<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
sdsdaf | Adatlap | 412388 | 2009. augusztus 19. 23:45 | ||
Ha már itt tartunk, a japán gépek mitől koptak jobban, rossz volt a festékük? Előzmény: (412387) Topy 2009. augusztus 19. 23:01 | |||||
Topy | Adatlap | 412387 | 2009. augusztus 19. 23:01 | ||
Joci! Igen, US Navy = haditengerészet. Nem gondoltam a tengerészgyalogságra (=USMC), ők nem is repülték a Hellcatet. Bocsánat, ha valami nem volt egyértelmű. Szerintem a gépek nem nagyon koptak, viszont fakultak, szennyeződtek. Csak azokon a haditengerészeti típusokon láttam (fotókat tanulmányozva) valamelyest kopást, amelyeken kiálló szegecsek voltak (pl. Dauntless) és ott is azokon a helyeken inkább ahol "jobban használták" őket: kabin környéke, fegyverzet helye stb. Nem szabad elfelejteni, hogy a festésnek nem csak a rejtés, álcázás a szerepe, de a korrózióvédelem is, ami a haditengerészeti gépeknél fokozottan jelentkezik. | |||||
Roadblock | Adatlap | 412386 | 2009. augusztus 19. 22:52 | ||
Mielőtt még előről kezdenétek... :)) Mi is az alap sárga, amit használtatok? Vmi kevert szín? | |||||
Donor | Adatlap | 412385 | 2009. augusztus 19. 22:25 | ||
Köszi mindenkinek a jótanácsokat, holnap "konzíliumot" tartunk a fiatalemberrel a további lehetőségekkel kapcsolatban. Beszámolok a fejleményekről. Üdv: Donor | |||||
Ákos | Adatlap | 412384 | 2009. augusztus 19. 22:12 | ||
Valóban kicsit sötét, szerintem az átmosás miatt olyan helyeken is maradt festék, ahol nem kellett volna. A helyedben azt csinálnám, hogy matt lakkba tennék nagyon kevés(!) világosított német sárgát, és azzal lakkoznám le. | |||||
Roadblock | Adatlap | 412383 | 2009. augusztus 19. 22:11 | ||
Donor, nekem jónak tűnik az alapsárga... Ami viszont kicsit zavar az a barna, mert ha jól látom akkor ez egy "sima" sötétbarna, viszont inkább vöröses barna kellett volna. Ha nagyon zavar, akkor 90-10%ban higító-festék keverékkel ködöljétek át, esetleg olajfestékkel fakíthatjátok is. Ha olajfestékkel akarnátok,akkor célszerű lenne egy réteg matt lakkal átfújni és utána jöhet az olaj. | |||||
Teuton | Adatlap | 412382 | 2009. augusztus 19. 21:53 | ||
Szia Donor! A fényképek alapján nehéz megiítélni, hogy jó-e az alapfestés árnyalata. Egy biztos, a matt lakkozás kell rá! Üdv: Teuton | |||||
Amon | Adatlap | 412381 | 2009. augusztus 19. 20:20 | ||
Szia! Hát max átfesteni az egészet előről. Vagy még talán világosított alapszínnel átködölni. vagy így hadjátok. | |||||
Donor | Adatlap | 412380 | 2009. augusztus 19. 20:17 | ||
gyurmakoma | Adatlap | 412379 | 2009. augusztus 19. 18:01 | ||
az viakolor,betonból. ma már forgalmi útra nem teszik a macskakövet. hálóba csak tehermentes helyre rakják,vagy csak diszburkolat sétálóhelyeken. de ez már ki volt vesézve párszor | |||||
JUGE75 | Adatlap | 412378 | 2009. augusztus 19. 17:50 | ||
Az másfajta anyag. Macskakőröl volt szó. Az is kötésben van. | |||||
borisz | Adatlap | 412377 | 2009. augusztus 19. 16:58 | ||
Felénk betont öntenek oda. | |||||
vlevi | Adatlap | 412376 | 2009. augusztus 19. 16:44 | ||
"Ma már csak díszburkolatokat készítenek." És pár olyan helyen, ahol, az aszfalt rendszeresen felhullámosodik. Közlekedési lámpák előtt, valamint buszmegállókban. | |||||
juge75 | Adatlap | 412375 | 2009. augusztus 19. 16:26 | ||
Kötésben egymásra átadják a terhelést és az erőket. | |||||
juge75 | Adatlap | 412374 | 2009. augusztus 19. 16:26 | ||
Ha nem kötésben rakják, úgy könnyebben kifordulnak egymástól, balesethez vezetve. | |||||
juge75 | Adatlap | 412373 | 2009. augusztus 19. 16:23 | ||
Amúgy már nem használják, az aszfalt olcsóbb, könyebben kivitelezhető. Ma már csak díszburkolatokat készítenek. | |||||
juge75 | Adatlap | 412372 | 2009. augusztus 19. 16:22 | ||
Teherbírástól függő. Ha gyalogosforgalomra szánják, vagy nincs tervezve rá nagy teherbírás, akkor simán, ha igen kötésben, figyelembe véve a rá ható erőket. Kérdezz meg egy kőművest, és utána állítsd, hogy igaza van-e a kollégának. | |||||
atis76 | Adatlap | 412371 | 2009. augusztus 19. 16:10 | ||
Üdv Igen, de ha jól látom ez járda és nem úttest. Kötésben ha jól vágom nagyobb a teherbírása ezért használják ott ahol járművekkel közlekednek. Talán nem írok hülyeséget. Vájtszemüek majd kijavítanak. Attila | |||||
Szapi | Adatlap | 412370 | 2009. augusztus 19. 15:47 | ||
Hali Miller! Nem okoskodni akarok de nincs igazad. Ahogy a képeken is látszik van mikor "hálóban" rakják le a macskakövet és nem "kötésben". Pontosan úgy ahogy a burkoló lapoknál vagy a csempénél sem egyértelmű a lerakás módja. Üdv Szapi | |||||
Zoltán | Adatlap | 412369 | 2009. augusztus 19. 15:14 | ||
Szia Igen,az az érdekes,hogy a H58 is ugyanaz az US Interior Green,de teljessen más a színe.Nem kell félned tőle nem sárgásodik. Teljessen ugyanezt a színt fogod kapni fújás után,mint amit itt látsz a képen. | |||||
sdkfz | Adatlap | 412368 | 2009. augusztus 19. 13:56 | ||
juge75 | Adatlap | 412367 | 2009. augusztus 19. 12:55 | ||
18cmx25cm általában, és igen, kötésben vannak a kövek. Ez 1/72-ben 2,5mmx3.47mm. | |||||
Kferro | Adatlap | 412366 | 2009. augusztus 19. 12:53 | ||
Nekem koptatáshoz az ezüst toll vált be. Szép vékonyan lehet vele rajzolni, s szerintem élethű kopásokat lehet vele csinálni. | |||||
migi | Adatlap | 412365 | 2009. augusztus 19. 12:38 | ||
Lehet hogy csak a szemem csal de a kockakő nekem a 1/72 mérethez nagynak tűnik,tegyél rá figurát és ahoz viszonyitsd ,valamelyik oldalon irták mi a helyes méret . De amúgy szép munka , és ügyes az alap ötlet , | |||||
Joci16 | Adatlap | 412364 | 2009. augusztus 19. 12:03 | ||
Topy! Nem akarok beleokoskodni, de a US NAVY és a haditengerészet nem egy és ugyan az? Szerintem TE a USMCre gondoltál, már mint a tengerészgyalogságra. De lehet hogy én tévedek. Üdv. | |||||
Miller | Adatlap | 412363 | 2009. augusztus 19. 10:50 | ||
Hali Raffay007! Azt kell, hogy mondjam fejlődsz. De ha jobban megfigyelnéd a valós macskakövet akkor tudnád, hogy azt sosem rakják le így egymás mellé, hanem mindig van egy átfedés...mint a tégláknál a falban. A másik, hogy a szegélykő mellett eléggé elhanyagoltad a macskakövek kialakítását. És még olyan épületet se nagyon láttam ami szinte ráépült volna az útra. A bejárat sincs összhangban a járdával, mintha csak odarakták volna. Szerintem ne építs ilyen gyorsan, kicsit több odafigyeléssel ezek a hibák elkerülhetőek lennének. További jó makettezést! Miller | |||||
Raffay007 | Adatlap | 412362 | 2009. augusztus 19. 10:32 | ||
bikedoki | Adatlap | 412361 | 2009. augusztus 19. 06:53 | ||
Tomi! Én a kopásoknál nem ezüstöt használok, hanem világosszürkét (esetleg mehet bele egy kevés ezüst is), mert így kevésbé üt el az alapszíntől. Másrészt a tengeri sós levegő a fényes fém felületet mindenképpen bemattítaná. Az így kapott végeredmény: makettinfo.hu/index.php | |||||
Topy | Adatlap | 412360 | 2009. augusztus 19. 00:25 | ||
Igazság szerint a U.S.Navy gépei nem nagyon voltak kopottak. Az amcsik komolyan vették, hogy a fényes felületek csillogása jobban elárulja a gépet és szenvedélyesen festegettek. Viszont a haditengerészeti gépek erősen fakultak és sokszor látszik a sós víz nyoma is a gépeken. Sajnos ennyire sohasem voltak világosak, a kék elég sok feketét tartalmazott a kopott szín inkább szürkésebb mint világoskék. Persze valamennyi színen lehet vitatkozni, mert az alap színeket ugyan a gyárban festették fel, de ha javítani kelett az döntött, hogy a hajó raktára éppen hogyan volt ellátva. Az egyszínű (sötét)kék gépek 1944-től fényes festést kaptak, de pl. a szárnybelépőélek, a fülke előtti rész, a gerinc matt volt. Nyilván a fényes festés is gyorsan mattult az üzemeltetési körülmények miatt. Még talán annyit, hogy viszonylag ritka, hogy az egyszínű kék gépen fehér legyen a póttartály. Legalábbis nem "előírásszerű" :-) Üdv ... Topy | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 412359 | 2009. augusztus 18. 23:44 | ||
Szia! Én zsíroldót makettezésre még nem használtam, csak tűzhely tisztításra, stb. A műanyagot nem támadja meg. A SI-TI vel vannak tapasztalataim, az elég jól leszed mindenféle festéket mindenféle károsítás nélkül, és elég olcsón beszerezhető (kb 300 Ft). | |||||
sarkanyhuzo | Adatlap | 412358 | 2009. augusztus 18. 23:37 | ||
Hali! Ez a csodazsíroldó a gyantáról is lekapja a festéket (akril és olaj), az alapanyag károsodása nélkül? Köszi! Joe | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 412357 | 2009. augusztus 18. 23:24 | ||
Hideg zsíroldót szinte bármilyen boltban kapsz. Festék lemarásához viszont tudom ajánlani a SI-TI lefolyótisztítót is. | |||||
vlevi | Adatlap | 412356 | 2009. augusztus 18. 21:57 | ||
Nem tudom milyen lesz, de én a múltkor ilyen célre Gunze Hobby Color 58-t vettem. Remélem ez nem fog úgy sárgásodni. Ez is interior green, mint a Mr.Color 27. De van itthon a múlt évezredből Lifecolor interior green is, az sokkal világosabb, kábé Humbrol 78 :) Ha sárga kell (2.vh-s amcsi gépekhez), akkor viszont Model Master Zink Chromate. | |||||
borisz | Adatlap | 412355 | 2009. augusztus 18. 21:29 | ||
Zoltán | Adatlap | 412354 | 2009. augusztus 18. 20:34 | ||
Azért találtam el,mert minden amerikai gépemhez ezt a színt használom... És persze láttam a szélvédőnél az ecsetes pacsmagolást...Sajnos képtelenség ecsetelni csak fújni lehet a Mr.Colorokat. Én mindíg átködölök minden festeni kívánt alkatrészt feketével,erre fújom rá a 27-est. Így küszöbölöm ki ezt túlságossan sárgás rikító hatást. Sokkal zöldebb lesz így és lehet játszani a színekkel.Ha kevesebbet fújsz az adott helyre zöldebb marad,ha pedig többet akkor 1re jobban sárgásodik.Így saját izlésednek megfelelően állíthatod be a végső árnyalatot. | |||||
Tomi | Adatlap | 412353 | 2009. augusztus 18. 20:17 | ||
Marci! A kabinbelső szine: Gunze Mr. COLOR 27 Bár ha teheted kerüld el ezt a festéket, szinte sárga:S Én is csak azért ezt használtam, mert az Eduard ezt adta meg a kabin szinének, és miután megrendeltem jött a csapás és már nem akartam újabb gyártó után nézni és heteket várni:S | |||||
Tomi | Adatlap | 412352 | 2009. augusztus 18. 20:13 | ||
Zoltán! Tanácsodat megfogadom a koptatásal kapcsolatban, a kabin szinével kapcsolatban "pont a céltábla kötzepébe". Azért nem tűket használtam, mert ezek a csövek lukacsosak és ez nem tudtam megoldani a tűből:S | |||||
sdkfz | Adatlap | 412351 | 2009. augusztus 18. 19:57 | ||
Az enyém azért nem halad mert mindig féreteszem,bár mostmár tényleg be szeretném fejezni. Nem volt gondod a motor alatti légbeömlővel? | |||||
Zoltán | Adatlap | 412350 | 2009. augusztus 18. 19:10 | ||
köszi... | |||||
lucky | Adatlap | 412349 | 2009. augusztus 18. 18:30 | ||
Bármelyikben. | |||||
vlevi | Adatlap | 412348 | 2009. augusztus 18. 18:29 | ||
Én háztartási boltban vettem. A festéket tényleg megkapja nagyon hamar, viszont a harciasabb lakkot már nehezebben. Ráadásul van egy festékem, ami jóideig (1-2 hét) állt a lefolyótisztítóban, eredmény nélkül. Azt úgy láttam, ez sem kezdi ki :( | |||||
Zoltán | Adatlap | 412347 | 2009. augusztus 18. 18:04 | ||
Sziasztok Valamelyik gazdaságos áruházban lehet kapni ezeket a zsíroldókat ? | |||||
Marci7 | Adatlap | 412346 | 2009. augusztus 18. 16:36 | ||
Szia! Meg tudnád adni a kabin színének kódját? Gyönyörű gép! M7 | |||||
koviubi | Adatlap | 412345 | 2009. augusztus 18. 15:35 | ||
Szia Lompi! Köszönöm a tanácsod. Látom szakértője vagy a témának. Ígérem, a következő jeep-en el fogom hagyni a TP-s matricákat. További jó makettezést. | |||||
Zoltán | Adatlap | 412344 | 2009. augusztus 18. 15:24 | ||
Szia Nagyon tetszik a Hellcat,csak néhány apróság. Szerintem 1 ilyen jól megépített gépbe vétek volt beletenned a gyárilag adott "kihegyezett valamiket" amik a puskacsövek akartak lenni.Szerintem még most sincs késő kicserélni 6 db in.tűre.nekem kicsit élénknek tűnik a kabinbelső színe. Milyen színt használtál hozzá? Ha tippelnem kéne MR Color 27. És szerintem a kék is lehetett volna kicsit sötétebb. Remélem nem veszed kötekedésnek. Amúgy tényleg nagyon tetszik.Nálam is itt pihen a szekrényben,építésre vár. Jut eszembe koptatás: próbáld meg egyszer,hogy aláfújsz fémszínnel és a fedőszínt "visszatépkeded" vagy óvatossan visszakapargatod. Én a legutóbbi gépemnél így tettem (Corsair) és elég meggyőző lett a végeredmény. | |||||
Ram | Adatlap | 412343 | 2009. augusztus 18. 14:32 | ||
Hujbi, i.csab, köszi! :) se nem Italeri, se nem Zvezda, hanem a Tamiya hetvenes években kiadott M13/40-ének felújított változata, néhány vadonatúj öntőkerettel, de sok elem még ugyanaz, mint harmincnéhány éve. Plusz esztergált lövegcső, szintén a doboz tartozéka. A luckyról rendelve tavaly ősszel valami háromezer néhányszáz forint volt, ami igen baráti volt ahhoz, hogy ne álljak ellen a kísértésnek :) | |||||
ltom74 | Adatlap | 412342 | 2009. augusztus 18. 14:12 | ||
Tok jo lett a golya azt hittem 48-as tamiya. Grat! | |||||
Lompi | Adatlap | 412341 | 2009. augusztus 18. 14:11 | ||
Szia Koviubi! Én azt mondom belefér! Annyi féle képpen variálták a feliratokat a harctéren, eltérően az előírástól, hogy belefér. Annyit fűznék a dologhoz, hogy a keréknyomás jelzés nagyon ritkán fordult elő az amcsi használatú jeepeken.Gyakrabban a háború legvégén (1945) kibocsátottakra lett felfestve. Van olyan kép ahol az első kerék dob belső falán van feltüntetve a nyomás érték!. A brit használatban lévőkön ott gyakoribb volt. Úgy hogy a következő jeepeden akár el is hagyhatod. Üdv, Lompi | |||||
i.csab | Adatlap | 412340 | 2009. augusztus 18. 14:01 | ||
uhh nekem is tetszik nagyon...szép munka! Ez Italeri vagy Zvezda dobozból "került elő"? | |||||
HUJBI | Adatlap | 412339 | 2009. augusztus 18. 12:50 | ||
nagyon. nagyit nem ismerem. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |