<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
balaton | Adatlap | 411400 | 2009. június 15. 18:28 | ||
Az összhatás nagyon meggyőző. De szerintem is túlzás ennél a típusnál. (Gyak. mot állt azolgálatba.) Egy haditengerészeti Szuhojnál már sokkal életszerűbb ez a fakó festés. A panelvonalak nem egyformán vannak kiemelve, de ez a panelszín már sokkal jobban tetszik, mintha feketével lenne befolyatva. Ha melléteszünk egy képet egy igazi Szuhojról, ami hasonlóan ütött-kopott, ez már közel áll az igazsághoz :) Előzmény: (411391) Gavallér 2009. június 15. 15:07 | |||||
juge75 | Adatlap | 411399 | 2009. június 15. 17:40 | ||
Szia! Ez a folyasztókence olyasmi mint a forrasztóvíz? Letvaszem (cink és sósav). | |||||
Johnie | Adatlap | 411395 | 2009. június 15. 15:56 | ||
Bigboy! Nézegettem a teáltalad e-mail-ben küldött Harrier-es könyveket és észrevettem egy furcsaságot, amit nem igazán értek csak sejtek. Vannak a földön parkoló gépekről fotók, az egyiken az orrfutó kint van és az orrfutó akna ajtó nyitva van. A másik képen az orrfutó kint van, az orrfutó akna ajtaja csukva van...Jól sejtem, hogy felszállás előtt becsukják az orrfutó ajtaját ,hogy ne kerüljön be a forró hajtóműből kiáramló levegő? Vagy más magyarázata van? | |||||
halaci | Adatlap | 411394 | 2009. június 15. 15:45 | ||
Ezt ismertem, tényleg nagyon jó. | |||||
borisz | Adatlap | 411392 | 2009. június 15. 15:11 | ||
Szerintem Ivánék a kardjukba is dőlnének, ha ilyen állapotban lenne az egyik új büszkeségük. Szerintem sok lett az öregítés-hacsak nem volt valami példány, ami pár évig állt a helyi jurassic parkban. | |||||
Gavallér | Adatlap | 411391 | 2009. június 15. 15:07 | ||
Sziasztok! Kicsit témába is vág a makett. Szinte késznek mondható, csak egy szigonyantennát kell pótolni rajta, mert eltűnt amikor a család nézegette, valamint fegyverzetet kell rá szerezni. A festést tekintve sok technikát próbáltam ki rajta, amit repülőn még nem. Ilyen például a chip paint vagy mi a neve. Művészolaj festékkel törtem meg a színeket. Az ötlet alapjául egy másik Szuhoj szogált aminek hasonló állapotú festése volt. A munkámat nagyban nehezítette az, hogy kevés volt a kép. Üdv.: Gábor | |||||
Ram | Adatlap | 411388 | 2009. június 15. 14:22 | ||
Az imént említett forrasztásügyi "oktatóanyag": www.planetarmor.com/forums/showthread.php | |||||
Ram | Adatlap | 411387 | 2009. június 15. 14:17 | ||
Szia! Hát a páka 8W-os, szabályozható hőfokkal (hát itt most zavarba jöttem, mert a potméterén 0 - 9 közötti skála van, de celsius semmi), ha jól emlékszem, 4500-ért vettem a vaterán. Az ónt meg a folyasztókencét pedig egy kollégámtól kaptam "kölcsönbe", és így fejből meg nem tudnám mondani a márkákat - de ha jól emlékszem, akkor a nagykörúti Conrad üzletből származnak. Technikáját tekintve pedig a planetarmor.com-on talált "Soldering sbs" írás (a fórum témák között talán a "tips and tricks" volt a lelőhely...) nyomán lépdeltem, és meglepően jól működött. Az egyetlen nyűgöm az volt, hogy annyira picik voltak az alkatrészek (a bal oldali négy mütyürt három darabból kellett összeforrasztani) hogy nem tudtam őket normálisan összefogni a csipesszel. És hogy hiába próbáltam 000-ás acélpamuttal lecsiszolgatni őket, nem nagyon látszik. De első próbára elégedett vagyok a felszereléssel is, meg az eredménnyel is - és EDDIG még meg sem égettem a kezem a nagy igyekezetben, de ami késik, nem múlik :) | |||||
halaci | Adatlap | 411386 | 2009. június 15. 14:01 | ||
Ejha! Igaz, azt szokták mondani, hogy az ember kezdje kicsiben, de a maratás forrasztásnál ez azért nem teljesen igaz. Az én szememnek nagyon jól sikerült, lehet egy kicsit bővebbet megtudni a háttériparról: milyen páka, ón, hány fokon, stb.? | |||||
Icebreaker | Adatlap | 411384 | 2009. június 15. 12:31 | ||
Üdv mindenkinek! Mivel a szerkesztők nem teszik lehetővé, hogy egy makettről két cikk készüljön(dobozbontás+ építés), ezért gondoltam, akit érdekel milyen lett a BRM-1, illetve kíváncsi hogyan készült, nézze meg a következő linket! makettinfo.hu/index.php Köszönettel: Icebreaker | |||||
Ram | Adatlap | 411383 | 2009. június 15. 10:56 | ||
Sziasztok! Hétvégén belevágtam a fát a fejszébe, vagy valami ilyesmi, és életem első próbálkozását ejtettem meg a rézmaratások forrasztásának varázslatos világában. Egy Sd.Kfz. 265 Kleiner Panzerbefehlswagen készítésének első lépéseként gondoltam, összedobom a kampókat elébb... Ez lett belőle. Ja igen, a gyufa normál méret, nem pedig a nagyobb fajta gázgyújtós :) üdv, Ram | |||||
^Sunrise^ | Adatlap | 411380 | 2009. június 14. 18:35 | ||
Jogos, egyébként valóban ilyen sárgák, először én is azt hittem, hogy rosszul látok az első harctéri képeket nézve, aztán az ikszedik kép után már csak legyintettem és belenyugodtam a dologba... :D | |||||
Icebreaker | Adatlap | 411379 | 2009. június 14. 18:26 | ||
Az első tank is CAT alapokon nyugszik! Miért ne csinálhatnának egy challangert is!:D De akkor legalább lenne rajta, hogy CAT! | |||||
Jimbobá | Adatlap | 411378 | 2009. június 14. 18:23 | ||
Ezek már csak ott rohadnak a mezőn? | |||||
balaton | Adatlap | 411377 | 2009. június 14. 18:21 | ||
A Caterpillar is gyárt Challenger-eket? Szép markoló-sárgának látszik ezen a képen :))) | |||||
^Sunrise^ | Adatlap | 411376 | 2009. június 14. 18:07 | ||
A vita közepette jópár érdekes és jó oldalra akadtam a linkjeiteknek hála, meg is találtam a követendő példát a festésre és koszolásra. :) www.modellversium.de/galerie/20-militaerfahrzeuge-modern/3378-challenger-2.html | |||||
vitarisi | Adatlap | 411375 | 2009. június 14. 17:51 | ||
Szaisztok! Egy pár mondat erejéig én is beszállnék ebbe a vitába. Véleményem szerint egy makett elsősorban adja vissza az eredetijének küllemét, tulajdonságait, stb. DE LÁTVÁNYOS LEGYEN! Egy simán csak színekkel lefújt jármű (legyen az repülű, vagy harcjármű) dögunalmas. A technikákról annyit, hogy ez a "pre-shading" leginkább a Steelmaster újságokból árad, szerintem nem sok értelme van, a panelezés jobb. Én így készítek el egy járművet: 1. alapozás 2. alapszín: Bizonyos szintű "color modulation" [ebben végülis a panelezés is benne van], mivel az egyáltalán nem hülyeség megtöri az alapszín egyhangúságát, és nagyon profinak kell lenni ahhoz, hogy szépen tudjuk használni a technikát, könnyű fikázni, hogy "ó az egy baromság" úgy hogy ki sem próbáljuk... 3. filterezés: Mig Jimenez féle technika, ez is gyakorlatot igényel, de nagyon szép hatást ad, és azt jelképezi, ahogyan pl.valamilyen fényben egy egy panel kicsit eltérő színben látszik, ez is az "unalmat töri meg". 4. átmosás: régi régi technika, panelosztások, szegecsek stb. kiemelése, "árnyékolás" 5. fakítás: megintcsak egy abszolút érthető és hasznos dolog, a nap által kiszívott színű panelek bemutatása A folytatásban koptatás, és porozás...Persze itt is különböztetnek meg "pre-dusting"-ot, és "dusting"-ot, ami között ha jól tudom az a különbség, hogy a pre-d.-t enamel színekkel végezzük, magát a d.-t meg pigmenttel! Szóval szerintem mindennek van értelme, és a látvány magáér fog beszélni, persze való igaz, mindenki úgy makettezik, ahogy akar! Üdv | |||||
Z | Adatlap | 411374 | 2009. június 14. 16:03 | ||
Sziasztok! Nem kell összekeverni az árnyékolást a koszolással. Az árnyékolást az idők folyamán sok mindennek nevezték, felülről jövő fény elvétől kezdve a jelenleg divatos color modulation-ig. A lényege, hogy a kisebb méretarányú maketten nem ugyanolyan intenzitásúak az árnyékok-fények, ezért festéssel csalni kell, rá kell segíteni, hogy úgy nézzen ki, mint az igazi. A koszolás meg koszolás. Por, olaj, összegyűlő kosz, rozsda, stb. imitálása festéssel. A két dolog teljesen mást jelenít meg egy maketten, csak ezt a makettezők - főleg a repülőgép-makettezők - hajlamosak elfelejteni. Egy figurafestő például abszolút tisztában van ezekkel a dolgokkal, mert ez ott "alap". De például a polgári járműveseknél az árnyékolás általában kimerül annyiban, hogy az illesztéseket kihúzzák feketével. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 411373 | 2009. június 14. 15:50 | ||
Jó-jó igen. DE nem minden esetben indokolt ez a szintű koszolás. Előtte érdemes fotók alapján tanulmányozni az adott típust, és az országot. Pl itt volt a balaton által belinkelt két kép. Ott lehet látni hogy az amerikai haditengerészeti Hornet irdatlanul koszos, kopott. A spanyol Hornetek is elég mocskosak, de pl. a svájci F-18-asokon meg épphogy van egy kis kosz. De pl. a német Phantomok is nagyon kopott koszos darabok, illetve pár éve láttam egy görög F-16-ost, na az is olyan volt mintha a kukába rakták volna :) | |||||
juge75 | Adatlap | 411372 | 2009. június 14. 11:24 | ||
zoli1989! Látnád némelyik Mil helikopterünket! Van, hogy a kerozin sem hozza le. | |||||
juge75 | Adatlap | 411371 | 2009. június 14. 11:22 | ||
Szerintem akarták festeni, de magyar származású a festő és nem tette mert rá van írva NE! :-) | |||||
balaton | Adatlap | 411370 | 2009. június 14. 11:12 | ||
A taszári Szu-22-esek hasonlóan néztek ki és repültek :) Ezek is repülnek, pedig ütött-kopott mind. www.psywar.org/psywar/photos/Constell04.jpg hud3.harpoon5.com/images/AVMF_Su-27_Flanker.jpg Van tehát létjogosultsága a koptatásnak. De csak fotó alapján. (Mondom ezt én, aki alig épít repülőt.) | |||||
balaton | Adatlap | 411369 | 2009. június 14. 10:46 | ||
Egy-két durva hibát elkövetett a készítő. 1. A panelvonalak színe szerintem még mindig lehetne kissé világosabb. 2. A matricák/jelzések alatt is folytatódnia kéne a vonalaknak, de hirtelen megszűnnek. Olyan, mintha a matrica nem simult volna bele a vonalba. Talán nem használt matricafeszítőt? Tény, hogy a japán matricák elég vastagok... A gép vadiúj állapotában látható. Ezeket leszámítva tényleg szép makett. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 411368 | 2009. június 14. 10:22 | ||
A magyar MiG-29-es képen nagyon jól látszik, hogy egy gép tényleg tud akár olyan koszos és kopott is lenni. Csak egy probléma van vele, hogy az a gép már évek óta nem repült... Egy üzemképes gép nem így néz ki. | |||||
f2d | Adatlap | 411367 | 2009. június 14. 08:13 | ||
Hát nem tudom. Nekem ez nagyon nem tetszik. Én azt mondom, hogy az illető akkor inkább ne alkalmazzon semmilyen shaderinget, ha nincs érzéke hozzá, mert rengeteget tud rontani a maketten. Viszont itt egy ellenpélda, ezen is minden mai divatos festési technika alkalmazva van és mégis iszonyat jól néz ki. Itt ízléssel és ésszel alkalmazták a shaderigeket, fakításokat, koptatásokat. www.modellversium.de/galerie/8-flugzeuge-militaer-modern/4545-mcdonnell-douglas-f-4es-kurnass-shablul.html | |||||
Rag | Adatlap | 411366 | 2009. június 13. 23:14 | ||
Rag | Adatlap | 411365 | 2009. június 13. 23:14 | ||
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/4/7/7/1155774.jpg Itt egy igazi :) Egyébként szerintem nem baj ha kap egy kicsi koptatást a gép dehát ugye nem mindegy az sem hogy mit, meg hol. Meg az se mindegy ugyebár hogy milyen gép - egy F-22-es ne nézzen úgy ki mint egy Tornado | |||||
Tibcsi | Adatlap | 411364 | 2009. június 13. 22:50 | ||
Sanyi, alapvetően igazad van, én is hasonlóan vélekedek a kérdésről. Elrettentésül egy élethűtlen Fantamás: www.network54.com/Forum/47751/message/1244372883/Greek+Phantom | |||||
borisz | Adatlap | 411363 | 2009. június 13. 21:20 | ||
Melyik nem:@! | |||||
balaton | Adatlap | 411362 | 2009. június 13. 20:19 | ||
Ez egy új, NATO-s festésű gép. Már ez is a reptér sarkában rohad? :( | |||||
Zsola | Adatlap | 411361 | 2009. június 13. 15:04 | ||
A makettezés ma már kezd a művészi szintre lépni. Az ilyesmi egyre nagyobb vitát kelt,pl. nekem bejön egy adott Picasso kép,de te azt mondod hogy ez értelmetlen,csúnya,és különben sem értem a lényegét:) Ez csak példa,de érthetőbb hogy mire akarok kilyukadni. Az igazat megvallva sokszor én sem értem hogy miért csinálják pl. a 2.vh-s német harcjárműveket olyan fakítottra,lestrapáltra,koszosra stb. pedig tény hogy nem egészen voltak ilyenek. Nekem ettől függetlenül tetszenek,bár nem tudnám utánuk csinálni:) Ez a mai trend...:) Annak van igaza aki azt mondja mindenki úgy makettezzen ahogy neki tetszik. Ez egy teljesen szubjektív dolog. | |||||
sanyi | Adatlap | 411360 | 2009. június 13. 15:04 | ||
Hali! Világos, igaza mindnekinek! Nekem is és Nektek is! Csak különbséget kellene tenni, mert van aki bőven túlzásba viszi a panalezést és az árnyékolást! Tényleg nem akartam senkit megbántani, de akkor is néha olyan maketteket látni hogy az valami förtelem és teljesen ellent mond a józan észnek. Juge75-nek is igaza van, magyarok vagyunk, használjuk ezt a nyelvet! Balaton Barátuknak is igaza van: Mindenki úgy épít ahogy neki tetszik! Én nem szeretem a panelezést, a koptatást is csak mérsékkel, mert az én gépeimnek mindig csillogniuk kell, hogy megfelelő elrettentő erőt képviseljenek. Hiszen egy makulátlan hadseregű országgal senki nem mer packázni:) Borisz: Igen, láttak egy makettet és azt mondták hogy ők is tudnak ilyet csinálni:D Ja és bocsi a politikai hasonlat miatt:) Szép hétvégét mindenkinek! Sanyi | |||||
halaci | Adatlap | 411359 | 2009. június 13. 14:49 | ||
ez viszont jogos, bocsánat. | |||||
borisz | Adatlap | 411358 | 2009. június 13. 14:26 | ||
juge75 | Adatlap | 411357 | 2009. június 13. 14:26 | ||
Miért nem írjátok magyarul, hogy elő és utó árnyékozás? | |||||
halaci | Adatlap | 411356 | 2009. június 13. 14:11 | ||
Sanyi, amit írsz - a felesleges politikai lózungtól eltekintve is - nettó butaság. Az árnyékolás azért van, mert a kisebb méret miatt az anyag magában nem fogja azt a hatást adni, amit a valódi gépen látni. Egyetlen tankon vagy repülőn sem "festegeti a műszaki személyzet a panelvonalakat", a beleülő por, kosz, de akár csak a fémlemez lekerekített éle okozta fénytörés is elég, ahhoz, hogy lásd őket. 1/35-ben vagy 1/72-ben ez nem így van, az optikai hatás eléréséhez jó eszköz a pre- vagy postshading. | |||||
Icebreaker | Adatlap | 411355 | 2009. június 13. 13:59 | ||
Sanyi! Teljesen igazad van! Feleslegesek a panelvonalak! Szét kell vágni mindent és akkor lesznek árnyékok!:-D Miután a maketten nem tudsz mindent nyitni-csukni, mint az igazin, kénytelen vagy valahogy érzékeltetni, hogy az ott két lemez és közte szünet van, folytonossági hiány. Ami pedig kis hazánkat illeti, messze jobban festünk, mint mondjuk a csehek, vagy a szlovákok. Ők viszont olcsó tejet és sajtot hoznak...:-D ...de ez már politika és nem ide való! Icebreaker | |||||
balaton | Adatlap | 411354 | 2009. június 13. 13:20 | ||
Sanyi! Hadd vitatkozzam, ma úgyis vitatkozós kedvemben vagyok :) A mellékelt képeken látszik a különbség. Kell árnyékolni és kell antikolni is. Csak hiedelem, hogy a fényhatások ugyanúgy jelennek meg egy méretarányos maketten, mint a pl. 35-ször nagyobb eredeti gépen. Ezért festési technikákkal kicsit besegítünk neki. Antikolni is kell, mert az eredeti gép festését kiégeti a napfény és nem lesz olyan homogén a felület, mint amikor lejött a futószalagról. A képek alapján persze mindenki eldöntheti, hogy melyik a jobb (Színre fújva, vagy árnyékolva, átmosva, koszolva, koptatva, stb.) De, ami a legfontosabb! Mindenki úgy makettezik, ahogy neki tetszik. | |||||
sanyi | Adatlap | 411353 | 2009. június 13. 13:11 | ||
Hali! Jó ez az árnyékolásos marhaság... Jól el lehet vele rontani és el lehet vele tölteni az időt. Hogy miért? Gondoljatok bele: 1/35-ben ilyen árnyékolás van, akor az igazából hogy nézne ki? Nem kellene álcázás, mert felesleges lenne... Hiába, nem csak az okádék minőségű külföldi sajt, tej stb jött be kishazánkba, hanem a józan észt nélkülöző építés mód is. Nem akarok megbántani senkit, de néha tényleg elkenne gondolkozni: - pl én még nem láttam olyan hadsereget, ahol a műszakiak legfőbb feladata az árnyékolás és a panelvolnalak festegése lenne, de a világ végéig repülnének ha egy éles fegyverzetű gépen nincsenek biztosító-zászlócskák, stb. Tény és való hogy van pár tipus - főleg a haditengerész repcsik - ahol a környezet miatt világít a panel vonal, de javaslom hogy NE makett alapján építsen senki, hanem nézzen meg pár épkézláb fotót. Jó étvágyat az ebédhez és kellems hétvégét! Üdv Sanyi | |||||
Roadblock | Adatlap | 411352 | 2009. június 13. 11:28 | ||
jó lesz a pre-shading, majd ha fújod a szinét, akkor arra figyelj oda, hogy inkább több, vékony, nagyon higított réteget figyél fel, különben eltűnhet a pre-shading... | |||||
^Sunrise^ | Adatlap | 411351 | 2009. június 13. 09:34 | ||
Tegnap lealapoztam a Challyt, férfiasan be kell vallanom, hogy el is rontottam a dűzni választást, a nehezebben hozzáférhető helyeken kicsit hiányos lett. Még szerencse talán, hogy most derült ki. Ma reggel kipróbáltam a pre-shading technikát amit az egyik külföldi weboldalon láttam, ez az első éles airbrush fújásom több, mint 10 éve, ne ordítsatok le nagyon, ha gáz lesz. :) | |||||
tankos_srac | Adatlap | 411350 | 2009. június 12. 19:07 | ||
Köszi! Nem állítom, hogy mindent és azonnal megértettem, de még párszor elolvasom és átnézem a képeidet. Üdv:TS | |||||
Rag | Adatlap | 411348 | 2009. június 12. 18:11 | ||
Arra kapaszkodik fel a lánctalp. Igazából ugyanígy szokták az autókat is kihúzni a sárból. ( Mármint az elv hasonló :) ) | |||||
avirex | Adatlap | 411346 | 2009. június 12. 16:14 | ||
Szia Quagmire! Köszönöm a pozitív véleményed.Próbálok még javítani rajta, a végeredményről is beszámolok majd:) üdv:Robi | |||||
juge75 | Adatlap | 411345 | 2009. június 12. 16:04 | ||
A tönk amiről te beszélsz az ami a földben marad ha kivágják a fát, másik neve a tuskó. A rönk a kivágott és le gallyazott fa törzs. | |||||
juge75 | Adatlap | 411344 | 2009. június 12. 15:59 | ||
bigboy | Adatlap | 411343 | 2009. június 12. 15:36 | ||
Üdv ,egészségedre. bigboy | |||||
Johnie | Adatlap | 411342 | 2009. június 12. 15:28 | ||
Wow! egy csomó Harrieres könyv! Nagyon szépen köszönöm, ezekből már rengeteg infót tudok szerezni és biztos szép gépet építek. Még egyszer köszönet! | |||||
Johnie | Adatlap | 411341 | 2009. június 12. 15:18 | ||
Helló bigboy! Mit küldtél nekem?:) | |||||
bigboy | Adatlap | 411340 | 2009. június 12. 14:40 | ||
Üdv az email fiókodat nézd meg.bigboy |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |