<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
SImi | Adatlap | 425245 | 2006. augusztus 20. 15:02 | ![]() | |
A rézlemez lehet, hogy kicsit nehezen beszerezhető, javaslom helyette az alulemezt. A legjobb, ha nyomdai lemezt tudsz szerezni, ha nem, akkor marad a kólás doboz (vagy sörös doboz), persze kiegyengetve egy kicsit. Ez 0.2-es lemez, de nagyon valószínű, hogy merevebb, mint a hasonló vastagságú rézlemez, ami talán nem hátrány. Előzmény: (425244) Kalóz 2006. augusztus 20. 14:41 | |||||
Kalóz | Adatlap | 425244 | 2006. augusztus 20. 14:41 | ![]() | |
Hát nem hiszem, hogy könnyebb lenne. Gondolom, nem túl nagy méretű lenne, és az sztirolból kicsit macerás. Gondolj bele, három-négy-öt lapátot egyformára, egyforma állásszöggel kireszelni? A fémlemezt meg csak el kell csavarni, ha nem jó, könnyű korrigálni. Gumimotoros hajómodelleknél igen sokszor így készítik a csavart, pedig azok nagyobb átmérőjűek. Kalóz | |||||
ChevyG | Adatlap | 425243 | 2006. augusztus 20. 09:44 | ![]() | |
köszi! akkor inkább sztirolból jobb nem? (könnyebben megmunkál6ó) | |||||
Kalóz | Adatlap | 425242 | 2006. augusztus 20. 09:31 | ![]() | |
Vékony rézlemezből kivágod a lapátok formáját, beállítod az elcsavarodásukat, majd pillanatragasztóval felhízlalod. Némi csiszolás, meg az agy legyártása marad, de azt már szerintem te is megoldod. Kalóz | |||||
ChevyG | Adatlap | 425241 | 2006. augusztus 20. 09:29 | ![]() | |
ha 1 hajónak katasztrófális a hajócsavarja, azt miből tudom utángyártani? | |||||
ChevyG | Adatlap | 425240 | 2006. augusztus 20. 08:43 | ![]() | |
én annyit tudok, hogy 4 tesvérhajó volt. a Jütlanfi csatában vettek részt (ebben tuti), és 1919ben Scapa Flow-ban sűlyesztették el öket. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425239 | 2006. augusztus 20. 08:41 | ![]() | |
ok! fogjunk össze! ajki talál valami újat, az elküldi a többieknek! | |||||
SImi | Adatlap | 425238 | 2006. augusztus 19. 23:14 | ![]() | |
Jól vetted ki: ezek az ICM által kiadott hajók mind König osztályú csatahajók. Az osztályminden tagja valamilyen uralkodói titulus nevét kapta: König (=király), Grosser Kurfürst (=nagy választófejedelem), Markgraf (ha jól tudom: őrgróf), Kaiser (=császár). Ha valaki tudná, hogy kitől lehet tervrajzot venni, azt nagyon megköszönném! | |||||
lucky | Adatlap | 425237 | 2006. augusztus 19. 22:19 | ![]() | |
lucky | Adatlap | 425236 | 2006. augusztus 19. 22:03 | ![]() | |
Markgraf és egyéb hajók viribusunitis.fw.hu/jutland.html | |||||
lucky | Adatlap | 425235 | 2006. augusztus 19. 21:44 | ![]() | |
ChevyG! Én is írtam már: nekem meg a Grosser Kurfürst van meg. Ha jól vettem ki a doboz feliratából ezek König osztályú csatahajók. Egyébként hasonló cipőben vkok mint SImi. | |||||
SImi | Adatlap | 425234 | 2006. augusztus 19. 16:31 | ![]() | |
Különben a kithez is mellékelnek egy ennél jobb rajzot, de még az is kevés egy kicsit. Már többször próbáltam elküldeni egy 51 KB-s képet, sikertelenűl... | |||||
ChevyG | Adatlap | 425233 | 2006. augusztus 19. 15:21 | ![]() | |
még kaporgálok | |||||
SImi | Adatlap | 425232 | 2006. augusztus 19. 14:14 | ![]() | |
Nagyon köszönöm! De azért vmi részletesebb is jól jönne... | |||||
SImi | Adatlap | 425231 | 2006. augusztus 19. 14:11 | ![]() | |
Tényleg??? Kíváncsian várom!!! | |||||
ChevyG | Adatlap | 425230 | 2006. augusztus 19. 13:46 | ![]() | |
ja, de van valamennyi! (mind küldöm mélben, csekkold a ládád) | |||||
ChevyG | Adatlap | 425229 | 2006. augusztus 19. 13:45 | ![]() | |
áhh, még semmi! (még a hajó sincs nálam!) | |||||
SImi | Adatlap | 425228 | 2006. augusztus 19. 13:36 | ![]() | |
És neked van hozzá rajzod??? | |||||
ChevyG | Adatlap | 425227 | 2006. augusztus 19. 10:44 | ![]() | |
én a világos szürkét szeretem. fehérrel találkoztam már (főleg régi keleti makettekre jelemző) és van 1 revell 1:570es Titanicom, az is fehér, de kerülje el mindenki nagy ívben! (nem csak a szine miatt!) | |||||
SImi | Adatlap | 425226 | 2006. augusztus 19. 10:40 | ![]() | |
Nem mondom, hogy nagyon zavar a fehér szín, de kicsit azért furcsa: soha, sehol nem találkoztam még hasonlóval. Nyilván majd egy kicsit vastagabban kell megfújni. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425225 | 2006. augusztus 19. 10:37 | ![]() | |
Téked zavar a fehér műanyag? (nem derült ki a hsz-odbol) (engem igen) | |||||
SImi | Adatlap | 425224 | 2006. augusztus 19. 10:33 | ![]() | |
Már egyszer korábban írtam, hogy nekem a Markgraf van meg ebből a sorozatból. 2 éve vettem Móváron 6 ezer Ft-ért. Az anyaga fehér (!) műanyag. Minőségre jó közepes. Szívesen megépíteném, de semmilyen rajzom nincs hozzá... Különben a GMM (azt hiszem a WEM is) szép fotomaratást kínál hozzá jó pénzért. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425223 | 2006. augusztus 19. 09:57 | ![]() | |
na! eddig pörgött a tápik, most mi lett? amúgy a jövő 7N bestzerzek 1 ICM 1/350es Königet! Van valakinek ilyenje? V valamelyik tesrtvérhajója? (nem megvenni akarom, csak a véleményére) | |||||
ChevyG | Adatlap | 425222 | 2006. augusztus 16. 23:38 | ![]() | |
ok, majd szólok! | |||||
SImi | Adatlap | 425221 | 2006. augusztus 16. 23:36 | ![]() | |
Nem. Az előbbi képet a te meggyőzésedre szkenneltem be. Persze, ha valami konkrétan kell, akkor digitalizálom. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425220 | 2006. augusztus 16. 23:28 | ![]() | |
digitális formába vannak? | |||||
SImi | Adatlap | 425219 | 2006. augusztus 16. 23:26 | ![]() | |
Nem dicsekvésképpen, de nekem elég szép kis anyagom gyűlt össze Bismarck-témában. Ezek közűl az AJ Press (lengyel) kiadó 4 kötetes monográfiája a leghasznosabb. Ezekben számtalan rajz is van, az utolsó számban pedig egy sorozat 3D-s rajz is... Ha kell konkrét segítség, csak szólj! | |||||
ChevyG | Adatlap | 425218 | 2006. augusztus 16. 23:20 | ![]() | |
na igen, de a rossz minőségün tudod, hogy mit nézel! ez fontos külömbség! Na majd ilyen fotókra lessz szükségem mikor neki esek a Bismarcknak! | |||||
SImi | Adatlap | 425217 | 2006. augusztus 16. 23:18 | ![]() | |
Én most hirtelen ezt a képet találtam az egyik monográfiában, ill egy másikat is, azon még építés alatt áll a hajó, és ott látszik a korlát is itt, de nem vmi jó minőségű volt az a fotó. De a ponyva ráncai és horpadásai itt is jól kivehetők. Ja és ezek a híd-szárnyak még hátra hajthatóak is voltak, a kötelekkel lehetett szabályozni, ami itt is jól látható. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425216 | 2006. augusztus 16. 23:01 | ![]() | |
én ezekből következtettem: | |||||
SImi | Adatlap | 425215 | 2006. augusztus 16. 22:52 | ![]() | |
Sajnos tévedsz, kedves barátom! Azok a kis erkély-szerű valamik az un "híd-szárnyak". (Gyakorlati hasznuk az volt, hogy ki lehetett sétálni rajtuk, és meg lehetett nézni, hogy mi van közvetlenűl a hajótest mellett.) Ezen korlát volt, de a felcsapódó vízpermet miatt gyakran leponyvázták, vagyis ponyvával vonták be. Na most ezt nézted te lemeznek azon a doc filmen. Sajnos több gyártó (mint a Heller is) egyszerűen tömör műanyagból csinálja meg ezeket. (Különben a Brúnó torony mögötti felépítmény a navigációs terem.) | |||||
ChevyG | Adatlap | 425214 | 2006. augusztus 16. 22:12 | ![]() | |
a "b turret"es képen van 1 kamu (valószinű a gyártó hibája): a "b" torony mögötti felépítményen két irányba kilógó kis erkély szerü valamin, igazábol tömör fém lemez volt, nem korlát! tegnap elött néztem 1 doksifilmetr és eggyértelmüen látszik rajta! | |||||
ChevyG | Adatlap | 425213 | 2006. augusztus 16. 22:09 | ![]() | |
azt csak simán összerakta, de a legbántóbb, hogy a heller féle korlátotb rakta fel... | |||||
hellodebil | Adatlap | 425212 | 2006. augusztus 16. 22:02 | ![]() | |
Szép nagyon ez a Hellerből varázsolt Bismarck is! Elég sok munkája lehetett vele, ismerve a heller minőségét... nekem ugyanakkor a másik is teccik, bár való igaz, nem olyan kidolgozott, de szépnek szép, én még olyat sem tudok késziteni, számomra az is kiválló munka. | |||||
SImi | Adatlap | 425211 | 2006. augusztus 16. 21:18 | ![]() | |
Hát igen, a festés az egész hajó erőssége, mert különben szebben is kidolgozhatta volna a készítője. Pl a horgonyok körül is volt korlát, de nemes egyszerűséggel itt lemaradt. Persze még sok apróságot lehetne hiányolni róla, a legbántóbb azonban tényleg a kötélzet teljes hiánya. Különben a festéssel is vannak gondok: amikor a hajót a Grimstad fjordban lefestették, átfestéssel eltüntették róla az un balti csíkokat. Csakhogy a hajótestet csak egyszer tudták átfesteni - festék hiány miatt - és így a hajótesten kicsit halványabban ugyan, de elég határozottan láthatóak maradtak ezek a csíkok. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425210 | 2006. augusztus 16. 18:34 | ![]() | |
ezt készítette el (festést) Zsile Péter Zsolt, tsak az 1/400as Heller vot. (ami nekem nagyon nem tetszett!) | |||||
hellodebil | Adatlap | 425209 | 2006. augusztus 16. 18:15 | ![]() | |
Azért nem rossz! Nagyon szép a festése. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425208 | 2006. augusztus 16. 17:32 | ![]() | |
kötélzet nem ártott volna | |||||
ChevyG | Adatlap | 425207 | 2006. augusztus 16. 17:32 | ![]() | |
2 kéményes :-o | |||||
hellodebil | Adatlap | 425206 | 2006. augusztus 16. 17:09 | ![]() | |
bocsi a sok "milyen"-ért :DD | |||||
hellodebil | Adatlap | 425205 | 2006. augusztus 16. 17:08 | ![]() | |
Egyébknét csak átköltözött az oldal ChevyG, ha ezt nem érted! | |||||
ChevyG | Adatlap | 425204 | 2006. augusztus 16. 16:40 | ![]() | |
www.modelwarships.com/reviews/books-plans/warshipbooks/german-pocket-bb/dkmbb-05.jpg hát ezt nem értem!:S | |||||
hellodebil | Adatlap | 425203 | 2006. augusztus 16. 12:08 | ![]() | |
Végre vita szintere lett a fórum :D Te más véleményen vagy ezzel a Laconia paranccsal kapcsolatban, az h kiadták a parancsot, az én egyéni véleményem szerint sok mindennek tudható be, úgy mondanám, hogy a Laconia utasainak mentésekor történtek tetézték be ezt a folyamatot. Én igy gondolom, te úgy! Én ezt úgy értem kb., hogy mivel a háborúban előtte is előfordult számtalan esetben a túlélőket azért nem vették fel, mert igy - ahogy irtad - a személyzetben elszenvedett vesztesség fájóbb volt, mint maga a hajó elvesztése! Én csak azt állitom, mivel a nemzetközi egyezmények tiltották az ilyesfajta magatartást, ezért a Laconia elsüllyesztése után történt események kiválló indoknak bizonyúltak ahoz, h Dönitz kiadhassa a Laconia parancsot! És ezért mondom h egy folyamat végkifejlete volt a Laconia parancs, ürügy, hogy nyiltan szembe szegüljenek mindenfajta egyezménnyel. Ez már messze túl mutatott a korlátlan tengeralattjáró háború kifejezésen... Azért azzal nem árt tisztában lennünk h a háború azért háború, mert kegyetlen, és emberek halnak meg... egy akkora tengeralattjárón mint a német (vagy korabeli) U-boot-ok voltak, a személyzet is nyomorgott - nem hogy több száz embert kimenthessenek - egy gyilkoló gép volt, nem mentőhajó... a tengeralattjárók személyzetének volt a legminimálisabb esélye a túlélésre a fegyvernemek közül... A VII tipusai inkább... vizalá merülő naszádok voltak :D viccesen hangzik, de nagy részt a felszinen kellett haladniuk, a XXI tipus hozta a tengeralattjárók közt a robbanásszerű fejlődést. Ha bele gondolunk, a német tengeralattjárók a kor technikai csúcsát jelentették, és hatalmas jelentőséggel birtak a mai modern tengeralattjárók fejlődésében. Mégeccer mindenki figyelmébe ajánlom a "Das Boot"-ot A film sztem hibátlan, semmi ferdités, túlzás nincs benne. | |||||
Sebi | Adatlap | 425202 | 2006. augusztus 16. 10:57 | ![]() | |
Hi, Értem mire gondolsz és ugyan nem vagyok vérbeli "tengeralattjárós", de sajnos az összes forrás, amit találtam azt írja, hogy a Laconia parancs kiadásához csak a Laconia elsüllyesztése és a túlélők mentésekor történt dolgok vezettek. Vagyis semmi kapcsolat nincs a Bismarck túlélői és a Laconia parancs között. Az előzmény valahogy így nézhetett ki: Már 1939 őszén létezett egy parancs, 154 v. 156(?) számú hadparancs, aminek a lényege az volt, hogy tilos a segítségnyújtás. Emögött a parancs mögött egy elég embertelen számítás húzodott meg: Meg akarták fosztani az ellenséget a képzett személyzettől. A parancs ellenére azért akadtak "lovagias" parancsnokok, akik a lehetőségekhez képest valamilyen formában azért segítséget adtak az elsüllyesztett hajósoknak (mondjuk a szovjetekkel szemben nem voltak annyira gálánsak). A Laconia esete ennek vetett véget. Dönitz itt világossá tette, hogy ettől kezdve "nincs irgalom". Ami ezután történt (mint például a Peleus esete) tulajdonképp azért volt, mert sem a fentebb említett hadparancs, sem a Laconia parancs nem fogalmazott egyértelműen. Nem is lehetett egyértelmű a parancs, hisz a németeket (akármennyire is kegyetlenek voltak) azért kötötték bizonyos nemzetközi szabályok. Nem lehetett tehát nyíltan leírni, hogy az ellenséges hajósokat le kell gyilkolni. Ami tehát a Bismarck túlélőivel történt, az inkább bosszú volt a Hood-ért és ezt a németek is tudták. Ami Freyer könyvét illeti. Egyrészt igaza van Kalóznak (281-es hozzászólása). Más művekben én is találtam már idézeteket a könyvből. Másrészt az utószót leszámítva egyáltalán nem érzem szubjektívnek. Sőt ! Elég reálisan ír le dolgokat, mint például az Athenia elsüllyesztését vagy Prien Scapa Flow-i rajtaütését. | |||||
SImi | Adatlap | 425201 | 2006. augusztus 16. 10:10 | ![]() | |
Az óriások csatája-t kb 4 éve adták ki utóljára, még lehet, hogy könyvesboltokban is itt-ott meg lehet venni. | |||||
hellodebil | Adatlap | 425200 | 2006. augusztus 16. 09:46 | ![]() | |
Jaja, ezt az "Óriások csatáját" már régóta kinéztem csak vhogy még nem jutottam el oda, hogy megvegyem, de most beszerzem... | |||||
Kalóz | Adatlap | 425199 | 2006. augusztus 15. 19:05 | ![]() | |
Ahhoz képest, hogy Freier könyvét mikor adták ki és mennyire szubjektív, Földi Pál és Géczi József is elég sokat felhasznál belőle. FP. akár oldalakat is változtatás nélkül. Akit egyébként a Bismarck története érdekel, olvassa el Ludovic Kennedy: Óriások csatája könyvét. Abban szinte minden benne van, sok későbbi munka is csak abból "idéz". | |||||
ChevyG | Adatlap | 425198 | 2006. augusztus 15. 17:30 | ![]() | |
pedig, ha forditva lett volna a németek nem hagyták volna ott öket! | |||||
hellodebil | Adatlap | 425197 | 2006. augusztus 15. 17:17 | ![]() | |
Én is ovlastam e könyvet - ém félre értettél - már 1940-ben nyiltan kimondták, hogy nem ajánlatos a megtorpedózott hajók legénysége számára segitséget nyújtani (sőt ez vhova az I. világháborúba nyúlik vissza). Ennek összetett okai voltak, elsősorban h a saját hajót megvédjék, ill. a túlélők számát is csökkentsék. És a Bismarck túlélőivel történt események - az h hagyták őket vizbe fulladni a bosszús angolok - is vezetett oda h ezt nyomatékositsák. Minden iylen esetnek köze volt a Laconia parancshoz, ám ez az eset vezetett oda, hogy akár a mészárlást is elnézzék a parancsnokoknak... mondjuk úgy, hogy az események láncolata vezetett a La... blabla A Laconia-val történtek miatt adták ki a parancsot, de ennek már számos előzménye volt, többek közt a Bismarck esete is! Sztem elég érthetően kifejtettem h mire gondoltam :D Egyébként az ominózus könyv jó alap, ám szubjektiv! 1971-ben adták ki, azóta eltelt 35 év... sok könyvet el kell olvasni, tárgyilagos álláspont erről nincs is (hogy is lehetne, mindenkinek húz valamerre a szive :D ), de ha sokat olvasunk - sok forrásból, akkor talán közeledhetünk az objektivitás felé... | |||||
Sebi | Adatlap | 425196 | 2006. augusztus 15. 15:34 | ![]() | |
Nem tudom olvastad e P.H. Freyer-től a Halál a tengereken-t ? Egy-két mondatodból úgy tűnik igen, de azért engedd meg, hogy kissé kiigazítsam a dolgokat. Szóval annak, hogy az angolok hány túlélőt szedtek fel a Bismarck elsüllyesztése után és mennyit hagytak ott, igazából nincs köze a Laconia parancs kiadásához. A parancsot Dönitz admirális adta ki azok után az események után, melyek 1942 szeptember 12.-én történtek az Atlanti-óceán déli részén. Azon a napon este az U-156 tengeralattjáró elsüllyesztette az RMS Laconia nevű óceánjárót. Miután a hajó elsüllyedt, a tengeralattjáró parancsnoka felszínre vitte a hajóját, mert szerette volna a hajó rangidős tisztjeit elfogni. Rá kellett azonban döbbenie, hogy a vízben lévő hajótöröttek közt közel 2000 olasz hadifogoly is van. A kapitány ezt azonnal jelentette a parancsnokságnak és ugyanakkor mentőakcióba kezdett. Aztán szeptember 13.-án reggel nyílt adást adott le, melyben megadta a mentéshez szükséges koordinátákat. A mentés még 3 napig tartott, közben megérkezett még két német és egy olasz tengeralattjáró, hogy segítsen. Szenegálból pedig (vichy) francia hajók indultak el a túlélőkért. Szeptember 16.-án egy Ascension szigetéről felszállt amerikai B-24-es észrevette a felszínen lévő tengeralattjárókat és annak ellenére, hogy mind a négy tengeralattjáró tornyán vöröskeresztes jelzés volt és az U-156 parancsnoka jelzett is a gépnek, hogy mentőakció folyik, a repülőgép támadott. Dönitz ezekután bizonyítottnak látta, hogy az amerikaiak nem törődnek a vöröskeresztes jelzéssel és azzal sem, ha mentőakció folyik. Ezért kiadta a Laconia parancsot, mely a továbbiakban megtiltotta a segítségnyújtást a megtorpedózott hajók legénysége és utasai számára. Hát "röviden" ennyi. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |