<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
juge75 | Adatlap | 411357 | 2009. június 13. 14:26 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Miért nem írjátok magyarul, hogy elő és utó árnyékozás? Előzmény: (411356) halaci 2009. június 13. 14:11 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
halaci | Adatlap | 411356 | 2009. június 13. 14:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sanyi, amit írsz - a felesleges politikai lózungtól eltekintve is - nettó butaság. Az árnyékolás azért van, mert a kisebb méret miatt az anyag magában nem fogja azt a hatást adni, amit a valódi gépen látni. Egyetlen tankon vagy repülőn sem "festegeti a műszaki személyzet a panelvonalakat", a beleülő por, kosz, de akár csak a fémlemez lekerekített éle okozta fénytörés is elég, ahhoz, hogy lásd őket. 1/35-ben vagy 1/72-ben ez nem így van, az optikai hatás eléréséhez jó eszköz a pre- vagy postshading. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Icebreaker | Adatlap | 411355 | 2009. június 13. 13:59 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sanyi! Teljesen igazad van! Feleslegesek a panelvonalak! Szét kell vágni mindent és akkor lesznek árnyékok!:-D Miután a maketten nem tudsz mindent nyitni-csukni, mint az igazin, kénytelen vagy valahogy érzékeltetni, hogy az ott két lemez és közte szünet van, folytonossági hiány. Ami pedig kis hazánkat illeti, messze jobban festünk, mint mondjuk a csehek, vagy a szlovákok. Ők viszont olcsó tejet és sajtot hoznak...:-D ...de ez már politika és nem ide való! Icebreaker | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
balaton | Adatlap | 411354 | 2009. június 13. 13:20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sanyi! Hadd vitatkozzam, ma úgyis vitatkozós kedvemben vagyok :) A mellékelt képeken látszik a különbség. Kell árnyékolni és kell antikolni is. Csak hiedelem, hogy a fényhatások ugyanúgy jelennek meg egy méretarányos maketten, mint a pl. 35-ször nagyobb eredeti gépen. Ezért festési technikákkal kicsit besegítünk neki. Antikolni is kell, mert az eredeti gép festését kiégeti a napfény és nem lesz olyan homogén a felület, mint amikor lejött a futószalagról. A képek alapján persze mindenki eldöntheti, hogy melyik a jobb (Színre fújva, vagy árnyékolva, átmosva, koszolva, koptatva, stb.) De, ami a legfontosabb! Mindenki úgy makettezik, ahogy neki tetszik. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 411353 | 2009. június 13. 13:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hali! Jó ez az árnyékolásos marhaság... Jól el lehet vele rontani és el lehet vele tölteni az időt. Hogy miért? Gondoljatok bele: 1/35-ben ilyen árnyékolás van, akor az igazából hogy nézne ki? Nem kellene álcázás, mert felesleges lenne... Hiába, nem csak az okádék minőségű külföldi sajt, tej stb jött be kishazánkba, hanem a józan észt nélkülöző építés mód is. Nem akarok megbántani senkit, de néha tényleg elkenne gondolkozni: - pl én még nem láttam olyan hadsereget, ahol a műszakiak legfőbb feladata az árnyékolás és a panelvolnalak festegése lenne, de a világ végéig repülnének ha egy éles fegyverzetű gépen nincsenek biztosító-zászlócskák, stb. Tény és való hogy van pár tipus - főleg a haditengerész repcsik - ahol a környezet miatt világít a panel vonal, de javaslom hogy NE makett alapján építsen senki, hanem nézzen meg pár épkézláb fotót. Jó étvágyat az ebédhez és kellems hétvégét! Üdv Sanyi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Roadblock | Adatlap | 411352 | 2009. június 13. 11:28 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
jó lesz a pre-shading, majd ha fújod a szinét, akkor arra figyelj oda, hogy inkább több, vékony, nagyon higított réteget figyél fel, különben eltűnhet a pre-shading... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
^Sunrise^ | Adatlap | 411351 | 2009. június 13. 09:34 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tegnap lealapoztam a Challyt, férfiasan be kell vallanom, hogy el is rontottam a dűzni választást, a nehezebben hozzáférhető helyeken kicsit hiányos lett. Még szerencse talán, hogy most derült ki. Ma reggel kipróbáltam a pre-shading technikát amit az egyik külföldi weboldalon láttam, ez az első éles airbrush fújásom több, mint 10 éve, ne ordítsatok le nagyon, ha gáz lesz. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
tankos_srac | Adatlap | 411350 | 2009. június 12. 19:07 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszi! Nem állítom, hogy mindent és azonnal megértettem, de még párszor elolvasom és átnézem a képeidet. Üdv:TS | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rag | Adatlap | 411348 | 2009. június 12. 18:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Arra kapaszkodik fel a lánctalp. Igazából ugyanígy szokták az autókat is kihúzni a sárból. ( Mármint az elv hasonló :) ) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
avirex | Adatlap | 411346 | 2009. június 12. 16:14 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Quagmire! Köszönöm a pozitív véleményed.Próbálok még javítani rajta, a végeredményről is beszámolok majd:) üdv:Robi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 411345 | 2009. június 12. 16:04 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A tönk amiről te beszélsz az ami a földben marad ha kivágják a fát, másik neve a tuskó. A rönk a kivágott és le gallyazott fa törzs. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 411344 | 2009. június 12. 15:59 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
bigboy | Adatlap | 411343 | 2009. június 12. 15:36 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv ,egészségedre. bigboy | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 411342 | 2009. június 12. 15:28 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wow! egy csomó Harrieres könyv! Nagyon szépen köszönöm, ezekből már rengeteg infót tudok szerezni és biztos szép gépet építek. Még egyszer köszönet! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 411341 | 2009. június 12. 15:18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Helló bigboy! Mit küldtél nekem?:) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
bigboy | Adatlap | 411340 | 2009. június 12. 14:40 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv az email fiókodat nézd meg.bigboy | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 411339 | 2009. június 12. 14:18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hogy használják az önmentő tönköt? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
quagmire | Adatlap | 411338 | 2009. június 12. 12:50 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kedves Avirex! nagyon jó a féllánctalpasod. Elismerésem. Látszik, hogy sokat vesződtél a festésével. Nagyon szép munka! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 411337 | 2009. június 12. 11:04 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kaposváron a Tomcat boltban vettem ezt a Harriert 4200ft-ért. Eredetileg egy AV8B-t kerestem, de nem volt sajnos. Jó régi makett lehet, az alkatrészek be sem voltak csomagolva, még az átlátszóak sem. A panelvonalak kiemelkedőek. Hát ez lesz a következő repcsi amibe belevágok, addig is böngészem a netet, töltöm le a részletfotókat kabinról, Martin Baker ülésről stb. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 411336 | 2009. június 12. 08:53 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mivel nem kapható az általam ismert boltok egyikében sem a Lionmarc Sa-6/Silka lánctalphoz mellékelt lánchajtó kerék, kénytelen voltam improvizálni. Fogtam a Trumpeter Sa-6 készlet belső hajtókerekét, és azt alakítottam át a Dragon Silka tengely véggel. Ebből alakítom majd ki a Diehl-lánckereket is. Önmentő rönk harckocsihoz: Fa és bútoripari kellék boltokban kapni 6mm-átmérővel fa stiftet, méteres szálakban. Lecsiszolva a külső bordázatot kiválló önmentő rönk készíthető belőle és eredeti fa! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
M.István | Adatlap | 411335 | 2009. június 11. 20:40 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sanyi bácsi! Ezt megint nagyon eltaláltad! Gratulálok! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
kulcsarpisti | Adatlap | 411334 | 2009. június 11. 17:41 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
atis76 | Adatlap | 411333 | 2009. június 11. 17:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Helló! Levegőn száradó gyurmával. Faipari ragasztóval felragasztva. Ajánlom Adóba Lacus dioráma építéséről szóló könyvét, ott részletesen megtalálsz mindent. Üdv Jeney Attila | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
kulcsarpisti | Adatlap | 411332 | 2009. június 11. 16:38 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Segítség! Hogyan tudok vakolatot létre hozni hungarocellen? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Timur | Adatlap | 411331 | 2009. június 11. 15:40 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Előárnyékolás az alsó felületeken és a törzs oldalán van. Ahogy a festés készült: -kontúrok megfújása alapszínnel -foltok terítése alapszínnel -világosított színnel áramlásirányban szabálytalan csíkok és foltok megfújása úgy, hogy az alapszín kontúrként és a panelvonalaknál megmaradjon -red brown+fekete keverék áramlásirányban, nagyon halvány, áttetsző csíkokban. -művészolaj nyers ámbra+ fekete keverék panel-kiemelés. Néhol hígítós ecsettel áramlásirányban meghúzva -"döglött" matt lakk -Mr Color Matt lakk -lereszelt pasztell-ceruzás világosítás a szárnytövekben, sűrűn járt részeken -pigmentpor kosz a használt részeken -fémceruza a kopásokhz, karcolódásokhoz Festés közben, hogy még bonyolítsam a dolgokat néha 8000-es és 12000-es Micromesh-el bele-bele "csiszolok" (vékonyítom, áttetszőbbé teszem a réteget.) Remélem segítettem. Üdv: FS | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
tankos_srac | Adatlap | 411330 | 2009. június 11. 12:46 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A szárnyak felső részén az árnyék elő-, vagy utóárnyékolt? Ha leírnád részletesen hogy' készült megköszönném! Nagyon szép lett, gratulálok! Üdv: ts | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Timur | Adatlap | 411328 | 2009. június 11. 11:07 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm, Russel barátom! ltom74! Hasegawa, 1:32 (OOB, kivéve az Eduard ülésheveder. EagleCal matrica.) Üdv. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
MoMi | Adatlap | 411327 | 2009. június 11. 11:05 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Sanyi! Ismét csodálatosat alkottál! Sajnálom,hogy élőben nem fogom látni. momi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Timur | Adatlap | 411326 | 2009. június 11. 11:03 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Igazából ez csak egy kis "optikai tuning". Bár először valóban mindig a kontúrokat fújom fel (0,2-vel), és utána "töltöm ki" a foltokat 0,4-el; de ekkor a felület még egységes színű. A fakításnál és a koptatásnál szoktam kialakítani ezt a hatást. Különböző fényviszonyoknál hol jobban, hol kevésbé szembetűnő. Mindenesetre megbontja a látványt, és kicsit használtabbá teszi a felületet. Én szeretem ezt alkalmazni a többi német gépen is -kivétel talán egy gyári új 70/71 festés lehetne, illetve, ha tudom, hogy a repülő rövid életű volt, esetleg frissen festették át. Mivel ez a gép -Ernst Schröder madara- a háború végéhez képest szokatlanul hosszú ideig (legalább 5 hónapig) állt frontszolgálatban, és ezen idő alatt nemigen látott hangárt (esőt, szelet és napot annál inkább), az ilyen -kicsit erősebb- antikolás volt a célom. A makettet megrendelésre készítettem, és a megbízó kifejezett kérése is az volt, hogy a festés élethű (kopott-koszolt) legyen. Üdv: FS P.S.:Georch, köszönöm! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Russell | Adatlap | 411325 | 2009. június 11. 10:57 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kedves Timur! Nagyon szép Fóka, gratulálok! Olvastam a ProModell-ben a cikkedet ma, az is nagyon tetszik! További boldog makettezést kívánok! Baráti Üdvözlettel: Russell | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ltom74 | Adatlap | 411324 | 2009. június 11. 10:50 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ngayon szep lett gratula. Milyen makett es meret? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Samee | Adatlap | 411323 | 2009. június 11. 10:22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv. Szép lett. Egy kérdés: A kamó festésénél; ha jól látom először kontúrt fújtál és utána töltötted ki a foltot. Mennyire alkalmazható ez a technika a többi német vonatkozású gépen? Ha csak a fakítás miatt látszódik ilyennek akkor a kérdés tárgytalan. Üdv: Szemi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
georch | Adatlap | 411322 | 2009. június 11. 10:14 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nagyon szép lett! Gratulálok hozzá! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Teuton | Adatlap | 411320 | 2009. június 11. 08:59 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Timur | Adatlap | 411319 | 2009. június 11. 08:55 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hawk | Adatlap | 411318 | 2009. június 10. 17:09 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hawk | Adatlap | 411317 | 2009. június 10. 17:04 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszi fel vagy véve :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
grifx | Adatlap | 411316 | 2009. június 10. 05:32 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kopasz Nekem nagyon bejön szép. De azért egy ekkora tank felszedte,felszabta a füvet(gyepet). | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lac_us | Adatlap | 411315 | 2009. június 9. 23:04 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 411314 | 2009. június 9. 22:08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szép lesz! :-) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 411313 | 2009. június 9. 22:07 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pite lesz? Dió az termés, amire te gondolsz az Dio, Diorama magyarul életkép. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kopasz | Adatlap | 411312 | 2009. június 9. 21:53 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nem vagyok jó fényképész ! Ezt gondolom nem kell hozzá fűznőm , a képek önmagáért beszélnek ! Csá | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Balaxka | Adatlap | 411311 | 2009. június 9. 21:20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jó ez, de élőben mutatósabb. Picit sötét a kép,mondjuk én láttam élőben ezért tudom hogy jó. A talaj szuper! Üdv.:Bali | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kopasz | Adatlap | 411310 | 2009. június 9. 20:48 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Még nem bocsátom harcba ! Köszi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
atis76 | Adatlap | 411309 | 2009. június 9. 20:46 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Helló! Jó ez fater:) Majd szombaton megnézem élőben is. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kopasz | Adatlap | 411308 | 2009. június 9. 20:39 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SZIASZTOK URAK ! Megosztom veletek a következő munkámat . 1944 Normandia harcokban részt vett Párduc nagy macska ! Üdv Mindenkinek ! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hawk | Adatlap | 411307 | 2009. június 9. 19:49 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Revell 56-os matt kéket kevertem Revell 7-es fényes feketével kb olyan 5:2 arányban. A fehér részek meg Gunze H1 vízbázisú festék. Üdv! Hawk | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
georch | Adatlap | 411306 | 2009. június 9. 19:43 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szép lesz nagyon! Alig várom, hogy elkészüljön és jöjjön a dió alája!:) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bubu | Adatlap | 411305 | 2009. június 9. 19:36 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
avirex | Adatlap | 411304 | 2009. június 9. 19:34 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |