panelvonalakat", a beleülő por, kosz, de akár csak a fémlemez lekerekített éle okozta fénytörés is elég, ahhoz, hogy lásd őket. 1/35-ben vagy 1/72-ben ez nem így van, az optikai hatás eléréséhez jó eszköz a pre- vagy postshading.
Icebreaker 411355 2009. június 13. 13:59
Válasz erre
Sanyi!

Teljesen igazad van! Feleslegesek a panelvonalak! Szét kell vágni mindent és akkor lesznek árnyékok!:-D

Miután a maketten nem tudsz mindent nyitni-csukni, mint az igazin, kénytelen vagy valahogy érzékeltetni, hogy az ott két lemez és közte szünet van, folytonossági hiány.
Ami pedig kis hazánkat illeti, messze jobban festünk, mint mondjuk a csehek, vagy a szlovákok. Ők viszont olcsó tejet és sajtot hoznak...:-D ...de ez már politika és nem ide való!

Icebreaker
balaton 411354 2009. június 13. 13:20
Válasz erre
tn_1170771005
tn_1170771005
tn_1170771395
tn_1170771395

Sanyi! Hadd vitatkozzam, ma úgyis vitatkozós kedvemben vagyok :)

A mellékelt képeken látszik a különbség. Kell árnyékolni és kell antikolni is.
Csak hiedelem, hogy a fényhatások ugyanúgy jelennek meg egy méretarányos maketten, mint a pl. 35-ször nagyobb eredeti gépen. Ezért festési technikákkal kicsit besegítünk neki.
Antikolni is kell, mert az eredeti gép festését kiégeti a napfény és nem lesz olyan homogén a felület, mint amikor lejött a futószalagról.

A képek alapján persze mindenki eldöntheti, hogy melyik a jobb (Színre fújva, vagy árnyékolva, átmosva, koszolva, koptatva, stb.)

De, ami a legfontosabb! Mindenki úgy makettezik, ahogy neki tetszik.
sanyi 411353 2009. június 13. 13:11
Válasz erre
Hali!
Jó ez az árnyékolásos marhaság... Jól el lehet vele rontani és el lehet vele tölteni az időt. Hogy miért? Gondoljatok bele: 1/35-ben ilyen árnyékolás van, akor az igazából hogy nézne ki? Nem kellene álcázás, mert felesleges lenne... Hiába, nem csak az okádék minőségű külföldi sajt, tej stb jött be kishazánkba, hanem a józan észt nélkülöző építés mód is. Nem akarok megbántani senkit, de néha tényleg elkenne gondolkozni:
- pl én még nem láttam olyan hadsereget, ahol a műszakiak legfőbb feladata az árnyékolás és a panelvolnalak festegése lenne, de a világ végéig repülnének ha egy éles fegyverzetű gépen nincsenek biztosító-zászlócskák, stb.
Tény és való hogy van pár tipus - főleg a haditengerész repcsik - ahol a környezet miatt világít a panel vonal, de javaslom hogy NE makett alapján építsen senki, hanem nézzen meg pár épkézláb fotót.
Jó étvágyat az ebédhez és kellems hétvégét!
Üdv
Sanyi
Roadblock 411352 2009. június 13. 11:28
Válasz erre
jó lesz a pre-shading, majd ha fújod a szinét, akkor arra figyelj oda, hogy inkább több, vékony, nagyon higított réteget figyél fel, különben eltűnhet a pre-shading...
^Sunrise^ 411351 2009. június 13. 09:34
Válasz erre
DSC_1615
DSC_1615
DSC_1618
DSC_1618

Tegnap lealapoztam a Challyt, férfiasan be kell vallanom, hogy el is rontottam a dűzni választást, a nehezebben hozzáférhető helyeken kicsit hiányos lett. Még szerencse talán, hogy most derült ki.
Ma reggel kipróbáltam a pre-shading technikát amit az egyik külföldi weboldalon láttam, ez az első éles airbrush fújásom több, mint 10 éve, ne ordítsatok le nagyon, ha gáz lesz. :)
tankos_srac 411350 2009. június 12. 19:07
Válasz erre
Köszi! Nem állítom, hogy mindent és azonnal megértettem, de még párszor elolvasom és átnézem a képeidet.

Üdv:TS
Rag 411348 2009. június 12. 18:11
Válasz erre
Arra kapaszkodik fel a lánctalp. Igazából ugyanígy szokták az autókat is kihúzni a sárból. ( Mármint az elv hasonló :) )
avirex 411346 2009. június 12. 16:14
Válasz erre
Szia Quagmire!
Köszönöm a pozitív véleményed.Próbálok még javítani rajta, a végeredményről is beszámolok majd:)
üdv:Robi
juge75 411345 2009. június 12. 16:04
Válasz erre
A tönk amiről te beszélsz az ami a földben marad ha kivágják a fát, másik neve a tuskó.
A rönk a kivágott és le gallyazott fa törzs.
juge75 411344 2009. június 12. 15:59
Válasz erre
200906121008
200906121008

Önmentő rönk használata, önvontatás.
bigboy 411343 2009. június 12. 15:36
Válasz erre
Johnie 411342 2009. június 12. 15:28
Válasz erre
Wow! egy csomó Harrieres könyv! Nagyon szépen köszönöm, ezekből már rengeteg infót tudok szerezni és biztos szép gépet építek. Még egyszer köszönet!
Johnie 411341 2009. június 12. 15:18
Válasz erre
Helló bigboy! Mit küldtél nekem?:)
bigboy 411340 2009. június 12. 14:40
Válasz erre
Üdv az email fiókodat nézd meg.bigboy
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736., 737., 738., 739., 740.,
741., 742., 743., 744., 745., 746., 747., 748., 749., 750.