<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
ChevyG | Adatlap | 425073 | 2006. augusztus 5. 23:34 | ||
valaki tud valahol HELLER hajókat? (én tsak a replikában látok) | |||||
ChevyG | Adatlap | 425072 | 2006. augusztus 5. 23:27 | ||
begyüjtöm a lehető leg több módszert, és ami szimpi, azt kipróbálom->puding próbája az evés! szal 1 módszert már tudok (alufólia) Te miket ismersz? | |||||
Imi | Adatlap | 425071 | 2006. augusztus 5. 23:15 | ||
A Zsille P Zs féle diorámáról én is csak azt a ff képet ismerem, de neten láttam már hasonlókat; nekem nem nagyon tetszik, mert pl a tajtékot nem lehet rajta szépen ábrázolni, meg egyáltalán a hullámzás-hatás sem szép, és nincs mélység-érzet sem. De hát mindenkinek szíve-joga, hogy melyik mellett teszi le a voksot. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425070 | 2006. augusztus 5. 23:05 | ||
bazz! most kapcsolk, hogy nem Iowa osztály!!!:D -jolvan késő van:) teccik ez a "vizes" megoldás s! arrol a bizonyos diorámárol (Zsile Péter Zsolt féle) kellene szines kép! sajnos az akkori magazinban csak ff képek voltak:( Láttál már ilyet? | |||||
Imi | Adatlap | 425069 | 2006. augusztus 5. 22:19 | ||
Hát már egyszer próbálkoztam ilyen vizes dologgal és - szerintem - egész jól sikerült. Az alufóliás dolognál jóval egyszerűbb. Ez különben a képen az IJN Tone, a szívem csücske. Ja, és küldök egy képet a Montana-ról is, ez már régen készült, ettől már sokkal jobban néz ki most. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425068 | 2006. augusztus 5. 21:17 | ||
Imi! (a Tijéd könnnyebb:)) van már kép róla? vagy még csak készülőben van? | |||||
Imi | Adatlap | 425067 | 2006. augusztus 5. 21:12 | ||
ChevyG! (nem is olyan egyszeű leírni a "neved") Először nézd majd meg az én vizemet, aztán ha tetszik, majd beszélünk az "új technikáról". Különben nagyon jó gondolat, hogy először kicsit kipróbálod az ismeretlen dolgokat. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425066 | 2006. augusztus 5. 20:43 | ||
huuu, azt nagyon megkösöznném!!! a NJ projekten már dolgozok:) 91es missouribol lessz átépitve (trumpi) igy talán könnyebb | |||||
Sebi | Adatlap | 425065 | 2006. augusztus 5. 20:29 | ||
Szia ChevyG ! Látom nagyon beleszerettél abba a modern Iowás diorámába. Nos van egy füzetem az Iowa-ról és vannak benne képek a modern verzióról is. Ha érdekel, akkor szívesen kimásolok belőle dolgokat. Az alapján már nem lehet nehéz megcsinálni a NJ-t. Egyébként én is azt mondom amit Imi. Hagyd azt az Aoshima makettet úgy ahogy van. Hidd el sok meló lenne. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425064 | 2006. augusztus 5. 19:49 | ||
Imi! Jovanjovan, nem bántom a lövegcsöveket:) Szabad tudni az új technikát? 1ébként az elöbbiböl kifelejtettem az 1ik leg fontosabb komponenst: sütőpor a festékeket megvettem, valószinü keritek valami sik lapot, és azon fogok gyakorolni (nem szeretnék rögtön két kész maketett hazavágni) | |||||
Imi | Adatlap | 425063 | 2006. augusztus 5. 14:41 | ||
ChevyG! Szóval a víz... ma már szinte senki sem így csinálja, persze mindenkinek szíve joga úgy csinálni, ahogy akarja. Kb 2 hét múlva leszek kész több, mint 2 év küszködés után a Montana-val. Én is vízre teszem. Majd csinálok róla képeket, kíváncsi leszek a véleményedre, ill. a többiek véleményére. (Különben a Montana-hoz én is a Tamiya lövegcsöveit használtam fel, ne szóld le, mert szerintem nagyon jók. A Yamato-t 7 éve én is 11 e pénzért vettem...) | |||||
ChevyG | Adatlap | 425062 | 2006. augusztus 5. 09:56 | ||
Imi! 10e-t tuti nem adok 1 700as hajóért... még ha lennénkek benne footomaratott alkatrészek, mügyanta, meg esztergált lövegcsövek stb, akkor oké, de szerintem a tamiya eléggé el van szállva. ma 1 hete néztem bele a 350es tipritz készletbe, és ezt mondom 16ezret se ér meg. inkább az academy! az csak 9e! (ja és 350es...) volt most 1 kis félre értés szegeden. épp átutazóba voltunk, és láttam 1 yamatot 11e-ért. (350es). nem mertem meg venni mert akko azon a 7végén nem eszek:) de kinyomoztam a bolt számát, és azt mondja az eladó, h félre értés, mert 20e... TUTI hogy 11volt! 5x megkérdeztem! na mind1.:( az említet cikk alapján készitem én is. (alufólia, sok festék réteg, még több fényes lakk. | |||||
Imi | Adatlap | 425061 | 2006. augusztus 5. 09:49 | ||
ChevyG! Szerintem jól döntöttél, most pedig keresd a képeket a neten! Különben a Tamiya is kiadta a modern New Jersey-t, én láttam is azt Sebi barátomnál, szép kis darab, de az ára is olyan tamiyás: kb 10 e Ft. Talán a Trumpeter se lesz rosszabb! A vizet miből óhajtod elkészíteni? | |||||
ChevyG | Adatlap | 425060 | 2006. augusztus 5. 00:04 | ||
Imi! Már tettem is lépéseket trumpeter ügyben:) hát igen, az a dioráma nagyon tetszett, talán azért mert a kor 1ik legmodernebb hadihajója és egy ősdinoszaurusz érdekes témát tud adni!:) Zsile Péter Zsoltal én is szivesen beszélnék! (bár volt 1 munkálya, ami nekem nagyon nem tetszett) | |||||
Imi | Adatlap | 425059 | 2006. augusztus 4. 22:09 | ||
Kedves Kalóz barátom! Örülök, hogy jól megvagy, és egyet is értünk! Éljenek a (K)kalózok!!! | |||||
Imi | Adatlap | 425058 | 2006. augusztus 4. 22:05 | ||
Kedves ChevyG barátom! Hidd el, érdemes lemondani neked arról az Aoshima makettről, abból még a II.Vh-s hajót is naggyoón nehéz megépíteni, nem hogy a konvertáltat. Inkább dobd fel valahol eladásra, ha jót akarsz magadnak. Ezt vedd baráti jó tanácsnak. Inkább gyűjtsd a pénzed és két hónap után vedd meg a Trumpetertől azt a kitet, előbb fogsz végezni vele, mint az Aoshimával. Különben hálás vagyok Zsille Péter Zsoltnak, mert az a cikk, ill. dioráma adott nekem is sok bátorságot és ötletet a kitek feljavításához. Min vagy 20 X elolvastam. Bár most már nem hiszek el neki mindent, ahogy csinálta az egészet. Pl szerinte nem lehet réz drótból megfelelő korlátot csinálni, csak acél drótból, meg horgász damilból... nos a Yamato-m egész korlát-rendszere réz drótból készült, de még a kötélzet is... és nem nagyon sérülékeny. Végülis felnyitotta a szememet, hogy milyen sok dolgot meg tudunk mi magunk is csinálni egy hajón. És milyen sok különböző megoldás létezik!!! Szóval azért nagyon hálás vagyok neki, és remélem, egyszer élő szóban is megköszönhetem neki ezt. Ja, a Gold Medal maratással kapcsolatban inkább keress olyan vkit az ismeretségi kőrben, akinek van olyan kártyája, amivel lehet az internetről (www.pacificfront.com -ról) rendelni. Elfogadható áron kb két héten belűl mindent megkapsz. | |||||
Kalóz | Adatlap | 425057 | 2006. augusztus 4. 21:09 | ||
Imi! Azt hiszem, ugyanarról beszélünk! :))) Üdv: Kalóz | |||||
ChevyG | Adatlap | 425056 | 2006. augusztus 4. 20:38 | ||
váá ez mér ment el 2x??? | |||||
ChevyG | Adatlap | 425055 | 2006. augusztus 4. 20:38 | ||
1 diráma lenne: annak ideléy Zsile Péter Zsolt csinálta 350es ben (yorktown(cg48)+NJ). nekem már (sajnos) adott az aoshima iowa. gold medals-okat hol lehet rendelni (magyar oldalrol) kiváncsi lennék, hogy milyen minőségű az a biz trumpeter kitt. (pont van eladó bizományis) | |||||
ChevyG | Adatlap | 425054 | 2006. augusztus 4. 20:37 | ||
1 diráma lenne: annak ideléy Zsile Péter Zsolt csinálta 350es ben (yorktown(cg48)+NJ). nekem már (sajnos) adott az aoshima iowa. gold medals-okat hol lehet rendelni (magyar oldalrol) kiváncsi lennék, hogy milyen minőségű az a biz trumpeter kitt. (pont van eladó bizományis) | |||||
Imi | Adatlap | 425053 | 2006. augusztus 4. 20:14 | ||
A japánok legnagyobb vesztesége Midway-nál talán nem is a négy nagy hordozó volt, hanem a kiváló pilóta-állomány elvesztése. Sokak véleménye szerint a II.VH legjobb haditengerészeti pilótái voltak ezek a japán harcosok. És ezeket a rendkívül képzett, veterán pilótákat nem tudták pótolni. Gondolj bele: egy maroknyi maradt meg ezek közűl, mégis az ellencsapás alkalmával a 3 ami hordozó pilótái se tudták megakadályozni, hogy haza ne vágják a Yorktown-t, pedig nekik még a radar is jelezte a helyet, az irányt stb. Szóval, ha a pilótaállomány megmarad, még sok fejfájást okoztak volna az amcsiknak. Yamamoto nagyon jól ismert Amerikát. Tudta, ha nem sikerül rövid idő alatt győzni, mindennek vége. Ez szerintem nem volt rossz gondolat, de tudhatta volna, hogy Amerika sohase törődött volna bele a vereségbe, néhány év "béke" után csúnyán visszavágtak volna. | |||||
Imi | Adatlap | 425052 | 2006. augusztus 4. 19:59 | ||
A modern New Jersey-ről nincs anyagom, de nem olyan nagyon vészes a dolog szerintem. Először is miért akarsz átalakításba fogni??? Ha jól tudom, ez a hajó kapható 1/700-ban a Trumpetertől (ha az esetleg a modernizált Iowa, ott se kell sokmindent átvariálni). Ráadásul nagyon valószínűleg a minőség kiváló, mindez - ha jól emlékszem - 4.500 Ft-ért. Régebben a Fabulis oldalán (kb fél éve) sokat találkoztam vele. Interneten is biztosan megrendelhető. Az átalakítás iszonyatos sok türelmet, sziszifuszi munkát kíván... van, amit el kell tüntetned, lefaragnod, marnod, csiszolnod... van, amit meg le kell gyártanod... ez már majdnem olyan, mintha egy modellt építenél. Ha megvan a Trumpeter makett, ahhoz talán még rajz se nagyon kell, csak keress hozzá képeket a neten. Azokat igyekezd jól átnézni. Esetleg még veszel hozzá egy Gold Medal-os maratást - és kezdődhet a munka! Legalábbis én így állnék hozzá. | |||||
Kalóz | Adatlap | 425051 | 2006. augusztus 4. 19:49 | ||
A "Ha" nem történelmi kategória! Viszont, "ha" Hitler nem támadja meg a Szu-t, miközben meginvázolja Angliát, elveszíti Németországot. Sztálinék már csak hetekre voltak a támadás megkezdésétől! Erre egyre több bizonyíték kerül elő. És akkor nem lett volna szocialista béketábor, hanem csak a Szu határai tolódtak volna ki - talán - az Atlanti óceánig! Mivel baráti segítséget nyújtottak volna a szövetséges Angliának. Hááát, nem éppen szívderítő perspektíva ... Üdv: Kalóz | |||||
Bundesign | Adatlap | 425050 | 2006. augusztus 4. 19:42 | ||
ezekszerint egy véleményen vagyunk! de mondjuk ha hitler nem támadja meg a szut, elfoglalja angliát, és aott megáll, akkor lehet máshogy alakult volna atörténelem, de nem tette! üdv | |||||
Kalóz | Adatlap | 425049 | 2006. augusztus 4. 19:39 | ||
Bund! A II. vh-t a tengelyhatalmak már az első befejezésekor elvesztették!, de lehet, hogy már annak megkezdése előtt. Ha egy kicsit számoltak volna, hogy mi mivel áll szemben, talán el sem kezdik. A tecnikai (minőségi) fölény, meg a kreatív agy sajna mit sem ér a tömeg ellen. Hiába semmisítesz meg sok mindent: Mindig van másiíík!!! Csakhát vannak önhitt emberek a világon. Üdv: Kalóz | |||||
Bundesign | Adatlap | 425048 | 2006. augusztus 4. 19:33 | ||
az én véleményem szerint a történelem 1ik legnagyobb vicce, hogy japán megtámadta az usát, és amikor hitler is hadat üzent neki..akkor aztán rányomta a pecsétet a háborúra... kb olyan mintha bemennék egy grizli barlangba, és belerúgnék a medvébe hogy takarodjon ki... igen, belerúghatok, de utána a grizli feláll, -- :D | |||||
Kalóz | Adatlap | 425047 | 2006. augusztus 4. 19:24 | ||
A magyarázat tetszetős, de nem igazán fedi a valóságot. 1.: az amik a nyugati parton is meg tudták volna építeni a nagy hajóikat, nem kellett volna átzsilipelni őket a Panama-csatornán. 2.: az Atlanti-óceán nem beltenger, aminek egyetlen kijárata a Panama-csatorna. A Csendes-óceán a Horn-fokot megkerülve, vagy Afrika felől is megközelíthető. Az adott szituációban a P-cs által biztosított időnyereség nem döntő tényező. Az indok a többek által felvetett tény: az amik rájöttek, hogy vége a csatahajó monstrumok időszakának, sokkal fontosabbak a repgép-hordozók. Kalóz | |||||
Kalóz | Adatlap | 425046 | 2006. augusztus 4. 19:19 | ||
Bendegúz! Az elsöprő győzelem nem azt jelenti, hogy kis ráfordítással érték el! Négy hordozó (és a repülőgépeik) megsemmisítést méltán lehet megsemmisítő győzelemnek nevezni. A csata után japcsik igazán már nem tudtak magukhoz térni, elvesztették a kezdeményezést (akár a németek Kurszk után). És ezen az sem változtat, hogy egyes csatákat még megnyertek, a háborút ekkor vesztették el (pontosabban: amikor elkezdték, mivel anyagi erejük nem versenyezhetett a megtámadottakéval: USA, Anglia, SzU, Kína, és még nehány kisebb ország). | |||||
Bundesign | Adatlap | 425045 | 2006. augusztus 4. 17:51 | ||
de a végére már hiába volt ipari létesítmény, ha em volt rendes nyersanyag, üzemanyag, és pénz :S | |||||
Macal | Adatlap | 425044 | 2006. augusztus 4. 17:45 | ||
Azért a japánokat se kellett félteni ipar szempontjából. Ugyanis japán akkor nemcsak a szigetekből állt, pl ott volt Mandzsúria. Ami azért nem kevés, ráadásul annak a környéknek japán építette ki az egész iparát:D | |||||
Bendeguz | Adatlap | 425043 | 2006. augusztus 4. 17:18 | ||
Köszi, de már kivégezte, kb egy éve:DDD | |||||
lucky | Adatlap | 425042 | 2006. augusztus 4. 17:06 | ||
Bendi! Csata az lett volna.Az végeredmény az meg más kérdés. De a Midway-i csatánál a kódfejtőkön tényleg sok múlt.Meg a hadiszerencse is az amikhoz húzott. Ajánlom a témában Walter Lord Hihetetlen győzelem c könyvét. Ha kell holnap hozom:) | |||||
ChevyG | Adatlap | 425041 | 2006. augusztus 4. 14:46 | ||
uhh, kis segitségre lenne szükségem: 1/700as iowat (1943-45) szeretnék New jersey-vé (1983-84) alakitani! van valami anyagod hozzá? nagyon fontos lenne! | |||||
Imi | Adatlap | 425040 | 2006. augusztus 4. 14:36 | ||
Mondjuk ez a mellékelt kép csak egy skicc. Azért a Montana nem lett volna csak egy egyszerűen megnövelt Iowa. Küllemében és páncélzatában is inkább a North Carolina-ra emlkéeztetett volna. A Montana-hoz is nagyon nejéz volt rajzot szerezni. A Floating Drydock anyaga (10 e Ft) csalódás volt. Végülis Alan Raven általános rajzát használtam a részleteket a Floating Drydock "Missouri" alapján építettem. Szóval egy ilyen meg nem épült hajót valahogy így lehet megalkotni. Egy német szupercsatahajót is ilyenformán lehet kidolgozni: szerzel egy ált. rajzot az alapfelépítéséről, és ehhez hozzáadod mondjuk a Bismarck-ról ismert szerelvényeket stb... Sajnos nekem csak az utóbbiról van anyagom. | |||||
hellodebil | Adatlap | 425039 | 2006. augusztus 4. 13:13 | ||
Jaja, tök azonos a sziluett, egyedül az elején van kissé "megröviditve" egyel több ágyútorony és ugyanolyan páncélzat... persze a Panama-csatorna kapcsán a japánok akarták olyan hajók épitésére birni az usa-t, hogy azok a monstrumok ne tudjanak átkelni rajta. Imi, ilyen tervrajzod nincs a német tervezett szupercsatahajó osztályról? Az nagyon érdekelne! | |||||
ChevyG | Adatlap | 425038 | 2006. augusztus 4. 13:05 | ||
nézem a képet, és a felépitmény 1az1ben iowa. végül is két iowábl tuCC épiteni 1 montanát! | |||||
Imi | Adatlap | 425037 | 2006. augusztus 4. 12:11 | ||
A Montana osztály főbb adatai a következők lettek volna: teljes vízkiszorítás: 70.500 t; teljes hossz: 281 m; legnagyobb szélesség: 37 m; legnagyobb merülés: 11 m; meghajtás: 8 kazán, 4 turbina, 172.000 LE, legnagyobb sebesség: 28 csomó. Páncélzat: övpáncél: 457 mm, horizontális (fedélzet)páncélzat: 154 mm. Tervezték, hogy az osztály miatt még a Panama-csatornát is kicsit átszabják... A Kongresszus megszavazta az egész projektet. Az öt (!) hajó építése szabad utat kapott. A gyártó kapacitást viszont ekkor már teljes mértékben a hordozók kötötték le. Az építés kezdetét ezért többször elhalasztották, végül az egész értelmét vesztette és 1943.július 21-én törölték a tervet. | |||||
Bendeguz | Adatlap | 425036 | 2006. augusztus 4. 10:29 | ||
hát jah, azért a midway-i"elsöprő" győzelemről nem árt tudni, hogy az amiknak rengeteg repülőjükbe került, mire mag tudták lékelni a japán hordozókat, és mellesleg ők is veszítettek egyet, ha meg nincsenek olyan jó kódfejtőik, akkor nem is lett volna csata | |||||
ChevyG | Adatlap | 425035 | 2006. augusztus 4. 10:27 | ||
az amerikaiak nem épithettek volna nagyobb hajót a yamaton osztálynál, mivel vot 1 fntos kritériumuk: a panama csatornán át kellet kelni... eredetileg 6 hajóból állt volna az iowa osztály(+BB 65 Illinois,BB 66 Kentucky), de azokat nem fejezték be. volt még egy osztály (lett volna), de azok csak a tervezésik jutottak. Iminek igaza van, kisértetiesen hasonlított az iow-ákra, de ezek már 4 toronnyal épültek volna. Imi: ha jol értem most te ezt az osztályt épied? lehetne képeket kérni róla? | |||||
ChevyG | Adatlap | 425034 | 2006. augusztus 4. 10:14 | ||
eleve akkor szorultak volna meg az amcsik, ha pearl harbor-ben ott lettek volna a horzók! de szerintem csak a háború elhúzásához vezetett volna. amerika iparát nehéz legyűrni. | |||||
Macal | Adatlap | 425033 | 2006. augusztus 4. 09:57 | ||
Ha midway egy kicsit másképp alakult volna, akkor is megszorultak volna az amcsik... érdekes módon azonban nem úgy alakult, szerencséjük volt, pedig nem sokon múlott... | |||||
Solo | Adatlap | 425032 | 2006. augusztus 3. 23:55 | ||
Helló! Bocs, hogy belekotyogok, kő hülye vagyok a tengeri hadviseléshez, de az amcsik egyik legnagyobb fegyverük a Japánok ellen az volt, hogy belehajszolták őket egy olyan erőforrás háborúba, amiből nem jöhettek ki jól. A nagy hajók erőltetése is erre volt jó. Ha az amcsik nem építenek a japcsik sem. Ha a Japánok több erőforrást fordítottak volna a hasznosabb hordozók építésére az nagy baj lett volna az amcsiknak. Ez az én magánvéleményem. :) | |||||
hellodebil | Adatlap | 425031 | 2006. augusztus 3. 23:54 | ||
Jah, és a Glorius esete a német csatacirkálókkal, egy legendás ütközet volt, de mai napig tisztázatlan körülmények közt futottak egymásba az ellenséges hadihajók, és egyetlen egy repülőgép nem tartózkodott a levegőben... gyerekjáték volt elbánni a Gneisenaunak és a Scharnhorstnak azokkal a hajókkal... | |||||
hellodebil | Adatlap | 425030 | 2006. augusztus 3. 23:51 | ||
Nem, a Tamiya naggyon jó!!! Láto megy igazi szakértővel akadt dolgom, való igaz amit irtál , de akárhgoy is nézzük az Iowa-k is egy méretbeli verseny jeles példái voltak... tényeket irtál, a sebesség meg más dolgok miatt is, de a haditengerészeti vezetők (akik modern felfogásúak voltak) már évekkel azelőtt látták h a nagy csatahajók kora lejárt... az első vh után már elkezdték épiteni a repülőgép-hordozókat... a Bismarck elsüllyesztése volt az első példa h egy rep hordozó gyakorlatilag a végzetét jelentette egy csatahajónak. Viszont az is igaz h a csatahajók ekkora már a kisérő feladatok ellátására voltak használva főként, vagy légi fölény esetén partok ágyúzására. Számos példa mutatja h a Prince of Walles vagy a Repulse esete, h a csatahajók légitámadásokkal szemben is szinte védtelenek voltak. De vegyünk más példát, a tengeralattjárók is a Barham esetében az U-331-es... sorolhatnánk, az amerikai gyárak kapacitása megengedte h befejezzék az Iowa-kat, de akkor is, sztem semmi nem indokolta akkor már ezeknek a hajóknak a létét! Sőt az h az 1990-es években is szolgálatba álltak... hát kissé furcsa, persze az amerikai flotta mára messze világelső, van annyi pénz ott, h megengedhették maguknak ezeknak a látványos hadihajóknak az üzemben tartását... | |||||
Minas | Adatlap | 425029 | 2006. augusztus 3. 22:44 | ||
Minas | Adatlap | 425028 | 2006. augusztus 3. 22:41 | ||
Szia hallodebil, Mármint a Tamiya Missourit (78008 v. 780018) akarnám venni. Ugye nem arra gondolsz, mint gagyi? Más nem érdekel, még a Revell sem (mostmár). | |||||
Imi | Adatlap | 425027 | 2006. augusztus 3. 22:37 | ||
Bocs, tényleg a hüvelyk 25.4 mm ... A II. VH előtt még nem dőlt el egyértelműen, hogy a csatahajók kora lejárt. Szinte minden haditengerészetnél két párt alakult ki: a hordzó pártiak, és az "álgyú" pártiak. A Taranto elleni brit támadás és leginkább az 1942. májusában és június elején lezajlott Korall-tengeri és Midway-i csaták billentették át a mérleg nyelvét egyre inkább a hordozók felé. Azért ne felejtsük el, hogy a háború elején még a Scharnhorst és a Gneisenau elsüllyesztette a Glorious hordozót.. Az Iowa-kat nem a Yamato-k elleni erőfitogtatásra tervezték-építették elsősorban, hanem a gyors repülőgéphordozó egységek támogatására. A repülőgépek által megrongált - de el nem süllyesztett nagy hadihajók "kivégzésére" szánták eredetileg (én nem tudok végülis olyan konkrét esetről, amikor ez a koncepció meg is valósult volna). A 33 csomós sebességet azért erőltették, hogy birják a tempót a hordozókkal. És az Iowa-t már 1943. jún. 22-én szolgálatba is állították. A fő különbség a South Dakota-kkal szemben elsősorban a sebesség és a fő tüzérség volt (A South Dakota 9 db 406 (16') 45 kaliberhosszúságú ágyúval bírt, míg az Iowa szintén 9, de 50 kaliberhosszúságú 406 mm-essel; tehát az ágyú hosszát megnövelték). Az Iowa-k ágyúi kereken 5km-el messzeb hordtak. Azért a páncélzaton is módosítottak egy csomót. Szóval a két hajó koránt sem volt ugyanolyan. A Yamato-k elleni erőfitogtatásra a Montana osztályú csatahajókat tervezték rendszebe állítani: ezek sebessége ugyan csak 27 csomó lett volna, de páncélzatban és tűzerőben jelentősen erősebbre tervezték az előző osztályoknál. A fő tüzérségük pl 12 db (!!!) 406/50-es löveg lett volna. Az építéshez nagyon közel kerültek, de végülis törölték a projektet. Különben éppen ennek a hajónak az építésével végzek most (IHP, 1/700). | |||||
Kalóz | Adatlap | 425026 | 2006. augusztus 3. 19:20 | ||
Bocsi, de egy hüvelyk 25,4 mm-rel egyenlő. | |||||
hellodebil | Adatlap | 425025 | 2006. augusztus 3. 18:31 | ||
Igen, ehez a nem a méret a lényeghez hozzáfűznék annyit, hogy az amerikai és japán haditengerészet, egy "méretharcba" bocsájtkozott bele... gyakorlatilag egymást überelték a hatalmas csatahajókkal, és végül a japánok "nyertek". Ebben az egészben az volt a szép, hogy mindkét ország a háború előtt-alatt már jelentős repülőgép-hordozó hajókra épülő flottával birt, felismerve hogy a csatahajók ideje lejárt (Yamamoto tengernagy) Nyilván ez csak az én véleményem... de mi szükség volt az Iowa-osztály hajóira (33 csomó), amikor a South Dakota-osztály (27 csomó) is ugyanazzal a főtüzérséggel birt... nyilván voltak változtatások az eltelt két év alatt, mivel a South Dakotát kb 1942-re szerelték fel, mig az Iowákat 1944 után, de akárhogy is nézzük a két hajótipus majdnem megegyezik... csak az Iowak gyorsasága volt ami kiemelkedett. South Dakota 207 méter hosszú volt, az Iowa 270... jah és a Yamato 263... Biztos van rá magyarázat, de akkor is, az Iowa o. nem fölösleges erőfitoktatás volt válaszul a Yamato-ra??? | |||||
ChevyG | Adatlap | 425024 | 2006. augusztus 3. 16:53 | ||
sejtettem, köszi. amúgy ezt a hajja és fiai kiadó gondozásában megjelent a IIvh német haditengerészete c könyvben olvastam! felhasználtál vlami kiegészítőket? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |