/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.
ChevyG 425229 2006. augusztus 19. 13:45
Válasz erre
áhh, még semmi! (még a hajó sincs nálam!)
SImi 425228 2006. augusztus 19. 13:36
Válasz erre
És neked van hozzá rajzod???
ChevyG 425227 2006. augusztus 19. 10:44
Válasz erre
én a világos szürkét szeretem.

fehérrel találkoztam már (főleg régi keleti makettekre jelemző)
és van 1 revell 1:570es Titanicom, az is fehér, de kerülje el mindenki nagy ívben! (nem csak a szine miatt!)
SImi 425226 2006. augusztus 19. 10:40
Válasz erre
Nem mondom, hogy nagyon zavar a fehér szín, de kicsit azért furcsa: soha, sehol nem találkoztam még hasonlóval. Nyilván majd egy kicsit vastagabban kell megfújni.
ChevyG 425225 2006. augusztus 19. 10:37
Válasz erre
Téked zavar a fehér műanyag? (nem derült ki a hsz-odbol) (engem igen)
SImi 425224 2006. augusztus 19. 10:33
Válasz erre
Már egyszer korábban írtam, hogy nekem a Markgraf van meg ebből a sorozatból. 2 éve vettem Móváron 6 ezer Ft-ért. Az anyaga fehér (!) műanyag. Minőségre jó közepes. Szívesen megépíteném, de semmilyen rajzom nincs hozzá... Különben a GMM (azt hiszem a WEM is) szép fotomaratást kínál hozzá jó pénzért.
ChevyG 425223 2006. augusztus 19. 09:57
Válasz erre
na! eddig pörgött a tápik, most mi lett?

amúgy a jövő 7N bestzerzek 1 ICM 1/350es Königet!

Van valakinek ilyenje? V valamelyik tesrtvérhajója?
(nem megvenni akarom, csak a véleményére)
ChevyG 425222 2006. augusztus 16. 23:38
Válasz erre
SImi 425221 2006. augusztus 16. 23:36
Válasz erre
Nem. Az előbbi képet a te meggyőzésedre szkenneltem be. Persze, ha valami konkrétan kell, akkor digitalizálom.
ChevyG 425220 2006. augusztus 16. 23:28
Válasz erre
SImi 425219 2006. augusztus 16. 23:26
Válasz erre
Nem dicsekvésképpen, de nekem elég szép kis anyagom gyűlt össze Bismarck-témában. Ezek közűl az AJ Press (lengyel) kiadó 4 kötetes monográfiája a leghasznosabb. Ezekben számtalan rajz is van, az utolsó számban pedig egy sorozat 3D-s rajz is... Ha kell konkrét segítség, csak szólj!
ChevyG 425218 2006. augusztus 16. 23:20
Válasz erre
na igen, de a rossz minőségün tudod, hogy mit nézel! ez fontos külömbség!

Na majd ilyen fotókra lessz szükségem mikor neki esek a Bismarcknak!
SImi 425217 2006. augusztus 16. 23:18
Válasz erre
h?d-sz?rny-w.jpg méret: 263.9 KB
Én most hirtelen ezt a képet találtam az egyik monográfiában, ill egy másikat is, azon még építés alatt áll a hajó, és ott látszik a korlát is itt, de nem vmi jó minőségű volt az a fotó. De a ponyva ráncai és horpadásai itt is jól kivehetők. Ja és ezek a híd-szárnyak még hátra hajthatóak is voltak, a kötelekkel lehetett szabályozni, ami itt is jól látható.
ChevyG 425216 2006. augusztus 16. 23:01
Válasz erre
PDVD_012.jpg méret: 27.3 KB
PDVD_029.jpg méret: 27.1 KB
én ezekből következtettem:
SImi 425215 2006. augusztus 16. 22:52
Válasz erre
Sajnos tévedsz, kedves barátom!
Azok a kis erkély-szerű valamik az un "híd-szárnyak". (Gyakorlati hasznuk az volt, hogy ki lehetett sétálni rajtuk, és meg lehetett nézni, hogy mi van közvetlenűl a hajótest mellett.) Ezen korlát volt, de a felcsapódó vízpermet miatt gyakran leponyvázták, vagyis ponyvával vonták be. Na most ezt nézted te lemeznek azon a doc filmen. Sajnos több gyártó (mint a Heller is) egyszerűen tömör műanyagból csinálja meg ezeket. (Különben a Brúnó torony mögötti felépítmény a navigációs terem.)
ChevyG 425214 2006. augusztus 16. 22:12
Válasz erre
a "b turret"es képen van 1 kamu (valószinű a gyártó hibája): a "b" torony mögötti felépítményen két irányba kilógó kis erkély szerü valamin, igazábol tömör fém lemez volt, nem korlát! tegnap elött néztem 1 doksifilmetr és eggyértelmüen látszik rajta!
ChevyG 425213 2006. augusztus 16. 22:09
Válasz erre
azt csak simán összerakta, de a legbántóbb, hogy a heller féle korlátotb rakta fel...
hellodebil 425212 2006. augusztus 16. 22:02
Válasz erre
Szép nagyon ez a Hellerből varázsolt Bismarck is! Elég sok munkája lehetett vele, ismerve a heller minőségét... nekem ugyanakkor a másik is teccik, bár való igaz, nem olyan kidolgozott, de szépnek szép, én még olyat sem tudok késziteni, számomra az is kiválló munka.
SImi 425211 2006. augusztus 16. 21:18
Válasz erre
A_B_Turret.jpg méret: 44.7 KB
rear_closeup.jpg méret: 42.2 KB
Hát igen, a festés az egész hajó erőssége, mert különben szebben is kidolgozhatta volna a készítője. Pl a horgonyok körül is volt korlát, de nemes egyszerűséggel itt lemaradt. Persze még sok apróságot lehetne hiányolni róla, a legbántóbb azonban tényleg a kötélzet teljes hiánya. Különben a festéssel is vannak gondok: amikor a hajót a Grimstad fjordban lefestették, átfestéssel eltüntették róla az un balti csíkokat. Csakhogy a hajótestet csak egyszer tudták átfesteni - festék hiány miatt - és így a hajótesten kicsit halványabban ugyan, de elég határozottan láthatóak maradtak ezek a csíkok.
ChevyG 425210 2006. augusztus 16. 18:34
Válasz erre
ezt készítette el (festést) Zsile Péter Zsolt, tsak az 1/400as Heller vot. (ami nekem nagyon nem tetszett!)
hellodebil 425209 2006. augusztus 16. 18:15
Válasz erre
Azért nem rossz! Nagyon szép a festése.
ChevyG 425208 2006. augusztus 16. 17:32
Válasz erre
ChevyG 425207 2006. augusztus 16. 17:32
Válasz erre
hellodebil 425206 2006. augusztus 16. 17:09
Válasz erre
bocsi a sok "milyen"-ért :DD
hellodebil 425205 2006. augusztus 16. 17:08
Válasz erre
bismarck-01.jpg méret: 73.9 KB
Még régebben vmelyikőtök érdelődött h milyen volt a Rajna hadművelet alatt milyen volt a Bismarck festése, hát ez eléggé lefedi a kérdést :D
Egyébknét csak átköltözött az oldal ChevyG, ha ezt nem érted!
ChevyG 425204 2006. augusztus 16. 16:40
Válasz erre
hellodebil 425203 2006. augusztus 16. 12:08
Válasz erre
Végre vita szintere lett a fórum :D
Te más véleményen vagy ezzel a Laconia paranccsal kapcsolatban, az h kiadták a parancsot, az én egyéni véleményem szerint sok mindennek tudható be, úgy mondanám, hogy a Laconia utasainak mentésekor történtek tetézték be ezt a folyamatot. Én igy gondolom, te úgy! Én ezt úgy értem kb., hogy mivel a háborúban előtte is előfordult számtalan esetben a túlélőket azért nem vették fel, mert igy - ahogy irtad - a személyzetben elszenvedett vesztesség fájóbb volt, mint maga a hajó elvesztése! Én csak azt állitom, mivel a nemzetközi egyezmények tiltották az ilyesfajta magatartást, ezért a Laconia elsüllyesztése után történt események kiválló indoknak bizonyúltak ahoz, h Dönitz kiadhassa a Laconia parancsot! És ezért mondom h egy folyamat végkifejlete volt a Laconia parancs, ürügy, hogy nyiltan szembe szegüljenek mindenfajta egyezménnyel. Ez már messze túl mutatott a korlátlan tengeralattjáró háború kifejezésen...
Azért azzal nem árt tisztában lennünk h a háború azért háború, mert kegyetlen, és emberek halnak meg... egy akkora tengeralattjárón mint a német (vagy korabeli) U-boot-ok voltak, a személyzet is nyomorgott - nem hogy több száz embert kimenthessenek - egy gyilkoló gép volt, nem mentőhajó... a tengeralattjárók személyzetének volt a legminimálisabb esélye a túlélésre a fegyvernemek közül...
A VII tipusai inkább... vizalá merülő naszádok voltak :D viccesen hangzik, de nagy részt a felszinen kellett haladniuk, a XXI tipus hozta a tengeralattjárók közt a robbanásszerű fejlődést. Ha bele gondolunk, a német tengeralattjárók a kor technikai csúcsát jelentették, és hatalmas jelentőséggel birtak a mai modern tengeralattjárók fejlődésében.
Mégeccer mindenki figyelmébe ajánlom a "Das Boot"-ot A film sztem hibátlan, semmi ferdités, túlzás nincs benne.
Sebi 425202 2006. augusztus 16. 10:57
Válasz erre
Hi,

Értem mire gondolsz és ugyan nem vagyok vérbeli "tengeralattjárós", de sajnos az összes forrás, amit találtam azt írja, hogy a Laconia parancs kiadásához csak a Laconia elsüllyesztése és a túlélők mentésekor történt dolgok vezettek. Vagyis semmi kapcsolat nincs a Bismarck túlélői és a Laconia parancs között.
Az előzmény valahogy így nézhetett ki:
Már 1939 őszén létezett egy parancs, 154 v. 156(?) számú hadparancs, aminek a lényege az volt, hogy tilos a segítségnyújtás. Emögött a parancs mögött egy elég embertelen számítás húzodott meg: Meg akarták fosztani az ellenséget a képzett személyzettől. A parancs ellenére azért akadtak "lovagias" parancsnokok, akik a lehetőségekhez képest valamilyen formában azért segítséget adtak az elsüllyesztett hajósoknak (mondjuk a szovjetekkel szemben nem voltak annyira gálánsak).
A Laconia esete ennek vetett véget. Dönitz itt világossá tette, hogy ettől kezdve "nincs irgalom".
Ami ezután történt (mint például a Peleus esete) tulajdonképp azért volt, mert sem a fentebb említett hadparancs, sem a Laconia parancs nem fogalmazott egyértelműen. Nem is lehetett egyértelmű a parancs, hisz a németeket (akármennyire is kegyetlenek voltak) azért kötötték bizonyos nemzetközi szabályok. Nem lehetett tehát nyíltan leírni, hogy az ellenséges hajósokat le kell gyilkolni.
Ami tehát a Bismarck túlélőivel történt, az inkább bosszú volt a Hood-ért és ezt a németek is tudták.
Ami Freyer könyvét illeti. Egyrészt igaza van Kalóznak (281-es hozzászólása). Más művekben én is találtam már idézeteket a könyvből. Másrészt az utószót leszámítva egyáltalán nem érzem szubjektívnek. Sőt ! Elég reálisan ír le dolgokat, mint például az Athenia elsüllyesztését vagy Prien Scapa Flow-i rajtaütését.
SImi 425201 2006. augusztus 16. 10:10
Válasz erre
Az óriások csatája-t kb 4 éve adták ki utóljára, még lehet, hogy könyvesboltokban is itt-ott meg lehet venni.
hellodebil 425200 2006. augusztus 16. 09:46
Válasz erre
Jaja, ezt az "Óriások csatáját" már régóta kinéztem csak vhogy még nem jutottam el oda, hogy megvegyem, de most beszerzem...
Kalóz 425199 2006. augusztus 15. 19:05
Válasz erre
Ahhoz képest, hogy Freier könyvét mikor adták ki és mennyire szubjektív, Földi Pál és Géczi József is elég sokat felhasznál belőle. FP. akár oldalakat is változtatás nélkül.

Akit egyébként a Bismarck története érdekel, olvassa el Ludovic Kennedy: Óriások csatája könyvét. Abban szinte minden benne van, sok későbbi munka is csak abból "idéz".
ChevyG 425198 2006. augusztus 15. 17:30
Válasz erre
pedig, ha forditva lett volna a németek nem hagyták volna ott öket!
hellodebil 425197 2006. augusztus 15. 17:17
Válasz erre
Én is ovlastam e könyvet - ém félre értettél - már 1940-ben nyiltan kimondták, hogy nem ajánlatos a megtorpedózott hajók legénysége számára segitséget nyújtani (sőt ez vhova az I. világháborúba nyúlik vissza). Ennek összetett okai voltak, elsősorban h a saját hajót megvédjék, ill. a túlélők számát is csökkentsék.
És a Bismarck túlélőivel történt események - az h hagyták őket vizbe fulladni a bosszús angolok - is vezetett oda h ezt nyomatékositsák. Minden iylen esetnek köze volt a Laconia parancshoz, ám ez az eset vezetett oda, hogy akár a mészárlást is elnézzék a parancsnokoknak... mondjuk úgy, hogy az események láncolata vezetett a La... blabla
A Laconia-val történtek miatt adták ki a parancsot, de ennek már számos előzménye volt, többek közt a Bismarck esete is! Sztem elég érthetően kifejtettem h mire gondoltam :D
Egyébként az ominózus könyv jó alap, ám szubjektiv! 1971-ben adták ki, azóta eltelt 35 év... sok könyvet el kell olvasni, tárgyilagos álláspont erről nincs is (hogy is lehetne, mindenkinek húz valamerre a szive :D ), de ha sokat olvasunk - sok forrásból, akkor talán közeledhetünk az objektivitás felé...
Sebi 425196 2006. augusztus 15. 15:34
Válasz erre
Nem tudom olvastad e P.H. Freyer-től a Halál a tengereken-t ? Egy-két mondatodból úgy tűnik igen, de azért engedd meg, hogy kissé kiigazítsam a dolgokat.
Szóval annak, hogy az angolok hány túlélőt szedtek fel a Bismarck elsüllyesztése után és mennyit hagytak ott, igazából nincs köze a Laconia parancs kiadásához.
A parancsot Dönitz admirális adta ki azok után az események után, melyek 1942 szeptember 12.-én történtek az Atlanti-óceán déli részén. Azon a napon este az U-156 tengeralattjáró elsüllyesztette az RMS Laconia nevű óceánjárót. Miután a hajó elsüllyedt, a tengeralattjáró parancsnoka felszínre vitte a hajóját, mert szerette volna a hajó rangidős tisztjeit elfogni. Rá kellett azonban döbbenie, hogy a vízben lévő hajótöröttek közt közel 2000 olasz hadifogoly is van. A kapitány ezt azonnal jelentette a parancsnokságnak és ugyanakkor mentőakcióba kezdett. Aztán szeptember 13.-án reggel nyílt adást adott le, melyben megadta a mentéshez szükséges koordinátákat. A mentés még 3 napig tartott, közben megérkezett még két német és egy olasz tengeralattjáró, hogy segítsen. Szenegálból pedig (vichy) francia hajók indultak el a túlélőkért.
Szeptember 16.-án egy Ascension szigetéről felszállt amerikai B-24-es észrevette a felszínen lévő tengeralattjárókat és annak ellenére, hogy mind a négy tengeralattjáró tornyán vöröskeresztes jelzés volt és az U-156 parancsnoka jelzett is a gépnek, hogy mentőakció folyik, a repülőgép támadott.
Dönitz ezekután bizonyítottnak látta, hogy az amerikaiak nem törődnek a vöröskeresztes jelzéssel és azzal sem, ha mentőakció folyik. Ezért kiadta a Laconia parancsot, mely a továbbiakban megtiltotta a segítségnyújtást a megtorpedózott hajók legénysége és utasai számára.
Hát "röviden" ennyi.
ChevyG 425195 2006. augusztus 15. 14:55
Válasz erre
igen! alap film! viszont az u 571et messze kerülje el mindenki!!!
ChevyG 425194 2006. augusztus 15. 14:54
Válasz erre
Sebi 425193 2006. augusztus 15. 14:48
Válasz erre
Hello !

A Shinano elsüllyesztésében akármilyen furcsán is hangzik, de semmi szerepe nem volt a páncélvédettségnek. A történet sokkal egyszerűbb.
Ha jól emlékszem Kuréban építették és az a hely egyre közelebb került az amerikai repülőgépek hatósugarához. Úgy döntöttek, hogy a végső szerelést máshol végzik el, ezért a hajó kifutott anélkül, hogy a belső vízzáró falak rendesen ki lettek volna építve (akárcsak valami japán Titanic). Maga a torpedótalálat nem lett volna végzetes ( ha jól tudom a találat után még vagy 6 órán át a felszínen volt a hajó). Sőt ! Megpróbálták partrafuttatni is, és a kísérőrombolók kb 30 km-t el is húzták a torpedótalálat helyétől. De hát ugyebár nem volt ami megállítsa a vizet és a hajó elsüllyedt.
hellodebil 425191 2006. augusztus 15. 14:17
Válasz erre
Simi, eszméletlen a Montana-d! :O Le a kalappal előtted, én ilyet nem tudnék késziteni, lusta vagyok, türelmetlen, de tényleg 1:700-ban ezt kivitelezni... nem rossz, nem rossz...
hellodebil 425190 2006. augusztus 15. 14:06
Válasz erre
Jah, és ha már itt tartunk, a "Das Boot" kötelező minden hadihajó őrült társamnak!!! :D Alap film!
hellodebil 425189 2006. augusztus 15. 14:03
Válasz erre
De! Német tengeralattjárók mentették a Laconia több ezer túlélőjét, amikor is szövetséges repülőgépek tüzet nyitottak az egyértelmű szituban, nem valószinű h nem tudtak arról mi folyik alattuk... a német tengeralattjáróparancsnoka még a környék "diplomáciai semlegesitését is kérte" hogy menthessék a túlélőket!
Az, hogy likvidálni kell őket, soha nem hangzott el ily formában. Sajnos a görög Peleus legénységének lemészárlása az embertelenség jeles példája volt. Annak ellenére h mindkét fél részéről háborús bűntettek történtek, nem lehet azt mondani h a német tengerészek kegyetlenek lettek volna.
Tudom h nem a topichoz tartozik, de azért azt nem árt tudni, h az I. vh-ban a németek 178 (199) tengeralattjárót vesztettek és kb 14 millió tonna hajóteret semmisitettek meg.
A II. vh-ban 14,5 milliót, mig 718 tengeralattjárót vesztettek! A szürke farkasok 37000 főnyi személyzetéből 32000 soha nem tértek vissza.
A II. vh minden egyes napján 20000 ember halt meg naponta!!! A tengeralattjáró háború - noha nagy vesztességeket okozott a szövetségeseknek - soha nem voltöntő befolyással a háború kimenetelét illetően.
ChevyG 425188 2006. augusztus 15. 13:35
Válasz erre
Szal Te is nézted "A Bismarck felktatása" című doksi filmet:)
Ballard szerint a 2 eggyüttesen sülyesztette el. (önelsűlyesztés + lékelés)

Laconia nem az a parncs, hogy a német (tengeralattjárók) nem segíthetnek a túlélőknek? (söt asszem likvidálni kellett öket?)
hellodebil 425187 2006. augusztus 15. 13:30
Válasz erre
Tudom :)
A Rodney és a King V George reggel 8:47-kor kezdte el lőni a Bismarckot, ami nem tudott megfelelően manőverezni igy esélytelen volt. A közrefogott hajót másfél órán át lőtték az angolok, 2860!!! lövedéket lőttek ki a Bismarckra.
Egyébként a mai napig tisztázatlan az, h a rommá lőtt Bismarckot valóban a Dorsetshire-ről kilőtt 3 torpedó süllyesztette-e el, mert felmerült annak a lehetősége, hogy a német tengerészek!
Egyben viszont nem osztom véleményed, mert az angolok nem mentették a a túlélőket! Az h 107 embert vettek a fedélzetre bosszúvágyásból... a Hood és legénysége megsemmisülése után úgy gondolták, h ez a "méltó bosszú", pedig az ütközetben történt, 65 év után is érthetetlen, h tengeralattjáró veszélyre hivatkozva abbahagyták a mentést, és ott hagytak több száz segitségre váró embert, tv-ben láttam Bismarckon szolgáló tengerész elbeszélését:
Elmesélte h a cirkálók fedélzetéről lógó kötelekbe kapaszkodtak - ő már fent volt - és egyszercsak érezték, ahogy a hajó elkezd lassan siklani, és értetlenül nézték a vizben fuldokló bajtársai ezt... soha nem felejti el a tekintetüket...
Ez volt az egyik fő momentum a tengeralattjáró háború fordulópontján kiadott Laconia parancshoz vezető eseményeknek
ChevyG 425186 2006. augusztus 15. 13:24
Válasz erre
csak ámulok
GRAT!

(a gép alsó része tuti, hogy fehér! (másba nem tudok belekötni:))
SImi 425185 2006. augusztus 15. 13:21
Válasz erre
DSCN8543w.jpg méret: 228.1 KB
DSCN8548w.jpg méret: 245.2 KB
DSCN8554ww.jpg méret: 233 KB
DSCN8580ww.jpg méret: 253.5 KB
Végülis szerintem inkább a 350-esekre érdemesebb saját korlátot készíteni, de 700-ban sem lehetetlen a dolog. A Montana-ról küldök képeket illusztrációnak: a felépítményen maratás, a hajótesten pedig saját korlát van. De pl a fő lövegtoronyokon látható kapaszkodók is saját készítés, ezeket speciel maratásból nem hiszem, hogy meg lehetne csinálni.
ChevyG 425184 2006. augusztus 15. 13:07
Válasz erre
1. két torpedo találat swordfishekröl:
-hajótest (nem fontos)
-kormánylapát (pont ez ellenséggel szembe kellet hajózni, amúgy csak 6-10 óra kelett volna és obeért volna a luftwaffe oltalma alá!)

2. az ellenséges hajók tüzvonalába kerül és pokoli ütközet történt. 5. György v a Wales-i herceg meghátrál müszaki gondok mijatt. közben a hajó 100 sebböl vérzik.

3. végül (megtorpedózzák a magatehetettlen hajótestet (ha jol tom a dorsetshire-röl, ami mentő hajója is lett a német tengerészeknek)
hellodebil 425183 2006. augusztus 15. 12:57
Válasz erre
Elég rövid pályafutása volt, ugyanakkor olvastam h a háború éveiben 23 repülőgép-hordozót vesztettek a japánok és legalább 10 japán rep. hordozót amerikai tengeralattjárók süllyesztettek el!!! Azon gondolkozom, hogy vajon a Shinano-t is a Yamato osztályéhoz hasolnó övpáncéllal látták-e el,és akkor is ilyen "könnyen" elsüllyedhetett a hajó... a Musashit is torpedókkal (és bombákkal) süllyesztették el. 409 mm-es páncélzat a vizvonalban (torpedók tipusát nem ismerem annyira) ennyit ért egy légi vagy tengeralattjáróról inditott torpedó ellen? Mindenesetre azt is olvastam h. az amerikaiak minden 13. torpedója volt "eredményes". Nyilván sokmindentől függ egy torpedó hatása, de az is tény, h a Bismarck csatahajót boritó Wotan-acél páncélzat megvédte a torpedóktól a hajót, a vesztét az okozta h a tat alatt robbant torpedó eldeformálta a kormánylapátot és a hajócsavarokat is.
Régről rémlik h a német tengeralattjárók torpedói a norvégiai háborúban katasztrófális eredményt produkáltak, ugyanakkor azt ezt követő fejlesztések már a mágneses tér változását érzékelő torpedók kifejlesztéséhez vezettek, ezek a torpedók a hajó gerince alatt robbantak fel, és a viznyomás roppantotta ketté a hajótestet. Ez sokkal pusztitóbb fegyver volt, mint a hagyományos érintő-gyújtós torpedó.
ChevyG 425182 2006. augusztus 15. 11:17
Válasz erre
SImi: ha még nem láttad!

www.modellversium.de/kit/artikel.php
ChevyG 425181 2006. augusztus 15. 11:07
Válasz erre
700as hajóra érdemes rakni korlátot? kb 3mm magas lenne :-S
SImi 425180 2006. augusztus 15. 07:45
Válasz erre
sinano1.jpg méret: 162.2 KB
sinano2.jpg méret: 134.8 KB
ss6.jpg méret: 168.4 KB
ss4.jpg méret: 156.8 KB
DSCF0168.jpg méret: 104.6 KB
A Shinano építésének története is bizonyítja, hogy az igaz szemléletváltás a midway-i csata után következett be a repülőgép-hordozók javára. Addig ugyanis a Shinano-t cstahajónak építették, utána - a történtek hatására és persze a veszteségek pótlására - a projektet hordozó építésére módosították. Ha jól emlékszem, 44 végére, novemberre készültek el vele. Első próbaútján egy amerikai tengeralattjáró megtorpedózta és elsüllyesztette (talán a USS Skate?). Itt küldök néhány képet is egy szép makettről, amelyet sajnos nem én készítettem...
ChevyG 425179 2006. augusztus 15. 03:50
Válasz erre
jobban jártak volna, ha a másik két hajót is hordozóvá alakitják (igaz, Mi maketezők nem jártunk volna jól...)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.