<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Zoltán | Adatlap | 412571 | 2009. augusztus 31. 20:21 | ||
Nekem tetszik ! Előzmény: (412570) Gyurma 2009. augusztus 31. 20:16 | |||||
Gyurma | Adatlap | 412570 | 2009. augusztus 31. 20:16 | ||
Lompi | Adatlap | 412569 | 2009. augusztus 31. 18:50 | ||
Tettem fel képeket sivatagi roncsokról a galériába egy hk, Chevy és egy kis teherautó. www.makettinfo.hu/forum/gallery_edit.php Lompi | |||||
andorka | Adatlap | 412568 | 2009. augusztus 31. 18:25 | ||
Ez pont jó referencia, ha valaki 60 éve a sivatagban rozsdásodó jármű makettjét akarja elkészíteni. | |||||
Hawk | Adatlap | 412567 | 2009. augusztus 31. 17:14 | ||
szerintem mind két kalóz igényes szép munka lett...:) | |||||
Lompi | Adatlap | 412565 | 2009. augusztus 31. 16:44 | ||
Én csak azt tudom hozzáfűzni a sivatagi vitához, hogy a Líbiai sivatagban találtak LRDG (jeepet és Chevy-t). Tanulmányozzátok a festéshez. www.afrika-korps.co.uk/forum/viewtopic.php www.afrika-korps.co.uk/forum/viewtopic.php www.afrika-korps.co.uk/forum/viewtopic.php Tibor | |||||
halaci | Adatlap | 412564 | 2009. augusztus 31. 15:55 | ||
Ha nem "sivatagról" beszélünk, hanem konkrét helyről, akkor egyszerűbb a válasz. Az II. vh. egyiptomi-líbiai-tunéziai harcainak jelentős része a part menti 30-40 km-es sávon belül folyt. Itt a tenger felől fújó szél hozta a sós párát, ami éjszaka lecsapódott és elég alaposan meg tudta támadni a nem festett felületet. Viszont: pont ezen a hadszíntéren a járművek tényleg csak hónapokig éltek, ennyi idő pedig kevés a használat közbeni komolyabb rozsdásodáshoz. Egy elhagyott, akár csak néhány hónapja álló járműnél már valamivel elképzelhetőbb. | |||||
Gyurma | Adatlap | 412562 | 2009. augusztus 31. 14:28 | ||
Üdv! A sivatagban nappal 50 fok körül mozog a hőmérséklet, éjjel gyorsan lemegy akár -egynéhány fokig is. Hajnalban van egy kevés pára, de utána megindul a gyors felmelegedés. | |||||
Amon | Adatlap | 412560 | 2009. augusztus 31. 13:33 | ||
A hőmérséklet ingadozástól nappal 50fok északa meg 10. A kicsapódó pára stb. Autót meg harcjármávet ne nagyon hasolíts össze. Más a felhasználásuk. Meg a festékek is fejlődtek az utobbi időbe. Nem is kicsit. A lánctalpon max a testre felfüggesztett tudott "rozsdásodni". Meg milyen volt a karbantartás | |||||
Muzzy | Adatlap | 412559 | 2009. augusztus 31. 13:21 | ||
Amon! Elnézést, de a sivatagban hol van annyi víz, hogy rozsda képződjön? Igaz, hogy a rozsda oxidációs folyamat eredménye (légkörben lévő oxigén), de kell hozzá egy kis nedvesség is. Voltam Kairóban pár évvel ezelőtt, 30-40 éves autók viszonylag igen kevés rozsdával rohangáltak. A lánctalp rozsdásodásával sem értek nagyon egyet, mert a terhelés miatt elég masszívnak készült, ezért max vakrozsda keletkezhetett rajta, ami menet közben lekopott róla. Ha jól tudom a szovjetek a T-34-eseken a lánctalpat 500 km-énk cserélték, és igen sokat próbáloztak, hogy elérjék az 1000 kilómétert. Lehet, hogy a németeknél tovább élt a lánctalp, mert már 50-60 km-es szállítást is vasúton végeztek, nem saját lábán mozgatták a karckocsikat. Muzzy | |||||
Amon | Adatlap | 412558 | 2009. augusztus 31. 12:46 | ||
Jogos. Azért írtam, hogy környezettől függ csak elfelejtettem kiegészíteni. Lehet találni a neten szép képeket amin még a szeszámok is alig látszanak. | |||||
Ram | Adatlap | 412557 | 2009. augusztus 31. 12:42 | ||
"inkább kosz van" ... viszont az rengeteg és bőven és nem csak az alsó fertályán a járműveknek (amit leginkább ábrázolni szokás) :) néhány színes képet elég megnézni a második világháború idejéből, és máris az lesz a következő téma, hogy egy maketten mennyire érdemes reálisan ábrázolni a koszolódás mértékét, mert ha így teszünk, akkor hiába dolgoztunk a festéssel, semmi sem látszik majd a szutyoktól :) | |||||
Amon | Adatlap | 412556 | 2009. augusztus 31. 12:30 | ||
A rozdásodás kényes dolog valamilyen szinten. Illetve környezettől függ. Pl amit kiástak t-34est 50 évig a vizben feküdt és mikor kihozták zéró rozsda a festés épp volt német keresztel. De sivatagi részen a homok szépe csiszolja festést és a nagy hőingadozás is besegít ott szépen rozsdásodnak az elhagyott dolok, meg az épek is. Ha meg valami kiégett, felrobbant ott erősen rozsdásodhat minden. A tankok inkább csak kopnak mint erősen korrodálódnának. Ahol megtud maradni a víz ott is inkább kosz van. Illetve a teknő részen egyébb sérült felületeken vakrozsda. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 412555 | 2009. augusztus 31. 12:19 | ||
Szia, Az "Égbolt meghódítói" topikban már szóba került ez a makett. Ott elolvashatod, hogy Ákos merített ötletet tőle. Ez persze semmit nem von le a munkája értékéből. :) | |||||
bikedoki | Adatlap | 412553 | 2009. augusztus 31. 12:17 | ||
Sziasztok! Valaki, szerintem felhasználta az Ákos Corsair-es ötletét (remélem nem fordítva történt): www.modellversium.de/galerie/9-flugzeuge-militaer-bis-1949/4792-chance-vought-f4u-1a-corsair-tamiya.html | |||||
marci | Adatlap | 412552 | 2009. augusztus 30. 23:06 | ||
Igen a kipufogó dob lemez és a hő miatt gyorsabban korrodál. Pontosítanék a megfogalmazáson. Ott ahol nagy hőhatás van egy harcjárműn és nem esik útba a felmászó, felkapaszkodó katonáknak előfordulhatott rozsdásodás kis mértékben. A szállítójárművek hiánya miatt szinte mindig utaztak katonák felkapaszkodva. A háború végefele pedig szinte midig. A hosszabb egyhelybentartózkodás esetén pedig állandóan csúsztak másztak rajt a katonák álcázás közben. Ezért nem életszerű a túzott rozsda, pedig nekem is tetszik:)) | |||||
Atesz | Adatlap | 412551 | 2009. augusztus 30. 20:29 | ||
HUJBI | Adatlap | 412550 | 2009. augusztus 30. 19:42 | ||
a kipufogódob pedig három hét alatt berozsdásodott, mert napi huszonnégy órát járt a motor. :) | |||||
SSgt_Chris | Adatlap | 412548 | 2009. augusztus 30. 18:51 | ||
Akkor, ha szigorúan vesszük amit mondassz, gyakorlatilag nem is lehetne rozsdás WW2-es harcjárműveket készíteni, hiszen az egész "csak" 6 évig tartott, és a legtöbb harcjármű nem hiszem, hogy megérte az első, vagy második "szülinapját"... Gondos karbantartás mellett sem... Nah mindegy. Változtatni ezen már nem akarok. | |||||
Jimbobá | Adatlap | 412547 | 2009. augusztus 30. 15:01 | ||
Nálam ez a Trumpeter M1A1HA Abrams készülget, 1/35-ben. Elég gyenge készlet, meg igazából kipróbálni szeretnék rajta ezt-azt, szóval csak úgy összedobtam. Tereptarka lesz, hogy megtörjem a homokszín egyeduralmát. Még csak az alapozó/hibaelőhozó réteg van fent, amit itt-ott már megcsiszoltam. Üdv! | |||||
marci | Adatlap | 412546 | 2009. augusztus 30. 11:49 | ||
Jól néz ki csak nem valóságos. Az acél sok év után korrodál. Ha egy acéldarabot félévre vízbe raksz az még csak piros lesz ami símán rongyal is letörölhető. Ráadásul holyagosan rohad a képen, úgy meg csak a lemez szokott. A németek a működőképes harcjárműveket az évszakoknak megfelelően álcázófestéssel látták el párhavonta. | |||||
Mty0018 | Adatlap | 412545 | 2009. augusztus 29. 22:16 | ||
balaton | Adatlap | 412544 | 2009. augusztus 29. 22:07 | ||
Ádám911 | Adatlap | 412543 | 2009. augusztus 29. 22:05 | ||
GRIFX! Köszönöm hogy leírtad az észrevételeidet. És mindenki másnak is. Most már tudom mik a hibáim és kitudom javítani őket:) igen a lövedékre sikerült egy paca miközben festegettem. Ezt már sikeresen kijavítottam. jelenleg a külső hibák javításán dolgozok. Mondjuk én az elején úgy szerettem volna megcsinálni hogy a tank épségben van. ( Bár akkor nem kellett volna a belsejébe koptatásokat csinálni) :) Na mind1 szóval változtatok ezen egy kicsit. | |||||
Mty0018 | Adatlap | 412542 | 2009. augusztus 29. 21:02 | ||
Értem.Holnapod van(a termékek miatt)? | |||||
balaton | Adatlap | 412541 | 2009. augusztus 29. 20:59 | ||
Nálam :) balatonmodell@gmail.com Trakik: MTZ-ügyben Slypi a specialista, reméljük készít majd egy újat, ami már gyártható lesz. | |||||
Jakesz | Adatlap | 412540 | 2009. augusztus 29. 20:54 | ||
Igen,Trumpeter.A koszolás,sarazás,rozsdásítás nagy része még hátra van,mert még egy-két kissebb darabot fel kell raknom a tankra,mint pl:vissz.pill.tükör.A géppuska színét a Tamya gun metál X-10-es adja.Mindenképpen koszolni,sarazni,rozsdásítani fogom a lánctalpat is.A képeket egy világoskék papír terítőn készítettem,de a fényviszonyok azok nem voltak a legjobbak,ezért ilyen a képek minősége.Azért köszönöm az észrevételt. | |||||
Mty0018 | Adatlap | 412539 | 2009. augusztus 29. 20:53 | ||
Köszönöm!És a Balaton modell termékeket hol lehet megvenni? Különben az elkövetkező 2-3 évbe MTZ-re vagy Zetor-ra lehet számítani? | |||||
balaton | Adatlap | 412538 | 2009. augusztus 29. 20:45 | ||
Sziasztok! sdsdaf! Már minden kész van, csak festeni kell és persze önteni :) Kapható lesz jövő héttől. Mty0018! A 2S3 Akácija szovjet fejlesztés a 70-es évek elejéről. A makett pedig az én fejlesztésem :) A magyar honvédség is használta. | |||||
Mty0018 | Adatlap | 412537 | 2009. augusztus 29. 20:24 | ||
Szeretem az olyanokat:)Én is tervezek 1 magyar nehéz harckocsit WW2-(még csak fejben) | |||||
SSgt_Chris | Adatlap | 412536 | 2009. augusztus 29. 20:24 | ||
Hát nem tudom...persze van benne igazság amit mondassz, de ha belegondolok, hogy a kiállított tank nem mozog, nem karcolódnak ágak az oldalához mozgás közben, vagy álcázáskor, nem izeg-mozog az egész szerkezet minden eresztékében, nem ütődnek repeszek az oldalához mondjuk harc közben, nem mászik a személyzet fel-le naponta többször, nem málházzák és emelgetnek rajta muníciós ládákat, nem fröcsög rá a sár a víz mozgás közben. Ez azért hamarabb kikezdi szerintem, mint egy emelvényen állva... A harctéri javításkor valószínűleg nem a festés igazítása volt a prioritás! Ha meg mégis, akkor az gyengébb minőségű volt, mint az eredeti, így kevésbé tartósabb is. Amúgy igazat adok, de mivel nem egy konkrét járműről készült, így szerintem még belefér. Amúgy mintaként ez adta az ötletet: www.planetarmor.com/forums/showthread.php Ja és még jön rá pigment! | |||||
Donor | Adatlap | 412535 | 2009. augusztus 29. 20:19 | ||
Megy a hómezőkön át? :) | |||||
Jimbobá | Adatlap | 412534 | 2009. augusztus 29. 18:30 | ||
Szia! Trumpeter? Nagyon szerettem azt a készletet, jó kis dög építhető belőle. Szép lett a tiéd is. Nem a legjobbak a képek, de szerintem a géppuska túl fémes lett. Meg talán a lánctalp is. Üdv! | |||||
Jakesz | Adatlap | 412533 | 2009. augusztus 29. 18:01 | ||
Laac | Adatlap | 412532 | 2009. augusztus 29. 17:59 | ||
Több kép kellene... | |||||
Jakesz | Adatlap | 412531 | 2009. augusztus 29. 17:47 | ||
Egyenlőre ennyit a Challengerről,de most már kíváncsi lennék a véleményetekre. | |||||
Jakesz | Adatlap | 412530 | 2009. augusztus 29. 17:40 | ||
Sikerült,végre.Mindjárt rakok fel még egy párat. | |||||
Jakesz | Adatlap | 412529 | 2009. augusztus 29. 17:39 | ||
Muzzy | Adatlap | 412528 | 2009. augusztus 29. 17:31 | ||
MTY0018! Balaton mester saját fejlesztése! :) Muzzy | |||||
Mty0018 | Adatlap | 412527 | 2009. augusztus 29. 17:29 | ||
Szia Balaton! Az a helyzet hogy én egy ideig nem voltam gépközelben és nem tudtam nézni ezt az oldalt. Ezért ennek a gépnek "BEMUTATÁSÁROL" is lemaradtam. Ha szabad tudnom ez milyen fejlesztésű gép? | |||||
sdsdaf | Adatlap | 412526 | 2009. augusztus 29. 17:22 | ||
Nagyon tetszik! Hadd gratuláljak! Még mi van hátra? (a lánctalpakon kívül) Börzéken kapható lesz? | |||||
balaton | Adatlap | 412525 | 2009. augusztus 29. 17:15 | ||
marci | Adatlap | 412524 | 2009. augusztus 29. 16:33 | ||
A kivitelezés első osztályú csak nem életszerű a makett. Ezek a harckocsik nem értek meg általában 1-2 hónapnál többet kivétel a kiképzésre otthon fogottakat. Ilyen szintű rozsdásodás sok évi kint állás után lehetséges. Az acél nem gyorsan korrodál! Egy t-34-es van kitéve itt nálunk amit 10-éve állítottak ki és még vakfolt sincs rajt.Harci körülmények között pedig a megmaradt harcjárműveket,kivonták feljavításra párhavonta a frontvonalak mögötti szerelőbázisokra. | |||||
GRIFX | Adatlap | 412523 | 2009. augusztus 29. 13:17 | ||
De úgy ahogy Ádám911 tiger-lövedékein hogy egy paca úgy nem :) 100% | |||||
Muzzy | Adatlap | 412522 | 2009. augusztus 29. 12:58 | ||
Grifx! Csak csendben jelzem meg, a németek nem csak rézből készíették a lövedékek hüvelyét, mert nem volt elég alapanyaguk,fejlett mélyhúzási technikájuk révén nem csak puha fémeket használtak, hanem acélt is, tehát a fémes szürke szíín igen is hihető. Muzzy | |||||
GRIFX | Adatlap | 412521 | 2009. augusztus 29. 10:23 | ||
Nos ez a zene az Ellenség a kapukán „c”. filmből való. Nekem a szám /downtown sniper/ néven van meg. | |||||
GRIFX | Adatlap | 412519 | 2009. augusztus 28. 21:50 | ||
Amon | Adatlap | 412518 | 2009. augusztus 28. 21:48 | ||
Szia Grifx! Jó a honlapod! Külön örülök hogy a videók egy helyen vannak mindig tanulok belőle. | |||||
GRIFX | Adatlap | 412517 | 2009. augusztus 28. 21:39 | ||
Nos rendben igazad vanJ Első tipp: Mielőtt nekiállsz építeni, festeni egy makettet előtte néz utána, pl. hol harcolt, milyen festése volt. Stb. Mivel ecsettel festesz, ne úgy fesd a makettet, hogy összerakod, mert úgy sok helyen lehetetlenné válik a festés. Mint pl. a hátsó kipuffanóknál. Minden alkatrészt csiszolj, ahol sorjás, vagy esetleg tüskenyom van rajta vagy beszívódás akkor tömíteni és csiszolni. A makettezés nem a gyorsaságon múlik. A görgőket is le lehet nyugodtan szépen festeni felrakás előtt külön-külön. A hátsó sárhányóknál lehet látni, hogy a festés túl vékony nem fed rendesen ecsetes festésnél érdemes jól higított festéket felvinni megvárva a száradás időt, és ezt többször ismételni ameddig jó nem lesz. A festék hígítására mindig óda kell figyelni az se jó ha sűrű mert csíkos lesz a felület. Picit a belsőről – A tank belseje nem ilyen fehér, hanem elefántcsont színű. Esetleg folyasd be művészi olajfestékkel. A lövedékeknek is utána kell nézni, hogy az adott típushoz milyeneket használtak és annak megfelelően kell festeni a hüvelyt és a magot.(Nálad észrevettem hogy szürke festék is van réz hüvelyen.) A tank peremei/élei sok helyen visszakoptak a fémig vagy lejött a festék, amikkor nekiment valaminek stb… Ezt úgynevezett szárazecsetelős módszerrel tudod elérni, ami annyit tesz, hogy az ecseten lévő festéket egy WC-papírba vagy egy zsepibe letörlőd és a peremeket szépen kihúzód de ezt nem csak fémes színekkel kell, néz maketteket, és látni fogod. Miután a makettnek van egy színe a végleges, akkor lehet befolyatásokat csinálni ,filterezést, szárazecsetelést stb. Befolyatás (röviden): A makett festéke jól felhígítod, és szinte rá itatod a makettre. Majd a felesleget finoman felitatod fülpiszkálóval, de óvatosan, mert könnyen felszedheted a festéket durva mozdulatokkal. Ennek a folyamatnak az a lényege, hogy a mélyedésekbe befolyjon a festék és kiemelje azokat. Filterezés. Művészi olajfestékkel kel csinálni a makett színétől függően (Lásd a F.A.Q videó-ba vagy az F.A.Q könyvbe. Ezek letölthetők a farpost-ról) Ezt inkább nem írom le mert nagyon hosszú utána lehet nézegetni hamar találsz róla infót. Az olajfesték hígításáról se tudok írni mert elég sokan más és mást használnak pl. terpentin,H100 hígító stb. A lánctalpat álltalába én feketére szoktam festeni majd a fémes szárazecsetelős módszert itt is, alkalmazom (a peremek kiemelésére még grafit ceruzát is lehet használni, ami fémes színt ad.) A mélyedésekbe befolyatás a járműtől függ a befolyatás színe pl. a bevetés helyének idójárása menyire szeretnék lestrapál állapotba csinálni stb. A maketteket koszolni, porolni, sarazni is szoktuk ez ismét a „dioráma „ (környezettől) függ . A porozásra álltalába lereszelt paszellakrétát szoktam használni de vannak különböző pigmentek is. Az a pasztell reszeléket finoman ecsettel eldolgozom, de a porozás előtt fotókat nézek hogy hól volt poros álltalába stb. (ezt a sarazásnál -is nézni kell …) a port lakkal rögzítem. A sarazást és a többit megtalálod a makettinfon sok fórumba volt róla már szó. Itt a www.grifx.mlap.hu oldalon a videókba láthatod a fent leírtakat. Remélem segítettem én ennyit, tudok elsőre mondani de még rengeteg dolog van de könyvet nem akarok írni J Néz utána a dolgoknak és kérdezz. | |||||
proo0 | Adatlap | 412516 | 2009. augusztus 28. 21:27 | ||
ha még nincs vegyél tömítőt pl.:revellt,próbálj meg sokkal precízebben ragasztani,elösször száraz próbát csinálsz(ragasztó nélkül összeilleszted a ragasztani kívánt alkatrészeket)hogy lásd a hibákat,ha nem megy az ecsettel festés vegyél egy alap retust,ha ecsettel dolgozol akkor sokkal jobban higítsd a festéket,használj revell olajfestéket és állati szőrű ecsetet.Én elöbb utána néztem volna mindennek(festési,ragasztási teknikák,aztán amit építessz arrol is keresel pár képet,festési variációkat)nem egyből egy drága kittel kezdtem volna a másik meg hogy ne egy nap alatt akarj mindent befejezni ez a hobbi nem arról szól.Sok sikert. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |