<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
hellodebil | Adatlap | 425039 | 2006. augusztus 4. 13:13 | ![]() | |
ChevyG | Adatlap | 425038 | 2006. augusztus 4. 13:05 | ![]() | |
nézem a képet, és a felépitmény 1az1ben iowa. végül is két iowábl tuCC épiteni 1 montanát! | |||||
Imi | Adatlap | 425037 | 2006. augusztus 4. 12:11 | ![]() | |
A Montana osztály főbb adatai a következők lettek volna: teljes vízkiszorítás: 70.500 t; teljes hossz: 281 m; legnagyobb szélesség: 37 m; legnagyobb merülés: 11 m; meghajtás: 8 kazán, 4 turbina, 172.000 LE, legnagyobb sebesség: 28 csomó. Páncélzat: övpáncél: 457 mm, horizontális (fedélzet)páncélzat: 154 mm. Tervezték, hogy az osztály miatt még a Panama-csatornát is kicsit átszabják... A Kongresszus megszavazta az egész projektet. Az öt (!) hajó építése szabad utat kapott. A gyártó kapacitást viszont ekkor már teljes mértékben a hordozók kötötték le. Az építés kezdetét ezért többször elhalasztották, végül az egész értelmét vesztette és 1943.július 21-én törölték a tervet. | |||||
Bendeguz | Adatlap | 425036 | 2006. augusztus 4. 10:29 | ![]() | |
hát jah, azért a midway-i"elsöprő" győzelemről nem árt tudni, hogy az amiknak rengeteg repülőjükbe került, mire mag tudták lékelni a japán hordozókat, és mellesleg ők is veszítettek egyet, ha meg nincsenek olyan jó kódfejtőik, akkor nem is lett volna csata | |||||
ChevyG | Adatlap | 425035 | 2006. augusztus 4. 10:27 | ![]() | |
az amerikaiak nem épithettek volna nagyobb hajót a yamaton osztálynál, mivel vot 1 fntos kritériumuk: a panama csatornán át kellet kelni... eredetileg 6 hajóból állt volna az iowa osztály(+BB 65 Illinois,BB 66 Kentucky), de azokat nem fejezték be. volt még egy osztály (lett volna), de azok csak a tervezésik jutottak. Iminek igaza van, kisértetiesen hasonlított az iow-ákra, de ezek már 4 toronnyal épültek volna. Imi: ha jol értem most te ezt az osztályt épied? lehetne képeket kérni róla? | |||||
ChevyG | Adatlap | 425034 | 2006. augusztus 4. 10:14 | ![]() | |
eleve akkor szorultak volna meg az amcsik, ha pearl harbor-ben ott lettek volna a horzók! de szerintem csak a háború elhúzásához vezetett volna. amerika iparát nehéz legyűrni. | |||||
Macal | Adatlap | 425033 | 2006. augusztus 4. 09:57 | ![]() | |
Ha midway egy kicsit másképp alakult volna, akkor is megszorultak volna az amcsik... érdekes módon azonban nem úgy alakult, szerencséjük volt, pedig nem sokon múlott... | |||||
Solo | Adatlap | 425032 | 2006. augusztus 3. 23:55 | ![]() | |
Helló! Bocs, hogy belekotyogok, kő hülye vagyok a tengeri hadviseléshez, de az amcsik egyik legnagyobb fegyverük a Japánok ellen az volt, hogy belehajszolták őket egy olyan erőforrás háborúba, amiből nem jöhettek ki jól. A nagy hajók erőltetése is erre volt jó. Ha az amcsik nem építenek a japcsik sem. Ha a Japánok több erőforrást fordítottak volna a hasznosabb hordozók építésére az nagy baj lett volna az amcsiknak. Ez az én magánvéleményem. :) | |||||
hellodebil | Adatlap | 425031 | 2006. augusztus 3. 23:54 | ![]() | |
Jah, és a Glorius esete a német csatacirkálókkal, egy legendás ütközet volt, de mai napig tisztázatlan körülmények közt futottak egymásba az ellenséges hadihajók, és egyetlen egy repülőgép nem tartózkodott a levegőben... gyerekjáték volt elbánni a Gneisenaunak és a Scharnhorstnak azokkal a hajókkal... | |||||
hellodebil | Adatlap | 425030 | 2006. augusztus 3. 23:51 | ![]() | |
Nem, a Tamiya naggyon jó!!! Láto megy igazi szakértővel akadt dolgom, való igaz amit irtál , de akárhgoy is nézzük az Iowa-k is egy méretbeli verseny jeles példái voltak... tényeket irtál, a sebesség meg más dolgok miatt is, de a haditengerészeti vezetők (akik modern felfogásúak voltak) már évekkel azelőtt látták h a nagy csatahajók kora lejárt... az első vh után már elkezdték épiteni a repülőgép-hordozókat... a Bismarck elsüllyesztése volt az első példa h egy rep hordozó gyakorlatilag a végzetét jelentette egy csatahajónak. Viszont az is igaz h a csatahajók ekkora már a kisérő feladatok ellátására voltak használva főként, vagy légi fölény esetén partok ágyúzására. Számos példa mutatja h a Prince of Walles vagy a Repulse esete, h a csatahajók légitámadásokkal szemben is szinte védtelenek voltak. De vegyünk más példát, a tengeralattjárók is a Barham esetében az U-331-es... sorolhatnánk, az amerikai gyárak kapacitása megengedte h befejezzék az Iowa-kat, de akkor is, sztem semmi nem indokolta akkor már ezeknek a hajóknak a létét! Sőt az h az 1990-es években is szolgálatba álltak... hát kissé furcsa, persze az amerikai flotta mára messze világelső, van annyi pénz ott, h megengedhették maguknak ezeknak a látványos hadihajóknak az üzemben tartását... | |||||
Minas | Adatlap | 425029 | 2006. augusztus 3. 22:44 | ![]() | |
Minas | Adatlap | 425028 | 2006. augusztus 3. 22:41 | ![]() | |
Szia hallodebil, Mármint a Tamiya Missourit (78008 v. 780018) akarnám venni. Ugye nem arra gondolsz, mint gagyi? Más nem érdekel, még a Revell sem (mostmár). | |||||
Imi | Adatlap | 425027 | 2006. augusztus 3. 22:37 | ![]() | |
Bocs, tényleg a hüvelyk 25.4 mm ... A II. VH előtt még nem dőlt el egyértelműen, hogy a csatahajók kora lejárt. Szinte minden haditengerészetnél két párt alakult ki: a hordzó pártiak, és az "álgyú" pártiak. A Taranto elleni brit támadás és leginkább az 1942. májusában és június elején lezajlott Korall-tengeri és Midway-i csaták billentették át a mérleg nyelvét egyre inkább a hordozók felé. Azért ne felejtsük el, hogy a háború elején még a Scharnhorst és a Gneisenau elsüllyesztette a Glorious hordozót.. Az Iowa-kat nem a Yamato-k elleni erőfitogtatásra tervezték-építették elsősorban, hanem a gyors repülőgéphordozó egységek támogatására. A repülőgépek által megrongált - de el nem süllyesztett nagy hadihajók "kivégzésére" szánták eredetileg (én nem tudok végülis olyan konkrét esetről, amikor ez a koncepció meg is valósult volna). A 33 csomós sebességet azért erőltették, hogy birják a tempót a hordozókkal. És az Iowa-t már 1943. jún. 22-én szolgálatba is állították. A fő különbség a South Dakota-kkal szemben elsősorban a sebesség és a fő tüzérség volt (A South Dakota 9 db 406 (16') 45 kaliberhosszúságú ágyúval bírt, míg az Iowa szintén 9, de 50 kaliberhosszúságú 406 mm-essel; tehát az ágyú hosszát megnövelték). Az Iowa-k ágyúi kereken 5km-el messzeb hordtak. Azért a páncélzaton is módosítottak egy csomót. Szóval a két hajó koránt sem volt ugyanolyan. A Yamato-k elleni erőfitogtatásra a Montana osztályú csatahajókat tervezték rendszebe állítani: ezek sebessége ugyan csak 27 csomó lett volna, de páncélzatban és tűzerőben jelentősen erősebbre tervezték az előző osztályoknál. A fő tüzérségük pl 12 db (!!!) 406/50-es löveg lett volna. Az építéshez nagyon közel kerültek, de végülis törölték a projektet. Különben éppen ennek a hajónak az építésével végzek most (IHP, 1/700). | |||||
Kalóz | Adatlap | 425026 | 2006. augusztus 3. 19:20 | ![]() | |
Bocsi, de egy hüvelyk 25,4 mm-rel egyenlő. | |||||
hellodebil | Adatlap | 425025 | 2006. augusztus 3. 18:31 | ![]() | |
Igen, ehez a nem a méret a lényeghez hozzáfűznék annyit, hogy az amerikai és japán haditengerészet, egy "méretharcba" bocsájtkozott bele... gyakorlatilag egymást überelték a hatalmas csatahajókkal, és végül a japánok "nyertek". Ebben az egészben az volt a szép, hogy mindkét ország a háború előtt-alatt már jelentős repülőgép-hordozó hajókra épülő flottával birt, felismerve hogy a csatahajók ideje lejárt (Yamamoto tengernagy) Nyilván ez csak az én véleményem... de mi szükség volt az Iowa-osztály hajóira (33 csomó), amikor a South Dakota-osztály (27 csomó) is ugyanazzal a főtüzérséggel birt... nyilván voltak változtatások az eltelt két év alatt, mivel a South Dakotát kb 1942-re szerelték fel, mig az Iowákat 1944 után, de akárhogy is nézzük a két hajótipus majdnem megegyezik... csak az Iowak gyorsasága volt ami kiemelkedett. South Dakota 207 méter hosszú volt, az Iowa 270... jah és a Yamato 263... Biztos van rá magyarázat, de akkor is, az Iowa o. nem fölösleges erőfitoktatás volt válaszul a Yamato-ra??? | |||||
ChevyG | Adatlap | 425024 | 2006. augusztus 3. 16:53 | ![]() | |
sejtettem, köszi. amúgy ezt a hajja és fiai kiadó gondozásában megjelent a IIvh német haditengerészete c könyvben olvastam! felhasználtál vlami kiegészítőket? | |||||
Imi | Adatlap | 425023 | 2006. augusztus 3. 15:34 | ![]() | |
Momi! Nagyon köszönjük a tűzvezetésről írt értekezésedet! Valóban: a radarvezérlés döntő fölényhez juttatta a brit és az amerikai haditengerészetet a II.VH-ban. De azért a japán hajók sem voltak abszolút kiszolgáltatottak egy éjszakai ütközetben. Ők infravörös optikákat használtak, ld a savo-i tengeri ütközetet 1942. aug.9-én, amikoris e technikának köszönhetően egy gyenge fél óra alatt 3 amerikai és egy ausztrál nehézcirkálót küldtek a hullámsírba Mikawa tengernagy hajói. Csak a radarnak sokkal nagyobb volt a hatótávolsága és pontossága, mint az ilyen infra optikáké. Azért a japánok is próbáltak visszalőni, de meddigre belőtték volna magukat, már ronccsá lőtték a hajójukat... | |||||
Momi | Adatlap | 425022 | 2006. augusztus 3. 14:01 | ![]() | |
SZIASZTOK! Hát akkor egy kis tengerészeti tűzvezetés! A kor csatahajóin alapvetően optikai tűzvezetés volt. Ebben pedig a német és az osztrák-magyar haditengerészet mindig nagyon jó volt az I. vh-ban. A második vh-ban pedig a német csak jobb lett köszönhetően a precíz Carl-Zeiss optikának (jobb fényképezőgépek mai is ezzel vannak fel szerelve lásd egy-két japán digi csodát is!!). Tehát a németek mindig pontosan lőttek ha jó látási viszonyok voltak.Ha rosszak akkor mégjobban az ellenfélhez képest! ( I.vh Jütland; II.vh. Hood) Az angolok és amik pedig ezért is fejlesztették a rádiótávmérőket és lokátorokat. Különösen a Graf Spee önelsüllyesztése után!! Mert már a Graf Spee is majdnem lemészárolta az angolokat,mert már akkor neki is Carl-Zeiss optikai bemérő és irányzó távcsövek és rádiólokátoros távmérője volt!!! Vissztérve a tűzvezetéshez. Sajnos ennek ellenére egy találathoz iszonyú sok lövés kellett. A tengerészeti könyvekben pontos arányok találhatók. Sikeres lokátoros tűzvezetést éjszaka először az angolok alkalmaztak olasz cirkálók éjszakai elsüllyesztésénél(POLA,ZARA,Fiume tragédiája) Ezután jött Scharnhorst elsüllyesztése amit már a kiváló lokátorainak köszönhetett a Duke of York parancsnoka,habár ágyútűzzel nem tudta elsüllyeszteni ,de ronccsá lőtte és lelassította,hogy megtudják torpedózni. A tűzvezetés fejlődése A Surigao átjáróban érte el csúcspontját ahol például volt olyan USA csatahajó amely nem tudott lövéshez jütni,mert nem került lőhelyzetbe a japánok ellen a saját hajók sűrűsége és lokátoros tűzvezetés hiánya miatt. Viszont aki lőtt és új építésű USA BB-volt az lokátoros tűzvezetése folytán az általában 5-7 sortűzzel roncsá lőtte japán ellenfelét a teljes trópusi éjszakában. Japán BB-k és BC-k vissza sem tudtak lőni!!! Tehát uraim nem az űrméret számít hanem a pontosság!!! és a gyorsaság!!! mármint a töltés gyorsasága. A japán super BB-k tehát teljesen felesleges erőfitogtatás volt,mert hiába voltak óriási ágyúi ha nem találták el a célpontot elég gyorsan! Mára ennyit a tűzvezetésből. Akit érdekel tudok egy-két könyv címet adni. Momi | |||||
Imi | Adatlap | 425021 | 2006. augusztus 3. 13:18 | ![]() | |
Nem létezik, hogy 390 mm-es löveg lett volna a Bismarck egyik tornyában, ez tutira egy elírás. Sok érvet lehetne felsorolni: pl én egy szakirodalomban sem találkoztam ilyen adattal és soha nem is gyártottak ilyen űrméretű löveget. Igazából a lövegek kaliberének elfogadott mértékegysége a hüvelyk volt. Egy hüvelyk=25.5 mm. A Bismarck lövegei 15 hüvelykesek (15'), az Iowa lövegei 16'-esek, a Yamato-éi pedig 18'-esek voltak. Ebbe a rendszebe tehát sehogy sem fér bele a 390 mm. | |||||
lucky | Adatlap | 425020 | 2006. augusztus 3. 13:02 | ![]() | |
hellodebil | Adatlap | 425019 | 2006. augusztus 3. 11:53 | ![]() | |
Gratula a Yamato-hoz! Gyönyörű lett! Való igaz, a német technikai fölény tette olyan félelmetes hajóvá a német csatahajókat és csatacirkálókat. A Bismarck tűzvezető rendszeréről mindent elárul, hogy a német tüzérek rögtön találatokat értek el a két brit csatahajón, Hood-t pár perc alatt elintézték egy meredek pályát leiró a vékony fedélzeti páncélzatot átütő sorozattal... és valóban nem az (űr)méret a lényeg, a német haditechnika mind szárazföldön, mint levegőben és tengeren is világelső volt... Ugyanakkor nekem azért tetszenek annyira a japán hadihajók, mert magukon hordozzák az anyaország épitészetére jellemző stilusjegyeket is... és egyszerüen jól néztek ki :D | |||||
ChevyG | Adatlap | 425018 | 2006. augusztus 3. 11:35 | ![]() | |
ezeket keresem: Gold Medal models: 700-30 MODERNIZED USS NEW JERSEY/IOWA 700-1D Naval Ship Decals (1/700 - 1/720 Scale) photo shown nem tudjátok ki forgalmazza? | |||||
cstomm | Adatlap | 425017 | 2006. augusztus 3. 11:35 | ![]() | |
Ez gyönyör? Imi! Gratulálok! | |||||
ChevyG | Adatlap | 425016 | 2006. augusztus 3. 11:34 | ![]() | |
létezik az, hogy a Bismarcknak az "A" tornyába nem 380as, hanem 390es lövegek voltak? (könyvben olvastam) | |||||
ChevyG | Adatlap | 425015 | 2006. augusztus 3. 11:34 | ![]() | |
nagyon szép hajó! grat! főleg a kötélzet lett pazar! | |||||
ChevyG | Adatlap | 425014 | 2006. augusztus 3. 11:33 | ![]() | |
hát legyen akármilyen minőségű, de én a 700as ért nem fogok 1 10est kipengetni... azt a 4-5-6e forintot inkább maratásba ölöm | |||||
Imi | Adatlap | 425013 | 2006. augusztus 3. 10:38 | ![]() | |
| |||||
Imi | Adatlap | 425012 | 2006. augusztus 2. 22:47 | ![]() | |
A Tamiya 1/350-es és 1/700-as Missouri egyaránt a kategória legjobbjai. Nem mondom, hogy tökéletesek, de fröccsöntött kivitelben még egy gyártó sem csinált jobbat. | |||||
hellodebil | Adatlap | 425011 | 2006. augusztus 2. 22:44 | ![]() | |
Csak kis kedvcsináló egy Musashihoz... hossz: 263 m szélesség: 39 m merülés: 10,5 m max. vizkiszoritás: 72809 t !!! max. sebesség: 27.5 ft főfegyverzet: 9x46 cm-es L45-ös löveg 1944 Október 24.-én süllyedt el Utánna néztem és nem találtam... volt ennél nagyobb hadihajó a II. világháború befejeztéig??? Persze a Yamatot leszámitva :D | |||||
hellodebil | Adatlap | 425010 | 2006. augusztus 2. 22:31 | ![]() | |
Minas! Csak egyre figyelj, ne azt a gagyi Missoirut vedd a fabulis félét, mert én azt hagytam félbe, mégeccer mondom KATASZTRÓFÁLIS a minősége! Ilyen ócska makettel még soha nem találkoztam! Missourit is Tamiya gyártja... | |||||
Minas | Adatlap | 425009 | 2006. augusztus 2. 22:25 | ![]() | |
Köszi, Meggyőztetek, hogy a Tamiya legyen a befutó. A Missourit meg valahonnan megszerzem. | |||||
Sebi | Adatlap | 425008 | 2006. augusztus 2. 20:45 | ![]() | |
Hello Minas ! Ha konkrétan érdekel, akkor a NJ-t valóban nem festették ilyenre, hanem egy időben teljesen kék volt. A Revellel pedig valóban az a baj, amire gondolsz. Rosszak az illesztések és gyenge a minősége. | |||||
Sebi | Adatlap | 425007 | 2006. augusztus 2. 20:26 | ![]() | |
Hello ! Hát ha rám hallgatsz, akkor azt az Aoshima makettet eldobod ! Az a második vh-s állapotában ábrázolja a hajót. A különbség pedig a modernhez képest igen sok. Ha teheted vegyél egy Tamiya vagy Trumpeter NJ-t. Üdv. | |||||
Minas | Adatlap | 425006 | 2006. július 31. 22:44 | ![]() | |
Akkor Luckymodell... | |||||
hellodebil | Adatlap | 425005 | 2006. július 31. 22:34 | ![]() | |
Pont ezért vegyél Tamiya-t! Tényleg azt vedd meg, nemrég - bár akciósan de a Megamodellban 16 ropi volt, sajna azóta nem láttam, biztos drágább, de hobbyeasy vagy luckymodel korrekt áron adja! Egy szónak is száz a vége, én 1:350-es hajóban csak Tamiya-t vennék, pont a minősége miatt! (Academy Bismarck Tirpitz-ek is jók) Piras is lentébb irta h Revell-t ne vegyél!!! | |||||
Minas | Adatlap | 425004 | 2006. július 31. 19:41 | ![]() | |
Noshát ezaz! Nagyon szép. Ezért kellene a Missouri, a NJ-t pedig nem hiszem, hogy festették így. Egyébként a revell nagyon gázos, mármint a revell NJ? Nem vagyok - mint már mondtam - teljesen élethű mániás, de olyat nem akarok, ami gyenga minőség, rossz illesztések stb. Ez a gond a revellel? | |||||
hellodebil | Adatlap | 425003 | 2006. július 31. 17:56 | ![]() | |
| |||||
hellodebil | Adatlap | 425002 | 2006. július 31. 17:49 | ![]() | |
A 05-ös a régi a 17-es a felújitott kiadása, nemtom van-e különbség, de állitólag szebb lett, és igényesebb :) A Missourinak votl kék a fedélzete, a többi Iowa-ról konkrétan nem tudom, de nézd meg az én Missourim, az a kék fedélzet valóban nagyon jól néz ki! | |||||
Minas | Adatlap | 425001 | 2006. július 31. 16:00 | ![]() | |
Még annyit kérdeznék, hogy mi lehet a különbség pl. a Tamiya 78005 és a 78017 között. (NJ) Már rendelném is a Missourit a Luckyról, csakhogy az nincs:((( A Missourinak tetszik a kékes fedélzete. A NJ-t nem festették hasonlóra a valóságban? | |||||
ChevyG | Adatlap | 425000 | 2006. július 31. 13:17 | ![]() | |
hellodebil | Adatlap | 424999 | 2006. július 31. 12:13 | ![]() | |
Hát annál mindenképp olcsóbb :) Keresd meg a makettek rendelése külföldről cimű doksit a makettek rendelése topicban, Mr. Chef leirt mindent benne pontosan! A kártyán legyen több, mint a rendelés összege, mert az átváltás miatt többe fog kerülni! A 25 az szörnyen magas ár! | |||||
ChevyG | Adatlap | 424998 | 2006. július 31. 11:07 | ![]() | |
köszi!, modellpostán 25e:S | |||||
hellodebil | Adatlap | 424997 | 2006. július 31. 09:41 | ![]() | |
Minas: Neked kell felfesteni :) Chevy: Pontos árat nem tudok mondani, a Hobbyeasy-n rendeltem Hong Kongból, a rendelésem... hmm, szerintem 17 ezerből kb kijön, de pontos árat nem tudok mondani, mert mást is rendteltem, de 17 az reális, sajna pont mostanában romlott a Forint, és ezért nem a 14500 Ft-os árat fizetnem, amit kiirt a net, az átváltás miatt kellett 2-3 ezerrel többe a hajó. A Yamato az drágább valamivel, regisztrálj és nézz körül a Hobbeasy-n. www.hobbyeasy.com | |||||
ChevyG | Adatlap | 424996 | 2006. július 30. 23:22 | ![]() | |
mushasi mennyi vot??? | |||||
Minas | Adatlap | 424995 | 2006. július 30. 23:21 | ![]() | |
Köszi. Arra gondoltam egyébként, hogy az Academy hajóknál neked kell/lehet a horogkeresztet felfesteni, vagy esetleg mellékelt matricával kell/lehet megoldani? | |||||
hellodebil | Adatlap | 424994 | 2006. július 30. 23:15 | ![]() | |
A Bismarck- on ott volt az elsüllyedésekor is a horogkereszt, a Tirpitzen vmikor eltűnt, norvégiában eltöltött évek alatt már nem volt rajta. Szerintem a Tirpitz festésében rengeteg variáció van - és épp ezért ajánlanám, nagyon tettszetős festést lehet késziteni neki. Chevy, attól függ mennyi az annyi, 17 ruppóért bőven meglehet rendelni, az Academy 10 körül van... való igaz, drágább, én is az Academyit venném, de a Musashiból azért vettem Tamiya-t, mert csak ők gyártják! Meg egyébknét is, soha nem volt Tamiya makettem... :D | |||||
Minas | Adatlap | 424993 | 2006. július 30. 23:00 | ![]() | |
Még egy kérdés: Bismarck, vagy Tirpitz? Az utóbbinak kicsit nehezebbnek tűnik a festése, ha mondjuk az 1941-es Bismarck festést és az 1942-es Tirpitz festést hasonlítom. A fedélzeten (orr és tat) a horogkereszt szintén festés, vagy matrica? | |||||
ChevyG | Adatlap | 424992 | 2006. július 30. 21:15 | ![]() | |
Szasztok! Tegnap belenéztem a 350es tamiya Tirpitz-be, nem rossz, de az árát nem éri meg szerintem... | |||||
Solo | Adatlap | 424991 | 2006. július 30. 18:42 | ![]() | |
(és egy kakukktojás) :) | |||||
gyurmakoma | Adatlap | 424990 | 2006. július 30. 18:40 | ![]() | |
Én csak gratulálni tudok hozzájuk,szépek. Ezekből a búrákból vannak kissebbek is? Ez üveg vagy plexi? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Imi, ilyen tervrajzod nincs a német tervezett szupercsatahajó osztályról? Az nagyon érdekelne!