<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Imi | Adatlap | 425053 | 2006. augusztus 4. 20:14 | ![]() | |
A japánok legnagyobb vesztesége Midway-nál talán nem is a négy nagy hordozó volt, hanem a kiváló pilóta-állomány elvesztése. Sokak véleménye szerint a II.VH legjobb haditengerészeti pilótái voltak ezek a japán harcosok. És ezeket a rendkívül képzett, veterán pilótákat nem tudták pótolni. Gondolj bele: egy maroknyi maradt meg ezek közűl, mégis az ellencsapás alkalmával a 3 ami hordozó pilótái se tudták megakadályozni, hogy haza ne vágják a Yorktown-t, pedig nekik még a radar is jelezte a helyet, az irányt stb. Szóval, ha a pilótaállomány megmarad, még sok fejfájást okoztak volna az amcsiknak. Yamamoto nagyon jól ismert Amerikát. Tudta, ha nem sikerül rövid idő alatt győzni, mindennek vége. Ez szerintem nem volt rossz gondolat, de tudhatta volna, hogy Amerika sohase törődött volna bele a vereségbe, néhány év "béke" után csúnyán visszavágtak volna. Előzmény: (425046) Kalóz 2006. augusztus 4. 19:19 | |||||
Imi | Adatlap | 425052 | 2006. augusztus 4. 19:59 | ![]() | |
A modern New Jersey-ről nincs anyagom, de nem olyan nagyon vészes a dolog szerintem. Először is miért akarsz átalakításba fogni??? Ha jól tudom, ez a hajó kapható 1/700-ban a Trumpetertől (ha az esetleg a modernizált Iowa, ott se kell sokmindent átvariálni). Ráadásul nagyon valószínűleg a minőség kiváló, mindez - ha jól emlékszem - 4.500 Ft-ért. Régebben a Fabulis oldalán (kb fél éve) sokat találkoztam vele. Interneten is biztosan megrendelhető. Az átalakítás iszonyatos sok türelmet, sziszifuszi munkát kíván... van, amit el kell tüntetned, lefaragnod, marnod, csiszolnod... van, amit meg le kell gyártanod... ez már majdnem olyan, mintha egy modellt építenél. Ha megvan a Trumpeter makett, ahhoz talán még rajz se nagyon kell, csak keress hozzá képeket a neten. Azokat igyekezd jól átnézni. Esetleg még veszel hozzá egy Gold Medal-os maratást - és kezdődhet a munka! Legalábbis én így állnék hozzá. | |||||
Kalóz | Adatlap | 425051 | 2006. augusztus 4. 19:49 | ![]() | |
A "Ha" nem történelmi kategória! Viszont, "ha" Hitler nem támadja meg a Szu-t, miközben meginvázolja Angliát, elveszíti Németországot. Sztálinék már csak hetekre voltak a támadás megkezdésétől! Erre egyre több bizonyíték kerül elő. És akkor nem lett volna szocialista béketábor, hanem csak a Szu határai tolódtak volna ki - talán - az Atlanti óceánig! Mivel baráti segítséget nyújtottak volna a szövetséges Angliának. Hááát, nem éppen szívderítő perspektíva ... Üdv: Kalóz | |||||
Bundesign | Adatlap | 425050 | 2006. augusztus 4. 19:42 | ![]() | |
ezekszerint egy véleményen vagyunk! de mondjuk ha hitler nem támadja meg a szut, elfoglalja angliát, és aott megáll, akkor lehet máshogy alakult volna atörténelem, de nem tette! üdv | |||||
Kalóz | Adatlap | 425049 | 2006. augusztus 4. 19:39 | ![]() | |
Bund! A II. vh-t a tengelyhatalmak már az első befejezésekor elvesztették!, de lehet, hogy már annak megkezdése előtt. Ha egy kicsit számoltak volna, hogy mi mivel áll szemben, talán el sem kezdik. A tecnikai (minőségi) fölény, meg a kreatív agy sajna mit sem ér a tömeg ellen. Hiába semmisítesz meg sok mindent: Mindig van másiíík!!! Csakhát vannak önhitt emberek a világon. Üdv: Kalóz | |||||
Bundesign | Adatlap | 425048 | 2006. augusztus 4. 19:33 | ![]() | |
az én véleményem szerint a történelem 1ik legnagyobb vicce, hogy japán megtámadta az usát, és amikor hitler is hadat üzent neki..akkor aztán rányomta a pecsétet a háborúra... kb olyan mintha bemennék egy grizli barlangba, és belerúgnék a medvébe hogy takarodjon ki... igen, belerúghatok, de utána a grizli feláll, -- :D | |||||
Kalóz | Adatlap | 425047 | 2006. augusztus 4. 19:24 | ![]() | |
A magyarázat tetszetős, de nem igazán fedi a valóságot. 1.: az amik a nyugati parton is meg tudták volna építeni a nagy hajóikat, nem kellett volna átzsilipelni őket a Panama-csatornán. 2.: az Atlanti-óceán nem beltenger, aminek egyetlen kijárata a Panama-csatorna. A Csendes-óceán a Horn-fokot megkerülve, vagy Afrika felől is megközelíthető. Az adott szituációban a P-cs által biztosított időnyereség nem döntő tényező. Az indok a többek által felvetett tény: az amik rájöttek, hogy vége a csatahajó monstrumok időszakának, sokkal fontosabbak a repgép-hordozók. Kalóz | |||||
Kalóz | Adatlap | 425046 | 2006. augusztus 4. 19:19 | ![]() | |
Bendegúz! Az elsöprő győzelem nem azt jelenti, hogy kis ráfordítással érték el! Négy hordozó (és a repülőgépeik) megsemmisítést méltán lehet megsemmisítő győzelemnek nevezni. A csata után japcsik igazán már nem tudtak magukhoz térni, elvesztették a kezdeményezést (akár a németek Kurszk után). És ezen az sem változtat, hogy egyes csatákat még megnyertek, a háborút ekkor vesztették el (pontosabban: amikor elkezdték, mivel anyagi erejük nem versenyezhetett a megtámadottakéval: USA, Anglia, SzU, Kína, és még nehány kisebb ország). | |||||
Bundesign | Adatlap | 425045 | 2006. augusztus 4. 17:51 | ![]() | |
de a végére már hiába volt ipari létesítmény, ha em volt rendes nyersanyag, üzemanyag, és pénz :S | |||||
Macal | Adatlap | 425044 | 2006. augusztus 4. 17:45 | ![]() | |
Azért a japánokat se kellett félteni ipar szempontjából. Ugyanis japán akkor nemcsak a szigetekből állt, pl ott volt Mandzsúria. Ami azért nem kevés, ráadásul annak a környéknek japán építette ki az egész iparát:D | |||||
Bendeguz | Adatlap | 425043 | 2006. augusztus 4. 17:18 | ![]() | |
Köszi, de már kivégezte, kb egy éve:DDD | |||||
lucky | Adatlap | 425042 | 2006. augusztus 4. 17:06 | ![]() | |
Bendi! Csata az lett volna.Az végeredmény az meg más kérdés. De a Midway-i csatánál a kódfejtőkön tényleg sok múlt.Meg a hadiszerencse is az amikhoz húzott. Ajánlom a témában Walter Lord Hihetetlen győzelem c könyvét. Ha kell holnap hozom:) | |||||
ChevyG | Adatlap | 425041 | 2006. augusztus 4. 14:46 | ![]() | |
uhh, kis segitségre lenne szükségem: 1/700as iowat (1943-45) szeretnék New jersey-vé (1983-84) alakitani! van valami anyagod hozzá? nagyon fontos lenne! | |||||
Imi | Adatlap | 425040 | 2006. augusztus 4. 14:36 | ![]() | |
Mondjuk ez a mellékelt kép csak egy skicc. Azért a Montana nem lett volna csak egy egyszerűen megnövelt Iowa. Küllemében és páncélzatában is inkább a North Carolina-ra emlkéeztetett volna. A Montana-hoz is nagyon nejéz volt rajzot szerezni. A Floating Drydock anyaga (10 e Ft) csalódás volt. Végülis Alan Raven általános rajzát használtam a részleteket a Floating Drydock "Missouri" alapján építettem. Szóval egy ilyen meg nem épült hajót valahogy így lehet megalkotni. Egy német szupercsatahajót is ilyenformán lehet kidolgozni: szerzel egy ált. rajzot az alapfelépítéséről, és ehhez hozzáadod mondjuk a Bismarck-ról ismert szerelvényeket stb... Sajnos nekem csak az utóbbiról van anyagom. | |||||
hellodebil | Adatlap | 425039 | 2006. augusztus 4. 13:13 | ![]() | |
Jaja, tök azonos a sziluett, egyedül az elején van kissé "megröviditve" egyel több ágyútorony és ugyanolyan páncélzat... persze a Panama-csatorna kapcsán a japánok akarták olyan hajók épitésére birni az usa-t, hogy azok a monstrumok ne tudjanak átkelni rajta. Imi, ilyen tervrajzod nincs a német tervezett szupercsatahajó osztályról? Az nagyon érdekelne! | |||||
ChevyG | Adatlap | 425038 | 2006. augusztus 4. 13:05 | ![]() | |
nézem a képet, és a felépitmény 1az1ben iowa. végül is két iowábl tuCC épiteni 1 montanát! | |||||
Imi | Adatlap | 425037 | 2006. augusztus 4. 12:11 | ![]() | |
A Montana osztály főbb adatai a következők lettek volna: teljes vízkiszorítás: 70.500 t; teljes hossz: 281 m; legnagyobb szélesség: 37 m; legnagyobb merülés: 11 m; meghajtás: 8 kazán, 4 turbina, 172.000 LE, legnagyobb sebesség: 28 csomó. Páncélzat: övpáncél: 457 mm, horizontális (fedélzet)páncélzat: 154 mm. Tervezték, hogy az osztály miatt még a Panama-csatornát is kicsit átszabják... A Kongresszus megszavazta az egész projektet. Az öt (!) hajó építése szabad utat kapott. A gyártó kapacitást viszont ekkor már teljes mértékben a hordozók kötötték le. Az építés kezdetét ezért többször elhalasztották, végül az egész értelmét vesztette és 1943.július 21-én törölték a tervet. | |||||
Bendeguz | Adatlap | 425036 | 2006. augusztus 4. 10:29 | ![]() | |
hát jah, azért a midway-i"elsöprő" győzelemről nem árt tudni, hogy az amiknak rengeteg repülőjükbe került, mire mag tudták lékelni a japán hordozókat, és mellesleg ők is veszítettek egyet, ha meg nincsenek olyan jó kódfejtőik, akkor nem is lett volna csata | |||||
ChevyG | Adatlap | 425035 | 2006. augusztus 4. 10:27 | ![]() | |
az amerikaiak nem épithettek volna nagyobb hajót a yamaton osztálynál, mivel vot 1 fntos kritériumuk: a panama csatornán át kellet kelni... eredetileg 6 hajóból állt volna az iowa osztály(+BB 65 Illinois,BB 66 Kentucky), de azokat nem fejezték be. volt még egy osztály (lett volna), de azok csak a tervezésik jutottak. Iminek igaza van, kisértetiesen hasonlított az iow-ákra, de ezek már 4 toronnyal épültek volna. Imi: ha jol értem most te ezt az osztályt épied? lehetne képeket kérni róla? | |||||
ChevyG | Adatlap | 425034 | 2006. augusztus 4. 10:14 | ![]() | |
eleve akkor szorultak volna meg az amcsik, ha pearl harbor-ben ott lettek volna a horzók! de szerintem csak a háború elhúzásához vezetett volna. amerika iparát nehéz legyűrni. | |||||
Macal | Adatlap | 425033 | 2006. augusztus 4. 09:57 | ![]() | |
Ha midway egy kicsit másképp alakult volna, akkor is megszorultak volna az amcsik... érdekes módon azonban nem úgy alakult, szerencséjük volt, pedig nem sokon múlott... | |||||
Solo | Adatlap | 425032 | 2006. augusztus 3. 23:55 | ![]() | |
Helló! Bocs, hogy belekotyogok, kő hülye vagyok a tengeri hadviseléshez, de az amcsik egyik legnagyobb fegyverük a Japánok ellen az volt, hogy belehajszolták őket egy olyan erőforrás háborúba, amiből nem jöhettek ki jól. A nagy hajók erőltetése is erre volt jó. Ha az amcsik nem építenek a japcsik sem. Ha a Japánok több erőforrást fordítottak volna a hasznosabb hordozók építésére az nagy baj lett volna az amcsiknak. Ez az én magánvéleményem. :) | |||||
hellodebil | Adatlap | 425031 | 2006. augusztus 3. 23:54 | ![]() | |
Jah, és a Glorius esete a német csatacirkálókkal, egy legendás ütközet volt, de mai napig tisztázatlan körülmények közt futottak egymásba az ellenséges hadihajók, és egyetlen egy repülőgép nem tartózkodott a levegőben... gyerekjáték volt elbánni a Gneisenaunak és a Scharnhorstnak azokkal a hajókkal... | |||||
hellodebil | Adatlap | 425030 | 2006. augusztus 3. 23:51 | ![]() | |
Nem, a Tamiya naggyon jó!!! Láto megy igazi szakértővel akadt dolgom, való igaz amit irtál , de akárhgoy is nézzük az Iowa-k is egy méretbeli verseny jeles példái voltak... tényeket irtál, a sebesség meg más dolgok miatt is, de a haditengerészeti vezetők (akik modern felfogásúak voltak) már évekkel azelőtt látták h a nagy csatahajók kora lejárt... az első vh után már elkezdték épiteni a repülőgép-hordozókat... a Bismarck elsüllyesztése volt az első példa h egy rep hordozó gyakorlatilag a végzetét jelentette egy csatahajónak. Viszont az is igaz h a csatahajók ekkora már a kisérő feladatok ellátására voltak használva főként, vagy légi fölény esetén partok ágyúzására. Számos példa mutatja h a Prince of Walles vagy a Repulse esete, h a csatahajók légitámadásokkal szemben is szinte védtelenek voltak. De vegyünk más példát, a tengeralattjárók is a Barham esetében az U-331-es... sorolhatnánk, az amerikai gyárak kapacitása megengedte h befejezzék az Iowa-kat, de akkor is, sztem semmi nem indokolta akkor már ezeknek a hajóknak a létét! Sőt az h az 1990-es években is szolgálatba álltak... hát kissé furcsa, persze az amerikai flotta mára messze világelső, van annyi pénz ott, h megengedhették maguknak ezeknak a látványos hadihajóknak az üzemben tartását... | |||||
Minas | Adatlap | 425029 | 2006. augusztus 3. 22:44 | ![]() | |
Minas | Adatlap | 425028 | 2006. augusztus 3. 22:41 | ![]() | |
Szia hallodebil, Mármint a Tamiya Missourit (78008 v. 780018) akarnám venni. Ugye nem arra gondolsz, mint gagyi? Más nem érdekel, még a Revell sem (mostmár). | |||||
Imi | Adatlap | 425027 | 2006. augusztus 3. 22:37 | ![]() | |
Bocs, tényleg a hüvelyk 25.4 mm ... A II. VH előtt még nem dőlt el egyértelműen, hogy a csatahajók kora lejárt. Szinte minden haditengerészetnél két párt alakult ki: a hordzó pártiak, és az "álgyú" pártiak. A Taranto elleni brit támadás és leginkább az 1942. májusában és június elején lezajlott Korall-tengeri és Midway-i csaták billentették át a mérleg nyelvét egyre inkább a hordozók felé. Azért ne felejtsük el, hogy a háború elején még a Scharnhorst és a Gneisenau elsüllyesztette a Glorious hordozót.. Az Iowa-kat nem a Yamato-k elleni erőfitogtatásra tervezték-építették elsősorban, hanem a gyors repülőgéphordozó egységek támogatására. A repülőgépek által megrongált - de el nem süllyesztett nagy hadihajók "kivégzésére" szánták eredetileg (én nem tudok végülis olyan konkrét esetről, amikor ez a koncepció meg is valósult volna). A 33 csomós sebességet azért erőltették, hogy birják a tempót a hordozókkal. És az Iowa-t már 1943. jún. 22-én szolgálatba is állították. A fő különbség a South Dakota-kkal szemben elsősorban a sebesség és a fő tüzérség volt (A South Dakota 9 db 406 (16') 45 kaliberhosszúságú ágyúval bírt, míg az Iowa szintén 9, de 50 kaliberhosszúságú 406 mm-essel; tehát az ágyú hosszát megnövelték). Az Iowa-k ágyúi kereken 5km-el messzeb hordtak. Azért a páncélzaton is módosítottak egy csomót. Szóval a két hajó koránt sem volt ugyanolyan. A Yamato-k elleni erőfitogtatásra a Montana osztályú csatahajókat tervezték rendszebe állítani: ezek sebessége ugyan csak 27 csomó lett volna, de páncélzatban és tűzerőben jelentősen erősebbre tervezték az előző osztályoknál. A fő tüzérségük pl 12 db (!!!) 406/50-es löveg lett volna. Az építéshez nagyon közel kerültek, de végülis törölték a projektet. Különben éppen ennek a hajónak az építésével végzek most (IHP, 1/700). | |||||
Kalóz | Adatlap | 425026 | 2006. augusztus 3. 19:20 | ![]() | |
Bocsi, de egy hüvelyk 25,4 mm-rel egyenlő. | |||||
hellodebil | Adatlap | 425025 | 2006. augusztus 3. 18:31 | ![]() | |
Igen, ehez a nem a méret a lényeghez hozzáfűznék annyit, hogy az amerikai és japán haditengerészet, egy "méretharcba" bocsájtkozott bele... gyakorlatilag egymást überelték a hatalmas csatahajókkal, és végül a japánok "nyertek". Ebben az egészben az volt a szép, hogy mindkét ország a háború előtt-alatt már jelentős repülőgép-hordozó hajókra épülő flottával birt, felismerve hogy a csatahajók ideje lejárt (Yamamoto tengernagy) Nyilván ez csak az én véleményem... de mi szükség volt az Iowa-osztály hajóira (33 csomó), amikor a South Dakota-osztály (27 csomó) is ugyanazzal a főtüzérséggel birt... nyilván voltak változtatások az eltelt két év alatt, mivel a South Dakotát kb 1942-re szerelték fel, mig az Iowákat 1944 után, de akárhogy is nézzük a két hajótipus majdnem megegyezik... csak az Iowak gyorsasága volt ami kiemelkedett. South Dakota 207 méter hosszú volt, az Iowa 270... jah és a Yamato 263... Biztos van rá magyarázat, de akkor is, az Iowa o. nem fölösleges erőfitoktatás volt válaszul a Yamato-ra??? | |||||
ChevyG | Adatlap | 425024 | 2006. augusztus 3. 16:53 | ![]() | |
sejtettem, köszi. amúgy ezt a hajja és fiai kiadó gondozásában megjelent a IIvh német haditengerészete c könyvben olvastam! felhasználtál vlami kiegészítőket? | |||||
Imi | Adatlap | 425023 | 2006. augusztus 3. 15:34 | ![]() | |
Momi! Nagyon köszönjük a tűzvezetésről írt értekezésedet! Valóban: a radarvezérlés döntő fölényhez juttatta a brit és az amerikai haditengerészetet a II.VH-ban. De azért a japán hajók sem voltak abszolút kiszolgáltatottak egy éjszakai ütközetben. Ők infravörös optikákat használtak, ld a savo-i tengeri ütközetet 1942. aug.9-én, amikoris e technikának köszönhetően egy gyenge fél óra alatt 3 amerikai és egy ausztrál nehézcirkálót küldtek a hullámsírba Mikawa tengernagy hajói. Csak a radarnak sokkal nagyobb volt a hatótávolsága és pontossága, mint az ilyen infra optikáké. Azért a japánok is próbáltak visszalőni, de meddigre belőtték volna magukat, már ronccsá lőtték a hajójukat... | |||||
Momi | Adatlap | 425022 | 2006. augusztus 3. 14:01 | ![]() | |
SZIASZTOK! Hát akkor egy kis tengerészeti tűzvezetés! A kor csatahajóin alapvetően optikai tűzvezetés volt. Ebben pedig a német és az osztrák-magyar haditengerészet mindig nagyon jó volt az I. vh-ban. A második vh-ban pedig a német csak jobb lett köszönhetően a precíz Carl-Zeiss optikának (jobb fényképezőgépek mai is ezzel vannak fel szerelve lásd egy-két japán digi csodát is!!). Tehát a németek mindig pontosan lőttek ha jó látási viszonyok voltak.Ha rosszak akkor mégjobban az ellenfélhez képest! ( I.vh Jütland; II.vh. Hood) Az angolok és amik pedig ezért is fejlesztették a rádiótávmérőket és lokátorokat. Különösen a Graf Spee önelsüllyesztése után!! Mert már a Graf Spee is majdnem lemészárolta az angolokat,mert már akkor neki is Carl-Zeiss optikai bemérő és irányzó távcsövek és rádiólokátoros távmérője volt!!! Vissztérve a tűzvezetéshez. Sajnos ennek ellenére egy találathoz iszonyú sok lövés kellett. A tengerészeti könyvekben pontos arányok találhatók. Sikeres lokátoros tűzvezetést éjszaka először az angolok alkalmaztak olasz cirkálók éjszakai elsüllyesztésénél(POLA,ZARA,Fiume tragédiája) Ezután jött Scharnhorst elsüllyesztése amit már a kiváló lokátorainak köszönhetett a Duke of York parancsnoka,habár ágyútűzzel nem tudta elsüllyeszteni ,de ronccsá lőtte és lelassította,hogy megtudják torpedózni. A tűzvezetés fejlődése A Surigao átjáróban érte el csúcspontját ahol például volt olyan USA csatahajó amely nem tudott lövéshez jütni,mert nem került lőhelyzetbe a japánok ellen a saját hajók sűrűsége és lokátoros tűzvezetés hiánya miatt. Viszont aki lőtt és új építésű USA BB-volt az lokátoros tűzvezetése folytán az általában 5-7 sortűzzel roncsá lőtte japán ellenfelét a teljes trópusi éjszakában. Japán BB-k és BC-k vissza sem tudtak lőni!!! Tehát uraim nem az űrméret számít hanem a pontosság!!! és a gyorsaság!!! mármint a töltés gyorsasága. A japán super BB-k tehát teljesen felesleges erőfitogtatás volt,mert hiába voltak óriási ágyúi ha nem találták el a célpontot elég gyorsan! Mára ennyit a tűzvezetésből. Akit érdekel tudok egy-két könyv címet adni. Momi | |||||
Imi | Adatlap | 425021 | 2006. augusztus 3. 13:18 | ![]() | |
Nem létezik, hogy 390 mm-es löveg lett volna a Bismarck egyik tornyában, ez tutira egy elírás. Sok érvet lehetne felsorolni: pl én egy szakirodalomban sem találkoztam ilyen adattal és soha nem is gyártottak ilyen űrméretű löveget. Igazából a lövegek kaliberének elfogadott mértékegysége a hüvelyk volt. Egy hüvelyk=25.5 mm. A Bismarck lövegei 15 hüvelykesek (15'), az Iowa lövegei 16'-esek, a Yamato-éi pedig 18'-esek voltak. Ebbe a rendszebe tehát sehogy sem fér bele a 390 mm. | |||||
lucky | Adatlap | 425020 | 2006. augusztus 3. 13:02 | ![]() | |
hellodebil | Adatlap | 425019 | 2006. augusztus 3. 11:53 | ![]() | |
Gratula a Yamato-hoz! Gyönyörű lett! Való igaz, a német technikai fölény tette olyan félelmetes hajóvá a német csatahajókat és csatacirkálókat. A Bismarck tűzvezető rendszeréről mindent elárul, hogy a német tüzérek rögtön találatokat értek el a két brit csatahajón, Hood-t pár perc alatt elintézték egy meredek pályát leiró a vékony fedélzeti páncélzatot átütő sorozattal... és valóban nem az (űr)méret a lényeg, a német haditechnika mind szárazföldön, mint levegőben és tengeren is világelső volt... Ugyanakkor nekem azért tetszenek annyira a japán hadihajók, mert magukon hordozzák az anyaország épitészetére jellemző stilusjegyeket is... és egyszerüen jól néztek ki :D | |||||
ChevyG | Adatlap | 425018 | 2006. augusztus 3. 11:35 | ![]() | |
ezeket keresem: Gold Medal models: 700-30 MODERNIZED USS NEW JERSEY/IOWA 700-1D Naval Ship Decals (1/700 - 1/720 Scale) photo shown nem tudjátok ki forgalmazza? | |||||
cstomm | Adatlap | 425017 | 2006. augusztus 3. 11:35 | ![]() | |
Ez gyönyör? Imi! Gratulálok! | |||||
ChevyG | Adatlap | 425016 | 2006. augusztus 3. 11:34 | ![]() | |
létezik az, hogy a Bismarcknak az "A" tornyába nem 380as, hanem 390es lövegek voltak? (könyvben olvastam) | |||||
ChevyG | Adatlap | 425015 | 2006. augusztus 3. 11:34 | ![]() | |
nagyon szép hajó! grat! főleg a kötélzet lett pazar! | |||||
ChevyG | Adatlap | 425014 | 2006. augusztus 3. 11:33 | ![]() | |
hát legyen akármilyen minőségű, de én a 700as ért nem fogok 1 10est kipengetni... azt a 4-5-6e forintot inkább maratásba ölöm | |||||
Imi | Adatlap | 425013 | 2006. augusztus 3. 10:38 | ![]() | |
| |||||
Imi | Adatlap | 425012 | 2006. augusztus 2. 22:47 | ![]() | |
A Tamiya 1/350-es és 1/700-as Missouri egyaránt a kategória legjobbjai. Nem mondom, hogy tökéletesek, de fröccsöntött kivitelben még egy gyártó sem csinált jobbat. | |||||
hellodebil | Adatlap | 425011 | 2006. augusztus 2. 22:44 | ![]() | |
Csak kis kedvcsináló egy Musashihoz... hossz: 263 m szélesség: 39 m merülés: 10,5 m max. vizkiszoritás: 72809 t !!! max. sebesség: 27.5 ft főfegyverzet: 9x46 cm-es L45-ös löveg 1944 Október 24.-én süllyedt el Utánna néztem és nem találtam... volt ennél nagyobb hadihajó a II. világháború befejeztéig??? Persze a Yamatot leszámitva :D | |||||
hellodebil | Adatlap | 425010 | 2006. augusztus 2. 22:31 | ![]() | |
Minas! Csak egyre figyelj, ne azt a gagyi Missoirut vedd a fabulis félét, mert én azt hagytam félbe, mégeccer mondom KATASZTRÓFÁLIS a minősége! Ilyen ócska makettel még soha nem találkoztam! Missourit is Tamiya gyártja... | |||||
Minas | Adatlap | 425009 | 2006. augusztus 2. 22:25 | ![]() | |
Köszi, Meggyőztetek, hogy a Tamiya legyen a befutó. A Missourit meg valahonnan megszerzem. | |||||
Sebi | Adatlap | 425008 | 2006. augusztus 2. 20:45 | ![]() | |
Hello Minas ! Ha konkrétan érdekel, akkor a NJ-t valóban nem festették ilyenre, hanem egy időben teljesen kék volt. A Revellel pedig valóban az a baj, amire gondolsz. Rosszak az illesztések és gyenge a minősége. | |||||
Sebi | Adatlap | 425007 | 2006. augusztus 2. 20:26 | ![]() | |
Hello ! Hát ha rám hallgatsz, akkor azt az Aoshima makettet eldobod ! Az a második vh-s állapotában ábrázolja a hajót. A különbség pedig a modernhez képest igen sok. Ha teheted vegyél egy Tamiya vagy Trumpeter NJ-t. Üdv. | |||||
Minas | Adatlap | 425006 | 2006. július 31. 22:44 | ![]() | |
Akkor Luckymodell... | |||||
hellodebil | Adatlap | 425005 | 2006. július 31. 22:34 | ![]() | |
Pont ezért vegyél Tamiya-t! Tényleg azt vedd meg, nemrég - bár akciósan de a Megamodellban 16 ropi volt, sajna azóta nem láttam, biztos drágább, de hobbyeasy vagy luckymodel korrekt áron adja! Egy szónak is száz a vége, én 1:350-es hajóban csak Tamiya-t vennék, pont a minősége miatt! (Academy Bismarck Tirpitz-ek is jók) Piras is lentébb irta h Revell-t ne vegyél!!! | |||||
Minas | Adatlap | 425004 | 2006. július 31. 19:41 | ![]() | |
Noshát ezaz! Nagyon szép. Ezért kellene a Missouri, a NJ-t pedig nem hiszem, hogy festették így. Egyébként a revell nagyon gázos, mármint a revell NJ? Nem vagyok - mint már mondtam - teljesen élethű mániás, de olyat nem akarok, ami gyenga minőség, rossz illesztések stb. Ez a gond a revellel? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |