/ Fórumok /

Mi készül éppen?

Átfutottam a topikokat, ilyet nem nagyon találtam. Kinek éppen mi készül? H a valaki veszi a fáradságot, pár fényképpel összefoglalhatja éppen mit csinál/hogyan csinálja! Szerintem sok embernek tanulságos.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736., 737., 738., 739., 740.,
741., 742., 743., 744., 745., 746., 747., 748., 749., 750.
Kisrozi 412206 2009. augusztus 12. 20:43
Válasz erre
Chris , zseniális , egyre jobban tetszik, kár hogy beérhetetlen előnyre tettél szert .
Na de sebaj. Megnézném egyszer egy fotóalbumban valahol a neten több nézetbő, és ha van más maketted azt is.Nekem nagyon bejön.
Siki1990 412204 2009. augusztus 12. 20:38
Válasz erre
DSC00996
DSC00996
DSC00995
DSC00995

Sziasztok!
Újabb képek készültek az m-18-asról. A belső résznél javítottam, amiket mondtatok, kivéve a fehér belsőteret. Most elsősorban a toronyról kérnék építő jellegű kritikákat(hozzáteszem, még nincs kész, csak "pillanatfotók"). Észreveteleitek alapján mit kéne átfesteni, és milyen színnel.a torony külső fele még kap egy vékony réteg olive drap-ot. Előre is köszönöm a javaslatokat és kritikákat.
Siki

(a honlapomon vannak képek a készülö makettekről ->1/35 m-18, és német mesterlövész1/72.) - www.siklosi90.fw.hu
gyurmakoma 412201 2009. augusztus 12. 20:22
Válasz erre
Bocs hogy beszólok,nem ilyen témában építek,de:
1:legalább aki feltesz képet és kritikát vár,az tényleg viselje is el.
2:legalább bökje oda hogy xy-8 éves-csak hogy hogyan is viszonyuljunk hozzá és munkájához.
3:a "profik" akárhogy olvasom is,segitő szándékkal szóltak hozzá.
Azért ezt becsüljük meg,hogy ők lerágott csontokat ismételgetnek időnként.
4: egy kezdő ebből fogja megtanulni hogy mit és hogyan kell,nem egy haveri,szintén kezdő beirásból,hogy húdejóóó.-és ezt el is hiszi.
Esetleg elmegy egy versenyre és éri egy akkora csalódás hogy többen nem fog épiteni.
És mielőtt elindul a sárdobálás,tényleg nézzünk rá az aktuális partner reggelésére,hogy ki is ő..és mit is mondt../meózzuk le :)/
balaton 412200 2009. augusztus 12. 20:19
Válasz erre
Ákos!

Amit te művelsz, az művészet. Én csak úgy makettezgetek, sok magyar járművet akarok megépíteni, a Te szinteden ez jóval tovább tartana.
Nem ellened beszélek, csak azt mondom, kétféle makettező van és ezen nem tudunk változtatni.
1. aki művészi szinten dolgozik és összerak évente 4-5 makettet, ami az utolsó csavarig hiteles.
2. aki gyűjtőként makettezik és havonta 1-2 makett a termés. Utóbbi is lehet szép és hiteles, még ha nem is az utolsó szegecsig :)

Természetesen én azt szeretném, ha továbbra is megosztanád velünk munkáidat itt a fórumban is.
Az előbbi hsz-em nem is neked szólt.
nagyimre 412198 2009. augusztus 12. 20:15
Válasz erre
Sziasztok!
Blitz

"Régóta olvasgatom a fórumot, és sajna észrevettem, hogy itt néhány "vérprofi" híján van minden pedagógiai érzéknek, amivel max. azt fogják elérni, hogy sokan végleg abbahagyják"

Lehet, hogy ez a céljuk, így nem marad konkurencia.

Sokan hozzád és hozzám hasonlóan az ilyen "fikázások" miatt csak olvassák a fórumot.
Raffay007

Ne vegye el a kedved ettől a szép hobbitól egy ilyen, vagy olyan hozzászólás.
üdv: valaki
Tûzszekér 412197 2009. augusztus 12. 20:10
Válasz erre
Én mint tudatlan megkérdezném hogy tényleg olyan hihetetlen hogy egy szerelő állást ponyvával fedjenek le ? Mondjuk találékony katonák az időjárás viszontagságai miatt . Szerintem pusztán azért mert valamiről nincs fotó attól az még megtörténhetett vagy lehetett úgy.
Szerintem ha beteszi a vitrinbe és a hozzá érkező vendégek megcsodálják senki nem fog történelmi hiteltelenségre hivatkozni.
Ákos 412196 2009. augusztus 12. 20:09
Válasz erre
Mielőtt eldurvulna a fórum, OFFban leírom, hogy ismerkedtem meg meg Timurral a neten (lehet, hogy ő már nem emlékszik).
Még a 90-es évek végén feltettem az akkor létrehozott Fabulis fórumra egy diorámámról egy cikket és képeket, ez volt az www.albatros.extra.hu/makettek/old/3.jpg. Reagálásképpen Timur azt válaszolta, hogy szép-szép, csak ez egy sci-fi dioráma. Kis ellenkezés után beláttam, igaza van. Mint láthatjátok, ez nem vette el a kedvem a makettezéstől, inkább fejlődésre késztetett...
Aki egy nyílt fórumba felteszi a munkáját, és véleményt kér róla, az kaphat hideget-meleget, ez a fórum lényege, innentől kezdve sértődésnek nincs helye. Én is már párszor megfogadtam, hogy nem írok negatív kritikát semmiről, inkább nem szólok hozzá, mert egyből jönnek azok a hozzászólások, hogy miért húzzuk le (egyébként jogosan) a munkát. Emiatt az idézett "vérprofik" (akiktől a feltörekvő ifjúság tanulhat) egyre kevésbé látogatják ezt a fórumot, ez pedig akárhogy csűrjük-csavarjuk, a színvonal erős hanyatlásához fog vezetni...

ON
Csatolok még egy képet Raffay007nek arról, hogy pár évvel ezelőtt (az Adolf Galland életéről szóló könyv elolvasása után) én hogy képzeltem el egy előretolt francia reptére állomásozó repülőgépet. A könyv pontos képet ad az időpontokról, az évszakokról, arról, hogy sima füves mezőkön állomásoztak (A Messerek korlátozott hatótávolsága miatt a francia partokhoz lehető legközelebbi sík mezőkön állomásoztak, ott kiépített reptér nem volt) és az ellenséges felderítők elől egyszerűen a fák takarásába tolták a gépeket.
www.albatros.extra.hu/makettek/old/1.jpg

Tanulság: építés ELŐTT kérdezni, ha valaki nem biztos a dolgában.
balaton 412195 2009. augusztus 12. 20:09
Válasz erre
opel
opel
D566-a01
D566-a01

Kedves Mindenki!

Nem tudtam megállni, hogy fényképezőgépet és billentyűzetet ragadva ne szálljak be az "elemzésbe".
Az Opelt kezdő koromban építettem, pontosabban festettem, mert összerakva vettem.
A Csepelt pedig tavaly építettem teljesen házilag.
Ezzel csak azt szeretném illusztrálni, hogy nem lehet egy pillanat alatt A-ból eljutni B-be. Én is így kezdtem, az Opel festése is értékelhetetlen. (A Csepel sem tökéletes, de a különbség azért érezhető.) Értékelhetetlen katyvasznak nevezni egy kezdő munkáját nem szerencsés. Sok kezdő jöhet ide tanácsokért, akik nem szólnak hozzá a fórumhoz. Az ő kedvüket is elveheti. Itt ne legyenek farkastörvények, hogy csak a legjobbak és a legkitartóbbak maradhassanak :)
Raffay007-nek: ne szegje kedved az éles kritika. Senki sem fog első nekifutásra díjnyertes maketteket építeni. Sok makettet kell összerakni, az itt leírtakat figyelembevéve gyakorolni, az új technikákat kipróbálni. Minden új makettel jobb lesz. Egy személyes jótanács: soha ne légy magaddal elégedett! :)

üdv. Kerek Gábor
Szõkekapitány 412193 2009. augusztus 12. 19:55
Válasz erre
Szia!
Az a helyzet, hogy ugyan köze nincs a történelmi hűséghez, de szerintem nem lett olyan rossz. Gondolom mostanában kezdted a makettezést. Fogadd meg a tanácsokat, aztán majd egyre jobban sikerülnek a művek, ahogy gyakorlatot szerzel.
Blitz 412192 2009. augusztus 12. 19:05
Válasz erre
Sziasztok!

Kedves Raffay007!

Szerintem se keseredj el! A makettezés elsősorban élményszerző tevékenység önmagad számára. Folytasd nyugodtan, és ha neked teszik, akkor jó. Régóta olvasgatom a fórumot, és sajna észrevettem, hogy itt néhány "vérprofi" híján van minden pedagógiai érzéknek, amivel max. azt fogják elérni, hogy sokan végleg abbahagyják, vagy innen tűnnek el, ez pedig ellentmond szerintem a fórum céljának. Nem a halálpontos színek és a tökéletes valóság a fontos, a te képzeleted is benne lehet. Építs nyugodtan diorámát, akkor is ha a járművek nem tökéletesek, majd alakul a saját képességeidhez mérten. Mindenkit önmagához kell viszonyítani, ez itt nem verseny. Ez egy fórum. A szegecsszámlálást és egymás sértegetését meg hagyjuk meg a "profiknak".

További jó makettezést!
Pető Péter
Sulaco 412190 2009. augusztus 12. 18:06
Válasz erre
01
01
02
02
03
03
04
04

Valahogy így nézett volna ki.
Sulaco 412189 2009. augusztus 12. 18:01
Válasz erre
Gondoltam elborulok egy kicsit:) Ez egy Focke Wulf TA 283. A Huma Modell gyártmánya. Csak tervrajzok készültek belőle a II Vh-ban, legalábbis "mi" ennyit tudunk. De mi van ha mégsem csak a tervezésig jutottak, és az amerikaiak megtalálták. aztán irány az 51-es körzet...bla bla bla...:) Kb ennyi lenne a story nagyvonalakban.
mig23papa 412188 2009. augusztus 12. 17:55
Válasz erre
Sulaco

Heló, mi az amit visz ez a kamion?
Palkó 412187 2009. augusztus 12. 17:15
Válasz erre
Ha saját örömödre makettezel, nem versenyre ne foglalkozz vele.Mindenki volt kezdő, és nem lesz mindenki vérprofi makettező aki annak is utánajár milyen alsógatya volt a szerelőn.Kicsit tényleg túlzsúfolod, a tereket, de majd fejlődsz.
Ezért én fel se rakok ide szinte semmit mert csak a fika menne.
Hali.

Kurtán Pál
kurtan.pal@freemail.hu
Sulaco 412186 2009. augusztus 12. 17:14
Válasz erre
Raffay007 412185 2009. augusztus 12. 17:04
Válasz erre
"Így sajnos csak egy dilettáns katyvasz, nem dioráma."
Elég lett volna az is,hogy nem hiteles!Azért volt vele munkám!
Hunyo 412184 2009. augusztus 12. 15:21
Válasz erre
Spitfire Mk. VII
Spitfire Mk. VII
Spitfire Mk. VII
Spitfire Mk. VII
Spitfire Mk. VII
Spitfire Mk. VII

Sziasztok!

Nálam ez készült el legutóbb. az Eduard üléshevedert leszámítva ezt is dobozból építettem meg.

Jó makettezést mindenkinek!

Üdv:

Hunyo
(PUMA Makettklub Kecskemét)
Pietrino 412183 2009. augusztus 12. 13:08
Válasz erre
Igen, 1/72-es Italeri Merlin, Eduard maratással tuningolva, ami gyárilag ilyen. Sajnos nincs ekkora kézügyességem, hogy ilyen jól megfessem :(
barnamedve 412182 2009. augusztus 12. 12:49
Válasz erre
pietrino!

ha 1/72-es arányban csinálod, akkor milyen módszerrel fested meg ilyen szépen a gombokat?
Timur 412181 2009. augusztus 12. 12:46
Válasz erre
Sajnos kimaradt:

Wick gépe márcsak azért sem szerepelhet együtt Stukával, mert mire ő ezredparancsnok lett, addigra a Stukákat rég kivonták a harcokból...
Timur 412180 2009. augusztus 12. 12:41
Válasz erre
Szia!

Azért van más gond is.

Ha jól látom, akkor a Messer Helmut Wick gépe akar lenni. Wick valamikor '40 októberében lett a JG 2 parancsnoka (ekkor került fel a gépre a Geschwaderkommodore-jelzés), és november 26.-án lőtték le.
A diorámának tehát max. ennyi az időkerete.

Ebből viszont következik néhány kérdés:
-ismert, hogy ebben az időszakban hol állomásozott a Geschwaderstab. Volt ott egyáltalán hasonló épület?
-volt ott ehhez hasonló fedezék?
-volt-e késő ősszel lombos fa? (Bár ez az izlandi-moszatos valami kevéssé emlékeztet fára, de gondolom az akart lenni.)
-Wick Stab-ja települt-e együtt Stukákkal?
-a fedezékhez ennyire közel települt-e légvédelem?
-'40-ből ismerünk-e olyan fotót, ahol Kettenkraftrad felbukkan az Emil mellett?

A válasz az összes kérdésre: nem.

Az Opel Blitz-ről, és a harckocsiról a kollégák már írtak, ezért abszurd voltukat már nem fejtem ki bővebben.

Ezek után ismét feltehetünk egy kérdést: van-e egyáltalán egyetlen hiteles eleme ennek a "diorámának"? Szól-e valamiről? És a válasz ismét nemleges. Így ez a munka értékelhetetlen.

Tanácsként:
-Először nem árt átgondolni, mit is akar az ember megvalósítani. Tervezés, kompozíció modellezése.
-Anyaggyűjtés (fotók, stb.)
-Történelmi-hadtörténeti háttér tanulmányozása, elemzése.
-A szerepeltetni kívánt eszközök időbeli megfelelésének ellenőrzése.

További tanács:
-Mielőtt valaki diorámába fog, előbb gyakorolja az alapmakettek megfelelő szintű elkészítését is.(Ezen a munkán pl. az összes harceszköz gyenge kivitelezésű...)
-Nem árt, ha a megjelíteni kívánt gépek és eszközök az eredetivel megegyező színeket és foltozást viselik. (Ezen a munkán pl. a Messer és a Stuka színei és kamója is rosszak, nem csak a járműveké...)

Így sajnos csak egy dilettáns katyvasz, nem dioráma.

Üdv:
FS
Ákos 412179 2009. augusztus 12. 12:13
Válasz erre
Francia reptéren 40-41-ben (az E Messerből és a B Stukából következik az időpont) érdekes lenne attól még, mivel ezek a gépek először 44-ben hagyták el először a peenemündei (egykori NDK) kísérleti repteret. Német reptéren 44 végén és 45-ben ok lehet, de akkor mellé kellene tenni egy Me-163-ast is a logika kedvéért, illetve az akkori korba és térbe illő gépeket (Me-109 G vagy FW-190)
A légvédelmet a repterek szélére telepítik, sosem a védett objektum közvetlen közelébe, logikusan is ez következik.
1: Ha a repülőgépek mellé telepítik, az nem ér semmit, mert mire lőtávolba kerül és el is találják az ellenséges gépet, az már kioldotta a bombáit vagy végiggéppuskázza a földön álló gépeket.
2: A repülőgépek mellett egy célpontot alkotnak a kettő helyett, ez ideális az ellenséges bombázók számára.
A reptereken harckocsikat speciális feladatokra és felépítménnyel használták általában, pl torony nélküli vontatók a nagyobb gépekhez, oroszországban tolólapos harckocsik stb.
Muzzy 412178 2009. augusztus 12. 11:42
Válasz erre
Bocsi, de szerintem a C stof tanker Opel Blitz lehetett repülőtéren is, mert a rakéta hajtású repülőgépek szerintem ugyan azt az üzemanyagot használták. pl. Me-163, Natter.
Az viszont jogos, hogy 43 után sárga festést kapott. és a rakétahajtású gépek is inkbb 43 után jelentek meg "szélesebb" körben.
Azért repülőterek közelében is felbukkantak harckocsik. A légvédelmi löveg meg szintén logikusnak tűnik, főleg, hogy a németek igen erősen védték a repülőtereiket is légitámadások ellen.
Muzzy
warbirds 412177 2009. augusztus 12. 07:42
Válasz erre
Hmmm... Nálam 5+! A "géproncs" a Huma gyártmánya?
Sulaco 412176 2009. augusztus 11. 23:14
Válasz erre
01
01
02
02
03
03
04
04
05
05
06
06
07
07

Operation Paperclip! JCS Directive (secret project) 1067/14 1945.08.09. Mittelwek Germany.
Ez készülget mostanában. Még rengeteg meló lesz vele. A méretarány 1/72. Gondolkozom még a jobboldali hajtómű elkészítésén meg egy pár figura lehetne még mellette, hogy kicsit feldobja, meg életet vigyen bele. Jelenleg itt tartok, várom a +/- kritikákat!
Raffay007 412175 2009. augusztus 11. 20:39
Válasz erre
Átgondoltam a repteret és az alábbi intézkedéseket hoztam:)
Az épület felső szintjét át fogom alakítani és át is lesz festve!
A panzer 1 el lett távolítva!
A légvédelem új kamuflázst kap!
A ponyva helyére álcaháló kerül!
Az opel blitz sorsa még kétséges!
Egyenlőre ennyi!Lesz munkám bőven:)De ez a szép benne:)
Üdv
Pietrino 412174 2009. augusztus 11. 20:35
Válasz erre
merlin_0019
merlin_0019
merlin_0028
merlin_0028
merlin_0031
merlin_0031
merlin_0037
merlin_0037
merlin_0040
merlin_0040

Sziasztok!
Nálam ez készülget. Klubtársak unszolására teszek fel pár képet a teljesség igénye nélkül! :)
Várom az építő és romboló jellegű kritikákat! ;)
Ehud 412173 2009. augusztus 11. 17:13
Válasz erre
f15a
f15a
f15b
f15b
f15d
f15d
support group
support group

Lassan, de biztosan haladok előre a Strike Eagle-el, ma pedig nekiálltam a gép köré tervezett dioráma kiszolgáló-járműveinek és személyzetének. A Support group készlet jobb híján az Italeri-től van, bár első ránézésre elég jó minőségűnek tűnik, de a hitelességével kapcsolatban vannak fenntartásaim...

Van valakinek esetleg fotója amin a doboztetőn szereplő zöld traktor, vagy valami hasonló sündörög amerikai repülők körül (én sajnos egyetlen egy f-15 referenciaanyagban sem láttam semmi hasonlót sem)?
Ákos 412172 2009. augusztus 11. 11:10
Válasz erre
"Ezen a fórumon pár oldallal arrébb van még 3 terepasztalom!Azokról vélemény?"

Csatajelenet T-34-gyel: A flak, a kübelwagen és a Pz IV tornyából kikandikáló emberek nem illenek a tankcsatához. Az orosz és a német tankok közötti távolság kevés (vagy természetes fedezék kell valamelyik félnek), a valóságban 200-300 méterről lőttek egymásra, ez 2-3 méter a valóságban.
Sivatagi csatajelenet: Szintén érvényes az ellenséges tankok közötti 2-3 m távolság. A gyalogság elhelyezése is érdekes, a német katonák fegyverüket a vállukon hordva és hátat fordítva tűrik az angol sortüzet. Az emberek nagyon közel vannak a tankokhoz.
Mindkét diorámára érvényes, hogy középen szétvágva 4 külön diorámaként sokkal valósághűbb lenne.
Télu dioráma: nincs fent olyan kép, hogy az egészet át lehetne tekinteni.
Kferro 412171 2009. augusztus 11. 11:02
Válasz erre
Ezt az oldalt már láttam korábban. Akkor teljesen el voltam ájulva tőle, de mostanában láttam magyar és spanyol makettezők munkáit, s bizony, vannak nála jobbak. De valóban szép dolgokat művel. Plusz piros pont az építési fotókért.
Bubu 412170 2009. augusztus 11. 10:54
Válasz erre
halaci 412169 2009. augusztus 11. 10:45
Válasz erre
Mellékelek én is egy linket a saját építést kedvelőknek, lehet próbálkozni utánozni. Felhívom a figyelmet az utolsó oldalon lévő sasszeges megoldásra.

tanksandthings.niceboard.net/tanks-diorama-wip-f2/nebelwerfer41lion-roar-t1984-0.htm
HUJBI 412168 2009. augusztus 11. 07:56
Válasz erre
senki nem tökéletes, figurát festeni Ő sem tud és néhány helyen a matrica is csillog. HUJBI kaján vigyorral az arcán hátradől. :) de el kell ismerni, ügyes.
Raffay007 412167 2009. augusztus 11. 06:35
Válasz erre
Meghajolok előtted!Leiskoláztál!
Na azt hiszem a szereplőket rendbe kell tennem!
A blitzet illetően biztos voltam az igazamban!Szürkét nem találtam!Na ennek neki kell ugranom megint!
De ha már itt tartunk!Ezen a fórumon pár oldallal arrébb van még 3 terepasztalom!Azokról vélemény?
Testarossa 412166 2009. augusztus 11. 01:01
Válasz erre
Amit utána pedig a festésnél művel :) Hát köpni, nyelni nem tudok :D
Testarossa 412165 2009. augusztus 11. 01:00
Válasz erre
Sziasztok!

Nálam éppen italieri Su-32 épülget de most akadtam rá erre az oldalra
link:www.naritafamily.com/
jobb oldaon felül scale models-re katt. Hát amit ő művel az bámulatos. Nem akarok beleszólni semmibe de szerintem a gyakorlottabb kollégák is nyugodtan elleshetnek tőle pár technikát, bár nem sok makettjéről tett fel részletes összeépítést, viszont van olyan darab (pl. a Trumpeter 1/32-es Su-27) amit kizárólag dobozból épített kis házi "tuninggal"
juge75 412164 2009. augusztus 10. 23:57
Válasz erre
Vágólap01
Vágólap01

Tökéletes a link, nálad van valami rosszul.
Donor 412161 2009. augusztus 10. 22:40
Válasz erre
Ákos!
A harmadik link biztos jó? Nekem nem jön be rá semmi. (Azon kívül, hogy oldalbetöltési hiba...)
Üdv: Donor
moki89 412160 2009. augusztus 10. 22:22
Válasz erre
makettinfo.hu/index.php
én ezen munkálkodok csak még nem akar megjelenni. Vélemény? Csak őszintén :D Kezdő idegeim acélból vannak
HUJBI 412159 2009. augusztus 10. 22:12
Válasz erre
csak a jármű teste és az ajtók azok, a felépítmény már nem és a kerekeket is lecserélem. sajna más nem gyártja. viszont szeptembertől kapható lesz megint a pótpáncélos változat, amit ha felteszel rá, akkor már semmi nem fog látszani. :) afganisztáni téma iránt érdeklődőknek ajánlom a Blast új készeteit, eljesen fel lehet velük tuningolni a VAB-ot, de kijött a Revel Wolf-ból átalakítható páncélozott afganisztáni Peugeot P4-es is. ezt az Azimut és a Blast is gyártja. Peugeot P4-ből lehet kommandós Panhard változatot is csinálni ugyancsak az Azimut készletéből.

ma megjöttek a Hornet izraeli fejek is. gyönyörűek, de sem a Verlinden, sem a Dragon, sem a CMK figurákhoz nem valók, túl kicsik a testekhez képest. a Warriors testre tettem rá, kicsit nyomi így is.
Ákos 412158 2009. augusztus 10. 20:57
Válasz erre
"Az üzemanyagszállító blitz-ek ezzel a színnel készültek!"
1943 után, előtte szürke volt és nem így nézett ki a felépítménye, hanem így:
www.tracks-n-troops.com/shop/images/mac/MC72066.jpg Amit te összeraktál, az egy speciális, a V-2 rakéták hajtóanyagát szállító tartálykocsi a háború végéről (T-stoff tanker), itt olvashatsz róla bővebben:
www.leadwarrior.com/Lw35019h.htm

"A 3 színű kamuflázst már korábban is használták!"
A 181-es számú utasítás 1943 február 18-án kelt, ez rendelkezett a sárga alapszín használatáról a járműveknél. Ettől használják a sárga alapszínű kamuflázst és a sárga festést. Ekkor az E messer és a B stuka viszont már nem volt hadrendben.
Pl itt olvashatsz róla bővebben:
panzerkeil.dre.hu/egyeb/festes/festes.htm

"Ez egy elfoglalt Észak-Franciaországi reptér akar lenni!"
...egy angol control tower egy francia reptéren...

"A panzer 1 csak kisérőfeladatot lát el mivel már nem elsővonalbeli páncélos!"
Reptéren nincs kísérő feladat, max közúton.

"Az pedig fedett szerelőállás nem pedig fedezék!"
Még nem láttam fotót ponyvával fedett szerelőállásról.

Ezek szerint ennyire gáz lett?
Osztom Gyurma véleményét, a kevesebb több. Nagyon nehéz egy sokszereplős diorámát élethűvé tenni, ismerni kell a történelmi háttértől kezdve sok mindent. Szerintem ebből az alapanyagból két-három dioráma kijött volna úgy, hogy történelmileg helyes.
proo0 412157 2009. augusztus 10. 20:49
Válasz erre
SSgt_Chris 412156 2009. augusztus 10. 20:39
Válasz erre
02_resize
02_resize
04_resize
04_resize
03_resize
03_resize

Kis haladás...még mindig messze(sőt talán egyre messzebb...) a vége. De most itt tartok:
borisz 412155 2009. augusztus 10. 20:36
Válasz erre
Hujbi, hol az alap makett?:D
Raffy, pontosan, a fedezék védelmet ad.
Raffay007 412154 2009. augusztus 10. 19:39
Válasz erre
Az üzemanyagszállító blitz-ek ezzel a színnel készültek!A 3 színű kamuflázst már korábban is használták!
Ez egy elfoglalt Észak-Franciaországi reptér akar lenni!A panzer 1 csak kisérőfeladatot lát el mivel már nem elsővonalbeli páncélos!Az pedig fedett szerelőállás nem pedig fedezék!
Ezek szerint ennyire gáz lett?
Ákos 412153 2009. augusztus 10. 18:57
Válasz erre
Dióhéjban pár apróság:
- Érdekes egy angol control tower egy német reptéren (bár tudjuk, hogy nem sok hiányzott egy angliai invázióhoz).
- A német járművek színezése is érdekes, abban az időszakban ahova a repülőket festetted, még szürke volt a német járműszín, '42-től lett sárga, így a tartályos és a légvédelmis nem illik a többihez.
- Tankok és légvédelmi alakulatok nem mentek ilyen közel repülőhöz.
- Még nem láttam fotót ponyvával fedett fedezékről. Erre a célra álcahálókat használtak, de azt sem gyakran.
HUJBI 412152 2009. augusztus 10. 17:35
Válasz erre
DSC01141
DSC01141

unatkoztam és folytattam a VAB Sanitaire mentős változatot. az alap a Heller, bár sok minden nem kellett belőle. az átalakító Azimut, a feljavító úgyszintén, a maratás Eduard. libanoni francia békefenntartó lesz belőle a "változatosság kedvéért".
borisz 412151 2009. augusztus 10. 15:39
Válasz erre
Jobb, bár én legalább a páncélost és a légvédelmist levenném onnan.
Gyurma 412150 2009. augusztus 10. 14:54
Válasz erre
Szerintem alakul, de a kevesebb (lehet) hogy több lett volna.
Raffay007 412149 2009. augusztus 10. 13:56
Válasz erre
Repülőtér
Repülőtér
repülőtér.2
repülőtér.2
repülőtér.3
repülőtér.3
repülőtér.4
repülőtér.4

Sziasztok!Sikerült befüvesíteni a repülőteret:)!Elkészült a ponyva is a "mászókára"!Természetesen innen is hiányoznak még az emberek és a sok apróság!Egyenlőre itt tartok!A méretarány itt is 1/72.A rikító füvet talán sikerült besötétítenem!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736., 737., 738., 739., 740.,
741., 742., 743., 744., 745., 746., 747., 748., 749., 750.