/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.
Imi 425023 2006. augusztus 3. 15:34
Válasz erre
Momi!
Nagyon köszönjük a tűzvezetésről írt értekezésedet! Valóban: a radarvezérlés döntő fölényhez juttatta a brit és az amerikai haditengerészetet a II.VH-ban. De azért a japán hajók sem voltak abszolút kiszolgáltatottak egy éjszakai ütközetben. Ők infravörös optikákat használtak, ld a savo-i tengeri ütközetet 1942. aug.9-én, amikoris e technikának köszönhetően egy gyenge fél óra alatt 3 amerikai és egy ausztrál nehézcirkálót küldtek a hullámsírba Mikawa tengernagy hajói. Csak a radarnak sokkal nagyobb volt a hatótávolsága és pontossága, mint az ilyen infra optikáké. Azért a japánok is próbáltak visszalőni, de meddigre belőtték volna magukat, már ronccsá lőtték a hajójukat...
Momi 425022 2006. augusztus 3. 14:01
Válasz erre
SZIASZTOK!

Hát akkor egy kis tengerészeti tűzvezetés!

A kor csatahajóin alapvetően optikai tűzvezetés volt. Ebben pedig a német és az osztrák-magyar haditengerészet mindig nagyon jó volt az I. vh-ban. A második vh-ban pedig a német csak jobb lett köszönhetően a precíz Carl-Zeiss optikának (jobb fényképezőgépek mai is ezzel vannak fel szerelve lásd egy-két japán digi csodát is!!). Tehát a németek mindig pontosan lőttek ha jó látási viszonyok voltak.Ha rosszak akkor mégjobban az ellenfélhez képest! ( I.vh Jütland; II.vh. Hood) Az angolok és amik pedig ezért is fejlesztették a rádiótávmérőket és lokátorokat. Különösen a Graf Spee önelsüllyesztése után!! Mert már a Graf Spee is majdnem lemészárolta az angolokat,mert már akkor neki is Carl-Zeiss optikai bemérő és irányzó távcsövek és rádiólokátoros távmérője volt!!!
Vissztérve a tűzvezetéshez. Sajnos ennek ellenére egy találathoz iszonyú sok lövés kellett. A tengerészeti könyvekben pontos arányok találhatók.
Sikeres lokátoros tűzvezetést éjszaka először az angolok alkalmaztak olasz cirkálók éjszakai elsüllyesztésénél(POLA,ZARA,Fiume tragédiája)
Ezután jött Scharnhorst elsüllyesztése amit már a kiváló lokátorainak köszönhetett a Duke of York parancsnoka,habár ágyútűzzel nem tudta elsüllyeszteni
,de ronccsá lőtte és lelassította,hogy megtudják torpedózni.
A tűzvezetés fejlődése A Surigao átjáróban érte el csúcspontját ahol például volt olyan USA csatahajó amely nem tudott lövéshez jütni,mert nem került lőhelyzetbe a japánok ellen a saját hajók sűrűsége és lokátoros tűzvezetés hiánya miatt.
Viszont aki lőtt és új építésű USA BB-volt az lokátoros tűzvezetése folytán az általában 5-7 sortűzzel roncsá lőtte japán ellenfelét a teljes trópusi éjszakában.
Japán BB-k és BC-k vissza sem tudtak lőni!!!
Tehát uraim nem az űrméret számít hanem a pontosság!!! és a gyorsaság!!! mármint a töltés gyorsasága.
A japán super BB-k tehát teljesen felesleges erőfitogtatás volt,mert hiába voltak óriási ágyúi ha nem találták el a célpontot elég gyorsan!
Mára ennyit a tűzvezetésből. Akit érdekel tudok egy-két könyv címet adni.

Momi
Imi 425021 2006. augusztus 3. 13:18
Válasz erre
DSCN5540-trip.jpg méret: 209.3 KB
DSCN5577 25mm.jpg méret: 128.9 KB
DSCN5577 127 mm.jpg méret: 240.2 KB
ChevyG !
Nem létezik, hogy 390 mm-es löveg lett volna a Bismarck egyik tornyában, ez tutira egy elírás. Sok érvet lehetne felsorolni: pl én egy szakirodalomban sem találkoztam ilyen adattal és soha nem is gyártottak ilyen űrméretű löveget. Igazából a lövegek kaliberének elfogadott mértékegysége a hüvelyk volt. Egy hüvelyk=25.5 mm. A Bismarck lövegei 15 hüvelykesek (15'), az Iowa lövegei 16'-esek, a Yamato-éi pedig 18'-esek voltak. Ebbe a rendszebe tehát sehogy sem fér bele a 390 mm.
lucky 425020 2006. augusztus 3. 13:02
Válasz erre
hellodebil 425019 2006. augusztus 3. 11:53
Válasz erre
Gratula a Yamato-hoz! Gyönyörű lett!
Való igaz, a német technikai fölény tette olyan félelmetes hajóvá a német csatahajókat és csatacirkálókat. A Bismarck tűzvezető rendszeréről mindent elárul, hogy a német tüzérek rögtön találatokat értek el a két brit csatahajón, Hood-t pár perc alatt elintézték egy meredek pályát leiró a vékony fedélzeti páncélzatot átütő sorozattal... és valóban nem az (űr)méret a lényeg, a német haditechnika mind szárazföldön, mint levegőben és tengeren is világelső volt...
Ugyanakkor nekem azért tetszenek annyira a japán hadihajók, mert magukon hordozzák az anyaország épitészetére jellemző stilusjegyeket is... és egyszerüen jól néztek ki :D
ChevyG 425018 2006. augusztus 3. 11:35
Válasz erre
ezeket keresem:

Gold Medal models:
700-30 MODERNIZED USS NEW JERSEY/IOWA
700-1D Naval Ship Decals (1/700 - 1/720 Scale) photo shown

nem tudjátok ki forgalmazza?
cstomm 425017 2006. augusztus 3. 11:35
Válasz erre
Ez gyönyör? Imi! Gratulálok!
ChevyG 425016 2006. augusztus 3. 11:34
Válasz erre
létezik az, hogy a Bismarcknak az "A" tornyába nem 380as, hanem 390es lövegek voltak?

(könyvben olvastam)
ChevyG 425015 2006. augusztus 3. 11:34
Válasz erre
nagyon szép hajó! grat! főleg a kötélzet lett pazar!
ChevyG 425014 2006. augusztus 3. 11:33
Válasz erre
hát legyen akármilyen minőségű, de én a 700as ért nem fogok 1 10est kipengetni...
azt a 4-5-6e forintot inkább maratásba ölöm
Imi 425013 2006. augusztus 3. 10:38
Válasz erre
DSCN5575v.jpg méret: 185.7 KB
DSCN5548.jpg méret: 244.1 KB
DSCN5550.jpg méret: 213.9 KB
DSCN5583.jpg méret: 236.4 KB
DSCN5559v.jpg méret: 204.1 KB
DSCN5548.jpg méret: 244.1 KB
A Yamato 460 mm-es lövegcsöve 160 t , egy lövedéke pedig 1440 kg volt. Az Iowa 405 mm-es lövegei 119 t-ak voltak, míg a lövedék 1224 kg-ot nyomott. A Bismarck 380mm-es lövegei pedig 109 t -ak voltak, a lövedéke pedig kereken 800 kg. A nagy különbség azonban a tűzvezetésben volt: a Bismarck és az Iowa osztály hajói kiváló tűzvezetéssel rendelkeztek, a Yamato osztály hajóinak azonban sok gond adódott a pontos tűzvezetéssel. A leyte-i csata volt az egyetlen, amikor harcba vetették a 460 mm-es tüzérséget: egyetlen egy értékelhető találatot sem értek el... Ja, ezt a Yamato-t én készítettem: 1945. ápr.7-i verzió; Tamiya 1/350.
Imi 425012 2006. augusztus 2. 22:47
Válasz erre
A Tamiya 1/350-es és 1/700-as Missouri egyaránt a kategória legjobbjai. Nem mondom, hogy tökéletesek, de fröccsöntött kivitelben még egy gyártó sem csinált jobbat.
hellodebil 425011 2006. augusztus 2. 22:44
Válasz erre
Yamato - 006.jpg méret: 75.4 KB
Yamato - 010.jpg méret: 99.7 KB
Yamato - 004.jpg méret: 60.4 KB
Yamato building - 003.jpg méret: 142.9 KB
Jah, és mostmár a csatahajókról is irjatok vmi érdekeset :D
Csak kis kedvcsináló egy Musashihoz...
hossz: 263 m
szélesség: 39 m
merülés: 10,5 m
max. vizkiszoritás: 72809 t !!!
max. sebesség: 27.5 ft
főfegyverzet: 9x46 cm-es L45-ös löveg
1944 Október 24.-én süllyedt el
Utánna néztem és nem találtam... volt ennél nagyobb hadihajó a II. világháború befejeztéig??? Persze a Yamatot leszámitva :D
hellodebil 425010 2006. augusztus 2. 22:31
Válasz erre
Minas!
Csak egyre figyelj, ne azt a gagyi Missoirut vedd a fabulis félét, mert én azt hagytam félbe, mégeccer mondom KATASZTRÓFÁLIS a minősége! Ilyen ócska makettel még soha nem találkoztam!
Missourit is Tamiya gyártja...
Minas 425009 2006. augusztus 2. 22:25
Válasz erre
Köszi,

Meggyőztetek, hogy a Tamiya legyen a befutó. A Missourit meg valahonnan megszerzem.
Sebi 425008 2006. augusztus 2. 20:45
Válasz erre
Hello Minas !

Ha konkrétan érdekel, akkor a NJ-t valóban nem festették ilyenre, hanem egy időben teljesen kék volt. A Revellel pedig valóban az a baj, amire gondolsz. Rosszak az illesztések és gyenge a minősége.
Sebi 425007 2006. augusztus 2. 20:26
Válasz erre
Hello !

Hát ha rám hallgatsz, akkor azt az Aoshima makettet eldobod ! Az a második vh-s állapotában ábrázolja a hajót. A különbség pedig a modernhez képest igen sok. Ha teheted vegyél egy Tamiya vagy Trumpeter NJ-t.

Üdv.
Minas 425006 2006. július 31. 22:44
Válasz erre
hellodebil 425005 2006. július 31. 22:34
Válasz erre
Pont ezért vegyél Tamiya-t! Tényleg azt vedd meg, nemrég - bár akciósan de a Megamodellban 16 ropi volt, sajna azóta nem láttam, biztos drágább, de hobbyeasy vagy luckymodel korrekt áron adja! Egy szónak is száz a vége, én 1:350-es hajóban csak Tamiya-t vennék, pont a minősége miatt! (Academy Bismarck Tirpitz-ek is jók)
Piras is lentébb irta h Revell-t ne vegyél!!!
Minas 425004 2006. július 31. 19:41
Válasz erre
Noshát ezaz!

Nagyon szép. Ezért kellene a Missouri, a NJ-t pedig nem hiszem, hogy festették így.
Egyébként a revell nagyon gázos, mármint a revell NJ?

Nem vagyok - mint már mondtam - teljesen élethű mániás, de olyat nem akarok, ami gyenga minőség, rossz illesztések stb. Ez a gond a revellel?
hellodebil 425003 2006. július 31. 17:56
Válasz erre
fed?lzet.JPG méret: 97.1 KB
Missouri felülről (nincs kész a fedélzet festése sem)
hellodebil 425002 2006. július 31. 17:49
Válasz erre
A 05-ös a régi a 17-es a felújitott kiadása, nemtom van-e különbség, de állitólag szebb lett, és igényesebb :)
A Missourinak votl kék a fedélzete, a többi Iowa-ról konkrétan nem tudom, de nézd meg az én Missourim, az a kék fedélzet valóban nagyon jól néz ki!
Minas 425001 2006. július 31. 16:00
Válasz erre
Még annyit kérdeznék, hogy mi lehet a különbség pl. a Tamiya 78005 és a 78017 között. (NJ)
Már rendelném is a Missourit a Luckyról, csakhogy az nincs:(((

A Missourinak tetszik a kékes fedélzete. A NJ-t nem festették hasonlóra a valóságban?
ChevyG 425000 2006. július 31. 13:17
Válasz erre
hellodebil 424999 2006. július 31. 12:13
Válasz erre
Hát annál mindenképp olcsóbb :)
Keresd meg a makettek rendelése külföldről cimű doksit a makettek rendelése topicban, Mr. Chef leirt mindent benne pontosan! A kártyán legyen több, mint a rendelés összege, mert az átváltás miatt többe fog kerülni!
A 25 az szörnyen magas ár!
ChevyG 424998 2006. július 31. 11:07
Válasz erre
hellodebil 424997 2006. július 31. 09:41
Válasz erre
Minas:
Neked kell felfesteni :)
Chevy:
Pontos árat nem tudok mondani, a Hobbyeasy-n rendeltem Hong Kongból, a rendelésem... hmm, szerintem 17 ezerből kb kijön, de pontos árat nem tudok mondani, mert mást is rendteltem, de 17 az reális, sajna pont mostanában romlott a Forint, és ezért nem a 14500 Ft-os árat fizetnem, amit kiirt a net, az átváltás miatt kellett 2-3 ezerrel többe a hajó. A Yamato az drágább valamivel, regisztrálj és nézz körül a Hobbeasy-n.
www.hobbyeasy.com
ChevyG 424996 2006. július 30. 23:22
Válasz erre
Minas 424995 2006. július 30. 23:21
Válasz erre
Köszi. Arra gondoltam egyébként, hogy az Academy hajóknál neked kell/lehet a horogkeresztet felfesteni, vagy esetleg mellékelt matricával kell/lehet megoldani?
hellodebil 424994 2006. július 30. 23:15
Válasz erre
A Bismarck- on ott volt az elsüllyedésekor is a horogkereszt, a Tirpitzen vmikor eltűnt, norvégiában eltöltött évek alatt már nem volt rajta. Szerintem a Tirpitz festésében rengeteg variáció van - és épp ezért ajánlanám, nagyon tettszetős festést lehet késziteni neki.
Chevy, attól függ mennyi az annyi, 17 ruppóért bőven meglehet rendelni, az Academy 10 körül van... való igaz, drágább, én is az Academyit venném, de a Musashiból azért vettem Tamiya-t, mert csak ők gyártják! Meg egyébknét is, soha nem volt Tamiya makettem... :D
Minas 424993 2006. július 30. 23:00
Válasz erre
Még egy kérdés:

Bismarck, vagy Tirpitz?

Az utóbbinak kicsit nehezebbnek tűnik a festése, ha mondjuk az 1941-es Bismarck festést és az 1942-es Tirpitz festést hasonlítom.
A fedélzeten (orr és tat) a horogkereszt szintén festés, vagy matrica?
ChevyG 424992 2006. július 30. 21:15
Válasz erre
Szasztok!
Tegnap belenéztem a 350es tamiya Tirpitz-be, nem rossz, de az árát nem éri meg szerintem...
Solo 424991 2006. július 30. 18:42
Válasz erre
Portsmouth.jpg méret: 108 KB
Picture 202.jpg méret: 163.2 KB
Picture 236.jpg méret: 203.6 KB
Picture 261.jpg méret: 183.4 KB
Műholdas és helyszini felderítés. :)

(és egy kakukktojás) :)
gyurmakoma 424990 2006. július 30. 18:40
Válasz erre
Én csak gratulálni tudok hozzájuk,szépek.
Ezekből a búrákból vannak kissebbek is?
Ez üveg vagy plexi?
hellodebil 424989 2006. július 30. 18:26
Válasz erre
M?solat - b?ra.JPG méret: 101.8 KB
A Missouri vmi noname gyártmány, ami az 58-as hozzászólásban van Bismarck-ban ugyanaz a gyártmány, de kerüljétek el!
Bár csak ott tartanék, hogy a tárolás legyen a problémám, jelenleg a Musashi a nullán áll, mert nem teccik vmi a mostani festékekben, nem olyanok mint rég! Egy olajos réteget már leszedtem róla a Model Master higitóval, nem kivánom senkinek idegölő munka volt...
Egyébként ilyen búrák alatt tárolom, kb 3000 Ft.
Minas 424988 2006. július 30. 17:50
Válasz erre
Színválasztás ide, színválasztás oda, a kép szerint nekem tetszik. (mondjuk én nem vagyok 100%-osan az élethűséghez ragaszkodó)
gyurmakoma 424987 2006. július 30. 17:47
Válasz erre
gyönyörű
nincs gondod a tárolásával? hisz kissé nagy nem?
Minas 424986 2006. július 30. 17:47
Válasz erre
hellodebil 424985 2006. július 30. 17:45
Válasz erre
Miss - 001.JPG méret: 86.3 KB
Miss - 002.JPG méret: 80.1 KB
Yamato - 006.jpg méret: 79.7 KB
Yamato - 011.jpg méret: 92.1 KB
Yamato - 012.jpg méret: 75.2 KB
Yamato - 014.jpg méret: 73.5 KB
Gyurma:
751 mm hosszú és 110 mm széles a makett, 1:350-es a kicsinyités!!! A Yamato és a Musashi a világ legnagyobb csatahajói voltak - emlitettem már - és főleg a Yamato vált hiressé, mivel egy öngyilkos küldetés során érte utól a végzete, 3300 ember halt meg a fedélzetén - a fotókon látható a pusztulása.
Van még egy félbehagyott Missourim, rakok fel róla képet. (a makett minősége és a rossz szinválasztás vette el a kedvem a befejezéstől :( )
Minas:
Egyébként jól döntöttél, nem fogsz csalódni.
gyurmakoma 424984 2006. július 30. 17:15
Válasz erre
Köszi,király lesz.
Mekkora méretben? 40-50 centi?
Minas 424983 2006. július 30. 17:05
Válasz erre
Aztamindenit!

Mostmár tudom, milyen hajót kell még majd megcsinálnom:)

Noshát ezek szerint az Academy Bismarck lesz az ára (ár-érték) miatt a befutó, és amit ott megspórolok, azt viszont akkor a Tamiya NJ-re csoportosítom.
hellodebil 424982 2006. július 30. 14:42
Válasz erre
n?vtelen.JPG méret: 100.2 KB
M?solat - Musashi - 003.JPG méret: 65.7 KB
M?solat - Musashi - 006.JPG méret: 80.5 KB
M?solat - Musashi - 008.JPG méret: 76.6 KB
Szia!
Ez a 78016-os cikkszámú 2005-ben felújitott Musashi a Yamato testvérhajója (a világ legnagyobb és legerősebb csatahajói voltak) Sajna csak olyan képet tok küldeni, amiben a fő részek össze vannak illesztve, csiszolva, de hidd el kb úgy lehet összerakni mint a Lego-t :-)
gyurmakoma 424981 2006. július 30. 11:00
Válasz erre
hellodebil!
én még nem nagyon láttam illyen csatahajót,pláne nem tamiyát.
nem tudnál róla fotókat küldeni emilben?
kiváncsi vagyok a minőségére..
köszi
hellodebil 424980 2006. július 30. 09:55
Válasz erre
musashi doboz.JPG méret: 71.5 KB
Még annyit, hogy valóban drága a Tamiya, de aki olyan makettet akar készíteni, amire büszke lehet, megéri a költséget! Tényleg gyönyörű, egyszer ki kell probálni!
Mostmár tényleg elkezdem a Musashit!
Szerintem már a doboza gyönyörű, nem fogom kidobni :-)
SSgt_Chris 424979 2006. július 29. 19:18
Válasz erre
Na ezért mondtam azt, hogy nincs viszonyítási alapom...
hellodebil 424978 2006. július 29. 18:48
Válasz erre
Szia!
Hallod Chris! Én nekem ugyanez a gyártmányom van Missouriban és KATASZTRÓFÁLIS a minősége! Pl: két géppuska össze van folyva rengeteg csiszolás fűrészelés és a formája bizonyos részeknél eltér a valóditól!!! ... ezt adta el a Fabulis nekem Trumpeterként! Ha az enyémből indulunk ki, a Tamiya olyan mint egy Maseratti, az Academy mint egy 5-ös bömbi, és ez a Missouri (ez a névtelen cucc) nekem mint egy kispolszki, és ebben semmi túlzás nincs!
SSgt_Chris 424977 2006. július 29. 18:28
Válasz erre
IMG_2175.jpg méret: 97.6 KB
Hali Minas!

Én még M.óváron vettem, kedves cseh uraktól a fenti készletet kb. 8,5k-ért mivel még hajó makettem nem volt, a részletességről csak a repülőkhöz, vagy harcjárművekhez képest tudok viszonyítani, de azt hiszem, különösebb gond nem volt vele. Az más kérdés, hogy beszerezhető-e M.o.-n?!
Nemigen hallotam még a MiniHobbyModels cégről...
Minas 424976 2006. július 29. 16:18
Válasz erre
Köszi hallodebil és Pirate,

Akkor asszem a Revell NJ kilőve, még a Trumpeternek utánanézek, mert a Tamiya ára kicsit horror. Az Academy féle Tirpitz/Bismarck jónak tűnik árban is és azt még kapni is lehet, ebből a Tamiya szintén horror:(
hellodebil 424974 2006. július 29. 09:12
Válasz erre
Miután 1940 májusában 85%-ban elkészült, félbehagyták valóban! De vizrebocsájtották, erről tanúskodnak képek is. Előszőr Gdyniába majd Stettinbe vontatták. 1942-ben Kielbe került, ahol újra dolgozni kezdtek rajta, de 1943-ban ismét abbahagyták a munkálatokat, majd az Odera folyóra vontatták. 1945-ben süllyesztették el Stettin közelében, 1946 márciuásban az oroszok kiemelték, majd Swinemündébe vontatták, 1947 szeptemberében aknára futott, de további sorsa ismeretlen - a többi a lenti cikkben ovlasható.
A németek soha nem merték kockára tenni nagy hajóikat, és mint a háború során bebizonyosodott azok nem is birtak nagy jelentősséggel, egy-két kivételes esetet emlitve (Bismarck elsüllyeszti a Hood-t, PQ17 jelű konvoj, Csatorna-futam stb.) Egy repülőgép-hordozó a szövetséges tengeri fölényt ismerve nem lett volna túl nagy fenyegetés, persze mindenképpen nagyobb, mintha el sem készült volna.
A háború során egy percig sem volt kétséges, hogy az angolok felszíni flottája és légiereje bármikor képes megsemmisitő csapást mérni a nagy német hadihajókra. (Graf Spee, (Blücher), Bismarck, Gneisenau, Scharnhorst, Tirpitz) Én úgy gondolom ha elkészült volna valaha a Graf Zeppelin és a Peter Strasser, azokat még nagyobb elszántsággal üldözte volna az angol flotta és flottalégierő!
Kalóz 424973 2006. július 29. 08:29
Válasz erre
hd!

A Zeppelin nem készült el 95%-ban, legfeljebb a hajótest (egy majdnem kész hajót azért Hitlerék sem hagytak volna abba ...). És egy repülőgép hordozó (brrr, de nem szeretem ezt a szót) igenis nagy jelentőséggel bírt volna, ha elkészül. Ez is Hitler egyik nagy tévedése volt (hál' istennek!)

Kalóz
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.