<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Imi | Adatlap | 425023 | 2006. augusztus 3. 15:34 | ||
Momi | Adatlap | 425022 | 2006. augusztus 3. 14:01 | ||
SZIASZTOK! Hát akkor egy kis tengerészeti tűzvezetés! A kor csatahajóin alapvetően optikai tűzvezetés volt. Ebben pedig a német és az osztrák-magyar haditengerészet mindig nagyon jó volt az I. vh-ban. A második vh-ban pedig a német csak jobb lett köszönhetően a precíz Carl-Zeiss optikának (jobb fényképezőgépek mai is ezzel vannak fel szerelve lásd egy-két japán digi csodát is!!). Tehát a németek mindig pontosan lőttek ha jó látási viszonyok voltak.Ha rosszak akkor mégjobban az ellenfélhez képest! ( I.vh Jütland; II.vh. Hood) Az angolok és amik pedig ezért is fejlesztették a rádiótávmérőket és lokátorokat. Különösen a Graf Spee önelsüllyesztése után!! Mert már a Graf Spee is majdnem lemészárolta az angolokat,mert már akkor neki is Carl-Zeiss optikai bemérő és irányzó távcsövek és rádiólokátoros távmérője volt!!! Vissztérve a tűzvezetéshez. Sajnos ennek ellenére egy találathoz iszonyú sok lövés kellett. A tengerészeti könyvekben pontos arányok találhatók. Sikeres lokátoros tűzvezetést éjszaka először az angolok alkalmaztak olasz cirkálók éjszakai elsüllyesztésénél(POLA,ZARA,Fiume tragédiája) Ezután jött Scharnhorst elsüllyesztése amit már a kiváló lokátorainak köszönhetett a Duke of York parancsnoka,habár ágyútűzzel nem tudta elsüllyeszteni ,de ronccsá lőtte és lelassította,hogy megtudják torpedózni. A tűzvezetés fejlődése A Surigao átjáróban érte el csúcspontját ahol például volt olyan USA csatahajó amely nem tudott lövéshez jütni,mert nem került lőhelyzetbe a japánok ellen a saját hajók sűrűsége és lokátoros tűzvezetés hiánya miatt. Viszont aki lőtt és új építésű USA BB-volt az lokátoros tűzvezetése folytán az általában 5-7 sortűzzel roncsá lőtte japán ellenfelét a teljes trópusi éjszakában. Japán BB-k és BC-k vissza sem tudtak lőni!!! Tehát uraim nem az űrméret számít hanem a pontosság!!! és a gyorsaság!!! mármint a töltés gyorsasága. A japán super BB-k tehát teljesen felesleges erőfitogtatás volt,mert hiába voltak óriási ágyúi ha nem találták el a célpontot elég gyorsan! Mára ennyit a tűzvezetésből. Akit érdekel tudok egy-két könyv címet adni. Momi | |||||
Imi | Adatlap | 425021 | 2006. augusztus 3. 13:18 | ||
Nem létezik, hogy 390 mm-es löveg lett volna a Bismarck egyik tornyában, ez tutira egy elírás. Sok érvet lehetne felsorolni: pl én egy szakirodalomban sem találkoztam ilyen adattal és soha nem is gyártottak ilyen űrméretű löveget. Igazából a lövegek kaliberének elfogadott mértékegysége a hüvelyk volt. Egy hüvelyk=25.5 mm. A Bismarck lövegei 15 hüvelykesek (15'), az Iowa lövegei 16'-esek, a Yamato-éi pedig 18'-esek voltak. Ebbe a rendszebe tehát sehogy sem fér bele a 390 mm. | |||||
lucky | Adatlap | 425020 | 2006. augusztus 3. 13:02 | ||
hellodebil | Adatlap | 425019 | 2006. augusztus 3. 11:53 | ||
Gratula a Yamato-hoz! Gyönyörű lett! Való igaz, a német technikai fölény tette olyan félelmetes hajóvá a német csatahajókat és csatacirkálókat. A Bismarck tűzvezető rendszeréről mindent elárul, hogy a német tüzérek rögtön találatokat értek el a két brit csatahajón, Hood-t pár perc alatt elintézték egy meredek pályát leiró a vékony fedélzeti páncélzatot átütő sorozattal... és valóban nem az (űr)méret a lényeg, a német haditechnika mind szárazföldön, mint levegőben és tengeren is világelső volt... Ugyanakkor nekem azért tetszenek annyira a japán hadihajók, mert magukon hordozzák az anyaország épitészetére jellemző stilusjegyeket is... és egyszerüen jól néztek ki :D | |||||
ChevyG | Adatlap | 425018 | 2006. augusztus 3. 11:35 | ||
ezeket keresem: Gold Medal models: 700-30 MODERNIZED USS NEW JERSEY/IOWA 700-1D Naval Ship Decals (1/700 - 1/720 Scale) photo shown nem tudjátok ki forgalmazza? | |||||
cstomm | Adatlap | 425017 | 2006. augusztus 3. 11:35 | ||
Ez gyönyör? Imi! Gratulálok! | |||||
ChevyG | Adatlap | 425016 | 2006. augusztus 3. 11:34 | ||
létezik az, hogy a Bismarcknak az "A" tornyába nem 380as, hanem 390es lövegek voltak? (könyvben olvastam) | |||||
ChevyG | Adatlap | 425015 | 2006. augusztus 3. 11:34 | ||
nagyon szép hajó! grat! főleg a kötélzet lett pazar! | |||||
ChevyG | Adatlap | 425014 | 2006. augusztus 3. 11:33 | ||
hát legyen akármilyen minőségű, de én a 700as ért nem fogok 1 10est kipengetni... azt a 4-5-6e forintot inkább maratásba ölöm | |||||
Imi | Adatlap | 425013 | 2006. augusztus 3. 10:38 | ||
| |||||
Imi | Adatlap | 425012 | 2006. augusztus 2. 22:47 | ||
A Tamiya 1/350-es és 1/700-as Missouri egyaránt a kategória legjobbjai. Nem mondom, hogy tökéletesek, de fröccsöntött kivitelben még egy gyártó sem csinált jobbat. | |||||
hellodebil | Adatlap | 425011 | 2006. augusztus 2. 22:44 | ||
Csak kis kedvcsináló egy Musashihoz... hossz: 263 m szélesség: 39 m merülés: 10,5 m max. vizkiszoritás: 72809 t !!! max. sebesség: 27.5 ft főfegyverzet: 9x46 cm-es L45-ös löveg 1944 Október 24.-én süllyedt el Utánna néztem és nem találtam... volt ennél nagyobb hadihajó a II. világháború befejeztéig??? Persze a Yamatot leszámitva :D | |||||
hellodebil | Adatlap | 425010 | 2006. augusztus 2. 22:31 | ||
Minas! Csak egyre figyelj, ne azt a gagyi Missoirut vedd a fabulis félét, mert én azt hagytam félbe, mégeccer mondom KATASZTRÓFÁLIS a minősége! Ilyen ócska makettel még soha nem találkoztam! Missourit is Tamiya gyártja... | |||||
Minas | Adatlap | 425009 | 2006. augusztus 2. 22:25 | ||
Köszi, Meggyőztetek, hogy a Tamiya legyen a befutó. A Missourit meg valahonnan megszerzem. | |||||
Sebi | Adatlap | 425008 | 2006. augusztus 2. 20:45 | ||
Hello Minas ! Ha konkrétan érdekel, akkor a NJ-t valóban nem festették ilyenre, hanem egy időben teljesen kék volt. A Revellel pedig valóban az a baj, amire gondolsz. Rosszak az illesztések és gyenge a minősége. | |||||
Sebi | Adatlap | 425007 | 2006. augusztus 2. 20:26 | ||
Hello ! Hát ha rám hallgatsz, akkor azt az Aoshima makettet eldobod ! Az a második vh-s állapotában ábrázolja a hajót. A különbség pedig a modernhez képest igen sok. Ha teheted vegyél egy Tamiya vagy Trumpeter NJ-t. Üdv. | |||||
Minas | Adatlap | 425006 | 2006. július 31. 22:44 | ||
Akkor Luckymodell... | |||||
hellodebil | Adatlap | 425005 | 2006. július 31. 22:34 | ||
Pont ezért vegyél Tamiya-t! Tényleg azt vedd meg, nemrég - bár akciósan de a Megamodellban 16 ropi volt, sajna azóta nem láttam, biztos drágább, de hobbyeasy vagy luckymodel korrekt áron adja! Egy szónak is száz a vége, én 1:350-es hajóban csak Tamiya-t vennék, pont a minősége miatt! (Academy Bismarck Tirpitz-ek is jók) Piras is lentébb irta h Revell-t ne vegyél!!! | |||||
Minas | Adatlap | 425004 | 2006. július 31. 19:41 | ||
Noshát ezaz! Nagyon szép. Ezért kellene a Missouri, a NJ-t pedig nem hiszem, hogy festették így. Egyébként a revell nagyon gázos, mármint a revell NJ? Nem vagyok - mint már mondtam - teljesen élethű mániás, de olyat nem akarok, ami gyenga minőség, rossz illesztések stb. Ez a gond a revellel? | |||||
hellodebil | Adatlap | 425003 | 2006. július 31. 17:56 | ||
| |||||
hellodebil | Adatlap | 425002 | 2006. július 31. 17:49 | ||
A 05-ös a régi a 17-es a felújitott kiadása, nemtom van-e különbség, de állitólag szebb lett, és igényesebb :) A Missourinak votl kék a fedélzete, a többi Iowa-ról konkrétan nem tudom, de nézd meg az én Missourim, az a kék fedélzet valóban nagyon jól néz ki! | |||||
Minas | Adatlap | 425001 | 2006. július 31. 16:00 | ||
Még annyit kérdeznék, hogy mi lehet a különbség pl. a Tamiya 78005 és a 78017 között. (NJ) Már rendelném is a Missourit a Luckyról, csakhogy az nincs:((( A Missourinak tetszik a kékes fedélzete. A NJ-t nem festették hasonlóra a valóságban? | |||||
ChevyG | Adatlap | 425000 | 2006. július 31. 13:17 | ||
hellodebil | Adatlap | 424999 | 2006. július 31. 12:13 | ||
Hát annál mindenképp olcsóbb :) Keresd meg a makettek rendelése külföldről cimű doksit a makettek rendelése topicban, Mr. Chef leirt mindent benne pontosan! A kártyán legyen több, mint a rendelés összege, mert az átváltás miatt többe fog kerülni! A 25 az szörnyen magas ár! | |||||
ChevyG | Adatlap | 424998 | 2006. július 31. 11:07 | ||
köszi!, modellpostán 25e:S | |||||
hellodebil | Adatlap | 424997 | 2006. július 31. 09:41 | ||
Minas: Neked kell felfesteni :) Chevy: Pontos árat nem tudok mondani, a Hobbyeasy-n rendeltem Hong Kongból, a rendelésem... hmm, szerintem 17 ezerből kb kijön, de pontos árat nem tudok mondani, mert mást is rendteltem, de 17 az reális, sajna pont mostanában romlott a Forint, és ezért nem a 14500 Ft-os árat fizetnem, amit kiirt a net, az átváltás miatt kellett 2-3 ezerrel többe a hajó. A Yamato az drágább valamivel, regisztrálj és nézz körül a Hobbeasy-n. www.hobbyeasy.com | |||||
ChevyG | Adatlap | 424996 | 2006. július 30. 23:22 | ||
mushasi mennyi vot??? | |||||
Minas | Adatlap | 424995 | 2006. július 30. 23:21 | ||
Köszi. Arra gondoltam egyébként, hogy az Academy hajóknál neked kell/lehet a horogkeresztet felfesteni, vagy esetleg mellékelt matricával kell/lehet megoldani? | |||||
hellodebil | Adatlap | 424994 | 2006. július 30. 23:15 | ||
A Bismarck- on ott volt az elsüllyedésekor is a horogkereszt, a Tirpitzen vmikor eltűnt, norvégiában eltöltött évek alatt már nem volt rajta. Szerintem a Tirpitz festésében rengeteg variáció van - és épp ezért ajánlanám, nagyon tettszetős festést lehet késziteni neki. Chevy, attól függ mennyi az annyi, 17 ruppóért bőven meglehet rendelni, az Academy 10 körül van... való igaz, drágább, én is az Academyit venném, de a Musashiból azért vettem Tamiya-t, mert csak ők gyártják! Meg egyébknét is, soha nem volt Tamiya makettem... :D | |||||
Minas | Adatlap | 424993 | 2006. július 30. 23:00 | ||
Még egy kérdés: Bismarck, vagy Tirpitz? Az utóbbinak kicsit nehezebbnek tűnik a festése, ha mondjuk az 1941-es Bismarck festést és az 1942-es Tirpitz festést hasonlítom. A fedélzeten (orr és tat) a horogkereszt szintén festés, vagy matrica? | |||||
ChevyG | Adatlap | 424992 | 2006. július 30. 21:15 | ||
Szasztok! Tegnap belenéztem a 350es tamiya Tirpitz-be, nem rossz, de az árát nem éri meg szerintem... | |||||
Solo | Adatlap | 424991 | 2006. július 30. 18:42 | ||
(és egy kakukktojás) :) | |||||
gyurmakoma | Adatlap | 424990 | 2006. július 30. 18:40 | ||
Én csak gratulálni tudok hozzájuk,szépek. Ezekből a búrákból vannak kissebbek is? Ez üveg vagy plexi? | |||||
hellodebil | Adatlap | 424989 | 2006. július 30. 18:26 | ||
Bár csak ott tartanék, hogy a tárolás legyen a problémám, jelenleg a Musashi a nullán áll, mert nem teccik vmi a mostani festékekben, nem olyanok mint rég! Egy olajos réteget már leszedtem róla a Model Master higitóval, nem kivánom senkinek idegölő munka volt... Egyébként ilyen búrák alatt tárolom, kb 3000 Ft. | |||||
Minas | Adatlap | 424988 | 2006. július 30. 17:50 | ||
Színválasztás ide, színválasztás oda, a kép szerint nekem tetszik. (mondjuk én nem vagyok 100%-osan az élethűséghez ragaszkodó) | |||||
gyurmakoma | Adatlap | 424987 | 2006. július 30. 17:47 | ||
gyönyörű nincs gondod a tárolásával? hisz kissé nagy nem? | |||||
Minas | Adatlap | 424986 | 2006. július 30. 17:47 | ||
A Missouri milyen gyártmány? | |||||
hellodebil | Adatlap | 424985 | 2006. július 30. 17:45 | ||
751 mm hosszú és 110 mm széles a makett, 1:350-es a kicsinyités!!! A Yamato és a Musashi a világ legnagyobb csatahajói voltak - emlitettem már - és főleg a Yamato vált hiressé, mivel egy öngyilkos küldetés során érte utól a végzete, 3300 ember halt meg a fedélzetén - a fotókon látható a pusztulása. Van még egy félbehagyott Missourim, rakok fel róla képet. (a makett minősége és a rossz szinválasztás vette el a kedvem a befejezéstől :( ) Minas: Egyébként jól döntöttél, nem fogsz csalódni. | |||||
gyurmakoma | Adatlap | 424984 | 2006. július 30. 17:15 | ||
Köszi,király lesz. Mekkora méretben? 40-50 centi? | |||||
Minas | Adatlap | 424983 | 2006. július 30. 17:05 | ||
Aztamindenit! Mostmár tudom, milyen hajót kell még majd megcsinálnom:) Noshát ezek szerint az Academy Bismarck lesz az ára (ár-érték) miatt a befutó, és amit ott megspórolok, azt viszont akkor a Tamiya NJ-re csoportosítom. | |||||
hellodebil | Adatlap | 424982 | 2006. július 30. 14:42 | ||
Ez a 78016-os cikkszámú 2005-ben felújitott Musashi a Yamato testvérhajója (a világ legnagyobb és legerősebb csatahajói voltak) Sajna csak olyan képet tok küldeni, amiben a fő részek össze vannak illesztve, csiszolva, de hidd el kb úgy lehet összerakni mint a Lego-t :-) | |||||
gyurmakoma | Adatlap | 424981 | 2006. július 30. 11:00 | ||
hellodebil! én még nem nagyon láttam illyen csatahajót,pláne nem tamiyát. nem tudnál róla fotókat küldeni emilben? kiváncsi vagyok a minőségére.. köszi | |||||
hellodebil | Adatlap | 424980 | 2006. július 30. 09:55 | ||
Mostmár tényleg elkezdem a Musashit! Szerintem már a doboza gyönyörű, nem fogom kidobni :-) | |||||
SSgt_Chris | Adatlap | 424979 | 2006. július 29. 19:18 | ||
Na ezért mondtam azt, hogy nincs viszonyítási alapom... | |||||
hellodebil | Adatlap | 424978 | 2006. július 29. 18:48 | ||
Szia! Hallod Chris! Én nekem ugyanez a gyártmányom van Missouriban és KATASZTRÓFÁLIS a minősége! Pl: két géppuska össze van folyva rengeteg csiszolás fűrészelés és a formája bizonyos részeknél eltér a valóditól!!! ... ezt adta el a Fabulis nekem Trumpeterként! Ha az enyémből indulunk ki, a Tamiya olyan mint egy Maseratti, az Academy mint egy 5-ös bömbi, és ez a Missouri (ez a névtelen cucc) nekem mint egy kispolszki, és ebben semmi túlzás nincs! | |||||
SSgt_Chris | Adatlap | 424977 | 2006. július 29. 18:28 | ||
Én még M.óváron vettem, kedves cseh uraktól a fenti készletet kb. 8,5k-ért mivel még hajó makettem nem volt, a részletességről csak a repülőkhöz, vagy harcjárművekhez képest tudok viszonyítani, de azt hiszem, különösebb gond nem volt vele. Az más kérdés, hogy beszerezhető-e M.o.-n?! Nemigen hallotam még a MiniHobbyModels cégről... | |||||
Minas | Adatlap | 424976 | 2006. július 29. 16:18 | ||
Köszi hallodebil és Pirate, Akkor asszem a Revell NJ kilőve, még a Trumpeternek utánanézek, mert a Tamiya ára kicsit horror. Az Academy féle Tirpitz/Bismarck jónak tűnik árban is és azt még kapni is lehet, ebből a Tamiya szintén horror:( | |||||
hellodebil | Adatlap | 424974 | 2006. július 29. 09:12 | ||
Miután 1940 májusában 85%-ban elkészült, félbehagyták valóban! De vizrebocsájtották, erről tanúskodnak képek is. Előszőr Gdyniába majd Stettinbe vontatták. 1942-ben Kielbe került, ahol újra dolgozni kezdtek rajta, de 1943-ban ismét abbahagyták a munkálatokat, majd az Odera folyóra vontatták. 1945-ben süllyesztették el Stettin közelében, 1946 márciuásban az oroszok kiemelték, majd Swinemündébe vontatták, 1947 szeptemberében aknára futott, de további sorsa ismeretlen - a többi a lenti cikkben ovlasható. A németek soha nem merték kockára tenni nagy hajóikat, és mint a háború során bebizonyosodott azok nem is birtak nagy jelentősséggel, egy-két kivételes esetet emlitve (Bismarck elsüllyeszti a Hood-t, PQ17 jelű konvoj, Csatorna-futam stb.) Egy repülőgép-hordozó a szövetséges tengeri fölényt ismerve nem lett volna túl nagy fenyegetés, persze mindenképpen nagyobb, mintha el sem készült volna. A háború során egy percig sem volt kétséges, hogy az angolok felszíni flottája és légiereje bármikor képes megsemmisitő csapást mérni a nagy német hadihajókra. (Graf Spee, (Blücher), Bismarck, Gneisenau, Scharnhorst, Tirpitz) Én úgy gondolom ha elkészült volna valaha a Graf Zeppelin és a Peter Strasser, azokat még nagyobb elszántsággal üldözte volna az angol flotta és flottalégierő! | |||||
Kalóz | Adatlap | 424973 | 2006. július 29. 08:29 | ||
hd! A Zeppelin nem készült el 95%-ban, legfeljebb a hajótest (egy majdnem kész hajót azért Hitlerék sem hagytak volna abba ...). És egy repülőgép hordozó (brrr, de nem szeretem ezt a szót) igenis nagy jelentőséggel bírt volna, ha elkészül. Ez is Hitler egyik nagy tévedése volt (hál' istennek!) Kalóz |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Nagyon köszönjük a tűzvezetésről írt értekezésedet! Valóban: a radarvezérlés döntő fölényhez juttatta a brit és az amerikai haditengerészetet a II.VH-ban. De azért a japán hajók sem voltak abszolút kiszolgáltatottak egy éjszakai ütközetben. Ők infravörös optikákat használtak, ld a savo-i tengeri ütközetet 1942. aug.9-én, amikoris e technikának köszönhetően egy gyenge fél óra alatt 3 amerikai és egy ausztrál nehézcirkálót küldtek a hullámsírba Mikawa tengernagy hajói. Csak a radarnak sokkal nagyobb volt a hatótávolsága és pontossága, mint az ilyen infra optikáké. Azért a japánok is próbáltak visszalőni, de meddigre belőtték volna magukat, már ronccsá lőtték a hajójukat...