<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
zkalos | Adatlap | 419144 | 2011. május 29. 13:46 | ![]() | |
migi | Adatlap | 419143 | 2011. május 29. 13:31 | ![]() | |
hobbista | Adatlap | 419142 | 2011. május 27. 17:34 | ![]() | |
Hát haver, le vagyok nyűgözve! Nem néztem ki belőled, hogy így megcsinálod a Vorit. A futóművön az a dara még mindig kicsit fura, de már sokkal jobb, mint korábban volt, a katonák kezei meg mintha fénylenének. De sebaj, ezeken még javíthatsz. Szuper a kollekciód! | |||||
juge75 | Adatlap | 419141 | 2011. május 27. 16:42 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 419140 | 2011. május 27. 16:41 | ![]() | |
SENNÁS | Adatlap | 419139 | 2011. május 27. 09:36 | ![]() | |
Amon | Adatlap | 419138 | 2011. május 26. 15:18 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 419137 | 2011. május 26. 13:51 | ![]() | |
Jé, ez is a 118-as... | |||||
páncélos | Adatlap | 419136 | 2011. május 26. 13:40 | ![]() | |
Annyit hozzáfűznék én is, hogy a Tamiya alapnak a legjobb. Az alap 55 még rendelkezett homlokgéppuskával, de ahogyan az T-54-nél így a korai 55-nél is elhagyták és befalazták. A T-55A szintén elkészíthető. Az AM már csak saját alkatrészgyártással, vagy a méregdrága Panzershop kiegészítővel. Ez utóbbinál a kötényezésbe be kell építeni a fellépő részeket, amit a makettnél elhagytak, illetve az egész első sárvédő (oldalkötényével együtt) csere. A belső tér hiánya és a búvónyílások kidolgozatlansága miatt csak zártan, vagy pluszként vásárolt belsőtérrel feljavítva lehetséges, a nyitott kivitel. Az eredeti kocsikon a lánctalpat folyamatosan cserélték, a 72-nél alkalmazottéra, de még így is szép számmal került lángvágó alá eredeti lánccal kocsi. Mellékelek két képet, ahol, már új típusú lánctalppal szerelt 54 és 55 látható. Ha lánctalp, akkor Friulmodel T-72-es lánca nagyon szép, de a csillagkereket nem szabad felhasználni, csak a fogas koszorú lenne jó, de azt külön nem adják. | |||||
Grande | Adatlap | 419135 | 2011. május 26. 13:35 | ![]() | |
Freddy | Adatlap | 419134 | 2011. május 26. 13:25 | ![]() | |
Itt van is review átalakítóról: olivier.carneau.free.fr/gb_version/index.htm (linkelhetetlen fos oldal, főcímben review pont, és ott ki lehet keresni, Conversions alpont a táblázatban) Nem mondom, hogy 100%-osan jó, de a lényeg úgy látom benne van. | |||||
Freddy | Adatlap | 419133 | 2011. május 26. 13:25 | ![]() | |
Itt van is review átalakítóról: olivier.carneau.free.fr/gb_version/index.htm (linkelhetetlen fos oldal, főcímben review pont, és ott ki lehet keresni, Conversions alpont a táblázatban) Nem mondom, hogy 100%-osan jó, de a lényeg úgy látom benne van. | |||||
charles | Adatlap | 419132 | 2011. május 26. 13:18 | ![]() | |
Freddy Csak egy megjegyzés a leírtakhoz: magyar T-55AM-hez NINCS átépítő készlet. Valami olyasmi kellene, mint az UM T-55AD1-ben lévő, de erről a "makettről" (elnézést kérek a makettektől) inkább ne beszéljünk. Megoldás lehet a Blast (BL35036K) gyantájából az "M" búvónyílása, de arról is hiányzik a pótpáncél. | |||||
Freddy | Adatlap | 419131 | 2011. május 26. 12:06 | ![]() | |
Nekem is Tamiya volt az alap, mással nem érdemes foglalkozni. Hogy mennyi a munka, az attól függ, melyik változatod építed. Alapvetően háromfajta magyar T-55-ös van: -a legkorábbi, hatvanas évekbeli szovjet gyártású. Az én makettem ezt ábrázolja, egy kép alapján készült. A sárvédők elejét vágtam le (és alakítottam ki a zsanér megmaradt felét), átfaragtama figurát, de talán a homlokgéppuskát is el kellett volna tüntetni, és a parancsnok búvónyílásának fedele is más. -az újabbak csehszlovák gyártmányúak, a legnagyobb különbség itt a jellegzetes fedelekkel ellátott motortér. Ehhez van kiegészítő (valahol a net mélyén), de talán sztirolból is meg lehet csinálni. -a legújabb az AM2-es változat (nálunk simán AM néven futott, ami a nemzetközi nevezéktanban egy másik változat- már csak hogy egyszerű legyen), ez nagyon badass a toronyra rakott pótpáncéllal, célzókészülékkel, csőborítással, meg még a fene tudja, mi mindennel. Legcélszerűbb talán ehhez is egy kiegészítőt használni (CMK-é a legjobb, de talána RealModel is gyárt), de így se egyszerű menet, mert azt hiszem a lánctalpat is át kell alakítani: T-72-es lánc, a meghajtókerekében pedig megint nem vagyok biztos, hogy simán egy T-72-esé jó, vagy valami harmadik fajta változat. A T-55-ös topikban nálam nagyobb szakik ezekről elég sokat értekeztek, azt mindenképp érdemes végig elolvasni. (...Na, szóval ilyenekre készüljön fel, aki magyar maketteket gyűjt. És akkor ez még egy T-55-ös, amihez van normális gyári makett.) | |||||
Roadblock | Adatlap | 419130 | 2011. május 26. 11:22 | ![]() | |
Freddy mennyit kellett konvertálgatni, hogy magyar T-55ösöd legyen? Ja és mi volt az alap? Csak mert a távoli terveimben szerepel... mondjuk addig mire oda elérnék, nem kevés viz folyik le a Dunán. :) | |||||
Freddy | Adatlap | 419129 | 2011. május 26. 11:01 | ![]() | |
Én pl szinte csak magyar témákat építek, ez a T-55-ös is megvan. Azért annyira nem egyszerű, a HAD matricáin kjvül nem sok segítség van hozzá. Gyárilag nem tesznek szinte semmihez magyar matricát és festési utasítást, és sok járműből (főleg a háború utáni orosz harcjárművekre gondolok itt) csak átalakításokkal lehet a magyarok által használt változatot kialakítani. Második világháborús dolgokból még csak-csak van makett (a német divat miatt), de ott meg a háttéranyag felkutatása nehézkes sokszor (az utóbbi idők információrobbanása ellenére). | |||||
notarius | Adatlap | 419128 | 2011. május 26. 07:23 | ![]() | |
Nagyon tetszik a felségjel ellenére. :) | |||||
törzsbusz | Adatlap | 419127 | 2011. május 25. 23:23 | ![]() | |
...pedig de sok magyar témát lehetne kihozni a "gépből". De valahogy mi magyarok mindig,magunk miatt kicsit "alul"maradunk. Olyan kevés magyar vonatkozású makett épül. | |||||
juge75 | Adatlap | 419126 | 2011. május 25. 23:05 | ![]() | |
Zépisti | Adatlap | 419125 | 2011. május 25. 21:52 | ![]() | |
Sziasztok! Nagyon szép,gratulálok! Nálam is lábra állt a bestia de még nincs kész.Most éppen a pitot csöveket készítem. Üdv: Zépisti | |||||
joozsyka | Adatlap | 419124 | 2011. május 25. 19:08 | ![]() | |
csabbee | Adatlap | 419123 | 2011. május 25. 17:51 | ![]() | |
Haló! Szerintem ha olasz öböl háborús gépet akarsz csinálni, akkor jó ez a szín.Brit GR.1-esnél azonban a legjobb választás a Humbrol 250-es.Ez adja legjobban vissza a desert pink árnyalatot,persze megfelelően világosítva.A H250-es megjelenése óta egyik festékgyártónak sem sikerült kikeverni a megfelelő sivatagi rózsaszínes árnyalatot. üDV! Ja,még annyi hogy az olasz IDS-NEK alumínium színű az alja. Üdv! | |||||
Kuolema | Adatlap | 419122 | 2011. május 25. 17:10 | ![]() | |
Sziasztok Srácok! Köszönöm a sok jótanácsot és a segítséget! Javítom a hibákat, aztán csak lesz belőle valami :) Üdv.: Kuolema | |||||
Roadblock | Adatlap | 419121 | 2011. május 25. 14:46 | ![]() | |
f2d | Adatlap | 419120 | 2011. május 25. 09:31 | ![]() | |
Így van, ráadásul alapozásnak hozzá pont tökéletes ez a szín amit most ráfújtál, csak egy kicsit polírozd meg a szemcsésedés miatt. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 419119 | 2011. május 25. 08:49 | ![]() | |
Már csak azért is, mert az a helyes szín. Némi fehérrel fakítva. :) | |||||
mrbaracus | Adatlap | 419118 | 2011. május 25. 08:32 | ![]() | |
Szia! próbáld ki a Humbrol 250 Matt desert pink festékét, az szerintem egész jól visszaadja az általad kiválasztott színt. Én egy Jaguart festettem le vele, szerintem jól használható. A régebbi italeri kiteknél jellemző, hogy mindenre, ami hasonlított a homoszínhez, 1706 festéket ajánlottak. Amúgy szerintem jó lesz a géped. | |||||
Kuolema | Adatlap | 419117 | 2011. május 24. 21:29 | ![]() | |
Lehet, néha sziszeg még egy darabig mikor megnyitom, de aztán abbahagyja. A legnagyobb problémám az a palackkal, hogy nem lehet vele állandó nyomást biztosítani. Hiába rakom meleg vízbe, attól még ingadozik, és van amikor nem elég, hogy felszívja a tartályból a festéket. Akkor hagyom egy kicsit melegedni, de akkor meg úgy megnövekszik a nyomás, hogy fél liter festéket szinte kirobbant a pisztolyból. Kicsi gépeknél ez nem okoz gondot, ott nem kell olyan sokáig festeni, de úgy tűnik ehhez a döghöz ez kevés. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 419116 | 2011. május 24. 21:21 | ![]() | |
Esetleg tömítés probléma nem lehetséges ? (ha máskor jó volt a palack) | |||||
Kuolema | Adatlap | 419115 | 2011. május 24. 21:14 | ![]() | |
Ja, egyébként azt szoktam csinálni, hogy finoman megdörzsölöm puha konyhai papírtörlővel, az leviszi a bütyköket és egész homogén lesz a felület. Meg máskor nem ezt a pisztolyt használom, csak most a felület nagysága kizárta a jobbik használatát. | |||||
notarius | Adatlap | 419114 | 2011. május 24. 21:06 | ![]() | |
A boltosokra ne adj, inkább a fotóknak, meg a szemednek. :)A nap nem fogja ilyenre szívni. Az eredeti festék egy ideigelenes, elmosható bevonat, ami a keverési aránytól függően lett különböző. Attól is függött a konkrét szín, hogy melyik reptéren festette, melyik brigád. A linkelt gép színe jó, de a tied inkább az olasz gépeknek felel meg. Javaslom, hogy keress fotókat! A pilon egy dolog, de van sok más is. Pl. beömlők belső fele, merev szárnytő középvonala, és csatlakozása a forgásponthoz. | |||||
Kuolema | Adatlap | 419113 | 2011. május 24. 21:05 | ![]() | |
Jól látod, azért olyan bütykös, mert a kedves szórópisztolyom szeret velem viccelődni. Néha fúj, néha nem, és néha köpköd is egy kicsit, csak hogy nekem jó legyen :) A festék állagával nincs semmi baj, kellően híg, szerintem a gázpalackot nem szereti. Kéne már egy kompresszor, csak hát az nem két fillér. | |||||
Kuolema | Adatlap | 419112 | 2011. május 24. 20:59 | ![]() | |
Ezzel a festéssel akarom elkészíteni a gépet: www.aircraftresourcecenter.com/Fea1/201-300/Fea300_Tornado_Sharp/00.shtm A fotók tényleg csalnak, a valóságban ez a szín sokkal világosabb és egyáltalán nem ilyen rikító, de még így is sötétebb a kelleténél. A leírás 1706-os Model Master festéket ír, de mivel ez nem volt a makettboltban, kénytelen voltam Revell-t használni. A boltban azt mondták ez áll a legközelebb hozzá, de sok fehéret kellett hozzákeverni (kb.1:1 arányban), és még így is túl sötét lett. Arra gondoltam, hogy kirakom a napra egy időre, talán kiszívja annyira, hogy ne kelljen újrafesteni. Ha illesztési hiba alatt a bombafelfüggesztőt érted, az természetesen ki lesz javítva. Mikor felraktam nem volt vele semmi baj, csak mikor festettem, valaiért elengedte az elejét a ragasztó, azért tátong ott az a hatalmas rés :S | |||||
zoli1989 | Adatlap | 419111 | 2011. május 24. 20:46 | ![]() | |
Szia! Nekem a felülete tűnt fel, hogy olyan recésnek tűnik a fotókon. Minden rendben volt a fújásnál ? (amúgy tényleg a szín sem igazán nyerő sajna, ha öböl háborús masina lesz) | |||||
notarius | Adatlap | 419110 | 2011. május 24. 20:16 | ![]() | |
Ha a Granby során használt Desert Pink akar lenni ez a szín, akkor át kéne fújni. Bár a fotók csalnak, de ez nem az az árnyalat. Ez esetben érdemes lenne a néhány illesztási hibát is kijavítanod. | |||||
Kuolema | Adatlap | 419109 | 2011. május 24. 20:03 | ![]() | |
Kuolema | Adatlap | 419108 | 2011. május 24. 16:30 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 419107 | 2011. május 24. 12:10 | ![]() | |
Gaben | Adatlap | 419106 | 2011. május 22. 17:52 | ![]() | |
Szia Gabi. Jelenleg így áll a projekt. Lehet hogy van igazad benne hogy nagy a kilógás. De az alábbi képekről szedtem az ötletet. És itt is némelyiknél elég nagy a hátsó kilógás és a lépcső sem minden esetben mobil. Amúgy az alváz meg lett toldva 2,3 cm-rel. De lehet hogy változtathattam volna a tengelytávon is. a fülkét pedíg még teljessen át fogom alakítani. | |||||
warbirds | Adatlap | 419105 | 2011. május 22. 17:29 | ![]() | |
Grifx | Adatlap | 419102 | 2011. május 22. 16:15 | ![]() | |
Hello! Igen a motor teret én is észrevettem hogy túl egyhangú viszont még nincsenek kifestve a részletek. Igazából a kábelezés is lehet, hogy meglesz… | |||||
TAMAS78 | Adatlap | 419101 | 2011. május 22. 16:05 | ![]() | |
A küzdőteret nagyon eltaláltad, az piszok jó! A motortér viszont kissé egyhangú, ott ugye végzel még valami változtatást? Tamás | |||||
ANT | Adatlap | 419100 | 2011. május 22. 15:22 | ![]() | |
Ez a kihúzós módszer reménytelen. Meg se moccan a cső, nem is erőltetem. Marad a másik módszer. Kösz a tippet. | |||||
Grifx | Adatlap | 419099 | 2011. május 22. 14:52 | ![]() | |
jocó | Adatlap | 419098 | 2011. május 22. 14:44 | ![]() | |
Megpróbálhatod kihúzni a helyéröl.Attol függ,hogy sikerült beragasztani.Ha ferde feltételezem,hogy csak fent fogja az anyag.Ha nem sikerülne,végképp tönkremenne alulrol vágd be a cső felső részéig,de ne vágd át.Beigazitod a helyes szögre és egy pici támasztással leragasztod.Tömítés,csiszolás és festés.Úgy látom csak a rozsdás,koszos részt kell festeni a löveg tövénél.Ez egy picit több figyelmet és türelmet igényel.Én így csinálnám.Megéri pepecselni vele mert szerintem szép munka. | |||||
CrazyCharlie | Adatlap | 419097 | 2011. május 22. 14:16 | ![]() | |
ANT | Adatlap | 419096 | 2011. május 22. 14:14 | ![]() | |
Bocs, ez lemaradt: diorámát nem igazán terveztem, férőhely hiányában. (Másfél szobás panel rulz!) | |||||
ANT | Adatlap | 419095 | 2011. május 22. 14:09 | ![]() | |
Szia. A lövegcsővel kapcsolatban igazad van. Ezt milyen módszerrel lehetne korrigálni? | |||||
ANT | Adatlap | 419094 | 2011. május 22. 14:08 | ![]() | |
Szia. Köszi. Nagyjából még matt lakkal fixálást gondoltam, mást nem nagyon. A festék Revell SM 360 selyemmatt páfrányzöld(!). Bár ettől még csak kb. levelibéka színű lett a jármű, utána jött a fading fehér, barna és kék pöttyök eldolgozásával. | |||||
jocó | Adatlap | 419093 | 2011. május 22. 12:57 | ![]() | |
Szép lesz az.Talán egy picit csüng a löveg.Ezt könnyen orvosolhatod még.Tervezel neki valami diot is? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Sziasztok !
Olyan friss, hogy még ragad. Most készültem el a Hasegawa 1/72 Osztrák Saab J-35 OE Drakken-nel. Azt hiszem csak egy-két felszállása lehetett ezzel a festéssel, utána múzeumba került, mert a búcsú repülés tiszteletére festették le erre a sémára. A népszerű piros-fehér csíkos festésű társa többet repült, jobban is koszolódott. A gép fekete színe miatt koszolást nem eszközöltem rajta. Sajna a felülete nem 100%-os, mert még Tamiya spray-el fújtam, mert akkor még nem volt pisztolyom, de azért a valóságban azért jobban néz ki, mint a képeken látszik. Sajnos érthetetlen számomra, hogyan maradt ki a kinyomótüske eltűntetése az orrfutóakna ajtón a festés és matricázás előtt, de most már mindegy. Azt hiszem, romlik a szemem (sőt biztos is). A kabintető elég homályos gyárilag, nagyon töri is a fényt, olyan, mintha nagyítós lenne. Emiatt a kabinból szinte semmi sem látszik sajna. Ezt biztos nem én szúrtam el, mert se ragasztó, sem lakk nem érte a kabintetőt. A Hasegawa matricát a Revell Drakken matricájából vett jónéhány stencillel tettem teljessé, mert nagyon hiányosan adja ezeket a Hasegawa. Sőt, a törzs alatt a sárga csíkozás nem tartalmaz egy keresztben futó csíkot az orfutó akna mögött, ezt is pótoltam egy másik Hasegawa matricából(köszönet érte Tóth Sanyi barátomnak !). A sok apró sárga szöveg annak ellenére is halványzöld, hogy két egyforma matrica lett egymásra helyezve, mert átüt a fekete rajta. Ezzel nem lehet mit kezdeni. Ha egy matricám lett volna, akkor alig látszott volna valami belőlük. Sok korrekciót és apróbb feljavítást eszközöltem, mert az eredeti Hasegawát ''Osztrákosítani'' kellett. A cég nem adja ezeket a készletben, ezért átépítettem pl. a törzs hátsórészt és a farok tetejét(az Osztrák Drakken-eken plusz ECM vevők voltak) valamint antennákat és beömlőket gyártottam hozzá. Apróbb tuningokat a futószárakon és a kabinban is elkövettem, de feljavító készletet nem használtam a maketthez. A spártai, üreges fúvócső belsejét is újra építettem maradékokból. Úgy döntöttem, hogy késznek nyilvánítom, mert ez a típus nekem ennyit ér meg. Mindenkinek csak ajánlani tudom ezt a makettet apró hiányosságai ellenére is, tuningolóknak pedig az Aires és az Eduard is gyárt kiegészítőket hozzá. Mellékelek fotókat a makettről és az eredeti gépről is összehasonlítás végett.
További jó makettezést !
Kálmán