<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
proo0 | Adatlap | 412408 | 2009. augusztus 21. 16:23 | ||
nekem az a szimpibb,a macskakövet fugázd ki szerintem | |||||
Raffay007 | Adatlap | 412407 | 2009. augusztus 21. 14:16 | ||
Tibcsi | Adatlap | 412406 | 2009. augusztus 21. 05:54 | ||
Ezt most vettem észre: a géppuskacsövek nem párhuzamosak. | |||||
moki89 | Adatlap | 412405 | 2009. augusztus 20. 22:50 | ||
Geri. A géppuska csak becsillog, szintén a lakk miatt. ez már eltűnt. Majd teszek fel képet a véglegesről is. A huzalt már nem akarom piszkálni, mert keményen le van ragasztva. Ez az első rádió antenna amit feltettem egy makettra. Legközelebb majd az általad javasolt drótot használom :D | |||||
sdsdaf | Adatlap | 412404 | 2009. augusztus 20. 22:44 | ||
nahh ehhez mennyi mázli kell? XD | |||||
Szapi | Adatlap | 412403 | 2009. augusztus 20. 22:36 | ||
Urak! Bocsi ha újraindítottam egy már megtárgyalt témát. Köszi a kiegészítéseket. Legközelebb visszalapozok, mielőtt klaviatúrát ragadok. Üdv Szapi | |||||
Muzzy | Adatlap | 412401 | 2009. augusztus 20. 22:09 | ||
A japán gépek festése és kopása több helyen is visszaköszön. Mindkét esetre rengeteg példa van. A háború második felétől elsősorban az alapozás hiánya miatt kopott le a festék. Viszont vigyázni kell egyes fotókkal, mert nem kopott a gép, hanem a szürke színű gépet álcázták a szárazföldi egységeknél, és foltokban festettek rá álcaszínt. (mint a szovjetek a hahlin golnál, illetve az eduárd is ad ki agy I-16-ost, ahol hasonló módon jártak el.) Muzzy | |||||
Rag | Adatlap | 412400 | 2009. augusztus 20. 19:35 | ||
Gyengebb minosegu festek, igenigen. Latni "szep" peldakat ra :D | |||||
Geri | Adatlap | 412399 | 2009. augusztus 20. 18:33 | ||
Moki89! Jól néz ki tetszenek a szinei :) csak két dolog ami nemigazán tetszik: 1, A géppuskák csak becsillognak a lakktól vagy koptatva vannak? ha igen szerintem egy kicsit sok. 2, A huzal antennát ha tudod cseréld ki (nekem a fülhallgató vezetékje amit kibontas a gumi szigetelésből és kiszedsz belölle egy szálat az szerintem kellő vékonyságú) Üdv:Geri | |||||
moki89 | Adatlap | 412398 | 2009. augusztus 20. 17:12 | ||
Tibcsi: A fényesség azért van mert fényes lakk van rajta, azóta koszoltam már és még kap egy matt lakk réteget. A matrica azóta kiegyesítve Humbi matricafeszítővel. A fényszórók már a helyükön :d A kúpot még lesorjázom. Köszönöm a dícséretet, kezdő szívet melengető szavak :D A végeredményről még teszek fel képeket | |||||
Tibcsi | Adatlap | 412397 | 2009. augusztus 20. 16:57 | ||
Jó lesz ez. :) Nagy baj nincs vele, de lennének észrevételeim: - a felület kissé túl fényes (bár csak a motordeklin csillog jobban) - a bal szárnyon a felségjel matrica kicsit gyűröttnek látszik - szintén a bal szárnyon még hiányzik a fényszóró - a huzalantenna kissé vaskos - a légcsavarkúpot nem sorjáztad le elég alaposan Ami tetszik: a többi matrica és a festés jó, a színeket is eltaláltad. :) | |||||
moki89 | Adatlap | 412396 | 2009. augusztus 20. 16:46 | ||
joozsyka | Adatlap | 412394 | 2009. augusztus 20. 13:45 | ||
halaci | Adatlap | 412393 | 2009. augusztus 20. 11:03 | ||
Szapi ezt a macskakő témát a dioráma topikban már vagy tízszer kitárgyaltuk, de mivel nehéz visszakeresni, ismételjünk: 1. Amit képet felraktál, az nem macskakő, hanem kockakő, abból is kiskocka. Ezt járdák, beállók díszburkolatának használják, a lerakása olyan, amilyennek a tisztelt megrendelő kitalálja (a második képen pl. hatalmas hézaggal a füvesítésnek, hogy az építésügyi hatóság felé el lehessen adni zöldterületnek). 2. Amit Raffay csinált, az macskakő, forgalmi utakon, jellemzően közutakon használták. A lerakási módja nem olyan, amilyennek a melós gondolja, hanem minden országban szigorúan megszabott volt, lévén, hogy közpénzen épültek és a teherbírásának igazodnia kellett a hadseregek mozgási igényeihez. Ezért rakták kötésbe, mert ahogy azt juge is írta, így az egyes kövek tartják egymást is, így tartósabb a burkolat. 3. Vannak helyek (pl. nagyobb ipartelepek vágányokkal egybeépített belső útjai), ahol lehet példát találni hálóba rakott macskakőre is, de ezek a kivételek, csak a környezettel együtt hitelesek. Ugyan ebbe a kategóriába tartoznak a mai felhasználások, mint pl. a parkolósávnak kialakított részek az újonnan burkolt utcák egyes részein, vagy a lápánál lévő várakozórész. Itt részben esztétikai okokból, részben praktikumból használják a macskakövet: nagy melegben a várakozó járművek alatt nem alakul ki nyomvályú az aszfaltban. Fényképekkel illusztrált bővebb leírás Gothától a Makettező ABC menüpont alatt Útépítési segédlet címmel. | |||||
Roadblock | Adatlap | 412392 | 2009. augusztus 20. 09:35 | ||
A német páncélosokhoz vannak Gunze festékek, ami színhelyesebbek, mint a Tamiya... :) Szerintem ne nyúljatok a festéshez, csak fakítsátok ki egy kicsit. | |||||
Donor | Adatlap | 412391 | 2009. augusztus 20. 09:04 | ||
Donor | Adatlap | 412390 | 2009. augusztus 20. 08:58 | ||
Szia! Nem kezdjük elölről semmiképpen :) A megadott Tamiya színekkel festettünk: TS-3 (Dark yellow), TS-2 (Dark green), TS-1 (Red brown). Üdv: Donor | |||||
borisz | Adatlap | 412389 | 2009. augusztus 20. 00:45 | ||
Ja. bombázták a gyárakat, hiány volt, festettek, amivel tudtak. | |||||
sdsdaf | Adatlap | 412388 | 2009. augusztus 19. 23:45 | ||
Ha már itt tartunk, a japán gépek mitől koptak jobban, rossz volt a festékük? | |||||
Topy | Adatlap | 412387 | 2009. augusztus 19. 23:01 | ||
Joci! Igen, US Navy = haditengerészet. Nem gondoltam a tengerészgyalogságra (=USMC), ők nem is repülték a Hellcatet. Bocsánat, ha valami nem volt egyértelmű. Szerintem a gépek nem nagyon koptak, viszont fakultak, szennyeződtek. Csak azokon a haditengerészeti típusokon láttam (fotókat tanulmányozva) valamelyest kopást, amelyeken kiálló szegecsek voltak (pl. Dauntless) és ott is azokon a helyeken inkább ahol "jobban használták" őket: kabin környéke, fegyverzet helye stb. Nem szabad elfelejteni, hogy a festésnek nem csak a rejtés, álcázás a szerepe, de a korrózióvédelem is, ami a haditengerészeti gépeknél fokozottan jelentkezik. | |||||
Roadblock | Adatlap | 412386 | 2009. augusztus 19. 22:52 | ||
Mielőtt még előről kezdenétek... :)) Mi is az alap sárga, amit használtatok? Vmi kevert szín? | |||||
Donor | Adatlap | 412385 | 2009. augusztus 19. 22:25 | ||
Köszi mindenkinek a jótanácsokat, holnap "konzíliumot" tartunk a fiatalemberrel a további lehetőségekkel kapcsolatban. Beszámolok a fejleményekről. Üdv: Donor | |||||
Ákos | Adatlap | 412384 | 2009. augusztus 19. 22:12 | ||
Valóban kicsit sötét, szerintem az átmosás miatt olyan helyeken is maradt festék, ahol nem kellett volna. A helyedben azt csinálnám, hogy matt lakkba tennék nagyon kevés(!) világosított német sárgát, és azzal lakkoznám le. | |||||
Roadblock | Adatlap | 412383 | 2009. augusztus 19. 22:11 | ||
Donor, nekem jónak tűnik az alapsárga... Ami viszont kicsit zavar az a barna, mert ha jól látom akkor ez egy "sima" sötétbarna, viszont inkább vöröses barna kellett volna. Ha nagyon zavar, akkor 90-10%ban higító-festék keverékkel ködöljétek át, esetleg olajfestékkel fakíthatjátok is. Ha olajfestékkel akarnátok,akkor célszerű lenne egy réteg matt lakkal átfújni és utána jöhet az olaj. | |||||
Teuton | Adatlap | 412382 | 2009. augusztus 19. 21:53 | ||
Szia Donor! A fényképek alapján nehéz megiítélni, hogy jó-e az alapfestés árnyalata. Egy biztos, a matt lakkozás kell rá! Üdv: Teuton | |||||
Amon | Adatlap | 412381 | 2009. augusztus 19. 20:20 | ||
Szia! Hát max átfesteni az egészet előről. Vagy még talán világosított alapszínnel átködölni. vagy így hadjátok. | |||||
Donor | Adatlap | 412380 | 2009. augusztus 19. 20:17 | ||
gyurmakoma | Adatlap | 412379 | 2009. augusztus 19. 18:01 | ||
az viakolor,betonból. ma már forgalmi útra nem teszik a macskakövet. hálóba csak tehermentes helyre rakják,vagy csak diszburkolat sétálóhelyeken. de ez már ki volt vesézve párszor | |||||
JUGE75 | Adatlap | 412378 | 2009. augusztus 19. 17:50 | ||
Az másfajta anyag. Macskakőröl volt szó. Az is kötésben van. | |||||
borisz | Adatlap | 412377 | 2009. augusztus 19. 16:58 | ||
Felénk betont öntenek oda. | |||||
vlevi | Adatlap | 412376 | 2009. augusztus 19. 16:44 | ||
"Ma már csak díszburkolatokat készítenek." És pár olyan helyen, ahol, az aszfalt rendszeresen felhullámosodik. Közlekedési lámpák előtt, valamint buszmegállókban. | |||||
juge75 | Adatlap | 412375 | 2009. augusztus 19. 16:26 | ||
Kötésben egymásra átadják a terhelést és az erőket. | |||||
juge75 | Adatlap | 412374 | 2009. augusztus 19. 16:26 | ||
Ha nem kötésben rakják, úgy könnyebben kifordulnak egymástól, balesethez vezetve. | |||||
juge75 | Adatlap | 412373 | 2009. augusztus 19. 16:23 | ||
Amúgy már nem használják, az aszfalt olcsóbb, könyebben kivitelezhető. Ma már csak díszburkolatokat készítenek. | |||||
juge75 | Adatlap | 412372 | 2009. augusztus 19. 16:22 | ||
Teherbírástól függő. Ha gyalogosforgalomra szánják, vagy nincs tervezve rá nagy teherbírás, akkor simán, ha igen kötésben, figyelembe véve a rá ható erőket. Kérdezz meg egy kőművest, és utána állítsd, hogy igaza van-e a kollégának. | |||||
atis76 | Adatlap | 412371 | 2009. augusztus 19. 16:10 | ||
Üdv Igen, de ha jól látom ez járda és nem úttest. Kötésben ha jól vágom nagyobb a teherbírása ezért használják ott ahol járművekkel közlekednek. Talán nem írok hülyeséget. Vájtszemüek majd kijavítanak. Attila | |||||
Szapi | Adatlap | 412370 | 2009. augusztus 19. 15:47 | ||
Hali Miller! Nem okoskodni akarok de nincs igazad. Ahogy a képeken is látszik van mikor "hálóban" rakják le a macskakövet és nem "kötésben". Pontosan úgy ahogy a burkoló lapoknál vagy a csempénél sem egyértelmű a lerakás módja. Üdv Szapi | |||||
Zoltán | Adatlap | 412369 | 2009. augusztus 19. 15:14 | ||
Szia Igen,az az érdekes,hogy a H58 is ugyanaz az US Interior Green,de teljessen más a színe.Nem kell félned tőle nem sárgásodik. Teljessen ugyanezt a színt fogod kapni fújás után,mint amit itt látsz a képen. | |||||
sdkfz | Adatlap | 412368 | 2009. augusztus 19. 13:56 | ||
juge75 | Adatlap | 412367 | 2009. augusztus 19. 12:55 | ||
18cmx25cm általában, és igen, kötésben vannak a kövek. Ez 1/72-ben 2,5mmx3.47mm. | |||||
Kferro | Adatlap | 412366 | 2009. augusztus 19. 12:53 | ||
Nekem koptatáshoz az ezüst toll vált be. Szép vékonyan lehet vele rajzolni, s szerintem élethű kopásokat lehet vele csinálni. | |||||
migi | Adatlap | 412365 | 2009. augusztus 19. 12:38 | ||
Lehet hogy csak a szemem csal de a kockakő nekem a 1/72 mérethez nagynak tűnik,tegyél rá figurát és ahoz viszonyitsd ,valamelyik oldalon irták mi a helyes méret . De amúgy szép munka , és ügyes az alap ötlet , | |||||
Joci16 | Adatlap | 412364 | 2009. augusztus 19. 12:03 | ||
Topy! Nem akarok beleokoskodni, de a US NAVY és a haditengerészet nem egy és ugyan az? Szerintem TE a USMCre gondoltál, már mint a tengerészgyalogságra. De lehet hogy én tévedek. Üdv. | |||||
Miller | Adatlap | 412363 | 2009. augusztus 19. 10:50 | ||
Hali Raffay007! Azt kell, hogy mondjam fejlődsz. De ha jobban megfigyelnéd a valós macskakövet akkor tudnád, hogy azt sosem rakják le így egymás mellé, hanem mindig van egy átfedés...mint a tégláknál a falban. A másik, hogy a szegélykő mellett eléggé elhanyagoltad a macskakövek kialakítását. És még olyan épületet se nagyon láttam ami szinte ráépült volna az útra. A bejárat sincs összhangban a járdával, mintha csak odarakták volna. Szerintem ne építs ilyen gyorsan, kicsit több odafigyeléssel ezek a hibák elkerülhetőek lennének. További jó makettezést! Miller | |||||
Raffay007 | Adatlap | 412362 | 2009. augusztus 19. 10:32 | ||
bikedoki | Adatlap | 412361 | 2009. augusztus 19. 06:53 | ||
Tomi! Én a kopásoknál nem ezüstöt használok, hanem világosszürkét (esetleg mehet bele egy kevés ezüst is), mert így kevésbé üt el az alapszíntől. Másrészt a tengeri sós levegő a fényes fém felületet mindenképpen bemattítaná. Az így kapott végeredmény: makettinfo.hu/index.php | |||||
Topy | Adatlap | 412360 | 2009. augusztus 19. 00:25 | ||
Igazság szerint a U.S.Navy gépei nem nagyon voltak kopottak. Az amcsik komolyan vették, hogy a fényes felületek csillogása jobban elárulja a gépet és szenvedélyesen festegettek. Viszont a haditengerészeti gépek erősen fakultak és sokszor látszik a sós víz nyoma is a gépeken. Sajnos ennyire sohasem voltak világosak, a kék elég sok feketét tartalmazott a kopott szín inkább szürkésebb mint világoskék. Persze valamennyi színen lehet vitatkozni, mert az alap színeket ugyan a gyárban festették fel, de ha javítani kelett az döntött, hogy a hajó raktára éppen hogyan volt ellátva. Az egyszínű (sötét)kék gépek 1944-től fényes festést kaptak, de pl. a szárnybelépőélek, a fülke előtti rész, a gerinc matt volt. Nyilván a fényes festés is gyorsan mattult az üzemeltetési körülmények miatt. Még talán annyit, hogy viszonylag ritka, hogy az egyszínű kék gépen fehér legyen a póttartály. Legalábbis nem "előírásszerű" :-) Üdv ... Topy | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 412359 | 2009. augusztus 18. 23:44 | ||
Szia! Én zsíroldót makettezésre még nem használtam, csak tűzhely tisztításra, stb. A műanyagot nem támadja meg. A SI-TI vel vannak tapasztalataim, az elég jól leszed mindenféle festéket mindenféle károsítás nélkül, és elég olcsón beszerezhető (kb 300 Ft). | |||||
sarkanyhuzo | Adatlap | 412358 | 2009. augusztus 18. 23:37 | ||
Hali! Ez a csodazsíroldó a gyantáról is lekapja a festéket (akril és olaj), az alapanyag károsodása nélkül? Köszi! Joe | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 412357 | 2009. augusztus 18. 23:24 | ||
Hideg zsíroldót szinte bármilyen boltban kapsz. Festék lemarásához viszont tudom ajánlani a SI-TI lefolyótisztítót is. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |