<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
SENNÁS | Adatlap | 419180 | 2011. június 2. 20:55 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 419179 | 2011. június 2. 19:20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 419178 | 2011. június 1. 21:35 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Vermate ! Én CSAK fotókról dolgozok .A lényeg az,hogy legyen egy méretarányod (váltószám). Aztán pedig vonalzóval leméred az elkészítendő alkatrészt a képről,aztán megszorzod (vagy osztod)a váltószámmal és megvan a méreted. Bár én türelemüvegeket készítek de ha megnézed a munkáimat egyik sem aránytalan :D . cím : www.turelemuveg.lapunk.hu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
denkmeyer | Adatlap | 419177 | 2011. június 1. 15:32 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
McFrost | Adatlap | 419176 | 2011. május 31. 19:44 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vermate | Adatlap | 419175 | 2011. május 31. 13:27 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 419174 | 2011. május 31. 09:53 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tudod, vannak méreteim, saját rajzaim, de a fotókról lehet látni igazán, mi hova és hogyan van feltéve. Én szoktam olyan trükköt is csinálni, hogy egy adott alkatrészt, amiről tudom hogy mekkora, a fotót Coreldraw-ban méretre kicsinyítem, majd kinyomtatom, az is tud segíteni, arányokban mindenképpen. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vermate | Adatlap | 419173 | 2011. május 31. 08:18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
juge75! Nagyon szépen és gyorsan haladsz! Ha tényleg lehet fotók alapján így dolgozni, akkor már bánom, hogy gépészmérnöknek tanulok. Mióta rendesen megtanultam az ábrázoló geometriát még a rajzon hülye szögben lévő alkatrészeket is át szoktam szerkeszteni merőleges vetítésűre, hogy le tudjam venni a méreteket, mert félek, hogy másképp nem lesz arányos. Az előbbi műveletsor sajnos jelentősen lassítja makettezésemet. Munkádat nézve van mit gyakorolnom. Ki fogom próbálni a fotók alapján "csak szemre" sztirolozást, hátha sikerül megtanulni. Jó makettezést kívánok, és várom a végeredményt! Vermate | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Luthor | Adatlap | 419172 | 2011. május 31. 08:18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Úgy látnám egyszer hogy valami sci-fi-t szkreccselsz... nincs tervben? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 419171 | 2011. május 31. 08:16 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm, remélem elkészülök vele hamarosan... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Luthor | Adatlap | 419170 | 2011. május 31. 07:02 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hozza a mexokott durvulens szintet. Várom a folytatást... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 419169 | 2011. május 30. 23:12 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
McFrost | Adatlap | 419168 | 2011. május 30. 15:27 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Helló! -Bostik Blu-Tack gyurmaragasztó -Pritt Fix-it gyurmaragasztó Bármelyik papír-írószer boltban. McF | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
apcyrobi | Adatlap | 419167 | 2011. május 30. 14:29 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Péter! Amit eddig látni az szép; így tovább! Üdv. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 419166 | 2011. május 30. 13:29 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Newman | Adatlap | 419165 | 2011. május 30. 12:34 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Balintka | Adatlap | 419164 | 2011. május 30. 06:41 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ez milyen gyurma, hol lehet kapni? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 419163 | 2011. május 29. 22:27 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Egyre jobban hasonlít. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
notarius | Adatlap | 419162 | 2011. május 29. 20:58 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na ez az alapszín már jó lesz. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kuolema | Adatlap | 419161 | 2011. május 29. 20:56 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
silent8 | Adatlap | 419160 | 2011. május 29. 20:33 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
silent8 | Adatlap | 419159 | 2011. május 29. 20:32 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Korábban összeraktam ezt az F-4S Phantom-ot. Úgy voltam vele, aládobok egy alapot. Bár még nem teljesen kész, de már itt járok. Üdv. silent8 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zozó | Adatlap | 419158 | 2011. május 29. 20:15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A lényeg, hogy készülnek a makettek! (Legalább Nálad...) A fotókkal meg tényleg figyelni kell. Bosszantóan előhozzák a kissebb bakikat is. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Paul | Adatlap | 419157 | 2011. május 29. 20:08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
üdv Jó lesz,bár a lánctalpat már macerás lesz festeni én mindig azzal kezdem utána pedig maszkolom. Sok sikert! üdv Paul | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zkalos | Adatlap | 419156 | 2011. május 29. 20:05 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ja, az ferde lett egy kicsit. De feszegettem, és úgy döntöttem, hogy nagyobb bajt csinálnék, ha széttörne, mint ha így maradna. nagyon fogja a ragasztó és a festék. Száradás közben húzódhatott el, és már festve és matricázva volt. A befuttatással lehet, hogy igazad van. Csakhogy a panelvonalakba befeszült matrica és a festék (spray) vastagsága miatt nem annyira élesek a panelvonalak, és félő, hogy egy elmosódott vonalat kapnék egy éles panelvonal helyett, legalábbis nem lenne egyöntetű a panelek minősége. Tökéletes makett amúgy sincs, de elnézőbb lettem magammal egy kicsit úgy érzem, elsősorban magamnak csinálom, haladósabban, mint régen. Sok az összerakatlan típus még. Versenyekre amúgy sem viszek semmit ezután sem. Azt viszont tapasztaltam, hogy a fényképen a zoomolás lehetősége miatt a hibák jobban kijönnek, mint szabad szemmel nézve. Mindazonáltal köszi az építő kritikádat Zoli bátyám ! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zozó | Adatlap | 419155 | 2011. május 29. 19:23 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szép lett a Draken Kálmán, gratulálok! A fekete gépek festése (és matricázása) a legnehezebb feladat szerintem. Azért én megpróbáltam volna panelezni egy kicsit. Ha mást nem, akkor a sárga matricákat átszelő panelvonalaknál, ott nagyon hiányzik. Talán a fényes fekete egyhangúságát is megtörte volna egy kicsit, ha befuttatod valami hígabb (és matt) sötét barnával. A másik észrevételem a farokkerék pozíciója. Lehet, hogy csak a kép csal, de ott úgy tűnik, hogy nincs egy síkban a vezérsíkkal (balra dől). De majd megvizsgálom élőben is...a többit személyesen. Üdv Zoli | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
McFrost | Adatlap | 419154 | 2011. május 29. 19:15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Panzerkampfwagen VI, Tiger I. Late Version: Folytattam tovább a festést, az álcázás következett. Úgy döntöttem kipróbálom ezt a gyurmaragasztós maszkolást. Számomra kicsit macerás volt felrakni a gyurmát, többször kevertem, hogy melyik is lesz a kitakarandó felület. 3szor kezdtem újra, mert nem bíztam magamban, de végül nem adtam fel! 1-2 apró korrigálást kell majd eszközölnöm, mert a gyurma alá fújtam. McF | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mrbaracus | Adatlap | 419152 | 2011. május 29. 17:40 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
javítok: propagteam matrica | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mrbaracus | Adatlap | 419151 | 2011. május 29. 17:40 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Nálam most ezek készültek el. Régi, Matchbox, 1/76-os méretarányban, ecsettel festve. Igazából ez a második harcjármű makettem. Az alap+figurák benne voltak a készletben. sajna a matrica elkallódott vhol, majd pótolom. A helikopter Mastercraft(régi Matchbox) 1/72-es, ez is ecsettel festve. Hát nem egy csúcsmakett, de a Propagteam jól áll rajta. A kabintetőn még igazítani kell. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
silent8 | Adatlap | 419147 | 2011. május 29. 15:44 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Nagyon szép lesz. Szemet gyönyörködtetnek az izraeli gépek. Gratulálok! De konfetti majd a végén! :DDD További jó makettezést! silent8 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
HUJBI | Adatlap | 419146 | 2011. május 29. 15:32 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
tetszetős kis madár. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
HUJBI | Adatlap | 419145 | 2011. május 29. 15:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
jó a matrica. :))) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zkalos | Adatlap | 419144 | 2011. május 29. 13:46 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok ! Olyan friss, hogy még ragad. Most készültem el a Hasegawa 1/72 Osztrák Saab J-35 OE Drakken-nel. Azt hiszem csak egy-két felszállása lehetett ezzel a festéssel, utána múzeumba került, mert a búcsú repülés tiszteletére festették le erre a sémára. A népszerű piros-fehér csíkos festésű társa többet repült, jobban is koszolódott. A gép fekete színe miatt koszolást nem eszközöltem rajta. Sajna a felülete nem 100%-os, mert még Tamiya spray-el fújtam, mert akkor még nem volt pisztolyom, de azért a valóságban azért jobban néz ki, mint a képeken látszik. Sajnos érthetetlen számomra, hogyan maradt ki a kinyomótüske eltűntetése az orrfutóakna ajtón a festés és matricázás előtt, de most már mindegy. Azt hiszem, romlik a szemem (sőt biztos is). A kabintető elég homályos gyárilag, nagyon töri is a fényt, olyan, mintha nagyítós lenne. Emiatt a kabinból szinte semmi sem látszik sajna. Ezt biztos nem én szúrtam el, mert se ragasztó, sem lakk nem érte a kabintetőt. A Hasegawa matricát a Revell Drakken matricájából vett jónéhány stencillel tettem teljessé, mert nagyon hiányosan adja ezeket a Hasegawa. Sőt, a törzs alatt a sárga csíkozás nem tartalmaz egy keresztben futó csíkot az orfutó akna mögött, ezt is pótoltam egy másik Hasegawa matricából(köszönet érte Tóth Sanyi barátomnak !). A sok apró sárga szöveg annak ellenére is halványzöld, hogy két egyforma matrica lett egymásra helyezve, mert átüt a fekete rajta. Ezzel nem lehet mit kezdeni. Ha egy matricám lett volna, akkor alig látszott volna valami belőlük. Sok korrekciót és apróbb feljavítást eszközöltem, mert az eredeti Hasegawát ''Osztrákosítani'' kellett. A cég nem adja ezeket a készletben, ezért átépítettem pl. a törzs hátsórészt és a farok tetejét(az Osztrák Drakken-eken plusz ECM vevők voltak) valamint antennákat és beömlőket gyártottam hozzá. Apróbb tuningokat a futószárakon és a kabinban is elkövettem, de feljavító készletet nem használtam a maketthez. A spártai, üreges fúvócső belsejét is újra építettem maradékokból. Úgy döntöttem, hogy késznek nyilvánítom, mert ez a típus nekem ennyit ér meg. Mindenkinek csak ajánlani tudom ezt a makettet apró hiányosságai ellenére is, tuningolóknak pedig az Aires és az Eduard is gyárt kiegészítőket hozzá. Mellékelek fotókat a makettről és az eredeti gépről is összehasonlítás végett. További jó makettezést ! Kálmán | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 419143 | 2011. május 29. 13:31 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
hobbista | Adatlap | 419142 | 2011. május 27. 17:34 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hát haver, le vagyok nyűgözve! Nem néztem ki belőled, hogy így megcsinálod a Vorit. A futóművön az a dara még mindig kicsit fura, de már sokkal jobb, mint korábban volt, a katonák kezei meg mintha fénylenének. De sebaj, ezeken még javíthatsz. Szuper a kollekciód! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 419141 | 2011. május 27. 16:42 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 419140 | 2011. május 27. 16:41 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SENNÁS | Adatlap | 419139 | 2011. május 27. 09:36 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Amon | Adatlap | 419138 | 2011. május 26. 15:18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 419137 | 2011. május 26. 13:51 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jé, ez is a 118-as... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 419136 | 2011. május 26. 13:40 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Annyit hozzáfűznék én is, hogy a Tamiya alapnak a legjobb. Az alap 55 még rendelkezett homlokgéppuskával, de ahogyan az T-54-nél így a korai 55-nél is elhagyták és befalazták. A T-55A szintén elkészíthető. Az AM már csak saját alkatrészgyártással, vagy a méregdrága Panzershop kiegészítővel. Ez utóbbinál a kötényezésbe be kell építeni a fellépő részeket, amit a makettnél elhagytak, illetve az egész első sárvédő (oldalkötényével együtt) csere. A belső tér hiánya és a búvónyílások kidolgozatlansága miatt csak zártan, vagy pluszként vásárolt belsőtérrel feljavítva lehetséges, a nyitott kivitel. Az eredeti kocsikon a lánctalpat folyamatosan cserélték, a 72-nél alkalmazottéra, de még így is szép számmal került lángvágó alá eredeti lánccal kocsi. Mellékelek két képet, ahol, már új típusú lánctalppal szerelt 54 és 55 látható. Ha lánctalp, akkor Friulmodel T-72-es lánca nagyon szép, de a csillagkereket nem szabad felhasználni, csak a fogas koszorú lenne jó, de azt külön nem adják. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Grande | Adatlap | 419135 | 2011. május 26. 13:35 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 419134 | 2011. május 26. 13:25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Itt van is review átalakítóról: olivier.carneau.free.fr/gb_version/index.htm (linkelhetetlen fos oldal, főcímben review pont, és ott ki lehet keresni, Conversions alpont a táblázatban) Nem mondom, hogy 100%-osan jó, de a lényeg úgy látom benne van. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 419133 | 2011. május 26. 13:25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Itt van is review átalakítóról: olivier.carneau.free.fr/gb_version/index.htm (linkelhetetlen fos oldal, főcímben review pont, és ott ki lehet keresni, Conversions alpont a táblázatban) Nem mondom, hogy 100%-osan jó, de a lényeg úgy látom benne van. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
charles | Adatlap | 419132 | 2011. május 26. 13:18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy Csak egy megjegyzés a leírtakhoz: magyar T-55AM-hez NINCS átépítő készlet. Valami olyasmi kellene, mint az UM T-55AD1-ben lévő, de erről a "makettről" (elnézést kérek a makettektől) inkább ne beszéljünk. Megoldás lehet a Blast (BL35036K) gyantájából az "M" búvónyílása, de arról is hiányzik a pótpáncél. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 419131 | 2011. május 26. 12:06 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nekem is Tamiya volt az alap, mással nem érdemes foglalkozni. Hogy mennyi a munka, az attól függ, melyik változatod építed. Alapvetően háromfajta magyar T-55-ös van: -a legkorábbi, hatvanas évekbeli szovjet gyártású. Az én makettem ezt ábrázolja, egy kép alapján készült. A sárvédők elejét vágtam le (és alakítottam ki a zsanér megmaradt felét), átfaragtama figurát, de talán a homlokgéppuskát is el kellett volna tüntetni, és a parancsnok búvónyílásának fedele is más. -az újabbak csehszlovák gyártmányúak, a legnagyobb különbség itt a jellegzetes fedelekkel ellátott motortér. Ehhez van kiegészítő (valahol a net mélyén), de talán sztirolból is meg lehet csinálni. -a legújabb az AM2-es változat (nálunk simán AM néven futott, ami a nemzetközi nevezéktanban egy másik változat- már csak hogy egyszerű legyen), ez nagyon badass a toronyra rakott pótpáncéllal, célzókészülékkel, csőborítással, meg még a fene tudja, mi mindennel. Legcélszerűbb talán ehhez is egy kiegészítőt használni (CMK-é a legjobb, de talána RealModel is gyárt), de így se egyszerű menet, mert azt hiszem a lánctalpat is át kell alakítani: T-72-es lánc, a meghajtókerekében pedig megint nem vagyok biztos, hogy simán egy T-72-esé jó, vagy valami harmadik fajta változat. A T-55-ös topikban nálam nagyobb szakik ezekről elég sokat értekeztek, azt mindenképp érdemes végig elolvasni. (...Na, szóval ilyenekre készüljön fel, aki magyar maketteket gyűjt. És akkor ez még egy T-55-ös, amihez van normális gyári makett.) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Roadblock | Adatlap | 419130 | 2011. május 26. 11:22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy mennyit kellett konvertálgatni, hogy magyar T-55ösöd legyen? Ja és mi volt az alap? Csak mert a távoli terveimben szerepel... mondjuk addig mire oda elérnék, nem kevés viz folyik le a Dunán. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 419129 | 2011. május 26. 11:01 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Én pl szinte csak magyar témákat építek, ez a T-55-ös is megvan. Azért annyira nem egyszerű, a HAD matricáin kjvül nem sok segítség van hozzá. Gyárilag nem tesznek szinte semmihez magyar matricát és festési utasítást, és sok járműből (főleg a háború utáni orosz harcjárművekre gondolok itt) csak átalakításokkal lehet a magyarok által használt változatot kialakítani. Második világháborús dolgokból még csak-csak van makett (a német divat miatt), de ott meg a háttéranyag felkutatása nehézkes sokszor (az utóbbi idők információrobbanása ellenére). | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
notarius | Adatlap | 419128 | 2011. május 26. 07:23 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nagyon tetszik a felségjel ellenére. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
törzsbusz | Adatlap | 419127 | 2011. május 25. 23:23 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
...pedig de sok magyar témát lehetne kihozni a "gépből". De valahogy mi magyarok mindig,magunk miatt kicsit "alul"maradunk. Olyan kevés magyar vonatkozású makett épül. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Köszi:SENNÁS