<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Jimbobá | Adatlap | 411431 | 2009. június 17. 22:38 | ||
sziklakks | Adatlap | 411430 | 2009. június 17. 22:29 | ||
Nagyon frankó ezzel a háttér képpel! | |||||
Jimbobá | Adatlap | 411429 | 2009. június 17. 22:29 | ||
Az lemaradt az előző postomról, hogy ne csak a "C"-t fessétek feketére, hanem a lövegcső rögzítőbilincse előtt található csíkot is. Az is ugyanúgy gumi. Amíg nem késő. Üdv! | |||||
wittman44 | Adatlap | 411428 | 2009. június 17. 21:18 | ||
bocsi, elfelejtettem karton sajat gyartmany kepek utan. | |||||
wittman44 | Adatlap | 411427 | 2009. június 17. 21:16 | ||
^Sunrise^ | Adatlap | 411426 | 2009. június 17. 21:14 | ||
Én vegyesen láttam a homokszínűeken, néhol fekete, néhol homoksárga. Nálam homok lesz. Az utolsó réteget kicsit barnítottam, lefújtam a CIP paneleket, füstgránátok, meg a cső végét, a görgőket feketére. Holnap javítom ahol kicsit megfutott a festék, vagy hiányos, és aztán kap egy matt lakkot a koszolás előtt. A vakum miatt tűnik ennyire erősen sárgásnak, talán nappal napfénynél jobban jártam volna, csak épp most végeztem el vele. :) Egyébként nagyon hülye színe van a CH2-nek, egyszerűen _minden_ képen más árnyalatúnak tűnik. | |||||
PzZoll | Adatlap | 411425 | 2009. június 17. 20:08 | ||
Miggyuri! Ez a tőlem vett Trumpeter KV-1?:) 1/72?:) Üdv: Zoli | |||||
Miggyuri | Adatlap | 411424 | 2009. június 17. 20:05 | ||
juge75 | Adatlap | 411423 | 2009. június 17. 19:58 | ||
Szép lesz, gratulálok! | |||||
balaton | Adatlap | 411422 | 2009. június 17. 19:45 | ||
Kopasz | Adatlap | 411421 | 2009. június 17. 19:29 | ||
A festésről szeretnék véleményezni ! Szerintem sokkal világosabbal kellett volna kezdeni ! Sötétnek tűnik ! | |||||
Jimbobá | Adatlap | 411420 | 2009. június 17. 13:43 | ||
Sunrise, Laac! Ne felejtsétek majd matt feketével átkenni azt a szögletes "C" alakú, lukacsos gumicsíkot, ami a torony hátsó része alatt fut. Legalábbis a terepszínűn az fekete, szerintem itt is. Sunrise, nekem ez a sárga kicsit túl élénk, okkeres, de ezt csak így a fotó alapján vélem, eredetit se néztem még. De első gondolatom ez volt. További jó építkezést ehhez a bestiához. ÜDv! | |||||
Muszklimester | Adatlap | 411419 | 2009. június 17. 13:43 | ||
Hello, Szerintem legközelebb sokkal sűrűbben rovátkold a zimmeritet. Kimélyitesz egyet, majd a következőt olyan közel nyomd, hogy összesűrítse és rányomja az előző rovátkára a putty-tarajt. És a többit sorba ugyanígy. üdv | |||||
papgyuri | Adatlap | 411418 | 2009. június 17. 13:35 | ||
Roadblock! Szerintem félreértetted a kritikát, NEM a szélességével hanem a rovátkák vastagságával, sűrűségével van a baj! A festés valóban szép. Üdv.: papgyuri | |||||
Roadblock | Adatlap | 411417 | 2009. június 17. 13:10 | ||
Ez volt az első sk zimmerit kisérletem, szerintem nem lett annyira vészes. Az biztos, hogy a következőnél a torony mintázatát kisebbre veszem, most mindenhol egy cca. 4mm-es csavarhúzóval csináltam a mélyedéseket. Az Osprey Tigris építő könyve szerint a tornyon 3, a testen 4-5mm kellene legyen a rovátkák szélessége. Nekem a 3mm túl keskenynek tűnt.. | |||||
Salieri | Adatlap | 411416 | 2009. június 17. 12:41 | ||
Jó koszos...honnan jött?:D | |||||
vlevi | Adatlap | 411415 | 2009. június 17. 12:33 | ||
A torony homlokpáncélja teljesen rendben van, de főleg oldalt kicsit nagy. De ez csak amolyan kötözködés, szép lett! | |||||
kogi76 | Adatlap | 411414 | 2009. június 17. 12:21 | ||
Szia Roadblock! A tigrised festése szép lett! A Zimmerit viszont-szerintem-nem lett igazán jó. | |||||
Roadblock | Adatlap | 411413 | 2009. június 17. 11:11 | ||
Pista-91 | Adatlap | 411411 | 2009. június 16. 13:10 | ||
Ram | Adatlap | 411410 | 2009. június 16. 07:53 | ||
Juge, az általad megadott oldalon én inkább a folyasztózsírra tenném a voksot, ha meg kellene határozni az általam "kencének" hívott anyagot :) egyébként a feladatuk ugyanaz: tisztítani a fémet és segíteni a forrasztóón terülését... | |||||
ati27 | Adatlap | 411407 | 2009. június 15. 21:46 | ||
Ha már "weathering" és koptatás.. Akkor ajánlom figyelmedbe ezt a pár képet.. Nnaa ezt a szu27-et eccer megcsinálom ha "profi" leszek :) no.. elég "kopottak" :) és még repülnek is.. nahát.. | |||||
Laac | Adatlap | 411406 | 2009. június 15. 20:04 | ||
Hát igen! Ez itt a nagy kérdés. Ha a tanultak alapján gondolkodunk akkor kell egy világosabb réteg a síkokra és egy kicsit sötétebb a panelvonalakra és az élekre. Ha képet nézel (referencia)ott nem nagyon látszik semmilyen fakulás, csak kosz és sötétebb élek panelvonalak, lemezosztás. Ja nem is mondtam miért kontárkodom bele: én is épp itt tartok a sajátommal. Csupán még más színűre festettem az alsó kötényt a lövegcsövet és a sár/porvédőket, de az alapszínhez ez eddig nem nyúltam. Ha a képek nem is adják vissza az alapszin a tieddel megegyező. Üdv: Laac | |||||
Gavallér | Adatlap | 411405 | 2009. június 15. 19:32 | ||
Nálamis ez a gép viszi a pálmát.:P Najó de azért a vitorlák után, annál kecsesebb és szebb gépek nincsenek. | |||||
^Sunrise^ | Adatlap | 411404 | 2009. június 15. 19:23 | ||
balaton | Adatlap | 411403 | 2009. június 15. 19:06 | ||
Az első kép alapján neked volt igazad. Az a gép tényleg kopottas. A második kép alapján meg nagy kedvem lenne megépíteni a gépet, pedig már van egy összerakva :) Szerintem ettől szebb formájú harcigép nem létezik. | |||||
Gavallér | Adatlap | 411402 | 2009. június 15. 18:44 | ||
Szia, Valóban csak nemrég álltak szolgálatba. Én az egyik prototípust készítettem el, ami már a kilencvenes évek elején repült. Csatoltam két képet, az elsőn látszik az egyik prototípuson, hogy már kopott a festése. A második képen egy már szolgálatba állt gép van igaz más festéssel, de már annak is megviselt a festése. Viszont az az érdekes benne, hogy hasonlóan néz ki mint az a Fantom, amit Tibcsi mutatott, bár nem mindenhol néz ki úgy a panelvonal, mint a maketten. Ez is azt igazolja, hogy nem lehet egységesen koszolni minden gépet. Figyelembe kell venni az igazinak az üzemeltetési viszonyait. (Pl.: Orosz MiG-29-et állandóan kint tárolják és az amik az F-22-t hangárban, ezért nem lehet hasonló technikákkal és hasonló módon festeni a két gép makettjét.) | |||||
juge75 | Adatlap | 411401 | 2009. június 15. 18:37 | ||
balaton | Adatlap | 411400 | 2009. június 15. 18:28 | ||
Az összhatás nagyon meggyőző. De szerintem is túlzás ennél a típusnál. (Gyak. mot állt azolgálatba.) Egy haditengerészeti Szuhojnál már sokkal életszerűbb ez a fakó festés. A panelvonalak nem egyformán vannak kiemelve, de ez a panelszín már sokkal jobban tetszik, mintha feketével lenne befolyatva. Ha melléteszünk egy képet egy igazi Szuhojról, ami hasonlóan ütött-kopott, ez már közel áll az igazsághoz :) | |||||
juge75 | Adatlap | 411399 | 2009. június 15. 17:40 | ||
Szia! Ez a folyasztókence olyasmi mint a forrasztóvíz? Letvaszem (cink és sósav). | |||||
Johnie | Adatlap | 411395 | 2009. június 15. 15:56 | ||
Bigboy! Nézegettem a teáltalad e-mail-ben küldött Harrier-es könyveket és észrevettem egy furcsaságot, amit nem igazán értek csak sejtek. Vannak a földön parkoló gépekről fotók, az egyiken az orrfutó kint van és az orrfutó akna ajtó nyitva van. A másik képen az orrfutó kint van, az orrfutó akna ajtaja csukva van...Jól sejtem, hogy felszállás előtt becsukják az orrfutó ajtaját ,hogy ne kerüljön be a forró hajtóműből kiáramló levegő? Vagy más magyarázata van? | |||||
halaci | Adatlap | 411394 | 2009. június 15. 15:45 | ||
Ezt ismertem, tényleg nagyon jó. | |||||
borisz | Adatlap | 411392 | 2009. június 15. 15:11 | ||
Szerintem Ivánék a kardjukba is dőlnének, ha ilyen állapotban lenne az egyik új büszkeségük. Szerintem sok lett az öregítés-hacsak nem volt valami példány, ami pár évig állt a helyi jurassic parkban. | |||||
Gavallér | Adatlap | 411391 | 2009. június 15. 15:07 | ||
Sziasztok! Kicsit témába is vág a makett. Szinte késznek mondható, csak egy szigonyantennát kell pótolni rajta, mert eltűnt amikor a család nézegette, valamint fegyverzetet kell rá szerezni. A festést tekintve sok technikát próbáltam ki rajta, amit repülőn még nem. Ilyen például a chip paint vagy mi a neve. Művészolaj festékkel törtem meg a színeket. Az ötlet alapjául egy másik Szuhoj szogált aminek hasonló állapotú festése volt. A munkámat nagyban nehezítette az, hogy kevés volt a kép. Üdv.: Gábor | |||||
Ram | Adatlap | 411388 | 2009. június 15. 14:22 | ||
Az imént említett forrasztásügyi "oktatóanyag": www.planetarmor.com/forums/showthread.php | |||||
Ram | Adatlap | 411387 | 2009. június 15. 14:17 | ||
Szia! Hát a páka 8W-os, szabályozható hőfokkal (hát itt most zavarba jöttem, mert a potméterén 0 - 9 közötti skála van, de celsius semmi), ha jól emlékszem, 4500-ért vettem a vaterán. Az ónt meg a folyasztókencét pedig egy kollégámtól kaptam "kölcsönbe", és így fejből meg nem tudnám mondani a márkákat - de ha jól emlékszem, akkor a nagykörúti Conrad üzletből származnak. Technikáját tekintve pedig a planetarmor.com-on talált "Soldering sbs" írás (a fórum témák között talán a "tips and tricks" volt a lelőhely...) nyomán lépdeltem, és meglepően jól működött. Az egyetlen nyűgöm az volt, hogy annyira picik voltak az alkatrészek (a bal oldali négy mütyürt három darabból kellett összeforrasztani) hogy nem tudtam őket normálisan összefogni a csipesszel. És hogy hiába próbáltam 000-ás acélpamuttal lecsiszolgatni őket, nem nagyon látszik. De első próbára elégedett vagyok a felszereléssel is, meg az eredménnyel is - és EDDIG még meg sem égettem a kezem a nagy igyekezetben, de ami késik, nem múlik :) | |||||
halaci | Adatlap | 411386 | 2009. június 15. 14:01 | ||
Ejha! Igaz, azt szokták mondani, hogy az ember kezdje kicsiben, de a maratás forrasztásnál ez azért nem teljesen igaz. Az én szememnek nagyon jól sikerült, lehet egy kicsit bővebbet megtudni a háttériparról: milyen páka, ón, hány fokon, stb.? | |||||
Icebreaker | Adatlap | 411384 | 2009. június 15. 12:31 | ||
Üdv mindenkinek! Mivel a szerkesztők nem teszik lehetővé, hogy egy makettről két cikk készüljön(dobozbontás+ építés), ezért gondoltam, akit érdekel milyen lett a BRM-1, illetve kíváncsi hogyan készült, nézze meg a következő linket! makettinfo.hu/index.php Köszönettel: Icebreaker | |||||
Ram | Adatlap | 411383 | 2009. június 15. 10:56 | ||
Sziasztok! Hétvégén belevágtam a fát a fejszébe, vagy valami ilyesmi, és életem első próbálkozását ejtettem meg a rézmaratások forrasztásának varázslatos világában. Egy Sd.Kfz. 265 Kleiner Panzerbefehlswagen készítésének első lépéseként gondoltam, összedobom a kampókat elébb... Ez lett belőle. Ja igen, a gyufa normál méret, nem pedig a nagyobb fajta gázgyújtós :) üdv, Ram | |||||
^Sunrise^ | Adatlap | 411380 | 2009. június 14. 18:35 | ||
Jogos, egyébként valóban ilyen sárgák, először én is azt hittem, hogy rosszul látok az első harctéri képeket nézve, aztán az ikszedik kép után már csak legyintettem és belenyugodtam a dologba... :D | |||||
Icebreaker | Adatlap | 411379 | 2009. június 14. 18:26 | ||
Az első tank is CAT alapokon nyugszik! Miért ne csinálhatnának egy challangert is!:D De akkor legalább lenne rajta, hogy CAT! | |||||
Jimbobá | Adatlap | 411378 | 2009. június 14. 18:23 | ||
Ezek már csak ott rohadnak a mezőn? | |||||
balaton | Adatlap | 411377 | 2009. június 14. 18:21 | ||
A Caterpillar is gyárt Challenger-eket? Szép markoló-sárgának látszik ezen a képen :))) | |||||
^Sunrise^ | Adatlap | 411376 | 2009. június 14. 18:07 | ||
A vita közepette jópár érdekes és jó oldalra akadtam a linkjeiteknek hála, meg is találtam a követendő példát a festésre és koszolásra. :) www.modellversium.de/galerie/20-militaerfahrzeuge-modern/3378-challenger-2.html | |||||
vitarisi | Adatlap | 411375 | 2009. június 14. 17:51 | ||
Szaisztok! Egy pár mondat erejéig én is beszállnék ebbe a vitába. Véleményem szerint egy makett elsősorban adja vissza az eredetijének küllemét, tulajdonságait, stb. DE LÁTVÁNYOS LEGYEN! Egy simán csak színekkel lefújt jármű (legyen az repülű, vagy harcjármű) dögunalmas. A technikákról annyit, hogy ez a "pre-shading" leginkább a Steelmaster újságokból árad, szerintem nem sok értelme van, a panelezés jobb. Én így készítek el egy járművet: 1. alapozás 2. alapszín: Bizonyos szintű "color modulation" [ebben végülis a panelezés is benne van], mivel az egyáltalán nem hülyeség megtöri az alapszín egyhangúságát, és nagyon profinak kell lenni ahhoz, hogy szépen tudjuk használni a technikát, könnyű fikázni, hogy "ó az egy baromság" úgy hogy ki sem próbáljuk... 3. filterezés: Mig Jimenez féle technika, ez is gyakorlatot igényel, de nagyon szép hatást ad, és azt jelképezi, ahogyan pl.valamilyen fényben egy egy panel kicsit eltérő színben látszik, ez is az "unalmat töri meg". 4. átmosás: régi régi technika, panelosztások, szegecsek stb. kiemelése, "árnyékolás" 5. fakítás: megintcsak egy abszolút érthető és hasznos dolog, a nap által kiszívott színű panelek bemutatása A folytatásban koptatás, és porozás...Persze itt is különböztetnek meg "pre-dusting"-ot, és "dusting"-ot, ami között ha jól tudom az a különbség, hogy a pre-d.-t enamel színekkel végezzük, magát a d.-t meg pigmenttel! Szóval szerintem mindennek van értelme, és a látvány magáér fog beszélni, persze való igaz, mindenki úgy makettezik, ahogy akar! Üdv | |||||
Z | Adatlap | 411374 | 2009. június 14. 16:03 | ||
Sziasztok! Nem kell összekeverni az árnyékolást a koszolással. Az árnyékolást az idők folyamán sok mindennek nevezték, felülről jövő fény elvétől kezdve a jelenleg divatos color modulation-ig. A lényege, hogy a kisebb méretarányú maketten nem ugyanolyan intenzitásúak az árnyékok-fények, ezért festéssel csalni kell, rá kell segíteni, hogy úgy nézzen ki, mint az igazi. A koszolás meg koszolás. Por, olaj, összegyűlő kosz, rozsda, stb. imitálása festéssel. A két dolog teljesen mást jelenít meg egy maketten, csak ezt a makettezők - főleg a repülőgép-makettezők - hajlamosak elfelejteni. Egy figurafestő például abszolút tisztában van ezekkel a dolgokkal, mert ez ott "alap". De például a polgári járműveseknél az árnyékolás általában kimerül annyiban, hogy az illesztéseket kihúzzák feketével. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 411373 | 2009. június 14. 15:50 | ||
Jó-jó igen. DE nem minden esetben indokolt ez a szintű koszolás. Előtte érdemes fotók alapján tanulmányozni az adott típust, és az országot. Pl itt volt a balaton által belinkelt két kép. Ott lehet látni hogy az amerikai haditengerészeti Hornet irdatlanul koszos, kopott. A spanyol Hornetek is elég mocskosak, de pl. a svájci F-18-asokon meg épphogy van egy kis kosz. De pl. a német Phantomok is nagyon kopott koszos darabok, illetve pár éve láttam egy görög F-16-ost, na az is olyan volt mintha a kukába rakták volna :) | |||||
juge75 | Adatlap | 411372 | 2009. június 14. 11:24 | ||
zoli1989! Látnád némelyik Mil helikopterünket! Van, hogy a kerozin sem hozza le. | |||||
juge75 | Adatlap | 411371 | 2009. június 14. 11:22 | ||
Szerintem akarták festeni, de magyar származású a festő és nem tette mert rá van írva NE! :-) | |||||
balaton | Adatlap | 411370 | 2009. június 14. 11:12 | ||
A taszári Szu-22-esek hasonlóan néztek ki és repültek :) Ezek is repülnek, pedig ütött-kopott mind. www.psywar.org/psywar/photos/Constell04.jpg hud3.harpoon5.com/images/AVMF_Su-27_Flanker.jpg Van tehát létjogosultsága a koptatásnak. De csak fotó alapján. (Mondom ezt én, aki alig épít repülőt.) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
- sivatagin nem tudtam megállapítani
- terepszínűn/zöldön fekete, az összes képen, amit láttam
Üdv!