<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
borisz | Adatlap | 412377 | 2009. augusztus 19. 16:58 | ![]() | |
Felénk betont öntenek oda. Előzmény: (412376) vlevi 2009. augusztus 19. 16:44 | |||||
vlevi | Adatlap | 412376 | 2009. augusztus 19. 16:44 | ![]() | |
"Ma már csak díszburkolatokat készítenek." És pár olyan helyen, ahol, az aszfalt rendszeresen felhullámosodik. Közlekedési lámpák előtt, valamint buszmegállókban. | |||||
juge75 | Adatlap | 412375 | 2009. augusztus 19. 16:26 | ![]() | |
Kötésben egymásra átadják a terhelést és az erőket. | |||||
juge75 | Adatlap | 412374 | 2009. augusztus 19. 16:26 | ![]() | |
Ha nem kötésben rakják, úgy könnyebben kifordulnak egymástól, balesethez vezetve. | |||||
juge75 | Adatlap | 412373 | 2009. augusztus 19. 16:23 | ![]() | |
Amúgy már nem használják, az aszfalt olcsóbb, könyebben kivitelezhető. Ma már csak díszburkolatokat készítenek. | |||||
juge75 | Adatlap | 412372 | 2009. augusztus 19. 16:22 | ![]() | |
Teherbírástól függő. Ha gyalogosforgalomra szánják, vagy nincs tervezve rá nagy teherbírás, akkor simán, ha igen kötésben, figyelembe véve a rá ható erőket. Kérdezz meg egy kőművest, és utána állítsd, hogy igaza van-e a kollégának. | |||||
atis76 | Adatlap | 412371 | 2009. augusztus 19. 16:10 | ![]() | |
Üdv Igen, de ha jól látom ez járda és nem úttest. Kötésben ha jól vágom nagyobb a teherbírása ezért használják ott ahol járművekkel közlekednek. Talán nem írok hülyeséget. Vájtszemüek majd kijavítanak. Attila | |||||
Szapi | Adatlap | 412370 | 2009. augusztus 19. 15:47 | ![]() | |
Hali Miller! Nem okoskodni akarok de nincs igazad. Ahogy a képeken is látszik van mikor "hálóban" rakják le a macskakövet és nem "kötésben". Pontosan úgy ahogy a burkoló lapoknál vagy a csempénél sem egyértelmű a lerakás módja. Üdv Szapi | |||||
Zoltán | Adatlap | 412369 | 2009. augusztus 19. 15:14 | ![]() | |
Szia Igen,az az érdekes,hogy a H58 is ugyanaz az US Interior Green,de teljessen más a színe.Nem kell félned tőle nem sárgásodik. Teljessen ugyanezt a színt fogod kapni fújás után,mint amit itt látsz a képen. | |||||
sdkfz | Adatlap | 412368 | 2009. augusztus 19. 13:56 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 412367 | 2009. augusztus 19. 12:55 | ![]() | |
18cmx25cm általában, és igen, kötésben vannak a kövek. Ez 1/72-ben 2,5mmx3.47mm. | |||||
Kferro | Adatlap | 412366 | 2009. augusztus 19. 12:53 | ![]() | |
Nekem koptatáshoz az ezüst toll vált be. Szép vékonyan lehet vele rajzolni, s szerintem élethű kopásokat lehet vele csinálni. | |||||
migi | Adatlap | 412365 | 2009. augusztus 19. 12:38 | ![]() | |
Lehet hogy csak a szemem csal de a kockakő nekem a 1/72 mérethez nagynak tűnik,tegyél rá figurát és ahoz viszonyitsd ,valamelyik oldalon irták mi a helyes méret . De amúgy szép munka , és ügyes az alap ötlet , | |||||
Joci16 | Adatlap | 412364 | 2009. augusztus 19. 12:03 | ![]() | |
Topy! Nem akarok beleokoskodni, de a US NAVY és a haditengerészet nem egy és ugyan az? Szerintem TE a USMCre gondoltál, már mint a tengerészgyalogságra. De lehet hogy én tévedek. Üdv. | |||||
Miller | Adatlap | 412363 | 2009. augusztus 19. 10:50 | ![]() | |
Hali Raffay007! Azt kell, hogy mondjam fejlődsz. De ha jobban megfigyelnéd a valós macskakövet akkor tudnád, hogy azt sosem rakják le így egymás mellé, hanem mindig van egy átfedés...mint a tégláknál a falban. A másik, hogy a szegélykő mellett eléggé elhanyagoltad a macskakövek kialakítását. És még olyan épületet se nagyon láttam ami szinte ráépült volna az útra. A bejárat sincs összhangban a járdával, mintha csak odarakták volna. Szerintem ne építs ilyen gyorsan, kicsit több odafigyeléssel ezek a hibák elkerülhetőek lennének. További jó makettezést! Miller | |||||
Raffay007 | Adatlap | 412362 | 2009. augusztus 19. 10:32 | ![]() | |
bikedoki | Adatlap | 412361 | 2009. augusztus 19. 06:53 | ![]() | |
Tomi! Én a kopásoknál nem ezüstöt használok, hanem világosszürkét (esetleg mehet bele egy kevés ezüst is), mert így kevésbé üt el az alapszíntől. Másrészt a tengeri sós levegő a fényes fém felületet mindenképpen bemattítaná. Az így kapott végeredmény: makettinfo.hu/index.php | |||||
Topy | Adatlap | 412360 | 2009. augusztus 19. 00:25 | ![]() | |
Igazság szerint a U.S.Navy gépei nem nagyon voltak kopottak. Az amcsik komolyan vették, hogy a fényes felületek csillogása jobban elárulja a gépet és szenvedélyesen festegettek. Viszont a haditengerészeti gépek erősen fakultak és sokszor látszik a sós víz nyoma is a gépeken. Sajnos ennyire sohasem voltak világosak, a kék elég sok feketét tartalmazott a kopott szín inkább szürkésebb mint világoskék. Persze valamennyi színen lehet vitatkozni, mert az alap színeket ugyan a gyárban festették fel, de ha javítani kelett az döntött, hogy a hajó raktára éppen hogyan volt ellátva. Az egyszínű (sötét)kék gépek 1944-től fényes festést kaptak, de pl. a szárnybelépőélek, a fülke előtti rész, a gerinc matt volt. Nyilván a fényes festés is gyorsan mattult az üzemeltetési körülmények miatt. Még talán annyit, hogy viszonylag ritka, hogy az egyszínű kék gépen fehér legyen a póttartály. Legalábbis nem "előírásszerű" :-) Üdv ... Topy | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 412359 | 2009. augusztus 18. 23:44 | ![]() | |
Szia! Én zsíroldót makettezésre még nem használtam, csak tűzhely tisztításra, stb. A műanyagot nem támadja meg. A SI-TI vel vannak tapasztalataim, az elég jól leszed mindenféle festéket mindenféle károsítás nélkül, és elég olcsón beszerezhető (kb 300 Ft). | |||||
sarkanyhuzo | Adatlap | 412358 | 2009. augusztus 18. 23:37 | ![]() | |
Hali! Ez a csodazsíroldó a gyantáról is lekapja a festéket (akril és olaj), az alapanyag károsodása nélkül? Köszi! Joe | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 412357 | 2009. augusztus 18. 23:24 | ![]() | |
Hideg zsíroldót szinte bármilyen boltban kapsz. Festék lemarásához viszont tudom ajánlani a SI-TI lefolyótisztítót is. | |||||
vlevi | Adatlap | 412356 | 2009. augusztus 18. 21:57 | ![]() | |
Nem tudom milyen lesz, de én a múltkor ilyen célre Gunze Hobby Color 58-t vettem. Remélem ez nem fog úgy sárgásodni. Ez is interior green, mint a Mr.Color 27. De van itthon a múlt évezredből Lifecolor interior green is, az sokkal világosabb, kábé Humbrol 78 :) Ha sárga kell (2.vh-s amcsi gépekhez), akkor viszont Model Master Zink Chromate. | |||||
borisz | Adatlap | 412355 | 2009. augusztus 18. 21:29 | ![]() | |
Zoltán | Adatlap | 412354 | 2009. augusztus 18. 20:34 | ![]() | |
Azért találtam el,mert minden amerikai gépemhez ezt a színt használom... És persze láttam a szélvédőnél az ecsetes pacsmagolást...Sajnos képtelenség ecsetelni csak fújni lehet a Mr.Colorokat. Én mindíg átködölök minden festeni kívánt alkatrészt feketével,erre fújom rá a 27-est. Így küszöbölöm ki ezt túlságossan sárgás rikító hatást. Sokkal zöldebb lesz így és lehet játszani a színekkel.Ha kevesebbet fújsz az adott helyre zöldebb marad,ha pedig többet akkor 1re jobban sárgásodik.Így saját izlésednek megfelelően állíthatod be a végső árnyalatot. | |||||
Tomi | Adatlap | 412353 | 2009. augusztus 18. 20:17 | ![]() | |
Marci! A kabinbelső szine: Gunze Mr. COLOR 27 Bár ha teheted kerüld el ezt a festéket, szinte sárga:S Én is csak azért ezt használtam, mert az Eduard ezt adta meg a kabin szinének, és miután megrendeltem jött a csapás és már nem akartam újabb gyártó után nézni és heteket várni:S | |||||
Tomi | Adatlap | 412352 | 2009. augusztus 18. 20:13 | ![]() | |
Zoltán! Tanácsodat megfogadom a koptatásal kapcsolatban, a kabin szinével kapcsolatban "pont a céltábla kötzepébe". Azért nem tűket használtam, mert ezek a csövek lukacsosak és ez nem tudtam megoldani a tűből:S | |||||
sdkfz | Adatlap | 412351 | 2009. augusztus 18. 19:57 | ![]() | |
Az enyém azért nem halad mert mindig féreteszem,bár mostmár tényleg be szeretném fejezni. Nem volt gondod a motor alatti légbeömlővel? | |||||
Zoltán | Adatlap | 412350 | 2009. augusztus 18. 19:10 | ![]() | |
köszi... | |||||
lucky | Adatlap | 412349 | 2009. augusztus 18. 18:30 | ![]() | |
Bármelyikben. | |||||
vlevi | Adatlap | 412348 | 2009. augusztus 18. 18:29 | ![]() | |
Én háztartási boltban vettem. A festéket tényleg megkapja nagyon hamar, viszont a harciasabb lakkot már nehezebben. Ráadásul van egy festékem, ami jóideig (1-2 hét) állt a lefolyótisztítóban, eredmény nélkül. Azt úgy láttam, ez sem kezdi ki :( | |||||
Zoltán | Adatlap | 412347 | 2009. augusztus 18. 18:04 | ![]() | |
Sziasztok Valamelyik gazdaságos áruházban lehet kapni ezeket a zsíroldókat ? | |||||
Marci7 | Adatlap | 412346 | 2009. augusztus 18. 16:36 | ![]() | |
Szia! Meg tudnád adni a kabin színének kódját? Gyönyörű gép! M7 | |||||
koviubi | Adatlap | 412345 | 2009. augusztus 18. 15:35 | ![]() | |
Szia Lompi! Köszönöm a tanácsod. Látom szakértője vagy a témának. Ígérem, a következő jeep-en el fogom hagyni a TP-s matricákat. További jó makettezést. | |||||
Zoltán | Adatlap | 412344 | 2009. augusztus 18. 15:24 | ![]() | |
Szia Nagyon tetszik a Hellcat,csak néhány apróság. Szerintem 1 ilyen jól megépített gépbe vétek volt beletenned a gyárilag adott "kihegyezett valamiket" amik a puskacsövek akartak lenni.Szerintem még most sincs késő kicserélni 6 db in.tűre.nekem kicsit élénknek tűnik a kabinbelső színe. Milyen színt használtál hozzá? Ha tippelnem kéne MR Color 27. És szerintem a kék is lehetett volna kicsit sötétebb. Remélem nem veszed kötekedésnek. Amúgy tényleg nagyon tetszik.Nálam is itt pihen a szekrényben,építésre vár. Jut eszembe koptatás: próbáld meg egyszer,hogy aláfújsz fémszínnel és a fedőszínt "visszatépkeded" vagy óvatossan visszakapargatod. Én a legutóbbi gépemnél így tettem (Corsair) és elég meggyőző lett a végeredmény. | |||||
Ram | Adatlap | 412343 | 2009. augusztus 18. 14:32 | ![]() | |
Hujbi, i.csab, köszi! :) se nem Italeri, se nem Zvezda, hanem a Tamiya hetvenes években kiadott M13/40-ének felújított változata, néhány vadonatúj öntőkerettel, de sok elem még ugyanaz, mint harmincnéhány éve. Plusz esztergált lövegcső, szintén a doboz tartozéka. A luckyról rendelve tavaly ősszel valami háromezer néhányszáz forint volt, ami igen baráti volt ahhoz, hogy ne álljak ellen a kísértésnek :) | |||||
ltom74 | Adatlap | 412342 | 2009. augusztus 18. 14:12 | ![]() | |
Tok jo lett a golya azt hittem 48-as tamiya. Grat! | |||||
Lompi | Adatlap | 412341 | 2009. augusztus 18. 14:11 | ![]() | |
Szia Koviubi! Én azt mondom belefér! Annyi féle képpen variálták a feliratokat a harctéren, eltérően az előírástól, hogy belefér. Annyit fűznék a dologhoz, hogy a keréknyomás jelzés nagyon ritkán fordult elő az amcsi használatú jeepeken.Gyakrabban a háború legvégén (1945) kibocsátottakra lett felfestve. Van olyan kép ahol az első kerék dob belső falán van feltüntetve a nyomás érték!. A brit használatban lévőkön ott gyakoribb volt. Úgy hogy a következő jeepeden akár el is hagyhatod. Üdv, Lompi | |||||
i.csab | Adatlap | 412340 | 2009. augusztus 18. 14:01 | ![]() | |
uhh nekem is tetszik nagyon...szép munka! Ez Italeri vagy Zvezda dobozból "került elő"? | |||||
HUJBI | Adatlap | 412339 | 2009. augusztus 18. 12:50 | ![]() | |
nagyon. nagyit nem ismerem. | |||||
HUJBI | Adatlap | 412338 | 2009. augusztus 18. 12:50 | ![]() | |
nagyin tetszik, különösen a dob és az ásó. | |||||
koviubi | Adatlap | 412337 | 2009. augusztus 18. 10:35 | ![]() | |
T. Lompi! köszi az észrevételeket. Bevallom, a keréknyomás jelzés helyét önkényesen választottam. Az első kerekekhez pedig fel sem raktam. Ha tapasztalataim helyesek ilyen információkat a kerékjárat főlé szoktak tenni. Direkt nem akartam hátul a "fehér csillag" mellé tenni szerintem hülyén nézett volna ki. Első keréknél pedig nagyon kicsi volt a hely. köszi a linket. | |||||
koviubi | Adatlap | 412336 | 2009. augusztus 18. 10:24 | ![]() | |
T. Vidgul! köszi. A macskakő hungarocell, tempera, pasztellkréta segítségével készült. A járda kartonpapír, a téglákat hungarocell és tempera kettőse alkotja.Az elkészítés pontos menetét Adóba László: Készítsünk diórámát c. könyve alapján csináltam. Ha nem haragszol az elkészítés pontos menetét nem írom le, úgy érzem ez inkorrekt volna a szerzővel szemben. A járdán lévő fatörmelék és a láda balsafából készült. A ládánál elsőként kartonpapírból egy "magot" csináltam, erre ragasztottam a fát. Megértésed köszönöm. | |||||
joozsyka | Adatlap | 412335 | 2009. augusztus 18. 09:52 | ![]() | |
Tomi | Adatlap | 412334 | 2009. augusztus 18. 09:31 | ![]() | |
Köszi, A paca formájú kopás valószinű hogy az miatt van, hogy nem használtam elég vékony ecsetet (00). Lehet hogy kellett volna 000, 0000-ás ecset? | |||||
Kferro | Adatlap | 412333 | 2009. augusztus 18. 09:10 | ![]() | |
Nem építő kritika: nagyon szép! :) Nagyon tetszik a Hellcat-ed! Egyedül nekem a kopásokkal van bajom, azok nem túl élethűek, de mivel én is hasonlóakat csináltam a legutóbbi makketteimen, nem kritizállak. :) Egyébiránt szép, tiszta munka. | |||||
Tomi | Adatlap | 412332 | 2009. augusztus 18. 09:05 | ![]() | |
Ram | Adatlap | 412331 | 2009. augusztus 18. 08:25 | ![]() | |
Lompi | Adatlap | 412330 | 2009. augusztus 17. 23:33 | ![]() | |
Szép, nekem tetszik! A kerék nyomás jelzést azt láttad vmelyik korabeli képen, hogy oda tetted? Ha nem haragszol, csak egy apróság, a BO lámpa védőt és a hátsó ütközőket én elvékonyítottam volna. Még egyszer gratu! Üdv, Lompi www.ww2jeep.gportal.hu/gindex.php | |||||
borisz | Adatlap | 412329 | 2009. augusztus 17. 22:04 | ![]() | |
Nekem volt dolgom ezzel a repülővel. Kb két hétig. Több, mint egy éve, azóta is a legjobban sikerült makettem. Sajna megviselte a sok utazás.. | |||||
Vidgul | Adatlap | 412328 | 2009. augusztus 17. 20:55 | ![]() | |
Szia! Nagyon szép az alap, főleg a macskakő zseniális. Ha majd kész lesz minden írj egy cikket kérlek melyben a macskaköves út elkészítését aprólékosan kivesézed. A Jeep pedig (véleményem szerint) még elbírna egy kis koszolást vagy ha még nem fejezted be akkor nem szóltam. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |