/ Fórumok /

Mi készül éppen?

Átfutottam a topikokat, ilyet nem nagyon találtam. Kinek éppen mi készül? H a valaki veszi a fáradságot, pár fényképpel összefoglalhatja éppen mit csinál/hogyan csinálja! Szerintem sok embernek tanulságos.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736., 737., 738., 739., 740.,
741., 742., 743., 744., 745., 746., 747., 748., 749., 750.
Zoltán 412571 2009. augusztus 31. 20:21
Válasz erre
Gyurma 412570 2009. augusztus 31. 20:16
Válasz erre
HPIM1780
HPIM1780
HPIM1782
HPIM1782

üdv!
egy dióhoz készült el eme figura. Mi a véleményetek róla?
előre is köszönöm!
Lompi 412569 2009. augusztus 31. 18:50
Válasz erre
Hk
Hk
Truck
Truck
Truck2
Truck2
Truck3
Truck3
Truck4
Truck4
Truck5
Truck5
Truck6
Truck6
Truck7
Truck7
Truck8
Truck8
Truck9
Truck9
Truck10
Truck10
gerrycan
gerrycan

Tettem fel képeket sivatagi roncsokról a galériába egy hk, Chevy és egy kis teherautó.
www.makettinfo.hu/forum/gallery_edit.php
Lompi
andorka 412568 2009. augusztus 31. 18:25
Válasz erre
Ez pont jó referencia, ha valaki 60 éve a sivatagban rozsdásodó jármű makettjét akarja elkészíteni.
Hawk 412567 2009. augusztus 31. 17:14
Válasz erre
szerintem mind két kalóz igényes szép munka lett...:)
Lompi 412565 2009. augusztus 31. 16:44
Válasz erre
Én csak azt tudom hozzáfűzni a sivatagi vitához, hogy a Líbiai sivatagban találtak LRDG (jeepet és Chevy-t). Tanulmányozzátok a festéshez.
www.afrika-korps.co.uk/forum/viewtopic.php
www.afrika-korps.co.uk/forum/viewtopic.php

www.afrika-korps.co.uk/forum/viewtopic.php

Tibor
halaci 412564 2009. augusztus 31. 15:55
Válasz erre
Ha nem "sivatagról" beszélünk, hanem konkrét helyről, akkor egyszerűbb a válasz. Az II. vh. egyiptomi-líbiai-tunéziai harcainak jelentős része a part menti 30-40 km-es sávon belül folyt. Itt a tenger felől fújó szél hozta a sós párát, ami éjszaka lecsapódott és elég alaposan meg tudta támadni a nem festett felületet. Viszont: pont ezen a hadszíntéren a járművek tényleg csak hónapokig éltek, ennyi idő pedig kevés a használat közbeni komolyabb rozsdásodáshoz. Egy elhagyott, akár csak néhány hónapja álló járműnél már valamivel elképzelhetőbb.
Gyurma 412562 2009. augusztus 31. 14:28
Válasz erre
Üdv!
A sivatagban nappal 50 fok körül mozog a hőmérséklet, éjjel gyorsan lemegy akár -egynéhány fokig is.
Hajnalban van egy kevés pára, de utána megindul a gyors felmelegedés.
Amon 412560 2009. augusztus 31. 13:33
Válasz erre
A hőmérséklet ingadozástól nappal 50fok északa meg 10.
A kicsapódó pára stb.
Autót meg harcjármávet ne nagyon hasolíts össze.
Más a felhasználásuk.
Meg a festékek is fejlődtek az utobbi időbe. Nem is kicsit.
A lánctalpon max a testre felfüggesztett tudott "rozsdásodni".
Meg milyen volt a karbantartás
Muzzy 412559 2009. augusztus 31. 13:21
Válasz erre
Amon!
Elnézést, de a sivatagban hol van annyi víz, hogy rozsda képződjön? Igaz, hogy a rozsda oxidációs folyamat eredménye (légkörben lévő oxigén), de kell hozzá egy kis nedvesség is.
Voltam Kairóban pár évvel ezelőtt, 30-40 éves autók viszonylag igen kevés rozsdával rohangáltak.
A lánctalp rozsdásodásával sem értek nagyon egyet, mert a terhelés miatt elég masszívnak készült, ezért max vakrozsda keletkezhetett rajta, ami menet közben lekopott róla. Ha jól tudom a szovjetek a T-34-eseken a lánctalpat 500 km-énk cserélték, és igen sokat próbáloztak, hogy elérjék az 1000 kilómétert. Lehet, hogy a németeknél tovább élt a lánctalp, mert már 50-60 km-es szállítást is vasúton végeztek, nem saját lábán mozgatták a karckocsikat.
Muzzy
Amon 412558 2009. augusztus 31. 12:46
Válasz erre
Jogos.
Azért írtam, hogy környezettől függ csak elfelejtettem kiegészíteni.
Lehet találni a neten szép képeket amin még a szeszámok is alig látszanak.
Ram 412557 2009. augusztus 31. 12:42
Válasz erre
"inkább kosz van" ... viszont az rengeteg és bőven és nem csak az alsó fertályán a járműveknek (amit leginkább ábrázolni szokás) :) néhány színes képet elég megnézni a második világháború idejéből, és máris az lesz a következő téma, hogy egy maketten mennyire érdemes reálisan ábrázolni a koszolódás mértékét, mert ha így teszünk, akkor hiába dolgoztunk a festéssel, semmi sem látszik majd a szutyoktól :)
Amon 412556 2009. augusztus 31. 12:30
Válasz erre
A rozdásodás kényes dolog valamilyen szinten.
Illetve környezettől függ.
Pl amit kiástak t-34est 50 évig a vizben feküdt és mikor kihozták zéró rozsda a festés épp volt német keresztel.
De sivatagi részen a homok szépe csiszolja festést és a nagy hőingadozás is besegít ott szépen rozsdásodnak az elhagyott dolok, meg az épek is.
Ha meg valami kiégett, felrobbant ott erősen rozsdásodhat minden.
A tankok inkább csak kopnak mint erősen korrodálódnának. Ahol megtud maradni a víz ott is inkább kosz van. Illetve a teknő részen egyébb sérült felületeken vakrozsda.
Tibcsi 412555 2009. augusztus 31. 12:19
Válasz erre
Szia,

Az "Égbolt meghódítói" topikban már szóba került ez a makett. Ott elolvashatod, hogy Ákos merített ötletet tőle. Ez persze semmit nem von le a munkája értékéből. :)
bikedoki 412553 2009. augusztus 31. 12:17
Válasz erre
Sziasztok!

Valaki, szerintem felhasználta az Ákos Corsair-es ötletét (remélem nem fordítva történt):
www.modellversium.de/galerie/9-flugzeuge-militaer-bis-1949/4792-chance-vought-f4u-1a-corsair-tamiya.html
marci 412552 2009. augusztus 30. 23:06
Válasz erre
Igen a kipufogó dob lemez és a hő miatt gyorsabban korrodál. Pontosítanék a megfogalmazáson. Ott ahol nagy hőhatás van egy harcjárműn és nem esik útba a felmászó, felkapaszkodó katonáknak előfordulhatott rozsdásodás kis mértékben. A szállítójárművek hiánya miatt szinte mindig utaztak katonák felkapaszkodva. A háború végefele pedig szinte midig. A hosszabb egyhelybentartózkodás esetén pedig állandóan csúsztak másztak rajt a katonák álcázás közben. Ezért nem életszerű a túzott rozsda, pedig nekem is tetszik:))
Atesz 412551 2009. augusztus 30. 20:29
Válasz erre
Próba_1
Próba_1
Próba_2
Próba_2

Lassan készülget a Neoplan.
HUJBI 412550 2009. augusztus 30. 19:42
Válasz erre
a kipufogódob pedig három hét alatt berozsdásodott, mert napi huszonnégy órát járt a motor. :)
SSgt_Chris 412548 2009. augusztus 30. 18:51
Válasz erre
Akkor, ha szigorúan vesszük amit mondassz, gyakorlatilag nem is lehetne rozsdás WW2-es harcjárműveket készíteni, hiszen az egész "csak" 6 évig tartott, és a legtöbb harcjármű nem hiszem, hogy megérte az első, vagy második "szülinapját"... Gondos karbantartás mellett sem...
Nah mindegy. Változtatni ezen már nem akarok.
Jimbobá 412547 2009. augusztus 30. 15:01
Válasz erre
DSCF0761
DSCF0761
DSCF0762
DSCF0762

Nálam ez a Trumpeter M1A1HA Abrams készülget, 1/35-ben.
Elég gyenge készlet, meg igazából kipróbálni szeretnék rajta ezt-azt, szóval csak úgy összedobtam.

Tereptarka lesz, hogy megtörjem a homokszín egyeduralmát. Még csak az alapozó/hibaelőhozó réteg van fent, amit itt-ott már megcsiszoltam.

Üdv!
marci 412546 2009. augusztus 30. 11:49
Válasz erre
Jól néz ki csak nem valóságos. Az acél sok év után korrodál. Ha egy acéldarabot félévre vízbe raksz az még csak piros lesz ami símán rongyal is letörölhető. Ráadásul holyagosan rohad a képen, úgy meg csak a lemez szokott. A németek a működőképes harcjárműveket az évszakoknak megfelelően álcázófestéssel látták el párhavonta.
Mty0018 412545 2009. augusztus 29. 22:16
Válasz erre
balaton 412544 2009. augusztus 29. 22:07
Válasz erre
Ádám911 412543 2009. augusztus 29. 22:05
Válasz erre
GRIFX!

Köszönöm hogy leírtad az észrevételeidet. És mindenki másnak is. Most már tudom mik a hibáim és kitudom javítani őket:) igen a lövedékre sikerült egy paca miközben festegettem. Ezt már sikeresen kijavítottam. jelenleg a külső hibák javításán dolgozok. Mondjuk én az elején úgy szerettem volna megcsinálni hogy a tank épségben van. ( Bár akkor nem kellett volna a belsejébe koptatásokat csinálni) :) Na mind1 szóval változtatok ezen egy kicsit.
Mty0018 412542 2009. augusztus 29. 21:02
Válasz erre
Értem.Holnapod van(a termékek miatt)?
balaton 412541 2009. augusztus 29. 20:59
Válasz erre
Nálam :)
balatonmodell@gmail.com
Trakik: MTZ-ügyben Slypi a specialista, reméljük készít majd egy újat, ami már gyártható lesz.
Jakesz 412540 2009. augusztus 29. 20:54
Válasz erre
Igen,Trumpeter.A koszolás,sarazás,rozsdásítás nagy része még hátra van,mert még egy-két kissebb darabot fel kell raknom a tankra,mint pl:vissz.pill.tükör.A géppuska színét a Tamya gun metál X-10-es adja.Mindenképpen koszolni,sarazni,rozsdásítani fogom a lánctalpat is.A képeket egy világoskék papír terítőn készítettem,de a fényviszonyok azok nem voltak a legjobbak,ezért ilyen a képek minősége.Azért köszönöm az észrevételt.
Mty0018 412539 2009. augusztus 29. 20:53
Válasz erre
Köszönöm!És a Balaton modell termékeket hol lehet megvenni?
Különben az elkövetkező 2-3 évbe MTZ-re vagy Zetor-ra lehet számítani?
balaton 412538 2009. augusztus 29. 20:45
Válasz erre
Sziasztok!

sdsdaf!
Már minden kész van, csak festeni kell és persze önteni :) Kapható lesz jövő héttől.

Mty0018!
A 2S3 Akácija szovjet fejlesztés a 70-es évek elejéről. A makett pedig az én fejlesztésem :) A magyar honvédség is használta.
Mty0018 412537 2009. augusztus 29. 20:24
Válasz erre
Szeretem az olyanokat:)Én is tervezek 1 magyar nehéz harckocsit WW2-(még csak fejben)
SSgt_Chris 412536 2009. augusztus 29. 20:24
Válasz erre
Hát nem tudom...persze van benne igazság amit mondassz, de ha belegondolok, hogy a kiállított tank nem mozog, nem karcolódnak ágak az oldalához mozgás közben, vagy álcázáskor, nem izeg-mozog az egész szerkezet minden eresztékében, nem ütődnek repeszek az oldalához mondjuk harc közben, nem mászik a személyzet fel-le naponta többször, nem málházzák és emelgetnek rajta muníciós ládákat, nem fröcsög rá a sár a víz mozgás közben. Ez azért hamarabb kikezdi szerintem, mint egy emelvényen állva... A harctéri javításkor valószínűleg nem a festés igazítása volt a prioritás! Ha meg mégis, akkor az gyengébb minőségű volt, mint az eredeti, így kevésbé tartósabb is.
Amúgy igazat adok, de mivel nem egy konkrét járműről készült, így szerintem még belefér. Amúgy mintaként ez adta az ötletet: www.planetarmor.com/forums/showthread.php
Ja és még jön rá pigment!
Donor 412535 2009. augusztus 29. 20:19
Válasz erre
Jimbobá 412534 2009. augusztus 29. 18:30
Válasz erre
Szia!
Trumpeter? Nagyon szerettem azt a készletet, jó kis dög építhető belőle. Szép lett a tiéd is. Nem a legjobbak a képek, de szerintem a géppuska túl fémes lett. Meg talán a lánctalp is.

Üdv!
Jakesz 412533 2009. augusztus 29. 18:01
Válasz erre
3
3
4
4
5
5
6
6

Ezek a képek vannak még.
Laac 412532 2009. augusztus 29. 17:59
Válasz erre
Jakesz 412531 2009. augusztus 29. 17:47
Válasz erre
Egyenlőre ennyit a Challengerről,de most már kíváncsi lennék a véleményetekre.
Jakesz 412530 2009. augusztus 29. 17:40
Válasz erre
Sikerült,végre.Mindjárt rakok fel még egy párat.
Jakesz 412529 2009. augusztus 29. 17:39
Válasz erre
Challenger II
Challenger II
2
2

Sziasztok!
Szeretnék feltenni egy pár képet a most készülő tankomról,de sehogy sem sikerül.Nem tudjátok,hogy mi lehet ennek az oka?
Muzzy 412528 2009. augusztus 29. 17:31
Válasz erre
MTY0018!
Balaton mester saját fejlesztése! :)
Muzzy
Mty0018 412527 2009. augusztus 29. 17:29
Válasz erre
Szia Balaton!
Az a helyzet hogy én egy ideig nem voltam gépközelben és nem tudtam nézni ezt az oldalt.
Ezért ennek a gépnek "BEMUTATÁSÁROL" is lemaradtam.
Ha szabad tudnom ez milyen fejlesztésű gép?
sdsdaf 412526 2009. augusztus 29. 17:22
Válasz erre
Nagyon tetszik! Hadd gratuláljak! Még mi van hátra? (a lánctalpakon kívül) Börzéken kapható lesz?
balaton 412525 2009. augusztus 29. 17:15
Válasz erre
2s3-03
2s3-03

Üdv.!

Próbaképp összeraktam a készülő Akáciját.
marci 412524 2009. augusztus 29. 16:33
Válasz erre
A kivitelezés első osztályú csak nem életszerű a makett. Ezek a harckocsik nem értek meg általában 1-2 hónapnál többet kivétel a kiképzésre otthon fogottakat. Ilyen szintű rozsdásodás sok évi kint állás után lehetséges. Az acél nem gyorsan korrodál! Egy t-34-es van kitéve itt nálunk amit 10-éve állítottak ki és még vakfolt sincs rajt.Harci körülmények között pedig a megmaradt harcjárműveket,kivonták feljavításra párhavonta a frontvonalak mögötti szerelőbázisokra.
GRIFX 412523 2009. augusztus 29. 13:17
Válasz erre
De úgy ahogy Ádám911 tiger-lövedékein hogy egy paca úgy nem :) 100%
Muzzy 412522 2009. augusztus 29. 12:58
Válasz erre
Grifx!
Csak csendben jelzem meg, a németek nem csak rézből készíették a lövedékek hüvelyét, mert nem volt elég alapanyaguk,fejlett mélyhúzási technikájuk révén nem csak puha fémeket használtak, hanem acélt is, tehát a fémes szürke szíín igen is hihető.
Muzzy
GRIFX 412521 2009. augusztus 29. 10:23
Válasz erre
Nos ez a zene az Ellenség a kapukán „c”. filmből való.
Nekem a szám /downtown sniper/ néven van meg.
GRIFX 412519 2009. augusztus 28. 21:50
Válasz erre
Amon 412518 2009. augusztus 28. 21:48
Válasz erre
Szia Grifx!

Jó a honlapod! Külön örülök hogy a videók egy helyen vannak mindig tanulok belőle.
GRIFX 412517 2009. augusztus 28. 21:39
Válasz erre
Nos rendben igazad vanJ
Első tipp: Mielőtt nekiállsz építeni, festeni egy makettet előtte néz utána, pl. hol harcolt, milyen festése volt. Stb.
Mivel ecsettel festesz, ne úgy fesd a makettet, hogy összerakod, mert úgy sok helyen lehetetlenné válik a festés. Mint pl. a hátsó kipuffanóknál.
Minden alkatrészt csiszolj, ahol sorjás, vagy esetleg tüskenyom van rajta vagy beszívódás akkor tömíteni és csiszolni.
A makettezés nem a gyorsaságon múlik.
A görgőket is le lehet nyugodtan szépen festeni felrakás előtt külön-külön.
A hátsó sárhányóknál lehet látni, hogy a festés túl vékony nem fed rendesen ecsetes festésnél érdemes jól higított festéket felvinni megvárva a száradás időt, és ezt többször ismételni ameddig jó nem lesz. A festék hígítására mindig óda kell figyelni az se jó ha sűrű mert csíkos lesz a felület.
Picit a belsőről – A tank belseje nem ilyen fehér, hanem elefántcsont színű. Esetleg folyasd be művészi olajfestékkel.
A lövedékeknek is utána kell nézni, hogy az adott típushoz milyeneket használtak és annak megfelelően kell festeni a hüvelyt és a magot.(Nálad észrevettem hogy szürke festék is van réz hüvelyen.)
A tank peremei/élei sok helyen visszakoptak a fémig vagy lejött a festék, amikkor nekiment valaminek stb… Ezt úgynevezett szárazecsetelős módszerrel tudod elérni, ami annyit tesz, hogy az ecseten lévő festéket egy WC-papírba vagy egy zsepibe letörlőd és a peremeket szépen kihúzód de ezt nem csak fémes színekkel kell, néz maketteket, és látni fogod.
Miután a makettnek van egy színe a végleges, akkor lehet befolyatásokat csinálni ,filterezést, szárazecsetelést stb.
Befolyatás (röviden): A makett festéke jól felhígítod, és szinte rá itatod a makettre.
Majd a felesleget finoman felitatod fülpiszkálóval, de óvatosan, mert könnyen felszedheted a festéket durva mozdulatokkal. Ennek a folyamatnak az a lényege, hogy a mélyedésekbe befolyjon a festék és kiemelje azokat.
Filterezés. Művészi olajfestékkel kel csinálni a makett színétől függően (Lásd a F.A.Q videó-ba vagy az F.A.Q könyvbe. Ezek letölthetők a farpost-ról)
Ezt inkább nem írom le mert nagyon hosszú utána lehet nézegetni hamar találsz róla infót.
Az olajfesték hígításáról se tudok írni mert elég sokan más és mást használnak pl. terpentin,H100 hígító stb.

A lánctalpat álltalába én feketére szoktam festeni majd a fémes szárazecsetelős módszert itt is, alkalmazom (a peremek kiemelésére még grafit ceruzát is lehet használni, ami fémes színt ad.)
A mélyedésekbe befolyatás a járműtől függ a befolyatás színe pl. a bevetés helyének idójárása menyire szeretnék lestrapál állapotba csinálni stb.
A maketteket koszolni, porolni, sarazni is szoktuk ez ismét a „dioráma „ (környezettől) függ .
A porozásra álltalába lereszelt paszellakrétát szoktam használni de vannak különböző pigmentek is.
Az a pasztell reszeléket finoman ecsettel eldolgozom, de a porozás előtt fotókat nézek hogy hól volt poros álltalába stb. (ezt a sarazásnál -is nézni kell …) a port lakkal rögzítem.
A sarazást és a többit megtalálod a makettinfon sok fórumba volt róla már szó.

Itt a www.grifx.mlap.hu oldalon a videókba láthatod a fent leírtakat.

Remélem segítettem én ennyit, tudok elsőre mondani de még rengeteg dolog van de könyvet nem akarok írni J Néz utána a dolgoknak és kérdezz.
proo0 412516 2009. augusztus 28. 21:27
Válasz erre
ha még nincs vegyél tömítőt pl.:revellt,próbálj meg sokkal precízebben ragasztani,elösször száraz próbát csinálsz(ragasztó nélkül összeilleszted a ragasztani kívánt alkatrészeket)hogy lásd a hibákat,ha nem megy az ecsettel festés vegyél egy alap retust,ha ecsettel dolgozol akkor sokkal jobban higítsd a festéket,használj revell olajfestéket és állati szőrű ecsetet.Én elöbb utána néztem volna mindennek(festési,ragasztási teknikák,aztán amit építessz arrol is keresel pár képet,festési variációkat)nem egyből egy drága kittel kezdtem volna a másik meg hogy ne egy nap alatt akarj mindent befejezni ez a hobbi nem arról szól.Sok sikert.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736., 737., 738., 739., 740.,
741., 742., 743., 744., 745., 746., 747., 748., 749., 750.